Gönderen Konu: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi  (Okunma sayısı 19875 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #120 : Mart 02, 2021, 13:18:32 »
Kendi adıma konuşayım. Basta soyleyeyim ergen değilim. 40 a bir kac sene kaldı. 1.6 corolla ile yaşadığım hayal kırıklığını anlatamam. Kimseyle yarışmak veya hız test etmek gibi derdim yok. Ama insan rampada sollamada rahat etmek istiyor. Sehirler arası duble yolda rampa çıkmadan vitesi ona göre düşürüyordum. Düşürmez isem araç yavaşlıyor rampa ortasında düşürdüğümde ise 6 dan 4 e dusuyordum. Buda yalıtımı düşük olan aracın bağırması demek oluyordu. Turboda boyle dertler yok. 2000 devir ile her rampaya çıkıyorsun. Bunu sehiricinde hissetmezsiniz. Gerci izmirde cevre yollarında tırmanma cok orda da hissedersiniz. Diyeceksiniz ki 100 km ile çıkma. Arkadas 20 yillik araclar çıkıyor o hızla. Sorunsuzluk eyvallah ta sorun istemiyorsak yaşamayalım hayatta. Birazda araç kullanmaktan zevk almak gerek.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #120 : Mart 02, 2021, 13:18:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #121 : Mart 02, 2021, 13:32:15 »
Sinan koç da otopark’ta test etmiş.

Artık baydı şu aracın performans denemeleri. Sürekli forumlarda, gruplarda, youtube videoların altında arabanın 0-100’ü, 80-120’si konuşulup duruyor. Arkadaş ne performans delisiymişiz biz. Herkes arabasını yarış atı gibi mi kullanıyor anlamıyorum ki. 120 beygirlik 1300-1400kg araba bu. Trafiği tehlikeye atmayacak şekilde her yerde yeterli bir araba. Nedir bu sürekli birini tokatlama, geçme, yenme istekleri. Hızlanmadan keyif alıyorsan bunu trafikte deneme zaten. Trafikte hızdan, hızlanmaktan keyif alan kusura bakmayın da magandadır veya eğilimindedir. Bu araba ihtiyaç arabası. 90’larda 2000’lerdr 70-80-90 beygirlik arabalarımız vardı. Gitmiyor muydu? Bolu dağında inip itiyor muyduk? Bizde w210 e200 vardı. 0-100’ü 12 saniyeydi. Kimse de çıkıp kötülemezdi yani performansını. Kimse de çıkıp demiyor ki bu adamlar fındık motorla aynı-yakın yakıt tüketimini daha basit bir motorla sunuyor. Daha sorunsuz olması bekleniyor. %40 gibi rekor verimi var.

Biraz avrupa amerika’da araba markalarının sitelerini inceledim. Dikkat çekici bir durum var. Bizde modeli tıklar tıklamaz motor hacmi ve gücü hemen yazıyor. Gözüne sokuyor yani. Ama batı ülkelerinde bu bilgilere ulaşmak için katalok indirmek zorunda kaldım. Sitede yazmıyor bile. Aracın aylık yıllık maliyeti yazıyor. Güç motor hacmi falan yok. Performans yok. Bu bilgiler ya katalogda ya da başka sitelerde veriliyor. İlginç gerçekten.

Gözünü seveyim, elini vicdanına koyup cevap ver Tansu.
105 hp 145nm 1.6 motorlu 0-100'ü 13.1 sn olan araçtan sonra 132 hp 160nm 1.6 motorlu 0-100'ü 10.2 sn olan araca geçtikten sonra "OH BE" dedin mi demedin mi? O araç da bir yerden bir yere götürüyordu sonuçta?

Bu güç farkı olayına sadece dip gaz yapıp agresif kullananların işine yaramayacak, sakin kullanıp uzun yolda yokuşları daha düşük devirle daha az zorlanarak daha konforlu çıkma konusunda da işe yarayacak, ki bu gözden kaçırılıyor.

Ersin beyin dediği gibi ben de ergen değilim, mesleğim işim yurdum belli. Mazda'daki gibi düz yolda bile hızlanmak için dipgaz yapardım sanki kağnı gibi hızlanırdı. Corollaya geçtim rahat ettim, 3000-4000 deviri geçtiğimi hatırlamıyorum, çünkü ihtiyacım olmuyor. Fazla güç konfor getiriyor. Örneğin yokuşları daha rahat çıkmak gibi.

https://www.youtube.com/watch?v=6Bixgn7NGQs
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #122 : Mart 02, 2021, 13:40:05 »
Kendi adıma konuşayım. Basta soyleyeyim ergen değilim. 40 a bir kac sene kaldı. 1.6 corolla ile yaşadığım hayal kırıklığını anlatamam. Kimseyle yarışmak veya hız test etmek gibi derdim yok. Ama insan rampada sollamada rahat etmek istiyor. Sehirler arası duble yolda rampa çıkmadan vitesi ona göre düşürüyordum. Düşürmez isem araç yavaşlıyor rampa ortasında düşürdüğümde ise 6 dan 4 e dusuyordum. Buda yalıtımı düşük olan aracın bağırması demek oluyordu. Turboda boyle dertler yok. 2000 devir ile her rampaya çıkıyorsun. Bunu sehiricinde hissetmezsiniz. Gerci izmirde cevre yollarında tırmanma cok orda da hissedersiniz. Diyeceksiniz ki 100 km ile çıkma. Arkadas 20 yillik araclar çıkıyor o hızla. Sorunsuzluk eyvallah ta sorun istemiyorsak yaşamayalım hayatta. Birazda araç kullanmaktan zevk almak gerek.

Ersin Bey, aracınızın 1.6 cvt, Corolla olduğunuza emin misiniz? Ben de 1.6 Corolla kullanıyorum, Civic dahil birçok 1.6 atmosferik araba kullandım, atmosferikler arasında en serisi Corolla diyebilirim hatta kalkışlarda turbo araçlardan daha seri dersem abartı olmaz, rampada bayılma, çekmeme gibi sorun da yaşamadım, bilakis canavar gibi çıkıyorum  hatta internette çekmediği söylenen çok 1.33 Corolla videosu da izledim hepsi de gayet iyi  çekiyordu, çekmiyor diyenler daha önce turbo kullanıp, atmosferik motorun dilinden anlamayanlardır. Turbo ve dizele gelince herkesin kendi tercihidir, saygı duyarım ama ortada bir hakikat var ki o da dizelin ve turbonun sonu geldi, birçok marka artık dizel araç üretmiyor, , Passat bile üretimi durdurup elektirikliye geçiyor. Gidişat belli yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #123 : Mart 02, 2021, 13:53:39 »
Ersin Bey, aracınızın 1.6 cvt, Corolla olduğunuza emin misiniz? Ben de 1.6 Corolla kullanıyorum, Civic dahil birçok 1.6 atmosferik araba kullandım, atmosferikler arasında en serisi Corolla diyebilirim hatta kalkışlarda turbo araçlardan daha seri dersem abartı olmaz, rampada bayılma, çekmeme gibi sorun da yaşamadım, bilakis canavar gibi çıkıyorum  hatta internette çekmediği söylenen çok 1.33 Corolla videosu da izledim hepsi de gayet iyi  çekiyordu, çekmiyor diyenler daha önce turbo kullanıp, atmosferik motorun dilinden anlamayanlardır. Turbo ve dizele gelince herkesin kendi tercihidir, saygı duyarım ama ortada bir hakikat var ki o da dizelin ve turbonun sonu geldi, birçok marka artık dizel araç üretmiyor, , Passat bile üretimi durdurup elektirikliye geçiyor. Gidişat belli yani.
Aracim manueldi cvt değildi. Benim ondan önceki aracım 1.5 dci megane 2 idi. O arac ile rampa çıktığımı hissetmezdim. Ki o arac 85 beygir olani idi. Diyeceksiniz ki siz arac kullanmayı bilmiyorsunuz, ben 14 yaşından itibaren kamyon dahil onlarca arac kullandım. Babamın araci 1.6 tipo idi ve o da bir atmosferik ama corollaya on başardı rampada. Corolla duzde hiçte fena değil ama rampada bir anda nefesi tukeniyordu. Kimse 4000-5000 devir ile rampa çıkıp o motor böğürmesini çekmek zorunda değil. Yani o konforlu değil. Dizel bitebilir ama turbo daha yeni başlıyor. Adamlar 3 silindir turbo motorlar ile efsaneler yaratıyor. Ama toyota 3 silindir atmosferik anca yapabildi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #124 : Mart 02, 2021, 14:04:28 »
Aracim manueldi cvt değildi. Benim ondan önceki aracım 1.5 dci megane 2 idi. O arac ile rampa çıktığımı hissetmezdim. Ki o arac 85 beygir olani idi. Diyeceksiniz ki siz arac kullanmayı bilmiyorsunuz, ben 14 yaşından itibaren kamyon dahil onlarca arac kullandım. Babamın araci 1.6 tipo idi ve o da bir atmosferik ama corollaya on başardı rampada. Corolla duzde hiçte fena değil ama rampada bir anda nefesi tukeniyordu. Kimse 4000-5000 devir ile rampa çıkıp o motor böğürmesini çekmek zorunda değil. Yani o konforlu değil. Dizel bitebilir ama turbo daha yeni başlıyor. Adamlar 3 silindir turbo motorlar ile efsaneler yaratıyor. Ama toyota 3 silindir atmosferik anca yapabildi.

Ersin Bey, rampada bahsettiğiniz sorunların hiçbirini yaşamıyorum ve yaşayana da rastlamadım muhtemelen sizin aracınıza özgü bir sorun veya mauel vitesten kaynaklanıyor olabilir , küçük hacimli, 3 silindir motorlara gelince evet haklısınız hızlıca yaygınlaşıyor çünkü artık yeni nesil arabalarda yeni bir dönem başlıyor: servise abone ol, kullan, at!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #125 : Mart 02, 2021, 14:05:52 »
Aracim manueldi cvt değildi. Benim ondan önceki aracım 1.5 dci megane 2 idi. O arac ile rampa çıktığımı hissetmezdim. Ki o arac 85 beygir olani idi. Diyeceksiniz ki siz arac kullanmayı bilmiyorsunuz, ben 14 yaşından itibaren kamyon dahil onlarca arac kullandım. Babamın araci 1.6 tipo idi ve o da bir atmosferik ama corollaya on başardı rampada. Corolla duzde hiçte fena değil ama rampada bir anda nefesi tukeniyordu. Kimse 4000-5000 devir ile rampa çıkıp o motor böğürmesini çekmek zorunda değil. Yani o konforlu değil. Dizel bitebilir ama turbo daha yeni başlıyor. Adamlar 3 silindir turbo motorlar ile efsaneler yaratıyor. Ama toyota 3 silindir atmosferik anca yapabildi.

Dizel kullanım alışkanlıklarından Ersin bey. Mazda 3 115 hp 270 nm 1.6 dizel manuel araçtan yeni kasa corolla cvt ye geçen arkadaşım motor konusunda çok şikayetçi değil. Piyasadaki en iyi atmosferik motor olmasından dolayı yokuşlarda hiç de kötü değil, 2 yokuş videosu paylaştım kanalımda şimdiye kadar, 1 tanesi yukarıda.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #126 : Mart 02, 2021, 14:25:00 »
Yokuş çıkarken veya sollama yaparken, düz vitesli aracımızı önceden bir alt vitese alırız.

Hızlı ve uzun yol sürüşlerinde, Hybrid ve Otomatik (benzinli/diesel fark etmez) araçlarda yola çıkmadan önce ECO mod iptal, yokuş tırmanışlarında ise Sport/Power moda almak doğru seçim olacaktır.

Modelinizdeki modlar hangi isimle yazılmış ise..

Yokuşta zorlanan otomobil yoktur. Doğru seçim yapılmayarak yanlış kullanılan otomobil vardır.

Sonuç olarak, yokuş yukarı küçük motorlu araçtan daha fazla ses çıkar ama yokuşu yine de performanslı çıkar.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #127 : Mart 02, 2021, 17:06:53 »
Gözünü seveyim, elini vicdanına koyup cevap ver Tansu.
105 hp 145nm 1.6 motorlu 0-100'ü 13.1 sn olan araçtan sonra 132 hp 160nm 1.6 motorlu 0-100'ü 10.2 sn olan araca geçtikten sonra "OH BE" dedin mi demedin mi? O araç da bir yerden bir yere götürüyordu sonuçta?

