Gönderen Konu: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları  (Okunma sayısı 224275 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Mantıklı düşünsene?Aklın fikrin nerde?Yavaş.!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #480 : Şubat 07, 2012, 21:26:09 »
Nolursa olsun pes etme Taşko ;)
Ne gerekiyorsa yapacağım Ahmedim çünkü ben aptal doğmadım aptal yerine konmaktan da hiç hoşlanmam bende öderim onlarda bedeli neyse ödeyecekler yani hakkım olmayan birşeyi talep etmiyorum çok şükür.
Hastanelerin de mağazalar gibi vitrinleri olsaydı, kazalar bu denli çok olmazdı...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #480 : Şubat 07, 2012, 21:26:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #481 : Şubat 07, 2012, 21:42:34 »
Akşam üstü bende aynen böyle söyledim ve şikayetimi dile getirdim Osman,yarın görüşmeye çağırdılar sabahleyin orada olacağım bakalım neler dökülecek ortaya..

Hadi gazan mübarek olsun :) Güzel haberler bekliyoruz...
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #482 : Şubat 07, 2012, 22:02:06 »
Taşkın bey
Öncelikle geçmiş olsun. İnternette "Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun" var. Onu indirin ve dikkatlice okuyun. Orada der ki; ayıplı malı müşteri garantisi içerisinde satıcıya götürür, müşteri isterse ayıplı malı onartır, isterse yenisi ile deiğtirilmesini ister ya da ayıplı malı iade ederek ayıplı malın parasını talep eder. Bu çerçevede siz isterseniz bayi aracınızı değiştirmek zorunda. Bir de noterden bu konuşarı içerir bir ihtarname çekerseniz derhal size ulaşırlar.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #483 : Şubat 23, 2012, 23:07:02 »
olay nasıl sonuçlandı acaba?
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #484 : Şubat 24, 2012, 12:44:47 »
değerli dostlar uzun süre forma giremedim kusura bakmayın bendede 2011 d-4d coroolla var aracı alalı 1,5 sene oldu şu an 19790km civarında
bahsetiğinzi sorun 2011 lerde ciddi anlamda grülüyor sanıyorum sormak isteidğim şu
siz bu proplem en başından nasıl farkettiniz yada ne yaptınzıda yada ne olduda servise gitme ihtiyacı hissettiniz?
soru garip gelebilri dostlar ama deidğim gibi bendede aynı araç var şu ana kadar hiç bir suretle yağ uyarı ikazı almadım,geçenlerde yağ çubuğunu kontrol ettiğimde yağ seviyesi minimuma inmiş gibi görünüyor ama 20000km bakımı yakın olduğu için vede ikaz vermediği için normal diye düşünüyorum,
şimdi sorumu yeniliyorum:yağ yakma sorunu tüm 2011 lerde mevcutmu?kendisini nasıl gösteriyor?
inanın bilmediğimden hatta kısmende olsa telaşlandığımdan soruyorum farklı bir amaç yada gaye ile değil
şimdiden teşekür eder tüm dostlara geçmiş olsun dilerim
taşkın bey aracınızın mutlaka yenisi ile değiştirilmesi hususunda ısrarcı olun bence hatta bu konuda site içerisinde bir avukat hanım üyemiz vardı adını şu an hatırlayamadım belki yardımcı bile olablir.saygılar sevgiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #485 : Şubat 24, 2012, 13:11:55 »
seydi bey yağ değişimi için 20 000 i beklemeniz yanlış. "Yağ 10 000 km de bir değişir" deyişi ortalama bir deyiştir. Sizin 2000 km önce en azından değiştirmeye niyetlenmeniz lazım. Ha usta derse ki 1000 km daha kullan o ayrı tabi. Ayrıca bir aracın yağ yakıyor olması hiç bir surette normal değildir. Hele ki sizin yağ çubuğunuz minimumu gösteriyor olması aracınıza karşı olduça ilgisiz olduğunuzu gösteriyor. Allah muhafaza yağ uyarı ikazını beklerken çok daha büyük ve maliyetli hasarlara neden olabilirsiniz.

Kişisel görüşüm bugünden tezi yok yağınızı değiştirin.

Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #486 : Şubat 24, 2012, 13:58:26 »
seydi bey yağ değişimi için 20 000 i beklemeniz yanlış. "Yağ 10 000 km de bir değişir" deyişi ortalama bir deyiştir. Sizin 2000 km önce en azından değiştirmeye niyetlenmeniz lazım. Ha usta derse ki 1000 km daha kullan o ayrı tabi. Ayrıca bir aracın yağ yakıyor olması hiç bir surette normal değildir. Hele ki sizin yağ çubuğunuz minimumu gösteriyor olması aracınıza karşı olduça ilgisiz olduğunuzu gösteriyor. Allah muhafaza yağ uyarı ikazını beklerken çok daha büyük ve maliyetli hasarlara neden olabilirsiniz.

Kişisel görüşüm bugünden tezi yok yağınızı değiştirin.




ilginize teşekkür ederim,servise sorduğudma normal cevabı alıyorum bir çok üyemiz gibi maalesef:( ve yağ minimum seviyede görünüyor olmasına rağmen hala çalışmasında bir anormallik yok çok şükür ama dediğiniz gibi başımıza iş açmaması en büyük temennimiz.:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #487 : Şubat 24, 2012, 13:59:20 »
değerli dostlar uzun süre forma giremedim kusura bakmayın bendede 2011 d-4d coroolla var aracı alalı 1,5 sene oldu şu an 19790km civarında
bahsetiğinzi sorun 2011 lerde ciddi anlamda grülüyor sanıyorum sormak isteidğim şu
siz bu proplem en başından nasıl farkettiniz yada ne yaptınzıda yada ne olduda servise gitme ihtiyacı hissettiniz?
soru garip gelebilri dostlar ama deidğim gibi bendede aynı araç var şu ana kadar hiç bir suretle yağ uyarı ikazı almadım,geçenlerde yağ çubuğunu kontrol ettiğimde yağ seviyesi minimuma inmiş gibi görünüyor ama 20000km bakımı yakın olduğu için vede ikaz vermediği için normal diye düşünüyorum,
şimdi sorumu yeniliyorum:yağ yakma sorunu tüm 2011 lerde mevcutmu?kendisini nasıl gösteriyor?
inanın bilmediğimden hatta kısmende olsa telaşlandığımdan soruyorum farklı bir amaç yada gaye ile değil
şimdiden teşekür eder tüm dostlara geçmiş olsun dilerim
taşkın bey aracınızın mutlaka yenisi ile değiştirilmesi hususunda ısrarcı olun bence hatta bu konuda site içerisinde bir avukat hanım üyemiz vardı adını şu an hatırlayamadım belki yardımcı bile olablir.saygılar sevgiler.

Seydi abi öncelikle hoşgeldin. Aynı durum bende de var. 2011 model dizel aurisim var ve 34 bin km oldu. Bugüne kadar hiçbir şekilde yağ uyarısı vermedi. Turbonuzun seri numarası 17201-0N041 ise yağ yakma sorunu meydana geliyor. Bu turbolar ilk kullanılan turbolar ve sorunlu turbolar. Örneğin, benim turbonun seri nuamarası 17201-0N042 ve herhangi bir sorun yaşamadım. Sitede Ufuk Sönmez diye bi arkadaşımız var. Bu konuda hayli bilgili. Şase numaranızı ona yolladığınız zaman size aracınızla ilgili bilgi verecektir..
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #488 : Şubat 24, 2012, 20:11:37 »
Taşkınım çok geçmişler olsun, kusuruma bakma yeni gördüm konuyu, çok üzüldüm açıkcası yenisini talep etmek daha iyi olur bencede umarım sorun yaşamazsın.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 corolla comfort d4d
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #489 : Şubat 25, 2012, 14:58:15 »
taşkın öncelikle geçmiş olsun kişisel iletiden mesaj attım 6 ileri vites corolla'da maselef bu sorun bu aralar gündemde 50.000 tl para ver sonrada peşinden koş olacak iş değil ciddi bir şekilde uğraşır ve vaktini harcarsan sonuç elde edebilirsin
2011 Corolla Comfort Metalik Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #490 : Şubat 25, 2012, 15:36:43 »
   Yağ çubuğunda max-min çizgileri arası 1 litre yağa tekabül etmektedir. Arabanın fazla yağ yaktığını bilen uyanık servisçiler yağ değişiminde 0.5 litre fazla yağ koyarlarsa tabi olarak sizde yağ bitme uyarısı almazsınız. Yeni bir motorun bu şekilde yağ tüketmesi ise anormaldir. Siz aracınızı normal kullandığınız sürece tabiki. Sürekli çok yüksek devirlerle kullanma ve zorlama durumlarında motor yağ eksiltebilir.
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #491 : Şubat 26, 2012, 10:26:07 »
Seydi abi öncelikle hoşgeldin. Aynı durum bende de var. 2011 model dizel aurisim var ve 34 bin km oldu. Bugüne kadar hiçbir şekilde yağ uyarısı vermedi. Turbonuzun seri numarası 17201-0N041 ise yağ yakma sorunu meydana geliyor. Bu turbolar ilk kullanılan turbolar ve sorunlu turbolar. Örneğin, benim turbonun seri nuamarası 17201-0N042 ve herhangi bir sorun yaşamadım. Sitede Ufuk Sönmez diye bir arkadaşımız var. Bu konuda hayli bilgili. Şase numaranızı ona yolladığınız zaman size aracınızla ilgili bilgi verecektir..



teşekür ederim serkan bey özellikle ufuk arkadaşımızın bilgisine danışacağım:))) tekrar teşekkür ederim:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #492 : Şubat 26, 2012, 10:44:03 »
Taşkın, son durum nedir?
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #493 : Şubat 27, 2012, 00:55:38 »
Taskin bey oncelikle gecmis olsun diyorum... Benim de 2011 dizel multimode sanziman aracimvar onunla ilgili bilgi vermek istedim. Aracim 17.000 kmye yaklasti ve maalesef yag eksiltiyor. Forumda bu konuyu paylastim dilerseniz orda ayrintilari okursunuz. Ayni aractan abimde var ve simdiye kadar benim sorunumla karsilasmadi. Ufuk beyle mesajlastik aracimdaki turbonun eski model oldugunu ogrendim.20.000 bakiminda turbo ve diger yag vakum pompolarini degistirecegim inat ederek. Olmazsa mahkeme yoluyla dava acmayi planliyorum. Kesinlikle segman pistonvs.  degisim olaylarina girmeyin derim saygilarimla
Dr. Emin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #494 : Nisan 23, 2012, 22:29:01 »
Turboları Fransada Garret firmasına ürettiriyorlar muhtemelen motorun mühendisliğine (Euro5 dizel) uygunsuz olmasından kaynaklanıyor bunlar hep,E be Toyota ürettirsene kendi ülkende IHI gibi deli bir firmaya sorun yaşamayasın,bu arada 2.0 D4-D olan 1AD-FTV ve 2.2 D4-D 2AD-FTV (Corolla,Avensis,Verso ve RAV4) 2AD-FHV (lexus IS 220D 175hp) motorların turbosunun üretimini IHI yapıyor ve şu ana kadar herhangi bir problem ile karşılaşılmadı arkadaşlar,yoksa marka holiganı değilim ama maalesef durum böyle (kimse kalkıp imprezaya da garret üretiyor cevabı yazmasın lütfen :) ).
   Ufuk bey marka holiganlıgı değil yaptığınız. Benim 1998 yılında aldığım Avensis tede birçok arıza çıkmıştı. Servise  şikayet etmiştim. Servis müdürü  Toyotasada Japon mühendislerle yaptıkları toplantıda şikayetimi söylemiş.  Japon mühendisler özür dilemişler ve İngilterede yapılan parçalarda bu sorunlar oluyor, söz çözeceğiz demişler. (Bir otomobilin Avrupa birliğinde gümrüksüz satılması için parçalarının askari % 75 i  A.B. ülkelerinde yapılması lazımmış.) Kısaca bu turbolarda Fransada yapıldığı için Toyota'larda  Renault'lara döndü. Arıza,arıza,arıza.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #495 : Nisan 23, 2012, 22:31:09 »
Turboları Fransada Garret firmasına ürettiriyorlar muhtemelen motorun mühendisliğine (Euro5 dizel) uygunsuz olmasından kaynaklanıyor bunlar hep,E be Toyota ürettirsene kendi ülkende IHI gibi deli bir firmaya sorun yaşamayasın,bu arada 2.0 D4-D olan 1AD-FTV ve 2.2 D4-D 2AD-FTV (Corolla,Avensis,Verso ve RAV4) 2AD-FHV (lexus IS 220D 175hp) motorların turbosunun üretimini IHI yapıyor ve şu ana kadar herhangi bir problem ile karşılaşılmadı arkadaşlar,yoksa marka holiganı değilim ama maalesef durum böyle (kimse kalkıp imprezaya da garret üretiyor cevabı yazmasın lütfen :) ).
    ]   Ufuk bey marka holiganlıgı değil yaptığınız. Benim 1998 yılında aldığım Avensis tede birçok arıza çıkmıştı. Servise  şikayet etmiştim. Servis müdürü  Toyotasada Japon mühendislerle yaptıkları toplantıda şikayetimi söylemiş.  Japon mühendisler özür dilemişler ve İngilterede yapılan parçalarda bu sorunlar oluyor, söz çözeceğiz demişler. (Bir otomobilin Avrupa birliğinde gümrüksüz satılması için parçalarının askari % 75 i  A.B. ülkelerinde yapılması lazımmış.) Kısaca bu turbolarda Fransada yapıldığı için Toyota'larda  Renault'lara döndü. Arıza,arıza,arıza.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #496 : Nisan 27, 2012, 12:03:53 »
Benim 2011 aralık çıkışlı Aurisim  ilk 10.000 km de 1,5 litre eksiltti kırmızı ışık yandı yağ ekledim. Şimdi 8,500 km daha yaptım yağ miktarı alt çizgiye yaklaşmış.  turbonun seri no 0004 ile bitiyor ve etikette yeşil nokta boya var. Bu kadar yağ normal değil siz ne dersiniz. Carollam aynı km de ( 8500) yağ çubukta yarım santim eksilmiş.  Aurisin turbosu bozukmu acaba? :DUR:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #497 : Nisan 27, 2012, 12:37:43 »
Benim 2011 aralık çıkışlı Aurisim  ilk 10.000 km de 1,5 litre eksiltti kırmızı ışık yandı yağ ekledim. Şimdi 8,500 km daha yaptım yağ miktarı alt çizgiye yaklaşmış.  turbonun seri no 0004 ile bitiyor ve etikette yeşil nokta boya var. Bu kadar yağ normal değil siz ne dersiniz. Carollam aynı km de ( 8500) yağ çubukta yarım santim eksilmiş.  Aurisin turbosu bozukmu acaba? :DUR:

Bence servise başvurun aracınızı takibe aldırın.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #498 : Nisan 27, 2012, 13:14:49 »
2012 modellerin turbo ve vakum pompaları yeni tip, revize edilmiş durumda.
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.aylinyilmaz.net
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #499 : Nisan 27, 2012, 13:23:30 »
Benim 2011 aralık çıkışlı Aurisim  ilk 10.000 km de 1,5 litre eksiltti kırmızı ışık yandı yağ ekledim. Şimdi 8,500 km daha yaptım yağ miktarı alt çizgiye yaklaşmış.  turbonun seri no 0004 ile bitiyor ve etikette yeşil nokta boya var. Bu kadar yağ normal değil siz ne dersiniz. Carollam aynı km de ( 8500) yağ çubukta yarım santim eksilmiş.  Aurisin turbosu bozukmu acaba? :DUR:

Etiketin üzerindeki yeşil nokta o parçanın kontrol edildiğini ve hatta rengi kimin kontrol ettiğini gösterir, müşteri şikayetinden sonra fabrikaya giden hatalı parçalardan analiz yapmak için kullanılan bir yöntemdir nokta. tabi her kontrol edilen parça demek ki hatasız değilmiş..
sizin araçta yağ yakıyor bence, hemen bir yetkili servise gidip turbonun değişmesini talep edin derim.