Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 717049 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #740 : Mayıs 10, 2011, 18:58:52 »
Sayın Hocam ;

Aracınız karburatorlu olduğu için bu araca zaten sıralı sistem taktırılamaz.Yerli markalarda ALDESAyı ithalde BRC yi tavsiye ederim.

Mehmet bey,aracım 98 1.3 xl(karbüratörlü)corolla aracıma lpg taktırmak istiyorum,sıralı sistem mi yoksa normal lpg mi taktırmalıyım,hangi marka ve en iyi nerede taktırabilirim?


ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #740 : Mayıs 10, 2011, 18:58:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #741 : Mayıs 10, 2011, 19:46:22 »
Sayın Hocam ;

Aracınız karburatorlu olduğu için bu araca zaten sıralı sistem taktırılamaz.Yerli markalarda ALDESAyı ithalde BRC yi tavsiye ederim.


İstanbul'da tavsiye edeceğiniz bayiler var mı?Anadolu yakası olması daha iyi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #742 : Mayıs 10, 2011, 19:54:43 »
Bostancı Sanayi Sitesi' nde Öz Marmara var. Yetkili Brc bayi.
22.000 km önce onlar taktı ve sorun yok.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #743 : Mayıs 10, 2011, 21:01:52 »
Mehmet Özenç Bey merhaba , 
Bu LPG konusuyla pek ilgilenmemiştim ama 2-3 gündür bu konu başlığını epeyce okudum, sıkılmadan verdiğiniz yanıtlar için sizi tebrik ederim ve bir  :alkis:
Diğer taraftan  okudukça da şaşırdığım hususlar oldu. bilgi edinmek için soruyorum. Neredeyse 15 yıldan beri  ECU kontrollü araçlarda motorun doğru ve verimli çalışması için yaklaşık 10 civarı sensör var, bunlardan gelen bilgiler doğrultusunda sürekli düzeltmeler yapılarak araç yürüyor. Yukarıdaki bazı açıklamalardan anladığım kadarıyla, sistem gaza geçince bu sensörler hiç biri kullanılmıyor ve üstelik motor esas ECU suna da bir modifikasyon yapılmadığından ( sen gaza geçtin ... şu şu kontroller itibara alma gibi.. ) , o da hala kendi programına  göre çalışmaya devam ediyor ve hata sinyalleri de verebilyor , hatta yanlış anlamadıysam bir servis bu hata kodunu vermesin diye kodun çıkmasını toptan iptal ettirmiş!  Öğrenmek istediğim şunlar:

1- Benzinde kullanılan bu 10 sensörün hiçbiribu  gaz ECU su tarafından kullanılmıyormu?
2- Gaz ECU su için sizin koyduğunuz ilave sensörler varsa bunlar hangileri?
3- Benzin ECU suna herhangi bir oku-değiştir-yaz modifiyesi yapılıyormu? Zira katalizör iptalinde bile ECU da küçük değişiklik yapıldığını söyleyen otomobil konulu siteler var nette.

İyi akşamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #744 : Mayıs 12, 2011, 15:05:24 »
Merhaba Eftal Bey ;

Bu sorunuza başka bir forum sitesinde verdiğim yazı ile cevap vereyım.

Lpg sistemlerini yorumlamak için önce benzin işletim sistemlerini bilmek gerekir.Çok fazla detaya girmeden sizin de belirttiğiniz gibi benzin ecüsü araca göndereceği yakıt miktarını Boğaz kelebek potansiyometresi, manifold basınç , ısı oksijen ,hava ve motor soğutma suyu gibi bir çok sensörden bilgi alarak gönderir.Örneğin siz aracınızı kış mevsiminde Erzurumda çalıştırmak istediniz ,motor soğutma suyu sıcaklık sensörü -25 dereceyi benzin ecüsüne bildirir ,bu bilgiyi alan benzin ecüsü aracın bu soğukta çalışabilmesi için fazla yakıta ihtiyacı olduğunu hesaplar ve bu bilgiye göre yakıt gönderir.Aynı şekilde hava sıcaklık sensörü manifolt basınç sensörleri sürekli benzin ecüsü ile iletişim halindedir ve benzin ecüsü bu sensörlerden aldığı bilgiye göre benzin enjektörlerine sinyaller gönderir.
Şimdi yavaş yavaş lpg sistemine doğru yol alalım fakat önce aracın benzinde çalışırken LFT ve SFT si nasıl çalışıyor bunu öğrenelim.Basit ifadeyle benzin ecüsü benzin enjektörlerine 2 şer gram benzin göndermesini söylesin (gram diyorum anlayalım diye  sırası gelen benzin enjektörü 2 gr benzini yanma odasına püskürttü ,motorda yanma meydana geldi ve yanan gaz en son eksozdan dışarı çıktı fakat çıkmadan önce bu yanmayı eksozda bulunan oksijen sensörü ölçer ve yanmanın durumuna göre benzin ecüsüne sinyal gönderir .Örneğin yanma %5 zengin olsun yani yakıt fazla geliyor olsun bu sinyali alan benzin ecüsü bir sonraki döngüde yakıtı %5 kısık göndercek (_%5) ,benzin enjektörleri bu sefer 2 gram olan yakıtı 1.95 grm gönderecek ,sensör yanmayı ölçecek örneğin yanma bu sefer %3 fakir oldu ,bu veriyi de benzin ecüsüne gönderecek bu durumda benzin ecüsü bir sonraki yakıtı %3 fazla göndercek ve bu düzen böyle gidecek ;yani aracın ihtiyacını benzin ecüsü sürekli belirli bir aralıkta tutmaya başlayacak.
Bu aralık araçların emisyon oranlarına gçre euro 3 euro4 euro 5 olmasını belirliyor.Hata aralığı geniş olan araçlar Euro 3 araçlardır örneğin 2000 model megane hata aralığı daraldıkça Euro 5 e doğru yol alıyoruz (örneğin Chewrolet Cruze) işte belirlenen bu aralıkların dışına çıkıldığı zaman araçlar emisyon arızası veriyor.

Şimdi aracımıza lpg sistemini takalım ve lpg otokalibrasyonunu yapalım .Bu arada Hiç bir lpg sistemi 0 hata ile kalibrasyon yapamaz ,herzaman bir hata oranı vardır ,işte burda ürünün kalitesi devreye girer ,kalite artıkça yapılan otokalibrasyonun hata oranı 0 yaklaşır fakat hiç bir zaman 0 olmaz ,bu hata aralığını 0 a montajcı yol ayarı yaparak yaklaştırır.İşte BRC bu hatayı maksımum %5 ile yapar 
Şimdi araç lpg de çalışsın ,lpg enjektörleri motora yakıtı püskürtmeye başladı ,motorda yanma meydana geldi ve yanan gazı oksijen sensörü ölçtü ve yanmanın %20 fakir olduğunu benzin ecüsüne bildirdi ,benzin ecüsü bu bilgiyi aldı ve yanmayı düzeltmek için yakıtı %20 aç sinyalini gönderdi ama benzin ecüsü sadece benzin enjektörlerine hükmedebilir ,sonuçta aracın yakıtı artmadı ;yani burdan şunu anlıyoruz ,lpg sistemlerinin ayarı stabildir ,aracın kendi sensörlerinden malesef bilgi almaz ,ne ayarlandıysa onu gönderir.
Örneğe devam edelim ,motorda yanma %20 fakir ve sensör bunu tekrar benzin ecüsüne bildirdi benzin ecüsü yakıt artış sinyalini gönderdi fakat yanma hala fakir bu durumda aracınızın arıza lambasını yanar ve p0171 fakir yakıt karışım arızası verir.Bu ilk sorundur ve daha buyuk sorunlara gebedir.Siz bunu önemsemediniz ve yola devam ettiniz motor fakir karışımla devam ettiği için subab aşırı ısıya maruz kaldığı için aşınma artık başlamıştır .Bu mekanık bır soruna neden olmuştur şimdi işin elektronik soruna devam edelim ,benzin ecüsü yakıtı artırmak istıyor ama artıramıyor %20 artış sinyali artık aracın LFT Long Fuel Triminin bozulmasına neden olur ve siz aracınızı benzine aldığınızda ve özellikle soğuk motorda araç benzinle çalıştığında bu %20 lik artış bir anda araca gönderilir ve araç geregınden fazla bir yakıta maruz kalır ve sabah soğuk motorda gaz yemez ya da çalışmaz.İşte bunların hepsinin nedeni gaz ayarının yanlış yapılmasıdır.Yada ürünün eksikliğinden dolayı aracın benzin işletim sisteminin bozulmasıdır.

