0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mehmet bey,aracım 98 1.3 xl(karbüratörlü)corolla aracıma lpg taktırmak istiyorum,sıralı sistem mi yoksa normal lpg mi taktırmalıyım,hangi marka ve en iyi nerede taktırabilirim?
Sayın Hocam ;Aracınız karburatorlu olduğu için bu araca zaten sıralı sistem taktırılamaz.Yerli markalarda ALDESAyı ithalde BRC yi tavsiye ederim.
Mehmet Özenç Bey merhaba , Bu LPG konusuyla pek ilgilenmemiştim ama 2-3 gündür bu konu başlığını epeyce okudum, sıkılmadan verdiğiniz yanıtlar için sizi tebrik ederim ve bir Diğer taraftan okudukça da şaşırdığım hususlar oldu. bilgi edinmek için soruyorum. Neredeyse 15 yıldan beri ECU kontrollü araçlarda motorun doğru ve verimli çalışması için yaklaşık 10 civarı sensör var, bunlardan gelen bilgiler doğrultusunda sürekli düzeltmeler yapılarak araç yürüyor. Yukarıdaki bazı açıklamalardan anladığım kadarıyla, sistem gaza geçince bu sensörler hiç biri kullanılmıyor ve üstelik motor esas ECU suna da bir modifikasyon yapılmadığından ( sen gaza geçtin ... şu şu kontroller itibara alma gibi.. ) , o da hala kendi programına göre çalışmaya devam ediyor ve hata sinyalleri de verebilyor , hatta yanlış anlamadıysam bir servis bu hata kodunu vermesin diye kodun çıkmasını toptan iptal ettirmiş! Öğrenmek istediğim şunlar:1- Benzinde kullanılan bu 10 sensörün hiçbiribu gaz ECU su tarafından kullanılmıyormu?2- Gaz ECU su için sizin koyduğunuz ilave sensörler varsa bunlar hangileri?3- Benzin ECU suna herhangi bir oku-değiştir-yaz modifiyesi yapılıyormu? Zira katalizör iptalinde bile ECU da küçük değişiklik yapıldığını söyleyen otomobil konulu siteler var nette.İyi akşamlar
Mehmet abiciğim hayırlı akşamlar geçen gün aklımıza prins yatmıştı ama fikrimizi değiştirdik ve brc dönüşüm kitini almaya karar verdik çünkü satış sonrası teknik hizmet Türkiye'ye daha çok yayıldığı ve fiyatının uygunluğu ama aklıma başka birşey takıldı bu zatı muhteremleri aradığımda bana aracın benzin ecusuyla kitin gaz ecusunun senkronize çalıştığını söylediler ama forumları okuduğum zaman böyle birşeyin şuanda mümkün olmadığını anlatıyor herkes müşteriyi çekmek için yalan söylüyorlar düşüncesine kapıldım bir an bide istanbul avrupada tavsiye edebileceğiniz brc servisi varmıdır?
Merhaba ;Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi lpg ecüleri araçtaki sensörlerin verilerine göre kendisini update etmemekte yani düzenleme yapmamaktadır yapsaydı zaten piyasada ne yakıt şikayeti ne de arıza lambası gibi lpg kaynaklı arızalar olmazdı .Önümüzdeki dönemde yeni nesil lpg sistemlerinde bu özellikleri bulabileceğiz fakat şuan için bunu söylemek zor.Tüketicilerin kafalarını malesef bazı meslektaşlarımız karıştırmakta ;örneğin EOBD bağlantılı kitlerde kesinlikle arıza lambası yanmayacağı garantisi veriyorlar ; fakat bu bağlantı lpg sisteminin aracın ayarlarını sürekli yenilemesi anlamına gelmiyor ,burda bir aldatmaca söz konusu şöyle ki ;EOBD bağlantısı yapıldığında lpg ecüsü eobd baglantısı ile sekronize ediliyor ve ayarlar menusunden eobd aktif edildiğinde araçta lpg kaynaklı bir arıza meydana geldiğinde sistem bunu otomatik olarak siliyor ve kullanıcı aracının arıza lambasını yaktığını anlamıyor yani tedavi yok ama ağrı kesici veriliyor gibi örneleyebiliriz.Aracında BRC tercih etmen halnde zaten hassas kalibrasyonu ve üst teknoloji enjektörlerinden dolayı sorun ile karşılaşma oranın çok ama çok düşük diğer ekstralarını da düşünürsek BRC doğru tercih.Şimdiden LPG li güzel günler dilerim.
çok teşekkür ederim Mehmet Abi avrupa yakası için önerdiğiniz serviste AYAR OTO -Taner Uçar lütfen selamlarımı iletiniz...Adres : Mahmutbey Yolu Mezbaa Durağı Kocasinan Sanayi Sitesi B/2 Blok No.2 (Milangaz LPG Dolum İstasyonu Karşısı) Bahçelievler / İstanbul Telefon : 0(212) 551 74 44 - 639 87 72 Faks : 0(212) 503 01 67 E-mail : ayarotolpg@gmail.com olduğuna göre ilk fırsatımda bu işi halledeceğiz
Mehmet bey öncelikle merhaba2 adet aracımız var birisi 97 COROLLA 1,6 xli digeri ise 98 Ford escort 1,8 ghia bu araçlarımızın ikisindede atiker sıralı sistem takılı fors araçtaki fast sistem toyota araçtaki safe fast sistem .Bu iki aracımız da aynı problemi yaşıyoruz problem şu.Araçlarımız bazen çok seri oluyor gaz pedalını ucundaki gücü hissediyorsunuz bazende o araç sanki başka araç gibi çekiş düşük performans olmayan bir araç haline geliyor özellikle dikkat ediyorum motor sogukken araçlar öyle güzel gidiyor ki benzin le aynı gibi.ama ısınınca bir hantallık gaz pedalına geç tepki verme olayı oluyor .Bilmiyorum bütün lpg li araçlar mı böyle yoksa atiker mi böyle bilmiyorum ısınınca tam bir fiyasko anlayacagınız.ama sogukken mükemmel kışık soguk havlarda araba benzinden iyi gidiyor du diyebilirim.Bu sorunun çözümü varmı veya yapmamız gereken birşey varmı yardımcı olursanız sevinirm
forumumuzun güzide üyeleri artık sopayı hakettiğimin farkındayım ama deliyi deli diye dışlamazsınız diye umarak Mehmet abime bir soru daha soracağım Mehmet abi bu sequent serisinden hangisi bizim 1.6 vvtilara daha uygun 11 olan mı 24 olan mı yoksa başkasıda varmı bunlar 2a internet sayfasından görebildiklerim tekrar tekrar herkesden özür diliyorum ama araba tutkusu yaptırıyor bunları bana 3 hafta öncede 7 saat servisin içinde dolandım bakım yapılırken
Mehmet bey daha önce sizinle bukonu hakkında telefonda irtibata geçmiştik.enjektörler sıfırı ile degişti . Nozul dediginiz parça da 2,0 olarak sıfırı ile degişti.Lpg geçişlerindeki silkelem olyı düzeldi fakat motor ısınınca arabada çekiş felan klamıyor gidiyor fakat o gaza bastıgınızın tepkiis degil kesinlikle .Taktırdıgım yeri aradım lpy aldıgım yeri degiştirmemi söyledi shell den alıyordum .milangazdan aldım bu sefer şimdilik çekiş iyi ama motor çok ısıncak bir yol yapmadım.Ben regülatörden şüpheleniyorum.
Her LPG dolumumun sonunda tamamen bitmesini bekliyorum araç benzine geçmeden tekrar dolum yapmıyorum.Aldığım LPG nin menzilini ölçmek için.Acabanun araca veya sisteme zararı olur mu?
Eren aklına takılan tüm soruları rahatlıkla sorabilirsin.Şuanki ürünümüz BRC SQNT24 MY11 dir ,yetkili servislerimizde bu ürünün haricinde başka bir seri yok.