Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler  (Okunma sayısı 47922 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #20 : Eylül 23, 2019, 11:25:43 »
Aracınız hayırlı olsun. Ben CVT ile ilgili bir yorum yapmak istiyorum. Daha önce 1.6 CVT Auris kullandım. Geçen haftalarda da yeni Corolla ile test sürüşü yaptım. Şu anda da  1.2T C-HR'da aynı şanzımanı kullanıyorum. CVT şanzımanın çalışma karakteristiği 1.2T motor ile 1.6 atmosferik arasında oldukça farklı.   Evet düz yolda ve şehir içinde oldukça konforlu ve taleplere yanıt veriyor. Bunu kendi kullandığım Auris'de ve yeni Corolla'da da aynı şekilde hissettim. Ancak sorun rampada ve yük altında ortaya çıkıyor. Zaten sizde yazmışsınız hız sabitleyici ile rampada devir çok yükseliyor diye. Yük altında motor gereğinden fazla devir çeviriyor. Düz yolda dediğiniz gibi 2000 devirde 110 ile gitme güzel ama rampada manuel vites ile daha düşük devirde ve dolayısıyla daha sessiz bir şekilde çıkmak mümkün. 2004 model 110PS 1.6 Verso ile tam yüklü olarak çıktığım rampada elde ettiğim hızı 1.6 132 PS CVT Auris'de yakalayamıyordum. Eğer manuel olsa idi mutlaka daha iyi çıkardı. Yeni Corolla'da da aynı şeyi hissettim.

Ben bu motorla Corolla alacak olsam tercihim 1.6 Flame X-pack manuel olurdu.

Gelelim C-HR'a. Diamond pakette manuel vites aradım ama bulamadım. O yüzden CVT aldım. Hatamı ettim. Bence hayır. Çünkü 1.2T motorda C-VT gerçekten çok daha duyarlı ve güzel çalışıyor.  Zamanında vites küçültüyor ve hız taleplerine çok duyarlı. Gecikme hissini neredeyse hiç duymuyorsunuz. Çalışma karakteristiği Corolla'dakinden çok daha iyi. İyi ki CVT şanzumanlı almışım.

Bence CVT Multidrive-S 1.2T C-HR'da evet ama Corolla'da bu motorla hayır. Bunun tork ile ilgisi olduğunu düşnüyorum. Daha düşük devirlerde daha yüksek tork CVT'ye can veriyor ve bence hem sorunsuz hem de performans açısından da iyi. 

Keşke Corolla'da da 1.2T motor sunsalardı.

Otomatik şanzıman talebinin ülkemizde abartıldığını düşünüyorum. Ben 1.6 atmosferik motorla gücü daha iyi yönetmek ve keyif almak için manuel vitesi tercih ederdim. Manuel vites ile daha iyi performans almak mümkün.

2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #20 : Eylül 23, 2019, 11:25:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #21 : Eylül 23, 2019, 13:12:02 »
Aracınız hayırlı olsun. Ben CVT ile ilgili bir yorum yapmak istiyorum. Daha önce 1.6 CVT Auris kullandım. Geçen haftalarda da yeni Corolla ile test sürüşü yaptım. Şu anda da  1.2T C-HR'da aynı şanzımanı kullanıyorum. CVT şanzımanın çalışma karakteristiği 1.2T motor ile 1.6 atmosferik arasında oldukça farklı.   Evet düz yolda ve şehir içinde oldukça konforlu ve taleplere yanıt veriyor. Bunu kendi kullandığım Auris'de ve yeni Corolla'da da aynı şekilde hissettim. Ancak sorun rampada ve yük altında ortaya çıkıyor. Zaten sizde yazmışsınız hız sabitleyici ile rampada devir çok yükseliyor diye. Yük altında motor gereğinden fazla devir çeviriyor. Düz yolda dediğiniz gibi 2000 devirde 110 ile gitme güzel ama rampada manuel vites ile daha düşük devirde ve dolayısıyla daha sessiz bir şekilde çıkmak mümkün. 2004 model 110PS 1.6 Verso ile tam yüklü olarak çıktığım rampada elde ettiğim hızı 1.6 132 PS CVT Auris'de yakalayamıyordum. Eğer manuel olsa idi mutlaka daha iyi çıkardı. Yeni Corolla'da da aynı şeyi hissettim.

Ben bu motorla Corolla alacak olsam tercihim 1.6 Flame X-pack manuel olurdu.

