Gönderen Konu: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları  (Okunma sayısı 224285 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #240 : Ocak 07, 2011, 11:38:22 »
Turbomuzun parça numarasının sonu 42 ile bitse bile hala risk söz konusu yani. Biz yine 1000 km.de bir yağ seviyemizi kontrol edelim. Eksilme varsa servise başvuralım en iyisi.
Bilgilendirme için teşekkürler Ufuk bey, yeni gelişmelerden haberdar edin lütfen.

Maalesef evet,bugün gidersem servise revizyonlu Turbo üzerindeki seri numarasının etiket bölümünü fotoğraflayacağım,imkanı olan kullanıcılar kendileri de kontrol edebilirler,elimden geldiğince bu ve her konuda yardımcı olmaya çalışacağım.

Saygılar...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #240 : Ocak 07, 2011, 11:38:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #241 : Ocak 07, 2011, 17:09:03 »
En son revize edilen turbo seri numara etiketi ve üzerindeki revizyon numarası işaretlidir,ilgilenenlerin işaretli yerdeki seri numarasının sonunun ******-0004 olduğunu kontrol etmesi yeterlidir.

Saygılar...




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #242 : Ocak 07, 2011, 17:33:36 »
En son revize edilen turbo seri numara etiketi ve üzerindeki revizyon numarası işaretlidir,ilgilenenlerin işaretli yerdeki seri numarasının sonunun ******-0004 olduğunu kontrol etmesi yeterlidir.

Saygılar...
Ufuk abi resimler ve bilgiler için tekrardan teşekkürler.
Benim araçta bu sorun var mı yok mu bilmiyorum araç 6000 km yaklaştı yağ seviyesi yağ çubuğundaki 2 noktanın arasında şayet bu sorun varsa turbonun değişmesi uzun sürer mi demek istediğim turbonun değişmesi gerekirse aracın serviste yatması gerekir mi hemen teslim ederler mi .

Sorun olup olmadığını aracın şase numarasını size özelden gönderirsem bakabilirmisiniz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #243 : Ocak 07, 2011, 18:01:46 »
Ufuk abi resimler ve bilgiler için tekrardan teşekkürler.
Benim araçta bu sorun var mı yok mu bilmiyorum araç 6000 km yaklaştı yağ seviyesi yağ çubuğundaki 2 noktanın arasında şayet bu sorun varsa turbonun değişmesi uzun sürer mi demek istediğim turbonun değişmesi gerekirse aracın serviste yatması gerekir mi hemen teslim ederler mi .

Sorun olup olmadığını aracın şase numarasını size özelden gönderirsem bakabilirmisiniz ?

Aracınızda yağ eksiltme problemi (ilk 10.000km bakım sonrasını dikkate alıyorlar) aşırı ise muhtemelen bu problem aracınzıda mevcut demektir, şayet bu son turbonun tekrar revize edilmesi de üzerinde revizyonlu tubo bulunan araçlarında bu risk altında olduğundan başka bir şey getirmiyor aklıma, parça numarası son revizyon ile değişmediğinden şu an katalog ile kontrolünü yapamıyorum,zaten yukarıdaki resimleri vermemin asıl amacı da bu,şayet parça numarası değişirse bunu tekrar buraya yazarım.

Adana da Onatça otomotiv'de fazla bir yoğunluk olduğunu zannetmiyorum ama yine de en az 1-2 gün öncesinden arayıp durumu izah ederek mümkünse sabah saatlerine randevu almakta fayda var,şayet turbo ve değişimde kullanılan conta kiti stoklarında yok ise sipariş etmeleri halinde ertesi gün ellerinde olur bu da tespitten sonra ikinci kez gitme zorunluluğu çıkarır size,turbo değişimi içinde yine sabah saatlerine randevu alırsanız yaklaşık 2-3 saatlik bir işlem,yani aracınız tespit sırasında da,değişim sırasında da bir aksilik çıkmaz ise serviste kalmaması gerekir,önemli olan uygun saatlere randevu almak ve randevu saatinde serviste olmak çünkü yoğunluk var ise randevu saatini 15-30 dakika geçtiğinde randevunuz iptal ediliyor ve aracınızın yerine o an gelen herhangi bir araç alınabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #244 : Ocak 07, 2011, 19:00:38 »
Aracınızda yağ eksiltme problemi (ilk 10.000km bakım sonrasını dikkate alıyorlar) aşırı ise muhtemelen bu problem aracınzıda mevcut demektir, şayet bu son turbonun tekrar revize edilmesi de üzerinde revizyonlu tubo bulunan araçlarında bu risk altında olduğundan başka bir şey getirmiyor aklıma, parça numarası son revizyon ile değişmediğinden şu an katalog ile kontrolünü yapamıyorum,zaten yukarıdaki resimleri vermemin asıl amacı da bu,şayet parça numarası değişirse bunu tekrar buraya yazarım.

Adana da Onatça otomotiv'de fazla bir yoğunluk olduğunu zannetmiyorum ama yine de en az 1-2 gün öncesinden arayıp durumu izah ederek mümkünse sabah saatlerine randevu almakta fayda var,şayet turbo ve değişimde kullanılan conta kiti stoklarında yok ise sipariş etmeleri halinde ertesi gün ellerinde olur bu da tespitten sonra ikinci kez gitme zorunluluğu çıkarır size,turbo değişimi içinde yine sabah saatlerine randevu alırsanız yaklaşık 2-3 saatlik bir işlem,yani aracınız tespit sırasında da,değişim sırasında da bir aksilik çıkmaz ise serviste kalmaması gerekir,önemli olan uygun saatlere randevu almak ve randevu saatinde serviste olmak çünkü yoğunluk var ise randevu saatini 15-30 dakika geçtiğinde randevunuz iptal ediliyor ve aracınızın yerine o an gelen herhangi bir araç alınabiliyor.
Ufuk abi ben arabayı gelecek ay bakıma götürecem olmassa bakımda kendilere söylerim bakarlar değişmesi gerekirse başka bir güne sabah saatlerinde randevu alırım zaten onatça bana çok uzak dil ondan gidip gelmek sorun olmaz inşallah sorun yokturda gidip gelmeye hiç gerek kalmaz .
Randevu olayıda bundan önceki aracımda başıma geldi 30 dakika geç gittim ve baya bir beklemek zorunda kalmıştım yani o konuda tecrubeliyim. :) ama uyardığın için yinede teşekkürler .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #245 : Ocak 08, 2011, 18:46:03 »
Mahmut kardeşim servise gidince bilgi veririm demiştim sonuçlar şöyle;
1-Ses olayını motor ustasına söyledim sesi dinlettim ve videoyu izletim evet vardedi bakalım dendi ; baktı arkadaş,cihaza bağladı ve muadil arabayl karşılaştırdı sorun yok dedi.Ama sen bende yok diyorsun bu ses ??
2-Turbo konusundan bahsettim yağa baktılar poroblem yok ayrıca bu şekilde revizyon olmadığını ve herhangi bir bilgi gelmediğini söyledi.Servisde Borovalı İzmir.
 Benim kafama takılan eger buşekilde sorun varsa turboda revizyon yada başka uygulama servis ya bundan haberi yok herhalde.Ben artık bu işten bişey anlamadım?????????????????

2011 Corolla D-4D Comfort Extra Gümüş Gri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #246 : Ocak 08, 2011, 20:10:13 »
Mahmut kardeşim servise gidince bilgi veririm demiştim sonuçlar şöyle;
1-Ses olayını motor ustasına söyledim sesi dinlettim ve videoyu izletim evet vardedi bakalım dendi ; baktı arkadaş,cihaza bağladı ve muadil arabayl karşılaştırdı sorun yok dedi.Ama sen bende yok diyorsun bu ses ??
2-Turbo konusundan bahsettim yağa baktılar poroblem yok ayrıca bu şekilde revizyon olmadığını ve herhangi bir bilgi gelmediğini söyledi.Servisde Borovalı İzmir.
 Benim kafama takılan eger buşekilde sorun varsa turboda revizyon yada başka uygulama servis ya bundan haberi yok herhalde.Ben artık bu işten bişey anlamadım?????????????????
Hakan abi benim araçtan anormal bir ses gelmiyor daha doğrusu bugune kadar dikkat etmedim ama yarın senin için arabayı çalıştırdım mı daha dikkatli bir şekilde motoru dinleyip ses var mı yok mu sana bildireceğim.

Turbo konusuna gelirsek eğer aracınız yağ eksiltmiyorsa değişmesine gerek yok diye biliyorum . Bende servise gittiğimde bu turbo kunusunu danışacağım farklı bir bilgi edinirsem burada sizlerle paylaşırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #247 : Ocak 08, 2011, 20:50:29 »
Mahmut kardeşim servise gidince bilgi veririm demiştim sonuçlar şöyle;
1-Ses olayını motor ustasına söyledim sesi dinlettim ve videoyu izletim evet vardedi bakalım dendi ; baktı arkadaş,cihaza bağladı ve muadil arabayl karşılaştırdı sorun yok dedi.Ama sen bende yok diyorsun bu ses ??
2-Turbo konusundan bahsettim yağa baktılar poroblem yok ayrıca bu şekilde revizyon olmadığını ve herhangi bir bilgi gelmediğini söyledi.Servisde Borovalı İzmir.
 Benim kafama takılan eger buşekilde sorun varsa turboda revizyon yada başka uygulama servis ya bundan haberi yok herhalde.Ben artık bu işten bişey anlamadım?????????????????



bu motordan gelen ses konusunda detaylı bilgi verirmisiniz.bir de bahsettiğiniz sanırım sesle ilgili videoyu bizlerlede paylaşırsanız seviniriz.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #248 : Ocak 08, 2011, 23:31:39 »
bu motordan gelen ses konusunda detaylı bilgi verirmisiniz.bir de bahsettiğiniz sanırım sesle ilgili videoyu bizlerlede paylaşırsanız seviniriz.
Selam aykut bey motordan gelen ses şıkırtı şeklinde motor soğukken belli oluyor ve dikkat edildiğinde V kayışının olduğu taraftan geliyor.Bunu daha öncede belirtiğimde diğer d-4d kullanıcıları bizdede var demişti.Sadece mahmut kardeşim yok diyor :) Videoları silmiştim telden sizin için tekrar çekerim ve burda paylaşmaya çalişirim.İyi forumlar.
2011 Corolla D-4D Comfort Extra Gümüş Gri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #249 : Ocak 08, 2011, 23:45:52 »
sizin arabalar eksantrik zincirliyse ,zincir sesidir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #250 : Ocak 08, 2011, 23:58:49 »
Selam aykut bey motordan gelen ses şıkırtı şeklinde motor soğukken belli oluyor ve dikkat edildiğinde V kayışının olduğu taraftan geliyor.Bunu daha öncede belirtiğimde diğer d-4d kullanıcıları bizdede var demişti.Sadece mahmut kardeşim yok diyor :) Videoları silmiştim telden sizin için tekrar çekerim ve burda paylaşmaya çalişirim.İyi forumlar.
Hakan abi benim bundan önceki 2009 corolla d-4d aracımda bu dediğin ses vardı ama şimdiki aracımda ben daha duymadım gerçi 2009 aracımdaki sesi duymak için dikkatlice motoru dinlemeye gerek yoktu baya bir garip ses geliyordu şimdiki aracımda ise bu ses yok ama yarın motoru ilk çalıştırdığımda özellikle bu ses için motor kaputunu açıp motorun sesini iyice dinlicem herhangibir anormal ses duyarsam senide bilgilendiririm .

sizin arabalar eksantrik zincirliyse ,zincir sesidir.
Evet Attilla amca eksantrik zincirli , kayış yok ama bu ses benim aracımda yok en azından ben duymadım ama 2009 modelde vardı herkezin aracında olup benim aracımda olmaması ilginç .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #251 : Ocak 09, 2011, 00:05:51 »
Hakan abi benim bundan önceki 2009 corolla d-4d aracımda bu dediğin ses vardı ama şimdiki aracımda ben daha duymadım gerçi 2009 aracımdaki sesi duymak için dikkatlice motoru dinlemeye gerek yoktu baya bir garip ses geliyordu şimdiki aracımda ise bu ses yok ama yarın motoru ilk çalıştırdığımda özellikle bu ses için motor kaputunu açıp motorun sesini iyice dinlicem herhangibir anormal ses duyarsam senide bilgilendiririm .
Evet Attilla amca eksantrik zincirli , kayış yok ama bu ses benim aracımda yok en azından ben duymadım ama 2009 modelde vardı herkezin aracında olup benim aracımda olmaması ilginç .
mahmut parçalar bir - ,+  tolerans dahilinde üretilir,seninki şansına daha gergin zincire veya daha sıkı ayarlı gergiye denk gelmiştir.siz benim 1975 2002 bmw yi dinleyin birde ,zincir şakıyor maşallah.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yer 2 : Bursa - Kocaeli
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #252 : Ocak 09, 2011, 00:08:37 »
hakan bey motordan sabah ilk çalışmada birtakım sesler çıkıyor ancak şimdiye kadar motor soğuk normaldir diyordum.motor ısınınca kesiliyor zaten ayrıca yanlış bilmiyorsam bizim arabalarda kayış yok yerine zincir var sanırım,yanlışım varsa düzeltin lütfen.bu nedenle de ses normaldir diye tahmin ediyorum ama detaylı inceleyen,ustasına gösteren ve araştıran sizsiniz.eminim daha fazla bilgi sahibisinizdir.detaylı bilgi edinirseniz bizimle paylaşmanızı rica edicem.şimdiden çok teşekkürler.
Kar Beyazı 2011 Auris D-4D Comfort Ekstra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #253 : Ocak 09, 2011, 00:14:39 »
ufuk bey
tekrar merhaba, teşekkürler, aydınlandım. sağolun.
son bir soru soracağım, şimdi bizim serilerde 2009 kasım çıkışlı 2010 model d4d corolla elegance (model: nde150laelnyw50 - şase no: xxxxxxxxxxx motor: xxxxxxxxxx) {düşük yağ seviye ikazı vermesi nedeni ile servise kayıt ettirdim.} nedeni ile turbolar değişecek? bizdeki turbolar basettiğiniz ilk tip turbo cinsine mi görüyor? bilgi verirseniz sevinirim. bu arada yeni yılın hepimize sağlık mutluluk başarı getirmesini dilerim. saygılarımla
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #254 : Ocak 09, 2011, 00:45:17 »
mahmut parçalar bir - ,+  tolerans dahilinde üretilir,seninki şansına daha gergin zincire veya daha sıkı ayarlı gergiye denk gelmiştir.siz benim 1975 2002 bmw yi dinleyin birde ,zincir şakıyor maşallah.
Doğrudur Atilla amca bu konu hakkında çok fazla teknik bilgim yok ama ben 2009 corollamı bu sesle 12000-13000 km kullanmıştım ve hiç bir sorun yaşamadım beni çok fazla da rahatsız etmiyordu zaten motor soğukken çıkıyordu ve yaklaşık 1 dakika sonra kendiliğinden gidiyordu tabi bu sürenin iklim şartalarına göre değişebileceğinide göz önünde bulundurmak lazım -15 derece gören soğuk yerlerle 0 altına düşmeyen yerler arasında zaman farkıda muhakkak olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #255 : Ocak 09, 2011, 01:12:55 »
ufuk bey
tekrar merhaba, teşekkürler, aydınlandım. sağolun.
son bir soru soracağım, şimdi bizim serilerde 2009 kasım çıkışlı 2010 model d4d corolla elegance (model: nde150laelnyw50 - şase no: xxxxxxxxxxx motor: xxxxxxxxxx) {düşük yağ seviye ikazı vermesi nedeni ile servise kayıt ettirdim.} nedeni ile turbolar değişecek? bizdeki turbolar basettiğiniz ilk tip turbo cinsine mi görüyor? bilgi verirseniz sevinirim. bu arada yeni yılın hepimize sağlık mutluluk başarı getirmesini dilerim. saygılarımla

Merhaba Mehmet bey;

2009 Kasım çıkışlı ise mıhtemelen 0N041 (ilk) turbo kullanılmış sonrasında turbo 0N042 parça numarası ile revizyon gördü,ancak nedenini bilmediğimiz bir şekilde bu 0N042 parça numaralı turbo da revizyon gördü ancak parça numarası değişmedi,en yeni turbonun hangisi olduğunu anlamak için 17201-0N042 parça numaralı turbo sipariş edilip üzerindeki seri numarası etiketinde seri numarasının sonu *******-0004 olmalı şu an ki durum bu.Turbonun üzerindeki seri numarasını gösteren fotoğrafı yukarıdaki mesajımda görebilirsiniz.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #256 : Ocak 09, 2011, 01:24:14 »
Zincir tahrik sistemli araçların hepsinde soğuk iklimlerde uzun süre sonrasında ilk çalıştırmada zincir ve gergi paletlerinden ötürü ses meydana gelmesi normaldir,zincirin standart gerginlik ayarı belirli toleranslar içinde ayarlanır,zinciri en gergin noktaya yakın olarak ayarlanarak banttan çıkmış olan araçlar bu sesi duyulmayacak seviyelere kadar düşürebilir ancak bu sorun yada sorunsuzluk anlamına gelmez.Her içten yanmalı motor gibi motor normal çalışma ısısına ulaşana kadar gerekmedikçe yüksek devirlere çıkılmamalı bu sadece zincir tahrikli araçların tahrik sistemini korumak amaçlı değil aracımızın motoru içinde en sağlıklı olan kullanım şeklidir.

Bilindiği üzere Toyota araçlarımızda zincir tahrikli sistem kullanılan motorlarda zincirin herhangi bir periyodik değişim kilometresi bulunmamaktadır,ancak zincirin gerginliğinin her 100.000km'de bir kontrol edilmesi,zincir gerginliği toleransların altında ise zincir,gergi paletleri ve hidrolik gergi pimi parçalarının değişmesinde fayda vardır.

Şayet aracınız garanti kapsamında iken zincir tahrik sisteminiz gerekli toleransların altında bir gerginliğe sahip olacak duruma gelir ise ve bunu inceleme sonucu yetkili servis yetkilileri doğrular ise garanti kapsamında değişimi yapılır bunun için sadece zincir tahrik sisteminden gelen ses konusunda iş emrinize şikayet olarak yazdırmanız gerekli kontrollerin yapılıp size bilgi verilmesi için yeterli olacaktır.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 43 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #257 : Ocak 09, 2011, 13:16:15 »

 Ufuk; peki bu 'bize bir bilgi gelmedi' diyen servis arkadaşlara karşı ne yapabiliriz? Bildiğim kadarıyla Borovalı servisi, İzmir'in en iyi servisi. Buna rağmen yok böyle bir durum diyor...
2010 Auris 1.6 VVT-i Otomatik, VSC, Navi, Sunroof, Xenon, Isıtmalı Deri Koltuk...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #258 : Ocak 09, 2011, 14:22:11 »
Ufuk; peki bu 'bize bir bilgi gelmedi' diyen servis arkadaşlara karşı ne yapabiliriz? Bildiğim kadarıyla Borovalı servisi, İzmir'in en iyi servisi. Buna rağmen yok böyle bir durum diyor...

Merhaba;

yaklaşık 1 sene önce konu ile ilgili gelen bir bülten mevcut ancak,geçerliliğini yitirmiş durumda çünkü parça tekrar revizyona uğradı ancak bu revisyon sırasında herhangi bir bülten gelmedi,muhtemelen aracınız gelen eski bültene göre sorunsuz görünüyor olabilir,bu yüzden yapabilecekleri tek şey ya Toyota Teknik ekibi ile irtibata geçmek ve benim üst satırlarda yazdıklarımı (son revizyon gören turbo hakkında seri numarası sonu *******-0004 olan) sormaları yada servis mekanik formeninin İstanbulda özelden ismini vereceğim servisin mekanik formeni ile görüşmesi ile konu hakkında bilgi alabilirler.Bu konuda bilgi almaları konusunda ısrarcı olun gerekirse kendilerini konu ile ilgilenmedikleri, sizi başlarından savdıkları için Toyota genel merkezine haklarında şikayette bulunacağınızı dile getirin.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #259 : Ocak 09, 2011, 15:14:53 »
hakan bey motordan sabah ilk çalışmada birtakım sesler çıkıyor ancak şimdiye kadar motor soğuk normaldir diyordum.motor ısınınca kesiliyor zaten ayrıca yanlış bilmiyorsam bizim arabalarda kayış yok yerine zincir var sanırım,yanlışım varsa düzeltin lütfen.bu nedenle de ses normaldir diye tahmin ediyorum ama detaylı inceleyen,ustasına gösteren ve araştıran sizsiniz.eminim daha fazla bilgi sahibisinizdir.detaylı bilgi edinirseniz bizimle paylaşmanızı rica edicem.şimdiden çok teşekkürler.
Aykut bey araclarımızda tahrik sistemi zincirlidir doğru ve bende bu zincirden ses geldiğini düşünüyorum lakin servise götürdüğümde ordaki mekanik formen bu sesi dinledi olduğu doğrudur dedi ve aracı bilgisayara bağlıyarak çalışma verilerini kontrol etti artı aracın muuadili olan başka racıda bu doğrultuda kontrol ve mukayese ederk kontrolleri yaptı sonuç herşey normal olduğu bir sorun olmadığı.
Benim kafama takılan eger bu sesin tahrik zincirinden gelmekte ise ve bu formen neden bu sesin burdan geliyor diye bilgi vermiyor.Bu ses buyuk ihtimal arkadaşların dedikleri gibi gerginlik ayarı kiminde tolaransalar için de ayarlanıp kimisinin ise daha fazla sıkı ayarlanmasından kaynaklanıyor bu düşünceye katılıyorum.Lakin araçlarınızın çalişması esnasında dikkatli dinlerseniz bu sesi duyarsınız hatta motor ısınsada bu sesin azalmış olarak tekrar duyarsınız.Önceki aracım honda idi ve o aracda tahrik zinciri var ama buzamana kadar gördüğüm hondalarda bu sesi hic duymadım..!!!!!
Turbo olayı ise tamammen bir muamma eger istanbuldaki servisde bulunan mekanik formen bunu bilipte izmirde borovali servisinde çalışan mekanik formenin bundan nasıl haberi olmaz buda bir muamma.Eğer böyle birşey varsa yani önceki turbo kusurlu ise toyota firmasının biz müşterilerin talepte bulunmadan değiştirmesi gerekmezmi??
2011 Corolla D-4D Comfort Extra Gümüş Gri.