Gönderen Konu: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi  (Okunma sayısı 19872 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #40 : Ocak 19, 2021, 11:42:51 »
Termal verimi en yüksek motorların 2.0-2.4lt motorlar olduğu zaten biliniyor. Ülkemizde artık vergi sisteminin aracın kasko bedeli üstünden yapılması gerekliliği şart oldu. Saçma sapan şeyler yüzünden adam gibi uzun ömürlü arabalara  binemiyoruz.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 19, 2021, 12:52:55
Candan mühendislik corolla 1.5 almış. Arge arabası yapacaklarmış. Videoda bir şey söyledi, acaba dedim. Atkinson motor dedi 1.5 force 3 silindirli motora. Öylemi?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #40 : Ocak 19, 2021, 11:42:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #41 : Ocak 19, 2021, 13:20:35 »
Toyota kendi ayağına sıkmaya devam ediyor. Türkiye pazarında iddialı olduğu bir Corolla kalmıştı anlaşılan O da Avensis ve Auiris'in yaşadığı  hüzünlü akıbeti yaşayacak. Ne diyelim kendi düşen ağlamazmış. Zaten Corolla bana göre  ruhunu ve son efsane kasasını 2013-2018 yılları arasında ürettiği e 160'dan sonra  kaybetti. Bu arada Ümit Bey'e katılıyorum, bizim millet lpg hastası.  Corolla'nın 1.6 motorlu kasaları hayli değerlenecek gözüküyor. Bir diğer öngörümde artık sorunsuz araba devri bitti, meydan küçük hacimli turbo  fındık motorlu arabalara kalacak ve bu arabaların sık sık arızalanmasıyla servisler ve sanayiciler artık bayram edecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #42 : Ocak 19, 2021, 15:49:14 »
Geçen biraz tüik verilerine baktım. Şu an türkiye’de trafikteki toyota sayısının iki katı VAG grubu arabaları var. Yolum düştüğünde sanayilerde tabelalara bakarak geçerim hep. Toyota tabelası neredeyse çok çok az gözükürken adım başı alman arabası ve VAG grup ve şanzıman tamirhanesi çıkıyor karşıma. VW’nin başı ilk zamanlar ağrıdı, şimdi sakin ama yarın meçhul. Bu motorlar 150-200 binden sonra nolacak? Ford ecoboost ile çok sorun yaşıyor. Resmen rezil oluyorlar. 4 yıllık benzinli kuga su eksiltiyor ve servis normal diyor. 80 binde dizel motorları sandık motor değişimine gidiyor. Servis de arkasında durmuyor. Fiesta silindi, yeni focus çıkalı 2 sene oldu. çok çok nadir görüyorum. Mondeo da aynı. Daha da nadir. Kuga, ecosport da az. Toyota’nın en azından 1.6 seçeneğini bırakması lazımdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #43 : Ocak 19, 2021, 17:01:03 »
Toyota yanlış fiyat politikasıyla kendini zaten bitirmeye başlamıştı 1.5 motor ile satışlar iyice çuvallar artık. Corolla yerli olarak üretilmesine rağmen en boş paketine 203.600 TL istiyor. Golf yurtdışından getirilmesine rağmen boş fiyatına 207.100 TL istiyor. Yerlinin fiyat avantajı yok mu? Sonuçta bazı parçaları ülkemizde üretiliyor bunu fiyatlarınıza yansıtsanıza.. Bu saatten sonra niye gidip Corolla alayım. Toyota da diğer firmalar gibi zam furyasına kapıldı yeni modeli çıktı model farkı adı altında yine zam yaptı volkswagen akıllandı şuanda fiyatlarda indirim yapmaya başladı. Şahsen yeni araç alacak olsam bu fiyatlara Toyotanın kapısına dahi uğramam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #44 : Ocak 19, 2021, 22:51:22 »
.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #45 : Ocak 20, 2021, 15:19:30 »
Toyota yanlış fiyat politikasıyla kendini zaten bitirmeye başlamıştı 1.5 motor ile satışlar iyice çuvallar artık. Corolla yerli olarak üretilmesine rağmen en boş paketine 203.600 TL istiyor. Golf yurtdışından getirilmesine rağmen boş fiyatına 207.100 TL istiyor. Yerlinin fiyat avantajı yok mu? Sonuçta bazı parçaları ülkemizde üretiliyor bunu fiyatlarınıza yansıtsanıza.. Bu saatten sonra niye gidip Corolla alayım. Toyota da diğer firmalar gibi zam furyasına kapıldı yeni modeli çıktı model farkı adı altında yine zam yaptı volkswagen akıllandı şuanda fiyatlarda indirim yapmaya başladı. Şahsen yeni araç alacak olsam bu fiyatlara Toyotanın kapısına dahi uğramam.

Emin misiniz Tansu Bey, ilandaki 1.0 Golf'ün fiyatına bakar mısınız? 1.0 arıza adayı turbo fındık motora O fiyatı vermektense 2. el Lexus, Camry alınır. Aynı özellikler ve daha fazlası neredeyse yarı fiyatına Mazda, Civic ve  Corolla'da var.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-merkar-tk-motors-2020-vw-golf-8-yeni-kasa-hazir-896201258/detay


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #46 : Ocak 20, 2021, 15:52:58 »
Emin misiniz Tansu Bey, ilandaki 1.0 Golf'ün fiyatına bakar mısınız? 1.0 arıza adayı turbo fındık motora O fiyatı vermektense 2. el Lexus, Camry alınır. Aynı özellikler ve daha fazlası neredeyse yarı fiyatına Mazda, Civic ve  Corolla'da var.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-merkar-tk-motors-2020-vw-golf-8-yeni-kasa-hazir-896201258/detay
Kutay Bey şu sarı siteyi boş verin ben fiyatı satıcının kendi sitesine bakarak söyledim. Ayrıca boş paket dedim highline demedim. İlanı veren arkadaş rüya aleminde galiba. Bu arada ben Hüseyin  :)
Buyrun bu da fiyat :https://binekarac.vw.com.tr/tr/modeller-fiyatlar/arac-modelleri/golf.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #47 : Ocak 20, 2021, 16:00:09 »
Kutay Bey şu sarı siteyi boş verin ben fiyatı satıcının kendi sitesine bakarak söyledim. Ayrıca boş paket dedim highline demedim. İlanı veren arkadaş rüya aleminde galiba. Bu arada ben Hüseyin  :)
Buyrun bu da fiyat :https://binekarac.vw.com.tr/tr/modeller-fiyatlar/arac-modelleri/golf.html

Pardon Hüseyin Bey hatlar karıştı herhalde :rofl: 1.0 benzinli Golf highline'nın sıfırı  340 bin lira gözüküyor ama bayilerde yok anlaşılan. Bir de 1.0 benzinli arıza adayı fındık motora 340 bin vermem şahsen onun yerine gider 2. el temiz dolu Avensis, Accord, Mazda 6 veya sıfır  en dolu hibrit C-hr, Corolla, Civic veya Mazda 3 alırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #48 : Ocak 20, 2021, 16:12:40 »
Pardon Hüseyin Bey hatlar karıştı herhalde :rofl: 1.0 benzinli Golf highline'nın sıfırı  340 bin lira gözüküyor ama bayilerde yok anlaşılan. Bir de 1.0 benzinli arıza adayı fındık motora 340 bin vermem şahsen onun yerine gider  en dolu hibrit C-hr, Corolla, Civic veya Mazda 3 alırım.
Toyotanında dolusu aşağı yukarı aynı fiyatlarda. Boş golfte dediğim gibi 207 küsür..Tamam sizin vw yi sevmediğinizi biliyorumda yiğidi öldürelim ama hakkınıda verelim şimdi. Her araç arıza adayıdır. Yıllardır dsg kullanan ama ne dsg sorunu ne de başka problem yaşamayan arkadaşlarım olduğu gibi kendi aracımda 40 binlerde dsg problemi yaşamışlığımda vardır. Buna rağmen bu fiyatlara gider yine vw ye bakarım. Tercih meselesi...Hiçbir araç şuanki fiyatları haketmiyor ama bi zahmet yerli araç fiyat avantajınıda sunsun kendini tamamen ithal araç kategorisine sokmasın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #49 : Ocak 20, 2021, 16:25:16 »
Toyotanında dolusu aşağı yukarı aynı fiyatlarda. Boş golfte dediğim gibi 207 küsür..Tamam sizin vw yi sevmediğinizi biliyorumda yiğidi öldürelim ama hakkınıda verelim şimdi. Her araç arıza adayıdır. Yıllardır dsg kullanan ama ne dsg sorunu ne de başka problem yaşamayan arkadaşlarım olduğu gibi kendi aracımda 40 binlerde dsg problemi yaşamışlığımda vardır. Buna rağmen bu fiyatlara gider yine vw ye bakarım. Tercih meselesi...Hiçbir araç şuanki fiyatları haketmiyor ama bi zahmet yerli araç fiyat avantajınıda sunsun kendini tamamen ithal araç kategorisine sokmasın.

