0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aracınız hayırlı olsun. Ben CVT ile ilgili bir yorum yapmak istiyorum. Daha önce 1.6 CVT Auris kullandım. Geçen haftalarda da yeni Corolla ile test sürüşü yaptım. Şu anda da 1.2T C-HR'da aynı şanzımanı kullanıyorum. CVT şanzımanın çalışma karakteristiği 1.2T motor ile 1.6 atmosferik arasında oldukça farklı. Evet düz yolda ve şehir içinde oldukça konforlu ve taleplere yanıt veriyor. Bunu kendi kullandığım Auris'de ve yeni Corolla'da da aynı şekilde hissettim. Ancak sorun rampada ve yük altında ortaya çıkıyor. Zaten sizde yazmışsınız hız sabitleyici ile rampada devir çok yükseliyor diye. Yük altında motor gereğinden fazla devir çeviriyor. Düz yolda dediğiniz gibi 2000 devirde 110 ile gitme güzel ama rampada manuel vites ile daha düşük devirde ve dolayısıyla daha sessiz bir şekilde çıkmak mümkün. 2004 model 110PS 1.6 Verso ile tam yüklü olarak çıktığım rampada elde ettiğim hızı 1.6 132 PS CVT Auris'de yakalayamıyordum. Eğer manuel olsa idi mutlaka daha iyi çıkardı. Yeni Corolla'da da aynı şeyi hissettim.Ben bu motorla Corolla alacak olsam tercihim 1.6 Flame X-pack manuel olurdu.Gelelim C-HR'a. Diamond pakette manuel vites aradım ama bulamadım. O yüzden CVT aldım. Hatamı ettim. Bence hayır. Çünkü 1.2T motorda C-VT gerçekten çok daha duyarlı ve güzel çalışıyor. Zamanında vites küçültüyor ve hız taleplerine çok duyarlı. Gecikme hissini neredeyse hiç duymuyorsunuz. Çalışma karakteristiği Corolla'dakinden çok daha iyi. İyi ki CVT şanzumanlı almışım.Bence CVT Multidrive-S 1.2T C-HR'da evet ama Corolla'da bu motorla hayır. Bunun tork ile ilgisi olduğunu düşnüyorum. Daha düşük devirlerde daha yüksek tork CVT'ye can veriyor ve bence hem sorunsuz hem de performans açısından da iyi. Keşke Corolla'da da 1.2T motor sunsalardı. Otomatik şanzıman talebinin ülkemizde abartıldığını düşünüyorum. Ben 1.6 atmosferik motorla gücü daha iyi yönetmek ve keyif almak için manuel vitesi tercih ederdim. Manuel vites ile daha iyi performans almak mümkün.
LPG için rodajı beklemeni tavsiye ederim yani en azından 5000 km'yi doldur,diğer yandan direk LPG işlemi uygulayıp plazadan LPG'li olarak çıkaranlarda var LPG takılınca motor garantisi bitiyor ama kendilerin anlaşmalı olduğu LPG servisine motor sigortası yaptırıyorlar çözümü öyle buluyorlar ama bu seferde ya zavoli yada BRC taktırman gerekiyor ikiside obdli bile olmayan kitlere 4200 gibi rakamlar istiyorlar,zaten sende biliyorsun 2 yılda 40 , 50 bin km bandında toyotaların siboblarına bişey olmaz (ayarlar düzgün olmak kaydıyla) ben 2018 edvance otomatik corollaya AKL obd2 taktırdım performans olarak benzinden hiçbir farkı yok lt bazında bakacak olursak yine bir depo ile(33 lt) şehir içi rampalı yerde dur kalk yapılarak 300 km'yi çok rahat görüyor,aynı model marka araca arkadaş BRC taktırdı aynı yolda benden 40 km az yapıyor,zaten obd2 olduğu için bütün herşeyi kendisi ayarlıyor zenginde veya fakirde kalma şansı yok.
Aracın dinamiğine gelirsek eğer, sert direksiyon hamlesi sonrası araç yatıyor ve 2. direksiyon hamlesini dinlemekte baya gecikiyor. Bu fazla yatma ve direksiyonun iyice hissizleşmesi agresif sürüşlerde baya bir tedirginlik yaşatıyor. https://www.youtube.com/watch?v=pM6-gpYFwboPlatform aynı olduğu için sedan Corolla'nın da benzer bir sonuç vereceğini düşünüyorum. Aracın yatmasının fazlalığı ve ilk hamleyi yaptıktan sonra 2. hamleyi dinlemekteki gecikmeyi görebilirsiniz. Belki aracın elektroniklerine tam anlamıyla güvensem bir sıkıntı yaşamayacağım ama çok tedirginlik yaşatıyor o his. Açıkçası Mazdamla kedi köpek domuz tavşandan ani frenli geyik testi gibi kaçındığım çok oldu ve hiçbirinde tedirginlik yaşamadım. Corolla ile böyle bir durumda kalsam durum olur açıkçası bilemiyorum. Aracın sınırlarını öğrenmeliyiz ki, olası kötü bir durumda ona göre davranalım.
