Gönderen Konu: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları  (Okunma sayısı 224270 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #260 : Ocak 09, 2011, 16:07:09 »
Aykut bey araclarımızda tahrik sistemi zincirlidir doğru ve bende bu zincirden ses geldiğini düşünüyorum lakin servise götürdüğümde ordaki mekanik formen bu sesi dinledi olduğu doğrudur dedi ve aracı bilgisayara bağlıyarak çalışma verilerini kontrol etti artı aracın muuadili olan başka racıda bu doğrultuda kontrol ve mukayese ederk kontrolleri yaptı sonuç herşey normal olduğu bir sorun olmadığı.
Benim kafama takılan eger bu sesin tahrik zincirinden gelmekte ise ve bu formen neden bu sesin burdan geliyor diye bilgi vermiyor.Bu ses buyuk ihtimal arkadaşların dedikleri gibi gerginlik ayarı kiminde tolaransalar için de ayarlanıp kimisinin ise daha fazla sıkı ayarlanmasından kaynaklanıyor bu düşünceye katılıyorum.Lakin araçlarınızın çalişması esnasında dikkatli dinlerseniz bu sesi duyarsınız hatta motor ısınsada bu sesin azalmış olarak tekrar duyarsınız.Önceki aracım honda idi ve o aracda tahrik zinciri var ama buzamana kadar gördüğüm hondalarda bu sesi hic duymadım..!!!!!
Turbo olayı ise tamammen bir muamma eger istanbuldaki servisde bulunan mekanik formen bunu bilipte izmirde borovali servisinde çalışan mekanik formenin bundan nasıl haberi olmaz buda bir muamma.Eğer böyle birşey varsa yani önceki turbo kusurlu ise toyota firmasının biz müşterilerin talepte bulunmadan değiştirmesi gerekmezmi??
sonuna kadar haklısınız, şimdiye kadar hangi işi doğru yaptılar ki bunu uğraştırmadan yapsınlar.formenlerden biri torpille işe girmiştir. :)
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #260 : Ocak 09, 2011, 16:07:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #261 : Ocak 10, 2011, 21:44:35 »
bu konuyu hortlatıyorum:)) sorunu devam eden arkadaş varmı?servisler nasıl çözüm getiriyorlar.yaşadıklarınızı yazarsanız iyi olur.turbo değişimi yaşayan arkadaşlar sonrasında yine sorun yaşadılarmı?Neler oldu?
Corolla Comfort Ekstra(Dizel)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #262 : Ocak 10, 2011, 23:38:24 »
Aşağıdaki konuyu baştan sona okumanızı rica ediyorum

Saygılar...

