Gönderen Konu: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları  (Okunma sayısı 224273 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #600 : Aralık 19, 2012, 20:40:05 »
özcan bey , bütün gitmelerimde bunun hiç bir zararının olmaycağını , bu seviyede yağ eksiltmesinin normal olduğunu vs diyerek , yağ ekleyerek gönderdiler , hiçbir işlem yapılmadı. Hatta en son götürdüğümde vay efendim aracın bakım zamanı gelmiş miş te o yüzden bakım zamanını gösterirmiş Low Oil Yazısı , her yandığında 10000 km veya 1 yıl olmamıştı bile . 8 binde 16 binde ve yanlış hatırlamıyorsam 37 -38 binde götürmüştüm. hep bir bahane ile gönderdiler.

Biz de geçtik bu yollardan... Hikaye bunlar, oyalama taktiği...
Gittiğiniz her sefer şikayet ve yapılanlarla ilgili servis formlarını almış olmanız gerekli.
Low oil yazısının bakım zamanıyla ilgisi yoktur. Kitapta aracın bakım zamanı gelince low oil yazacak demiyor.
Bakım demek maintenance demektir. Tüm araçlarda bakım zamanı bununla ifade edilir ki toyotoda böyle bir uyarı yazısı yoktur. Bazılarında lamba vardır.

Bir kez daha tekrar edeyim araçtaki bu sorunun TSBdeki listede VIN numarasının olmasıyla ilgisi yoktur. Forumdaki arkadaşlardan listede olmadığı halde motoru revize edilenler olduğunu biliyorum.

Eğer bu listede aracınızın seri numarası dahilse çıktısını alın, servise gidin, ya yapın ya mahkemeye buyrun deyin. 10dk içinde işiniz hallolur.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #600 : Aralık 19, 2012, 20:40:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #601 : Aralık 19, 2012, 20:45:12 »


http://www.yusufayik.av.tr/tuketicimahkemekararlari.html

Yusuf bey araç davaları ve Toyota davaları ile ilgilidir.
Benim bu konu üzerindeki çalışmalarım nedeniyle konuyla ilgilenmiş sağolsun.
Bugün beni arayarak bilgi verdi. Ben de elimdeki bilgi ve belgeleri faydası olabilir diye kendisine göndermiştim.
Sonuçta bir mağdurun bile kurtulması önemlidir.
Yusuf bey aracında bu sorunlar olanların davalarını ücretsiz olarak alabileceğini belirtti. (Karşı taraftan kazanacağı ücret yeterli diyor.) Masrafları dava sonunda geri almak şartıyla karşılamanız gerekiyor.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #602 : Aralık 19, 2012, 21:12:26 »
   Bu tarz durumlarda marka ayıbı gidereceğini belirttiği için ve 4 kez ve daha fazla aynı arıza ortaya çıkmamışsa mahkeme araç değişim kararı asla vermez(yukarı da belirttiğiniz gibi) Bu nedenle açılacak davalar sadece ve sadece zaman kaybı olur.   

Lütfen yanlış eksik bilgi vermeyelim.
Öncelikle 4077 sayılı Tüketicinin korunması hakkındaki kanunun 4.MADDESİNİ dikkatlice okuyunuz.
Malın ayıplı (veya gizli ayıplı) olması durumunda seçimlik haklar vardır:
1-Sözleşmenin feshi yani para iadesi 2-Malın sıfır misli ile değişimi 3-Ayıp oranında indirim 4-Ayıbın giderilmesi
Bunlardan hangisinin seçileceği tüketicinin tercihidir ve satıcı bunu yerine getirmekle mükelleftir. Seçimini yapmak ve değiştirmek konusunda etki, baskı, zorlama yapamaz.
Bu konu ile ilgili onlarca mahkeme kararı ve yargıtay içtihatı okudum. Sadece otomobil ile ilgili anında 10 tane örnek veririm.

İkincisi 4 kez vaya daha fazla arıza diye bir şey de yok.
Kanundan bakarsak:
Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde 4. maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Burada sık sık arızalanma diye muallak bir kavram var. Bunun açıklamasını ise Garanti Belgesi uygulama yönetmeliğinde bulabiliriz. (Sonuçta kanunlar yönetmelikler aracılığı ile yürütülür.)

"Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

a- Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14. maddelerinde belirlenen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur."
---------------

Bu konuyla ilgili içtihat:
http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=6430

(Ben aşağıya kopyalıyorum.)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #603 : Aralık 19, 2012, 21:13:55 »
Ayıplı malda tüketici ıslah ile tercih hakkını değiştirebilir.

13. Hukuk Dairesi 2007/5987 E.N , 2007/10970 K.N.

İlgili Kavramlar

AYIPLI MAL
ISLAH
TÜKETİCİ

Özet
ÖZET: TÜKETİCİ, SATIN ALDIĞI MALIN AYIPLI ÇIKMASI HALİNDE; BEDEL İADESİNİ DE İÇEREN SÖZLEŞMEDEN DÖNME, MALI AYIPSIZ MİSLİYLE DEĞİŞTİRME, AYIP ORANINDA BEDEL İNDİRİMİNİ TALEP ETME YA DA MALIN ÜCRETSİZ ONARIMININ YAPILMASINI İSTEME HAKLARINA SAHİPTİR. TÜKETİCİ, BU HAKLARDAN HERHANGİ BİRİNİ SEÇMEYE ZORLANAMAZ.

DAVA DİLEKÇESİ ISLAH EDİLEREK TERCİH HAKKI DEĞİŞTİRİLEBİLİR.


İçtihat Metni

Taraflar arasındaki ayıplı mal davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın kabulüne yönelik olarak verilen hükmün süresi içinde taraflar avukatı tarafından temyiz edilmesi üzerine, dosya incelendi, gereği konuşulup düşünüldü.

Davacı, 09.07.2004 tarihinde davalılardan T... Oto A.Ş.'den satın almış olduğu otomatik vitesli Ford Fusion marka aracın yokuş çıkmakta zorlandığını, yetkili servise başvurmasına rağmen sorunun çözülemediğini ileri sürerek, araç bedeli olan 27.000.000.000 TL ile, aracı satın alırken bankadan çekmiş olduğu 19.000.000.000 TL'lik kredinin, karar tarihine kadar işleyecek olan kredi faizlerinin davalılardan müteselsilen tahsiline, ayrıca davalının anlaşmalı olduğunu bildirerek yönlendirdiği hurda araç satıcısından araç almak için ödediği 2.250.000.000 TL'nin de iadesine, bu taleplerinin kabul edilmemesi halinde ise, ayıplı aracın aynı model ve tipte başka bir araçla değiştirilmesine karar verilmesini istemiştir.

Davalı, araçta herhangi bir imalat hatasının bulunmadığını savunarak, davanın reddini dilemiştir.

Mahkemece, bilirkişi raporu hükme esas alınarak aracın ayıplı olduğu gerekçesiyle davanın kabulüne, dava konusu aracın iade edilmesi halinde ödenen 26.945,00 YTL'nin davalılardan alınarak davacıya verilmesine karar verilmiş, hüküm, taraflarca temyiz edilmiştir.

