Gönderen Konu: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları  (Okunma sayısı 224061 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #100 : Ocak 02, 2010, 13:13:28 »
Hakkı bey,  açıkcası yağ eksiltme durumu normal karşılanıyor yeni araçlarda... ancak bunun ne kadar tükettiği kısmı herhalde önemli ve benim aracımda bu durum yada bu risk toyota yetkililerini turbo'yu değiştirme 'ye kadar yöneltti.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #100 : Ocak 02, 2010, 13:13:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #101 : Ocak 02, 2010, 13:25:40 »
açıkcası onu bilmiyorum sadece 8000 km civarında yağ uyarısı verdi ver bu kmlerin 5000 km sini uzun yolda yaptım servise götürdüğümde sorun olmadığını durumun normal olduğunu söylediler ama sizin bu durumunuzdan sonra bende yağ kontrollerini daha sıkı yapacağım durumu da burada bildiririm belki benim aracımda bu yüzden yağ uyarısı vermiştir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #102 : Ocak 02, 2010, 13:34:49 »
 Aslında ben sıkça duyuyorum ilk 10.000 Km'ye kadar yağ eksiltme olduğunu...
 Normal demek pek doğru değil bu duruma ama aslında normal :)
 Bence rodaj süresince hem yağ sarfiyatına hemde ekstra yakıt sarfiyatı olması doğal...
 Bir dönem rodaj süresi diye bir şey yok dendi. Gerçekten de yoktu. Çünkü fabrikalarda bu motorlar tamamlandıktan sonra oldukça uzun bir saat çalıştırılıyordu. Yani rodaj yapılıyordu. Hem yüksek devir hem de biraz ağır şartlarda çalıştırılarak rodaj süresi tamamlanıyordu. Bu işin avantajı sıfır kilometre araç alan müşteriyi uğraştırmamaktı. Yani ister hep 2000 d/d'de, ister hep 5500 d/d'de kullanabilirsiniz deniyordu. Fakat fabrikada yapılan rodaj süresince motor ağır şartlar altında ve hiç durmadan saatlerce çalıştırıldığı için daha dayanıksız oluyordu.
 Yani henüz üretilmiş bir malzemeyi bu kadar yormak malzemenin kalitesini ve ömrünü yitirmesine neden oluyordu.

 Şimdi ise bir çok marka fabrikada rodaj yapmıyor. Bir kaç saat çalıştırıp testler tamamlandıktan sonra satışa hazır hale geliyor motorlar. Yani rodaj süresi gene kullanıcıya veriliyor. Bu süre boyunca da yağ sarfiyatı ve yakıt sarfiyatının da motor bloğunun yeni olduğundan bir takım aşınmalar vs. aşılana kadar olmasını normal olduğunu düşünüyorum BEN...

 Nitekim 20.000 Km. yapan kullanıcılara sorduğumda ve gerekli kontrolleri ben ver arkadaşlarımız yaptığımızda motorun neredeyse hiç yağ eksiltmediğini gözlemliyoruz ve bu da benim tezimi bence doğruluyor...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #103 : Ocak 02, 2010, 13:49:02 »
Haklısınız Ergün bey, bahsetmiştim, bende epey araştırdım, çevremde de sizinle aynı görüşte olanlar var. Bana da mantıklı geliyor. Belki bu sarfiyatı benim araçta diğerlerinden biraz daha fazla olmasıydı turboyu değiştirmelerinin nedeni. onuda net açıkcası bilmiyorum. Bana söylenen, turbonun üretimden kaynaklı içindeki bilyaların aşınması şeklindedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #104 : Ocak 02, 2010, 13:53:40 »
 Bakıma gittiğinizde uğultu tarzı bir ses şikayetiniz olmuş muydu? Turbonun bilya aşıntısı neden yağ sarfiyatına neden olsun ki? Sonuçta kapalı devre çalışan sistem. Bilyasının bozuk olması yağ eksiltmesini  gerektirmez.
 Bence turbo rulmanları arızalı idi, yani ses yapıyordu, o yüzden turboyu değiştirdiler. Yani yağ sarfiyatıyla bir alakası yok.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #105 : Ocak 02, 2010, 13:56:51 »
Bilemiyorum. ancak 10.000 km bakıma henüz gitmedim, 7500 lerde çünkü henüz. Ve hissettiğim herhangi bir ses problemi de yoktu. Bence bu değişikliği Toyota 'ya yazdığım yazı ve şikayet sonrası Toyota kendini garantiye almak için yaptı diye düşünüyorum. Yada bilmediğimiz veya bilemediğimiz farklı bir teknik açıklaması vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #106 : Ocak 02, 2010, 22:08:54 »
arkadaşlar 2000 model 1.4 terra aracım yağ değişiminden sonra 4.lt yağ yakmış neden bu kadar yağ yakmış olabilir.yağı değiştireli 5000 km olmuş servistekiler revizyon gerekli diyor.yardımcı olurmusunuz? !!!
benim 2003 corollam dada aynı sorun vardı meğersem ön keçe kaçırıyormuş.yağ eklettim 1 litre.bakıma az kaldı bakımda değiştirecekler
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #107 : Ocak 02, 2010, 23:43:52 »
2007 avensis 2.0 4D4 neden yag eksiltir sizce bu normalmidir 126000Km de 6000km de yaklaşık 2.5lt