http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/yag-uyarisi/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #263 : Ocak 16, 2011, 20:31:52 »
Bir kaç gün sonra aracın 20 bin bakımına götürüp, bu arada arabadan çıkan yağ miktarını ölçtürmeyi düşünüyorum. Yağ çubuğunda bir miktar azalma farkettim. Ancak ilk 10 bin km de böyle birşey yoktu. Geliştirilmiş turbo diye birşey varsa bence bu turboyu bütün araçlara takmaları gerekir. Sonuçta adı üzerinde geliştirilmiş turbo. Bu araçların garanti süresi sonunda böyle bir sorunla karşılaşmaları halinde en az 2-3 bin lira turbo masrafı olacaktır. Hatalı üretim bir motorla araç satmak çok yanlış. Servisten aldığım bilgilere göre kendi test araçlarında dahi aynı sorunla karşılaşılmış. Aracın torkunu yükseltirken parçalarını da buna göre yapmak gerekirdi. Eğer turboyu üreten (sanırım garret firması) firmaya tork artışına uygun özellikte yeni turbo siparişi verilmiş olsaydı sanırım böyle bir sorun çıkmazdı. Toyota nın bu konunda gerekeni yapacağını ve kendisine güven duyan bilinçli müşterilerini kaçırmayacağını ümit ediyorum. Aksi takdirde her geçen gün seçiciliği artan Türk tüketicisine zor araç satarlar.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #264 : Ocak 16, 2011, 21:09:49 »
2010 corolla dizel var
ayni problemden 20400 de gelistirilmis turbo takildi
suan 22.000 e yaklasiyor henuz kontrol etmedim
sonucu paylasirim
iyi takip etmemiz gerek
kazasiz gunler
kazasiz saglikli gunler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #265 : Ocak 16, 2011, 21:37:30 »
yeni bir arabadan bu kadar soğuyacağım hiç aklıma gelmezdi. Hangi bir tarafındaki saçmalıktan bahsedeyim şaşırmış durumdayım açıkçası. Asıl şaşırdığım ise bir çok yazılanları kontrol ettiğimde "ufak tefek takma kafana bunları" diyenler. Bu mantığı sanırım hiç anlayamayacağım. Adamlar resmen tüketicileri ile dalga geçiyorlar, biz burda birbirimizi avutuyoruz...
2011 Corolla D4D Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #266 : Ocak 16, 2011, 21:52:06 »
Bu konu bunun gibi bir çok başlıkta tartışılmış ve sanırım toyota bu parçanın (turbo) pahalı olması nedeniyle genel bir geri çağırma değil de sadece şikayet durumunda parça değişimine gidiyor. Ancak bu da bence çok etik bir uygulama değil. Bir çok insan aracının yağ yaktığının farkında bile olmayabilir. Bu durumda olanlar kesinlikle mağdur edilir. Yapılması gereken şey genel bir geri çağırma kampanyası ile neye mal olursa olsun bu parça değişimini bütün yağ yakma potansiyelindeki dizel araçlara uygulamak olmalıdır.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #267 : Ocak 16, 2011, 22:00:42 »
Merak ediyorum böyle bir konu amerikada avrupadaki araçlarda var mıdır, varsa toyotanın davranış kalıbı nasıldır oralardaki müşterilerine. Bilen varsa yazarsa çok sevinirin.
2011 Corolla D4D Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #268 : Ocak 16, 2011, 22:29:54 »
Amerika'da da var bu tur sikayetler.Herhalde geri cagirma baslarsa piyasada geri cagrilmamis yeni Toyota kalmaz. :D
Her yag yakan arabaya yeni motor taksalar herhalde iflas ederler.
Geri cagirmalarda birinci etken hayati tehlike unsuru tasiyip tasimamasi.
Agustos 2010'da bir milyondan fazla Toyota calismama, hareket halindeyken stop etme sorunu sebebiyle geri cagrildi.Birkac kisi hayati tehlike atlatmis yolda, sikayette bulunmuslar, Toyota da geri cagirmis.

Maddi kayipta da ayni yolu izlemeleri gerekir.

Motor sikayetlerinden bazilari:  http://www.consumeraffairs.com/automotive/toyota_engine.html
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #269 : Ocak 21, 2011, 00:36:01 »
arkadaşlar 98 GLI special kullanıcısıyım...3 ay önce motor yağımı  petrolde değiştirttim...
kendini yağ uzmanı diye tanıtan şahıs en iyisinin 10 40 olacağını söyledi vedeğişti.aradan zaman geçti yağı kontrol ettim ve yağın vasat bi şekilde resmen dibi gördüğünü fark ettim.
bir yağ merkezine gittim usta 10 40 ın bu model araçlara uymadığını heleki lpg ile kullanılıosa hiç gitmeyeceğini söyledi ve 20 50 koydu.
bu konu hakkında bilgisi olanlar yardımcı olur fikirlerini yazarsa çok sevinirim.
adanadan herkese kucak dolusu selamlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #270 : Ocak 21, 2011, 00:43:50 »
bende yıllardı 10-40 koyuyuorum ama bariz şekilde eksiltmiyor.20-50 de kalın olur gibime geliyor.Açıkcası bu konuda atilla abi ahmet abi daha bilgililer onlar okurlarsa ayrdımcı olurlar.Ama o kadar fazla eksiltiyorsa sorunu lpgde veya yagda aramayın başka yerlerede bakın
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #271 : Ocak 21, 2011, 00:48:32 »
teşekkür ediyorum, daha bu gün yeniden yağı değiştirttim eğer aynı sorunu yaşarsam dediğiniz gibi motorda arayacam, yalnız ustaya baktırdığımda motorda sıkıntının olmadığını söyledi.
Ahmet abilerin okumasınıda bekleyelim tabi onların bilgilerinden yararlanmakda iyi gelecektir muakkak..:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #272 : Ocak 21, 2011, 02:35:17 »
O abiler gelmeden yazayim :)
Filtrenin motor takildigi yerden siziyor olabilir.Yag haznesindeki tipadan siziyor olabilir.Bu kasada yag eksiltme pek gorulen bir durum degil, o yuzden bence sizinti var mi ona bakmali once.

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #273 : Ocak 21, 2011, 14:25:13 »
Maalesef evet çok hızlı tükendiyse filtrenin dibi, distribütörün dibi , üst kapak, karter kapağı, ve conta bulunan bilimum yerleri ve yağ dolum kapağını kontrol etmekte yarar var. Genellikle de maximumdan fazla yağ doldurmaktan olur. Değişim sonrası çubuktan kontrol ettiniz mi?
Sabahları eğilip arabanın altına da bakın.
LPG için yağın kalınlığını değiştirmenize gerek yok. LPG yağı diye de birşey yok (pazarlama taktiği gereği öyle birşey attılar ortaya). En iyi LPG yağı tam sentetik yağdır.
Bence 0w40, 5w40 veya 10w40, Para durumunuza göre mümkünse "Tam sentetik"
Mümkün değilse "Yarı sentetik" yağ kullanın.
Kutusunun üstünde "sentetik" kelimesinin geçmediği yağlar mineral yağlardır. Onlardan uzak durun.
Yağı mutlaka kendiniz satın alın ve gözünüzün önünde değiştirilmesini sağlayın.
Her yağ değişiminde yağ filtresini de değiştirtin.
Değişim sonrasında yağ çubuğundan kontrol edin. Max çizgisinin üstünde yağ varsa o şekilde kullanmayın. Ya karter tıpasından akıtarak ya da yağ çubuğu borusundan hortumla (ve şırınga gibi bişeyle) çekerek normal seviyeye inmesini sağlayın.
Tamirciler bunu yapmamak için her türlü saçma argümanı söylerler, "fazlasını atar" derler. "Bişey olmaz" derler, "Onun payı vardır" derler. İnanmayın...
Öyle değildir. Şanslıysanız dolum kapağından sızar.
Şanssızsanız contalardan en zayıf olanını bulup patlatır.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '12
  • 6 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #274 : Ocak 21, 2011, 14:35:00 »
benim eski arabamda 1999 model eco ydu karbüratörlü.140000 km de almıştım alır almaz lpg taktırmıştım.çok ekonomik bir arabaydı.Ondada yağeksiltme sorunu vardı ve bende 20/50 yağ kullanmaya başlamıştım.(yağeksilten motorlara 20/50 rahatlıkla kullanılabilir200000 km de sattım satarkende yağeksilttiğini söyleyerek sattım.ilginçtir 9.500 tl ye almıştım beş yıl kulandım satarkende 10.500;e sattım. :)şimdi onu arıyorum ekonomikti heryere onunla gidebiliyordum şimdiki arabam biraz fazla yakıyor ama oda çok konforlu..... yakında oda çok ekonomik (LPG) olucak inşallah..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #275 : Ocak 21, 2011, 14:59:00 »
bence de 10w40 kesinlikle eksiltmemeli.. güzelce bir inceleyin inşallah kıyıdan köşeden bir eksiltme kaçırma vardır, contalarda bir sorun yoktur...
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #276 : Ocak 21, 2011, 15:07:27 »
bence de 10w40 kesinlikle eksiltmemeli.. güzelce bir inceleyin inşallah kıyıdan köşeden bir eksiltme kaçırma vardır, contalarda bir sorun yoktur...

bendede motorun alt kısmından yağ kaçırıyor... 10w40 mobil1 kullanıyorum...alt taraf hep yağ oluyor... napacaz onu...motor inecekmi komple?
Ev Alma... Toyota Al...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #277 : Ocak 21, 2011, 16:32:37 »
Çok saolun bilgiler için aracımı bekletiyorum şuan sızma varmı diye kaldığı yeri dikkatli şekilde inceliyorum.
eğer bu yağ değişiminden sonrada eksiltirse bariz bir şekilde direk ustaya gidip tekrarda her yerini kontrol ettirecem bakalım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #278 : Ocak 21, 2011, 16:33:20 »
bendede motorun alt kısmından yağ kaçırıyor... 10w40 mobil1 kullanıyorum...alt taraf hep yağ oluyor... napacaz onu...motor inecekmi komple?
nerde değiştiriyorsun yağı? serviste her değişimde alt taraftaki tapayı değiştiriyorlar diye hatırlıyorum
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #279 : Ocak 21, 2011, 16:36:15 »
nerde değiştiriyorsun yağı? serviste her değişimde alt taraftaki tapayı değiştiriyorlar diye hatırlıyorum
aracı aldıktan sonra bi kere değiştirdim...sanayide motorcum var benim orda değiştirdim...ama ondan öncede yağ lekesi vardı alt tarafta...motoru yıkattım bakıyım kaçak nerde belli olsun diye...10 gün sürmeden alt tarafa epey bi yap oldu...tıpadan felan değilde motor bloğunun arasından kaçırıyor galiba...
Ev Alma... Toyota Al...