0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
iyi akşamlar konunu başını okudum ve hemen atladım sorunlarıma inşallah bir cevap bulurum aracım 2008 corolla landirenzo omega (bosh) sistem taktırdım ama aracım geçen nisan ayında aynı gün içerisinde hem benzinle (diyarbakır servisi bizzat kendileri ölçtü) hemde lpg ölçümü (yine istanbuldan diyarbakıra gelen landirenzo yetkilisi tarafından )aracım benzinde 100 km de 4,5 lt benzin yaktılpg de çok yaktığı için landirenzo beni o gün diyarbakıra yönlendirmiştilpg ayarından önce 10 lt şehir içi 14 lt şehir dışı yakan aracım ustanın ayarından sonra 100 km şehir dışında (90km hız) 6,5 lt lpg yaktı dedim tamam adamın elini öpecektim sorunum düzeldi diye neyse tekrar yola çıktım ve 90 km uzaktaki evime yine aynı şekilde 90 km sabit hızda gittim bu sefer 10 lt (şehir dışı diyarbakır siverek) yaktı bu ayar ne olduda bozuldu anlamadım ve emin olun bıktım artık sanırım bir çare yok
Merhabalar; Landi Renzo omegas lpg sektörünün en kaliteli ürünleri arasındadır ; bu sebeble bu ürünün yerine farklı bir marka arayışına girmenize gerek yok.Öncelikle aracınızın neden bu kadar fazla yaktığının nedenini bulup buna göre çözüm yolu bulunması gerek.Öncelikle benzin tüketiminiz bana biraz düşük geldi ; özellikle bu araçların fabrika verisi ki bu veri özel şartlar altında yapılan ülkemizin standartlarından oldukça farklı ortamlarda yapılan testlerin sonucudur ve bu sonuca göre aracınızın fabrika verisi 5.8lt/100km ;biz bu veriyi 6lt/100km olarak düşünürsek lpg dönüşümü sonrası litre bazında %15 fazla bir tüketim olacağından dolayı aracınız lpgde 7lt/100 km lpg tüketir ki bu veri düzgün bir sürüş ile elde edceğiniz veridir.Şimdi bu verilere göre yorum yaparsak;Aracınız uzun yolda 10lt lpg tüketimi var (ölçümün doğru olduğunu kabul ediyoruz ki 90 kmlık kısa ölçümler çok sağlıklı ölçümler değildir) Aracın daha önce landı renzo servisleri tarafından kontrol edildiğine göre montaj da herhangi bir hata olmadığını kabul edelim ki toyoya gibi montajı basit bir araca da artık hatalı montaj yapana ödül vermek gerek.Peki bu araç neden çok yakıyor?Bakın arkadaşlar ; araçlarımızı insana benzetelim .Bizim sağlıklı bir gün geçirebilmemiz için gerekli olan kalorinin 1000 kalori olduğunu düşünün , lpg dönüşümü sonrası yine bu enerjiyi almamız gerek ;şayet lpg dönüşümü sonrası her gün 900 kalori alırsak bir günde zayıflayıp yatağa düşmeyiz tam tersi 1100 kalori alırsak bir günde şişmanlayıp obez olmayız ama her gün siz 900 kalori almaya devam ederseniz vucut günden güne zayıflar ve hasta olursunuz.Lpg dönüşümü de bunun benzeridir.Forumlarda karşılaşmıssınızdır ; lpg dönüşümü sonrası aracım benzinde çalışmıyor ,benzinde çalışıyor ama gaz yemiyor vs vs bunlar hep bünyenin şişmanlaması ve zayıflaması ile alakalıdır ; teknik olarak aracın LFT (LONG FUEL TRİM) nin bozulması ile alakaldır.Lpg dönüşümü sonrası aracın lpg ecüsüne bir yazılım atılır ve araç otokalibrasyona tabi tutulur ve işlem sonucu artık aracınız lpg de kullanıma hazırdır fakat hiç bir otokalibrasyon aracınızı %100 doğru kalibre edemez her zaman bir hata payı vardır ve bu hata payı markadan markaya değişir ; kalite arttıkça hata aralığı daralır ; kalite düştükçe hata aralığı genişler fakat hiç bir zaman 0 hata ile programlama yapılamaz ;işte burda devreye kalibrasyon sonrası mapping işleminin eksik kalan yönlerini tamamlaması için montajcı devreye girer.Bilgisayarını araca bağlar ve yol testine çıkar( yol testinden kastım montaj sonrası lpg de gazı sonuna kadar kökleyip abi 10 numara oldu benzinden daha iyi çekiyor diyen ustaların yaptığını kastetmiyorum) Araçların bir yakıt haritası vardır , tıpkı insanlar gibi düşünelim siz yürüş yaparken ayrı bir enerjiye koşarken ayrı bir enerjiye ihtiyaç duyarsınız ; araçlarda böyledir ;manifolt basıncı artıkça ve buna bağlı olarak enjeksiyon süreleri uzadıkça aracın farklı alanlarda farklı yakıta ihtiyacı olur .Bunu şöyle anlatayım rolantide bir aracın ortalama benzin enjeksiyon süresi 2 ile 3 milisaniye arasında değişir siz gaza bastıkça bu süre 15 hatta 20 milisaniyeye kadar çıkar ve bu her milisaniyede aracın ihtiyaç duyduğu yakıt farklıdır.Lpg dönüşümü sonrası işte bu farklı noktaların farklı ihtiyaçlarını tek