Yapılması gereken nedir ,doğru lpg kalibrasyonu peki bu nasıl yapılır ???

Yazmaktan yorulduğum,iş yerini kapama saati geldiği ve de değerli bilgiler olduğu için bunları daha sonra paylaşmak istiyorum.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Selamlar,saygılar....
sensörlerinden tespit ederek enjeksiyon miktarını belirliyor

Bu açıklamalardan sonra sorularınıza kısa cevaplar vermek gerekirse ;

1)Benzinde kullanılan sensörler lpg ecüsüne kısmen bilgi verebilir fakat lpg ecüsü bu sensörlerden aldığı verilere göre yakıt düzeltmesi yapamaz ;zaten yapsaydı ne yakıt şikayeti ,ne arıza lambası ve de benzeri sorunlar lpgde yaşanmazdı.
2)Gaz ecüleri ; lpg map sensörü ,motor ısı sensörü ,basınç sensörü ,gaz ısı sensörü gibi sensörlerden bilgi alarak çalışır.
3)OEM ecülerde plug play özelliği yoktur yani benzin ecüsüne bağlanılıp aracın esaslı parametrelerinde değişiklik yapılamaz.Basit ufak çaplı yazılımlar yüklenebilir ama belirttiğim gibi esaslı değişiklikler yapılamaz.



Mehmet Özenç Bey merhaba , 
Bu LPG konusuyla pek ilgilenmemiştim ama 2-3 gündür bu konu başlığını epeyce okudum, sıkılmadan verdiğiniz yanıtlar için sizi tebrik ederim ve bir  :alkis:
Diğer taraftan  okudukça da şaşırdığım hususlar oldu. bilgi edinmek için soruyorum. Neredeyse 15 yıldan beri  ECU kontrollü araçlarda motorun doğru ve verimli çalışması için yaklaşık 10 civarı sensör var, bunlardan gelen bilgiler doğrultusunda sürekli düzeltmeler yapılarak araç yürüyor. Yukarıdaki bazı açıklamalardan anladığım kadarıyla, sistem gaza geçince bu sensörler hiç biri kullanılmıyor ve üstelik motor esas ECU suna da bir modifikasyon yapılmadığından ( sen gaza geçtin ... şu şu kontroller itibara alma gibi.. ) , o da hala kendi programına  göre çalışmaya devam ediyor ve hata sinyalleri de verebilyor , hatta yanlış anlamadıysam bir servis bu hata kodunu vermesin diye kodun çıkmasını toptan iptal ettirmiş!  Öğrenmek istediğim şunlar:

1- Benzinde kullanılan bu 10 sensörün hiçbiribu  gaz ECU su tarafından kullanılmıyormu?
2- Gaz ECU su için sizin koyduğunuz ilave sensörler varsa bunlar hangileri?
3- Benzin ECU suna herhangi bir oku-değiştir-yaz modifiyesi yapılıyormu? Zira katalizör iptalinde bile ECU da küçük değişiklik yapıldığını söyleyen otomobil konulu siteler var nette.

İyi akşamlar
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #745 : Mayıs 12, 2011, 17:32:19 »
Mehmet Bey merhaba,

Geniş açıklamalarınızı daha önceki sayfalarda  okumuştum. Bir sürü kullanıcı yeni araçlarına otogaz taktırıyor , ve eski veya yeni  insanlar araçlarını  büyük çoğunlukta gazda kullanıyor değil mi? Burada anında düzeltmeleri yapmak için olan oksijen sensörü devre dışı, aslında bunu direkt gaz tarafına bağlamak veya uygun bir elektronik bir devreyle hem benzin hem gaz ECU sünün de buradaki sinyalleri izleyerek her iki ECU nünde çalışabilmesi imkanı mevcutken bununla uğraşılmamış gibime geliyor( oksijen sensörü pahalı olduğundan ve montaj problemlerinden dolayı sadece var olandan yaralanmak en iyisi)  , bu sırf sizin markanız için değil tüm firmalar için genelde tabii. Yani araç optimum değerden çok uzaklaşınca diğer ECU uyarı veriyor , ama aslında çok daha verimli çalışabilir ve o küçük devre masrafını da rahatlıkla çıkarabilirdi.
 Burada sanırım benzinden bu haliyle bile olsa gaza geçen araçların getirdiği tasarrufu ( ki bu da sanal bir şey aslında vergiler yüzünden) gören kullanıcılar bunun üzerine bir %5-10-15 e pek bakmıyor, aslında bakmaları lazım çünkü bu sorun  başka subap-buji v.b. sorunlarına neden olabiliyor.  Bunları müşteri ilk yaptıracağı zaman bilemez, gerçi başka seçeneği de yok o anda.  Bu konuları daha çok bayilerin sahada gördükleri problemleri sistem üretici firma tarafında dile getirilmesi daha doğru , zaten kaliteli bir firmanın saha problemlerini izleyip sürekli geliştirme yapması beklenir. Yani eski karbüratörlü araçlara uygulama tamam  ama alt yapısı zaten mevcut olan yeni araçlarda bunu kullanmamak bir eksiklik.  30- 80 bin TL  lık  yeni aracına gaz taktırıyor insanlar bu insanlar ilave 50 TL ye bakar mı bilse?  Anlatmak istediğim bu husustur , bu mevzular dile geliyor mu firma görüşmelerinde?  Firmayı zorlamalısınız bence araca göre farklı versiyonlar için. 

İyi günler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #746 : Mayıs 12, 2011, 17:52:14 »
Lpg sektörü hızla gelişen bir sektör ,büyük lpg kit üreticileri bu sorunları tamamen ortadan kaldırmak için sürekli çalışıyorlar bunun en büyük örneği BRC nin 15 milyon euro yatırımla kurduğu ARGE Merkezidir.2012 de çıkacak yeni nesil lpg sistemlerinde bu sorunlar tamamen ortadan kalkacak.Yeni nesil lpg sistemleri aracın kendi yakıt işletim sistemlerini kullanacak ve yukarda bahsettiğimiz sorunlar tamamen tarih olacak.2003 yılında ilk sıralı gaz montajını kendi servisimizde 3 günde yapamıştık fakat sorun olduğu için aracı istanbula götürmak zorunda kalmıştık,zaman ilerliyor biz lpg firmaları da kendımızı geliştiriyoruz ,zamanla lpg sektörü de olması gerektiği yerde olacaktır.Selamlar...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • EGE S.Ü.F.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #747 : Mayıs 15, 2011, 22:51:46 »
Mehmet abiciğim hayırlı akşamlar geçen gün aklımıza prins yatmıştı ama fikrimizi değiştirdik ve brc dönüşüm kitini almaya karar verdik çünkü satış sonrası teknik hizmet Türkiye'ye daha çok yayıldığı ve fiyatının uygunluğu ama aklıma başka birşey takıldı bu zatı muhteremleri aradığımda bana aracın benzin ecusuyla kitin gaz ecusunun senkronize çalıştığını söylediler ama forumları okuduğum zaman böyle birşeyin şuanda mümkün olmadığını anlatıyor herkes müşteriyi çekmek için yalan söylüyorlar düşüncesine kapıldım bir an bide istanbul avrupada tavsiye edebileceğiniz brc servisi varmıdır?
2003 Toyota Corolla 1600 cc vvt-i 110 bg A/T

no problem because it's Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #748 : Mayıs 16, 2011, 14:44:46 »
Merhaba ;

Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi lpg ecüleri araçtaki sensörlerin verilerine göre kendisini update etmemekte yani düzenleme yapmamaktadır yapsaydı zaten piyasada ne yakıt şikayeti ne de arıza lambası gibi lpg kaynaklı arızalar olmazdı .Önümüzdeki dönemde yeni nesil lpg sistemlerinde bu özellikleri bulabileceğiz fakat şuan için bunu söylemek zor.
Tüketicilerin kafalarını malesef bazı meslektaşlarımız karıştırmakta ;örneğin EOBD bağlantılı kitlerde kesinlikle arıza lambası yanmayacağı garantisi veriyorlar ; fakat bu bağlantı lpg sisteminin aracın ayarlarını sürekli yenilemesi anlamına gelmiyor ,burda bir aldatmaca söz konusu şöyle ki ;

EOBD bağlantısı yapıldığında lpg ecüsü eobd baglantısı ile sekronize ediliyor ve ayarlar menusunden eobd aktif edildiğinde araçta lpg kaynaklı bir arıza meydana geldiğinde sistem bunu otomatik olarak siliyor ve kullanıcı aracının arıza lambasını yaktığını anlamıyor yani tedavi yok ama ağrı kesici veriliyor gibi örneleyebiliriz.

Aracında BRC tercih etmen halnde zaten hassas kalibrasyonu ve üst teknoloji enjektörlerinden dolayı sorun ile karşılaşma oranın çok ama çok düşük diğer ekstralarını da düşünürsek BRC doğru tercih.Şimdiden LPG li güzel günler dilerim.



Mehmet abiciğim hayırlı akşamlar geçen gün aklımıza prins yatmıştı ama fikrimizi değiştirdik ve brc dönüşüm kitini almaya karar verdik çünkü satış sonrası teknik hizmet Türkiye'ye daha çok yayıldığı ve fiyatının uygunluğu ama aklıma başka birşey takıldı bu zatı muhteremleri aradığımda bana aracın benzin ecusuyla kitin gaz ecusunun senkronize çalıştığını söylediler ama forumları okuduğum zaman böyle birşeyin şuanda mümkün olmadığını anlatıyor herkes müşteriyi çekmek için yalan söylüyorlar düşüncesine kapıldım bir an bide istanbul avrupada tavsiye edebileceğiniz brc servisi varmıdır?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #749 : Mayıs 16, 2011, 18:21:38 »
Mehmet bey öncelikle merhaba

2 adet aracımız var birisi 97 COROLLA 1,6 xli  digeri ise  98 Ford escort 1,8 ghia bu araçlarımızın ikisindede atiker sıralı sistem takılı  fors araçtaki fast sistem toyota araçtaki safe fast sistem .Bu iki aracımız da aynı problemi yaşıyoruz problem şu.Araçlarımız bazen çok seri oluyor gaz pedalını ucundaki gücü hissediyorsunuz bazende o araç sanki başka araç gibi çekiş düşük performans olmayan bir araç haline geliyor özellikle dikkat ediyorum motor sogukken araçlar öyle güzel gidiyor ki benzin le aynı gibi.ama ısınınca bir hantallık gaz pedalına geç tepki verme olayı oluyor .Bilmiyorum bütün lpg li araçlar mı böyle yoksa atiker mi böyle bilmiyorum ısınınca tam bir fiyasko anlayacagınız.ama sogukken mükemmel kışık soguk havlarda araba benzinden iyi gidiyor du diyebilirim.Bu sorunun çözümü varmı veya yapmamız gereken birşey varmı yardımcı olursanız sevinirm
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • EGE S.Ü.F.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #750 : Mayıs 16, 2011, 20:00:27 »
Merhaba ;

Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi lpg ecüleri araçtaki sensörlerin verilerine göre kendisini update etmemekte yani düzenleme yapmamaktadır yapsaydı zaten piyasada ne yakıt şikayeti ne de arıza lambası gibi lpg kaynaklı arızalar olmazdı .Önümüzdeki dönemde yeni nesil lpg sistemlerinde bu özellikleri bulabileceğiz fakat şuan için bunu söylemek zor.
Tüketicilerin kafalarını malesef bazı meslektaşlarımız karıştırmakta ;örneğin EOBD bağlantılı kitlerde kesinlikle arıza lambası yanmayacağı garantisi veriyorlar ; fakat bu bağlantı lpg sisteminin aracın ayarlarını sürekli yenilemesi anlamına gelmiyor ,burda bir aldatmaca söz konusu şöyle ki ;

EOBD bağlantısı yapıldığında lpg ecüsü eobd baglantısı ile sekronize ediliyor ve ayarlar menusunden eobd aktif edildiğinde araçta lpg kaynaklı bir arıza meydana geldiğinde sistem bunu otomatik olarak siliyor ve kullanıcı aracının arıza lambasını yaktığını anlamıyor yani tedavi yok ama ağrı kesici veriliyor gibi örneleyebiliriz.

Aracında BRC tercih etmen halnde zaten hassas kalibrasyonu ve üst teknoloji enjektörlerinden dolayı sorun ile karşılaşma oranın çok ama çok düşük diğer ekstralarını da düşünürsek BRC doğru tercih.Şimdiden LPG li güzel günler dilerim.






çok teşekkür ederim Mehmet Abi  avrupa yakası için önerdiğiniz serviste  AYAR OTO -Taner Uçar lütfen selamlarımı iletiniz...
Adres : Mahmutbey Yolu Mezbaa Durağı Kocasinan Sanayi Sitesi B/2 Blok No.2 (Milangaz LPG Dolum İstasyonu Karşısı) Bahçelievler / İstanbul
Telefon : 0(212) 551 74 44 - 639 87 72
Faks : 0(212) 503 01 67
E-mail : ayarotolpg@gmail.com
 olduğuna göre ilk fırsatımda bu işi halledeceğiz :D :D
2003 Toyota Corolla 1600 cc vvt-i 110 bg A/T

no problem because it's Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #751 : Mayıs 16, 2011, 20:38:46 »
:)




çok teşekkür ederim Mehmet Abi  avrupa yakası için önerdiğiniz serviste  AYAR OTO -Taner Uçar lütfen selamlarımı iletiniz...
Adres : Mahmutbey Yolu Mezbaa Durağı Kocasinan Sanayi Sitesi B/2 Blok No.2 (Milangaz LPG Dolum İstasyonu Karşısı) Bahçelievler / İstanbul
Telefon : 0(212) 551 74 44 - 639 87 72
Faks : 0(212) 503 01 67
E-mail : ayarotolpg@gmail.com
 olduğuna göre ilk fırsatımda bu işi halledeceğiz :D :D
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #752 : Mayıs 16, 2011, 21:34:25 »
Konu Atiker olunca sorunun muhtemel nedenleri çoğalıyor ; öncelikle lpg enjektör nozzlarında ve lpg ayarında yanlışlık olma ihtimali yüksek ayrıca regulatorun de kontrol edilmesi gerekiyor.


Mehmet bey öncelikle merhaba

2 adet aracımız var birisi 97 COROLLA 1,6 xli  digeri ise  98 Ford escort 1,8 ghia bu araçlarımızın ikisindede atiker sıralı sistem takılı  fors araçtaki fast sistem toyota araçtaki safe fast sistem .Bu iki aracımız da aynı problemi yaşıyoruz problem şu.Araçlarımız bazen çok seri oluyor gaz pedalını ucundaki gücü hissediyorsunuz bazende o araç sanki başka araç gibi çekiş düşük performans olmayan bir araç haline geliyor özellikle dikkat ediyorum motor sogukken araçlar öyle güzel gidiyor ki benzin le aynı gibi.ama ısınınca bir hantallık gaz pedalına geç tepki verme olayı oluyor .Bilmiyorum bütün lpg li araçlar mı böyle yoksa atiker mi böyle bilmiyorum ısınınca tam bir fiyasko anlayacagınız.ama sogukken mükemmel kışık soguk havlarda araba benzinden iyi gidiyor du diyebilirim.Bu sorunun çözümü varmı veya yapmamız gereken birşey varmı yardımcı olursanız sevinirm
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • EGE S.Ü.F.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #753 : Mayıs 17, 2011, 04:18:14 »
forumumuzun güzide üyeleri artık sopayı hakettiğimin farkındayım ama deliyi deli diye dışlamazsınız diye umarak Mehmet abime bir soru daha soracağım Mehmet abi bu  sequent serisinden hangisi bizim 1.6 vvtilara daha uygun 11 olan mı 24 olan mı yoksa başkasıda varmı bunlar 2a internet sayfasından görebildiklerim tekrar tekrar herkesden özür diliyorum ama araba tutkusu yaptırıyor bunları bana 3 hafta öncede 7 saat servisin içinde dolandım bakım yapılırken :D :D
2003 Toyota Corolla 1600 cc vvt-i 110 bg A/T

no problem because it's Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #754 : Mayıs 17, 2011, 10:15:48 »
Eren aklına takılan tüm soruları rahatlıkla sorabilirsin.Şuanki ürünümüz BRC SQNT24 MY11 dir ,yetkili servislerimizde bu ürünün haricinde başka bir seri yok.  :)

forumumuzun güzide üyeleri artık sopayı hakettiğimin farkındayım ama deliyi deli diye dışlamazsınız diye umarak Mehmet abime bir soru daha soracağım Mehmet abi bu  sequent serisinden hangisi bizim 1.6 vvtilara daha uygun 11 olan mı 24 olan mı yoksa başkasıda varmı bunlar 2a internet sayfasından görebildiklerim tekrar tekrar herkesden özür diliyorum ama araba tutkusu yaptırıyor bunları bana 3 hafta öncede 7 saat servisin içinde dolandım bakım yapılırken :D :D
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #755 : Mayıs 17, 2011, 10:36:26 »
Mehmet bey daha önce sizinle bukonu hakkında telefonda irtibata geçmiştik.enjektörler sıfırı ile degişti . Nozul dediginiz parça da 2,0 olarak sıfırı ile degişti.Lpg geçişlerindeki silkelem olyı düzeldi fakat motor ısınınca arabada çekiş felan klamıyor gidiyor fakat o gaza bastıgınızın tepkiis degil kesinlikle .Taktırdıgım yeri aradım lpy aldıgım yeri degiştirmemi söyledi shell den alıyordum  .milangazdan aldım bu sefer şimdilik çekiş iyi ama motor çok ısıncak bir yol yapmadım.Ben regülatörden şüpheleniyorum.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #756 : Mayıs 17, 2011, 11:55:10 »
Ben gaz markasından dolayı böyle bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.Yukardakı yazımda ben de regulatorden şüphelendığımı belirttim ,sonuçları lütfen paylaşalım.Selamlar...

Mehmet bey daha önce sizinle bukonu hakkında telefonda irtibata geçmiştik.enjektörler sıfırı ile degişti . Nozul dediginiz parça da 2,0 olarak sıfırı ile degişti.Lpg geçişlerindeki silkelem olyı düzeldi fakat motor ısınınca arabada çekiş felan klamıyor gidiyor fakat o gaza bastıgınızın tepkiis degil kesinlikle .Taktırdıgım yeri aradım lpy aldıgım yeri degiştirmemi söyledi shell den alıyordum  .milangazdan aldım bu sefer şimdilik çekiş iyi ama motor çok ısıncak bir yol yapmadım.Ben regülatörden şüpheleniyorum.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #757 : Mayıs 17, 2011, 13:28:56 »
Her LPG dolumumun sonunda tamamen bitmesini bekliyorum araç benzine geçmeden tekrar dolum yapmıyorum.Aldığım LPG nin menzilini ölçmek için.
Acabanun araca veya sisteme zararı olur mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #758 : Mayıs 17, 2011, 14:27:14 »
Merhaba Erhan Damlı;

Yaptığınız ölçüm şekli benim de tavsiye ettiğim ölçüm şeklidir ,her hangi br zararı yoktur ,tek sıkıntısı gaz tamamen bittiğinde ikmal yapacak yer bulamayıp bir süre benzinde gitmektir : ) Selamlar...

Her LPG dolumumun sonunda tamamen bitmesini bekliyorum araç benzine geçmeden tekrar dolum yapmıyorum.Aldığım LPG nin menzilini ölçmek için.
Acabanun araca veya sisteme zararı olur mu?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • EGE S.Ü.F.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #759 : Mayıs 17, 2011, 17:18:20 »
Eren aklına takılan tüm soruları rahatlıkla sorabilirsin.Şuanki ürünümüz BRC SQNT24 MY11 dir ,yetkili servislerimizde bu ürünün haricinde başka bir seri yok.  :)




Mehmet Abi çok teşekkür ederim tekrar umarım seninde bir derdin olduğunda senin bize yardım ettiğin gibi sanada yardım edenleri çıkarır Allah karşına :D :D
2003 Toyota Corolla 1600 cc vvt-i 110 bg A/T

no problem because it's Toyota