Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 716135 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #340 : Ocak 14, 2011, 12:12:14 »
Metin abi benim yeni ayrla şimdilik şehir içi yarım depoyla 240km geçtim, yarım depom daha var bakalım toplamda ne olucak 500 km geçsem çok iyi ,

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #340 : Ocak 14, 2011, 12:12:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #341 : Ocak 14, 2011, 12:12:35 »
Mesut Bey ;

Ustanız okdar yanlış bir iş yapmış ki... Neye göre yakıt parametrelerini -60 düşürüyor? Nerden anladın aracın bu kadar çok zengin çalıştığını ?  Hem nerden biliyorsun yakıt haritasının tamamının yüksek olduğunu ? Malesef Türkiyedeki montajcıların çoğu ne yaptığını bilmeden sıralı gaz yakıt ayarı yapıyor.

Enjeksiyonlu araçlar  rolantide yaklaşık 2.0 ile 3.5 milisaniye - 250 mbar-350 mab map değeri aralığında yakıt püskürtür ,sürücü gaza bastığında map değeriyle beraber enjeksiyon süresi de artar bu süreler araçların motor özelliklerine göre 20 milisaniye ile 2000 mbar map değerine kadar çıkar.Sizin belirttiğiniz o 140 -250 arasındaki her bir değer sizin aracıızın haritasındaki 2.0 ile 20.0 milisaniyelik - 250 mbar -2500 mbar aralığındaki yakıt haritasını oluşturan her bir noktadır ve her noktanın bir birinden farklı değeri vardır.İşte lpg ustası bu noktaları tek tek ;tek tek ayarlıyamıyorsa en azından yakıt haritasını 3 parçaya bölerek (rolanti -orta yük bölümü ve yüksek yük) ayar yapması gerek ve pek tabi bu ayarı yaparken neyin ne olduğunu ve neye sebeb olacağını bilerek yapmalı.Yoksa kafasına göre yakıt haritasını total olarak - 60 ya da +60 olarak işlem yaparsa bu aracınızda pek çok sıkıntıya neden olacaktır.


Mehmet bey bu bahsettiğiniz AEB ile ilgili ayarı bende yaptırttım ama dediğiniz gib ustalar bilinçsiz  bendeki sistem Atiker , softvareda bir ekranda gaza bastığıma gazın ivmelenmesini gösteren bir  tablo var bu tabloda değişik rakamlar var 140 ila 240 arasındaydı benim aracımda değişik değişik birsürü rakam gaza basışınıza göre gaz bu rakamlar arasında geziyor , ustaya çok yakıyor dediğimde bu rakamların tamamını seçip -60 düşürdü max 240 olan birim 180 e düştü şimdi araç daha az yakıyor ancak her devirde gazın akışı aynı olduğu için alt devir üst devir pek bi fark yok araba atik değil eskisi kadar en alt devirleri ise 110 a kadar düşündü, bir ara elinden PC yi alıp kendim yapıcaktım inanın, okadarda anlaşılması zor bir olay değil , hangi devirde nekadar gaz püskürtülmesi gerektiğini el ile tek tek girilmesi gerekiyor aslında ama dediğiniz gibi bizim ustalar tamamını seçip fabrika ayarına çevirip tamam diyorlar :D
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #342 : Ocak 14, 2011, 12:44:03 »
Mehmet bey usta bu parametreleri ayarlarken ilk başta -80 yapmıştı aracı 2km kadar deneme sürüşüne çıktığımda aracın gaz yemediğini farkettim devir saati 4000 oluyor ancak araç ivmelenmiyordu daha sonra bu değere +15 ilave etti,  ben bu işte tecrübeli olmamama ramen bahsettiğiniz şekilde ayar yapılamsı gerektiğini anladım, bunun için bana tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı sadece bu ayarı yaptırtmak için, bulunduğum şehirden farklı bir şehirdesiniz gerçi ama bildiğiniz bir bayi vardır belki istanbuyl ve kocaeli çevrelerinde.

bu arada şöyle birşeyde olabilir aracım 2005 corolla VVT-I motorlu bu motora göre daha önce hazırlanmış bir parametre tablosu varsa eğer ona bakarak bu değerleri kendi ustama yaptırtabilirim.

oda olmazsa en son çare inanın boş bir vaktinde gidip bu değerleri kendim hesaplayım kendim nauel giricem

bu arada bahsettiğiniz rolantide yaklaşık 2.0 ile 3.5 milisaniye değeri benim aracımda 3,1 ila 3,3 arasında değişiklik gösteriyor bunda bir sıkıntım yok

ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #343 : Ocak 14, 2011, 12:52:46 »
Metin abi benim yeni ayrla şimdilik şehir içi yarım depoyla 240km geçtim, yarım depom daha var bakalım toplamda ne olucak 500 km geçsem çok iyi ,
Tahminimce geçersin gibi geliyor Mesut verilerine göre en kötüsü tam 500 km bence rahat yapar ki bu da iyi bir değer olur şehiriçi için.
Mesut hafta sonu bende bir bayi ile görüşmeye gidiyorum, atiker bayisi diye aradım bırakmış bayiliğini başka markalar varmış. Geyiğinede olsa gidip neden bırakmış, sorun neymiş konuşup çayını içicem. Bellide olmaz randevu alıveririm :P :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #344 : Ocak 14, 2011, 12:54:19 »
Malesef bulunduğunuz bölgede tanıdığım bir Atiker servisi yok.

Emin olun 0 km aynı marka iki araçta olsa hazır programlar hiç bir zaman 0 hata ile farklı araçlarda çalışmaz.Her araç için ayrı mapping işlemi gerekir.Bunda motorun yıpranma oranı , sıcaklık ,yükseklik ; lpg kitinin enjektörlerinin nozzle farklılığı ,enjektör debilerinin farklılığı ,açma kapama sürelerinin farklılığı vs vs nedenlerden dolayı hazır programlar işinizi görmez.Lpg sistemleri benzin işletim sistemleri gibi değildir ;benzin ecüsü bir çok sensörden veri alıp yakıt parametresini sürekli değiştiri oysa lpg ayarı stabildir duruma göre kendini değiştirmez bu sebeble başta ayrı bir mapping işlemi yapılmalıdır.

Toyotalar belirttiğiniz gibi 3.1 -3.3 aralığında çalışır ;sizinkisi gayet normal ;benim bahsettiğim tüm araçlar için verilmiş genel bir aralık.Örneğin 2008 Twinport opeller rolantide yaklaşık 2.0 milisaniye ile ,1998 model vectra 2.8 milisaniye ,Fiat marea 3.3 milisaniye de çalışır.

Rolantide sıkıntınız olmaz ;çünkü bu tarz otokalibrasyonlar genelde rolantiyi ayarlayıp kalan bölüm için ortalama bir yakıt haritası atar .

Selamlar...


Mehmet bey usta bu parametreleri ayarlarken ilk başta -80 yapmıştı aracı 2km kadar deneme sürüşüne çıktığımda aracın gaz yemediğini farkettim devir saati 4000 oluyor ancak araç ivmelenmiyordu daha sonra bu değere +15 ilave etti,  ben bu işte tecrübeli olmamama ramen bahsettiğiniz şekilde ayar yapılamsı gerektiğini anladım, bunun için bana tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı sadece bu ayarı yaptırtmak için, bulunduğum şehirden farklı bir şehirdesiniz gerçi ama bildiğiniz bir bayi vardır belki istanbuyl ve kocaeli çevrelerinde.

bu arada şöyle birşeyde olabilir aracım 2005 corolla VVT-I motorlu bu motora göre daha önce hazırlanmış bir parametre tablosu varsa eğer ona bakarak bu değerleri kendi ustama yaptırtabilirim.

oda olmazsa en son çare inanın boş bir vaktinde gidip bu değerleri kendim hesaplayım kendim nauel giricem

bu arada bahsettiğiniz rolantide yaklaşık 2.0 ile 3.5 milisaniye değeri benim aracımda 3,1 ila 3,3 arasında değişiklik gösteriyor bunda bir sıkıntım yok

ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #345 : Ocak 14, 2011, 13:12:13 »
Tahminimce geçersin gibi geliyor Mesut verilerine göre en kötüsü tam 500 km bence rahat yapar ki bu da iyi bir değer olur şehiriçi için.
Mesut hafta sonu bende bir bayi ile görüşmeye gidiyorum, atiker bayisi diye aradım bırakmış bayiliğini başka markalar varmış. Geyiğinede olsa gidip neden bırakmış, sorun neymiş konuşup çayını içicem. Bellide olmaz randevu alıveririm :P :D

haberlerini bekliyorum Metin abi :)


Malesef bulunduğunuz bölgede tanıdığım bir Atiker servisi yok.

Emin olun 0 km aynı marka iki araçta olsa hazır programlar hiç bir zaman 0 hata ile farklı araçlarda çalışmaz.Her araç için ayrı mapping işlemi gerekir.Bunda motorun yıpranma oranı , sıcaklık ,yükseklik ; lpg kitinin enjektörlerinin nozzle farklılığı ,enjektör debilerinin farklılığı ,açma kapama sürelerinin farklılığı vs vs nedenlerden dolayı hazır programlar işinizi görmez.Lpg sistemleri benzin işletim sistemleri gibi değildir ;benzin ecüsü bir çok sensörden veri alıp yakıt parametresini sürekli değiştiri oysa lpg ayarı stabildir duruma göre kendini değiştirmez bu sebeble başta ayrı bir mapping işlemi yapılmalıdır.

Toyotalar belirttiğiniz gibi 3.1 -3.3 aralığında çalışır ;sizinkisi gayet normal ;benim bahsettiğim tüm araçlar için verilmiş genel bir aralık.Örneğin 2008 Twinport opeller rolantide yaklaşık 2.0 milisaniye ile ,1998 model vectra 2.8 milisaniye ,Fiat marea 3.3 milisaniye de çalışır.

Rolantide sıkıntınız olmaz ;çünkü bu tarz otokalibrasyonlar genelde rolantiyi ayarlayıp kalan bölüm için ortalama bir yakıt haritası atar .

Selamlar...



Mehmet bey o halde ben dediğiniz gibi bu parametreleri 3 e bölerek ayarlatırayım dediğiniz gibi en azından bu şekilden şimdikinden daha stabil bir ayar elde etmiş oluruz sanıyorum, gaza bastığımda bu bahsettiğimiz alanda dolaşan yeşil bir nokta var devir saatine göre hareket eden bunu takip edip kaç bin devirde nerden geçiyor idye bakıp o bölümleri düzeltmek istiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #346 : Ocak 17, 2011, 12:41:57 »
Ama neye göre düzeltme yapacaksınız ? Aracın zengin mi  fakir mi olduğunu nasıl anlayıp müdehalede bulunacaksınız?


haberlerini bekliyorum Metin abi :)


Mehmet bey o halde ben dediğiniz gibi bu parametreleri 3 e bölerek ayarlatırayım dediğiniz gibi en azından bu şekilden şimdikinden daha stabil bir ayar elde etmiş oluruz sanıyorum, gaza bastığımda bu bahsettiğimiz alanda dolaşan yeşil bir nokta var devir saatine göre hareket eden bunu takip edip kaç bin devirde nerden geçiyor idye bakıp o bölümleri düzeltmek istiyorum
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Akroenos 03
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #347 : Ocak 19, 2011, 11:59:29 »
selam arkadaslar bende bmw 3.18 var sıralı sistem lpg takılı ama sabah yaklasık 3 km boyunca tüpe geçmiyor sebebi havaların sogukluğumu acaba?
I love my Corolla & Yaris

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #348 : Ocak 19, 2011, 17:45:01 »
Havaların soguk olması soguk motorda benzınden gaza gecıs suresını uzatır fakat 3 km bıraz  fazla.Yetkılı servısınız su baglantılarını,termostatı ,gecıs ısısını kontrol etsın.

selam arkadaslar bende bmw 3.18 var s?ral? sistem lpg tak?l? ama sabah yaklas?k 3 km boyunca tüpe geçmiyor sebebi havalar?n sogukluïumu acaba?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #349 : Ocak 19, 2011, 18:19:38 »
 
Ama neye göre düzeltme yapacaksınız ? Aracın zengin mi  fakir mi olduğunu nasıl anlayıp müdehalede bulunacaksınız?

Mehmet bey peki siz ne önerirsiniz ? nasıl yapılmalı normalde bu ayar ?

bu arada geçen gün boş depoma 60TL lik 26.5LT gaz aldım ve bugün eve geldiğimde tam tamına 341km yol geçmiştim  , sanırım bi 20 30 km daha gider hala benzine otomatik olarak geçmedi ama göstergemde kırmızı ışık yanıyor, sizce  bu değerler nasıl ?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #350 : Ocak 19, 2011, 18:50:49 »
Mehmet bey merhaba Her iki aracımızda da atiker siralı sistem var .Bir tanesi ford escort 1,8 ghi fast sistem.digeri ise benim toyota safe fast sistem.Şimdi kardeşimin arcında 2 yıla yakındır kullanılıyor tolamda 25 bin km yol yaptık .Şindiye kadar bir sefer komple enjektörler degiştir fabrikasyon arızalı imiş. Şimdi ise araç benzinde çok sorunsuz çalışmasına gitmesina ragmen benzine aldıgınız dakka aşırı silkele araba sanki hoplayarak gidiyo.rolantide çok bozuk ve düşük çalışma gibi arızalar söz konusu götürüp ayar yaptırıyoruz 1 hafta sonra gene anı şekle geliyor garantisinin bitmesine 3 ay var sanırım bizi sallayıp garantisinin bitmesini istiyorlar .En son gittigimiz de 4 nolu enjektörün hataya düştügünü söylediler vede beyinde arıza oldugunu söylediler daha sonra garantisi bitik demi bunun dediler bizde hayır var dedik hemen lafı degiştirip tamam kalibrasyon yaptık sorun düzeldi dediler daha haftası gene arıza verdi.bu hafat gene gidecez acaba sorun enjektörler de mi yoksa beyin de mi ? zaten aracı o şekilde kullanmak mümkün degil .Benzine alıyorsunuz araba yer uçagıoluyor.

benim aracımda da safe fast sistem var .Bazen araba o kadar güzel gidiyor ki hayran kalıyorum .ama bazende araçta böyle bir sıkma gitmeme gibi şeyler oluyor anlama veremiyorum.Valla şu benzin 3 liraya felan insin direk benzinde kullanacam arabayı .Benim sorunum da bu kardeşim ki kadar mühüm degil kardeşim lpg yi kullanamıyor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #351 : Ocak 19, 2011, 19:26:42 »
Allah yardımcınız olsun Yücel bey ;) umarım en kısa sürede bayi sorununuzu çözer. Bu tip durumları bende duymuştum, keşke yaşanmasa :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #352 : Ocak 19, 2011, 23:38:14 »
Yücel Bey Merhaba ;

Aracınızda silindir tekleme arızası mevcut.Bu arızanın nedeni Lpg ecüsü de olabilir kuvvetle muhtemel lpg enjektörleri de olabilir.Silindir tekleme arızalarının çözümü lpg ayarı değildir.Yanma odasına yakıt bir şekilde düzenli gitmiyor bunun nedenini bulmak çok zor değil.Başka bir ATİKER servisine gidin ama daha tecrübelisine!!! Acele etmenizi tavsiye ederim ya da bu şekilde lpgde kullanmayın; silindirlerden birine yakıt gitmez ya da düzensiz gider  ise bu subabların aşınmasına neden olur.

Mehmet bey merhaba Her iki aracımızda da atiker siralı sistem var .Bir tanesi ford escort 1,8 ghi fast sistem.digeri ise benim toyota safe fast sistem.Şimdi kardeşimin arcında 2 yıla yakındır kullanılıyor tolamda 25 bin km yol yaptık .Şindiye kadar bir sefer komple enjektörler degiştir fabrikasyon arızalı imiş. Şimdi ise araç benzinde çok sorunsuz çalışmasına gitmesina ragmen benzine aldıgınız dakka aşırı silkele araba sanki hoplayarak gidiyo.rolantide çok bozuk ve düşük çalışma gibi arızalar söz konusu götürüp ayar yaptırıyoruz 1 hafta sonra gene anı şekle geliyor garantisinin bitmesine 3 ay var sanırım bizi sallayıp garantisinin bitmesini istiyorlar .En son gittigimiz de 4 nolu enjektörün hataya düştügünü söylediler vede beyinde arıza oldugunu söylediler daha sonra garantisi bitik demi bunun dediler bizde hayır var dedik hemen lafı degiştirip tamam kalibrasyon yaptık sorun düzeldi dediler daha haftası gene arıza verdi.bu hafat gene gidecez acaba sorun enjektörler de mi yoksa beyin de mi ? zaten aracı o şekilde kullanmak mümkün degil .Benzine alıyorsunuz araba yer uçagıoluyor.

benim aracımda da safe fast sistem var .Bazen araba o kadar güzel gidiyor ki hayran kalıyorum .ama bazende araçta böyle bir sıkma gitmeme gibi şeyler oluyor anlama veremiyorum.Valla şu benzin 3 liraya felan insin direk benzinde kullanacam arabayı .Benim sorunum da bu kardeşim ki kadar mühüm degil kardeşim lpg yi kullanamıyor .
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #353 : Ocak 19, 2011, 23:51:38 »
Mesut Bey ;

Lpg yol ayarı için size pratik bir yol tavsiye edeyim.AEB yazılımın map bölümünde GAS enj süresi var.Öncelikle bu süreyi dikkate alacaksınız.Örneğin aracınız rolantide lpgde 3,1 mls ile çalışıyor ;aracı benzine aldığınızda da 3.1 mls de olmalı.Şayet değilse 2 ihtimal var ;

A) LPG deki değer benzindeki değerden küçük ise yani lpgde 2.9 mls ; benzinde 3.3 mls ise Araç rolantide zengin demek bu durumda o yeşil topun bulunduğu alanı seçip - değerler verip lpgdeki 2.9 mls yi 3.3 e getirmelisiniz.

B)LPG deki değer benzindeki değerden büyük ise ;yani lpgde 3.5 mls ,benzinde 3.3 mls ise Ara. rolantide fakir demektir bu durumda o yeşil topun bulunduğu alanı seçip + değerler vererek lpgdeki 3.5 mls yi 3.3 e getirmelisiniz.

Aynı eşitlemeleri map haritasını 3 e bölüp rolantiyi ayarladıktan sonra hareket halindeyken o yeşil topun bulunduğu orta alanı (ki bu alanda enjeksiyon süresi yaklaşık 6 ile 7  mlsny aralığındaır) burdaki süreleri de eşitleyeceksiniz ve en son olarak dip gaz yaptığınızda yeşil top haritanın sol alt köşesine doğru gidecek ve bu alanda enjeksiyon süresi yaklaşık 10 ile 13 mls aralığında olacaktır ; yine yukardaki mantık ile bu alanı da elşitleyeceksiniz.
Tabi yazması çok kolay uygulaması ise ilk başta çok zor .İlk yol ayarımı yaklaşık 30 km yapıp yıne de yapamadığımı eklemek isterim : )



Mehmet bey peki siz ne önerirsiniz ? nasıl yapılmalı normalde bu ayar ?

bu arada geçen gün boş depoma 60TL lik 26.5LT gaz aldım ve bugün eve geldiğimde tam tamına 341km yol geçmiştim  , sanırım bi 20 30 km daha gider hala benzine otomatik olarak geçmedi ama göstergemde kırmızı ışık yanıyor, sizce  bu değerler nasıl ?


ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #354 : Ocak 20, 2011, 00:27:20 »
Mehmet bey merhaba Her iki aracımızda da atiker siralı sistem var .Bir tanesi ford escort 1,8 ghi fast sistem.digeri ise benim toyota safe fast sistem.Şimdi kardeşimin arcında 2 yıla yakındır kullanılıyor tolamda 25 bin km yol yaptık .Şindiye kadar bir sefer komple enjektörler degiştir fabrikasyon arızalı imiş. Şimdi ise araç benzinde çok sorunsuz çalışmasına gitmesina ragmen benzine aldıgınız dakka aşırı silkele araba sanki hoplayarak gidiyo.rolantide çok bozuk ve düşük çalışma gibi arızalar söz konusu götürüp ayar yaptırıyoruz 1 hafta sonra gene anı şekle geliyor garantisinin bitmesine 3 ay var sanırım bizi sallayıp garantisinin bitmesini istiyorlar .En son gittigimiz de 4 nolu enjektörün hataya düştügünü söylediler vede beyinde arıza oldugunu söylediler daha sonra garantisi bitik demi bunun dediler bizde hayır var dedik hemen lafı degiştirip tamam kalibrasyon yaptık sorun düzeldi dediler daha haftası gene arıza verdi.bu hafat gene gidecez acaba sorun enjektörler de mi yoksa beyin de mi ? zaten aracı o şekilde kullanmak mümkün degil .Benzine alıyorsunuz araba yer uçagıoluyor.

benim aracımda da safe fast sistem var .Bazen araba o kadar güzel gidiyor ki hayran kalıyorum .ama bazende araçta böyle bir sıkma gitmeme gibi şeyler oluyor anlama veremiyorum.Valla şu benzin 3 liraya felan insin direk benzinde kullanacam arabayı .Benim sorunum da bu kardeşim ki kadar mühüm degil kardeşim lpg yi kullanamıyor .

abi garantisi dolmadan üstün oto'ya gidin, Alınteri Bulvarı Üzerinde, atiker iç anadolu bölge müdürlüğü orası, benim de atiker taktırdığım yer oyalayıp duruyordu, LPG beynini formatlayıp formatlayıp gönderiyordu, haftada bir gider olmuştum, sonunda atikeri aradım, konyayı, onlar beni üstün otoya yönlendirdiler, aracın enjektörleri bozuk dediler ve değiştirdiler, Allah onlardan razı olsun derim hep, size tavsiyem oraya bir uğramanızdır, en azından sorunun ne olduğunu dürüst bir şekilde söylerler...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #355 : Ocak 20, 2011, 11:02:21 »
Arkadaşlar Geçen ay BRC İtalya fabrikasına yaptığımız gezi ile ilgili paylaşımı burdan yayınlamak istiyorum ;ilginizi çekebilir.

ÖZENÇLER OTOGAZ BRC İÇ ANADOLU ve KARADENİZ BÖLGE BAYİLERİ İTALYA GEZİSİ

Geçen sene bu tarihlerde BRC Türkiye Distiribütörü ile 2010 yılı satış hedefleri ve uygulanacak stratejilerini konusunda görüşürken bölgemizde satış hedeflerini tutturan bayilerimizi İtalya’ya BRC fabrikasına götürme kararı aldık.Bu proje hem BRC 2A Mühendislik hem de Özençler Otogaz açısından bir ilk olacağı için bizi oldukça heyecanlandırmıştı.2010 yılının lpg sektörü açısından oldukça iyi geçmesi ve bölgemizdeki bayilerin de önemli katkılarıyla 2010 yılı satış hedeflerini çoğu bayimiz tutturdu.

21-25 Aralık 2010 tarihleri arasında 5 gün süren İtalya gezisi oldukça başarılı geçti.BRC fabrikasına yapılan ziyarette BRC ceo su Marianho bayileri kapıda karşıladı (Bknz 1.resim)  Daha sonra toplantı odasına geçilerek BRC gene müdürü Marco Seimandi genel bir bilgilendirme yaparak bayilerin sorularını cevapladı (Bknz 2.resim) Marco seimandi ;Türkiyenin 2010 yılında BRC nin dünyadaki distiribütörleri arasında  en iyi 1. Ülke durumuna geldiğini ve bunun için BRC Türkiye bayilerine teşekkür etti.

Fabrika gezilmeye başlandığında BRC nin ne kadar teknolojik bir ürün olduğunu daha iyi anlamaya başladık.Zaten Avrupa’da ve Amerika’da anlaşmalı olduğu araç üreticiler listesini gördüğümüzde bunu anlamak zor olmadı.Chewrolet ,Ford,Subaru,Wolksvagen ,Citroen ,Peugeot,Mercedes,Volvo ,Mitsubishi,Jaguar,KİA ,Hyundai,Tata,Suzuki markalı araç üreticileri ile BRC 0 km araçlarda anlaşmalı olarak çalışmakta ve bu markalar lpg dönüşümünde BRC yi tercih etmektedirler.

Fabrika gezisine öncelikle Prototip odasından başladık .Bu bölümde 2011 model araçlara BRC lpg sistemi takılıp Laboratuar ortamında emisyon testleri yapılmakta.Hatta prototip odasında henüz piyasada olmayan Chewrolet marka bir araca demo BRC lpg sistemi takılmıştı.(bknz 3.resim)


BRC fabrikasında  0 km araclara otomasyon biçimde lpg sistemi takılan bölüm bayilerimizin ilgisini oldukça çekti.(bknz 4.resim) Bu bölümde ağırlıklı olarak bayanların çalıştığını çünkü bayanların daha dikkatli olduğu ,ellerinin narin ve daha yetenekli olarak iş yaptıkları ,erkeklerin ise daha çok ağır işlerde çalıştığı bilgisi verilince bayilerimiz arasında gülümsemeler oldu.Fabrikanın dışında park alanında ise montajı bekleyen yüzlerce 0 km araç vardı( bknz 5.resim)

Fabrikanın tüm bölümlerinde resim çekmemize izin varken sadece BRC ENjEKTÖRLERİNİN  üretildiği alanın resim edilmesi yasaktı ;çünkü BRC nin diğer lpg markalarından en önemli özelliği kullandığı elektronik enjektörlerdi.Üretim o kadar teknolojikti ki tüm işi sadece robotlar yapıyordu ve odanın havası sürekli strilize edilerek ;sıcaklık nem vs etmenler bile düşünülerek odaya toz zerresinin girmesine bile izin verilmiyordu.

BRC RACİNG TEAM : BRC nin modifiye edilmiş lpg li araçlarının bulunduğu BRC yarış Ekibini ziyaretimizde 400 HP lik ve BRC lpg takılmış Nissan 350z modeli çok ilgimizi çekmişti.(bknz 6.resim)

Aksam BRC Ceo BRC bayileri için bir akşam yemeği verdi ve yemekte Özençler Otogaz sahiplerinden Mehmet Özenç ödül aldı (bknz 7.resim)

Özençler Otogaz olarak 2010 yılı hedeflerini tutturan bayilerimize verdikleri hizmet ve performans için teşekkür eder ,gelecek yıl aynı girişimi yaparak farklı ülkelere ziyaret edip farklı aktiviteler yapmak için şimdiden Özençler Otogaz olarak kolları sıvadığımızı belirtmek isterim
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #356 : Ocak 20, 2011, 11:07:05 »
BRC ceo su Marianho bayileri kapıda karşıladı (Bknz 1.resim)



Uploaded with ImageShack.us
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #357 : Ocak 20, 2011, 11:09:15 »
BRC genel müdürü Marco Seimandi genel bir bilgilendirme yaparak bayilerin sorularını cevapladı (Bknz 2.resim)



ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #358 : Ocak 20, 2011, 11:10:50 »
Mesut Bey ;

Lpg yol ayarı için size pratik bir yol tavsiye edeyim.AEB yazılımın map bölümünde GAS enj süresi var.Öncelikle bu süreyi dikkate alacaksınız.Örneğin aracınız rolantide lpgde 3,1 mls ile çalışıyor ;aracı benzine aldığınızda da 3.1 mls de olmalı.Şayet değilse 2 ihtimal var ;

A) LPG deki değer benzindeki değerden küçük ise yani lpgde 2.9 mls ; benzinde 3.3 mls ise Araç rolantide zengin demek bu durumda o yeşil topun bulunduğu alanı seçip - değerler verip lpgdeki 2.9 mls yi 3.3 e getirmelisiniz.

B)LPG deki değer benzindeki değerden büyük ise ;yani lpgde 3.5 mls ,benzinde 3.3 mls ise Ara. rolantide fakir demektir bu durumda o yeşil topun bulunduğu alanı seçip + değerler vererek lpgdeki 3.5 mls yi 3.3 e getirmelisiniz.

Aynı eşitlemeleri map haritasını 3 e bölüp rolantiyi ayarladıktan sonra hareket halindeyken o yeşil topun bulunduğu orta alanı (ki bu alanda enjeksiyon süresi yaklaşık 6 ile 7  mlsny aralığındaır) burdaki süreleri de eşitleyeceksiniz ve en son olarak dip gaz yaptığınızda yeşil top haritanın sol alt köşesine doğru gidecek ve bu alanda enjeksiyon süresi yaklaşık 10 ile 13 mls aralığında olacaktır ; yine yukardaki mantık ile bu alanı da elşitleyeceksiniz.
Tabi yazması çok kolay uygulaması ise ilk başta çok zor .İlk yol ayarımı yaklaşık 30 km yapıp yıne de yapamadığımı eklemek isterim : )



Mehmet bey çok teşekkür ederim verdiğiniz yararlı bilgiler için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #359 : Ocak 20, 2011, 11:11:36 »
prototip odasında henüz piyasada olmayan Chewrolet marka bir araca demo BRC lpg sistemi takılmıştı.(bknz 3.resim)




Uploaded with ImageShack.us
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz