0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mehmet bey bu bahsettiğiniz AEB ile ilgili ayarı bende yaptırttım ama dediğiniz gib ustalar bilinçsiz bendeki sistem Atiker , softvareda bir ekranda gaza bastığıma gazın ivmelenmesini gösteren bir tablo var bu tabloda değişik rakamlar var 140 ila 240 arasındaydı benim aracımda değişik değişik birsürü rakam gaza basışınıza göre gaz bu rakamlar arasında geziyor , ustaya çok yakıyor dediğimde bu rakamların tamamını seçip -60 düşürdü max 240 olan birim 180 e düştü şimdi araç daha az yakıyor ancak her devirde gazın akışı aynı olduğu için alt devir üst devir pek bi fark yok araba atik değil eskisi kadar en alt devirleri ise 110 a kadar düşündü, bir ara elinden PC yi alıp kendim yapıcaktım inanın, okadarda anlaşılması zor bir olay değil , hangi devirde nekadar gaz püskürtülmesi gerektiğini el ile tek tek girilmesi gerekiyor aslında ama dediğiniz gibi bizim ustalar tamamını seçip fabrika ayarına çevirip tamam diyorlar
Metin abi benim yeni ayrla şimdilik şehir içi yarım depoyla 240km geçtim, yarım depom daha var bakalım toplamda ne olucak 500 km geçsem çok iyi ,
Mehmet bey usta bu parametreleri ayarlarken ilk başta -80 yapmıştı aracı 2km kadar deneme sürüşüne çıktığımda aracın gaz yemediğini farkettim devir saati 4000 oluyor ancak araç ivmelenmiyordu daha sonra bu değere +15 ilave etti, ben bu işte tecrübeli olmamama ramen bahsettiğiniz şekilde ayar yapılamsı gerektiğini anladım, bunun için bana tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı sadece bu ayarı yaptırtmak için, bulunduğum şehirden farklı bir şehirdesiniz gerçi ama bildiğiniz bir bayi vardır belki istanbuyl ve kocaeli çevrelerinde.bu arada şöyle birşeyde olabilir aracım 2005 corolla VVT-I motorlu bu motora göre daha önce hazırlanmış bir parametre tablosu varsa eğer ona bakarak bu değerleri kendi ustama yaptırtabilirim.oda olmazsa en son çare inanın boş bir vaktinde gidip bu değerleri kendim hesaplayım kendim nauel giricembu arada bahsettiğiniz rolantide yaklaşık 2.0 ile 3.5 milisaniye değeri benim aracımda 3,1 ila 3,3 arasında değişiklik gösteriyor bunda bir sıkıntım yokilginiz için şimdiden teşekkür ederim.
Tahminimce geçersin gibi geliyor Mesut verilerine göre en kötüsü tam 500 km bence rahat yapar ki bu da iyi bir değer olur şehiriçi için.Mesut hafta sonu bende bir bayi ile görüşmeye gidiyorum, atiker bayisi diye aradım bırakmış bayiliğini başka markalar varmış. Geyiğinede olsa gidip neden bırakmış, sorun neymiş konuşup çayını içicem. Bellide olmaz randevu alıveririm
Malesef bulunduğunuz bölgede tanıdığım bir Atiker servisi yok.Emin olun 0 km aynı marka iki araçta olsa hazır programlar hiç bir zaman 0 hata ile farklı araçlarda çalışmaz.Her araç için ayrı mapping işlemi gerekir.Bunda motorun yıpranma oranı , sıcaklık ,yükseklik ; lpg kitinin enjektörlerinin nozzle farklılığı ,enjektör debilerinin farklılığı ,açma kapama sürelerinin farklılığı vs vs nedenlerden dolayı hazır programlar işinizi görmez.Lpg sistemleri benzin işletim sistemleri gibi değildir ;benzin ecüsü bir çok sensörden veri alıp yakıt parametresini sürekli değiştiri oysa lpg ayarı stabildir duruma göre kendini değiştirmez bu sebeble başta ayrı bir mapping işlemi yapılmalıdır.Toyotalar belirttiğiniz gibi 3.1 -3.3 aralığında çalışır ;sizinkisi gayet normal ;benim bahsettiğim tüm araçlar için verilmiş genel bir aralık.Örneğin 2008 Twinport opeller rolantide yaklaşık 2.0 milisaniye ile ,1998 model vectra 2.8 milisaniye ,Fiat marea 3.3 milisaniye de çalışır.Rolantide sıkıntınız olmaz ;çünkü bu tarz otokalibrasyonlar genelde rolantiyi ayarlayıp kalan bölüm için ortalama bir yakıt haritası atar .Selamlar...
haberlerini bekliyorum Metin abi Mehmet bey o halde ben dediğiniz gibi bu parametreleri 3 e bölerek ayarlatırayım dediğiniz gibi en azından bu şekilden şimdikinden daha stabil bir ayar elde etmiş oluruz sanıyorum, gaza bastığımda bu bahsettiğimiz alanda dolaşan yeşil bir nokta var devir saatine göre hareket eden bunu takip edip kaç bin devirde nerden geçiyor idye bakıp o bölümleri düzeltmek istiyorum
selam arkadaslar bende bmw 3.18 var s?ral? sistem lpg tak?l? ama sabah yaklas?k 3 km boyunca tüpe geçmiyor sebebi havalar?n sogukluïumu acaba?
Ama neye göre düzeltme yapacaksınız ? Aracın zengin mi fakir mi olduğunu nasıl anlayıp müdehalede bulunacaksınız?
Mehmet bey merhaba Her iki aracımızda da atiker siralı sistem var .Bir tanesi ford escort 1,8 ghi fast sistem.digeri ise benim toyota safe fast sistem.Şimdi kardeşimin arcında 2 yıla yakındır kullanılıyor tolamda 25 bin km yol yaptık .Şindiye kadar bir sefer komple enjektörler degiştir fabrikasyon arızalı imiş. Şimdi ise araç benzinde çok sorunsuz çalışmasına gitmesina ragmen benzine aldıgınız dakka aşırı silkele araba sanki hoplayarak gidiyo.rolantide çok bozuk ve düşük çalışma gibi arızalar söz konusu götürüp ayar yaptırıyoruz 1 hafta sonra gene anı şekle geliyor garantisinin bitmesine 3 ay var sanırım bizi sallayıp garantisinin bitmesini istiyorlar .En son gittigimiz de 4 nolu enjektörün hataya düştügünü söylediler vede beyinde arıza oldugunu söylediler daha sonra garantisi bitik demi bunun dediler bizde hayır var dedik hemen lafı degiştirip tamam kalibrasyon yaptık sorun düzeldi dediler daha haftası gene arıza verdi.bu hafat gene gidecez acaba sorun enjektörler de mi yoksa beyin de mi ? zaten aracı o şekilde kullanmak mümkün degil .Benzine alıyorsunuz araba yer uçagıoluyor. benim aracımda da safe fast sistem var .Bazen araba o kadar güzel gidiyor ki hayran kalıyorum .ama bazende araçta böyle bir sıkma gitmeme gibi şeyler oluyor anlama veremiyorum.Valla şu benzin 3 liraya felan insin direk benzinde kullanacam arabayı .Benim sorunum da bu kardeşim ki kadar mühüm degil kardeşim lpg yi kullanamıyor .
Mehmet bey peki siz ne önerirsiniz ? nasıl yapılmalı normalde bu ayar ?bu arada geçen gün boş depoma 60TL lik 26.5LT gaz aldım ve bugün eve geldiğimde tam tamına 341km yol geçmiştim , sanırım bi 20 30 km daha gider hala benzine otomatik olarak geçmedi ama göstergemde kırmızı ışık yanıyor, sizce bu değerler nasıl ?
Mesut Bey ;Lpg yol ayarı için size pratik bir yol tavsiye edeyim.AEB yazılımın map bölümünde GAS enj süresi var.Öncelikle bu süreyi dikkate alacaksınız.Örneğin aracınız rolantide lpgde 3,1 mls ile çalışıyor ;aracı benzine aldığınızda da 3.1 mls de olmalı.Şayet değilse 2 ihtimal var ;A) LPG deki değer benzindeki değerden küçük ise yani lpgde 2.9 mls ; benzinde 3.3 mls ise Araç rolantide zengin demek bu durumda o yeşil topun bulunduğu alanı seçip - değerler verip lpgdeki 2.9 mls yi 3.3 e getirmelisiniz.B)LPG deki değer benzindeki değerden büyük ise ;yani lpgde 3.5 mls ,benzinde 3.3 mls ise Ara. rolantide fakir demektir bu durumda o yeşil topun bulunduğu alanı seçip + değerler vererek lpgdeki 3.5 mls yi 3.3 e getirmelisiniz.Aynı eşitlemeleri map haritasını 3 e bölüp rolantiyi ayarladıktan sonra hareket halindeyken o yeşil topun bulunduğu orta alanı (ki bu alanda enjeksiyon süresi yaklaşık 6 ile 7 mlsny aralığındaır) burdaki süreleri de eşitleyeceksiniz ve en son olarak dip gaz yaptığınızda yeşil top haritanın sol alt köşesine doğru gidecek ve bu alanda enjeksiyon süresi yaklaşık 10 ile 13 mls aralığında olacaktır ; yine yukardaki mantık ile bu alanı da elşitleyeceksiniz.Tabi yazması çok kolay uygulaması ise ilk başta çok zor .İlk yol ayarımı yaklaşık 30 km yapıp yıne de yapamadığımı eklemek isterim : )