Anket

Özel aracınız ile son aylarda yaptığınız kilometre ne yönde değişti.

Daha çok kilometre yapıyorum
Daha az kilometre yapıyorum
Değişmedi
Aracı artık çoğunlukla kullanmıyorum

Gönderen Konu: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji  (Okunma sayısı 20210 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #180 : Aralık 24, 2021, 10:46:08 »
https://www.usdebtclock.org/world-debt-clock.html   .Türkçesi dünya borç saati  ülke nufusuna göre ..Amerikanın durumu hiçte iç açıcı değil 6 trilyon dolar açık görünüyor.
ABD'yi bu listeden çıkartın. Onlar 1 gecede o parayı basar borçlarını öderler, alacaklı ülkeler darmaduman olur o paraları alınca. İnka Hazineleri'ni bulan İspanyollar gibi olurlar, perişan olurlar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #180 : Aralık 24, 2021, 10:46:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #181 : Aralık 24, 2021, 23:35:26 »
Pazartesi günü açıklanan “Kur Korumalı TL Vadeli Mevduat” hesabının ardından dolar ve Euro kuru ciddi düşüş yaşandı. Pazartesi günü 18,50’ye kadar çıkan dolar kuru bugün 11,00 düzeyinde seyrediyor. Dolardaki büyük düşüşle birlikte Google, dolar fiyatını göstermemeye başladı.



Google’da “dolar” araması yapıldığı zaman sayfanın üstünde anlık dolar kuru bilgisini gösteren modül bulunuyordu. Ancak bugün itibariyle "dolar" aramalarında bu modülün gösterimi durduruldu.


Kullanıcıların dolar bilgisine “dolar kuru”, "dolar kaç tl", "dolar tl" gibi farklı aramalarla ulaşabiliyor. Sadece "dolar" araması yapıldığında Google, dolar kurunu gizliyor ancak Euro için aynı durum söz konusu değil. “Euro” şeklinde arama yaparak Euro kurunun kaç olduğu bilgisine ulaşabilirsiniz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #182 : Aralık 25, 2021, 01:19:54 »
Bende hem mobil uygulama, hem mobil chrome hem de masaüstü opera gx te herhangi bir sıkıntı yok. Görünüyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #183 : Aralık 25, 2021, 02:30:44 »
Anıl bende şimdi deneme amaçlı kontrol ettim sıkıntı yok direk fiyat skalası çıkıyor grafik halinde.
Bu şekilde
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #184 : Aralık 25, 2021, 10:56:26 »
Faizin azı karar, çoğu zarar kalanı ise bize yarar şekline geldi bu iş. Eğer haram ise hepsi haramdır. Azıcığından bir şey olmaz diye bir şey yok. Burada esas olan Devleti hangi rejime göre yönetmek isteğinde olduğunuzda .Ortaya atılan bu sistem düpedüz makyajlanmış faiz arttırımıdır. Zaten başka açıklaması da yok bence. Üretim desteklenmedikçe çıkar yol olmaz. Asıl haram olan altı üstü maden zengini, topraklarının her metrekaresi verimli, yaz kış her daim meyve ve sebze yetişebilen bu ülkeye Kanada'dan nohut, Hindistan'dan mercimek, Çinden pirinç Afrika'dan saman ithal etmektir.
Ekonomik olarak gelişmiş ülkelere bakalım, bunlar aynı zamanda eğirim, bilim gibi konularda da gelişmiştir, dünyada kıt, kendinde bol doğal kaynakları ilezenginleşmemiş olanlar. Gelişenlerde bir genelleme yapılırsa, adaletli gelir dağılımı, hukuk önünde eşitlik ve beyanın doğruluğu (bu çok önemli toplumsal bir erdemdir) ön plandadır.

Son dönemde oluşan fiyat hareketlerinden çiftçi ve üretici mağdur ise bunların ürünlerini pazarlara ulaştıranları itina ile incelemek gerekir. Örneğin, bazı ürünler marketlerde bulunamazken, üreticiden daha fazla üretim talebinde bulunmuş mudur bu satıcılar!? Bulunmadılarsa bunun gerekçesi nedir!?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #185 : Aralık 25, 2021, 18:55:26 »
Anıl bende şimdi deneme amaçlı kontrol ettim sıkıntı yok direk fiyat skalası çıkıyor grafik halinde.
Bu şekilde

bende de aynı şekilde çıkıyor..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #186 : Ocak 02, 2022, 12:53:44 »
Gelişmelerin olası etkilerini örneklem ile açıklamaya çalışayım izninizle.

A Bey'in otomobil yedek parça üretim ve satış tesisi var, yanında 50 kişi çalışmakta. Üretimi büyük oranda iç piyasaya yönelik. Ürünleri kalite konusunda orta seviyede sınıflandırılabilir, ithal denk kalitede ürünlere avantajı ise navlun. Dezavantajı ise, hammadde ve yarı mamülde fiyatlar dövize bağlı.
B Hanım da bir tekstil üreticisi. Onun da yanında 50 çalışanı bulunmakta. Çok eskiden ithal gelen kumaş, 1920'lerden beri yerli üretilebilmekte. Ancak kullandığı makine ve yedek parçaları hala kısmen ithal ve dövize bağlı. Benzer ürünlere göre avantajı navlun, dezavantajı markalaşma.

Piyasada TL kuru, gıda, vergi, elektrik, akartakıt vb kalemlerdeki fiyat değişimlerinden dolayı oluşan koşullar kişilerin araç kullanımını azaltmakta. Dolayısı ile daha az otomobil yedek parçasına ihtiyaç duyulmakta. A Bey bir inceleme yaptığında  firma gelirinin düştüğünü farketmekte. Giderler artarken, satışlarda bir azalma görülmekte. Arz-Talep dengesi ve fiyat oluşumundan dolayı ürünlerine zam yaptığında satışları daha da azalmakta, bu yüzden bir optimum fiyat belirleme arayışına girmekte.
A Bey çalışanlarına babacan yaklaşsa da, durumun sürdürülebilir olmadığını görmekte ve son çare olarak giderlerini azaltma yolunu seçmekte. Bu yüzden 40 çalışanla durumu idare etmeye karar vermekte. Dolayısı ile 10 çalışanının iş akdini istemeye istemeye fes etmekte.
Mevcut durumda geliri büyük oranda azalan 10 kişi, belli aralıklarda aldıkları pantalon, gömlek vb. kıyafetleri almaktan vazgeçmekte. Ayrıca bunlardan 3'ü sahip oldukları otomobilleri de artık kullanmamaya çalışmakta.
Kıyafet satışlarındaki azalma B Hanım'ın firmasını da etkilemekte. O da kendince şirketin devamlılığını sağlayabilmek için bulabildiği en kolay çözüme,  üzülerek yönelmekte ve 10 kişiyi işten çıkarmakta.
Geliri önemli oranda azalan bu 10 kişi de pantalon, gömlek ve elbise alamayacağına karar vermekte. Çünkü hem gelirleri azalmış, hem de baştaki etmenlerden dolayı zorunlu tüketim malı olan bazı gıda maddelerinin fiyatları artmış, hane fatura giderleri de yükselmiştir. Yine bunlardan 3'ü otomobil sahibidir ve 1'i otomobilini satmaya, 2'si mümkün mertebe otomobillerini kullanmama yoluna gitmekte. Durum böyle olunca A Bey'in firmasından artık daha da az ürün talebi olmakta. Çünkü hem ürün toplam talebi azalmış, hem de daha ucuz ve düşük kalite ürüne yönelim artmıştır.
Tahmin edin bakalım A Bey bu yeni koşullardaki sorunu geçici olarak çözmek için hangi yolu düşünmüş ve seçmiştir.
Bu durum içe dönen spiral oluşumuna neden olur, bir kısır döngüdür. Buna, vergi oranlarını arttırsa da toplam vergi geliri azalan ve çözüm olarak yine vergi oranlarını arttıran kurumları, diğer sektörleri de ekleyebilirsiniz. Sonuç!? Belli!.
Çözüm? Daha önce uygulanmış, bilinen, bilimsel yöntemler mevcut, ilgilenenlere için bu konuya da değinebiliriz.

Düzenleme: İmla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #187 : Ocak 02, 2022, 16:41:55 »
Çok uzun yıllardır girdiğimiz kısır döngü bu,imf si gelir,tüketimi kıs,vergileri artır,ücretleri dondur,kabak her zaman halk deyimiyle vatandaşın kafasında patlıyor,çare ne olabilir? gereksiz yatırımları durdurma veya hiç başlamama,ancak % 70-80 i tamamlanmış gap benzeri projelerin tamamlanması,market alış verişine gücü yetmeyen vatandaşın otoyola ne ihtiyacı var ? gibi hesaplamalar dışında farklı çözümlere de bakmalı..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #188 : Ocak 02, 2022, 17:50:07 »
Kemerler sıkılmalı ama tamamı halktan istenmemeli,ilk kemer sıkacak olan varsa o devlet olmalı kendi içerisinde yaptığı tasarruflarla halkın yararına olacak yatırımlar desteklemeler yapılmalı,özelleştirmeden kademeli olarak vazgeçilmeli onun yerine yeni çalışma kanunu düzenlenmeli ve çalışanın hakkı korunmalı "Birinin iki dudağı arasında olmamalı" yoksa bu durum çalışana olumsuz yansıma yapıyor ve bu olumsuzluk üretimden sosyal hayata hatta aile hayatına kadar sirayet etmekte ve silsile yoluyla kazancın düşmesine kadar gitmekte,bu şekilde bu iş malesef olmuyor,daha maaşları almadan elektrik, vergi ve diğer zamlar karşısında erimeye başladı bile.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #189 : Ocak 02, 2022, 17:55:36 »
Benim yorumum silindi herhalde. Buraya detaylı bir hesap yazmıştım az önce:(

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2022, 17:56:49
Pardon diğer konuya yazmışım. İyice paranoyak oldum:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #190 : Ocak 03, 2022, 00:22:30 »
Noterler Birliği 2022 Yılı Araç Satışı İçin Tahsil Edeceği Ücreti Açıkladı. 2021 de 305 TL olan ücret 2022 İçin 457 TL oldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #191 : Ocak 03, 2022, 09:21:11 »
özelleştirmeden kademeli olarak vazgeçilmeli
Zaten ne kaldı ki?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #192 : Ocak 03, 2022, 09:22:54 »
Noterler Birliği 2022 Yılı Araç Satışı İçin Tahsil Edeceği Ücreti Açıkladı. 2021 de 305 TL olan ücret 2022 İçin 457 TL oldu.

Yuh! Kocaman bir Yuh!. Yapılan şey sadece yazıcıdan alınan bir sayfa matbu evrak ve üç beş mühür. Zam oranı %50. Tamamen soygundur. Başka açıklaması yok.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '12
  • 7 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #193 : Ocak 03, 2022, 09:51:10 »
Noterler Birliği 2022 Yılı Araç Satışı İçin Tahsil Edeceği Ücreti Açıkladı. 2021 de 305 TL olan ücret 2022 İçin 457 TL oldu.
Az önce Bodrumda bir araç satışına şahit oldum. 391,50 TL ödeme yapıldı. İlk tescilin de 290 TL olduğunu söylediler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #194 : Ocak 03, 2022, 11:40:46 »
Standart hale gelmiş olan vergi ,harç tahakkukuna her yıl tahmini bütçe gideri üzerinden zam yapmak hem kolaycılık hem de artık ödenemez hale geliyor,geçen de bu yılbaşı olayını hiç istemiyorum derken bahsettiğim bu idi,neden yılbaşı kutlanır? hem her yıl başı 1 yaş yaşlanıyorsun? araban 1 yıl eskiyor,devasa zamlar geliyor nesine kutlama yapılıyor?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #195 : Ocak 03, 2022, 11:44:52 »
Standart hale gelmiş olan vergi ,harç tahakkukuna her yıl tahmini bütçe gideri üzerinden zam yapmak hem kolaycılık hem de artık ödenemez hale geliyor,geçen de bu yılbaşı olayını hiç istemiyorum derken bahsettiğim bu idi,neden yılbaşı kutlanır? hem her yıl başı 1 yaş yaşlanıyorsun? araban 1 yıl eskiyor,devasa zamlar geliyor nesine kutlama yapılıyor?

Huzura bir adım daha yaklaştığımız için  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #196 : Ocak 03, 2022, 11:59:29 »
Huzura bir adım daha yaklaştığımız için  :D
Belki bizi böyle görüyorlardır.
Biraz şaka iyi olur
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #197 : Ocak 03, 2022, 13:48:26 »
Standart hale gelmiş olan vergi ,harç tahakkukuna her yıl tahmini bütçe gideri üzerinden zam yapmak hem kolaycılık hem de artık ödenemez hale geliyor,geçen de bu yılbaşı olayını hiç istemiyorum derken bahsettiğim bu idi,neden yılbaşı kutlanır? hem her yıl başı 1 yaş yaşlanıyorsun? araban 1 yıl eskiyor,devasa zamlar geliyor nesine kutlama yapılıyor?
Şahsen o lanet yıl geride kaldığı için ne çok kutlasam yeridir, bunlardan kurtulmaya yaklaştığımız için de ayrıca yeni yılı kutlamaya değer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #198 : Ocak 03, 2022, 14:29:58 »
Az önce Bodrumda bir araç satışına şahit oldum. 391,50 TL ödeme yapıldı. İlk tescilin de 290 TL olduğunu söylediler.

Haberlerde bu şekilde söylendi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Ekonomi, Yatırım, Sanayi, Strateji
« Yanıtla #199 : Ocak 03, 2022, 15:31:50 »
Şahsen o lanet yıl geride kaldığı için ne çok kutlasam yeridir, bunlardan kurtulmaya yaklaştığımız için de ayrıca yeni yılı kutlamaya değer.

 :alkis:
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN