0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Toyota yanlış fiyat politikasıyla kendini zaten bitirmeye başlamıştı 1.5 motor ile satışlar iyice çuvallar artık. Corolla yerli olarak üretilmesine rağmen en boş paketine 203.600 TL istiyor. Golf yurtdışından getirilmesine rağmen boş fiyatına 207.100 TL istiyor. Yerlinin fiyat avantajı yok mu? Sonuçta bazı parçaları ülkemizde üretiliyor bunu fiyatlarınıza yansıtsanıza.. Bu saatten sonra niye gidip Corolla alayım. Toyota da diğer firmalar gibi zam furyasına kapıldı yeni modeli çıktı model farkı adı altında yine zam yaptı volkswagen akıllandı şuanda fiyatlarda indirim yapmaya başladı. Şahsen yeni araç alacak olsam bu fiyatlara Toyotanın kapısına dahi uğramam.
Emin misiniz Tansu Bey, ilandaki 1.0 Golf'ün fiyatına bakar mısınız? 1.0 arıza adayı turbo fındık motora O fiyatı vermektense 2. el Lexus, Camry alınır. Aynı özellikler ve daha fazlası neredeyse yarı fiyatına Mazda, Civic ve Corolla'da var.https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-merkar-tk-motors-2020-vw-golf-8-yeni-kasa-hazir-896201258/detay
Kutay Bey şu sarı siteyi boş verin ben fiyatı satıcının kendi sitesine bakarak söyledim. Ayrıca boş paket dedim highline demedim. İlanı veren arkadaş rüya aleminde galiba. Bu arada ben Hüseyin Buyrun bu da fiyat :https://binekarac.vw.com.tr/tr/modeller-fiyatlar/arac-modelleri/golf.html
Pardon Hüseyin Bey hatlar karıştı herhalde 1.0 benzinli Golf highline'nın sıfırı 340 bin lira gözüküyor ama bayilerde yok anlaşılan. Bir de 1.0 benzinli arıza adayı fındık motora 340 bin vermem şahsen onun yerine gider en dolu hibrit C-hr, Corolla, Civic veya Mazda 3 alırım.
Toyotanında dolusu aşağı yukarı aynı fiyatlarda. Boş golfte dediğim gibi 207 küsür..Tamam sizin vw yi sevmediğinizi biliyorumda yiğidi öldürelim ama hakkınıda verelim şimdi. Her araç arıza adayıdır. Yıllardır dsg kullanan ama ne dsg sorunu ne de başka problem yaşamayan arkadaşlarım olduğu gibi kendi aracımda 40 binlerde dsg problemi yaşamışlığımda vardır. Buna rağmen bu fiyatlara gider yine vw ye bakarım. Tercih meselesi...Hiçbir araç şuanki fiyatları haketmiyor ama bi zahmet yerli araç fiyat avantajınıda sunsun kendini tamamen ithal araç kategorisine sokmasın.
Hüseyin Bey dediğiniz gibi tamamen tercih meselesi ama arıza adayı, dsg riskli 1.0 fındık motora o para verilmez. Üstelik babalar gibi sorunsuz, sağlam, geniş, ferah Japon sedan veya suv'lar dururken niye iç daraltıcı hb alayım ki? Alan da hayrını görsün ne diyeyim?
Kutay bey konunun özü Toyota yerli ama fiyat ithalle yarışıyor...Bende yerli araç satılsın ülkemiz kazansın istiyorum ama bu fiyatlara değil. Bizim Toyotayı tuttuğumuz kadar Toyota bizi tutmuyor. Görüşlerimizi bile umursamıyor. Avensisi düşük hacimle getirse ülkemizde satış rekorları kıracağını düşünemiyor muydu dersiniz? Ama bunu yapmak yerine fişini çekti. Ya adam amerikan versiyonu Corollaya 60 Ah akü takarken bize 45 Ah koymuş. Bunun mantıklı bir izahı var mı?Kimbilir daha bilmediğimiz ne gibi saklı ayrıntılar var..Hiçbir firma babamın değil kıstaslarıma uyan ne varsa onu alır geçerim.
Pardon Hüseyin Bey hatlar karıştı herhalde 1.0 benzinli Golf highline'nın sıfırı 340 bin lira gözüküyor ama bayilerde yok anlaşılan. Bir de 1.0 benzinli arıza adayı fındık motora 340 bin vermem şahsen onun yerine gider 2. el temiz dolu Avensis, Accord, Mazda 6 veya sıfır en dolu hibrit C-hr, Corolla, Civic veya Mazda 3 alırım.
Candan Mühendislik incelemiş çok hoş değil ve lpg sorun olacak gibi duruyor. Yakit fazla motor karmaşık bizim ustaların baş belası olacak bence. //www.youtube.com/watch?v=iWRI6Lx5B90
Bu arada bir düzeltme yapayım 340 bin TL dediğiniz araç 1.0 motor değil 1.5 HIGHLINE TSI ACT 150 PS DSG fiyatı da 339 bin TL. Toyota'nın en full olanı da 1.5 PASSION X PACK MDS oda 338 bin TL . Yani motorlar aynı hacimde fındık mındık değil. Adamlar 1.5 den 150 beygir 250 nm tork üretmiş, Toyota ne yapmış aynı hacimden 123 beygir 153 Nm tork üretmiş. Golf 0-100 km hızlanması 8,4 s, Corolla 0-100 km hızlanması 12.1 s.Toyotayı sattıran en büyük sebeplerden birisi LPG uyumuydu e oda 1.5 motor ile şimdilik ortadan kalkmış oldu TSI motordan ne farkı kaldı?
Ülkemiz koşullarında, kağıt üzerinde bu yazdıklarınıza katılmamak elde değil gibi görünüyor ancak Toyota'nın yapmaya çalıştğı x hacimden x beygir almak yerine, x yakıttan x+ verimlilik elde etmek, zira gündelik araçlarda atmosferik motorda 1hp/100cc oyunlarını Toyota çoktan geride bıraktı.Yakın zamanda haberlerde de görebileceğiniz üzere LPG'yi araçlarda kullanan ülkeler sıralamasında ilk sıradayız, bu Toyota'nın veya x üreticisinin kabahati değil, her ne kadar şu an kağıt üzerinde "mantıksız" gibi görünsede, otomotiv sektöründe içten yanmalı motorların geleceği tamamen termal verimlilik üzerine kurulu ve bu konuyu sadece an itibariyle kağıt üzerinde görünen xxxhp gibi değerlendirmemek gerekli, "termal verimlilik" demek aynı zamanda uzun vadede sorunsuz (veya daha az sorunlu) kullanım demek.Kısacası 90'ların başında Dünya'da ilk defa fabrikasyon LPG sistemi (şu an bazı markalarda olduğu gibi LPG firmasının fabrikada montaj yapması değil, motorun tamamen LPG ile çalışması için arge yapılması) kullanan Toyota (ve Mazda) aslında içten yanmalı motorların geleceğini hazırlıyor, tıpkı eskiden olduğu gibi...
Yazdıklarınızda haklı olabilirsiniz ancak x yakıttan x verim alamadıkları da aşikar. Araçların yakıt tüketimleri ortada. Alıcıların çoğu fiyata bakıyordu, LPG ye uyumluymuş birde sorunsuz zaten diyerek alıyordu. Yeni motorda ne gibi sorunlar ortaya çıkacak henüz belli değil, LPG ye uyumluluğu da bitmiş, fiyatta cazibesini kaybetmiş. Corolla almak için bana göre bir sebep kalmadı. Toyota içten yanmalı motorlar için gelecek hazırlamayı kenara bırakmalı bence zaten bu gidişle içten yanmalı motorlar er yada geç tarihe karışacak.