Gönderen Konu: YENİ COROLLA YALITIM  (Okunma sayısı 21598 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #60 : Ağustos 25, 2021, 16:11:51 »
Arkadaşlar merhaba ;

Çok ekstrem bir iş yapmak istiyorum. Motor yalıtımı ile ilgili.
Motorun titreşim yönünde bir şok emici koymayı düşünüyorum. Yada yine titreşimi azaltması için ağırlık koymak istiyorum.

Motor bölümü ve kabin içine yapabileceğim tüm yalıtımları yaptım. şimdi titreşimden dolayı kabin içinde uğultu şeklinde ses var. Bu ses neredeyse her devirde var.
Kurşun gibi ağır bir metali titreşimleri alacak şekilde koymak istiyorum.

Bu çok farklı bir konu olduğundan Türkiye veya dünyada bu tarz bir uygulama bulamadım.

Sizce fayda getirir mi ? görüşleriniz nelerdir ?

Anıl bey, titreşim kaynağının motor olduğunu nasıl anladınız?   O titreşim kaynağı yol olmasın?    Motor devri arttırkça uğultu artıyor mu?  Artmıyorsa motor kaynaklı değildir. Ben şahsen titreşim kaynağının yol  daha doğrusu süspansiyon olduğunu düşünüyorum.
Corolla'da süspansiyonun dar aralıkta tepkisi çok zayıf. o da yoldaki ufacık darbeleri emmeyip direk şaseye yani içeri veriyor. Vucudunuza darbe, kulağınıza ses olarak dönüyor.  Dar aralıktaki tepkisinin zayıf olmasını, yol tutuş için yaptıklarını düşünüyorum.   Diğer yandan o titreşim yine içeri girmez ama amortisör takozlarında kauçuk ciddi derecede az, nerdeyse yok gibi.  Vw grubu araçların amortisör takozuna bakın, önceki aracım 2005 Bora'da bile amortisör takozu kocaman kavçuk bir parçaydı.  Corollada kağıt gibi nerdeyse.  Amortisör takozları ile şase arasına darbe amici kavçuk birşey konulabilse ,  olay epey çözülüyor. 
Süspansiyon parçalarının ana görevi yol tutuş ve  darbe emicilik olsa da, en büyük görevlerinden biri de tekerler ile şase arasında izolasyon sağlayarak titreşimi ve yol gürültüsünü emmektir. 


Toyota Club Türkiye

Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #60 : Ağustos 25, 2021, 16:11:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #61 : Ağustos 25, 2021, 18:25:03 »
Arkadaşlar merhaba ;

Çok ekstrem bir iş yapmak istiyorum. Motor yalıtımı ile ilgili.
Motorun titreşim yönünde bir şok emici koymayı düşünüyorum. Yada yine titreşimi azaltması için ağırlık koymak istiyorum.

Motor bölümü ve kabin içine yapabileceğim tüm yalıtımları yaptım. şimdi titreşimden dolayı kabin içinde uğultu şeklinde ses var. Bu ses neredeyse her devirde var.
Kurşun gibi ağır bir metali titreşimleri alacak şekilde koymak istiyorum.

Bu çok farklı bir konu olduğundan Türkiye veya dünyada bu tarz bir uygulama bulamadım.

Sizce fayda getirir mi ? görüşleriniz nelerdir ?

Sizin aracınızın sağ ve sol motor bağlantı takozları hidrolik, aracın da yeni olması vesilesiyle aşağıdaki figürde işaretlediğim noktalara mümkün olabildiğince kalın (sanırım tek taraf için 5mm yeterli olur) orta sertlikte bir kauçuk pul koymayı deneyebilir misiniz?




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #62 : Ağustos 25, 2021, 20:29:46 »
Sizin aracınızın sağ ve sol motor bağlantı takozları hidrolik, aracın da yeni olması vesilesiyle aşağıdaki figürde işaretlediğim noktalara mümkün olabildiğince kalın (sanırım tek taraf için 5mm yeterli olur) orta sertlikte bir kauçuk pul koymayı deneyebilir misiniz?

Mantıklı  , tek sorun vidayı torkladığımızda parça nedeniyle tam sıkılamaması. yani kauçuk parça eziliyor ve vidanın titreşimle zamanla gevşemesine neden oluyor.  Ama deneyeceğim.
ayrıca parça numaraları ile görsellerle aktarmanız benim için paha biçilmez bir kaynaktır. parts.toyota.com sitesi haricinde bir bilgi kaynağımız yok.



Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 25, 2021, 20:49:18[/time]

Anıl bey, titreşim kaynağının motor olduğunu nasıl anladınız?   O titreşim kaynağı yol olmasın?    Motor devri arttırkça uğultu artıyor mu?
öncelikle cevabınız ve aklımdakileri yazdığınız için teşekkür ederim ve tebrik ederim.
Titreşim kaynağı kesinlikle motor , çünkü araç dururken motoru çalıştırdığımda devir ile titreşim ve ses artıyor. Bu sesi normal kullanıcı aracın yalıtımı nedeniyle duyamaz. çünkü aracın motor bölümündeki yalıtım eksiği doğrudan motor sesini duymanıza neden oluyor. Benim aracımda motor bölümü kapalı kutu gibi. bu nedenle sesi meydana getiren yerin şasenin kendisi olduğu bariz belli. uğultulu bir sesim var. aynı diizel araçlardaki gibi. motor , araba çok yeni olduğundan bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Daha iyiye ulaşmak amaçlı bir küçük iyileştirme yapmayı düşündüm.
 
Corolla'da süspansiyonun dar aralıkta tepkisi çok zayıf. o da yoldaki ufacık darbeleri emmeyip direk şaseye yani içeri veriyor. Vucudunuza darbe, kulağınıza ses olarak dönüyor.  Dar aralıktaki tepkisinin zayıf olmasını, yol tutuş için yaptıklarını düşünüyorum.   Diğer yandan o titreşim yine içeri girmez ama amortisör takozlarında kauçuk ciddi derecede az, nerdeyse yok gibi.  Vw grubu araçların amortisör takozuna bakın, önceki aracım 2005 Bora'da bile amortisör takozu kocaman kavçuk bir parçaydı.  Corollada kağıt gibi nerdeyse.  Amortisör takozları ile şase arasına darbe amici kavçuk birşey konulabilse ,  olay epey çözülüyor.
Çok haklısınız. yalıtım konusunda bir diğer düşüncem de amortisörde olacak. Yol dan gelen titreşimin bariz içeride hissedilme nedeni bu kauçuk parçalar. Yeni corollada yayın altına üstüne birşeyler konulmuş ancak bir mercedes de olduğu gibi 10cm kauçuk tabiki yok. ipeksi sürüşün temelinde bu tür basit ama arabayı da araba yapan parçalardan geçiyor. lexus için daha kalınları kullanılırken corolla için neredeyse koklatma tarzında kullanılmışlar. amortisör takozu , taşıyıcı burçları da önemli parçalardan.

Corolla aracında inanın bana çok ciddi yalıtım için çalışmışlar. Arabanın altı üstü titreşim sönümleyici malzeme ile kaplı. ama bu yanlış bir yaklaşım. çünkü titreşim kaynaklı sesi bu yalıtımla alamazsınız. titreşimin kasaya iletimini durdurmanız gerek. sonra ise tabana keçe bile sermeseniz yine rahatsız edici özellikle 350 400 hz bandında gelen sesler olmadığından araba çok konforlu olacaktır. Ha yüksek frekansdaki sesleri kesmek de bir okadar kolaydır ...  Ben bu nedenle corollanın yol sesi kesilemez diyorum.

Süspansiyon parçalarının ana görevi yol tutuş ve  darbe emicilik olsa da, en büyük görevlerinden biri de tekerler ile şase arasında izolasyon sağlayarak titreşimi ve yol gürültüsünü emmektir. 
Bu izolasyonu sağlamak veya iyileştirmek için çalışmalarım sürüyor. ama görüyorum ki corolla ile lexus arasında bu tarafda ciddi bir fark yok. parça numaraları bile aynı verilen yay altı kauçuk var. bire bir aynı parça bile olabilir.

yay işi tehlikeli olduğundan araştırıyorum. ama yay düzgün oturacak şekilde belki bu plastik kauçuk parçalar arttırılabilir. veya yay oturması bozulmayacak ama izolasyonu arttıracak bir önlem alınabilir.

Bizim c sınıfı araçlar için bunu yapabilirsek mucize gibi bir arabaya sahip oluruz. Bence daha ileriye gitmek de aptallık olur gibi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #63 : Ağustos 25, 2021, 21:41:38 »
Mantıklı  , tek sorun vidayı torkladığımızda parça nedeniyle tam sıkılamaması. yani kauçuk parça eziliyor ve vidanın titreşimle zamanla gevşemesine neden oluyor.  Ama deneyeceğim.
ayrıca parça numaraları ile görsellerle aktarmanız benim için paha biçilmez bir kaynaktır. parts.toyota.com sitesi haricinde bir bilgi kaynağımız yok.

Rica ederim,

O yüzden "orta sertlikte" diye özellikle belirttim, cıvatayı torkladığınızda ezilip yırtılmayacak, termal gerilim değişkenliği düşük bir kauçuk, kestamit vs. gibi, en azından metalin metale temasından daha emici bir malzeme olması işi epey değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #64 : Ağustos 31, 2021, 22:37:26 »
aşağıda ki video da 10sn de görülen :


.
.
.
.
.
.

ve
Bu video da 9:25 de görülen ;

.
.
.
.
.







resimlerde görülen bu parçaların işlevi nedir ? tahmin ettiğim gibi titreşim ve ağarlık için olabilir mi ? temin edebilir miyiz ?
birisi renault birisi bmw..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #65 : Eylül 01, 2021, 11:48:52 »
Sanki emme manifolduna girerken konulmuş. Blow-off valve olabilir mi abi?
Ama sonra düşündüm de renodaki farklı bir yerde.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #66 : Eylül 04, 2021, 22:43:20 »
Iyi aksamlar ,2021 dream multis aldim 1 ay evvel , yalitim konusunda vosvagen ayarini aramayin bence ancak yerin dibine sokulacak kadar da kotu degil ,kullanfigim icin soyluyorum bence idare eder

Mesaj Birleştirildi: Eylül 04, 2021, 22:46:44
Iyi aksamlar , 1 ay evvel 2021 corolla dream multis aldim, yalitim olarak vosvagen ayarini aramayin ancak yerin dibinr sokacak kadar da sesciletmiyor iceri , bence idare eder rahatsiz edici degil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #67 : Eylül 05, 2021, 11:49:15 »
yalıtım amacıyla bariyer niyetine kauçuk ve üstü kaplı bir altlık almıştım. plastik bir örtü ama ağır birşey.

paspas altına serdim. Ses sanki bir miktar kesildi gibi geldi. ölçüm yapamıyorum ama hissettiysem bu iyiye işarettir.

https://www.hepsiburada.com/eryapi-ses-yalitim-bariyeri-2-mm-p-HBV00000PO852?magaza=Erginlerticaret

kullandığım malzeme buydu. gürültü yalıtımı yapmaz ama eğer araya ses emici bir sünger konulursa güzel işler yapar diye tahmin ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #68 : Eylül 05, 2021, 12:48:06 »
yalıtım amacıyla bariyer niyetine kauçuk ve üstü kaplı bir altlık almıştım. plastik bir örtü ama ağır birşey.

paspas altına serdim. Ses sanki bir miktar kesildi gibi geldi. ölçüm yapamıyorum ama hissettiysem bu iyiye işarettir.

https://www.hepsiburada.com/eryapi-ses-yalitim-bariyeri-2-mm-p-HBV00000PO852?magaza=Erginlerticaret

kullandığım malzeme buydu. gürültü yalıtımı yapmaz ama eğer araya ses emici bir sünger konulursa güzel işler yapar diye tahmin ediyorum.

Anıl hocam ben size en başta da söylemiştim. CTK domanitor üzerine  ses emici ELASTIC gibi bir 2. bir katman daha yapmanız gerekli dedim.  Şuan bir nebze onu sağlamış oldunuz. 

http://ctk-tr.com/elastic/

Yakın yerlerde olsak ,  araçları bir kıyaslardık, güzel olurdu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #69 : Eylül 05, 2021, 12:58:55 »
Anıl hocam ben size en başta da söylemiştim. CTK domanitor üzerine  ses emici ELASTIC gibi bir 2. bir katman daha yapmanız gerekli dedim.  Şuan bir nebze onu sağlamış oldunuz. 

http://ctk-tr.com/elastic/

Yakın yerlerde olsak ,  araçları bir kıyaslardık, güzel olurdu.


Yakın değiliz ancak yakın arkdaşımda yalıtımsız , bir abimizde az yalıtımlı araçlar var. Test edildiğinde içindeki uğultu farkı benim araç ile çok farklı.

Dediğiniz gibi dominatör üstüne kauçuk sünger , üstüne sesi bloklayacak 2. kat sonra aracın yalıtımı koydum. sonra taban halısı. Son yazdığım yalıtımı taban halısı üzerine serdim.

Araçta bazı asfaltlarda sıfır ses var. yol sesi sadece camdan , kapı fitilinden geliyor. Sorun burada başlıyor çünkü oturduğum yerde asfalt yok :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #70 : Eylül 05, 2021, 19:58:33 »
Anıl hocam ben size en başta da söylemiştim. CTK domanitor üzerine  ses emici ELASTIC gibi bir 2. bir katman daha yapmanız gerekli dedim.  Şuan bir nebze onu sağlamış oldunuz. 

http://ctk-tr.com/elastic/

Yakın yerlerde olsak ,  araçları bir kıyaslardık, güzel olurdu.
Burak dominator ve premium serisinde ne fark var?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #71 : Eylül 06, 2021, 00:54:46 »
Burak dominator ve premium serisinde ne fark var?

Barış hocam,  ikisi de en temelde titreşim sönümleyicidir.  Yapıştırıldığı yüzeyde  titreşim oluşmasını ve varolan titreşimin sönümlenmesini sağlarlar.    Bu malzemeler genelde bütil, kauçuk  ve polimer malzemelerden ve üzerindeki aliminyum folyodan oluşuyor. 

Farkına gelecek olursak,  biraz araştırıp, detaylı cevap vereyim dedim, araştırırken de bir sürü şey öğrendim :)

1-Premium'da  kullanılan aliminyum folyo 0.10 mm  iken Dominator'de kullanılan folyo 0.15mm.   Bu dominator'un daha dayanıklı olmasını sağlarken, akustik açıdan daha iyi olmasını sağlıyormuş .

2- Ürün içeriğinde kullanın bütil, kauçuk, polimer  maddelerin miktarları farklı.   Buna bağlı olarak  titreşim sönümleme kabiliyetleri değişiyor. 
İşin mühendisliğine indiğimizde bu titreşim sönümleme  kabiliyetini,   MLF (mechanical loss factor - vibration damping "strength")  dedikleri mekanik kayıp faktörü ile gösterip ifade ediyorlar.   Bu değer ne kadar yüksekse o kadar titreşim sönümleme kabiliyeti/verimi daha iyi demektir. 

Ürün içeriğine göre bu değer değiştiği gibi, ürün kalınlığına göre de bu değer değişiyor.  İki ürünü kıyaslayacak olursak;

1.8 mm Premium'un MLF değeri 0.31  ,  2.2mm için 0.36  iken; 2.0mm Dominator'un MLF değeri  0.38

3.0 mm kalınlıktaki Premium'un MLF değeri  0.51 iken;  Dominator'un MLF değeri 0.54

4.0 mm kalınlıktaki Premium'un MLF değeri  0.55 iken;  Dominator'un MLF değeri 0.58

Baktığımız zaman aynı kalınlıktaki  Premium ile Dominator ürünlerinin  MLF değerleri arasında %10 bile fark yok,  0.03  fark var. 

3- Aynı kalınlıktaki Dominatör , premium'dan daha ağır .
3mm lik premium'un bir  adeti 680 gram iken, dominator 890 gr.  %30 civarı daha ağır. Total yalıtımda 10 kg civarı daha fazla ağır malzeme kullanmış olursunuz.

4- Dominator daha sert bir malzeme.  Uygulaması premium'a göre bir tık daha zor oluyor haliyle.

5-Açıklamalardan okuduğum kadarıyla ,  dominator, yol gürültüsünden ziyade özellikle  fazla bas üreten ses sistemlerinin olduğu araçlarda (subwoofer vs kullanıldığında) kullanılmak üzere üretilmiş gibi.  Basın oluşturduğu titreşimi olabildiğince kesmek için.

Farkları göz önüne aldığımda,  bütçe varsa tabiki dominator kullanılabilir.   Bir tık daha iyi gibi duruyor ama bir tık :)   

Ürüne karar verirken toplam bütçenizi göz önüne alın.  Ben olsam dominatör yerine, premium alır,   arta kalan para ile elastic, wawefix gibi ikinci katman malzeme almayı tercih ederim.

Son olarak ürün kalınlıkları kullanacağınız yere göre önem kazanıyor.
-Kapılarda 1.8-2.2 mm premium veya 2.0mm  dominator kullanılırken, 
-Tabanda 3 veya 4 mm olanlardan kullanmanız gerekli.
-Tavanda ise 2-3 mm kullanmanız gerekli.


Ürünlerin linklerini aşağıya bırakıyorum, detaylı inceleyebilirsiniz.

http://ctk-tr.com/premium/

http://ctk-tr.com/dominator/
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #72 : Eylül 06, 2021, 11:57:56 »
peki kullanıcı deneyimini merak ediyor musunuz ?

Dominatör ve standart kullandım. dominatörü en çok ses alması muhtemel yerlere yapıştırdım. uygulamak çok zor, ısıtmak gerekiyor. yapışması güzel.

Ben dominatörü içindeki kauçuk fazla diye seçtim. kalınlığına güvendim. zira 4 kat yapmak yerine bir kat geçecektim.

sorun şu : dominatör bile yeterince sert bir malzeme değil. İnsan uygulayacak kıvamda bırakmışlar. Uygulanabilirlik olarak sert olmasada dezavantajı yumuşak kalıp titreşimi tam sönümlememesi. Araçların orjinal yalıtımlarında rezonans için gerçekten sert , tırnak bassan içine girmeyen bir malzeme kullanmışlar. açıkçası orjinalin daha iyi olduğunu düşünüyorum.

Bizim araçlarda sorun ise fabrika yalıtımı. Keşke hiç yalıtım olmasa ama her yeri robot yalıtımı. Bu nedenle önce yalıtımların sökülüp temizlenmesi , sonra yapılacaksa yalıtım yapılması gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #73 : Eylül 06, 2021, 16:34:44 »
peki kullanıcı deneyimini merak ediyor musunuz ?

Dominatör ve standart kullandım. dominatörü en çok ses alması muhtemel yerlere yapıştırdım. uygulamak çok zor, ısıtmak gerekiyor. yapışması güzel.

Ben dominatörü içindeki kauçuk fazla diye seçtim. kalınlığına güvendim. zira 4 kat yapmak yerine bir kat geçecektim.

sorun şu : dominatör bile yeterince sert bir malzeme değil. İnsan uygulayacak kıvamda bırakmışlar. Uygulanabilirlik olarak sert olmasada dezavantajı yumuşak kalıp titreşimi tam sönümlememesi. Araçların orjinal yalıtımlarında rezonans için gerçekten sert , tırnak bassan içine girmeyen bir malzeme kullanmışlar. açıkçası orjinalin daha iyi olduğunu düşünüyorum.

Bizim araçlarda sorun ise fabrika yalıtımı. Keşke hiç yalıtım olmasa ama her yeri robot yalıtımı. Bu nedenle önce yalıtımların sökülüp temizlenmesi , sonra yapılacaksa yalıtım yapılması gerekiyor.

Aracın kendi yalıtım malzemesi,  yalıtımdan ziyade mukavemeti arttırmak için de kullanılan bir malzeme.  o yüzden çok sert.  Ama sertlik titreşim sönümlemede işe yarasaydı, tabana sıkılan onca malzemenin işe yaraması gerekirdi diye düşünüyorum.
Subi garage'ın da benzer şu şekilde bir yorumu vardı;  kullanılan bunca malzemenin titreşimi/sesi kesmesi gerekirdi, demekki malzeme ses sönümlemede çok etkili bir malzeme değil diyordu.   

Diğer yandan fabrikanın kullandığı malzeme pek sökülecek gibi durmuyor,  kemik gibi bütünleşmiş araçla. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #74 : Eylül 06, 2021, 18:37:48 »
titreşimi ne subigarage ne de biz çözebiliriz. arabanın bütün metalini bu malzemelerle kat kat yapıştırsak yine içeride titreşim kaynaklı ses duyarız.

gereksiz diyemiyorum çünkü düşük frekanslara düştüğünden daha az rahatsız edici oluyor ve ses üretimini azaltıyor. ama kesmiyor.

titreşim yoksa araba zaten mercedes olurdu. Makinenin yapılma amacı kabinde sessizlik değilse sonradan yapılan eklemelerin çok fayda ettiğini söyleyemem.

Malzemenin sert olması bence çok önemli , bir de ağırlığı önemli. ciddi derecede güç var. titriyor ve buna karşı koymaya çalışıyoruz. ne kadar sert olursa okadar az titreme olur. ama sert derken kırılma yapmayacak kadar sert olmalı. bu kesinlikle dominatör değil.

işin özüne dönersek , donimatördür yalıtım malzemeleri ile blokla , sönümle , akustik engelle fark etmez. arabanın ses yapan yerleri fabrikasyon mühendisliği yapılmadıysa sonradan yapılan iyileştirmeler biraz havada kalıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #75 : Eylül 06, 2021, 20:11:28 »
Aracın kendi yalıtım malzemesi,  yalıtımdan ziyade mukavemeti arttırmak için de kullanılan bir malzeme.  o yüzden çok sert.  Ama sertlik titreşim sönümlemede işe yarasaydı, tabana sıkılan onca malzemenin işe yaraması gerekirdi diye düşünüyorum.
Subi garage'ın da benzer şu şekilde bir yorumu vardı;  kullanılan bunca malzemenin titreşimi/sesi kesmesi gerekirdi, demekki malzeme ses sönümlemede çok etkili bir malzeme değil diyordu.   

Diğer yandan fabrikanın kullandığı malzeme pek sökülecek gibi durmuyor,  kemik gibi bütünleşmiş araçla.
Teşekkür ederim Burak,
peki 2.katman için ne tavsiye edersin?veya en iyisi hangisi?
birde 2.katmanlar arasındaki farklar nedir?
Teşekkürler şimdiden

Mesaj Birleştirildi: Eylül 06, 2021, 20:12:36
titreşimi ne subigarage ne de biz çözebiliriz. arabanın bütün metalini bu malzemelerle kat kat yapıştırsak yine içeride titreşim kaynaklı ses duyarız.

gereksiz diyemiyorum çünkü düşük frekanslara düştüğünden daha az rahatsız edici oluyor ve ses üretimini azaltıyor. ama kesmiyor.

titreşim yoksa araba zaten mercedes olurdu. Makinenin yapılma amacı kabinde sessizlik değilse sonradan yapılan eklemelerin çok fayda ettiğini söyleyemem.

Malzemenin sert olması bence çok önemli , bir de ağırlığı önemli. ciddi derecede güç var. titriyor ve buna karşı koymaya çalışıyoruz. ne kadar sert olursa okadar az titreme olur. ama sert derken kırılma yapmayacak kadar sert olmalı. bu kesinlikle dominatör değil.

işin özüne dönersek , donimatördür yalıtım malzemeleri ile blokla , sönümle , akustik engelle fark etmez. arabanın ses yapan yerleri fabrikasyon mühendisliği yapılmadıysa sonradan yapılan iyileştirmeler biraz havada kalıyor.
Ben hoparlörleri değiştirirken kapılara yaptırmıştım ciddi anlamda ses fark etti.gerisi için henüz denemedim bir şey diyemem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #76 : Ocak 19, 2022, 18:12:51 »
Aracın zeminini 1-2 güne dominator ile kaplatıyorum.üzerine zemin zaten halı olduğu için öncelikle birşey ile kaplatmayacağım ancak yetersiz gelirse artı zemin ile kaplatacağım.sonuçları yazarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #77 : Ocak 20, 2022, 08:30:23 »
Bu soğukta dominatörü kim uygulayacaksa sabırlar diliyorum.  Madem iyi olsun istiyorsunuz aracın püskürtme yalıtımlarını kaldırıp temizleyin, sonra dominatör uygulayın. Arabanın da altında pütür falan atarsanız titreşim olayını epey kesersiniz.

Daha ilginç bir şey diyeceğim. Bagaja yalıtım yapmayın veya tabanda bir yere keçe bile sermeyin ki biraz yol sesi olsun. Diğer sesleri bastırsın. Yoksa motor sesi rüzgar sesi derken yine memnun kalmazsınız. Araba içinde bir miktar yol sesi olsun ama rahatsız etmesin, amaç bu olmalı. Resim de paylaşırsanız belki biz de faydalanabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #78 : Ocak 21, 2022, 08:43:59 »
Bu soğukta dominatörü kim uygulayacaksa sabırlar diliyorum.  Madem iyi olsun istiyorsunuz aracın püskürtme yalıtımlarını kaldırıp temizleyin, sonra dominatör uygulayın. Arabanın da altında pütür falan atarsanız titreşim olayını epey kesersiniz.

Daha ilginç bir şey diyeceğim. Bagaja yalıtım yapmayın veya tabanda bir yere keçe bile sermeyin ki biraz yol sesi olsun. Diğer sesleri bastırsın. Yoksa motor sesi rüzgar sesi derken yine memnun kalmazsınız. Araba içinde bir miktar yol sesi olsun ama rahatsız etmesin, amaç bu olmalı. Resim de paylaşırsanız belki biz de faydalanabiliriz.

Bakırköy incirli de sürekli iş yapan bir arkadaşıma yaptırıyorum yine, bagaja yaptırmıyorum şimdilik kabin zeminini komple ilk önce temizleyecek kapıları yaptığı gibi muhtemelen alkol ile artık bu kış günü tahmin ediyorum ki kaloriferi açıp içini fırın gibi yapıp sonra da ısıtıcı ile artık yapar diye düşünüyorum.ben sadece dominator 4mm yaptırıyorum üzerine aracın kendi halısı olacak bu şekilde deneyeceğim olmaz ise üzerine daha sonra silence mat koymayı düşünüyorum.gelişmelerden haberdar ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #79 : Ocak 21, 2022, 09:05:16 »
Bakırköy incirli de sürekli iş yapan bir arkadaşıma yaptırıyorum yine, bagaja yaptırmıyorum şimdilik kabin zeminini komple ilk önce temizleyecek kapıları yaptığı gibi muhtemelen alkol ile artık bu kış günü tahmin ediyorum ki kaloriferi açıp içini fırın gibi yapıp sonra da ısıtıcı ile artık yapar diye düşünüyorum.ben sadece dominator 4mm yaptırıyorum üzerine aracın kendi halısı olacak bu şekilde deneyeceğim olmaz ise üzerine daha sonra silence mat koymayı düşünüyorum.gelişmelerden haberdar ederim.
Bence güzel olur. Ama tavsiyemdir arabayı tekrar açtırmayın. Ucuz bir kauçuk süngeri bir de bariyer diye geçen plastik koyarsanız zaten yalıtımda yapabileceğiniz her şeyi yapmış olursunuz. Bir daha da uğraşmazsınız. sadece ayak basan yerlere bile serilse olur aslında. doğrudan gelen sesler zaten keçeyle engellenmiş. sonra davlumbazlara yaparsınız.
Arka kısım içinse sadece içten davlumbazlara yapılır. bir de arka çam altındaki kaplama altında gani gani yerler var. sonradan doldurup bagajdan gelen sesin yarısını halledersiniz. Başarılar dilerim, umarım dilediğiniz gibi olur.