0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaslar merhaba . Ben lpg ile kiyaslama yapabilmeniz icin kendi deneyimimi aktarayim araci 1 ay evvel aldim 2021 dream multis , aracin benzinin full yaoarak gece yola ciktim ortala hizim 110 km civari devri mumkun mertebe 2500 uzerine cikarmadim hiz sabitleme oldugu icin bu daha kolay oluyo , ankaradan fethiye oludenize gidis yaptim 632 km yol kat ettim, olu deniz shellden tekrar yakati fulledim 22 lt benzin ile depo doldu yaklasik 230 tl di galiba km ortala 34 krs yakti bu performans ile lpg taktirmayi acikcasi ben dusunmuyorum.herkese iyi aksamlar
O hesapta bir yanlışlık var sanırsam. 22 litreye 230 lira vermeniz mümkün değil. Benzinin Litresi 10.4 lira civarına geliyor. Para doğru olma olasılığı yüksek ama litre de kesinlikle bir hata var. Bir de 22 litreyle 630 km civarı da yakması imkansız. Yüz km de 3.5 litre ortalama yakıt tüketimi olur. Dizel ataç ve hibritler bile bu değeri zor görür.
Fatih Bey, bu 1.5 araçlar LPG ile giderken arada benzin mi tüketiyor? 9.12 litre benzin karma tüketimde kastınız bu mu acaba?
EvetMesaj Birleştirildi: Eylül 18, 2021, 22:15:58Merak ettiğim birşey var, lpg de ki benzin kullanımı neye göre oluyor. Devre göre mi hıza göre mi yoksa standart bi benzin ekleme mi var acaba
Ne kadar yüksek devir o kadar fazla benzin diyebilir miyiz
Olabilir,karma kirlerin bazıları belirli devirden sonra sadece benzinde bile gidiyor,kit yazılımında özellik olarak mevcut oluyor açılması halinde (3000 devir üstü benzin kullan gibi rakam temsilidir) karma kitlerde benzin kullanımı ayriyeten avantaj ve dezavantaj olarak karşımıza çıkar,Direk enjeksiyonlu sistemler yapısı itibariyle fazla kurum biriktirir ve yüksek ısı çıkarırlar o yüzden egzoz gazını soğutmak için extra soğutma sistemi eklenir (teknik detayı uzun) Toyota'nın yeni motorunda termal verimlilik üzerine inşaa edilmiş,egzoz gazı nekadar soğuk çıkarsa emisyon o kadar düşük oluyor,bir bakıma bu motorda LPG kullanmak kurum birikmemesi (LPG'de kurum olayı yok denecek kadar az) açısından avantaj gibi görünse de bu seferde lpg'nin yanma zamanı benzinden uzun olduğu için ısı farkı oluşuyor o yüzden motorun ısıyla temas eden yüzeyleri fazla etkileniyor,karma yakıt kullanması zorunluluk olduğu için ufakta olsa benzin püskürtülmesi egzoz subablarında sırlama yapabiliyor ama o sır LPG yanma zamanında tekrardan kayboluyor yani iş başlanan noktaya tekrar dönüyor,Malesef bu motor uzun vadede LPG kullanımından ötürü manifolddan beslemeli motorlara göre daha fazla arızalara gebe gibi görünüyor,şuanda araçlar çok yeni olduğu için sorun çıkartmayabilir ama garanti süreleri bitiminde neler olacağını kimse tam olarak kestiremez,yaşayıp göreceğiz ama benzinde kullanımda sorunların çok çok az olacağı bir gerçektir,Manifolddan beslemeli motorlardada subab yanması sorunları oluşuyor ama iyi bir LPG kiti ve ayar ile bu sorunlar 100 bin km'lerden sonra görülüyor LPG'den edilen kâr'ın az bir kısmı ile subablar yeniden revize edilip kullanılabiliyor ama yeni motorda ne olacağı belli değil.