Bu güç farkı olayına sadece dip gaz yapıp agresif kullananların işine yaramayacak, sakin kullanıp uzun yolda yokuşları daha düşük devirle daha az zorlanarak daha konforlu çıkma konusunda da işe yarayacak, ki bu gözden kaçırılıyor.

Ersin beyin dediği gibi ben de ergen değilim, mesleğim işim yurdum belli. Mazda'daki gibi düz yolda bile hızlanmak için dipgaz yapardım sanki kağnı gibi hızlanırdı. Corollaya geçtim rahat ettim, 3000-4000 deviri geçtiğimi hatırlamıyorum, çünkü ihtiyacım olmuyor. Fazla güç konfor getiriyor. Örneğin yokuşları daha rahat çıkmak gibi.

https://www.youtube.com/watch?v=6Bixgn7NGQs

Benim araba 122 beygir :)

Hiç demedim. Sakin hızlanan biri için oh be diyecek bir şey yok ki. 105 beygir de yetiyordu bana. Hem de tam otomatikti yani.

Piyasada fındık turbo benzinli 120-130 beygir araba çok var. Onun verdiği gücü corolla birkaç bin devir fazlada veriyor. Bunu sorun etmek bence anlamsız. Bağırıyorsa bağırsın. Sürekli rampa çıkmıyoruz. Motor bağırınca motora zararlı derseniz, fındık motorun turboyla birlikte o yükteki çalışma stresi bence daha çok zarar veriyordur motora.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #128 : Mart 02, 2021, 20:19:09 »
1.6 sonrası hibrid chr çok yetersiz gelmişti. Avrupa'da yaşamıyoruz ki her yer düz olsun. İstanbul tabi düz nispeten o konuda sıkıntı yaşamaman normal. Ülkemizde de düz memleket az.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #129 : Mart 02, 2021, 21:47:42 »
Kısmet olursa önümüzdeki aylarda 1.5 Corolla MDS Düşünüyorum bugün plazaya gittim Dream mds 213.000 ₺ flame mds ise 240.000 ₺ fiyat verdiler.
Ailecek dream mds'de karar verdik fakat flame mds'de olan özellikler köşeden göz kırpmıyor değil. Benim tek düşüncem acaba  M15A-FKS   1ZR-FAE 1.6 Valvematic kadar uzun süreli dayanabilecek mi ?

Katalog fiyatına göre çok çok iyi bir fiyat vermişler. Şimdiden hayırlı olsun dileğiyle.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #130 : Mart 03, 2021, 04:09:23 »
Kısmet olursa önümüzdeki aylarda 1.5 Corolla MDS Düşünüyorum bugün plazaya gittim Dream mds 213.000 ₺ flame mds ise 240.000 ₺ fiyat verdiler.
Ailecek dream mds'de karar verdik fakat flame mds'de olan özellikler köşeden göz kırpmıyor değil. Benim tek düşüncem acaba  M15A-FKS   1ZR-FAE 1.6 Valvematic kadar uzun süreli dayanabilecek mi ?
Hayırlı olsun Anıl,flame de pek bir fark yok x pack dersen tamam fark var aralarında,dayanma konusu sizin için valfmatik üniteden daha fazla dayanır,çünkü sizde LPG karşıtlığı olduğu için bu araçta zaten LPG kabul etmiyor o yüzden uzun yıllar sorunsuz gider, şimdiden hayırlı olsun diyelim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #131 : Mart 03, 2021, 11:00:50 »
Valla bende de 1.6 124 bf corolla var 2012 model hiç bir zaman içi dolu iken bile bir bayılma zorlanma hissetmedim onun yanında bir de astra f araç var bende ilk sahibi olduğum 100 bg otomatik 280.000 km de valla onda da hiç sıkıntı yaşamıyorum ,yokuşa gelmeden hızlandırıyorum aracı gayet de rahat çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #132 : Mart 03, 2021, 18:18:56 »
Yokuş çıkarken veya sollama yaparken, düz vitesli aracımızı önceden bir alt vitese alırız.

