Anket

Özel aracınız ile son aylarda yaptığınız kilometre ne yönde değişti.

Daha çok kilometre yapıyorum
Daha az kilometre yapıyorum
Değişmedi
Aracı artık çoğunlukla kullanmıyorum

Gönderen Konu: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji  (Okunma sayısı 20219 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #200 : Ocak 08, 2022, 08:41:17 »
Zamlar hepinizin temel ihtiyaçlarına yansıyacak elbette. İlk başta gıda.

Tek iyi tarafı var, trafik %25 azaldı. Özel arabasıyla işe gidenlerin bir kısmı artık servis veya toplu taşıma kullanıyor. Ben buradan şu sonucu çıkarıyorum. Demekki servis ile gidebilecekken rahatlık yapıp özel arabayla işe gidiyormuşuz. Peki biz bu kadar keyfe düşecek kadar zengin bir ülke miyiz?

Ülke bu haldeyken herkes çuvaldızı kendisine de batırmalı. Rahata çok düşkün milletiz. Avrupa’da satılan araçlar genelde boş donanımlı ve manuel vites olur mesela. Bizim gelirimiz daha az olmasına rağmen son 15 senedir çoğunlukla full paketli ve otomatik arabalar aldık.

Bu bolluğu hem devlet yönetimi hem vatandaş olarak her şeyde rahatımıza kullandık. Sonuç ortada.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #200 : Ocak 08, 2022, 08:41:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #201 : Ocak 08, 2022, 09:20:17 »
Nasil yani bundada mi vatandaş suçlu avrupali en iyi araclara binerken en yüksek motor hacimli araclara binerken bizim ülkemizde halen tofaş serisine biniliyor binilmek zorunda kaliniyor , vatandas arabasina binmesin mi , guzel zaman gecirmesin mi , daha yazilcak cok sey varda sinirlendim suan asil cuvaldizi devletin kendisine batirmasi gerekiyor vatandasa degil
corolla 2017 advance 1.6 manuel 25K
corolla 2019 vision mds 1.6 10k...
Corolla 2021 dream mds 10k..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #202 : Ocak 08, 2022, 09:43:57 »
Zamlar hepinizin temel ihtiyaçlarına yansıyacak elbette. İlk başta gıda.

Tek iyi tarafı var, trafik %25 azaldı. Özel arabasıyla işe gidenlerin bir kısmı artık servis veya toplu taşıma kullanıyor. Ben buradan şu sonucu çıkarıyorum. Demekki servis ile gidebilecekken rahatlık yapıp özel arabayla işe gidiyormuşuz. Peki biz bu kadar keyfe düşecek kadar zengin bir ülke miyiz?

Ülke bu haldeyken herkes çuvaldızı kendisine de batırmalı. Rahata çok düşkün milletiz. Avrupa’da satılan araçlar genelde boş donanımlı ve manuel vites olur mesela. Bizim gelirimiz daha az olmasına rağmen son 15 senedir çoğunlukla full paketli ve otomatik arabalar aldık.

Bu bolluğu hem devlet yönetimi hem vatandaş olarak her şeyde rahatımıza kullandık. Sonuç ortada.
Avrupa'da en boş donanım lı ve manuel vites araç satıldığını nereden çıkardınız,adamlar 60 lı yıllardan beri otomatik vites araç kullanıyorlar,
Ayrıca zamların temel gıda maddelerine yansıması birtek size normal geliyor herhalde,bu ülkede ürün fiyatlarını belirleyen dolardan bile önce akaryakıt ve gübre fiyatları dır,eğer Avrupa'daki gibi çiftçi mazotu ucuz kullanırsa ürünlerde aynı oranda ucuzlayacak tır,
Trafik konusu ayrı bir olay adamın parası var ve biniyor rahatını seviyor,zaten geçici bir süreç bir kaç gün sonra yeni zamlarada alışıp bineceklerdir tekrar özel araçlara,vatandaş bu ülkede hâlâ Tofaş'a Renault'un yürüyen tabut eski model araçlarına biniyor,muhterem devlet büyükleri bindikleri araçlara baksınlar kapının önünde beklerken saatlerce çalıştırılan araçlara baksınlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #203 : Ocak 08, 2022, 10:33:30 »
Nasil yani bundada mi vatandaş suçlu avrupali en iyi araclara binerken en yüksek motor hacimli araclara binerken bizim ülkemizde halen tofaş serisine biniliyor binilmek zorunda kaliniyor , vatandas arabasina binmesin mi , guzel zaman gecirmesin mi , daha yazilcak cok sey varda sinirlendim suan asil cuvaldizi devletin kendisine batirmasi gerekiyor vatandasa degil

Bir ülkenin kaderini kendi milleti tayin eder. Halk nasılsa ülke de o şekilde yönetilir. Devlet kademesindeki insanlar oraya ingiltere’den gelip oturmadı. Aynı kimlik kartına sahibiz. Milletimizin ortalaması neyse, devlet yönetimi de aynıdır. Millet rönesans yaşarsa devlet de yaşar. Bu 1600-1700’lerde avrupa’da da böyle oldu. Önce millet aydınlandı sonra devlet ipi göğüsledi.



Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2022, 10:44:14
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478)  avrupalı insanlar tasarruf yapar. Çünkü tasarruf medeniyettir. Avrupa’da satılan araçların %80’i manueldir. Türkiye’de ise %70 otomatik vitesli satılıyor. Avrupalı imkanı varken a6’ya binmez. Golf’e veya clio’ya biner. Hatta inanın sandero’ya biniyorlar. Siz avrupa’da yaşasanız sandero’ya biner misiniz? Binmiyorsanız çuvaldınız kendinize batırın. Çünkü avrupa’da lüks araçlar gelire göre çok pahalı değilken avrupa’da en çok satılan araç listesinin başında sandero, golf, yaris, polo, clio gibi araçlar gelir. Ve insanlar full donanım değil, ucuz olan donanımı alır.

İşte Türkiye neden bu durumda, cevabı burada gizli. En ufak imkanı yakaladığımız an b’den c segmente, biraz daha para kazanırsak d segmente veya suva geçeriz. Hatta ilk iş bi range rover alırız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #204 : Ocak 08, 2022, 10:49:12 »
Zamlar hepinizin temel ihtiyaçlarına yansıyacak elbette. İlk başta gıda.

Tek iyi tarafı var, trafik %25 azaldı. Özel arabasıyla işe gidenlerin bir kısmı artık servis veya toplu taşıma kullanıyor. Ben buradan şu sonucu çıkarıyorum. Demekki servis ile gidebilecekken rahatlık yapıp özel arabayla işe gidiyormuşuz. Peki biz bu kadar keyfe düşecek kadar zengin bir ülke miyiz?

Ülke bu haldeyken herkes çuvaldızı kendisine de batırmalı. Rahata çok düşkün milletiz. Avrupa’da satılan araçlar genelde boş donanımlı ve manuel vites olur mesela. Bizim gelirimiz daha az olmasına rağmen son 15 senedir çoğunlukla full paketli ve otomatik arabalar aldık.

Bu bolluğu hem devlet yönetimi hem vatandaş olarak her şeyde rahatımıza kullandık. Sonuç ortada.
Hiç de iyi bir tespit değil. Orada satılan en boş araç bile bizim ülkemizdeki en ful olanından daha fazla özellik var. Adamların yüzde 60'ı ile 70'i bir yıl sonra aracını yeniliyor. Bizde öyle mi? Biz bir aracın borcunu 60 ayda ancak ödüyoruz. 1989 veya 1990'da köyümüze Almanya'dan gelen bir gurbetçi vardı. Aracın markası sanırım volswagendi. Aracında yağmur sensörü vardı. Hava yastığı vardı. Şu an benim araçta yağmur sensörü yok. Dream paket olmasına rağmen. Oradaki paket ve özellikler ile bizdeki bir birini tutmuyor. Anlayacağınız onlar daha az paraya daha konforlu be kaliteli araca biniyorlar. Ama avrupada toplu taşıma daha yaygın. Çünkü alt yapı oturmuş. Bizde bu alt yapı daha emekleme döneminde.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #205 : Ocak 08, 2022, 10:53:25 »
Hiç de iyi bir tespit değil. Orada satılan en boş araç bile bizim ülkemizdeki en ful olanından daha fazla özellik var. Adamların yüzde 60'ı ile 70'i bir yıl sonra aracını yeniliyor. Bizde öyle mi? Biz bir aracın borcunu 60 ayda ancak ödüyoruz. 1989 veya 1990'da köyümüze Alanya'dan gelen bir gurbetçi vardı. Aracın markası sanırım volswagendi. Aracında yağmur sensörü vardı. Hava yastığı vardı. Şu an benim araçta yağmur sensörü yok. Dream paket olmasına rağmen. Oradaki paket ve özellikler ile bizdeki bir birini tutmuyor. Anlayacağınız onlar daha az paraya daha konforlu be kaliteli araca biniyorlar. Ama avrupada toplu taşıma daha yaygın. Çünkü alt yapı oturmuş. Bizde bu alt yapı daha emekleme döneminde.

Gurbetçi örnek değil. Türk sonuçta. Biraz daha yabancı kaynakları araştırmanızı öneririm. En boş araçları buradaki full’den dolu falan değil. Gayet boş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #206 : Ocak 08, 2022, 10:58:06 »
Bir ülkenin kaderini kendi milleti tayin eder. Halk nasılsa ülke de o şekilde yönetilir. Devlet kademesindeki insanlar oraya ingiltere’den gelip oturmadı. Aynı kimlik kartına sahibiz. Milletimizin ortalaması neyse, devlet yönetimi de aynıdır. Millet rönesans yaşarsa devlet de yaşar. Bu 1600-1700’lerde avrupa’da da böyle oldu. Önce millet aydınlandı sonra devlet ipi göğüsledi.



Mesaj Birleştirildi: Ocak 08, 2022, 10:44:14
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478)  avrupalı insanlar tasarruf yapar. Çünkü tasarruf medeniyettir. Avrupa’da satılan araçların %80’i manueldir. Türkiye’de ise %70 otomatik vitesli satılıyor. Avrupalı imkanı varken a6’ya binmez. Golf’e veya clio’ya biner. Hatta inanın sandero’ya biniyorlar. Siz avrupa’da yaşasanız sandero’ya biner misiniz? Binmiyorsanız çuvaldınız kendinize batırın. Çünkü avrupa’da lüks araçlar gelire göre çok pahalı değilken avrupa’da en çok satılan araç listesinin başında sandero, golf, yaris, polo, clio gibi araçlar gelir. Ve insanlar full donanım değil, ucuz olan donanımı alır.

İşte Türkiye neden bu durumda, cevabı burada gizli. En ufak imkanı yakaladığımız an b’den c segmente, biraz daha para kazanırsak d segmente veya suva geçeriz. Hatta ilk iş bi range rover alırız.


Devlet vatandasin yakasini biraksa ulke daha cok gelisicekte birakmiyorki insanlar rahat yasasin mutlu olsun , devlet vatandasi dahada fakir olsun  diye ugrasiyor , en ucuz sifir araba 400 milyar olabilir mi ? 2023 te corollanin en bosu 1 milyon olmazsa sasirmam yani
corolla 2017 advance 1.6 manuel 25K
corolla 2019 vision mds 1.6 10k...
Corolla 2021 dream mds 10k..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #207 : Ocak 08, 2022, 11:06:26 »

Evet gurbetçi Türk ama getirdiği araba Türk değil. Sonuçta o arabayı avrupalı da kullanıyordu o zamanlar.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #208 : Ocak 08, 2022, 11:08:36 »

Devlet vatandasin yakasini biraksa ulke daha cok gelisicekte birakmiyorki insanlar rahat yasasin mutlu olsun , devlet vatandasi dahada fakir olsun  diye ugrasiyor , en ucuz sifir araba 400 milyar olabilir mi ? 2023 te corollanin en bosu 1 milyon olmazsa sasirmam yani

Sonuca odaklanmayın. Sebeplerine bakın. Henüz avrupa’nın 1600’lü yıllarına yeni giriş yapıyoruz, kafa olarak. Şunu bir türlü anlamıyor insanlar; devlet dediğin içimizden çıkıp orada çalışanlar. Bakın içimizden diyorum. İçimiz değişirse devlet de değişir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #209 : Ocak 08, 2022, 11:22:03 »

Tek iyi tarafı var, trafik %25 azaldı. Özel arabasıyla işe gidenlerin bir kısmı artık servis veya toplu taşıma kullanıyor. Ben buradan şu sonucu çıkarıyorum. Demekki servis ile gidebilecekken rahatlık yapıp özel arabayla işe gidiyormuşuz. Peki biz bu kadar keyfe düşecek kadar zengin bir ülke miyiz?

Ülke bu haldeyken herkes çuvaldızı kendisine de batırmalı. Rahata çok düşkün milletiz. Avrupa’da satılan araçlar genelde boş donanımlı ve manuel vites olur mesela. Bizim gelirimiz daha az olmasına rağmen son 15 senedir çoğunlukla full paketli ve otomatik arabalar aldık.

Bu bolluğu hem devlet yönetimi hem vatandaş olarak her şeyde rahatımıza kullandık. Sonuç ortada.
Youtube videolarındaki dayılar geldi aklıma. "Eskiden tuvalet kağıdı mı vardı ?" diyor dayı. Çünkü köyde .ötünü taşla ya da yaprakla siliyordu , şimdi olayı , hele gençleri anlayamıyor, ikide birde telefonunun markasını soruyor falan. Çevirmeli telefon neyine yetmiyor ? Onun kafası orda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #210 : Ocak 08, 2022, 11:42:11 »
Zamlar hepinizin temel ihtiyaçlarına yansıyacak elbette. İlk başta gıda.

Tek iyi tarafı var, trafik %25 azaldı. Özel arabasıyla işe gidenlerin bir kısmı artık servis veya toplu taşıma kullanıyor. Ben buradan şu sonucu çıkarıyorum. Demekki servis ile gidebilecekken rahatlık yapıp özel arabayla işe gidiyormuşuz. Peki biz bu kadar keyfe düşecek kadar zengin bir ülke miyiz?

Ülke bu haldeyken herkes çuvaldızı kendisine de batırmalı. Rahata çok düşkün milletiz. Avrupa’da satılan araçlar genelde boş donanımlı ve manuel vites olur mesela. Bizim gelirimiz daha az olmasına rağmen son 15 senedir çoğunlukla full paketli ve otomatik arabalar aldık.

Bu bolluğu hem devlet yönetimi hem vatandaş olarak her şeyde rahatımıza kullandık. Sonuç ortada.
Avrupa'da ki toplu taşımaya bizdeki toplu taşıma aynımı. Bu bile imkanı olanın kendi aracıyla işe gitmesi için yeterli. Vatandaş kazandığı ölçüde rahat yaşamak ister ve bu onun hakkı, ama devlet yönetiminin yapması gereken bu imkanı kendi için değil vatandaşı için kullanması.
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #211 : Ocak 08, 2022, 12:31:17 »
Bence kendimizi Avrupa ile kıyaslamak için bir çok konuda benzer olmamız lazım.. onlar otomobile bir ulaşım aracı olarak bakıyorlar, biz statü.. Yokluktan ve ezilerek büyüdüğümüzden çok normal..onlarda toplu taşıma ve  bisiklet gibi alternatif ulaşım araçları çok yaygın ve güvenilir.. Bizde bisikletle yola çıkarsanız zaten kelle koltukta demektir.. İş giriş çıkış saatlerinde metrobüs-metroyu düşünün.. taciz, kavga,yankesicilik ne ararsan var.. insanlar eğer biraz imkanı varsa ya da şartları zorlayabiliyorsa bu sebeple arabayı tercih ediyor bu çok normal.. Kimse kimseyi arabayla işe gidip geliyor diye eleştirmemeli..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #212 : Ocak 08, 2022, 12:56:38 »
Kimse kimseyi arabayla işe gidip geliyor diye eleştirmemeli..

Doğru. Böyle böyle gelişeceğiz. Ondan sonra devlet neden böyle. Neyse. Bir millet neyi severse öyle yönetilir. Rahatlığı seversek gevşek yönetiliriz. Üzüldüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #213 : Ocak 08, 2022, 14:44:55 »
Doğru. Böyle böyle gelişeceğiz. Ondan sonra devlet neden böyle. Neyse. Bir millet neyi severse öyle yönetilir. Rahatlığı seversek gevşek yönetiliriz. Üzüldüm.

Zor zamanlar güçlü insanlar yaratır.
Güçlü insanlar iyi zamanlar getirir.
Iyi zamanlar zayıf insanlar yaratır.
Zayıf insanlar zor zamanlar yaratır.

Sanırım sizin demek istediğinizi bu cümle özetliyor Tansu bey.

Bizde ki ihtiyaç giderme farklı komşu yada akraba ile girdiğimiz gösteriş yarışı da cabası telefondan arabaya evde ki mobilyadan kıyafete bir yarış içinde olduğumuz içinde bu durumdayız.







İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #214 : Ocak 08, 2022, 15:55:50 »
Zor zamanlar güçlü insanlar yaratır.
Güçlü insanlar iyi zamanlar getirir.
Iyi zamanlar zayıf insanlar yaratır.
Zayıf insanlar zor zamanlar yaratır.

Sanırım sizin demek istediğinizi bu cümle özetliyor Tansu bey.

Bizde ki ihtiyaç giderme farklı komşu yada akraba ile girdiğimiz gösteriş yarışı da cabası telefondan arabaya evde ki mobilyadan kıyafete bir yarış içinde olduğumuz içinde bu durumdayız.

Aynen öyle Osman Bey. Kafa olarak rönesansı yaşamalıyız. Bu dönemki sancılar umarım rönesansın ilk sancılarıdır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #215 : Ocak 08, 2022, 16:39:46 »
Avrupalı insanlar tasarruflu değildir. Tasarruf yapmasına gerek yoktur zaten  sosyal devlet olduğundan ev kira yardımı, çocuk yardımı vs gayet bol. Faiz de 0 olduğundan konut alma gibi istekleri yoktur genelde. Giyimlerine de dikkat etmezler. Yiyip içip gezerler, kendilerine yatırım yaparlar.

Biz de lüksü seviyoruz, yoksulluklar sonrasında bolluğu bulunca en lüksünü istemek psikolojik olarak normal zaten. Maalesef hepimizin köylü mentaliteden kurtulamamamızın, entelektüel olamamamızın getirisi. Köylü lafım yanlış anlaşılmasın, milletin efendisidir. Ama Avrupa'lı köylülere kıyasla bizim insanımız ot gibi yaşıyor, ne sanat, ne felsefe muhabbetleri, ne hobi. Bunun sebebi milletin sürekli karın tokluğuna ve ev ile araba sahibi olması için çalışması. Karnı aç toplumlar yenilik yapamazlar maalesef.

3 tarafı deniz olan ülkede balık yiyen sayısı kim bilir ne kadardır. Meralarla dolu Anadolumuzda meralara şehirler yapıldı hayvancılık bitirildi. Verimli topraklarda bir sürü bitki sebze meyve yetiştirilip kendi kendimize yetebilirken, aracılar yüzünden çiftçiden alınan fiyatlar çok düştü. Fiyat sebebiyle yöreye uygun olmayan çok su tüketen sebze meyvelere yönelindi, su altı suları tükendi. Maalesef son 200 yıldır olan gerileme döneminin ceremesini çekiyoruz ve ekonomik olarak düzeltebilen bir yönetim tam geldi derken yine başa döndük. 400-1000 sene önce bilimin yuvası olan yerler maalesef çok geride kaldı.

Tüm bunlara bakmadan tüm suçu da milletimizin harcama alışkanlıklarında bulmak ne kadar insaflı olur? Bu kadar bolluk, bereket olan vatan üstünde Karadağ, Arnavutluk, Makedonya gibi karın tokluğuna mı çalışsın insanlar? Tasarruf yapabilen zaten ev araba alarak yapıyor. 1 kere gelinen şu dünyada biraz da yaşamak bizim insanımızın da hakkı, ama .... Tasarruf önce eğitimli işgücünü uygun yerlere koyarak maksimum şekilde faydalanmakla, o eğitimi alana kadar yaptığın yatırımları boşa harcamayarak olur da, işte ....
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #216 : Ocak 08, 2022, 16:43:37 »
Doğru. Böyle böyle gelişeceğiz. Ondan sonra devlet neden böyle. Neyse. Bir millet neyi severse öyle yönetilir. Rahatlığı seversek gevşek yönetiliriz. Üzüldüm.

ABD ve Avrupa'ya gidip ordaki rahatlık seviyesini görseydin böyle konuşmazdın, hatta İtalyaya veya çok uzaklara değil Yunanistana gidip öğle arası-akşam 7 arasında açık yer bulmakta zorlansaydın ve onların da rahatlık seviyesini görseydin... ama neyse Tansu...

Ek bilgi. Yunanlar bizden iyi değil ama ekonomik alım güçleri ve çalışma saatleri karşılığında alabilecekleri bizden daha fazla. Bizim insanımız da 10 saat + 3-4 saat haftaiçi mesai, + haftasonu mesaisi çalışsın o mesai ücretlerini de alamasın, kölelik sistemi...
Tasarruf önce devletten başlamalı ki halka yayılsın.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #217 : Ocak 08, 2022, 16:48:44 »
Tartışma güzel, anlamlı ancak, bunun için daha uygun konumuz mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #218 : Ocak 08, 2022, 17:00:43 »
Sigara sağlığa zararlıdır!.
Konu ile ne alakası var demeyin, şöyle ki...
10 yıl önceden beri günde bir paket, M marka sigara tüketen birisi, bu tüketimden kendi ve çevresinin sağlığını düşünerek vszgeçseydi ve her gün tüketmediği sigaranın karşılığı TL'yi kenara (kumbara) koysaydı, bugün bir miktar parası birikmiş, birikirken de değerini kaybetmiş olurdu. Bunda herkes hemfikir değil mi? Geçmişe dönüp sigara fiyatlarından toplam TL birikim hesaplanabilir.
Ancak bu kişi sigara tüketmekten yine vazgeçse ama her gün bir paket sigarayı kenara koysaydı;
Bugün bir paket M sigara 21TL dense,
365x10=3650+2=3652
3652x21=76.692 TL lik ürünü olurdu.

Sigara sağlığa zararlıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #219 : Ocak 08, 2022, 20:34:28 »
Yunanistan ve italya avrupa birliğinde ve kilise altında olmasaydı türkiye’den hiçbir farkları olmazdı. İkisini de sırtlayan almanya ve fransa’dır. Özellikle yunanistan’ı. Yunanistan kim ki sırf gökçeada’da ikamet ediyor diye hristiyan ailelere hane başı 3000 euro maaş verebiliyor?

Kimse devleti suçlamasın. Tekrar ediyorum. Devlet denilen şey milletinin ortalamasıdır. Ne zaman milletimiz aydınlanır, o zaman devlet de aydınlanır.

Hala kimse, imkanı varken a6, e klas, 5 seridi almak yerine sandero clio en çok satılan model oluyor açıklamadı. Açıklayamaz. Çünkü lüksü seviyoruz. Avrupa kadar gelirimiz yok, adamlar ekonomik sürüyor ama biz fakir olarak ilk fırsatta lükse geçiyoruz. Çünkü biz buyuz. Devlet de aynı böyle. O makam odaları neden süsleniyor? İşte bu yüzden. Kafa hep aynı.