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #108 : Ocak 03, 2010, 22:59:53 »
paylasiminiz icin cok tesekkurler
benim arabam da henuz  2400 km de ve hic yag kontrolu yapmadim bunu da kontrol ederim.
yalniz sanki hisirdama gibi bir ses geliyor bana daha once de dizel arac kullanmadigim dan normal geliyor.
turbo daki sesi nasil anlariz bunu bilen varmi?
tesekkurler
kazasiz saglikli gunler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #109 : Ocak 04, 2010, 08:12:54 »
  Turbo mili motor yağı ile yağlanır ve bu mil yataklarındaki boşluk içine ve oradan da emme ve egzoz kanallarına yağ girmesine neden olur. Bu durum egzozdan atılan koyu renkli ve aşırı duman ile gözlemlenebilir (kimi durumlarda). Böyle bir durumda ileride motorda da masraflara neden olabilir.
 Fabrika'da rodajın birde üretime maliyetini (yakıt, yer, zaman, işgücü vs.) düşünmek gerekir.!

 Bence turbo değişti ise gerçekten değişmesi gerekiyordu (7500Km. de 1.5L. yağ eksiltmesi sadece rodaj ile açıklanamaz bence) ve iyide olmuş. Ayrıca unutmamak gerekir ki; özellikle turbo motorlarda eksik yağın yanında, fazla yağında motora zararı büyük olabilir. Zaten yağın durumunu (özellikle idealden fazla eksilince) gösteren elektronik sistemler ile sürücü de gerektiği gibi uyarılmaktadır. Bu uyarıları dikkate almak daha sağlıklıca olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #110 : Ocak 04, 2010, 19:47:27 »
seydi bey sadece 1,4 lerde değil 1,6 lardada aynı sorun var, benim arabamda 1,6 vvti motor yağ eksiltiyor. arabayı 2 ay önce aldım 2001 model 140.000 km.de, yağalrını yetkili serviste değiştirdim, 5000 km oldu 3,5 lt civarında yağ eklemek zorunda kaldım, yağ çubuğunu çektiğim zaman hiç yağ yoktu, yağ ambası arada bir yanıp sönmeye başaldı öyle fark ettim, motordan ses gelmeye başlamıştı ama toyotanın yağ eksilteceği hiç aklıma gelmezdi birde 140000 km. de. daha önce 1997 ve 1999 modellri kullandım böyle bi sorun yoktu. soluğu serviste aldım dedikleri tüm 2001 ve 2002 model vvti motorlarda aynı sorun var ama bazıları az yağ yakıyor bazıları çok bizim şansımıza çok olanı denk geldi 5000 km de 3,5.lt. ama 1200 tl verince sekman atıyorlarmış ve yağ eksiltme sorunu kalmıyormuş biz en iyisi ekleyip ekleyip binmeye devam edelim.
tavsiyede bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ederim katkı ve değişik yağları deneyeceğiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #111 : Ocak 05, 2010, 14:09:11 »
Yu
paylasiminiz icin cok tesekkurler
benim arabam da henuz  2400 km de ve hic yag kontrolu yapmadim bunu da kontrol ederim.
yalniz sanki hisirdama gibi bir ses geliyor bana daha once de dizel arac kullanmadigim dan normal geliyor.
turbo daki sesi nasil anlariz bunu bilen varmi?

ibrahim bey bende 2010 dizel toyota var benzer sesi bende duyorum. hışırtımı desem. yoksa jet uçakları sanki bir vadiyi yararak gidiyormuş gibi bir ses mi desem bilemiyorum. bazen oluyor bazen hiç olmuyor. ben daha 1500 km deyim. bende o sesi çözemedim daha


2021 Corolla 1.5 Vision Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #112 : Ocak 05, 2010, 14:11:57 »
evet murat bey ayni ses
firsatim olunca servise soracagim,
baska bir sorun varmi?
depo sesi mesela?
kazasiz saglikli gunler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #113 : Ocak 05, 2010, 14:30:46 »
Yakıt tüketimi sürüşe, şehrin yokuş durumuna, yolcu sayınıza, hava sıcaklığına, trafik durumuna vb. göre çok fazla değişir arkadaşlar. 6.2 ve 6.1 demişsiniz benim ortalamam 5.8 bu ortalamanın 5.3 olduğu zamanlarda oluyor aynı güzergahda. Sürüş tarzınızı değiştirerek yakıt ortalamasını yeniden kontrol edin bence.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #114 : Ocak 09, 2010, 20:28:49 »
arkadaşlar bendede.2001.corolla16.vvtivar.yağyakma sorunum.vardı.şimdi.en.maksimuma indi.5.40.onbinlik yağ.kullanın.ve.birde.bor.kullanın.farkı.göreceksiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #115 : Nisan 01, 2010, 22:34:17 »
benimki şanslı vvti olsa gerek.
ama daha 40.000 lerde motor silk koymuştum.son bir kere daha yarım kutu m.silk koydum.son 2 sefer de bor 2. yarım kutu :) eksiltmesi hiç yok. 84.000 de daha.
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #116 : Nisan 02, 2010, 08:07:50 »
enver bey, sizi tanışma bölümüne davet etsek, kendinizi bize tanıtsanız, bir de eksik profil bilgilerinizi rica edelim...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #117 : Nisan 07, 2010, 22:49:37 »
Herkese selam..
aracım 2010 dizel. 4 ay oldu yaklaşık. şu an 7500 km. ve yakıt normal ortalamalara göre biraz yüksek henüz. Ayrıca 15 gün önce düşük yağ seviyesi gösterge uyarısı yandı. hemen servise gittim (nataş) 1,5 lt. yağ ilavesi yaptılar. Ben biraz araştırdım, genelde yeni araçlar için eksiltir diyolar ancak bu kadar da eksiltirmi dedim ve soruşturdum. Bi arkadaşım Toyota'ya durumu bildir, ileride daha büyük bi sorun yaşayabilirsin dedi. Ve toyota'ya mail attım. geçtiğimiz Salı günü servisten aradılar, merkezden talimat geldi, aracınızın turbosunu değiştireceğiz dediler. Ertesi gün bıraktım değiştirdiler. içindeki bilyalar üretim hatasından dolayı fazla aşınmış. Yağ yakma sebebi ve yakıt sarfiyatının fazla olmasının sebebini bu şekilde açıkladılar... Sizlere soruyorum aynı problemi yaşan oldumu? olduysa ne gibi bir önlem aldınız? 

gelişmeler neler yağ eksiltme gıderıldımıı... bende ayni sorunu yaşıyorum...
ŜŜĪĬÑÀÀÑÑ


2010 corolla d4d comfort...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #118 : Nisan 07, 2010, 23:08:06 »
ilk 10 bin km den sonra halen yağ yakma problemi yaşıyorsanız bu bence ciddiye alınacak bir sorundur. Benim aracım henüz 4100 km de. yağ seviyesini kontrol etmedim.  Bu konuda sorun yaşamayı hiç istemem. Gerçekten turbo sorunu özellikle garantiden sonra epey masraflı olur. Belirgin şekilde yağ eksilten motordan çıkan egzoz gazı mavi renkli olur. Buna dikkat etmek lazım. 2010 model dizel motorlar biraz gelişti değişti. Fakat turbosunda herhangi bir değişiklik olduğunu sanmıyorum. Bildiğim kadarıyla sadece enjektör basınçları yükseltildi. Ve farklı enjektörler kullanıldı. 2010 öncesi araçlarda böyle sorun yaşayanlar varsa buraya yazsınlar. Bu problemin genel bir problem olup olmadığı bu şekilde anlaşılabilir.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Yakma ve Eksiltme Sorunları
« Yanıtla #119 : Nisan 07, 2010, 23:22:37 »
  Bildiğim kadarı ile Turbolarında da değişme oldu. Artık turboları Değişken Geometrili.
 Yağ eskiltme ile yağ yakmayı karıştırmamak lazım bence. Zühtü beyin de söylediği gibi böyle sorunları, araç  garanti kapsamında iken belirlemek iyi olur ancak genel bir sorun varsa zaten firma gerekli iyi niyeti gösterir kanısındayım.
 Normalde turboların ömrü oldukça uzundur ancak bu ömrün korunması için bazı dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Bunların detayları sitemizde paylaşılmıştı.