Gönderen Konu: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi  (Okunma sayısı 19876 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #100 : Ocak 24, 2021, 20:01:29 »
@Tekin Bozbey (21136)  “yok yaa takmayın, gerek yok” diyecek hali yok :) kendilerinin youtube videosu yanıltıcıydı.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #100 : Ocak 24, 2021, 20:01:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #101 : Ocak 24, 2021, 20:10:22 »
Bu arada konu 3 silindir ve yakıt tüketimi olmuşken...

Şu video'da Yeni! Octavia hakkında güzel bilgiler var.

Öncelikle Start-Stop işlemi marş motoru ile değil, Şarj dinamosu ile gerçekleştirilmekte.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #102 : Ocak 24, 2021, 20:46:53 »
Bu arada konu 3 silindir ve yakıt tüketimi olmuşken...

Şu video'da Yeni! Octavia hakkında güzel bilgiler var.

Öncelikle Start-Stop işlemi marş motoru ile değil, Şarj dinamosu ile gerçekleştirilmekte.


Bundaki 48v paralel yarı hibrit sistem bana çok tekin gelmedi. Kasnaklı, mekanik olarak hareketle devreye girip çıkıyor. Kayışı falan var. Bakımı, arıza riski fazla. Aman ama tüketime artısı da yok. vw hibrit sistemi çok da önemsemiyor. Direkt plugin hybride geçecekler belliki. Ya da elektrikliye.

Ama yeni octavia’nın dış tasarımı, özellikle iç tasarımı çok güzel. Çok hoşuma gitti. Araba da çok hafif. Vag grubu mqb platformu ile şase karoser kısmını ciddi hafifletti.

Bu arada 1.0tsi ile bahçeşehir kağıthane arası seyreden tanıdık, akşam yasakları olan şu günlerde trafikte çok kalınca 11lt’li değerler görüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #103 : Ocak 24, 2021, 22:59:58 »


Yuh be ya kardeşim. O yolda nasıl oluyor da 9-10 litre, biraz basınca da 11-12 litre yakıt tüketimi var diyebiliyorsun. Hem de benzinli araçta. Trafik yok, yol düz hatta hafif yokuş aşağı da gibi duruyor. Tamamen kendi ticari amaçları için çekilmiş, objektiflikten ve etikten uzak bir video olmuş. Ayrıca, tüketim değerlerini de bize göstermemiş olması da ayrı bir soru işareti.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '18
  • 67 kere teşekkür etti
  • 172 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #104 : Ocak 24, 2021, 23:19:23 »
Yuh be ya kardeşim. O yolda nasıl oluyor da 9-10 litre, biraz basınca da 11-12 litre yakıt tüketimi var diyebiliyorsun. Hem de benzinli araçta. Trafik yok, yol düz hatta hafif yokuş aşağı da gibi duruyor. Tamamen kendi ticari amaçları için çekilmiş, objektiflikten ve etikten uzak bir video olmuş. Ayrıca, tüketim değerlerini de bize göstermemiş olması da ayrı bir soru işareti.
Bu aracı veya direk enjeksiyonlu araç alacak kişilere tavsiyem, LPG montajından uzak durun, benzinli binmeyi göze alıyorsanız alın, inanın ne gibi problemlerle karşılaşacağınızı kestiremezsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #105 : Ocak 24, 2021, 23:32:05 »
Yılmaz candan lpg konusunda Turkiyede bir referanstır.  Pek çok kez internet üzerinden sorduğum sorulara cevap vermiş ve yardımcı olmaya çalışmıştır. Kimse candan mühendislik çok yakıyor dedi diye hadi lpg taktirayim demez. Alanlar kullanır deneyimler uygun kit ve makul fiyat olursa uygulatir.  Normal kullanım dışında yapılan tuketimler illaki ortaya çıkar.  Araç piyasa da kullanıldıkça gerçekler ortaya çıkacaktır. Ancak bu motorun 1.6 valvematic ten güçsüz olduğu ve lpgye uyumsuz olduğu bir gerçek. Ve bu gerçek bu aracın satış rakamlarına yansiyacaktir. 1.6 motor bile bazı durumlarda yetersiz kaliyorken 3 silindir 124 beygir motor keyif vermeyecektir. Tuketim tarafında ise 1.6 dan çok aşağıyı görmesi zor. Keske turbolu hem daha güçlü hemde daha tasarruflu bir motor yapsalarmış. Sorunsuzluk onemli ama çevrim dönüşümü yapan bu motorun ne kadar sorunsuz olacağı da muamma.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #106 : Ocak 24, 2021, 23:41:41 »
Bu aracı veya direk enjeksiyonlu araç alacak kişilere tavsiyem, LPG montajından uzak durun, benzinli binmeyi göze alıyorsanız alın, inanın ne gibi problemlerle karşılaşacağınızı kestiremezsiniz.

Zaten mantıklı değil. Misal sıralı sistem için tasarruf %40 deniyor ama değil. Buna sadece hep uzun yol yapan ulaşır. Şehir içinde kısa mesafe fazla soğuk marşta benzin harcama olayı fazla. Ben istanbuşl’da aylık 1000km’de 5lt benzin harcıyordum. Hem de 35 derede geçiş sıcaklığım vardı. Yani sıralıda %35, direkt enjeksiyonda %25-30 tasarruf olur. Bugünkü rakamlarla 15-20krş diyelim. Kitin fiyatı 10bin tl olsa, 55-60bin km’de amorti ediyor. Gerçekten saçma olur lpg taktırmak.

Kaldıki emisyon için motor fazlasıyla donatılmış. Astarı yüzünden pahalıya gelebilir

Mesaj Birleştirildi: Ocak 24, 2021, 23:46:14
Yılmaz candan lpg konusunda Turkiyede bir referanstır.  Pek çok kez internet üzerinden sorduğum sorulara cevap vermiş ve yardımcı olmaya çalışmıştır. Kimse candan mühendislik çok yakıyor dedi diye hadi lpg taktirayim demez. Alanlar kullanır deneyimler uygun kit ve makul fiyat olursa uygulatir.  Normal kullanım dışında yapılan tuketimler illaki ortaya çıkar.  Araç piyasa da kullanıldıkça gerçekler ortaya çıkacaktır. Ancak bu motorun 1.6 valvematic ten güçsüz olduğu ve lpgye uyumsuz olduğu bir gerçek. Ve bu gerçek bu aracın satış rakamlarına yansiyacaktir. 1.6 motor bile bazı durumlarda yetersiz kaliyorken 3 silindir 124 beygir motor keyif vermeyecektir. Tuketim tarafında ise 1.6 dan çok aşağıyı görmesi zor. Keske turbolu hem daha güçlü hemde daha tasarruflu bir motor yapsalarmış. Sorunsuzluk onemli ama çevrim dönüşümü yapan bu motorun ne kadar sorunsuz olacağı da muamma.

Tüketim değerleri eskisi gibi sallamasyon değil. Birkaç firma yapıyor. Gerçekten uzak değiller. Ben %15 tasarrufu sağlayacağını düşüyorum. Kaldı ki tork neredeyse aynı. Güç olarak 9beygir eksik. Zaten 1.6’da 132 beygiri kaç kere kullandık ki? Bu motor daha verimli. Normal kullanımda istenilen gücü 1.6’dan farksız olarak kullanıcıya sunacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 Advance Multidrive
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 43 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #107 : Ocak 25, 2021, 10:08:35 »
Bu motor 4 kişilik bir aileyi taşımada ister istemez fabrika verilerini elbette ki geçecektir. Şehir içi ve tek kişi yada iki kişi kullanımda belki yakıt tasarrufu bir nebze olsun sağlanabilir.
Ama 3 veya 4 kişilik bir aile için bunun 1.5 turbo olanı bence en ideali ve 1.6 dan daha performanslı olacağı kanaatindeyim.Ancak motor sorunsuzluğu için şu an bir şey söylemek oldukça zor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • corolla 2007
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '07
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #108 : Ocak 25, 2021, 11:59:33 »
Bu motor 4 kişilik bir aileyi taşımada ister istemez fabrika verilerini elbette ki geçecektir. Şehir içi ve tek kişi yada iki kişi kullanımda belki yakıt tasarrufu bir nebze olsun sağlanabilir.
Ama 3 veya 4 kişilik bir aile için bunun 1.5 turbo olanı bence en ideali ve 1.6 dan daha performanslı olacağı kanaatindeyim.Ancak motor sorunsuzluğu için şu an bir şey söylemek oldukça zor.

1.5 motorda turbo seçeneğini baktım göremedim..  hangi versiyonda turbo var. 1.2 hatcback turbo flame var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #109 : Ocak 25, 2021, 12:37:48 »
Toyota'nın bu yeni motorunda, sürpriz fabrikasyon bir hata yoksa, herhangi bir sorun çıkacağını düşünmüyorum.

Motor geliştirme aşamaları artık o kadar ileri ki.

Konunun başında da belirttiğim gibi, direk enjektörlü motorların karbon birikimi daha fazladır, 3 silindirlilerin azıcık hırıltıları vardır ki tüketim değerleri düşük olan bir motor için bunlar önemsenecek şeyler değildir.

Atkinson çevirim yapan motorlarda tüketim değerleri o kadar hassasdır ki, araca 1kg ilave yük koyduğunuzda tüketiminizin o oranda bariz yükseldiğini gözlemleyebilirsiniz. Dolayısiyle LPG kitinin ve deposunun getireceği metal ve yakıt yükü, sağlayacağı tasarrufu alıp götürebilir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 Advance Multidrive
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 43 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #110 : Ocak 25, 2021, 13:16:22 »
1.5 motorda turbo seçeneğini baktım göremedim..  hangi versiyonda turbo var. 1.2 hatcback turbo flame var
Yukarıda ki videolara istinaden octavia yı kastettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 61500
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #111 : Ocak 26, 2021, 01:58:41 »
Dı kitlerde birçok marka var atiker in 4500 tl civarı direk prins vsi2 di konuşuluyor. Nedenini anlayamadım. Diğerlerinde Sorun mu yaşanıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #112 : Şubat 18, 2021, 12:08:41 »
Testi yapan arkadaş, 1.5 Corolla'yı beğenmiş.



Kaynak: motor1, youtube

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #113 : Şubat 18, 2021, 12:54:30 »
Reklam kuşağı...Hiç eksi yönü olmayan araç Corolla! Satışlar rakamları mı düştü ne oldu böyle.Övgüler övgüler...Videoda övgüleri dizen arkadaş yorumlarda performans istiyorsanız uzak durun diyor. Videoda da bahsetsene arkadaş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #114 : Şubat 18, 2021, 12:59:08 »
Reklam kuşağı...Hiç eksi yönü olmayan araç Corolla! Satışlar rakamları mı düştü ne oldu böyle.Övgüler övgüler...Videoda övgüleri dizen arkadaş yorumlarda performans istiyorsanız uzak durun diyor. Videoda da bahsetsene arkadaş.

Satış rakamları düşmedi, bilakis Ocakta en çok satılan model Corolla oldu ama 1.5 mi, 1.6 mı satıldı orası muamma?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #115 : Şubat 18, 2021, 13:03:21 »
Satış rakamları düşmedi, bilakis Ocakta en çok satılan model Corolla oldu ama 1.5 mi, 1.6 mı satıldı orası muamma?
Videonun altında arkadaşın yorumlara verdiği cevapları okur musunuz? Şahsen beğenmedim, ben olsam almazdım, Toyota Lpg uyumu olmadığını söyledi vs. Ya madem eksileri var neden söylemedin arkadaş. Bakalım gelecek ay görürüz rakamları.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 18, 2021, 13:09:23
Kutay Bey hani paylaşımınızda “testi yapan arkadaş 1.5 Corollayı beğenmiş” demişsiniz ya aslında beğenmemişte begenMİŞ gibi yapmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #116 : Şubat 18, 2021, 19:17:06 »
Video'yu çeken arkadaş, motor hafiflediği için ağırlık merkezinin arkaya kaydığından ve bunun yol tutuşu artırdığından bahsediyor (yanlış bilgi)..

Ağırlık merkezi arkaya alınan otomobillerde yol tutuş becerisi düşer, konfor artar (artık çok eski otomobiller).

Uzunca bir süredir, böyle bir şeyi hiç bir firma istememektedir çünkü emniyet çok daha önemlidir.

Binek araçlarda ideal olanı 50/50'dir (ön 51/49 arka'da olabilir), bu orana sahip araçlarda ön arka tekerlere aynı basınçla hava basılmaktadır.

Üretici, o araçtan bekledikleri max yol tutuş ve konfora ulaşmak için, ön-arka amortisör uzunlukları ve helezon yayların kalınlıklarıyla, ağırlık dağılımında arkada %50'den fazla olmayacak şekilde ayarlama yapar.

Yani, aynı marka model olup, farklı motora sahip bir araçta gözle görülmeyen bazı değişiklikler vardır.
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #117 : Mart 02, 2021, 00:17:38 »
Sinan koç da otopark’ta test etmiş.

Artık baydı şu aracın performans denemeleri. Sürekli forumlarda, gruplarda, youtube videoların altında arabanın 0-100’ü, 80-120’si konuşulup duruyor. Arkadaş ne performans delisiymişiz biz. Herkes arabasını yarış atı gibi mi kullanıyor anlamıyorum ki. 120 beygirlik 1300-1400kg araba bu. Trafiği tehlikeye atmayacak şekilde her yerde yeterli bir araba. Nedir bu sürekli birini tokatlama, geçme, yenme istekleri. Hızlanmadan keyif alıyorsan bunu trafikte deneme zaten. Trafikte hızdan, hızlanmaktan keyif alan kusura bakmayın da magandadır veya eğilimindedir. Bu araba ihtiyaç arabası. 90’larda 2000’lerdr 70-80-90 beygirlik arabalarımız vardı. Gitmiyor muydu? Bolu dağında inip itiyor muyduk? Bizde w210 e200 vardı. 0-100’ü 12 saniyeydi. Kimse de çıkıp kötülemezdi yani performansını. Kimse de çıkıp demiyor ki bu adamlar fındık motorla aynı-yakın yakıt tüketimini daha basit bir motorla sunuyor. Daha sorunsuz olması bekleniyor. %40 gibi rekor verimi var.

Biraz avrupa amerika’da araba markalarının sitelerini inceledim. Dikkat çekici bir durum var. Bizde modeli tıklar tıklamaz motor hacmi ve gücü hemen yazıyor. Gözüne sokuyor yani. Ama batı ülkelerinde bu bilgilere ulaşmak için katalok indirmek zorunda kaldım. Sitede yazmıyor bile. Aracın aylık yıllık maliyeti yazıyor. Güç motor hacmi falan yok. Performans yok. Bu bilgiler ya katalogda ya da başka sitelerde veriliyor. İlginç gerçekten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #118 : Mart 02, 2021, 07:05:44 »
Kısmet olursa önümüzdeki aylarda 1.5 Corolla MDS Düşünüyorum bugün plazaya gittim Dream mds 213.000 ₺ flame mds ise 240.000 ₺ fiyat verdiler.
Ailecek dream mds'de karar verdik fakat flame mds'de olan özellikler köşeden göz kırpmıyor değil. Benim tek düşüncem acaba  M15A-FKS   1ZR-FAE 1.6 Valvematic kadar uzun süreli dayanabilecek mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #119 : Mart 02, 2021, 08:37:05 »
Sinan koç da otopark’ta test etmiş.

Artık baydı şu aracın performans denemeleri. Sürekli forumlarda, gruplarda, youtube videoların altında arabanın 0-100’ü, 80-120’si konuşulup duruyor. Arkadaş ne performans delisiymişiz biz. Herkes arabasını yarış atı gibi mi kullanıyor anlamıyorum ki. 120 beygirlik 1300-1400kg araba bu. Trafiği tehlikeye atmayacak şekilde her yerde yeterli bir araba. Nedir bu sürekli birini tokatlama, geçme, yenme istekleri. Hızlanmadan keyif alıyorsan bunu trafikte deneme zaten. Trafikte hızdan, hızlanmaktan keyif alan kusura bakmayın da magandadır veya eğilimindedir. Bu araba ihtiyaç arabası. 90’larda 2000’lerdr 70-80-90 beygirlik arabalarımız vardı. Gitmiyor muydu? Bolu dağında inip itiyor muyduk? Bizde w210 e200 vardı. 0-100’ü 12 saniyeydi. Kimse de çıkıp kötülemezdi yani performansını. Kimse de çıkıp demiyor ki bu adamlar fındık motorla aynı-yakın yakıt tüketimini daha basit bir motorla sunuyor. Daha sorunsuz olması bekleniyor. %40 gibi rekor verimi var.

Biraz avrupa amerika’da araba markalarının sitelerini inceledim. Dikkat çekici bir durum var. Bizde modeli tıklar tıklamaz motor hacmi ve gücü hemen yazıyor. Gözüne sokuyor yani. Ama batı ülkelerinde bu bilgilere ulaşmak için katalok indirmek zorunda kaldım. Sitede yazmıyor bile. Aracın aylık yıllık maliyeti yazıyor. Güç motor hacmi falan yok. Performans yok. Bu bilgiler ya katalogda ya da başka sitelerde veriliyor. İlginç gerçekten.

Tansu Bey, maalesef  bazıları yeni yetme ergenler gibi  performans delisi olmuş. Araç seçimindeki kriterlerimiz ahbap, çavuş, eş-dost tavsiyesi, yanlış genellemelerden oluşuyor. Aracın güvenliğine, konforuna, sorunsuzluğuna bakan  yok denecek kadar çok az oysaki şehirler arası yollarda hız limiti belli en kötü performanslı araçlar bile o hız limitine çok kolay ulaşıyor zaten.  Bizim milletin kafasında bazı yanlış genellemeler oluşmuş, ona göre araba alıyor. Tipi biraz cazibeliyse, dizel ve turboysa hele de bir almansa fiyatı ne kadar uçuk olursa olsun gidip  saçma fiyatlarla o saçma  arabalara para veriyorlar. Bu forumda dünyaca ünlü İİHS güvenlik testlerinde bizim milletin tank sanıp yere göğe sığdıramadığı bazı alman araçlarının Japonların yanında nasıl güvensiz kalıp döküldükleriyle  ilgili çok paylaşım yaptım, dizelin biteceğini, elektirikli ve hibrit  araçların geleceğin  araçları olacağını çoğu defa yazdım ama bizim çok bilmişlerimiz hala ısrarla gidip dizel turbo araç almaya devam ettiler, bakınız dizel ve turbo artık bitiyor, çoğu marka dizel üretimini durdurdu, Passat üretimini durdurup elektirikliye geçiyor, bu saatten sonra sonra dizel ve turbo alan kaybeder, yakında dizel ve turbo motorlu araçlar çöp olunca göreceğim ben o yeni yetme ergenleri.