Gönderen Konu: YENİ COROLLA YALITIM  (Okunma sayısı 21550 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #40 : Ekim 13, 2020, 19:23:10 »
Oto döşemeciler bu direksiyonun olduğu ön bölümü komple sökebiliyorlar mı ? Motor odasıyla içeriyi ayıran duvarı içerden ctk dominator ve üzerine bir tane ses yalıtım süngeri/keçesi koymak var aklımda, bir de dikkat etmedim ama teker davlumbazlarına ve plastik çamurlukların araç içi tarafına da yalıtım yapılırsa yol sesi baya azalır sanırım tabi tabanı da yapmak lazım ama hemen yapılmayacaksa en azından buralardan başlanmalı bence

Toyota Club Türkiye

Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #40 : Ekim 13, 2020, 19:23:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #41 : Ekim 14, 2020, 00:52:07 »
Oto döşemeciler bu direksiyonun olduğu ön bölümü komple sökebiliyorlar mı ? Motor odasıyla içeriyi ayıran duvarı içerden ctk dominator ve üzerine bir tane ses yalıtım süngeri/keçesi koymak var aklımda, bir de dikkat etmedim ama teker davlumbazlarına ve plastik çamurlukların araç içi tarafına da yalıtım yapılırsa yol sesi baya azalır sanırım tabi tabanı da yapmak lazım ama hemen yapılmayacaksa en azından buralardan başlanmalı bence
Oto döşemeci değilde oto elektrikci söker ama orayı söktürmek pek akıl işi değil çünkü geri toplarken çok sıkıntı çıkarır zaten terim sesinden şikayet edilen bir araç daha kötü hâl alabilir,gögüs sökülmeden ulaşabileceğiniz en son noktaya kadar yalıtım yapsanız yeterli olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #42 : Ekim 24, 2020, 14:31:31 »
arkadaşlar aracımı alınca yalıtım yapacağımı söylemiştim . corolla dream hybrid aldım , durum şu şekilde ;

bagajdan başladım , sökmek çok kolay. tabiki en ufak bir yalıtım yok. ben ctk nın ürünlerinden aldım. hatta dominatör aldım kullandum. tavsiyem dominatör almayın. çok kalın , uygulaması zor. bagaj için titreyen metallere titreşim yutucudan yapıştırdım. bitümlü malzeme olduğundan tandık gelebilir ama uyguladıktan sonra çatı malzemelerine göre baya baya sert kalıyor. benimde istediğim bu idi. güneş altında ısıtıp uyguladım , yoksa işim zordu..  bagaj da davlumbazları yaptım ama daha önemlisi yedek lastiğin konulduğu bölüm ve iki davlumbaz arasındaki düz metaller. dış sac ile bagaj arasında kalan araya dikkat etmek gerek. oradan da ses alacağı kesin. ben bildiğiniz cam yünü ile doldurdum. her yere 0.9 cm kauçuk sünger serdim.

arka cam altı : bu bölümde subwofer için kocaman açıklık var. ayrıca ince sac metal. bol bol malzeme için yer var. keçe keuçuk sünger ve titreşim sönümleyiciler ile güzelce yalıttım.

bagaj kapağını yalıttım. sesi çok hoş oldu. içine cam yünü koydum. eko gitti. plakanın arkasına da süngerler yerleştirdim. şuan istediğim toklukta kapanıyor.

kaput altına yapacak fazla bir şey yok. ben orjinal gibi olsun diye izalatör almıştım. altına da kauçuk sünger geçtim. boşlukları cam yünü ile doldurdum. şuan motor sesi daha derinden geliyor. tavsiye ederim.

kapılar : belki en önemli nokta kapılar. çünkü en ufak bir yalıtım maddesi bile yok. keçe bile yok. hiç bir şey koymamışlar. ben akustik sünger , titreşim sönümleyiciler ve kauçuk sünger ile kapladım. mükemmel oldu. arabanın havası değişti.

taban kısmını yapmak istediğim. koltukları sökemedim. hem garp bir yıldız anahtar istiyor hemde çok sıkı takmışlar , yalama ettim yine açamadım. yakında orayı da yaparım.

toyotanın kesinlikle yalıtıma ihtiyacı var. resim video falan çekmedim ama 4 tam gün çalıştım. güzel de oluyor gibi. toplam maliyeti 4000 civarına gelecektir. arabanın segment atladığını hesap edersek çok büyük bir ödeme değil bence..

Dominatörlerin 2 ve 4 mm olanları var siz hangisini kullandınız ? fiyatlar aynı fakat paket içeriği yaklaşık 1 küsür m2 daha fazlaymış 2mm olanlarda , vibrasyonu engellemede aradaki fiyat farkına değecek kadar etkisi olur mu 2 yerine 4mm kullanmanın ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #43 : Ekim 25, 2020, 01:47:56 »
Dominatörlerin 2 ve 4 mm olanları var siz hangisini kullandınız ? fiyatlar aynı fakat paket içeriği yaklaşık 1 küsür m2 daha fazlaymış 2mm olanlarda , vibrasyonu engellemede aradaki fiyat farkına değecek kadar etkisi olur mu 2 yerine 4mm kullanmanın ?

Anıl bey sanırım 4mm kullandığını söylemişti. Hatta uygularken eğip bükmesi biraz zor oldu yazmıştı diye hatırlıyorum.

Cenker Bey, burda önemli olan ürünü nereye kullanacağınız.

CTK taban için Premium veya Dominant model'den en az 3mm öneriyor.  Kendi videolarında taban için 3mm kullanıp,  çamurluk üstüne 4mm kullanıyorlar. 
Eğer 3mm yoksa 2mm de kullanılabilir mi, kullanılabilir.  Dominatörün yapısı premium'dan bir tık daha iyi sanırım.  Kendi açtığım konuda görmüşsünüzdür, ben CTK sandwich kullandım tabana.  2  mm premium +  6 mm elastic üründen oluşuyor.  Benim için yeterli geldi ama çok aşırı bozuk pütürlü yollarda 2 mm değil, 3mm olsaydı daha mı iyi olurdu diye düşündüğüm oldu ama işin sonu yok. Çamurluk içlerine dışarıdan yapacağım premium ile 2mm açığını kapatmı olurum diye düşünüyorum. İmkan varsa tabana 4mm deneyebilirsiniz.   
 
Kapılar için dominatör yerine premium 1.8mm hem daha hesaplı hem de kapı ağırlığı açısından daha iyi olur diye düşünüyorum.  Yine tavana premium kullanabilirsiniz. 

Bu arada 2mm dominator paketi 3.85 m2 alan kaplarken,  4 mm paketi 2.45 m2 alan kaplar.   

bu viprodamping ürünlerin üstüne, ikinci bir katman gerekiyor.    Yine tercihiniz CTK olacaksa,  taban için CTK elastic,   kapı ve tavan için Wavefix tercih edebilirsiniz.  Wavefix'i  direk kaplama plastiklerin içine de yapıştırabilirsiniz.

Bu arada ürünü nerden tedarik ediyorsunuz?  CTK Türkiye'den Alp beye selamımı iletin, fiyat konusunda size yardımcı olacaktır. Telefonunu yazıyorum; 0532 665 77 51

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #44 : Ekim 25, 2020, 19:05:17 »
Anıl bey sanırım 4mm kullandığını söylemişti. Hatta uygularken eğip bükmesi biraz zor oldu yazmıştı diye hatırlıyorum.

Cenker Bey, burda önemli olan ürünü nereye kullanacağınız.

CTK taban için Premium veya Dominant model'den en az 3mm öneriyor.  Kendi videolarında taban için 3mm kullanıp,  çamurluk üstüne 4mm kullanıyorlar. 
Eğer 3mm yoksa 2mm de kullanılabilir mi, kullanılabilir.  Dominatörün yapısı premium'dan bir tık daha iyi sanırım.  Kendi açtığım konuda görmüşsünüzdür, ben CTK sandwich kullandım tabana.  2  mm premium +  6 mm elastic üründen oluşuyor.  Benim için yeterli geldi ama çok aşırı bozuk pütürlü yollarda 2 mm değil, 3mm olsaydı daha mı iyi olurdu diye düşündüğüm oldu ama işin sonu yok. Çamurluk içlerine dışarıdan yapacağım premium ile 2mm açığını kapatmı olurum diye düşünüyorum. İmkan varsa tabana 4mm deneyebilirsiniz.   
 
Kapılar için dominatör yerine premium 1.8mm hem daha hesaplı hem de kapı ağırlığı açısından daha iyi olur diye düşünüyorum.  Yine tavana premium kullanabilirsiniz. 

Bu arada 2mm dominator paketi 3.85 m2 alan kaplarken,  4 mm paketi 2.45 m2 alan kaplar.   

bu viprodamping ürünlerin üstüne, ikinci bir katman gerekiyor.    Yine tercihiniz CTK olacaksa,  taban için CTK elastic,   kapı ve tavan için Wavefix tercih edebilirsiniz.  Wavefix'i  direk kaplama plastiklerin içine de yapıştırabilirsiniz.

Bu arada ürünü nerden tedarik ediyorsunuz?  CTK Türkiye'den Alp beye selamımı iletin, fiyat konusunda size yardımcı olacaktır. Telefonunu yazıyorum; 0532 665 77 51

Düşüncem şu şekilde, önce aydınlatma işini çözmek istiyorum , farları led yaptım bu hafta ve birkaç güne de tavandaki 4 ampulü ve bagajdakini led yapmayı düşünüyorum, ondan sonra da oturup hem maddi duruma bakacağım hem de yer ayarlamam lazım çünkü yalıtım için sökme takma işlemlerine yer lazım malum sitelerde yaşıyoruz ve yer işi ciddi sıkıntı

Yalıtım için şu şekilde düşündüm, öncelikle tabanı çamurlukları ve olabildiğince ön konsolla motor odasını ayıran kısmı-duvarı yalıtmak , bunun için de ctk dominatör 4mm olanından kullanmak ve hemen üstüne ses yalıtım malzemesi yapıştırmak ( burada en uygun en kalın malzeme hangisi ise onu kullanmak amacım ), daha sonra da 4 kapıyı yapmak bunun için de yine 4mm olan dominatör kullanmak ve hemen üzerine ctk wavefix 15mm olanından yapıştırmak en son da tavan ve aracın kalan kısmı ama bunun için dBmat kullanabilirim 3mm kalınlığında bu da ve onun da üzerine yine ctk veya dbsesyalitimi ürünlerini kullanabilirim fiyat olarak sanırım ciddi fark var ctk ya göre, sonra da sadece lastıikler kalıyor sanırım o da duruma göre artık

şöyle bir sıkıntı da var burada ön konsolu söktürmeyin dediler içeriden olabildiğince yalıtmak yeterli olur dediler o kısım hala içime sinmedi ama söktürdükten sonra tekrar konsol yerine takıldığında trim sesleri oluşur mu bilemiyorum şuan için araçta hiç ses yok ama daha yeni olduğu için sanırım ileride trim sesleri ne olur bilemiyorum bir de yalıtım malzemelerinde sadece 1-2 marka var bir de Focal BAM XXXL gördüm satılan ama forumlarda pek rastlamadım ctk sanırım en çok kullanılan marka bizim ülkede dışarıda çok fazla seçenek var tabi ki , benim için öncelikli olan çamurluk içleri ve taban eğer buraları düzgünce halledersem yol sesi ciddi azalır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #45 : Ekim 26, 2020, 12:51:19 »
arkadaşlar merhaba ;
bir önceki arabamda birçok yalıtım malzemesini kullanmıştım. o zamanlarda ctk firması yoktu. sesi kesmek için çok uğraşmıştım. ama tabiki kesemedim.
yeni aracımda ise doğru düzgün malzeme ve işçilik yapmak istedim. bütün malzemeleri ısıttım ve güneşe koydum ki yapışsın diye. 4mm dominatör kullanma sebebim de işi güzel yapma isteğimden geldi.

sonuç kayda değer değil.

aracın üzerindeki plastiğe benzer yalıtımları sökerseniz , belki biraz daha iyi bir sonuç alabilirsiniz. ama sökmek de çok kolay değil.
yalıtım malzemesinin kalitesi güveniyorum. gerçekten sert ve sesi yutacak bir malzeme ama arabanın alt yapısı sessizlik için uygun değil.

ne demek istiyorum ?
titreşim varsa , bu titreşim kasaya iletiliyorsa titreşim sönümleme malzemesi fazla işe yaramıyor. en çok ses biraz toklaşır.
titreşimi kasaya iletmemek için traverslerde yalıtım malzemesi oluyor. toyotada bunlar yok. tekerlerden gelen titreşimler kasada yayılıyor ve ses yapıyor.

bunun çözümü nedir ?
mühendis gibi düşünüp aracın alt takımına el atmak lazım. bunu da ne tavsiye ederim ne de güvenlik sebebi ile yaparım..

netice ; yalıtımdan fazla birşey beklememek lazım. sonra 10 bin harcadım ama ses hala var demeyin.

ben memnun muyum ? evet , güzel oldu. proje yapmış gibi üstüne düşündüm. ellerimi kestim , terimi akıttım. yolda giderken daha az ses alıyorum. her kapı kapattığımda mutlu oluyorum. rüzgar sesini duydukça sessiz gittiğimi anlıyorum . çocuk arabada uyuyor ve hanımla arkalı önlü konuşabiliyoruz.
sizlere de başarılar dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #46 : Ekim 26, 2020, 15:32:57 »
bu yalıtım işini dışarda veya serviste de yaptırabilir miyiz. kendim yapamam açıkçası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #47 : Ekim 26, 2020, 17:24:00 »
bu yalıtım işini dışarda veya serviste de yaptırabilir miyiz. kendim yapamam açıkçası

Subi Garage gibi bir yerde 15-20bin tl ye yaptırabilirsiniz tabiki de.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #48 : Ekim 26, 2020, 17:26:21 »
Subi Garage gibi bir yerde 15-20bin tl ye yaptırabilirsiniz tabiki de.
ben sordum esnaflığı hoşuma gitmedi adamın hiç,taban için fiyat almak istedim kapıları da yapmanız gerekiyor dedi,ben yaptırdım dedim yok piyasada kötü yapıyorlar falan yaptı.bu muhabbet telefonda döndü.
sadece zemine 750 euro falan istedi 1200 mü 1600 euroya kadar çıkıyor dedi.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 26, 2020, 17:26:53
bu yalıtım işini dışarda veya serviste de yaptırabilir miyiz. kendim yapamam açıkçası
oto tesisatçıların çoğu yapıyor artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #49 : Ekim 26, 2020, 17:36:54 »
ben sordum esnaflığı hoşuma gitmedi adamın hiç,taban için fiyat almak istedim kapıları da yapmanız gerekiyor dedi,ben yaptırdım dedim yok piyasada kötü yapıyorlar falan yaptı.bu muhabbet telefonda döndü.
sadece zemine 750 euro falan istedi 1200 mü 1600 euroya kadar çıkıyor dedi.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 26, 2020, 17:26:53
oto tesisatçıların çoğu yapıyor artık.

hadi malzeme döviz üzerinden de işçilik de döviz üzerinden sanırım :) ben yer ayarlayabilirsem ufaktan kendim deneme yapıcam artık ufak ufak zamanla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #50 : Ekim 26, 2020, 17:48:29 »
ben sordum esnaflığı hoşuma gitmedi adamın hiç,taban için fiyat almak istedim kapıları da yapmanız gerekiyor dedi,ben yaptırdım dedim yok piyasada kötü yapıyorlar falan yaptı.bu muhabbet telefonda döndü.
sadece zemine 750 euro falan istedi 1200 mü 1600 euroya kadar çıkıyor dedi.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 26, 2020, 17:26:53
oto tesisatçıların çoğu yapıyor artık.
Subi garage, oto park videosu ile ünlenince uçuk paralar istemeye başladı. Corolla gibi bir araca yalıtım için 10 bin li rakamlar tamamen mantıksız bence.
Bu paralar çok büyük paralar, kendileri bu şekilde kolay para kazanmaya başladıkları için herkesin kolay para kazandığını sanıyorlar galiba.
2020 Corolla 1.6 Dream MDS Kar Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #51 : Ekim 26, 2020, 23:53:08 »
arkadaşlar merhaba ;
bir önceki arabamda birçok yalıtım malzemesini kullanmıştım. o zamanlarda ctk firması yoktu. sesi kesmek için çok uğraşmıştım. ama tabiki kesemedim.
yeni aracımda ise doğru düzgün malzeme ve işçilik yapmak istedim. bütün malzemeleri ısıttım ve güneşe koydum ki yapışsın diye. 4mm dominatör kullanma sebebim de işi güzel yapma isteğimden geldi.

sonuç kayda değer değil.

aracın üzerindeki plastiğe benzer yalıtımları sökerseniz , belki biraz daha iyi bir sonuç alabilirsiniz. ama sökmek de çok kolay değil.
yalıtım malzemesinin kalitesi güveniyorum. gerçekten sert ve sesi yutacak bir malzeme ama arabanın alt yapısı sessizlik için uygun değil.

ne demek istiyorum ?
titreşim varsa , bu titreşim kasaya iletiliyorsa titreşim sönümleme malzemesi fazla işe yaramıyor. en çok ses biraz toklaşır.
titreşimi kasaya iletmemek için traverslerde yalıtım malzemesi oluyor. toyotada bunlar yok. tekerlerden gelen titreşimler kasada yayılıyor ve ses yapıyor.

bunun çözümü nedir ?
mühendis gibi düşünüp aracın alt takımına el atmak lazım. bunu da ne tavsiye ederim ne de güvenlik sebebi ile yaparım..

netice ; yalıtımdan fazla birşey beklememek lazım. sonra 10 bin harcadım ama ses hala var demeyin.

ben memnun muyum ? evet , güzel oldu. proje yapmış gibi üstüne düşündüm. ellerimi kestim , terimi akıttım. yolda giderken daha az ses alıyorum. her kapı kapattığımda mutlu oluyorum. rüzgar sesini duydukça sessiz gittiğimi anlıyorum . çocuk arabada uyuyor ve hanımla arkalı önlü konuşabiliyoruz.
sizlere de başarılar dilerim.

Anıl hocam,  dominator üzerine ikinci katman için bir ürün kullanmadınız mı?
90 km/s üzeri hızda arka koltukla konuşmak ciddi derecede zorken, yalıtım sonrası rahatça konuşabilmek bile bu iş için değer bence. 
Rüzgar sesi için, bu aralar kapılardaki contaları araştırıyorum.  sanki kapı etrafına ilave contalar rüzgar sesini de epey azaltacak diye düşünüyorum. 
Bu arada resim çektiyseniz ekleseydiniz de gözümüz şenlenseydi iyi olurdu.

Ben Corollanın süspansyionu ile ilgili neyi eksik onu araştırıyorum bu aralar.  Traverse titreşim, tekerlere bağlı olan salıncak'lardan gelir.  Fakat Salıncaklar üzerinde bu titreşimi kesmek için burçlar var.   Kasaya gelecek ikinci titreşim ise amortisörlerin bağlı olduğu amortisör takozlarından gelir.  Bu takozlar da lastik/kavçuk yapıda, sönümleyici görevi görmesi gerekiyor.   
Şimdi burda Corolla'nın sıkıntısı,  bu salıncak burçları ve/veya amortisör takozu mu acaba..?  Bunun la ilgili ayrı bir konu açıyorum, orda konuşup tartışalım.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #52 : Kasım 01, 2020, 22:33:31 »
bursada bu yalıtım işini yapacak bir bliyormusunuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #53 : Kasım 02, 2020, 23:11:19 »
Anıl hocam,  dominator üzerine ikinci katman için bir ürün kullanmadınız mı?
dominatör zaten yeterince ağır ve sert bir malzeme. açıkçası gerek bile duymadım. uygulaması da bir okadar zor..

90 km/s üzeri hızda arka koltukla konuşmak ciddi derecede zorken, yalıtım sonrası rahatça konuşabilmek bile bu iş için değer bence. 
Rüzgar sesi için, bu aralar kapılardaki contaları araştırıyorum.  sanki kapı etrafına ilave contalar rüzgar sesini de epey azaltacak diye düşünüyorum. 
Bu arada resim çektiyseniz ekleseydiniz de gözümüz şenlenseydi iyi olurdu.
konuşmak cidden rahatladı , sesini yükseltmek zorunda kalmadan konuşabiliyorsun. hız yükseldkçe araba daha sessiz oluyor. düşük hızdaki frekanslar demek yutulamıyor. aracın şase eksiği olduğunu gösteriyor. hız arttıkça rüzgar sesi ve cvt şanzıman nedeniyle gelen motor sesi geliyor. yol sesi azalıyor..
rüzgar sesi için hakkaten bir şey yapamayız. camları kalınlaştrmak gerek. fitille olacak işler değil çnkü camın tamamından rüzgar sesi alıyorum. ama ıslık sesi değil bu dediğim.

Ben Corollanın süspansyionu ile ilgili neyi eksik onu araştırıyorum bu aralar.  Traverse titreşim, tekerlere bağlı olan salıncak'lardan gelir.  Fakat Salıncaklar üzerinde bu titreşimi kesmek için burçlar var.   Kasaya gelecek ikinci titreşim ise amortisörlerin bağlı olduğu amortisör takozlarından gelir.  Bu takozlar da lastik/kavçuk yapıda, sönümleyici görevi görmesi gerekiyor.   
Şimdi burda Corolla'nın sıkıntısı,  bu salıncak burçları ve/veya amortisör takozu mu acaba..?  Bunun la ilgili ayrı bir konu açıyorum, orda konuşup tartışalım.
aracın yayının altında ve üstünde takozlar var. bence bu sayede çukur ve tümsekleri güzel geçiyor.
travers sistemi doğrudan bir vida ile şaseye bağlı. tekeri sökerseniz çok rahat görürsünüz. veya alttan bakınca anlaşılır.
lüks araçlarda traversler burçlarla bağlı. yol sesi zaten kasada yayılmıyor , ufak önlemlerle ve yalıtımla çok kolay sessiz uçan halı efekti yapabiliyorlar. ama bunun için alt takımın müsade etmesi gerek..

aracımızda plastiğe benzer bir malzeme ile yalıtım yapılmış. resimlerde var. bence çok fazla kullanılmasına rağmen çok işlevsel olmamış..


araba bu : sıfır aldım, boya koruma yaparlarken çekmiştim.



kapı içinde bir tane yalıtım yok. keçe bile yok...



bunlar trim parçaları. arka koltukların tekere denk gelen yeri. buralara yalıtım yapmak çok kolay . çok alan var..



aracın kullandığı keçe gerçekten çok iyi. kalite. ayrıca katman katman keçe kullanılmış. motor bölümünde sert keçe de var. fazla ses yapacak yerlerde kat kat serilmiş. aracın tabanına göre dizayn edilmiş. açık yer bırakmamışlar. hani arabanın şasesinde güzel bir yalıtım olsa bu araç mercedes den sessiz olurdu.
tabiki sıkıntı ise sadece keçe kullanmaları. keşke sesi yansıtacak birşeyler koysalarmış. keçe sesi yutmada çok etkili de değil. akustiği iyi..



tavana bituself ile giriştim. biraz pişmanım. tamam tınısı alıındı ama çok tatmin etmedi. ayrıca akusti sünger de kullandım.





bence alabieceğiniz en iyi malzeme dominatör. bunu bile uygulamak zor. ellerim kesildi...




kapının sadece trimleri değil içi de boş. hatta bomboş. önde minicik bir malzeme var. kapılara dikkat etmek lazım.





Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2020, 23:47:00









Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #54 : Kasım 03, 2020, 17:46:40 »
Geçen gün farkettim aracı sürerken kapıdan acayip ses geliyor ama kapının kenar kısmından özellikle sanki kapı kapanmamış gibi bu fitil işi onu çözer mi ne yapmak lazım kapının oturma yerlerinden geliyor gibi ses ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #55 : Ağustos 24, 2021, 11:32:09 »
Arkadaşlar merhaba ;

Çok ekstrem bir iş yapmak istiyorum. Motor yalıtımı ile ilgili.
Motorun titreşim yönünde bir şok emici koymayı düşünüyorum. Yada yine titreşimi azaltması için ağırlık koymak istiyorum.

Motor bölümü ve kabin içine yapabileceğim tüm yalıtımları yaptım. şimdi titreşimden dolayı kabin içinde uğultu şeklinde ses var. Bu ses neredeyse her devirde var.
Kurşun gibi ağır bir metali titreşimleri alacak şekilde koymak istiyorum.

Bu çok farklı bir konu olduğundan Türkiye veya dünyada bu tarz bir uygulama bulamadım.

Sizce fayda getirir mi ? görüşleriniz nelerdir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #56 : Ağustos 24, 2021, 18:22:16 »
Arkadaşlar merhaba ;

Çok ekstrem bir iş yapmak istiyorum. Motor yalıtımı ile ilgili.
Motorun titreşim yönünde bir şok emici koymayı düşünüyorum. Yada yine titreşimi azaltması için ağırlık koymak istiyorum.

Motor bölümü ve kabin içine yapabileceğim tüm yalıtımları yaptım. şimdi titreşimden dolayı kabin içinde uğultu şeklinde ses var. Bu ses neredeyse her devirde var.
Kurşun gibi ağır bir metali titreşimleri alacak şekilde koymak istiyorum.

Bu çok farklı bir konu olduğundan Türkiye veya dünyada bu tarz bir uygulama bulamadım.

Sizce fayda getirir mi ? görüşleriniz nelerdir ?
Doğru bir mantık. Kendimce yorum yapayım.
Öncelikle titreşimin kaynağını tam ve doğru tespit etmek gerekir. Titreşim kaynağının şase ile bağlantılarının da kontrolü doğru olur. Araçtaki titreşimin hangi yönlerde ve kuvvette olduğunu da tespit etmek gerekir.
Mevcutta zaten konvansiyonel motorlarda (içten yanmalı) böyle bir sistem belli şekilde var. Krank millerinde kullanılan karşı ağırlıklar buna örnek. Diğer yandan titreşim dendiğinde ses yaklaşımı ile de (ses bilimi) düşünülebilir. Bir yaylı çalgı, örneğin tamburu düşünelim. Bunun üzerindeki herhangi bir tele vurulduğunda, telin özelliklerine göre (kalınlık, gerginlik) titreşecek ve bu bir süre devam edecektir. Kulak ta duyma kapasitesine göre, uyumlu frekans aralığındaki bölümü ses olarak duyacaktır. Bu tele belli noktadan basıldığında ve bu şekilde vurulduğunda yine titreşecek ancak bu seferki frekans farklı olacaktır (nota). Kısacası, o tele vurulma gerçekleştiği sürece ortaya bir titreşim çıkacaktır. Diğer yandan o telin yine özelliklerine göre bir de doğal frekansı olacaktır ve eğer tele temas etmeden bile olsa yakın çevresinde (ya da direk olarak) bu doğal frekansta bir etki gönderilirse tel artan şekilde sonsuz salınıma (titreşim) girecektir ve kopacaktır.
Anlattıklarımın konumuzla alakası, motordaki titreşimi önlemek bir etki doğuracak ancak ve bazı frekanslar değişecektir, bunun etkisinin kontrolü ve diğer aksamlar da ki etkileri incelenmelidir. Ayrıca motor, motor bölümüne esnek bağlantı ile bağlıdır. Çünkü bazı aktarma organlarına güç ileten elemanlara ve kendi içinde de momentum oluşturan elemanlara sahiptir. Duran bir motorun çalışma anına geçmesinde örneğin bir yönde belli hareketleri gözlemleyebiliriz. Eğer bu bağlantı esnek olmasa idi belli noktalarda kırılma olurdu. Keza bu esneklikteki değişim de bazı etkilere neden olacaktır.
Başka bir örnek verirsek, çamaşır makinesine istiap haddinin üzerinde yük konulduğunda, makinenin daha sesli çalıştığını gözlemlemek mümkün.

Elektrikli bir araçta ise güç ünitesi kaynaklı bir titreşim bulunmamasının yanında, direk hissedilemeyen ve konvansiyonel araçlara göre daha çok manyetik kirlilik olacağı açıktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #57 : Ağustos 24, 2021, 21:54:53 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
Doğru bir mantık. Kendimce yorum yapayım.
Öncelikle titreşimin kaynağını tam ve doğru tespit etmek gerekir. Titreşim kaynağının şase ile bağlantılarının da kontrolü doğru olur. Araçtaki titreşimin hangi yönlerde ve kuvvette olduğunu da tespit etmek gerekir.

Yorum için teşekkür ederim. Ben de çamaşır makinesindekine benzer bir mantıkla ağırlık koymak istiyorum. Toyota tabiki motor takozlarında , krang kasnağında önlemler almış. pistonların sıraları yönleri bile çok önemli. Çünkü titreşim çok önemli. Bir arabayı traktörden ayıran en önemli özelliği bu.

Bir çamaşır makinesinin içinde belki 10 kg ağırlığında beton benzeri bir malzeme var. Ekstradan amortisör sistemi konulmuş. Çünkü içinde dönen çamaşırların bir noktada birikip titreşime neden olmasına engel olmak için karşı ağırlık konulmuş. En son titreşim makine ayaklarında yok edilmiş.
Arabalarda da bu tür bir sistem var. Yine örnek olarak mercedes firmasını seçiyorum. motor ve ön takımın bağlantıları bir travers sistemine oturuyor. Motor takozu içinde yağlı bir düzenek olanlar var. ve hassaslaştırmak için olabildiğince fazla miktarlarda kauçuk var. motor titreşimi balans şaftları ile de önleniyor. sonra bu motor takozları traverse bağlanıyor. titreşim kalsa bile traversten kasaya geçmemesi için yine çok az noktadan bağlantılı ve bir miktar hareket kabiliyeti fazla olan travers bağlantılarında titreşim neredeyse tamamen emilmiş oluyor.
Titreşim demek ses demek. Özellikle araç yalıtımı yapan kişiler bu tür kaba titreşimi daha çok alacaktır. İnce sesleri kesmek bir keçeye bakar ama yapısal bir titreşim varsa bunun önlenmesi gerekir. Benim aracımda da sadece motorun şase üzerindeki titreşimini duyuyorum. yani arabanın motorundan aslında ses gelmiyor. Şasenin tamamından ses geliyor. Ve bu ses rahatsız edici.

Titreşim yönü demişsiniz , çok haklısınız. Benim 91 model corollam vardı. Motor takozunun orjinalini ben değiştirdim. Değiştirdikten sonra kalite sorunları çıkmasının yanında bir de eski tatlı pürüzsüz hissiyatları alamadığım için çok üzüldüm. Orjinal takozu incelediğimde çok ince bir hat olarak yuvarlak bir kauçuk bağlantısı olduğunu fark ettim. Sonradan teknolojisini anladım. Titreşimi yutmak ve aktarmamak adına uğraşmışlardı. Hatta şuan üretilen araçlarda olmayan ama eski toyotalarda olan ve traverlerinin üzerindeki kauçuk çıkıntının bile yol sesi motor sesi iyileştirmesi olduğunu sanıyorum.
Motor titreşimini anlamak adına , yön devir gibi değişkenlere baktım. Servis modu açıldıktan sonra hybrid araçlar sürekli çalışır hale geliyor. Motor öne arkaya sallanıyor. En çok hissedilen yeri sağ takozun üstü. triger bölgesi. yada zincir.. Bir video bile çektim..
İşte bu bölgede bir ağarlık çalışması yapılabilir. Titreşim yönüne göre hafif esnek metal kullanılır. özellikle çok kullanılan devirlerde motorun tam aksi yönünde salınacak ve titreşim sönümlenecek. Kolay değil belki ama bağlantı metalinin uzunluğunu ayarlayarak frekansı da ayarlanabilir.

Bu konu da uğraşıyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 26 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #58 : Ağustos 24, 2021, 22:05:27 »
özellikle çok kullanılan devirlerde motorun tam aksi yönünde salınacak ve titreşim sönümlenecek. Kolay değil belki ama bağlantı metalinin uzunluğunu ayarlayarak frekansı da ayarlanabilir.

benim de bu konuda şahsi tecrübem aracımda 1800 -2000 devir arasında motordan neredeyse hiç ses gelmiyor. 1800 e kadar veya 2100 den sonra araçta motor olduğunu ve sesini hissediyorum anca. bu bahsettiğim aralığa aşırı bir çalışılmış belli. Nasıl yapılır tam bilmiyorum fakat sonradan ekstra uygulama ile de büyük ihtimal bu sağlanabilir
2020 1.6 Corolla Dream Multidrive S (2022-
2015 1.4 D-4D Corolla Touch M/M (2022- 
2016 1.6 D-4D Verso Advance (2016-2022)
2009 1.4 D-4D Corolla Class (2014-2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #59 : Ağustos 24, 2021, 23:51:56 »
Yorum için teşekkür ederim. Ben de çamaşır makinesindekine benzer bir mantıkla ağırlık koymak istiyorum. Toyota tabiki motor takozlarında , krang kasnağında önlemler almış. pistonların sıraları yönleri bile çok önemli. Çünkü titreşim çok önemli. Bir arabayı traktörden ayıran en önemli özelliği bu.

Bir çamaşır makinesinin içinde belki 10 kg ağırlığında beton benzeri bir malzeme var. Ekstradan amortisör sistemi konulmuş. Çünkü içinde dönen çamaşırların bir noktada birikip titreşime neden olmasına engel olmak için karşı ağırlık konulmuş. En son titreşim makine ayaklarında yok edilmiş.
Arabalarda da bu tür bir sistem var. Yine örnek olarak mercedes firmasını seçiyorum. motor ve ön takımın bağlantıları bir travers sistemine oturuyor. Motor takozu içinde yağlı bir düzenek olanlar var. ve hassaslaştırmak için olabildiğince fazla miktarlarda kauçuk var. motor titreşimi balans şaftları ile de önleniyor. sonra bu motor takozları traverse bağlanıyor. titreşim kalsa bile traversten kasaya geçmemesi için yine çok az noktadan bağlantılı ve bir miktar hareket kabiliyeti fazla olan travers bağlantılarında titreşim neredeyse tamamen emilmiş oluyor.
Titreşim demek ses demek. Özellikle araç yalıtımı yapan kişiler bu tür kaba titreşimi daha çok alacaktır. İnce sesleri kesmek bir keçeye bakar ama yapısal bir titreşim varsa bunun önlenmesi gerekir. Benim aracımda da sadece motorun şase üzerindeki titreşimini duyuyorum. yani arabanın motorundan aslında ses gelmiyor. Şasenin tamamından ses geliyor. Ve bu ses rahatsız edici.

Titreşim yönü demişsiniz , çok haklısınız. Benim 91 model corollam vardı. Motor takozunun orjinalini ben değiştirdim. Değiştirdikten sonra kalite sorunları çıkmasının yanında bir de eski tatlı pürüzsüz hissiyatları alamadığım için çok üzüldüm. Orjinal takozu incelediğimde çok ince bir hat olarak yuvarlak bir kauçuk bağlantısı olduğunu fark ettim. Sonradan teknolojisini anladım. Titreşimi yutmak ve aktarmamak adına uğraşmışlardı. Hatta şuan üretilen araçlarda olmayan ama eski toyotalarda olan ve traverlerinin üzerindeki kauçuk çıkıntının bile yol sesi motor sesi iyileştirmesi olduğunu sanıyorum.
Motor titreşimini anlamak adına , yön devir gibi değişkenlere baktım. Servis modu açıldıktan sonra hybrid araçlar sürekli çalışır hale geliyor. Motor öne arkaya sallanıyor. En çok hissedilen yeri sağ takozun üstü. triger bölgesi. yada zincir.. Bir video bile çektim..
İşte bu bölgede bir ağarlık çalışması yapılabilir. Titreşim yönüne göre hafif esnek metal kullanılır. özellikle çok kullanılan devirlerde motorun tam aksi yönünde salınacak ve titreşim sönümlenecek. Kolay değil belki ama bağlantı metalinin uzunluğunu ayarlayarak frekansı da ayarlanabilir.

Bu konu da uğraşıyorum..
Köksal bey uğraşınızı takdire şayan olarak görüyorum ama boşuna uğraşmayın, bahsettiğiniz ultra lüks araçlarda ve kullandığınız eski corollanızda motor traves'i şahseye kauçuk takozlarla bağlanıyor ve akustik yönlendirmeler mevcut,bireysel olarak bunları çözmek malesef biraz zor,traves altına takoz yerleştirmek çok zor işlem değil ama motor ünitesi bir bütün olarak yükselecek,akslar çok çabuk yıpranacak ve aynı zamanda ses yapmaya başlayacak,ağırlık koymakla çözülecek iş değil zaten ağırlık koysanızda bu seferde motorun dengesi değişecek,
Sizde yazımızda değinmişsiniz eski aracınızda bir motor kulağı değişimi bile ne kadar etkilemiş,bende kendi aracımda yaşadım aynı ve benzer diğer bir sorunu,ilk sorun şanzıman kulağı bozulduğu için yan sanayi kulakla değiştirdim araçta 2500 devirde titreme başladı, orjinal egzoz boğazından önceki spiral bozulduğu için ve yenisi çok pahalı olduğu için kaynakla doldurduk bu seferde motor salınım yapamayınca egzoz boğaz bileziğini bozdu iki defa değiştirdim yine kırdı en sonunda muadil bir boru arası spiral ekleyerek durumu kurtarmaya çalıştım yani uzun lafın kısası sonradan eklemelerle bu iş olmuyor,pişmiş aşa su katmaktan öteye gitmiyor,olur aslında olmaz değil ama çok profesyonel dokunuşlar yapmak gerekiyor o zamanda astarı yüzünden pahalıya geliyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.