0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hocam Honda Accord 2.0'lara LPG takılabiliyor mu? Takılıyorsa motor arıza ışığı yakma gibi bir sıkıntısı var mı? Accord 2.4 sahibi birisi motor arıza ışığı yaktığından şikayet etmiş ben de emin olamadım bu aralar Accord 2.0'lar cazip görünüyor ama çok yakarsa LPG işine girmek gerekir bi sorayım dedim. Tatil dönüşünüzü bekliyor olacağım.Selamlar.
Mehmet Bey iyi tatiller dileyelim o zaman size Tavsiye ettiğiniz yerle irtibata geçtim veeeeee artık ben de bir lpg kullancısı oldum.Tavsiyeniz için teşekkür ederim.Ayar Oto - Kocasinan San. Sitesi- Bahçelievler/ İstanbul.Arkadaşlar İstanbul Avrupa yakasında oturuyorsanız ve sizde benim gibi Lpg konusunda birşeyler yapmak istiyorsanız kesinlikle burayı öneririm.İrtibat bilgileri Mehmet Bey'in benim sorularıma karşı yazdığı cevap yazısında mevcut.Öncelikle dönüşüm işi için çok kararsız kaldığımı belirteyim.Yaklaşık bir ay , taktırayım mı ? Takrırısam handi markayı taktırayım ? ne kadar tasarruf eder ? aracı satarken bana çok büyük değer kaybına yol açar mı ? şeklindeki sorular la hem etrafımdakileri rahatsız ettim hem de kendi kendime işkence ettim. Gerek yokmuş bunlara taktırdım ve huzura erdim. Birkaç dönüşümcü dolaştım, ya kimilerinin yerlerini beğenmedim ya da personelin tavrını.Mehmet Bey'in tavsiye ettiği Ayar Otoya gittiğimde ise kararı verdim.İlk başta BRC 'nin sitesinden tekrar brc hakkında bilgileri topladım.BRC nin Türkiye temsilcisi 2A mühendislik ve firma özellikle mağduriyetlerin yaşanmaması için dönüşüm yapılacak yerin 2A logosunun taşımasından bahsediyor.Ayar Oto nun yerine gittiğimde ilk dikkatimi çeken de yetkili servis olduğunu belli etmesiydi.Güler yüz, ( özellikle Mehmet Bey , gerçi çayını içemedik ama ) , teknik donadım ( Tüm alt yapı mevcut ) , Teknik bilgilendirme , yani arkadaşlar benim gibi kararsız arkadaşlar ikna olabilir.Aracımı sabah bıraktım, akşam araç hazır diye telefon açtılar. işlem bu kadar. http://www.ayarotolpg.com Arkadaşlar incelemek istiyenler için de link belirteyim dedim.Ödediğmi ücret 1500,00 TL. Cardfinans 8+4 taksitlendirme yapıyor.Bu arada aynı zamanda lastik BRC lastik kılıfı da var 1.000 Km sonra kontrole 10.000 Km sonra bakıma çağrıldım.Simit tip depo koydular.Çekişte şu an hiç bir sıkıntı yok.İnşallah yakıt konusunda da rahatlama yaşarsak arktık tüm benzinli araç kullananların vakit kaybetmemeleri konsunda uyaracam.Herkese iyi akşamlar dilerim dostlar kalın sağlıcakla.
Merhaba,LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HER ŞEY... başlığı altında neredeyse tüm mesajları okudum. Öncelikle yazılan tüm fikirleri ve deneyimleri değerli bulduğumu ifade etmek isterim. Aklımdaki bazı sorulara cevap buldum. Ancak en önemli ve basit olan soru için aklım biraz karıştı. Bu nedenle deneyimli ve bilgili arkadaşlardan açık ve net bilgi talep edeceğim. aracı yeni aldım.Toyota 1.6 Sol SW (2004) ruhsatta 80 hp gibi bir güç ve sanırım 1120-1200 kg civarı bir ağırlık yazıyor. şu an 90.000 km'de. aldığım günün ertesi günü 1200 kmlik bir uzun yol yaptım. araba yüklü idi ve klima neredeyse yol boyu açıktı, hızım da 90-120 arası değişmekteydi. 100 kmde 7,4-7,6 litre arası yaktı diyebilirim. Şimdi soru; arabanın özelliklerini de dikkate aldığınızda hangi marka ve model LPG sistemini, İstanbul Anadolu yakasındaki hangi servise (ya da ustaya) taktırmamı tavsiye edersiniz? Teşekkürler.
Mehmet bey atikerin merkezine yazdığım mail sonucu beni bir servise yönlendirdiler, orada ayar yapıldı ve çekiş problemi halloldu ancak yine arıza lamabası yakıyor. Ancak arıza lambasını sadece motor sıcakken yeniden çalıştırdığım durumlarda yakıyor... Eğer aracı benzine alarak çalıştırır(normalde sıralı olduğu için benzinde çalışıyor ama hemen gaza geçmemesi için sistemi kapatıp çalıştırıyorum) sonra kendim belirli bir süre sonra gaza alırsam arıza ışığı yakmıyor. Bu arıza ışığı yakma konusunda yeniden ayara gideceğim, ayar sırasında nasıl bir talepte bulunayım, nasıl bir ayar yaparlarsa bu sorun giderilir acaba?
Arıza olarak çok fakir karışım arızası veriyor.
Uzun bir tatilinin ardından herkese merhaba;Honda 2.4 vtec teknolojisinin en üst noktasıdır diyebiliriz ,bu araç yaklaşık 200 hp güç üreten 4 silindir nadir araçlardamdır ,bu sebeble takılacak lpg markasının önemi ve de özelliği diğerlerinden farklıdır.Bu araçta standart enjektör ve regulatörler yetersiz kalır bu ise aracın arıza lambasının yanmasında önemli etkendir.Takılacak doğru ürün ile bu araçlarda sorun olmaz.2.0 hondalar ise yaklaşık 150 hp olduğunu düşünürsek yine standart regulatorun bu aracı beselemesi düşünülemez ,bu sebeble tercih edeceğiniz ürünün regulatörü minimum 1500 mbarlık olması gerekir.Selenoıd valfli enjektör kullanan sistemlerde nozzle buyuklugu yaklaşık 2.5mm olmalı fakat bunlarla ugrasmak yerıne 1.500 mbarlık BRC kiti tercih ederseniz kesinlikle sorun yaşamazsınız.
Güray ben benim araçta bir önceki ayarsızlıkta sizinki gibi düşük viteslerde sorun yapıyordu, sonrasında bu dediğim hale getirdiler ve dünde biraz yüksek devre çıkınca yaktı... Anlamadığım olay bu arabanın benden önceki sahibi bir ayar yaptırmış çok kötü bir gaz almadığım sürece arıza ışığı yakmıyordu. Benim problemlerim filtre değişimi yaptırdığım yerde ayar yapmaları ile başladı. Sözüm ona ayar yaptılar arıza ışığı yakmayan araba arıza ışığı yakmaya başladı. Sorun kontrolsüz şekilde bilgi donanımı yetersiz kişilere bayilik vermelerinden kaynaklanıyor bence. Bakalım birkaç kere daha gidecem sonuçlarını buradan aktarırım. Hele öyle ne yaparsanız bu arıza ışığı yakar diyenlere bir sinir oluyorum...
Kendiminde LPG'li aracım olmasından ötürü bu başlık altındaki tüm yazıları okudum. Bu foruma kattığı değerli bilgilerden ötürü MEHMET ÖZENÇ Beye teşekkür ederim. 96 model otomatik vites Corolla aracımı 156 bin kmde aldığımda eski sistem Tartarıni marka tüp vardı. Ancak beyni Fema ile değiştirilmişti. Üç yıl kadar bu sistemde aracı kullandım benzin istasyonlarını epey bir kara geçirdim Çünkü çok yakıyordu. Bir yıl kadar önce 197 bin km de bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Tartarini sıralı sistemi aracıma taktırdım. Bursa'nın Yenişehir ilçesinde ikamet etmekteyim. Bulunduğum yerde aracın performansından oldukça memnunum. Ancak memleketim Konya'da aracım neredeyse sürünerek gidiyor. Bu yaz tatilinde de aynı sorun ile karşılaştım ve tartarini servisine gittim. Aracın 10000 muayenesini 2bin km geçirmişim. Filtreleri değiştirdiler yeni ayar yaptılar, sonuçta hissedilir bir performans artışı oldu. Ancak yinede bursa'yenişehirde çok daha iyi gidiyor. Soruya çok geç geldim ama sorum şu olacak; Bu sistemlerde rakımdan ötürü güç kaybı yaşanır mı? İkinci olarak eski LPG sisteminde kelebek öncesi hava borusuna açılan delik elektrik bantı ile çok sıkı sarılarak kapatıldı. Bu soruna neden olur mu?(Yenişehir Rakım: 235 m, Konya Rakım: 1.016 m)
Arkadaşlar hafta sonu için biraz İstanbuldan uzaklaşayım dedim.Doldurdum LPG yi bastım Enez'e. Sıkı durum 55 TL ye 351 Km yol yaptım ve klima da açık bir şekilde. Allah'a şükürler olsun.Yanarım da bu zamana kadar benzinli kullandığıma yanarım.Bu arada Ayar Oto'dan Mehmet Bey, bana 2-3 depo LPG yi kullan sonra gel bi ayar yapalım demişti.Daha da yanına gitmedim.Belki biraz daha yakıt düşer :D:D:D Arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın Ayar Otoda ki Mehmet Bey bizim bilgi kaynağımız olan Mehmet Bey değil.Mehmet Bey Allah sizden razı olsun
Cevap için teşekkürler Mehmet Bey, ben uygun bir Avensis buldum D4 motor 2.0 LPG bizden uzak duracak bir süre daha. Tekrar ilginiz için teşekkürler.