Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 715857 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #100 : Temmuz 26, 2010, 01:44:06 »
Mehmet bey 1 hafta evel bir sıkıntım vardı size belirtmiştim. aracımda soğukken zor çalışma vardı sizde start, açtırın demiştiniz. ustama gittim beyinde altın rengi bir civata var onu açtı epey tamam dedi.sabah oldu bastım yine aynı fark etti ama 2. marşı istiyor.bende kaputu açtım ve o civatayı açmaya başladım. belirli bir açmadan sonra rölanti düştü dahada açtığımda stop edecek gibi oldu geri kıstım. ve bu kendim ayar yaptıktan sonra vitesi boşa attıktan sonra stop etmez oldu aracında yakıtı biraz arttı sanırım bu neyden kaynaklandı? açınca rölanti niye düştü boğulmamı oldu?
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #100 : Temmuz 26, 2010, 01:44:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #101 : Temmuz 31, 2010, 10:14:13 »
Uzun bir tatilinin ardından herkese merhaba;

Honda 2.4 vtec teknolojisinin en üst noktasıdır diyebiliriz ,bu araç yaklaşık 200 hp güç üreten 4 silindir nadir araçlardamdır ,bu sebeble takılacak lpg markasının önemi ve de özelliği diğerlerinden farklıdır.Bu araçta standart enjektör ve regulatörler yetersiz kalır bu ise aracın arıza lambasının yanmasında önemli etkendir.Takılacak doğru ürün ile bu araçlarda sorun olmaz.

2.0 hondalar ise yaklaşık 150 hp olduğunu düşünürsek yine standart regulatorun bu aracı beselemesi düşünülemez ,bu sebeble tercih edeceğiniz ürünün regulatörü minimum 1500 mbarlık olması gerekir.Selenoıd valfli enjektör kullanan sistemlerde nozzle buyuklugu yaklaşık 2.5mm olmalı fakat bunlarla ugrasmak yerıne 1.500 mbarlık BRC kiti tercih ederseniz kesinlikle sorun yaşamazsınız.

Hocam Honda Accord 2.0'lara LPG takılabiliyor mu? Takılıyorsa motor arıza ışığı yakma gibi bir sıkıntısı var mı? Accord 2.4 sahibi birisi motor arıza ışığı yaktığından şikayet etmiş ben de emin olamadım bu aralar Accord 2.0'lar cazip görünüyor ama çok yakarsa LPG işine girmek gerekir bi sorayım dedim. Tatil dönüşünüzü bekliyor olacağım.

Selamlar.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #102 : Temmuz 31, 2010, 10:18:59 »
Yardımım dokunduysa ne mutlu.Memnunıyetınız uzun sure devam etmesei dileğiyle.

Mehmet Bey iyi tatiller dileyelim o zaman size :D Tavsiye ettiğiniz yerle irtibata geçtim veeeeee artık ben de bir lpg kullancısı oldum.Tavsiyeniz için teşekkür ederim.Ayar Oto - Kocasinan San. Sitesi- Bahçelievler/ İstanbul.
Arkadaşlar İstanbul Avrupa yakasında oturuyorsanız ve sizde benim gibi Lpg konusunda birşeyler yapmak istiyorsanız kesinlikle burayı öneririm.İrtibat bilgileri Mehmet Bey'in benim sorularıma karşı yazdığı cevap yazısında mevcut.Öncelikle dönüşüm işi için çok kararsız kaldığımı belirteyim.Yaklaşık bir ay , taktırayım mı ? Takrırısam handi markayı taktırayım ? ne kadar tasarruf eder ? aracı satarken bana çok büyük değer kaybına yol açar mı ? şeklindeki sorular la hem etrafımdakileri rahatsız ettim hem de kendi kendime işkence ettim.:D Gerek yokmuş bunlara :D taktırdım ve huzura erdim. Birkaç dönüşümcü dolaştım, ya kimilerinin yerlerini beğenmedim  ya da personelin tavrını.Mehmet Bey'in tavsiye ettiği Ayar Otoya gittiğimde ise kararı verdim.İlk başta BRC 'nin sitesinden tekrar brc hakkında bilgileri topladım.BRC nin Türkiye temsilcisi 2A mühendislik  ve firma özellikle mağduriyetlerin yaşanmaması için dönüşüm yapılacak yerin 2A logosunun taşımasından bahsediyor.Ayar Oto nun yerine gittiğimde ilk dikkatimi çeken de yetkili servis olduğunu belli etmesiydi.Güler yüz, ( özellikle Mehmet Bey , gerçi çayını içemedik ama :D ) , teknik donadım ( Tüm alt yapı mevcut ) , Teknik bilgilendirme , yani arkadaşlar benim gibi kararsız arkadaşlar ikna olabilir.Aracımı sabah bıraktım, akşam araç hazır diye telefon açtılar.:D işlem bu kadar. http://www.ayarotolpg.com Arkadaşlar incelemek istiyenler için de link belirteyim dedim.Ödediğmi ücret 1500,00 TL. Cardfinans 8+4 taksitlendirme yapıyor.Bu arada aynı zamanda lastik BRC lastik kılıfı da var :D
1.000 Km sonra kontrole 10.000 Km sonra bakıma çağrıldım.Simit tip depo koydular.Çekişte şu an hiç bir sıkıntı yok.İnşallah yakıt konusunda da rahatlama yaşarsak arktık tüm benzinli araç kullananların vakit kaybetmemeleri konsunda uyaracam.
Herkese iyi akşamlar dilerim dostlar kalın sağlıcakla.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #103 : Temmuz 31, 2010, 10:25:01 »
Merhabalar ;

Aracınız 80 hp degil 80kw dır yani 80 *1.35 = 108 hp dir.
Aracınıza tavsiye edeceğim ürün BRC MY-07 ,lpg tankı olarak 244 41 lt ince uzun kalem tip depoyu tavsiye edeceğim.

AYAR OTO SERVİS OTOGAZ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ LTD. ŞTİ.
Merkez Mh. Koca Sinan San. Sit. B/2 Blok No: 2
Bahçelievler
0 212 551 74 44 0 212 503 01 67 TANER UÇAR   Lütfen selamımı iletin.


Merhaba,
LPG SIRALI GAZ HAKKINDA BİLMEK İSTEDİĞİNİZ HER ŞEY... başlığı altında neredeyse tüm mesajları okudum. Öncelikle yazılan tüm fikirleri ve deneyimleri değerli bulduğumu ifade etmek isterim. Aklımdaki bazı sorulara cevap buldum. Ancak en önemli ve basit olan soru için aklım biraz karıştı. Bu nedenle deneyimli ve bilgili arkadaşlardan açık ve net bilgi talep edeceğim.
aracı yeni aldım.Toyota 1.6 Sol SW (2004) ruhsatta 80 hp gibi bir güç ve sanırım 1120-1200 kg civarı bir ağırlık yazıyor. şu an 90.000 km'de. aldığım günün ertesi günü 1200 kmlik bir uzun yol yaptım. araba yüklü idi ve klima neredeyse yol boyu açıktı, hızım da 90-120 arası değişmekteydi. 100 kmde 7,4-7,6 litre arası yaktı diyebilirim.

Şimdi soru; arabanın özelliklerini de dikkate aldığınızda hangi marka ve model LPG sistemini, İstanbul Anadolu yakasındaki hangi servise (ya da ustaya) taktırmamı tavsiye edersiniz?

Teşekkürler.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #104 : Temmuz 31, 2010, 12:05:09 »
Mehmet bey atikerin merkezine yazdığım mail sonucu beni bir servise yönlendirdiler, orada ayar yapıldı ve çekiş problemi halloldu ancak yine arıza lamabası yakıyor. Ancak arıza lambasını sadece motor sıcakken yeniden çalıştırdığım durumlarda yakıyor... Eğer aracı benzine alarak çalıştırır(normalde sıralı olduğu için benzinde çalışıyor ama hemen gaza geçmemesi için sistemi kapatıp çalıştırıyorum) sonra kendim belirli bir süre sonra gaza alırsam arıza ışığı yakmıyor. Bu arıza ışığı yakma konusunda yeniden ayara gideceğim, ayar sırasında nasıl bir talepte bulunayım, nasıl bir ayar yaparlarsa bu sorun giderilir acaba?
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #105 : Temmuz 31, 2010, 12:24:54 »
Bana arıza kodunu lütfen iletirmisiniz? Bence ayardan ziyade farklı bir sorun(kontak ceryanı vs vs ) söz konusu olabilir.Arıza kodunu verirseniz nokta atışı yapabilirim.

Mehmet bey atikerin merkezine yazdığım mail sonucu beni bir servise yönlendirdiler, orada ayar yapıldı ve çekiş problemi halloldu ancak yine arıza lamabası yakıyor. Ancak arıza lambasını sadece motor sıcakken yeniden çalıştırdığım durumlarda yakıyor... Eğer aracı benzine alarak çalıştırır(normalde sıralı olduğu için benzinde çalışıyor ama hemen gaza geçmemesi için sistemi kapatıp çalıştırıyorum) sonra kendim belirli bir süre sonra gaza alırsam arıza ışığı yakmıyor. Bu arıza ışığı yakma konusunda yeniden ayara gideceğim, ayar sırasında nasıl bir talepte bulunayım, nasıl bir ayar yaparlarsa bu sorun giderilir acaba?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #106 : Temmuz 31, 2010, 13:07:48 »
Arıza olarak çok fakir karışım arızası veriyor.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #107 : Temmuz 31, 2010, 15:46:32 »
p0171 fakir yakıt karışım arızasının aracın start edilmesi ile ilgili olması çok ilginç! Yapılması gereken sadece rolantide değil hareket halindeyken de enjeksiyon surelerinin eşitlenmesi.Bunu usta bilmiyorsa en azından atiker programında önce benzinle gezerek benzin enjeksiyon harıtasını çıkartsın (mavi renk) ,daha sonra aracı lpg ye alarak lpg de gezip lpg enjeksiyon haritasını (yeşil renk) çıkartsın .Bu iki çizginin üst üste olması gerekiyor ;şayet lpg (yeşil) benzinin(mavi renk) altında ise karışım fakir demektir.Grafiğe göre altta kalan kısma gelen enjeksiyon noktasını yükselterek o bölümün yakıtını artırıp grafikleri üst üste getirmeniz gerekiyor.Burdan elimden gelen bu kadar ,keşke araç yanımda olsa 10 dakıka da ayarı tamam olur.Selamlar...

Arıza olarak çok fakir karışım arızası veriyor.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #108 : Temmuz 31, 2010, 17:47:35 »
Evet o bahsettiğiniz haritayı görmüştüm, onunla baya bir uğraştı son seferde ama hareket halinde değil ara ara gaz vererek yaptı bunu, çekiş problemi filan da düzeldi bu son ayardan önce aracımı tanıyamaz omuştum çekiş filan çok kötü olmuştu. Bakalım bir daha gidelim ne olacak bir görelim...
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #109 : Temmuz 31, 2010, 22:19:00 »
mehmet bey 1.6 enjeksiyonlu corolla sahibiyim yeni tüp taktırıdığımda çekişinden şikayetçiyidim usta hava filtresiyle kelebek boğazı arasındaki borunun içine delikli plastik bir parça koydu...yani motora daha fazla hava gitmesini engelledi. sizce bu ileriye dönük bir sorun teşkil eder mi...bu arada lpg sistemim sıralı değil...
2005 1.6 sol

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #110 : Temmuz 31, 2010, 23:38:31 »
Kendiminde LPG'li aracım olmasından ötürü bu başlık altındaki tüm yazıları okudum. Bu foruma kattığı değerli bilgilerden ötürü MEHMET ÖZENÇ Beye teşekkür ederim. 96 model otomatik vites Corolla aracımı 156 bin kmde aldığımda eski sistem Tartarıni marka tüp vardı. Ancak beyni Fema ile değiştirilmişti. Üç yıl kadar bu sistemde aracı kullandım benzin istasyonlarını epey bir kara geçirdim :) Çünkü çok yakıyordu. Bir yıl kadar önce 197 bin km de bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Tartarini sıralı sistemi aracıma taktırdım. Bursa'nın Yenişehir ilçesinde ikamet etmekteyim. Bulunduğum yerde aracın performansından oldukça memnunum. Ancak memleketim Konya'da aracım neredeyse sürünerek gidiyor. Bu yaz tatilinde de aynı sorun ile karşılaştım ve tartarini servisine gittim. Aracın 10000 muayenesini 2bin km geçirmişim. Filtreleri değiştirdiler yeni ayar yaptılar, sonuçta hissedilir bir performans artışı oldu. Ancak yinede bursa'yenişehirde çok daha iyi gidiyor. Soruya çok geç geldim ama sorum şu olacak; Bu sistemlerde rakımdan ötürü güç kaybı yaşanır mı? İkinci olarak eski LPG sisteminde kelebek öncesi hava borusuna açılan delik elektrik bantı ile çok sıkı sarılarak kapatıldı. Bu soruna neden olur mu?
(Yenişehir Rakım: 235 m, Konya Rakım: 1.016 m)
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 VERSO PREMIUM
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 44000
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #111 : Ağustos 01, 2010, 18:50:52 »
Mehmet bey atikerin merkezine yazdığım mail sonucu beni bir servise yönlendirdiler, orada ayar yapıldı ve çekiş problemi halloldu ancak yine arıza lamabası yakıyor. Ancak arıza lambasını sadece motor sıcakken yeniden çalıştırdığım durumlarda yakıyor... Eğer aracı benzine alarak çalıştırır(normalde sıralı olduğu için benzinde çalışıyor ama hemen gaza geçmemesi için sistemi kapatıp çalıştırıyorum) sonra kendim belirli bir süre sonra gaza alırsam arıza ışığı yakmıyor. Bu arıza ışığı yakma konusunda yeniden ayara gideceğim, ayar sırasında nasıl bir talepte bulunayım, nasıl bir ayar yaparlarsa bu sorun giderilir acaba?

alper bey bende de aynı sorunlar var.bende atiker'e mail atmıştım beni de  izmir AY_OK 'a ege bölge bayisine yönlendirdiler.bandırma'dan basıp geldim dün saatlerce ayar ve yol testi yapıldı.ustanın dediği :''ne yaparsan yap motor arıza ışığını söndüremezsin''.
nitekim eve gelirken 15 km sonra yine arıza lambasını yaktı.o sinirle atiker'e bir daha mail attım bakalım cevabını bekliyorum.ben artık atiker'den soğudum.söktürüp paramı geri almaya çalışacağım.
bende sizin gibi moladan sonra belli bir süre benzinde gidip lpg aldığımda ışık yanmıyor.ama bu seferde trafik yoğunluğu dolayısı ile düşük viteste gidince yine ışık tekrar yanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #112 : Ağustos 01, 2010, 19:55:56 »
Güray ben benim araçta bir önceki ayarsızlıkta sizinki gibi düşük viteslerde sorun yapıyordu, sonrasında bu dediğim hale getirdiler ve dünde biraz yüksek devre çıkınca yaktı... Anlamadığım olay bu arabanın benden önceki sahibi bir ayar yaptırmış çok kötü bir gaz almadığım sürece arıza ışığı yakmıyordu. Benim problemlerim filtre değişimi yaptırdığım yerde ayar yapmaları ile başladı. Sözüm ona ayar yaptılar arıza ışığı yakmayan araba arıza ışığı yakmaya başladı. Sorun kontrolsüz şekilde bilgi donanımı yetersiz kişilere bayilik vermelerinden kaynaklanıyor bence. Bakalım birkaç kere daha gidecem sonuçlarını buradan aktarırım. Hele öyle ne yaparsanız bu arıza ışığı yakar diyenlere bir sinir oluyorum...
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #113 : Ağustos 01, 2010, 22:43:46 »
Uzun bir tatilinin ardından herkese merhaba;

Honda 2.4 vtec teknolojisinin en üst noktasıdır diyebiliriz ,bu araç yaklaşık 200 hp güç üreten 4 silindir nadir araçlardamdır ,bu sebeble takılacak lpg markasının önemi ve de özelliği diğerlerinden farklıdır.Bu araçta standart enjektör ve regulatörler yetersiz kalır bu ise aracın arıza lambasının yanmasında önemli etkendir.Takılacak doğru ürün ile bu araçlarda sorun olmaz.

2.0 hondalar ise yaklaşık 150 hp olduğunu düşünürsek yine standart regulatorun bu aracı beselemesi düşünülemez ,bu sebeble tercih edeceğiniz ürünün regulatörü minimum 1500 mbarlık olması gerekir.Selenoıd valfli enjektör kullanan sistemlerde nozzle buyuklugu yaklaşık 2.5mm olmalı fakat bunlarla ugrasmak yerıne 1.500 mbarlık BRC kiti tercih ederseniz kesinlikle sorun yaşamazsınız.


Cevap için teşekkürler Mehmet Bey, ben uygun bir Avensis buldum D4 motor 2.0 LPG bizden uzak duracak bir süre daha. Tekrar ilginiz için teşekkürler.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 VERSO PREMIUM
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 44000
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #114 : Ağustos 01, 2010, 22:56:52 »
Güray ben benim araçta bir önceki ayarsızlıkta sizinki gibi düşük viteslerde sorun yapıyordu, sonrasında bu dediğim hale getirdiler ve dünde biraz yüksek devre çıkınca yaktı... Anlamadığım olay bu arabanın benden önceki sahibi bir ayar yaptırmış çok kötü bir gaz almadığım sürece arıza ışığı yakmıyordu. Benim problemlerim filtre değişimi yaptırdığım yerde ayar yapmaları ile başladı. Sözüm ona ayar yaptılar arıza ışığı yakmayan araba arıza ışığı yakmaya başladı. Sorun kontrolsüz şekilde bilgi donanımı yetersiz kişilere bayilik vermelerinden kaynaklanıyor bence. Bakalım birkaç kere daha gidecem sonuçlarını buradan aktarırım. Hele öyle ne yaparsanız bu arıza ışığı yakar diyenlere bir sinir oluyorum...

aynen bende arabama kusur bulan lara tilt oluyorum 2 yaşındaki arabamın yok benzin bujisi yok hava filtresi falan bahene üretiyorlar.
ama bendeki sorun lpg takılalı 7 ay oldu defalarca ayar yaptırdım ne ankara'sı nede izmir'i kaldı değişen bir şey olmadı.
atiker'den telefon bekliyorum yarın mutlaka ararlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #115 : Ağustos 02, 2010, 02:05:44 »
Arkadaşlar hafta sonu için biraz İstanbuldan uzaklaşayım dedim.Doldurdum LPG yi :D bastım Enez'e. Sıkı durum 55 TL ye 351 Km yol yaptım ve klima da açık bir şekilde. Allah'a şükürler olsun.Yanarım da bu zamana kadar benzinli kullandığıma yanarım.Bu arada Ayar Oto'dan Mehmet Bey, bana 2-3 depo LPG yi kullan sonra gel bi ayar yapalım demişti.Daha da yanına gitmedim.Belki biraz daha yakıt düşer :D:D:D:D Arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın Ayar Otoda ki Mehmet Bey bizim bilgi kaynağımız olan Mehmet Bey değil.
Mehmet Bey Allah sizden razı olsun
Kocaarap

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #116 : Ağustos 02, 2010, 10:58:32 »
Merhaba ;

Sorunun cevabını siz zaten vermişsiniz.Sizin de belirttiğiniz gibi yükseklik artıkça atmosfer basıncı ve buna bağlı olarak oksijen miktarı azalacaktır bu ise aracın performansına olumsuz etki edecektir.Araçlarda bizim gibi ; Erzurumda futbol oynamak ne kadar zor ise araçların süratlenmesi de bir okadar zor.
Diğer sorunuza gelecek olursak hiç bir şekilde araçların hava  girişlerinin bantla kapatılmasını doğru bulmuyorum.Uygun mikser kullanılırsa bu tarz işlemlere gerek kalmaz.Selamlar...

Kendiminde LPG'li aracım olmasından ötürü bu başlık altındaki tüm yazıları okudum. Bu foruma kattığı değerli bilgilerden ötürü MEHMET ÖZENÇ Beye teşekkür ederim. 96 model otomatik vites Corolla aracımı 156 bin kmde aldığımda eski sistem Tartarıni marka tüp vardı. Ancak beyni Fema ile değiştirilmişti. Üç yıl kadar bu sistemde aracı kullandım benzin istasyonlarını epey bir kara geçirdim :) Çünkü çok yakıyordu. Bir yıl kadar önce 197 bin km de bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Tartarini sıralı sistemi aracıma taktırdım. Bursa'nın Yenişehir ilçesinde ikamet etmekteyim. Bulunduğum yerde aracın performansından oldukça memnunum. Ancak memleketim Konya'da aracım neredeyse sürünerek gidiyor. Bu yaz tatilinde de aynı sorun ile karşılaştım ve tartarini servisine gittim. Aracın 10000 muayenesini 2bin km geçirmişim. Filtreleri değiştirdiler yeni ayar yaptılar, sonuçta hissedilir bir performans artışı oldu. Ancak yinede bursa'yenişehirde çok daha iyi gidiyor. Soruya çok geç geldim ama sorum şu olacak; Bu sistemlerde rakımdan ötürü güç kaybı yaşanır mı? İkinci olarak eski LPG sisteminde kelebek öncesi hava borusuna açılan delik elektrik bantı ile çok sıkı sarılarak kapatıldı. Bu soruna neden olur mu?
(Yenişehir Rakım: 235 m, Konya Rakım: 1.016 m)
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #117 : Ağustos 02, 2010, 10:59:34 »
Sizin memnuniyetınız benım de memnunıyetım.Allah cümlemizden razı olsun . Selamlar...


Arkadaşlar hafta sonu için biraz İstanbuldan uzaklaşayım dedim.Doldurdum LPG yi :D bastım Enez'e. Sıkı durum 55 TL ye 351 Km yol yaptım ve klima da açık bir şekilde. Allah'a şükürler olsun.Yanarım da bu zamana kadar benzinli kullandığıma yanarım.Bu arada Ayar Oto'dan Mehmet Bey, bana 2-3 depo LPG yi kullan sonra gel bi ayar yapalım demişti.Daha da yanına gitmedim.Belki biraz daha yakıt düşer :D:D:D:D Arkadaşlar yanlış anlaşılma olmasın Ayar Otoda ki Mehmet Bey bizim bilgi kaynağımız olan Mehmet Bey değil.
Mehmet Bey Allah sizden razı olsun
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #118 : Ağustos 02, 2010, 11:01:01 »
Rica ederim.Aracınız hayırlı olsun ,güzel gunlerde kullanın.

Cevap için teşekkürler Mehmet Bey, ben uygun bir Avensis buldum D4 motor 2.0 LPG bizden uzak duracak bir süre daha. Tekrar ilginiz için teşekkürler.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #119 : Ağustos 02, 2010, 19:52:33 »
Cevap için teşekkür ederim Mehmet Bey. Tahminim doğru çıktı. :( Bu araç benim ilk aracım olduğu için başka araçlarda da bu sorun benim ki kadar farkedilir şekilde yaşanıyor mu merak ediyorum? Saygılar.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(