Hızlı ve uzun yol sürüşlerinde, Hybrid ve Otomatik (benzinli/diesel fark etmez) araçlarda yola çıkmadan önce ECO mod iptal, yokuş tırmanışlarında ise Sport/Power moda almak doğru seçim olacaktır.

Modelinizdeki modlar hangi isimle yazılmış ise..

Yokuşta zorlanan otomobil yoktur. Doğru seçim yapılmayarak yanlış kullanılan otomobil vardır.

Sonuç olarak, yokuş yukarı küçük motorlu araçtan daha fazla ses çıkar ama yokuşu yine de performanslı çıkar.


Eski, 9 kişilik ve dolmuş olarak kullanılan Amerikan, oldukça ağır araçlar vardı. Dolmabahçe'den keyifli bir çıkışları vardı Taksim'e doğru.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #133 : Mart 03, 2021, 21:35:11 »
Eski, 9 kişilik ve dolmuş olarak kullanılan Amerikan, oldukça ağır araçlar vardı. Dolmabahçe'den keyifli bir çıkışları vardı Taksim'e doğru.

:) evet Hakan, bazen de taksi olarak kullanılan direksiyondan 3 ileri vitesli ve 6 silindirli o araçlar, şoför+5 kişiyle 1. vitesle o yokuşta motor sesi derinden gelirdi ama karbüratörden emilen hava sesi eşliğinde yaylanarak ferah bir şekilde tırmanırlardı..



Dolmabahçe yokuşunda, sonradan dolmuş olan 1.2L 4 ileri Anadol 2'den 1'e düşüp bağırarak çıkardı..

Yalnız, o günlerde, ne Dolmabahçe ne de İstanbul'un başka dik yokuşlarında, dolu olsa bile performans kaybetmeden çıkan tek araç, arka kapıdan binilip içindeki memurdan bilet alınan boynuzlu troleybüslerdi.





Günümüzde yanlış kullanım haricinde 1.0L altı hacimlerde bile performans kaybı yaşanmazken, o yıllarda ne kadar doğru kullanırsanız kullanın hafif veya ağır araçlar yokuşlarda yavaşlar, çöker ve 1. vites ile devam etmek zorunda kalırlardı. Taksim'i merkez alırsak, 1. Levent veya Yeşilköy veya Anadolu yakasına tek geçiş yolu Kabataş'tan arabalı vapur ile Harem'e oradan Küçükyalı Tünel dışına çıkıldığında uzun yol gitmiş olunurdu.

O zamandan bu zamana motorlar, önce vakum avanslı distribütör sonra elektronik ateşlemeler, kaliteli yakıtlar ve daha sıkı kompresör üreten bloklar ve çok sayılı vitesler eşliğinde çevirdikleri devirleri ve sürati yukarda tutup yakıt tüketimini düşürmeyi başardılar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #134 : Mart 05, 2021, 22:32:38 »
An itibari ile liste fiyatlarına bakınca Corolla  hariç sedan otomatik C sınıfı araç almak için 280.000 civarı para vermek gerekiyor. Yaklaşık 90.000 fark. Kim bu parayı ne kadar sürede kazanıyor?

İlave olarak;
Yıllardır İzmir trafiğinde araba kullanırım, bir d4d Auris bir De 1.4 Dohc getz im var, hiç ah vah şu araba beni solladı şu yokuşu çıkamadım diye kaygım olmadı.

Tamamen mantık ile 1.5 corolla siparişi verdim, bu aracın da beni pişman edeceğini sanmıyorum. Kullandıkça yorum yazarım.
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #135 : Mart 06, 2021, 14:28:26 »
Araç alırken beklentiler çok önemli. Araştırmadan ucuz diye alınan araçlar veya herhangi bir ürün insanı üzüyor. Turbo motora alışmış insanlar genelde atmosferik motorda motor sesini duyunca ayağını gazdan çekiyor. Bu durumda da araç gitmiyor algısı oluyor.

Araç alırken iyi araştırmak gerekiyor. Kronik sorunları var mı, yakıt durumu ne, motor gücü nasıl, bagaj büyüklüğü ne, uzun boyla koltuk mesafesi nedir diye bakmak lazım. Bakımlı hiçbir araç yolda kalmaz. Kimi 4. viteste kimi 5. viteste aynı rampayı çıkar, sonçta o rampa çıkılır.

