Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 716096 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #120 : Ağustos 03, 2010, 00:08:54 »
Merhaba Mehmet bey,
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Sizin de mesajınızda tavsiye ettiğiniz üzere, bu foruma ilk mesajımı attığım günün ertesi günü BRC MY-07 taktırdım. Akabinde 100+1250+150+1250=2750km gibi kısa bir süre içinde (son bir hafta içerisinde) uzun bir yol gittim.  Ancak bazı konular ile ilgili deneyimlerimi dile getirmek istiyorum.
1) Diğer markaları bilmiyorum ama benim yeni taktırmış olduğum BRC MY-07'de aracın performansında hissedilir bir düşüş olmadığını hatta çok profesyonel bir kullanıcı değilseniz farkı anlayamayacağınızı söyleyebilirim. Aslına bakılırsa benim en çok korktuğum konu buydu "performans düşer mi?" cevap: farketmeniz güç...

2) Sistem takılırken ustanın ve servisin ne kadar önemli olduğu ikinci bir sorundu benim için... Mehmet bey, sizin mesajınızdan önce lpg sistemini taktırdığım için aklımda en rahat olacağım yere gittim. A2 Mühendisliğin aynı ismini taşıyan servisine (kağıthanede)... Normalde 5-6 saat sürecek bir sistem montesi, şansımdan olsa gerek uygun bir zaman dilimine denk geldi ve çok kısa sürede tamamlandı. Soru: Sistemi takan usta ya da servis önemli mi? Cevap: Kesinlikle evet... (Not: inanılmaz bulduğum ama gerçek olduğuna inandırıldığım bir durumu aktarayım, a markalı sistemi taktırıyorum derken sistemin bazı parçaları farklı markalara ait olan malzemelerden kullanılarak müşterinin yanıltılması durumları oluşuyormuş. burada ismi geçen ya da destekte bulunan, işini düzgün ve ahlaklı biçimde gerçekleştirenleri tenzih ederim...)

3) Bana bir süre sonra ayar yaptırmamı söylediler ama benim henüz bunun için fırsatım olmadı. Bunun önemli olduğunu biliyorum ve en kısa sürede bir yetkili servise gideceğim. ancak şu haliyle yaklaşık 35-38 litre ile 325 km civarı gidiyorum. net ortalama değeri veremeyeceğm çünkü öyle bir hesap tutuma işini yapmadım. soru: lpg tasarruflu mu? cevap: evet... soru: tasarruf tatmin edici düzeyde mi? cevap: sanırım bu soruya kein evet diyebilmem için 6-8 ay beklemem gerekecek... çünkü sistemin maliyetini çıkarması gerekiyor:)



Merhabalar ;

Aracınız 80 hp degil 80kw dır yani 80 *1.35 = 108 hp dir.
Aracınıza tavsiye edeceğim ürün BRC MY-07 ,lpg tankı olarak 244 41 lt ince uzun kalem tip depoyu tavsiye edeceğim.

AYAR OTO SERVİS OTOGAZ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ LTD. ŞTİ.
Merkez Mh. Koca Sinan San. Sit. B/2 Blok No: 2
Bahçelievler
0 212 551 74 44 0 212 503 01 67 TANER UÇAR   Lütfen selamımı iletin.



Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #120 : Ağustos 03, 2010, 00:08:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #121 : Ağustos 03, 2010, 08:59:59 »
Bu tür ayarları yapabilmek için akşamdan arabayı servise bırakmak doğru olandır.

Sıcak iken bu ayarı yakalamak biraz şans işidir. Önemli olan suçüstü yaparak doğru ayarı yakalamaktır.
Bu yüzden aracınızı akşamdan servise bırakın ve sabah onlar çalıştırsın aracı , muhemelen ayarınız biraz kısık ayarlanmış bir çeyrek tur ayarı açtığınızda aracınız normale dönecektir.
Ama bu ayar start ayarından değilde , ayar vanasından olmalı,
Kesinlikle aracınızı servisinize teslim edin mutlaka sonuç alırsınız


Mehmet bey 1 hafta evel bir sıkıntım vardı size belirtmiştim. aracımda soğukken zor çalışma vardı sizde start, açtırın demiştiniz. ustama gittim beyinde altın rengi bir civata var onu açtı epey tamam dedi.sabah oldu bastım yine aynı fark etti ama 2. marşı istiyor.bende kaputu açtım ve o civatayı açmaya başladım. belirli bir açmadan sonra rölanti düştü dahada açtığımda stop edecek gibi oldu geri kıstım. ve bu kendim ayar yaptıktan sonra vitesi boşa attıktan sonra stop etmez oldu aracında yakıtı biraz arttı sanırım bu neyden kaynaklandı? açınca rölanti niye düştü boğulmamı oldu?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #122 : Ağustos 06, 2010, 11:36:28 »
LPG takıntısı olanlara sesleniyorum.
0 km araca LPG taktırmak diyenler.
Benzinli araç alıp LPG taktıracağıma Dizel araç alırım diyenler.

evet sohbetimizin içeriği LPG'ye neden karşıyız?
Bir mum yanındakileri tutuşturmakla ışığında azalma olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #123 : Ağustos 06, 2010, 11:40:45 »
Kadir Bey, konu enflasyonu olmaması açısından, mesajınızı bu başlığa taşıdım.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #124 : Ağustos 06, 2010, 11:42:36 »
Bu topiği açma nedenimi ve bu başlık altında konuşulması gereken konuları ilk mesajımda belirttim.Lütfen bu tarz konuları farklı başlıklar altında tartışırsanız benim de bu konuyu açma nedenim ortadan kalkmamış olur.Selamlar...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #125 : Ağustos 06, 2010, 12:04:09 »
Bu topiği açma nedenimi ve bu başlık altında konuşulması gereken konuları ilk mesajımda belirttim.Lütfen bu tarz konuları farklı başlıklar altında tartışırsanız benim de bu konuyu açma nedenim ortadan kalkmamış olur.Selamlar...

Mehmet Bey, forum olarak paylaşımlarınızı takdir ediyoruz, güzel bir başlık açtınız ve çok faydalı bilgiler paylaştınız bizimle  fakat siz de takdir edersiniz ki paylaşım konusunda forumumuzda hiç bir sınırlama bulunmamaktadır ve bazı bölümler hariç tüm başlıklarımız tüm üyelerimize açıktır. Ayrıca konun başlığını "LPG sıralı gaz hakkında bilmek istediğiniz her şey" şeklinde belirlemişsiniz. Forum yöneticisi olarak uzun süredir bu konu ile ilgili çok fazla başlık açılmasından muzdarip biri olarak, bu güzel başlıktan, LPG konusunun derli toplu kalması açısından faydalanmak istiyorum. Kadir Bey'in "LPG'ye neden karşıyız" sorusunu yine güzel bir münazara konusu olarak görüyor ve verilecek cevapların bu başlık altında paylaşılmasının daha uygun olacağını düşünüyorum.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 'alph
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #126 : Ağustos 06, 2010, 19:29:09 »
mehmet bey merhabalar.
samsunda ki aracımız 10 numara oldu diyebiliriz. ilginiz ve ilgileri çok teşekkür ederim...
2007 ToYoTa CoRoLLa (canavarım : )
06.34
FeNeRBaHÇe

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #127 : Ağustos 07, 2010, 10:56:47 »
Sizin memnuniyetınız benım memnunıyetım ,aracnızı güzel günlerde kullanın,selamlar...

mehmet bey merhabalar.
samsunda ki aracımız 10 numara oldu diyebiliriz. ilginiz ve ilgileri çok teşekkür ederim...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #128 : Ağustos 07, 2010, 11:20:05 »
mehmet bey kolay gelsin lpg hakkında bilgi almam gerekiyor yüz yüze görüşmemiz mümkünmü acaba
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #129 : Ağustos 07, 2010, 13:21:36 »
Bugün saat 16:00'a kadar iş yerimdeyim ,akşam 18:00 uçağı ile İstanbula gidiyorum dönüş salı günü ;bugün müsaitseniz buyrun beklerim...

mehmet bey kolay gelsin lpg hakkında bilgi almam gerekiyor yüz yüze görüşmemiz mümkünmü acaba
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #130 : Ağustos 07, 2010, 22:42:29 »
Merhabalar. Çok faydalı bir başlık olmuş. Bütün sayfaları okudum. Önceki aracımda Atiker takılıydı. Servisimden çok memnundum ama ürünün kalitesinden okadar memnun değildim. Yeni bir corolla aldım 2004 hb. Bu araca Gaziantepte Brc taktırmayı düşünüyorum ama servis konusunda bilgisi olan varmı acaba. Burada tavsiye edebileceğiniz bir servis varmı. Birde simit tüpte yedek teker sorun  yaratmıyormu acaba.İlginiz için şimdiden teşekkür ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #131 : Ağustos 08, 2010, 07:13:31 »
Merhaba mehmet bey öncelikle verdiğiniz bilgilerin çok faydalı olduğu önemli bir boşluğu doldurduğu kanaatindeyim ve teşekkür ederim.Benim de bir sorum olacak izninizle.Biz efsane kasa olarak bilinen ae 101 toyotalardan almayı düşünüyoruz.Araba pazarına gittiğimizde tüplümü diye sorunca tek noktalı dediler.Yani ne karbüratörlü sistem ne de sıralı sistem.Bu tek noktalı sistemler hakkında bilgi verirmisiniz.Yakıt tasarrufu bilinen (karbüratörlü ve sıralı) sistemlere göre nasıldır.Araçla uyumu nasıldır.Tavsiye edermisiniz ve bu sistemlerde araç ilk çalıştığında benzinle çalışıp sonramı gaza geçer.cevabınız için şimdiden teşekkür ederim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yaş: 34
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #132 : Ağustos 09, 2010, 08:59:11 »
Tek noktalı sistemin karbüratörlüden bir farkı yoktur. Enjektör susturulup, motora gelen hava, LPG ile karıştırılarak verilir. Yani enjektörlü arabanız karbüratörlü mantığı ile çalışmaya başlar. Bu sistemde (karbüratörlüye ek olarak) enjektörleri susturmak için emülatör denilen bir alet takılmaktadır. Bu sebeple fiyatı 100-150 TL pahalı olur diye tahmin ediyorum. Bu sistemde seçim anahtarı vardır, isterseniz direk LPG'de çalışır isterseniz benzinde çalışır otomatik LPG'ye geçer. Normal olan bir müddet çalıştıktan sonra LPG'ye geçmektir (böylece LPG'nin gaz geçirilebilmesi için gerekli olan ısı elde edilir). Tek nokta enjeksiyonlu motor karbüratörlüye göre verimi ne kadar artırıyor bilmiyorum, ama LPG taktırdıktan sonra (çok iyi ayar yapılmış olsa bile) güç kaybı yaşarsınız. Çünkü enjektörü kaybetmiş oluyorsunuz.
Son olarak bir tavsiye, pazardan LPG takılmış araç almayın derim. Belki bir sorun vardır, anlayamayabilirsiniz (Eğer alırsanız  arabayı benzinde de test edin. En az 5-10 km benzinde kullanın). LPG parçalarının ömrü bitmeye başlamış olabilir. Ben olsam benzinli sorunsuz bir araç alır, kendim LPG taktırırdım.

Merhaba mehmet bey öncelikle verdiğiniz bilgilerin çok faydalı olduğu önemli bir boşluğu doldurduğu kanaatindeyim ve teşekkür ederim.Benim de bir sorum olacak izninizle.Biz efsane kasa olarak bilinen ae 101 toyotalardan almayı düşünüyoruz.Araba pazarına gittiğimizde tüplümü diye sorunca tek noktalı dediler.Yani ne karbüratörlü sistem ne de sıralı sistem.Bu tek noktalı sistemler hakkında bilgi verirmisiniz.Yakıt tasarrufu bilinen (karbüratörlü ve sıralı) sistemlere göre nasıldır.Araçla uyumu nasıldır.Tavsiye edermisiniz ve bu sistemlerde araç ilk çalıştığında benzinle çalışıp sonramı gaza geçer.cevabınız için şimdiden teşekkür ederim...
2009 TOYOTA COROLLA, D-4D
1.6 Comfort Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #133 : Ağustos 09, 2010, 09:50:02 »
MEHMET BEY MERHABA

97 model 1.6 xli corllam var düz sistem brc vardı .1 ay önce atiker safefas denilen sıralı sistem  takıldı.aracın çekişi benzine nazaran düşük geliyor .ayrıca bir yokuş çıkarken öndeki agırladıgında vites düşürüp geçmek istediginizde araba yıgılıyor tam tersi fırlaması lazım .uzun yolda giderken biraz süratlisiniz haliyle ( hızı tasvip etmiyorum )otobanda 80 le gidip en sol şeridi kullanan insanlarımız var mecburan yavaşlamak hatta frene basmak zorundasınız tekrar gaza bastıgınızda araba kendini toparlamıyor vites düşürüyorum bu kez de agır agır toparlıyor.geçenlerde benzine aldım araç her daim her viteste gaza bastıgınızda tepki veriyor.lpg de kaptırıp çıkarsan hiç gaz kesmezsen güzel azcık gaz  kesip tekrar basarsan araba toparlayım diye ugraşıyor .sizce benim sorunum ne olabilir.takılan sistem atikerin en yeni ürünüymüş.birde şunu belirtmek istiyorum .ayar yapılırken yoldada yaptık 1.8 olan gaz memelerini usta yetersiz deger verdi diye 2 mm matkap ile uçları büyüttü çekiş arttı ama şu an yukarıda anlattıgım oluyor ayrıca .şehir içi 190 kuruş yakıyor araç bilmiyorum çok mu az mı .normalde tahminimce 170 i geçmemesi gerekiyormuş
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #134 : Ağustos 09, 2010, 22:40:56 »
birol bey teşekkür ederim.bir sorum daha olcak mehmet bey.enjeksiyonlu arabalara normal gaz sistemi takılıyor bunu sıralı sisteme çevirmek istenirse bütün parçalar (tank vs) değişmeli yoksa sadece beyin kısmımı değişmeli ve maliyeti ne olur.eski sistem ruhsata işli ise sıralıya geçince ruhsatta bir değişikliğe gitmek gerekir mi.cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #135 : Ağustos 10, 2010, 09:36:59 »
MERHABALAR ;

Bahsettiğiniz araç çok nokta enjeksiyonlu bir araç ise bu araca sıralı sistem lpg takmak mümkündür , tank hariç tüm parçaların değişmesi gerekir.Bu işlemden sonra dönüşüm firması tarafından bu araç için tadilat projesi çizilmesi yeterlidir ; fakat sizin aracınız gibi tek noktadan (tek enjektör) enjektörlü bir araç ise yapısı gereği bu araçlar sıralı sisteme dönüştürülemez.



birol bey teşekkür ederim.bir sorum daha olcak mehmet bey.enjeksiyonlu arabalara normal gaz sistemi takılıyor bunu sıralı sisteme çevirmek istenirse bütün parçalar (tank vs) değişmeli yoksa sadece beyin kısmımı değişmeli ve maliyeti ne olur.eski sistem ruhsata işli ise sıralıya geçince ruhsatta bir değişikliğe gitmek gerekir mi.cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #136 : Ağustos 10, 2010, 09:45:54 »
Merhabalar ;

HB Toyotalarda simit depo en doğru tercih olur diye düşünüyorum ;fakat simit depo sonrası stepne lastiğin bagajda taşınmasını çok tasvip etmiyorum.Bu sebeble stepne lastiğin taşınması yerine lastik şişirici köpüklerden taşımanızı öneririm.BMW 116 modellerinde orjinalinden stepne lastiği yok bunun yerine orjinalinden köpük koymuşlar.Gaziantep'de aşağıdaki BRC bayileri ile görüşebilirsiniz.Şimdiden lpg li güzel günler...

GAZİANTEP GAZİKENT OTOGAZ Yakup Daleren Cad. No:30 Şahinbey 0 342 251 21 41 0 342 251 21 41 MUSTAFA ÇETİN

GAZİANTEP MY OTOMOTİV Kocaoğlan Mah. Kenan Evren Blv. No:189 Şahinbey 0 342 227 57 77 0 342 227 57 71 ÖKKEŞ YILDIRIM




Merhabalar. Çok faydalı bir başlık olmuş. Bütün sayfaları okudum. Önceki aracımda Atiker takılıydı. Servisimden çok memnundum ama ürünün kalitesinden okadar memnun değildim. Yeni bir corolla aldım 2004 hb. Bu araca Gaziantepte Brc taktırmayı düşünüyorum ama servis konusunda bilgisi olan varmı acaba. Burada tavsiye edebileceğiniz bir servis varmı. Birde simit tüpte yedek teker sorun  yaratmıyormu acaba.İlginiz için şimdiden teşekkür ediyorum.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #137 : Ağustos 10, 2010, 10:02:50 »
Merhabalar ;

97 model Toyota corolla semi sequental (yarı sıralı) diye tabir ettiğimiz enjeksiyon sistemine sahiptir;gerek eski tip emulatörlü sistem de gerekse sıralı sistemlerde sorunsuz çalışır.
Atiker safe fast eski atiker yazılımlarından farklı olarak AEB yazılım kullanır.AEB yazılım montajcıya sisteme her türlü müdehale imkanı sunan bir yazılımdır.Ustanız 2.0 lık nozzllar da doğru seçim yapmış fakat anladığım kadarıyla TIP IN durumda yani gaza ani yüklenmelerde yakıt haritasının (sağ alt köşesini) gerekli bölgelerinde enjeksiyon açma kapama sürelerini doğru ayarlayamamış olabilir.Yapılacak doğru ayar ile sorununuz gidecektir.Aracınız şehir içinde 100km/10 lt lpg tüketiyor bence gayet güzel rakam.Selamlar...

MEHMET BEY MERHABA

97 model 1.6 xli corllam var düz sistem brc vardı .1 ay önce atiker safefas denilen sıralı sistem  takıldı.aracın çekişi benzine nazaran düşük geliyor .ayrıca bir yokuş çıkarken öndeki agırladıgında vites düşürüp geçmek istediginizde araba yıgılıyor tam tersi fırlaması lazım .uzun yolda giderken biraz süratlisiniz haliyle ( hızı tasvip etmiyorum )otobanda 80 le gidip en sol şeridi kullanan insanlarımız var mecburan yavaşlamak hatta frene basmak zorundasınız tekrar gaza bastıgınızda araba kendini toparlamıyor vites düşürüyorum bu kez de agır agır toparlıyor.geçenlerde benzine aldım araç her daim her viteste gaza bastıgınızda tepki veriyor.lpg de kaptırıp çıkarsan hiç gaz kesmezsen güzel azcık gaz  kesip tekrar basarsan araba toparlayım diye ugraşıyor .sizce benim sorunum ne olabilir.takılan sistem atikerin en yeni ürünüymüş.birde şunu belirtmek istiyorum .ayar yapılırken yoldada yaptık 1.8 olan gaz memelerini usta yetersiz deger verdi diye 2 mm matkap ile uçları büyüttü çekiş arttı ama şu an yukarıda anlattıgım oluyor ayrıca .şehir içi 190 kuruş yakıyor araç bilmiyorum çok mu az mı .normalde tahminimce 170 i geçmemesi gerekiyormuş
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #138 : Ağustos 10, 2010, 10:20:08 »
Mehmet Bey Günaydın,

Öncelikle bizlere LPG hususunda yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz. Benim bir iki sorum olacak:

1) Ben de Toyota 97  model 1.3 XE var. Karbüratör sistemi mevcut. Ben şimdi bu arabaya LPG takdırdığım zaman güçten düşer mi? Düşmemesi isçin hangi marka Regulatör almam gerek?  Maaliyeti ne olur?

2) Sizce LPG takmam sonucundaki fiyatsal ve performans ile taktırmamam arasındaki fark nedir? Mersin'de nereyi öneririsiniz?

Şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla...
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #139 : Ağustos 10, 2010, 12:56:36 »
MERHABALAR ;

1)LPG dönüşümü sonrası karburatorlu aracınızda hangi ürünü taktırırsanız taktırın muhakak bir güç kaybı yaşanacaktır ;fakat bu sağlayacağı tasarruf yanında kesinlikle dikkate değer bir kayıp olmayacaktır.Ülkemizde yerli üretim dönüşüm kitlerinde de alternatif ithal kitlerde olduğu gibi azalmaktadır.Benim tavsiyem bulunduğunuz ilin güvenilir ve tecrübeli lpg servisine gidip tanışmanız yönünde olacaktır ,malesef Mersinde tanıdığım bir firma yok.
Yerli LPG Kitleri(Atiker ,Fema,Mimgas,voltran) yaklaşık 350 tl ,fakat biraz pahalı olan Aldesa ürün kalitesi olarak bu ürünlerden 1 adım önde.
İthal kitler de ise tavsiyem BRC olacak ;yaklaşık fiyatı 550 tl .

2) Şahisi düşünce benzinle gezdiğiniz her gün cebinizi ve çevrenizi gereğinden fazla üzüyorsunuz : ) Şimdiden lpg li güzel günler dilerim...



Mehmet Bey Günaydın,

Öncelikle bizlere LPG hususunda yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz. Benim bir iki sorum olacak:

1) Ben de Toyota 97  model 1.3 XE var. Karbüratör sistemi mevcut. Ben şimdi bu arabaya LPG takdırdığım zaman güçten düşer mi? Düşmemesi isçin hangi marka Regulatör almam gerek?  Maaliyeti ne olur?

2) Sizce LPG takmam sonucundaki fiyatsal ve performans ile taktırmamam arasındaki fark nedir? Mersin'de nereyi öneririsiniz?

Şimdiden teşekkür ederim.

Saygılarımla...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz