Gönderen Konu: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları  (Okunma sayısı 224269 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #620 : Aralık 30, 2012, 01:00:32 »
Kararsızlık içindeyim. Ama dediğiniz de çok doğru. Çünkü tsb ye göre Türkiye ve Macaristan'da yarım motor bloğu değişmiyor. Bu da çizik bir motor bloğunun olması durumunda piston ve segman değişiminin bir anlam ifade etmeyeceğini gösteriyor.

Öncelikle içinde bulunduğum süreç nedeniyle; burayı takip eden bir şirket elemanı olabilir düşüncesiyle ŞU SIRALAR çok fazla bilgi paylaşamadığımı belirteyim.

Sandık motor değişmediği sürece kalıcı bir çözüm alınabileceğini düşünmüyorum. Hatta bu yapılsa bile aracın sorunlarının bitmeme ihtimali bile var. Motoru yaparlar direksiyon sistemi onu yapsalar fren sisteminde sorun çıkar.

TSBde aracınız vın numarası varsa hiç düşünmeden araçtan kurtulun. Bu tanminizden de kolayolacaktır. İleride daha çok uğraşırsınız.

Madem İstanbul'dasınız işiniz daha kolay. Av.Yusuf Ayık bu konuda çok tecrübeli. Elinde konu ile ilgili davalar var. (Kendisi beni aradığı için bunu biliyorum. Hatta benim için davayı takip edebileceğini söyledi ama henüz ihtiyaç duymadım.)

Masrafları karşılamanız halinde (ileride kazanınca zaten geri alacaksınız) sizden avukatlık ücreti almadan davayı takip edebilir. Sitesinde telefonu ve epostası var oradan iletişime geçin.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #620 : Aralık 30, 2012, 01:00:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #621 : Aralık 30, 2012, 01:05:31 »
Herkese merhaba,

Yağ eksiltme problemi benim 2011 Corolla'mda da var maalesef. Araç 18.000 de, 26.823 ve en son 37.120 km de yağ uyarısı verdi. Bugün servise gidip tsb yi gösterdiğimde önce onu nerden bulabildiğimi çok merak ettiler. TSB öncesinde normaldir vb ifadelerde bulunan formen ondan sonra bu tarz sorunu olan bir kaç araçta piston segman değişimi yaptıklarını söyledi. Bunu da söylerken sanki araçta bir vida sökeceğiz sonra yenisini sıkacağız gibi basit bir ifade ile belirtti.

Daha sonrasında servis müdürü ile bu konuda görüştüm ve kendisi aracı hemen bırakmam halinde araç VIN numarasının tsb de olmamasına rağmen garanti kapsamında (! uyanıklığa dikkat !) piston ve segmanları değiştirteceğini ve hatta pazartesi bana onarım süresince kullanmam için yedek araç verebileceğini belirtti.

İşlemi şu an için kabul etmedim. Şansımı sonuna kadar zorlamak istiyorum çünkü.

Konu ile ilgili olarak merak ettiğim bir nokta var.   

"Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir."

Yukarıdaki ifadede "farklı arızaların 4 ten fazla meydana gelmesi" ifadesi neleri kapsıyor. Örneğin benim aracımda iki kez direksiyon kolonu değişti. 2 kez yağ eksiltme ve uyarısı ile düşülmüş servis notları var. (Bugünkü bildirimimi ısrarla kayıtlara geçirmek istemediler. Gerek yok dediler) Bu 4 bildirim söz konusu ifade için geçerli olur mu sizce?

Birde, aynı derde sahip kişilerin bilgilerini sürekli paylaşmalarını rica ediyorum. Forum içinde yağ eksiltme konuları epey fazla ve içlerini taramak sadece kafa karışıklığına neden oluyor.

Saygılar. 


Bu konu sadece TKHKnun 4.maddesi kapsamında ayıplı mal olarak düşünülmemelidir.

Üretimden seriler halinde ayıplı olarak çıkmış ve satın alma aşamasında ortalama bir kullanıcının fark edemeyeceği şekilde satıcının ağır ihmali hile ile gizlenmiş bir mal var elinizde.

TKHKnun 24.maddesine de girmektedir.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #622 : Aralık 30, 2012, 15:29:50 »
Öncelikle içinde bulunduğum süreç nedeniyle; burayı takip eden bir şirket elemanı olabilir düşüncesiyle ŞU SIRALAR çok fazla bilgi paylaşamadığımı belirteyim.

Sandık motor değişmediği sürece kalıcı bir çözüm alınabileceğini düşünmüyorum. Hatta bu yapılsa bile aracın sorunlarının bitmeme ihtimali bile var. Motoru yaparlar direksiyon sistemi onu yapsalar fren sisteminde sorun çıkar.

TSBde aracınız vın numarası varsa hiç düşünmeden araçtan kurtulun. Bu tanminizden de kolayolacaktır. İleride daha çok uğraşırsınız.

Madem İstanbul'dasınız işiniz daha kolay. Av.Yusuf Ayık bu konuda çok tecrübeli. Elinde konu ile ilgili davalar var. (Kendisi beni aradığı için bunu biliyorum. Hatta benim için davayı takip edebileceğini söyledi ama henüz ihtiyaç duymadım.)

Masrafları karşılamanız halinde (ileride kazanınca zaten geri alacaksınız) sizden avukatlık ücreti almadan davayı takip edebilir. Sitesinde telefonu ve epostası var oradan iletişime geçin.
araçtan kurtulmak kolay olacak demişsiniz ancak bunun mahkeme süreci , bilirkişi raporları , bilirkişiye itiraz , bilirkişinin raporu geç teslim etmesi ve mahkemenin tarih atması , İllaki toyota temyiz e gidecektir , yargıtay süreci ? ben bu sürecin çok uzun olacağını düşündüğüm için mahkemeye gitme taraftarı değilim bu tür iki davamız bulunuyor şuan ticaret ve asliye'de. Tamir olupta bu şikayetin biteceğine inanmak istiyorum sadece , ne kadar içim el vermesede yaptırmak daha kolay geliyor .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #623 : Aralık 30, 2012, 18:34:38 »
Mahkeme süreci beni de en çok düşündüren nokta. Süreç hızlı sonuçlanabilse, bir kaç tane emsal dava olmuş olsa daha iyi olacak. Uzun düşüncelerin sonunda pistonların gömleği daha da fazla aşındıracağından endişe ederek yarın aracı servise bırakacağım. Umarım işlemi sorunsuz hallederler. Yoksa iki elim yakalarında olacak ondan sonraki aşamada. Hayırlısı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #624 : Aralık 30, 2012, 20:06:31 »
Mahkeme süreci beni de en çok düşündüren nokta. Süreç hızlı sonuçlanabilse, bir kaç tane emsal dava olmuş olsa daha iyi olacak. Uzun düşüncelerin sonunda pistonların gömleği daha da fazla aşındıracağından endişe ederek yarın aracı servise bırakacağım. Umarım işlemi sorunsuz hallederler. Yoksa iki elim yakalarında olacak ondan sonraki aşamada. Hayırlısı.

Günal abi selamlar .

Abi aracınız kaç km de ?

Ben 35000 km de piston ve sekman değişimi yapılmış bir aracın sorununun çözüldüğünü okudum bir yerde . Benim araçta onarım 30000 km de yapıldı ve 1500 km ye yakın yol yaptım yağ seviyesi halen aynı ama daha 1500 km yaptığım için kesin bir şey demek istemiyorum . Diğer yandan forumdan bir abimiz 50000 gibi onarıma başvurdu fakat maalesef sorun eskisi kadar olmasa da devam ediyor . Yeni nesil dizellerin çok az bir miktar yağ yakmaları kabul edilebilir fakat bu araçların 2012 ve 2009 öncesi modellerinde gram yağ eksiltme yokken bizim araçlarda yağ eksiltme olması normal karşılanır mı bilmiyorum .

Daha önce dediğim gibi eğer ilerde onarımı kabul etme mecburiyetinde kalırsanız . Onarımı şimdi kabul etmek daha mantıklı ve sağlıklı sonuçta mahkemeden araç değişimi veya para iadesi kesin çıkacak diye bir şey yok çünkü toyota zaten ısrar eden müşterilerine sorun yok demiyor getirin yapalım diyor . Ama kesin çözüm olarak sandık motor değiştirme yerine sadece piston ve sekman değişimine gidiyor . :(

Hayırlısı olsun ve Allah başka dert vermesin diyorum inşallah en büyük derdimiz bu olur .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #625 : Aralık 30, 2012, 20:29:38 »
araçtan kurtulmak kolay olacak demişsiniz ancak bunun mahkeme süreci , bilirkişi raporları , bilirkişiye itiraz , bilirkişinin raporu geç teslim etmesi ve mahkemenin tarih atması , İllaki toyota temyiz e gidecektir , yargıtay süreci ? ben bu sürecin çok uzun olacağını düşündüğüm için mahkemeye gitme taraftarı değilim bu tür iki davamız bulunuyor şuan ticaret ve asliye'de. Tamir olupta bu şikayetin biteceğine inanmak istiyorum sadece , ne kadar içim el vermesede yaptırmak daha kolay geliyor .