Gelelim C-HR'a. Diamond pakette manuel vites aradım ama bulamadım. O yüzden CVT aldım. Hatamı ettim. Bence hayır. Çünkü 1.2T motorda C-VT gerçekten çok daha duyarlı ve güzel çalışıyor.  Zamanında vites küçültüyor ve hız taleplerine çok duyarlı. Gecikme hissini neredeyse hiç duymuyorsunuz. Çalışma karakteristiği Corolla'dakinden çok daha iyi. İyi ki CVT şanzumanlı almışım.

Bence CVT Multidrive-S 1.2T C-HR'da evet ama Corolla'da bu motorla hayır. Bunun tork ile ilgisi olduğunu düşnüyorum. Daha düşük devirlerde daha yüksek tork CVT'ye can veriyor ve bence hem sorunsuz hem de performans açısından da iyi. 

Keşke Corolla'da da 1.2T motor sunsalardı.

Otomatik şanzıman talebinin ülkemizde abartıldığını düşünüyorum. Ben 1.6 atmosferik motorla gücü daha iyi yönetmek ve keyif almak için manuel vitesi tercih ederdim. Manuel vites ile daha iyi performans almak mümkün.

Teşekkürler. Bazı noktalara katılmıyorum. Yeni geçilen araçtan beklentiler önceki kullanılan aracın sunduklarıyla bağlantılıdır. Benim Mazda 3 1.6 atmosferik 4 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman olması sebebiyle yokuşta çok bağırırdı. Corollada çoğu yokuşu 3000 devirle 110 km hızda rahatlıkla çıkabiliyorum. Kabin içine ses 4000 devire kadar gelmediği için de hiç rahatsız olmuyorum. ŞİMDİLİK! :D Kulak bu zamanla daha da sessizlik istiyor çünkü.

Bu bahsettiğiniz durum şanzımandan değil motordan kaynaklı. 1.2T torku düşük devirden itibaren verebildiği için devri yükseltmek zorunda kalmıyor şanzıman. Corollada bu tork daha yüksek devirlerde geliyor. Ama Toyota 132hp lik güzel bir motor yaptığı için istenen güç ve tork 2500-3000 devir aralığında da yeterli geliyor.

2013 Rav4 2.0 MDS kullanmıştım, onun da sürüşü çok güzeldi yüksek tork sebebiyle. Eminim 1.2T nin de öyledir fakat 1.6 motoru alan LPG için alıyor zaten. Şu benzin fiyatlarıyla ve çok uzun yol yapan benim kullanımımla ne kadar az yakarsa yaksın yine kuruş bazında çok yakıyor.

Yeni corollanın geliştirilmiş cvt sini beğendim o nedenle. Tamam bir 6 ileri tork konvertörlü kadar zevkli değil ama konforla beraber nispeten önceki hallerine göre daha fazla konfor sunuyor.

Bu arada benim de tercihim Flame X-Pack olurdu.  :rofl:  Ama tercihlerle seçimler bir olamıyor her zaman.
Manuel ise hiç düşünmediğim bir şanzıman. Bana göre tamamen hammallık. Bir de eşim de kullanacağından otomatikten başka bir araç alamazdım zaten. Lpg ve otomatik düşünmesem zaten Leon FR 1.4TSI alırdım.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #22 : Eylül 23, 2019, 13:48:51 »
Aracın koltuklarının yanal desteği ve baldır desteği kötü olsa da konforlu. Uzun yolda fazla yormuyor.
CVT şanzıman uzun yolda ve yokuşta iyi, fakat şehiriçinde sürerken ayağımı gazdan çektiğimde bazen motor freni yapar gibi yavaşlıyor, bazense boşa almış gibi hızını koruyarak gidiyor, bu nedenle bazen fazladan gaza basmak, bazense gereksiz fren yapmak zorunda kalıyorum. Şehiriçinde sürüşe pek alışamadım bu nedenle.
Yol tutuş iyi. Otobanda üst limitleri denedim bir kaç Mercedes sol şeridi babasının malı sanıp yol vermeyince. Onların frene bastıkları yerde eşim ile annem rahat olamasa da, ben rahatça yoluma devam ettim.  :rofl:
Frenlerini çok beğendim. Mazda'da aracı durdurmak için daha fazla fren pedalı mesafesi gerekliyken, Toyota'da daha az bir mesafe basarak durması sağlanabiliyor.

Pütürlü asfaltta emniyet kemeri yükseklik ayar butonundan zırıltı sesleri geliyor. Ön taraftan şimdiye kadar 1 defa ses duydum. Araba gayet tok. Genel olarak işçilik fena değil, ön göğüsteki deri ve dikişler kaliteyi yükseltiyor. Fakat ön göğüs ile kapılar arasındaki mesafe 2 tarafta da eşit değil. Bir taraftakinde arasına parmak girebilirken, öte taraftaki birbirine daha yakın. Bu kadarı kadı kızında da olur deyip yeni mantık evliliğime alışmaya çalışıyorum.  :rofl: :rofl: :rofl:

Yol sesi çok fena. Japonlar kötü derler de, Mazda'ya yatıp kalkıp şükredeyim. Adamlar yol sesini daha iyi kesiyorlar. 2014 BM kasasıyla kıyaslayınca Corolla yalıtımda geride, 2017 Makyajlı BN kasasıyla kıyaslayınca 2019 Corolla çok çok çok geride. :kötü:

Kadran bence hoş yapmışlar, fakat anlık yakıt tüketiminin hala 5-15-30 grafiği üstünde oynayan çizgiyle gösterilmesi çok kötü, anlık tüketimi rakamsal olarak görmek isterdim.

Safranbolu-Kayseri otoban hız limiti 130'a sabitleyerek 6.6lt/100km yaktı. Dönerken ise 110 ile başladım, sonra 120, Ankara girişinde 2 saat trafik ve sonrasında 130 ile 6.7 lt/100km yaktı. Benzin fiyatları ile cep yakıyor. Mazda lpg ile daha uyguna geliyordu. Lpg den sonra benzine geçince çok geldi.  :D Bir an evvel lpg taktırmalıyım da, kaç km beklememi önerirsiniz? Ayrıca Kayseri Toyota bayisindeki yetkili servis elemanı lpg taktırınca motor garantisi devre dışı kalmıyor, lpg kaynaklı sorunlarda garanti devre dışı kalıyor dedi. Doğru mudur?





Enteresan bir durum da paylaşayım. Çok nadiren, motor 2000 devirdeyken tiz bir ses çıkarıyor. Akşam gelen ses, gündüz kayboluyor. Ya da uzun yolda arada gelen ses sonra gelmiyor. Şanzımandan gelmediğine de eminim, sadece motor 2000 devirde geliyor. 1000 km kontrolünde söyledim ama ses tabiki gelmedi.

Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 264 kere teşekkür etti
  • 1358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #23 : Eylül 23, 2019, 14:14:07 »
LPG için rodajı beklemeni tavsiye ederim yani en azından 5000 km'yi doldur,diğer yandan direk LPG işlemi uygulayıp plazadan LPG'li olarak çıkaranlarda var LPG takılınca motor garantisi bitiyor ama kendilerin anlaşmalı olduğu LPG servisine motor sigortası yaptırıyorlar çözümü öyle buluyorlar ama bu seferde ya zavoli yada BRC taktırman gerekiyor ikiside obdli bile olmayan kitlere 4200 gibi rakamlar istiyorlar,zaten sende biliyorsun 2 yılda 40 , 50 bin km bandında toyotaların siboblarına bişey olmaz (ayarlar düzgün olmak kaydıyla) ben 2018 edvance otomatik corollaya AKL obd2 taktırdım performans olarak benzinden hiçbir farkı yok lt bazında bakacak olursak yine bir depo ile(33 lt) şehir içi rampalı yerde dur kalk yapılarak 300 km'yi çok rahat görüyor,aynı model marka araca arkadaş BRC taktırdı aynı yolda benden 40 km az yapıyor,zaten obd2 olduğu için bütün herşeyi kendisi ayarlıyor zenginde veya fakirde kalma şansı yok.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #24 : Eylül 23, 2019, 15:03:10 »
LPG için rodajı beklemeni tavsiye ederim yani en azından 5000 km'yi doldur,diğer yandan direk LPG işlemi uygulayıp plazadan LPG'li olarak çıkaranlarda var LPG takılınca motor garantisi bitiyor ama kendilerin anlaşmalı olduğu LPG servisine motor sigortası yaptırıyorlar çözümü öyle buluyorlar ama bu seferde ya zavoli yada BRC taktırman gerekiyor ikiside obdli bile olmayan kitlere 4200 gibi rakamlar istiyorlar,zaten sende biliyorsun 2 yılda 40 , 50 bin km bandında toyotaların siboblarına bişey olmaz (ayarlar düzgün olmak kaydıyla) ben 2018 edvance otomatik corollaya AKL obd2 taktırdım performans olarak benzinden hiçbir farkı yok lt bazında bakacak olursak yine bir depo ile(33 lt) şehir içi rampalı yerde dur kalk yapılarak 300 km'yi çok rahat görüyor,aynı model marka araca arkadaş BRC taktırdı aynı yolda benden 40 km az yapıyor,zaten obd2 olduğu için bütün herşeyi kendisi ayarlıyor zenginde veya fakirde kalma şansı yok.

Samsun bayi Landirenzo ile anlaşmalıymış. Fazladan para vermeye hiç gerek yok. Zaten lpg firmaları sıfır araçlara motor garantisi veriyor.

Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #25 : Eylül 24, 2019, 21:19:01 »
Aracın dinamiğine gelirsek eğer, sert direksiyon hamlesi sonrası araç yatıyor ve 2. direksiyon hamlesini dinlemekte baya gecikiyor. Bu fazla yatma ve direksiyonun iyice hissizleşmesi agresif sürüşlerde baya bir tedirginlik yaşatıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=pM6-gpYFwbo

Platform aynı olduğu için sedan Corolla'nın da benzer bir sonuç vereceğini düşünüyorum. Aracın yatmasının fazlalığı ve ilk hamleyi yaptıktan sonra 2. hamleyi dinlemekteki gecikmeyi görebilirsiniz. Belki aracın elektroniklerine tam anlamıyla güvensem bir sıkıntı yaşamayacağım ama çok tedirginlik yaşatıyor o his.

Açıkçası Mazdamla kedi köpek domuz tavşandan ani frenli geyik testi gibi kaçındığım çok oldu ve hiçbirinde tedirginlik yaşamadım. Corolla ile böyle bir durumda kalsam durum olur açıkçası bilemiyorum. Aracın sınırlarını öğrenmeliyiz ki, olası kötü bir durumda ona göre davranalım.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 264 kere teşekkür etti
  • 1358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #26 : Eylül 24, 2019, 21:51:43 »
Aracın dinamiğine gelirsek eğer, sert direksiyon hamlesi sonrası araç yatıyor ve 2. direksiyon hamlesini dinlemekte baya gecikiyor. Bu fazla yatma ve direksiyonun iyice hissizleşmesi agresif sürüşlerde baya bir tedirginlik yaşatıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=pM6-gpYFwbo

Platform aynı olduğu için sedan Corolla'nın da benzer bir sonuç vereceğini düşünüyorum. Aracın yatmasının fazlalığı ve ilk hamleyi yaptıktan sonra 2. hamleyi dinlemekteki gecikmeyi görebilirsiniz. Belki aracın elektroniklerine tam anlamıyla güvensem bir sıkıntı yaşamayacağım ama çok tedirginlik yaşatıyor o his.

Açıkçası Mazdamla kedi köpek domuz tavşandan ani frenli geyik testi gibi kaçındığım çok oldu ve hiçbirinde tedirginlik yaşamadım. Corolla ile böyle bir durumda kalsam durum olur açıkçası bilemiyorum. Aracın sınırlarını öğrenmeliyiz ki, olası kötü bir durumda ona göre davranalım.
Mutlu hocam mazdayı kaç yıl kullanmıştınız?
Bunu sormamdaki sebeb uzun süre kullanılan aracın herşeyini bütün handikaplarını ve panik anında neler yapabileceğini iyi öğreniyoruz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #27 : Eylül 24, 2019, 22:21:54 »
Mutlu hocam mazdayı kaç yıl kullanmıştınız?
Bunu sormamdaki sebeb uzun süre kullanılan aracın herşeyini bütün handikaplarını ve panik anında neler yapabileceğini iyi öğreniyoruz.

4.5 yıl. Ondan başka olarak Mazda bu kadar yatmazdı ani dönüşlerde, ayrıca direksiyonunda en ufak hissizlik olmaz, tüm ayrıntıları detayıyla direksiyonda hissedebilirdim. Her direksiyon hamlesini tüm detayıyla yola aktarırdı, dinlememezlik yapmazdı. Arkayı kaydırdığında bile tedirgin etmez çizgisinden çıkmazdı.

Corolla haliyle yeni araç, huyunu suyunu daha bilmiyorum. Virajda stabil sürüşte sıkıntı yaratmıyor, ama virajda ya da düz yolda geyik testi yapmak zorunda kalırsam nasıl davranır onu çözmem gerekli.

Bu arada Mazda jantlarını kullanmayı planlıyorum Corollada, haliyle çift janta geçeceğimden yazlıklarda lastik basınç sensörü olmayacak, bu sensörü kapatma gibi bir imkan olur mu? Ya da yeni jantlara da ekletmek istesem fiyat nedir bilen var mı?
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '20
  • Kan Grubu: ---
  • 192 kere teşekkür etti
  • 196 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #28 : Eylül 24, 2019, 22:47:15 »
4.5 yıl. Ondan başka olarak Mazda bu kadar yatmazdı ani dönüşlerde, ayrıca direksiyonunda en ufak hissizlik olmaz, tüm ayrıntıları detayıyla direksiyonda hissedebilirdim. Her direksiyon hamlesini tüm detayıyla yola aktarırdı, dinlememezlik yapmazdı. Arkayı kaydırdığında bile tedirgin etmez çizgisinden çıkmazdı.

Corolla haliyle yeni araç, huyunu suyunu daha bilmiyorum. Virajda stabil sürüşte sıkıntı yaratmıyor, ama virajda ya da düz yolda geyik testi yapmak zorunda kalırsam nasıl davranır onu çözmem gerekli.

Bu arada Mazda jantlarını kullanmayı planlıyorum Corollada, haliyle çift janta geçeceğimden yazlıklarda lastik basınç sensörü olmayacak, bu sensörü kapatma gibi bir imkan olur mu? Ya da yeni jantlara da ekletmek istesem fiyat nedir bilen var mı?

sensör kapatma olayı hakkında @Ahmet Güve (8047) bir çözüm bulmuştu ama riskli diyordu ve anlatmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #29 : Eylül 27, 2019, 12:08:44 »
https://www.youtube.com/watch?v=zMGGJloIWrY

2000 devirde gelen bir uğultu var arkadaşlar. Kulak tırmalayıcı ses videoda duyulabiliyor. Devir düştüğü ya da çıktığı zaman kayboluyor.

Bu arada 2010 Mazda 3'e göre süspansiyon gerçekten çok iyi. Derin çukurdaki arnavut kaldırımdan geçerken Mazda'da baya ses çıkardı. Corolla çok sakin bir şekilde geçiyor, ve içeride hissettirmiyor da.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 264 kere teşekkür etti
  • 1358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #30 : Eylül 27, 2019, 13:29:27 »
Mutlu bey sizde zaten aracın sağ tarafından geldiğini çözmüşsünüz oradaki hareketli parçalardan rulmanlar dan biri bu sesi yapıyor olabilir,(şarj dinamosu,v kayışı gergi rulmanı,devirdaim bilyası gibi) servisle görüşmeniz iyi olacaktır ustalara bizzat sesi siz dinletin çünkü onlar denerse hangi anda ses yaptığını bilmedikleri için herşey normal deyip geri gönderebilirler,sıfır araçta bunlar olurmu diye düşünebilirsiniz ama şuanda seri üretim bandında herşey olabiliyor veya yola çıktıktan sonra kısa sürelerde herşey yaşanabiliyor geçenlerde bir arkadaşım sıfır Passat aldı araç yolda giderken kendini kştliyor motor stop ediyor ve servis geldi baktı sorunu bulamadı aracı değiştirdiler yine aynı sorun nüks etti ve adam parasını geri aldı şans işte iki araçta sorunlu çıktı servis müdürü bile şaşırdı.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #31 : Eylül 27, 2019, 13:47:46 »
Mutlu bey sizde zaten aracın sağ tarafından geldiğini çözmüşsünüz oradaki hareketli parçalardan rulmanlar dan biri bu sesi yapıyor olabilir,(şarj dinamosu,v kayışı gergi rulmanı,devirdaim bilyası gibi) servisle görüşmeniz iyi olacaktır ustalara bizzat sesi siz dinletin çünkü onlar denerse hangi anda ses yaptığını bilmedikleri için herşey normal deyip geri gönderebilirler,sıfır araçta bunlar olurmu diye düşünebilirsiniz ama şuanda seri üretim bandında herşey olabiliyor veya yola çıktıktan sonra kısa sürelerde herşey yaşanabiliyor geçenlerde bir arkadaşım sıfır Passat aldı araç yolda giderken kendini kştliyor motor stop ediyor ve servis geldi baktı sorunu bulamadı aracı değiştirdiler yine aynı sorun nüks etti ve adam parasını geri aldı şans işte iki araçta sorunlu çıktı servis müdürü bile şaşırdı.

Aynen Ümit Bey, Japonlara güvenirim zaten. Yolda bırakmasın, acil bir problem çıkarmasın, servis de garantiden çözebilsin de gerisi önemli değil. V kayış taraflarından şüpheleniyorum, motorun sol tarafından geliyor ses. CVT şanzıman kaputa bakınca sağ tarafta kalıyor diye biliyorum.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 264 kere teşekkür etti
  • 1358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #32 : Eylül 27, 2019, 13:53:56 »
Bende zaten sağ taraftan bahsettim siz kaputa bakınca olarak değerlendiriyorsunuz ben aracın içinde oturduğumuz zaman olarak değerlendirdim yani aynı yerden bahsediyoruz velhasılı servise gitmeniz çok iyi olur.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2012 Accord Executive-2.0 156 Hp
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 221 kere teşekkür etti
  • 416 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #33 : Ekim 01, 2019, 11:19:49 »
Mutlu kardeşim aracına sigorta ve kasko fiyat olarak ne kadar tuttu?
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #34 : Ekim 01, 2019, 13:53:12 »
Mutlu kardeşim aracına sigorta ve kasko fiyat olarak ne kadar tuttu?

Mazda ile aynı tuttu abi. Kasko Aksigorta 1100, trafik sigortası Koru Sigorta 591.

Araçla ilgili 2 ufak kusur var. 1. si uzun yoldayken yağmurda silecekler çalıştığında sol silecek A sütununa dayanıp geri dönerken süpürdüğü yere geri su geliyor. Aerodinamik bir hata olabilir. 2. si ise cam açma tuşları çok geride. Kolum kapı üstünde normal pozisyondayken cam açma butonlarına erişemiyorum. Kolumu geriye alıp elimi bükmem gerekiyor.
Bunlar dışında orta konsolun en ilerisindeki boş alan (üst donanımda kablosuz şarj olan alan) çok kullanışlı. Oraya tam uyan toz tutmayacak kaydırmaz bir ped çıksa süper olacak.

Öncelikle alınacaklar,
1- Kış lastiği Nokian WR Snowproof 195-65-15
2- HIR2 uzun kısalar için Niken Led
3- Yaza doğru cam filmi ve seramik kaplama, camlara kaydırıcı uygulaması
4- Yaza doğru lpg Atiker obd
5- Yaz lastiğine geçeceğim zaman Mazda jantı için tornacıda metal bilezik ürettirme. Mazda'nın göbeği 67.1mm, Toyota'nın göbeği 60.1mm
6- Ön kaput altı izolasyon
7- Metal karter koruma sacı
8- Android Multimedya
9- Mini VSI kablo alarak araçla uğraşmak, atiker kablosu alarak ayarlarla uğraşmak
10- Vakit buldukça davlumbaz içlerine yalıtım yapıp yol sesini daha da azaltmaya çalışmak
11- Ön kapılara 1 kat daha fitil uygulayıp rüzgar sesini azaltmaya çalışmak
12- Çok sonraları Passion donanımdaki dış aksesuarları takmak (ön tampondaki iki kenardaki C şeklindeki trimler visionda siyah plastik, bunlar krom olabilir.)
13- Çok çok sonraları Ahmet abi de yardım ederse başta F1 vites olmak üzere diğer olabilecek teknolojik donanımları eklemek. :)
Adaptif hız sabitleyici ile şerit takip olsa tadından yenmez.


Hepsinden önce ama şu 2000 devirde motor sıcakken gelen, sabahları motor soğukken gelmeyen uğultunun çözülmesi gerek.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2012 Accord Executive-2.0 156 Hp
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 221 kere teşekkür etti
  • 416 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #35 : Ekim 01, 2019, 16:29:56 »
Mazda ile aynı tuttu abi. Kasko Aksigorta 1100, trafik sigortası Koru Sigorta 591.

Araçla ilgili 2 ufak kusur var. 1. si uzun yoldayken yağmurda silecekler çalıştığında sol silecek A sütununa dayanıp geri dönerken süpürdüğü yere geri su geliyor. Aerodinamik bir hata olabilir. 2. si ise cam açma tuşları çok geride. Kolum kapı üstünde normal pozisyondayken cam açma butonlarına erişemiyorum. Kolumu geriye alıp elimi bükmem gerekiyor.
Bunlar dışında orta konsolun en ilerisindeki boş alan (üst donanımda kablosuz şarj olan alan) çok kullanışlı. Oraya tam uyan toz tutmayacak kaydırmaz bir ped çıksa süper olacak.

Öncelikle alınacaklar,
1- Kış lastiği Nokian WR Snowproof 195-65-15
2- HIR2 uzun kısalar için Niken Led
3- Yaza doğru cam filmi ve seramik kaplama, camlara kaydırıcı uygulaması
4- Yaza doğru lpg Atiker obd
5- Yaz lastiğine geçeceğim zaman Mazda jantı için tornacıda metal bilezik ürettirme. Mazda'nın göbeği 67.1mm, Toyota'nın göbeği 60.1mm
6- Ön kaput altı izolasyon
7- Metal karter koruma sacı
8- Android Multimedya
9- Mini VSI kablo alarak araçla uğraşmak, atiker kablosu alarak ayarlarla uğraşmak
10- Vakit buldukça davlumbaz içlerine yalıtım yapıp yol sesini daha da azaltmaya çalışmak
11- Ön kapılara 1 kat daha fitil uygulayıp rüzgar sesini azaltmaya çalışmak
12- Çok sonraları Passion donanımdaki dış aksesuarları takmak (ön tampondaki iki kenardaki C şeklindeki trimler visionda siyah plastik, bunlar krom olabilir.)
13- Çok çok sonraları Ahmet abi de yardım ederse başta F1 vites olmak üzere diğer olabilecek teknolojik donanımları eklemek. :)
Adaptif hız sabitleyici ile şerit takip olsa tadından yenmez.


Hepsinden önce ama şu 2000 devirde motor sıcakken gelen, sabahları motor soğukken gelmeyen uğultunun çözülmesi gerek.

Bilgilendirme için teşekkür ederim kardeşim.

Bir ekte ben söyleyeyim deri direksiyon ve vites topuzu. Özellikle vites topuzunda üst donanımlarda uygulanan krom detay çok şık duruyor.

Bu bahsettiğin eksikliklere rağmen aracı tavsiye eder misin? :) Kafam o kadar karıştı ki limiti mi 95bin olarak belirledim(bu limitte alacağım araç ya auris olacak yada temizinden yarı otomatik ceed&i30 olacak) bir yandan o kadar çıkmışken biraz daha çıkıp sıfır corolla alayım diyorum diğer yandan o kadar borca ne diye gireyim diyorum. Kafam çorba oldu resmen. Şu faiz oranları biraz daha düşse çok güzel olacak. :) Gerçi benim arabayı alan yok kaldı elimde kerata.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 264 kere teşekkür etti
  • 1358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #36 : Ekim 01, 2019, 16:47:23 »
Bilgilendirme için teşekkür ederim kardeşim.

Bir ekte ben söyleyeyim deri direksiyon ve vites topuzu. Özellikle vites topuzunda üst donanımlarda uygulanan krom detay çok şık duruyor.

Bu bahsettiğin eksikliklere rağmen aracı tavsiye eder misin? :) Kafam o kadar karıştı ki limiti mi 95bin olarak belirledim(bu limitte alacağım araç ya auris olacak yada temizinden yarı otomatik ceed&i30 olacak) bir yandan o kadar çıkmışken biraz daha çıkıp sıfır corolla alayım diyorum diğer yandan o kadar borca ne diye gireyim diyorum. Kafam çorba oldu resmen. Şu faiz oranları biraz daha düşse çok güzel olacak. :) Gerçi benim arabayı alan yok kaldı elimde kerata.
Yeni çıkan şu yerli araçlardaki faiz indirimi seni kötü etkiledi şu ortamda kimse ikinciel piyasasına bakmıyor biraz parası olan krediyle sıfıra yöneliyor,eğer seninde elinde 60 bin gibi rakam varsa sıfır almak şuan için daha cazip heleki toyata nın 40 bin TL 0 faiz kampanyası çok iyi,aln kâr eder.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2900 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #37 : Ekim 01, 2019, 18:41:20 »
Bilgilendirme için teşekkür ederim kardeşim.

Bir ekte ben söyleyeyim deri direksiyon ve vites topuzu. Özellikle vites topuzunda üst donanımlarda uygulanan krom detay çok şık duruyor.

Bu bahsettiğin eksikliklere rağmen aracı tavsiye eder misin? :) Kafam o kadar karıştı ki limiti mi 95bin olarak belirledim(bu limitte alacağım araç ya auris olacak yada temizinden yarı otomatik ceed&i30 olacak) bir yandan o kadar çıkmışken biraz daha çıkıp sıfır corolla alayım diyorum diğer yandan o kadar borca ne diye gireyim diyorum. Kafam çorba oldu resmen. Şu faiz oranları biraz daha düşse çok güzel olacak. :) Gerçi benim arabayı alan yok kaldı elimde kerata.

Tavsiye ederim abi. Konforlu, motoru güzel az yakıyor çok kaçıyor, araç yormuyor. Ben de limiti 80 binden açmıştım, sıfıra kadar çıkmış olduk işte. :D Sen de binicisin benim gibi, sıfır alıp 10-15 sene kullanmak daha mantıklı geliyor bana. Dediğim gibi gerekirse biraz daha düş ve sıfıra gir abi. Uzun vadede corolla zaten accordu satarken edeceğin zararı amorti edecektir. Hem sorunsuzluğuyla bakıma çok para gitmez, yakıt tüketimiyle uzun vadede daha az masraf oluşturur.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2012 Accord Executive-2.0 156 Hp
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 113000
  • Kan Grubu: B+
  • 221 kere teşekkür etti
  • 416 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #38 : Ekim 02, 2019, 00:33:01 »
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478)  Aynen Ümit bey zaten piyasası olmayan araç daha da ortada kaldı. Accordu alacağım sıralar bir arkadaşımda 2009 model otm civic vardı keşke onu alsaydım. O zaman onu 35e bırakıyordu arkadaş şimdi piyasasına baktım en kötüsü 55binlira, ben konfor ve performansı seçtim 34e almıştım 40a satmıyorum :) vardır bir nasiplisi bakalım artık.

@Mutlu Tekir (30216) corolla sıfırı iyi güzel dediğin gibi sorunsuzluğu ve yakıt tüketimide cabası ama gel gelelim bir iki eksiği tamamlayayım deyince araç bana 120binin üzerinde bir fiyata denk gelecek. Onun yerine çıktığından beri hoşlandığım 2016 model 30-40bin kmde civiclerin temizide 110-115 bin bandında. Hem donanım olarak corollanın boşundan dolu hemde hanım da ilk gördüğünden beri beğeniyor.

Hal böyle olunca 115binliraya çelik jantsız,  lpgsiz,  yakıt tüketimi ve performansı iyi olan sıfır km corolla mı?
Yoksa lpgli, sunrooflu, nispeten daha iç geniş hacimli ve daha donanımlı, performansı 1sn düşük ve yakıtı corollaya göre bir tık fazla olan 40bin kmde olan civic mi?  :olu: :olu: :olu:
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235-310bin km)2015-2019 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 264 kere teşekkür etti
  • 1358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Vision İzlenimler
« Yanıtla #39 : Ekim 02, 2019, 00:44:20 »
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478)  Aynen Ümit bey zaten piyasası olmayan araç daha da ortada kaldı. Accordu alacağım sıralar bir arkadaşımda 2009 model otm civic vardı keşke onu alsaydım. O zaman onu 35e bırakıyordu arkadaş şimdi piyasasına baktım en kötüsü 55binlira, ben konfor ve performansı seçtim 34e almıştım 40a satmıyorum :) vardır bir nasiplisi bakalım artık.

@Mutlu Tekir (30216) corolla sıfırı iyi güzel dediğin gibi sorunsuzluğu ve yakıt tüketimide cabası ama gel gelelim bir iki eksiği tamamlayayım deyince araç bana 120binin üzerinde bir fiyata denk gelecek. Onun yerine çıktığından beri hoşlandığım 2016 model 30-40bin kmde civiclerin temizide 110-115 bin bandında. Hem donanım olarak corollanın boşundan dolu hemde hanım da ilk gördüğünden beri beğeniyor.

Hal böyle olunca 115binliraya çelik jantsız,  lpgsiz,  yakıt tüketimi ve performansı iyi olan sıfır km corolla mı?
Yoksa lpgli, sunrooflu, nispeten daha iç geniş hacimli ve daha donanımlı, performansı 1sn düşük ve yakıtı corollaya göre bir tık fazla olan 40bin kmde olan civic mi?  :olu: :olu: :olu:
Toyota'nın piyasası Honda'dan iyidir,zaten Honda Türkiye'den çekilme kararı alarak bir adım gerideyken 2 adım geriye kaydı ileriki yıllarda parça bulunabilirliği az/pahalı denklemi olabilir ama hiç bulunmaz değil yurt dışı alım olacağı için hondanın parçası nispeten pahalı olabilir, jant,lastik,cam filmi,deri direksiyon bunlar zaman içerisinde aşılacak konulardır,sıfır sorunsuz yakıtı az piyasası kuvvetli pirim yapan bir araç olsunda varsın teneke jant olsun cam filmi olmasın, Zaten yeni corollada confor yönünden rakiplerinin önünde bir araç.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.