tek karşılamak gerek ; çünkü lpg programları ortalama bir yakıt haritası çıkarır ;montajcı bu haritayı şekillendirmek için tek tek ayar yapmak zorunda. Yapmassa nolur ? Aynı örnekten devam edelim bazı insanlara lan dersiniz çok büyük tepki verir , bazı insanlara daha ağır hakaretlerde bulunursunuz güler geçer ; araçlarda böyledir ; emisyon oranları farklıdır.Tutup 98 model opel arabasına lpg takıp çok kötü bir ayar yaparsanız motor ikaz lambası yanmaz çünkü onun hatayı kaldırma aralığı ( emisyon oranı ) geniştir , motorda yanlış bir yanma vardır ama bu onu size belli etmez ; aynı şekilde emisyon oranları euro 4 -5 olan bir araca yanlış bir kalibrasyon yaparsanız hemen motor ikaz lambası yanar çünkü onun hatayı kaldırma aralığı dardır.Bu sebeble ben aracıma ucuz ama A marka sistem taktırdım çok menunum diyen her kullanıcıya itibar etmeyin o ucuz cihaz ya da yanlış ayar hassas bir araçta kesin sorun çıkarır.Konuyu toparlarsak lpg dönüşümü sonrası araçların muhakak yol ayarı yapılması lazım ; ve ihtiyacı neyse ( 1000 kalori dedik o ihtiyaca cevap vermemiz gerek.Opet reklamındaki gibi benzinli ya da kepekli fark etmez o ihtiyacı karşılayacaz ne eksik bırakacağız ne fazla....Muhtemelen sizin aracınızın yakıt haritası yanlış , daha tecrübeli daha işini bilerek yapan bir servisin aracınızı baştan kalibre etmesi gerek.Biz burada fazla yakıt sorununun sadece ayar ile ilgili bölümünü gördük fakat bu sorunun bir çok nedeni olabilir (montaj ile ilgili) bunları da aracı görmeden yorumlamak biraz fala bakmak gibi olur. Umarım yardımcı olabilmişimdir selamlar...
Oncelıkle cok gecmıs olsun.Zavollı ıle atıker arasında teknık donanım bakımından mukayese edılemeyecek kadar fark vardır.Umarım yenı urunde sorun yasamazsınız.Pekı atıker bolge bayılerının cozemedıgı arıza neydı? Arıza kodu neydı? Ve bu sorunu cozmek ıcın ne yaptılar? Yenı urunde de aynı sorunu yasamamanız ıcın bunları bılmem gerekıyor.Selamlar...
gökhan bey bende 3 gün önce bandırma izmir arasında 300 km yol yaptım.100 km hız 3000 devirde kullandım sürekli (benzinde) yol bilgisayarında ortalama yakıtı 7.3 lt/100 olarak gördüm.sizin dediğiniz 4.5 lt çok düşük değilmi?
öncelikle iyi bayramlar güray beyben bu testi tek başıma yada sadece yol bilgisayarına bakarak yapmadımdiyarbakır toyota kardelen servis elemanı ile aracıma bindik servisin yanındaki opetten benzini fulledik hemde iki kere yani ileri geri gidip havasını dahi aldık urfaya doğru yola çıkıp klimasız hız sabitleyici kullanılarak 90 km hızla 50 km yol aldıkgeridönerek aynı şekilde ve aynı hızda aynı petrol ve aynı pompaya ulaştık tekrar benzini ikikere havasını alarak doldurduk (yani benzini gördük taşacak kadar) aracı ben değil servis elemanı kullandı ve sonuç bu çıktı aslında bende pek inanamadım sonuca ama gözümlede gördüm ne diyeyim hatta çok da üzüldüm lpg taktırdığım için ama ondan sonra aynı şekilde benzinle ben hiç test etmedim
öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.iyi bayramlar....atiker’i yaklaşık 8 ay kullandım.sıkıntılarımsürekli CHECK ENGINE ikazını alıyordum ne kadar ayar ve yol testi yapıldıysada ikaz sönmedi.ankara'da üstün otogaz ve izmir'de AY-OK ayar ve yol testi yaptı ama olmadı.özellikle AY-OK'un yaptığı regülatör basınçını düşürme sonucunda ise dahada kötü oldu.bunu atiker'e bildirdiğimde ise bana 2008 model 40.000 km'de olan aracımın benzin bujilerinin ayarlanması gerektiğini söylediler.toyota yetkili servisi ise bu konuda kesinlikle böyle bir işlem yapmak istemediklerini aksi takdirde motorun zarar görebileceğini söylediler,ama bu konuda atiker'i ikna edemedim.bir diğer sorun ise lpg var iken kendi kendine benzine geçiyor idi.üçünçü sorun ise 2. ve 3. vitese takıp gaza yüklendiğimde kerkme yani tekleme veya anlık elektrik kesme veya gazı yetiştirememe gibi anlamadığım bir sıkıntı vardı.neyse sonucta 1000 tl'ye takdırdığım atikeri geri iade edip (750 tl'ye)bayramdan sonra polaristen görüştüğüm mustafa abi 1300 tl'ye zavolli taktıracağım kendisi ile telefonda görüştüm.size sormak istediğim önceki tank 32 lik damacana şeklinde idi.şimdi onun yerine silindiri tavsiye ediyorlar fakat ekstra delik delinme olayı ne gibi sıkıntı yaratır veya göze çok kötü görünür mü?bu konudaki düşünceniz nedir.
Merhabalar ;Arıza kodunu belirtmemenize rağmen anlattıklarınıza göre aracınızda silindir tekleme arızaları yaşıyor olduğunuzu anladım.Lpg gazı yanma odasına düzenli bir şekilde gidemediği için aracınızda kesiklikler ,teklemeler yaşamanız normal ;bunun nedeni emme manifolt girişlerinin geriden ya da çok yanlış bir açı ile yapılmış olması olabilir aynı zamanda atikerin kullandığı waltek tipi enjektörler de buna neden olabilir.Zavolli servisi montajdan önce manifolt girişlerinde bir hata görürse bunun yerini değiştirecektir.Depo konusunda zaten daha önceki deponuzda (tarifinize göre) silindirik diye tabir ettiğimiz depolardan.Bunun yerine çapı daha da olan 244/40 lt ince uzun depoları mı kastettiniz?
merhaba mehmet beyatiker benim için artık geride kaldı ama yinede şunları belirteyim.defalarca ayara gittim hiç bir zaman arıza kodu şu diye bir şey söylenmedi.ayrıca manifolt üzerine acılan deliklerin yanlış yerden acıldığını düşünüyorum.(bu konuda haklısınız polaris'ten bir usta da aynı şeyi söylemişti).o acılan delikler vida ile tıkandı zaten polaris te motor bloğundan delik acarak montaj yapacağını söyledi.23 eylül'de polaris'te montaj yaptırmayı düşünüyorum.dün polaris ile görüştüm...lpg tankına gelince sökülen 20 lt'lik su damacanasına benziyordu.(32 lt'lik tank idi.)polaris ise isletmenin yerine silindir tank olacak şekilde montaj yapılırsa daha sağlıklı olurdu dedi.fakat ekstra delik delip önceki delikleri tıkamak pek sağlıklı olmaz dedi.o yüzden isteğim doğrultusunda 40 lt'lik tank takarız dediler.benim bu noktada kafam karıştı.silidir taktırsam ne zararı olur eski deliklerin tıkama olayı nasıl olur(2 tene delik ver zaten boruların girebilmesi için)
Firmalar büyürken çok dikkatli olmaları gerekiyor ; malesef atiker büyürken dikkatli olmadığı gibi hala yanlışlarında ısrar ediyor ve kendisini düzeltmiyor.Her önüne gelene bayilik vereceğine mevcut bayilerine eğitim verse bu üründe bu kadar sorun yaşanmaz.Polaristeki ustanızın teşhisi doğru ;yeni dualvvti lerin emme manifoltu farklı ve genelde bu araçlarda gaz nipeli geriden takılıyor ve bu da bahsettiğiniz sorunlara neden oluyor.Tank konusunda stepnenin yerine takılacak tankın cinsi SİMİT DEPO dur.Polariste size bunu önermiş fakat şuan aracınızda 2 si baca , 4 tanesi sehpaya ait 6 delik var.Simit depo tercih ederseniz bu deliklerin kapanması gerek ve bence çok da hoş olmaz ,bu sebeble 40lt silindir tank tercihinize katılıyorum.Tekrar çok geçmiş olsun ,umarım yeni ürününüzde bu sorunları yaşamazsınız.
Mehmet kardeş,selamlar.Bu bayram tatilinde memlekete giderken lpg performansını denemek için otobanda biraz yüklendim araca (devir 5ooo hız 180 km )bir problem yok derken lpg göstergesine baktığımda benzin ışığıda yanıyordu,devir 4900'e düşünce sönüyor 5000 ve sonrasında yanıyor.Herzaman bu hızda araç kullanmayacağım için önemli değil lakin başka arızanın belirtisimi ; diğer lpg kitleride aynımı(yüksek devirde benzin ışığının yanması) diye bir sorayım dedim.Araca lpg takıldıktan sonra 10.000 km yaptım,lpg kitinin markası atiker.Şükür şu ana kadar hiç sorun yaşamadım(arıza lambasının yanması vs.) ama arkadaşların şikayetleri korkutmuyor değil.Sağlıcakla kalın