Tüketici mahkemelerindeki davaları diğer mahkemelerle karşılaştırmayın. Hataya düşersiniz. Tüketici mahkemeleri özel kanuna tabidir ve işlemlerini maddi olgular üzerinden yürütürler o nedenle daha çabuk yürürler. İkincisi artık HUMK yok HMK var. Bu yeni usul kanunu işlemlerin daha çabuk yürümesini (tüm hukuk mahkemeleri için geçerli bu durum) sağlıyor.

Eskiden 3-5 duruşma süren işlemler artık duruşmalar başlamadan bitiriliyor. Duruşma aşamasına gelindiğinde tüm deliller toplanmış olduğundan sadece muhakeme yapılıyor.

Bilirkişi olayında ise önemli bir nüans var. Bilirkişi tespiti ayrı bir olgudur, keşif ayrı bir olgudur.
Siz tutup MMO veya başka bir kurumdan bilirkişi tayin ettirip tespit yaptırırsanız karşı taraf buna itiraz eder yeni bilirkişi tespiti ister. Yeni tespit 3 ay sürer rapor gelir rapora 15 gün beyan süresi vardır, süreç en az 3,5 ay uzamış olur.

Ama dava açmadan önce mahkemeden tespit isterseniz daha doğrusu önce tespit davası açarsanız (asliye hukuk veya varsa tüketici mahkemesinde) mahkeme keşfe gider. Yani bir hukuk bilirkişi listesine kayıtlı makine mühendisi, HAKİM, katip, mübaşir hep birlikte aracın olduğu yere gidersiniz. Hakim keşfi başlatır. Aynı bir duruşma gibi katibe zaptı yazdırır. Bilirkişiye yapacağı incelemeyi hangi hususlarda yapacağını tutanağa geçirtir. Aracı ve tutanağı bilirkişiye teslim ederek gerekli incelemeyi yaptırır.

Bilirkişi tespitlerini yapar, raporunu dosyaya sunar. Hakim bunu değerlendirir ve yapılan tespiti hüküm altına alır (karar verir).

İşte bu dosyayı açtığınız iade davasında mahkemeye delil olarak sunarsınız. Zaten tüketici mahkemesinden yaptırmışsanız aynı mahkemedir (veya yanındaki). Karşı taraf bilirkişi tespitine itiraz eder (sizin itiraza karşı çıkmanız bile gerekmez) hakim "bilirkişi tespiti mahkeme huzurunda yeterli şartlar altında usul ve hukuka uygun yapıldığından" itirazı red eder.

Zaten süreçte muhakeme kısa sürmektedir. Sıkıntı yargıtay aşamasındadır. Çünkü bu davalara 13.daire bakmaktadır. Ama bu daire başka birçok konuya baktığı için yığılma vardır. 1,5-2 yıl sürmektedir. Ama dediğim gibi mahkeme süreci maddi olgulardan yürüdüğü için maddi bir hata varsa yargıtay kararı bozmayıp sadece düzeltme kararı almaktadır. böylece yeniden muhakeme yapılmasına gerek kalmamaktadır.

Yani kısacası mahkeme süreci diğer mahkemelerde olduğu gibi çok uzun sürmemektedir. Yeterki dava açılmadan önce hazırlık iyi yapılsın ve altyapı sağlam olsun.  Ben daha önceki tüketici mahkemesindeki davamı açarken eski HUMK vardı. Ama ben şimdiki kanundaki gibi tüm delillerimi, tespitlerimi, beyanlarımı herşeyi hazır edip davayı açarken dosyaya koydum. Duruşma tarihinden 2 gün önce kaleme gidip dosyayı çıkarttım. Karşı tarafların beyanlarının kopyasını alıp iki gün içinde cevaba cevabımı hazırladım. Böylece mahkemede karşı tarafın beyanı bana tebliğ edildiğinde cevap vermek için ek süre istemem gerek kalmadan cevabımı anında sundum. Hakim bilirkişi tespiti yaptıracağım dediğinde de itiraz edip bilirkişi tespiti mevcut deyip önceden yapılmış tespitin belgesini sundum. Hakim baktı herşey tamam hemen davayı kabul edip mahkemeyi sonlandırdı. Bir duruşmada karar çıktı.

Ama 2010 şubatta açılmış 2 davam var iş mahkemesinde. Biri yeni karara çıktı. Diğerinde ise son durum 2013 şubatta duruşması var. Ne zaman biter bilinmez. (Bana kalsa 2 ay önceki duruşmada bitebildi ama hakim karşı tarafın itirazını kabul edip tekrar bilirkişiye gönderdi. Gerçi sonuç değişmeyecek. Çünkü aynı bilirkişiye gitti. FARKLI BİLİRKİŞİYE BİLE GİTSE önceki tespitten farklı bir tespit çıkmaz. Bilirkişi bilirkişiyi zor durumda bırakmaz çok aykırı bariz bir durum yoksa.)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #626 : Aralık 30, 2012, 20:38:35 »
Mahkeme süreci beni de en çok düşündüren nokta. Süreç hızlı sonuçlanabilse, bir kaç tane emsal dava olmuş olsa daha iyi olacak. Uzun düşüncelerin sonunda pistonların gömleği daha da fazla aşındıracağından endişe ederek yarın aracı servise bırakacağım. Umarım işlemi sorunsuz hallederler. Yoksa iki elim yakalarında olacak ondan sonraki aşamada. Hayırlısı.

DURUN ARACINIZI HEMEN TESLİM ETMEYİN.

Yaptıracaksanız bile önce tercihinizin araç değişimi/iadesi ne ise onu yazılı olarak Toyota'ya bildirin. Bunu noterden yapmanıza gerek yok. Taahhütlü mektup hatta eposta ile yapabilirsiniz (mahkemeler firmaların resmi sitelerindeki eposta adreslerine yapılan bildirimleri geçerli tebligat kabul ediyor). Aracınızdaki sorunu yazıp talep olarak iade edip paranızı FAİZİ ile istediğinizi bildirin.

Sonra tamir teklif edildiğinde ise aracınızı bırakırken servis fişine sorunu ayrıntılı olarak yazdırın. Çıktısını alıp size imzalatırlarken İTİRAZİ KAYITLA imzalayın. Yani onarımı sizin seçimlik hakkınız olmadığını not düşün.

İşlem sonrasında teslim sırasında yapılan işlemi ayrıntılı olarak yazacaklardır. Bu belgenin örneğini Mahmut bey eklemişti. Bu belgeyi de ihtirazi kayıtla imzalayıp birer örneklerini alınız.

İleride sorun giderilmez ve mahkemeye giderseniz ayıplı üründe seçimlik tercihinizi ONARIM olarak kullandığınızı iddia etmelerini önlemiş olursunuz bu bir. Araçta sorun giderilmişse bile bu işlemden dolayı değer kaybı (bkz kanun md.4) tespiti isteyip değer kaybını çok kolay alırsınız bu da iki.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #627 : Aralık 30, 2012, 21:09:55 »
Atladığım bir husus olmuş. Yukarıdaki mahkeme sürecinin uzaması gibi durumlar ancak araç VIN numarası listede YOKSA ve araç yağ eksiltiyorsa mümkün olabilir.

Listedeki araçlar yağ eksilttiğine dair servis fişleri,
turbo ve vakum pompasının üzerindeki bilgileri bilirkişiye tespit ettirip mahkemeye gitmelidirler.
Dava ayıplı mal üzerine DEĞİL, ayıplı üretilmiş ve tüketiciden hile ile gizlenerek satılmış GİZLİ AYIPLI mal üzerine KURULMALIDIR. Delil elimizdeki TSBdir. TSB bu hatalı imalatın kabulüdür (hukuki dilde İKRAR). İKRAR en büyük delildir ve geri dönüşü mümkün değildir (bkz. HMK)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #628 : Aralık 30, 2012, 21:13:09 »
TSB yayınlanmadan önce açılmış ve KABUL EDİLMİŞ bir yağ eksiltme davası şu anda yargıtaydadır. Konya'da açılmış bu davayı açan kişiye ulaşmaya çalışıyorum ama henüz başaramadım. Eğer ulaşabilirsem bu TSByi delil olarak sunmasını isteyeceğim. Gerçi belki de kendisi bulmuş ve dosyaya eklemiş olabilir (Bence bu TSB bitmiş davaların tekrar görülmesini sağlayacak kuvvetli delil sayılacak kadar önemli)
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #629 : Aralık 30, 2012, 22:34:38 »
özer bey ben toyota yı aradım , iletişim merkezindeki bayana araç değişimi istediğimi de bildirdim , acil olduğunu da ekledim , bayan en kısa sürede dönüleceğini soyledi ancak 1 hafta oluyor neredeyse 2 sefer aramama rağmen dönülecek deniyor. Sizde bu konuyla alakalı toyota yetkilileri ile görüşebileceğim bir bölüm vs numarası mevcut mu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #630 : Aralık 30, 2012, 22:36:27 »
Ben servise aracı bırakıp onarımının yapılmasını istedim , o vakit için kullanmak üzere araç ta istedim ve şuan araç bekliyorum , araç geldiğinde aracımı onarıma sokacaklar. o süre zarfında bari toyota yetkilileri ile görüşmek istiyorum ancak herhangi bir dönüş olmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #631 : Aralık 30, 2012, 22:54:01 »
Açıkçası ben hiç telefonla görüşmedim. Sizin de yazdığınız gibi bir çok arkadaş aradıklarında veya yazılı başvurduklarında ya geri dönülmediğini ya da çok geç (1 ay) dönüldüğünü belirtmiş. Ben sadece yazılı olarak başvurdum.

Öte yandan ticari firmalarda kapanma, açılma, isim değişikliği vs gibi durumlar olabilmektedir. Sabancı ortaklığı öncesinde, süresince, sonrasında üretici/ithalatçı şirket değişmiş olabilir. Bunu takip etmek benim işim değildir. Zaten tüketicinin muhatabı malı aldığı bayi (satıcı) ve/veya servistir. Ben bunları ihtar ederim, dava açarım. Onlar malı kimden almışlarsa davayı ihbar ederler, müdahil olmasını isterler veya kendileri sürdürürler kaybederlerse rücu ederler. Orasına ben karışmam.

Ama sıfır araç alımlarında bir fark/avantajımız vardır. Bayiler aracın faturasına aracı aldıkları faturanın bilgilerini yazmak zorundadır. Ayrıca davanın ihbarı ve karşı tarafın davaya müdahil olması vakit kaybı olacağından en iyisi davanın bayi ve üretici/ithalatçı firmaları "müşterek veya müteselsilen" sorumlu tutarak açmaktır. (Belki de TOYOTA Türkiye üretimini yapan şirket ile ithalatı yapan şirket farklıdır bile) En fazla bir tebligat pulu fazladan ödersiniz ama zaman kazanırsınız.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #632 : Aralık 30, 2012, 23:00:22 »
Ben servise aracı bırakıp onarımının yapılmasını istedim , o vakit için kullanmak üzere araç ta istedim ve şuan araç bekliyorum , araç geldiğinde aracımı onarıma sokacaklar. o süre zarfında bari toyota yetkilileri ile görüşmek istiyorum ancak herhangi bir dönüş olmadı.

Olmaz zaten. Siz aracınızda bir ayıp olduğunu anlayıp servise bırakmışsınız. Ama onlar ileride (mahkemede) diyecekler ki "kanunda; tüketici malda bir ayıp varsa veya bu ayıp sonradan çıkmış gizli ayıp olsa bile 30 GÜN İÇİNDE satıcıya durumu bildirmek ve seçimlik hakkından hangisini tercih ettiğini bildirmek zorundadır."

Siz ne yapıyorsunuz. Aracınızdaki üretimden gelen ayıp var ve servise bırakarak tercihinizi onarımdan yana kullanıyorsunuz. Burada yargıtayın önemli bir içtihatı var "Arızanın servise bildirilmesi ayıbın ihbarı yerine geçer. Çünkü yetkili servisler üretici/ithalatçı tarafından yetkilendirilmiştir." Öyleyse siz ayıbı ihbar etmiş ve tercihinizi onarımdan yana kullanmış kabul edileceksiniz. Sonrasında sorun çıkarsa bu sefer mahkemede işiniz çok zor hatta imkansız hale gelecek.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #633 : Aralık 31, 2012, 01:14:26 »
özer bey ben toyota yı aradım , iletişim merkezindeki bayana araç değişimi istediğimi de bildirdim , acil olduğunu da ekledim , bayan en kısa sürede dönüleceğini soyledi ancak 1 hafta oluyor neredeyse 2 sefer aramama rağmen dönülecek deniyor. Sizde bu konuyla alakalı toyota yetkilileri ile görüşebileceğim bir bölüm vs numarası mevcut mu ?

Toyota'nın PR servisinde iş olsaydı açtıkları facebook sayfasına yazılanları kontrol/takip edip gerekli müdahaleyi yaparlardı. Aşağıya anlık görüntüyü ekliyorum. Biliyorum içerik olarak uygun değil ama olayın açıklanması için önemli olduğunu düşünüyorum.

Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #634 : Aralık 31, 2012, 01:25:56 »
Ben servise aracı bırakıp onarımının yapılmasını istedim , o vakit için kullanmak üzere araç ta istedim ve şuan araç bekliyorum , araç geldiğinde aracımı onarıma sokacaklar. o süre zarfında bari toyota yetkilileri ile görüşmek istiyorum ancak herhangi bir dönüş olmadı.

Oğuzhan bey boşuna aramalarını beklemeyin servise sürekli gidip tabiri yerinde ise taciz edin yoksa ilgilenmiyorlar . Bende müşteri hizmetlerini aradım bana hep döneceklerini söylediler . En son servise sürekli giderek servisi taciz ettim ve sorunu kabullenip onarıma gittiler aracımı servise verdim onarımı yapıldı üstüne 1500 km ye yakın yol yaptım daha müşteri hizmetleri beni arıcak . Normalde herhangi bir onarım veya bakımda merkezden arayıp memnuniyet hakkında not isterlerdi onuda yapmadılar sadece gittiğim servisten (onatça) aradılar .Eğer merkezden arasalardı çok kötü bir şekilde kendilere bu şikayetimi iletip benimle ilgilenmediklerini ve servisten önce siz kendinizi düzeltin dicektim . 40000  bakımını serviste yaptırırmıyım bilmiyorum ama yaptırırsam bakımdan 10 gün sonra beni ararlar bu yazdıklarımı kendilere o zaman iletecem .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #635 : Aralık 31, 2012, 03:09:52 »
Oğuzhan bey boşuna aramalarını beklemeyin servise sürekli gidip tabiri yerinde ise taciz edin yoksa ilgilenmiyorlar . Bende müşteri hizmetlerini aradım bana hep döneceklerini söylediler . En son servise sürekli giderek servisi taciz ettim ve sorunu kabullenip onarıma gittiler aracımı servise verdim onarımı yapıldı üstüne 1500 km ye yakın yol yaptım daha müşteri hizmetleri beni arıcak . Normalde herhangi bir onarım veya bakımda merkezden arayıp memnuniyet hakkında not isterlerdi onuda yapmadılar sadece gittiğim servisten (onatça) aradılar .Eğer merkezden arasalardı çok kötü bir şekilde kendilere bu şikayetimi iletip benimle ilgilenmediklerini ve servisten önce siz kendinizi düzeltin dicektim . 40000  bakımını serviste yaptırırmıyım bilmiyorum ama yaptırırsam bakımdan 10 gün sonra beni ararlar bu yazdıklarımı kendilere o zaman iletecem .
Servise gittim ve şiddetli bir tartışma içine girdik akşam aradılar aracınızı getirin yapıcağız dediler garanti kapsamında ve abimde mak.müh yük lisans yapıyor onunla beraber gittim tekrar , üst tarafta ne kadar oynanırsa bunun alt taraflarada yansıyacağını soyledik uzun uzunda konuştuk , servis yetkilisi , vakum pompası , turbo , motorun kapağı açılıp carbon birikimi  bağlı olarak sekman  vs ne gerekiyorsa yapıcaklarını tahüt ettiler , eğer olmayacak olursa motor un yenilenmesine kadar gideceklerini soylediler. işlemler bittikten sonra da 10 bin ve 20 bin km sonra tekrar servisimize gelir aracınızın bakımını yaparız kontrol ederiz dışarda değiştirmeyin biz takip edelim dediler. 2 sefer gittim ve bütün çalışanlarla usta başları , servis müdürü , garanti müdürü , herkezle tartıştım konuyu . şuan garanti den araç bekliyorum gelince haber edicekler ve aracı tamir edecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #636 : Aralık 31, 2012, 10:32:41 »
Servise gittim ve şiddetli bir tartışma içine girdik akşam aradılar aracınızı getirin yapıcağız dediler garanti kapsamında ve abimde mak.müh yük lisans yapıyor onunla beraber gittim tekrar , üst tarafta ne kadar oynanırsa bunun alt taraflarada yansıyacağını soyledik uzun uzunda konuştuk , servis yetkilisi , vakum pompası , turbo , motorun kapağı açılıp carbon birikimi  bağlı olarak sekman  vs ne gerekiyorsa yapıcaklarını tahüt ettiler , eğer olmayacak olursa motor un yenilenmesine kadar gideceklerini soylediler. işlemler bittikten sonra da 10 bin ve 20 bin km sonra tekrar servisimize gelir aracınızın bakımını yaparız kontrol ederiz dışarda değiştirmeyin biz takip edelim dediler. 2 sefer gittim ve bütün çalışanlarla usta başları , servis müdürü , garanti müdürü , herkezle tartıştım konuyu . şuan garanti den araç bekliyorum gelince haber edicekler ve aracı tamir edecekler

Ancak bu şekilde ilgileniyorlar sesinizi yükseltmezseniz bozuk plak gibi bu eksiltme kabul edilir bir seviye deyip sorun olmadığını söylüyorlar .

Ben piston ve sekman değişmi sonrası 1500 km ye yakın yol yaptım şu an için eksilme yok gibi umarım çözülmüştür .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #637 : Aralık 31, 2012, 12:02:45 »
Benim aracım 37.350 km de şu an. Sabah babamla servise gönderdim aracı. Servisin satış müdürü (yakından olmasa da) dayım olduğu için bazı noktalarda nazım biraz fazla geçiyor. Bu durumu da mümkün olduğunca kullanıyorum.

Onarım konusunu kabul etmemin tek sebebi de blokta oluşması muhtemel bir çiziğin oluşmasından önce değişimin tamamlanmasıdır. Tabi çizik oluştuysa işimiz zor. Değişimden sonra da yağ eksiltme sorunu çözülmezse elimizden neler gelir şu anda bilemiyorum. Toyota'nın bu hatayı kabul etmesi ve araç garanti sürecinde olduğu sürece sorunu çözemiyor oluşu ileride koz olarak kullanılabilir diye düşünüyorum. Neticede tercihimi onarımdan yana kullandığımı iddia edebilirler ama onarımı yapamazlarsa top yine onlara geçer.

Not: Benim aracın VIN numarası tsb de yer almıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #638 : Aralık 31, 2012, 15:23:14 »
Benim aracım 37.350 km de şu an. Sabah babamla servise gönderdim aracı. Servisin satış müdürü (yakından olmasa da) dayım olduğu için bazı noktalarda nazım biraz fazla geçiyor. Bu durumu da mümkün olduğunca kullanıyorum.

Onarım konusunu kabul etmemin tek sebebi de blokta oluşması muhtemel bir çiziğin oluşmasından önce değişimin tamamlanmasıdır. Tabi çizik oluştuysa işimiz zor. Değişimden sonra da yağ eksiltme sorunu çözülmezse elimizden neler gelir şu anda bilemiyorum. Toyota'nın bu hatayı kabul etmesi ve araç garanti sürecinde olduğu sürece sorunu çözemiyor oluşu ileride koz olarak kullanılabilir diye düşünüyorum. Neticede tercihimi onarımdan yana kullandığımı iddia edebilirler ama onarımı yapamazlarsa top yine onlara geçer.

Not: Benim aracın VIN numarası tsb de yer almıyor.


Abi benim aracın vın numarası da tsb de yer almıyor ama onarımı yapıldı .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #639 : Aralık 31, 2012, 15:26:52 »
Onarımı yapmak zorundalar. Çünkü eminim Toyota ikinci bir tsb ile Vın numaralarını günceller. Bundan bizim haberimiz olur veya olmaz o ayrı konu.