Bende 1.4 fire motor(atmosferik) 77bg linea vardı. O bile rampalarda üzmedi. Kaldı ki 122bg corolla üzsün. Atmosferik motorun bg ve tork performansı yüksek devirde alınır, turbolar gibi 1500-2000 devirde en yüksek beygir veya torka ulaşmaz. Güce ihtiyacın varsa devir çevireceksin. Yüksek devir haliyle biraz motor sesi yapacak.

Burada beklenti öne geçiyor. Gaza bastığımda koltuğa yaslasın. Rampada 80 ile giderken gaza bastığumda 100-120 km hıza çıksın diyorsan zaten turbo bir araç bakacaksın. Yada aldığın aracın performansına alışacaksın. Sonuçta altımızda 3000 cc atmosferik motor yok. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #136 : Mart 06, 2021, 14:36:28 »
Bakımlı hiçbir araç yolda kalmaz.

Daha 1000km olmamış ama yolda kalan ne pahalı arabalar oldu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #137 : Mart 06, 2021, 19:25:08 »
Daha 1000km olmamış ama yolda kalan ne pahalı arabalar oldu :)
Sonuçta araçlarda kul yapısı. Üretimsel hatalar olabiliyor. Sonuçta oda üretim aşamasında ki bakım gibi düşünülebilir. 🙂

Birde kastım, rampa çıkmıyorum deyip yığılmaz. Milletin 4. 5. viteste çıktığı rampalarda 1. vitese düşmez manasında genel olarak söylemek istemiştim. 🙂

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #138 : Mart 06, 2021, 19:49:55 »
Bugun kayinpederim için 1.5 vision corolla için izmirdeki 2 bayi ve aydindaki bayiyi aradım. Satış temsilcileri meşgul idi ve telefonumu alıp döneceğiz dediler. Bir tek aydın bayisi döndü ama ne dönüş. 1 adet ellerinde vision manuel varmış ama aksesuarliymis. Dedim aksesuar ne multimedya, 4 jant ki 15 inc, boya koruma ve cam filmi. Fiyat ise 199250 TL. Dedim aksesuar olmayan yokmu. Elimizde yok nisanda gelir ama o zaman fiyat değişir dediler. İnşallah diyorum oyle bir piyasa gelir kapıdan girecek 1 müşteriye muhtaç kalırlar. Madem fiyat düştü herkes yararlansın nedir bu üç kağıt. Izmir bayileri oyle olmus ki donmuyorlar bile. Bizde burda aracı tartışıyoruz. Ha sadece toyota mi izmirdeki tüm fiat bayilerini aradım kac hafta oldu dönecekler. Dedim ya Allah bu piyasayı aratsin onlara.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #139 : Mart 06, 2021, 20:49:43 »
Bugun kayinpederim için 1.5 vision corolla için izmirdeki 2 bayi ve aydindaki bayiyi aradım. Satış temsilcileri meşgul idi ve telefonumu alıp döneceğiz dediler. Bir tek aydın bayisi döndü ama ne dönüş. 1 adet ellerinde vision manuel varmış ama aksesuarliymis. Dedim aksesuar ne multimedya, 4 jant ki 15 inc, boya koruma ve cam filmi. Fiyat ise 199250 TL. Dedim aksesuar olmayan yokmu. Elimizde yok nisanda gelir ama o zaman fiyat değişir dediler. İnşallah diyorum oyle bir piyasa gelir kapıdan girecek 1 müşteriye muhtaç kalırlar. Madem fiyat düştü herkes yararlansın nedir bu üç kağıt. Izmir bayileri oyle olmus ki donmuyorlar bile. Bizde burda aracı tartışıyoruz. Ha sadece toyota mi izmirdeki tüm fiat bayilerini aradım kac hafta oldu dönecekler. Dedim ya Allah bu piyasayı aratsin onlara.

210 bine galerilerde sıfır dream 1.6’lar var

Mesaj Birleştirildi: Mart 06, 2021, 20:52:21
195-200 ilan fiyatıyla sıfır km vision 2020 otomatikler de var. 1.6 motor