1- Davacı, 09.07.2004 tarihinde satın almış olduğu aracın ayıplı olduğunu ileri sürerek, öncelikle ödemiş olduğu bedelin iadesini, bu talebinin kabu| edilmemesi halinde ise aynı model ayıpsız bir araçla değiştirilmesini talep etJ miş, 28.11.2006 tarihli ıslah dilekçesi ile de, dava konusu araçla dava açıl] diktan sonra 19.09.2006 tarihinde trafik kazası geçirdiğini, kaza sonucu aracın tam hasarlı olduğu kabul edilip pertotal işlemine tabi tutularak aracın trafikten kaydının silindiğini, sigorta şirketi tarafından da kendisine 21.870,00 YTL ha| sar tazminatı ödendiğini, bu nedenle aracın iadesi mümkün olmadığından dava dilekçesinde talep etmiş olduğu 26.945,00 YTL araç bedelinden sigorta şirketince ikinci el araç bedeli olarak ödenen 21.870,00 YTL mahsup edilerek, bakiye 5.075,00 YTL'nin ihtar tarihinden itibaren yasal faizi ile birlikte ödetilmesin'! talep etmiştir. Yargılama sırasında alınan 13.04.2006 tarihli bilirkişi kurulu raporunda açıkça belirtildiği üzere, aracın yokuş yukarı çıkmak için gerek düz vites gerekse otomatik vites seçeneğinde zorlandığı, geri kaymanın 1,5-2 metreye yakın olduğu, bu durumun imalat hatasından kaynaklandığı anlaşılmakta olup, mahkemenin kabulü de bu yöndedir. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 4. maddesi hükmü uyarınca tüketici, satjn aldığı malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde satıcıdan, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Tüketici, yasanın kendisine tanıdığı bu dört seçenekten birini tercih etmek hakkına sahip olup, bunlardan herhangi birini kullanmaya zorlanamaz. Dava konusu olayda, davacı tercih hakkını öncelikle bedel iadesi, olmadığı takdirde aracın yenisi ile değiştirilmesi olarak kullanmışsa da, daha sonra 19.09.2006 tarihli ıslah dilekçesi ile aracın geçirmiş olduğu trafik kazası ve pertotal işlemi nedeniyle aracı iade etmesinin mümkün olmadığını bildirerek, satış bedelinden sigorta şirketinden almış olduğu tazminat miktarını mahsup ederek kalan 5.075,00 YTL'nin ödetilmesini istemiştir. Pertotal işlemi nedeniyle satışa konu olan aracın iadesi mümkün olmadığına, davacının da talebini, az yukarıda belirtilen, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 4. maddesinde kendisine tanınan seçimlik haklardan olan "ayıp oranında bedel indirimi" olarak ıslah etmiş olmasına göre, davacının ıslah dilekçesindeki talebi dikkate alınarak, satış konusu aracın ayıplı değeri ile ayıpsız değeri arasındaki farkın bilirkişi aracılığıyla belirlenerek, tespit edilecek miktarın, ıslah dilekçesindeki talep aşılmamak suretiyle ödetilmesine karar verilmesi gerekirken, ıslah dilekçesi ve satış konusu aracın iade imkanının kalmadığı gözardı edilerek yazılı şekilde aracın iade edilmesi koşuluyla ödenen bedelin davalılardan tahsiline karar verilmiş olması usul ve yasaya aykırı olup, bozmayı gerektirir.

2- Bozma nedenine göre tarafların diğer temyiz itirazlarının şimdilik incelenmesine gerek görülmemiştir.

S o n u ç: 1. bentte açıklanan nedenlerle temyiz edilen hükmün taraflar yararına (BOZULMASINA), 2. bent gereğince tarafların diğer temyiz itirazlarının incelenmesine yer olmadığına, peşin alınan harcın istek halinde 1.486,20 YTL'nin davalı T... Oto A.Ş.'ye, 1.468,20 YTL'nin davalı F... Oto'ya iadesine, 24.09.2007 gününde oybirliğiyle karar verildi.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #604 : Aralık 19, 2012, 22:49:17 »


Bir kez daha tekrar edeyim araçtaki bu sorunun TSBdeki listede VIN numarasının olmasıyla ilgisi yoktur. Forumdaki arkadaşlardan listede olmadığı halde motoru revize edilenler olduğunu biliyorum.

+1

Benim aracın seri numarası listedeki aralıklarda değil ama araç sorunluydu piston sekman değişimi yaptılar zorlada olsa .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #605 : Aralık 20, 2012, 00:26:57 »
Listede olup olmadığına nereden bakabilirim ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #606 : Aralık 20, 2012, 00:28:21 »
Benim aracın VIN numarası da bültende yok. Fakat araçta kullanılan vakum pompası ve turbo sorunlu kabul edilen parça numarasına sahip. Bu VIN sadece Toyotanın tespit edebildikleri herhalde. Yoksa sadece VIN ile doğru tespit yapılamıyor. Çünkü DPF içermeyen motorlar için bir numara belirtilmemiş ve geçersiz yazıyor yani hepsinde olabilir.

Hatta geliştirilmiş vakum pompası ve turboya sahip araçlarda sorunlu piston ve segman olabilir (Bir tanesi de bizim tanıdıkta).
Servisin yağ eksiltme uyarısı ile ilgili verdiği cevap "o uyarı bakım zamanının geldiğini gösteriyor" artık gerisini siz düşünün.

Aracınız motor ve şasi numarasını özelden yazarsanız bakayım.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #607 : Aralık 20, 2012, 00:48:57 »
Listede olup olmadığına nereden bakabilirim ?

Göndermiş olduğunuz VIN numarası etkilenen araçlar listesinde vardır.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #608 : Aralık 20, 2012, 01:21:32 »
Bültende aracın onarılması , arızanın giderilmesi ile ilgili servisin izleyeceği yollar verilmiş ama benim aracın garanti süresi doldu , dolmasına rağmen sorunu giderttirebilirim sanırım. Servis bu sorunla gelen araçların listede olup olmadığını neden kontol etmiyor ? neden geçiştiriyorlar anlamıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #609 : Aralık 20, 2012, 01:33:00 »
Aracım da ayıplı ürün kapsamına girer ve ben bunun değişimini talep edebilirmiyim ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #610 : Aralık 20, 2012, 17:56:43 »
Bültende aracın onarılması , arızanın giderilmesi ile ilgili servisin izleyeceği yollar verilmiş ama benim aracın garanti süresi doldu , dolmasına rağmen sorunu giderttirebilirim sanırım. Servis bu sorunla gelen araçların listede olup olmadığını neden kontol etmiyor ? neden geçiştiriyorlar anlamıyorum

Bu bültenden doğan hakkınızın garanti süresiyle ilgisi yoktur. Şöyle açıklayayım.
Kanun maddesi:
Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk
üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın
tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir
. Bu süre konut ve tatil amaçlı
taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak
talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü
günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır
kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz


Şimdi mavi yere göre hakkınız bitmiş gibi görünüyor ama kırmızı yerdeki madde sizin sorunuzun cevabı. Yani sizin aracınız ayıplı değil gizli ayıplı.

Gizli ayıbın ölçüsünün ne olduğunu ve nasıl belirlendiğini ise yargıtayın bir çok kararında bulabiliyoruz.

"Davalı üretici onarımı yetkili servis istasyonları eliyle yapmaktadır. Bu istasyonlar satılan araçların teknik özellikleri itibariyle arıza ve ayıbı doğru ve tam teşhis edebilecek, en kısa sürede ve tam anlamıyla giderebilecek elemanlar bulundurmak zorundadır. Deneme yanılma ile aracı tamire çalışan ve parça değişikliği yoluna giden servis çalışanlarının serviste bulundurulmasının sonuçlarının tüketiciye mal edilmesi düşünülemez. Kaldı ki, üretim hatasının varlığını rahatlıkla tespit edebilecek nitelikte olması gereken servisin tüketiciyi sonuç alınamayan tamirlerle oyalaması ve arızanın belli periyotlarla tekrarlaması karşısında davada zamanaşımının varlığından da söz edilemez." (HGKK 4004/99)

Genel kural ise şöyle kabul edilmektedir:"Ortalama bir otomobil kullanıcısının aracı alırken fark etmesinin, anlamasının mümkün olamayacağı kusurlar gizli ayıptır."
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #611 : Aralık 25, 2012, 22:48:08 »
BUNU BU KONU İLE İLGİLİ HER BAŞLIĞA AKTARACAĞIM.

Bana motor revizyonu yapılan araçlarla ilgili İŞ EMİRLERİ gerekli. Motoru işlem gören arkadaşlar taratıp eklerlerse veya bana eposta ile gönderirlerse çok memnun olurum.

Bundan ayrı bu sorun ile ilgili her türlü delil olabilecek belge, bilgi, video elinizde ne varsa lütfen bana iletin. Ayrıca şahitlik yapabilecek kişilere de ihtiyaç olabilir. Bu iş için buraya olmak veya gelmeye gerek yok. Bulunduğunuz yerden yazılı olarak da şahitlik yapabilirsiniz. Ben masraflarınızı karşılayacağım.

eposta lotusadana@gmail.com  (açıklamanın bence bir sakıncası yok)

ödemeli kargo için:  özer öztürk-aras kargo barajyolu şb.teslimi seyhan adana
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #612 : Aralık 25, 2012, 22:59:56 »
toyota ya mesaj atmıştım ve geri dönüş yapıldı , servise gidip tekrar yağ seviyesinin kontrol edilmesini ve sisteme girilmesini istediler, bundan sonra bize haber verin ve gerekli bölüme sıkıntınızı aktaralım dediler. servise gittim ve sorunu aktardım , aracın yağında 2500 km de 600-700 gr arası yağ eksiltmesi olduğunu kabul ettiler. garanti yetkilisi genel müdürlükle iletişime geçerek aracın sorununun tek seferde ve sorunsuz şekilde garanti kapsamında (garantisi bitmiş) yapılacağını soylediler ve benden haber bekliyorlar .
Sorun aracın motoru yenilenerek çözülecek ve servis kaydına girecek ben bu aracı satarken 50 binde motoru yenilenen aracı nasıl satacağım sorusuna da toyota olarak aracınızı biz alırız peşin olarak veya biz satar parasını veririz veya takasa gireriz gibi çözüm sunuyor.
toyotayla yine bugun konuştum en kısa sürede size dönüş yapılacak dendi bekliyorum.Kafam çok karışık motor yapılmasını istemiyorum ama ne yapıcağım onuda bilmiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #613 : Aralık 25, 2012, 23:01:50 »
servis yetkilisi kullanıcı veya teknik kitapçığında aracın 1000 km de 1 litre yağ yakabileceği konusunda bilgi var diye iddaa ediyor benim kitapçığım yok ve orada bu ibareyi aradı bulamadı. boyle birşey olabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #614 : Aralık 26, 2012, 00:16:04 »
servis yetkilisi kullanıcı veya teknik kitapçığında aracın 1000 km de 1 litre yağ yakabileceği konusunda bilgi var diye iddaa ediyor benim kitapçığım yok ve orada bu ibareyi aradı bulamadı. boyle birşey olabilir mi ?

var ama şimdi yanımda yok sayfa numarasına bakamam.

orada yazması mahkemede bir anlam ifade etmez.

ne yazıyor o kitabın üzerinde KULLANICI EL KİTABI
yani onu okumak için araca müşteri değil sahip olmak gerekiyor. satın almadan önce okunacak hatta görülen bir şey değil.
önemli olan satış tanıtım vs sırasındaki verilen bilgi ve belgeler. yani tanıtım kitapçıkları, broşürler vs.
(ben başka bir cihazda bu gerekçeyle bir dava kazanmıştım.) Aksi olsaydı yol bilgisayarında Türkçe olmayan araç ayıplı sayılmazdı. Neticede kullanıcı kitabında yol bilgisayarı hep İngilizce (veya başka diller) anlatılıyor. Aynen bizdeki kitaplar gibi. Kitapta bilgisayarın İngilizce olduğu yazıyor deyip kurtulamadılar.

Hatta hatta kullanım kitabını CDye kayıtlı vermeleri bile mahkeme kazanmaya yetti. TKHK sanıdım 7.maddesinde der ki "bir mal ya da hizmetten yararlanma başka bir mal ya da hizmeti satın alma koşuluna bağlı olamaz". Ben bu aleti aldım diye cdyi okumak için bilgisayar almak zorunda mıyım, hayır. Dava o anda biter. Aynen adsl için telefon mecburiyetinin (sözde) kaldırılması gibi.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #615 : Aralık 26, 2012, 00:55:34 »
araç değişimi için direk dava mı açmamız gerekiyor ? yoksa avukat veya noter aracılığıyla bir yazı fln mı göndermemiz gerekir . davada bilirkişi raporu isteniyor mu ama zaten toyota tsb de bu üretim hatasını kabul ediyor. mahkemede kazansan bile toyota illaki temyiz e gönderecektir ki temyizden geliş süresi malum , yarın avukatla tekrar görüşeceğim.
bu konu hakkında dava açmış sonuçlanan dava var mı ? ve ne kadar sürmüş ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #616 : Aralık 29, 2012, 23:38:33 »
Herkese merhaba,

Yağ eksiltme problemi benim 2011 Corolla'mda da var maalesef. Araç 18.000 de, 26.823 ve en son 37.120 km de yağ uyarısı verdi. Bugün servise gidip tsb yi gösterdiğimde önce onu nerden bulabildiğimi çok merak ettiler. TSB öncesinde normaldir vb ifadelerde bulunan formen ondan sonra bu tarz sorunu olan bir kaç araçta piston segman değişimi yaptıklarını söyledi. Bunu da söylerken sanki araçta bir vida sökeceğiz sonra yenisini sıkacağız gibi basit bir ifade ile belirtti.

Daha sonrasında servis müdürü ile bu konuda görüştüm ve kendisi aracı hemen bırakmam halinde araç VIN numarasının tsb de olmamasına rağmen garanti kapsamında (! uyanıklığa dikkat !) piston ve segmanları değiştirteceğini ve hatta pazartesi bana onarım süresince kullanmam için yedek araç verebileceğini belirtti.

İşlemi şu an için kabul etmedim. Şansımı sonuna kadar zorlamak istiyorum çünkü.

Konu ile ilgili olarak merak ettiğim bir nokta var.   

"Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir."

Yukarıdaki ifadede "farklı arızaların 4 ten fazla meydana gelmesi" ifadesi neleri kapsıyor. Örneğin benim aracımda iki kez direksiyon kolonu değişti. 2 kez yağ eksiltme ve uyarısı ile düşülmüş servis notları var. (Bugünkü bildirimimi ısrarla kayıtlara geçirmek istemediler. Gerek yok dediler) Bu 4 bildirim söz konusu ifade için geçerli olur mu sizce?

Birde, aynı derde sahip kişilerin bilgilerini sürekli paylaşmalarını rica ediyorum. Forum içinde yağ eksiltme konuları epey fazla ve içlerini taramak sadece kafa karışıklığına neden oluyor.

Saygılar. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #617 : Aralık 30, 2012, 00:08:13 »
Günal abi benim araç piston ve sekman değişimi sonrası 1300-1500 km gitti ve yağ seviyesi halen aynı tabi sorun çözüldü demek daha çok erken .

Kararınız da şunuda göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim . Piston , sekman ve silindirler birlikte aşınıyorlar ve servis sadece piston ve sekmanı değiştiriyor ondan onarımı ne kadar erken kabul ederseniz araç için o kadar sağlıklı olur .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #618 : Aralık 30, 2012, 00:15:10 »
Kararsızlık içindeyim. Ama dediğiniz de çok doğru. Çünkü tsb ye göre Türkiye ve Macaristan'da yarım motor bloğu değişmiyor. Bu da çizik bir motor bloğunun olması durumunda piston ve segman değişiminin bir anlam ifade etmeyeceğini gösteriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #619 : Aralık 30, 2012, 00:42:52 »
Kararsızlık içindeyim. Ama dediğiniz de çok doğru. Çünkü tsb ye göre Türkiye ve Macaristan'da yarım motor bloğu değişmiyor. Bu da çizik bir motor bloğunun olması durumunda piston ve segman değişiminin bir anlam ifade etmeyeceğini gösteriyor.

Abi benim aracımın piston ve sekmanları 30000 km de değişti . Daha 1300 km yaptığım için kesin konuşamıyorum sorunun giderilip giderilmediği konusunda .

Sorun kesin çözülecek olsa bu değişime gidilir ama piston ve sekaman değişim sonrası sorunun devam ettiğini söyleyenlerde var .

Aslında bu işlemi yaptırmış herkes bu işlemi kaç km de yaptırdığını ve sorunun giderilip giderilmediğini yazsa bu sorunu yaşayanların karar vermesi konusunda yardımcı olur fakat bu işlemler daha yeni yapıldığı için bir çok kişi benim gibi sorunun giderilip giderilmediği konusunda kesin bilgi veremiyor . :(


Diyebileceğim tek şey hayırlısı olsun .