Hüseyin Bey dediğiniz gibi tamamen tercih meselesi ama arıza adayı, dsg riskli 1.0 benzinli,  fındık motora bence o para verilmez. Bu arada yeni kasa deniyor ama Vw'nin yeni kasa anlayışı yıllardır hep aynı. Farlara rütuş yapıp aynı kasayı piyasaya sürmek. Bunu alacağıma gider  babalar gibi sorunsuz, sağlam, geniş, ferah Japon bir sedan veya suv alırım, niye yıllardır aynı kasayı ısıtıp ısıtıp, sadece farını değiştirip piyasaya sunan iç daraltıcı  hb Golf alayım ki? Alana da saygı duyarım,  hayrını görsün, güle güle kullansın ne diyeyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #50 : Ocak 20, 2021, 16:38:04 »
Hüseyin Bey dediğiniz gibi tamamen tercih meselesi ama arıza adayı, dsg riskli 1.0 fındık motora o para verilmez. Üstelik babalar gibi sorunsuz, sağlam, geniş, ferah Japon sedan veya suv'lar dururken niye iç daraltıcı hb alayım ki? Alan da hayrını görsün ne diyeyim?
Kutay bey konunun özü Toyota yerli ama fiyat ithalle yarışıyor...Bende yerli araç satılsın ülkemiz kazansın istiyorum ama bu fiyatlara değil. Bizim  Toyotayı tuttuğumuz kadar Toyota bizi tutmuyor. Görüşlerimizi bile umursamıyor. Avensisi düşük hacimle getirse ülkemizde satış rekorları kıracağını düşünemiyor muydu dersiniz? Ama bunu yapmak yerine fişini çekti. Ya adam amerikan versiyonu Corollaya 60 Ah akü takarken bize 45 Ah koymuş. Bunun mantıklı bir izahı var mı?Kimbilir daha bilmediğimiz ne gibi saklı ayrıntılar var..
Hiçbir firma babamın değil kıstaslarıma uyan ne varsa onu alır geçerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #51 : Ocak 20, 2021, 16:44:50 »
Kutay bey konunun özü Toyota yerli ama fiyat ithalle yarışıyor...Bende yerli araç satılsın ülkemiz kazansın istiyorum ama bu fiyatlara değil. Bizim  Toyotayı tuttuğumuz kadar Toyota bizi tutmuyor. Görüşlerimizi bile umursamıyor. Avensisi düşük hacimle getirse ülkemizde satış rekorları kıracağını düşünemiyor muydu dersiniz? Ama bunu yapmak yerine fişini çekti. Ya adam amerikan versiyonu Corollaya 60 Ah akü takarken bize 45 Ah koymuş. Bunun mantıklı bir izahı var mı?Kimbilir daha bilmediğimiz ne gibi saklı ayrıntılar var..
Hiçbir firma babamın değil kıstaslarıma uyan ne varsa onu alır geçerim.

Dediğiniz gibi hiçbiri babamızın malı değil Hüseyin Bey. Yukarıdaki yorumlarıma bakarsanız Toyota'ya yönelik sizinle benzer eleştirilerimi de göreceksiniz. Toyota, son yıllarda büyük hatalar yapıyor öyle sanıyorum ki bu hataları satışlarına da yansıyacak, Vw'e gelince onlarda başka ülkelerde 10 yıl garanti veriyor, bize 2 yıl garanti veriyorlar, başka ülkelerdeki donanım seçenekleri ile Türkiye'deki seçenekler çok farklı ve de en önemlisi Türkiye'de fabrikası olan çoğu araçtan daha çok sattıkları, devletten alım garantisi aldıkları ve söz verdikleri halde alay eder gibi Türkiye'ye yatırım yapmaktan vazgeçiyorlar.  Keza Dsg, turbo arızaları, emisyon skandalına da unutmamak gerekir ama yukarıdaki karşılaştırma ayrı bir konu ben yine sözümün arkasındayım o fiyata  1.0 arıza adayı turbo benzinli fındık motor,  , dsg riskli, yıllardır aynı artık sıkan tasarımıyla kesinlikle Golf almam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 61500
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #52 : Ocak 20, 2021, 21:01:46 »
Candan Mühendislik incelemiş çok hoş değil ve lpg sorun olacak gibi duruyor. Yakit fazla motor karmaşık bizim ustaların baş belası olacak bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #53 : Ocak 20, 2021, 22:04:50 »
Pardon Hüseyin Bey hatlar karıştı herhalde :rofl: 1.0 benzinli Golf highline'nın sıfırı  340 bin lira gözüküyor ama bayilerde yok anlaşılan. Bir de 1.0 benzinli arıza adayı fındık motora 340 bin vermem şahsen onun yerine gider 2. el temiz dolu Avensis, Accord, Mazda 6 veya sıfır  en dolu hibrit C-hr, Corolla, Civic veya Mazda 3 alırım.


Bu arada bir düzeltme yapayım 340 bin TL dediğiniz araç 1.0 motor değil  1.5 HIGHLINE TSI ACT 150 PS DSG fiyatı da 339 bin TL. Toyota'nın en full olanı da  1.5 PASSION X PACK MDS oda 338 bin TL . Yani motorlar aynı hacimde fındık mındık değil. :D Adamlar 1.5 den 150 beygir  250 nm tork üretmiş, Toyota ne yapmış aynı hacimden 123 beygir 153 Nm tork üretmiş. Golf 0-100 km hızlanması 8,4 s, Corolla 0-100 km hızlanması 12.1 s.Toyotayı sattıran en büyük sebeplerden birisi LPG uyumuydu e oda 1.5 motor ile şimdilik ortadan kalkmış oldu TSI motordan ne farkı kaldı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #54 : Ocak 20, 2021, 22:25:01 »
Candan Mühendislik incelemiş çok hoş değil ve lpg sorun olacak gibi duruyor. Yakit fazla motor karmaşık bizim ustaların baş belası olacak bence.

Candan lpg’ci. Az yakıyor lpg’ye gerek yok diyecek hali yok :) ama motoru çok soğuk havada test ettiler. Herkesin yakıtı 1 litre arttı. Belki daha fazla. Bir çok motor motor suyunu sıcak tutmam için bile yakıt sarfiyatını artıyor bu havalarda. Genel kullanıcıları da dinlemek lazım. arabada 3 katalizör, soğutmalı egr valfi, su soğutmalı egzoz manifoldu varmış diyor bir de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #55 : Ocak 20, 2021, 22:31:05 »
Candan Mühendislik incelemiş çok hoş değil ve lpg sorun olacak gibi duruyor. Yakit fazla motor karmaşık bizim ustaların baş belası olacak bence.

Bence de baş belası olacak gibi. En azında ilk bir yıl. Ben bu aracı şimdi alsam, bir yıl lpg takmam. Tüm problemler halledilene kadar.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #56 : Ocak 20, 2021, 22:31:33 »
Sadece toyota yerli üretim değil, okları tek ona yönlendirmemek gerekir. Mercedes,Honda,Ford,Renault,Fiat vs. Vs. Daha aklıma gelmeyen firmalar. Ötv indirimi olmadıktan sonra otomobil fiyatından fazla Ötv zamı alındıktan sonra firmalar buna ne yapabilir ?
Volkswagen çok dengesiz firma şahsen motor konusunda bir sabitlik oluşturamadı. 1.0,1.2,1.4 TSI 1.6 TDI Motor üretti fakat hiç birisi bir 1.6 Valvematic kadar dayanıklı olamadı uzun süreli olamadı  TSIlarin hepsinde devirdaim sorunları vs. Var.
Vergilerden dolayı yakıt maliyeti düşünecek olursak Japon grubu araçları daha mantıklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #57 : Ocak 20, 2021, 23:17:00 »

Bu arada bir düzeltme yapayım 340 bin TL dediğiniz araç 1.0 motor değil  1.5 HIGHLINE TSI ACT 150 PS DSG fiyatı da 339 bin TL. Toyota'nın en full olanı da  1.5 PASSION X PACK MDS oda 338 bin TL . Yani motorlar aynı hacimde fındık mındık değil. :D Adamlar 1.5 den 150 beygir  250 nm tork üretmiş, Toyota ne yapmış aynı hacimden 123 beygir 153 Nm tork üretmiş. Golf 0-100 km hızlanması 8,4 s, Corolla 0-100 km hızlanması 12.1 s.Toyotayı sattıran en büyük sebeplerden birisi LPG uyumuydu e oda 1.5 motor ile şimdilik ortadan kalkmış oldu TSI motordan ne farkı kaldı?

Ülkemiz koşullarında, kağıt üzerinde bu yazdıklarınıza katılmamak elde değil gibi görünüyor ancak Toyota'nın yapmaya çalıştğı x hacimden x beygir almak yerine, x yakıttan x+ verimlilik elde etmek, zira gündelik araçlarda atmosferik motorda 1hp/100cc oyunlarını Toyota çoktan geride bıraktı.

Yakın zamanda haberlerde de görebileceğiniz üzere LPG'yi araçlarda kullanan ülkeler sıralamasında ilk sıradayız, bu Toyota'nın veya x üreticisinin kabahati değil, her ne kadar şu an kağıt üzerinde "mantıksız" gibi görünsede, otomotiv sektöründe içten yanmalı motorların geleceği tamamen termal verimlilik üzerine kurulu ve bu konuyu sadece an itibariyle kağıt üzerinde görünen xxxhp gibi değerlendirmemek gerekli, "termal verimlilik" demek aynı zamanda uzun vadede sorunsuz (veya daha az sorunlu) kullanım demek.

Kısacası 90'ların başında Dünya'da ilk defa fabrikasyon LPG sistemi (şu an bazı markalarda olduğu gibi LPG firmasının fabrikada montaj yapması değil, motorun tamamen LPG ile çalışması için arge yapılması) kullanan Toyota (ve Mazda) aslında içten yanmalı motorların geleceğini hazırlıyor, tıpkı eskiden olduğu gibi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #58 : Ocak 20, 2021, 23:39:49 »
Ülkemiz koşullarında, kağıt üzerinde bu yazdıklarınıza katılmamak elde değil gibi görünüyor ancak Toyota'nın yapmaya çalıştğı x hacimden x beygir almak yerine, x yakıttan x+ verimlilik elde etmek, zira gündelik araçlarda atmosferik motorda 1hp/100cc oyunlarını Toyota çoktan geride bıraktı.

Yakın zamanda haberlerde de görebileceğiniz üzere LPG'yi araçlarda kullanan ülkeler sıralamasında ilk sıradayız, bu Toyota'nın veya x üreticisinin kabahati değil, her ne kadar şu an kağıt üzerinde "mantıksız" gibi görünsede, otomotiv sektöründe içten yanmalı motorların geleceği tamamen termal verimlilik üzerine kurulu ve bu konuyu sadece an itibariyle kağıt üzerinde görünen xxxhp gibi değerlendirmemek gerekli, "termal verimlilik" demek aynı zamanda uzun vadede sorunsuz (veya daha az sorunlu) kullanım demek.

Kısacası 90'ların başında Dünya'da ilk defa fabrikasyon LPG sistemi (şu an bazı markalarda olduğu gibi LPG firmasının fabrikada montaj yapması değil, motorun tamamen LPG ile çalışması için arge yapılması) kullanan Toyota (ve Mazda) aslında içten yanmalı motorların geleceğini hazırlıyor, tıpkı eskiden olduğu gibi...


Yazdıklarınızda haklı olabilirsiniz ancak x yakıttan x verim alamadıkları da aşikar. Araçların yakıt tüketimleri ortada. Alıcıların çoğu fiyata bakıyordu, LPG ye uyumluymuş birde sorunsuz zaten diyerek alıyordu. Yeni motorda ne gibi sorunlar ortaya çıkacak henüz belli değil, LPG ye uyumluluğu da bitmiş, fiyatta cazibesini kaybetmiş. Corolla almak için bana göre bir sebep kalmadı. Toyota içten yanmalı motorlar için gelecek hazırlamayı kenara bırakmalı bence zaten bu gidişle içten yanmalı motorlar er yada geç tarihe karışacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #59 : Ocak 21, 2021, 00:01:16 »

Yazdıklarınızda haklı olabilirsiniz ancak x yakıttan x verim alamadıkları da aşikar. Araçların yakıt tüketimleri ortada. Alıcıların çoğu fiyata bakıyordu, LPG ye uyumluymuş birde sorunsuz zaten diyerek alıyordu. Yeni motorda ne gibi sorunlar ortaya çıkacak henüz belli değil, LPG ye uyumluluğu da bitmiş, fiyatta cazibesini kaybetmiş. Corolla almak için bana göre bir sebep kalmadı. Toyota içten yanmalı motorlar için gelecek hazırlamayı kenara bırakmalı bence zaten bu gidişle içten yanmalı motorlar er yada geç tarihe karışacak.

Sanırım yazdıklarım ile anlatmak istediğimi başaramadım,  kısaca ve basitçe özetlemem gerekir ise "verim" sadece yakılan yakıttan alınan güç değil, harcanan yakıt karşılığında alınan gücün ne kadar süre boyunca sorunsuz (veya nispeten sorunsuz) alınabileceğide bir verimlilik faktörüdür.

Yukarıda bahsettiğim verimlilik açıklamasını göz önünde bulundurduğumuzda yakıt tüketiminde bir sorun göremiyorum, sorun maalesef ülkemizdeki yakıt fiyatları.ZR ve NR (1.6 ve 1.33 motorlar) serisi motorların da LPG ile sorunsuz olduğunu kim söylüyor bilmiyorum ama benim fikrim markanın LPG ile çalışma için arge yapmadığı tüm motorlar eninde sonunda, olması gerekenden daha erken zamanda LPG kaynaklı sorun çıkartır ve çıkartıyor da.

Marka tercihinize saygı duyuyorum, zira bende taleplerim ve bütçem doğrultusunda farklı marka bir araç kullanıyorum ancak Toyota'ya "içten yanmalı motorların geleceğini boş verin, günü kurtarın" demek de bana pek doğru gelmiyor.

Bu arada sınıf olarak aynı olmasa dahi konu içten yanmalı motorların verimliliği olduğunda 8AR-FTS motorlu bir Lexus IS200T ve aynı fiyat bandında rakiplerini karşılaştırdığınızda aslında Toyota'nın (beraberinde Suzuki ve Mazda'nın da) doğru yolda olduğuna kâni olacağınızı düşünüyorum.