Mutlu hocam mazdayı kaç yıl kullanmıştınız?Bunu sormamdaki sebeb uzun süre kullanılan aracın herşeyini bütün handikaplarını ve panik anında neler yapabileceğini iyi öğreniyoruz.
4.5 yıl. Ondan başka olarak Mazda bu kadar yatmazdı ani dönüşlerde, ayrıca direksiyonunda en ufak hissizlik olmaz, tüm ayrıntıları detayıyla direksiyonda hissedebilirdim. Her direksiyon hamlesini tüm detayıyla yola aktarırdı, dinlememezlik yapmazdı. Arkayı kaydırdığında bile tedirgin etmez çizgisinden çıkmazdı. Corolla haliyle yeni araç, huyunu suyunu daha bilmiyorum. Virajda stabil sürüşte sıkıntı yaratmıyor, ama virajda ya da düz yolda geyik testi yapmak zorunda kalırsam nasıl davranır onu çözmem gerekli. Bu arada Mazda jantlarını kullanmayı planlıyorum Corollada, haliyle çift janta geçeceğimden yazlıklarda lastik basınç sensörü olmayacak, bu sensörü kapatma gibi bir imkan olur mu? Ya da yeni jantlara da ekletmek istesem fiyat nedir bilen var mı?
Mutlu bey sizde zaten aracın sağ tarafından geldiğini çözmüşsünüz oradaki hareketli parçalardan rulmanlar dan biri bu sesi yapıyor olabilir,(şarj dinamosu,v kayışı gergi rulmanı,devirdaim bilyası gibi) servisle görüşmeniz iyi olacaktır ustalara bizzat sesi siz dinletin çünkü onlar denerse hangi anda ses yaptığını bilmedikleri için herşey normal deyip geri gönderebilirler,sıfır araçta bunlar olurmu diye düşünebilirsiniz ama şuanda seri üretim bandında herşey olabiliyor veya yola çıktıktan sonra kısa sürelerde herşey yaşanabiliyor geçenlerde bir arkadaşım sıfır Passat aldı araç yolda giderken kendini kştliyor motor stop ediyor ve servis geldi baktı sorunu bulamadı aracı değiştirdiler yine aynı sorun nüks etti ve adam parasını geri aldı şans işte iki araçta sorunlu çıktı servis müdürü bile şaşırdı.
Mutlu kardeşim aracına sigorta ve kasko fiyat olarak ne kadar tuttu?
Mazda ile aynı tuttu abi. Kasko Aksigorta 1100, trafik sigortası Koru Sigorta 591.Araçla ilgili 2 ufak kusur var. 1. si uzun yoldayken yağmurda silecekler çalıştığında sol silecek A sütununa dayanıp geri dönerken süpürdüğü yere geri su geliyor. Aerodinamik bir hata olabilir. 2. si ise cam açma tuşları çok geride. Kolum kapı üstünde normal pozisyondayken cam açma butonlarına erişemiyorum. Kolumu geriye alıp elimi bükmem gerekiyor. Bunlar dışında orta konsolun en ilerisindeki boş alan (üst donanımda kablosuz şarj olan alan) çok kullanışlı. Oraya tam uyan toz tutmayacak kaydırmaz bir ped çıksa süper olacak.Öncelikle alınacaklar,1- Kış lastiği Nokian WR Snowproof 195-65-152- HIR2 uzun kısalar için Niken Led3- Yaza doğru cam filmi ve seramik kaplama, camlara kaydırıcı uygulaması4- Yaza doğru lpg Atiker obd5- Yaz lastiğine geçeceğim zaman Mazda jantı için tornacıda metal bilezik ürettirme. Mazda'nın göbeği 67.1mm, Toyota'nın göbeği 60.1mm 6- Ön kaput altı izolasyon7- Metal karter koruma sacı8- Android Multimedya9- Mini VSI kablo alarak araçla uğraşmak, atiker kablosu alarak ayarlarla uğraşmak10- Vakit buldukça davlumbaz içlerine yalıtım yapıp yol sesini daha da azaltmaya çalışmak11- Ön kapılara 1 kat daha fitil uygulayıp rüzgar sesini azaltmaya çalışmak12- Çok sonraları Passion donanımdaki dış aksesuarları takmak (ön tampondaki iki kenardaki C şeklindeki trimler visionda siyah plastik, bunlar krom olabilir.) 13- Çok çok sonraları Ahmet abi de yardım ederse başta F1 vites olmak üzere diğer olabilecek teknolojik donanımları eklemek. Adaptif hız sabitleyici ile şerit takip olsa tadından yenmez.Hepsinden önce ama şu 2000 devirde motor sıcakken gelen, sabahları motor soğukken gelmeyen uğultunun çözülmesi gerek.
Bilgilendirme için teşekkür ederim kardeşim. Bir ekte ben söyleyeyim deri direksiyon ve vites topuzu. Özellikle vites topuzunda üst donanımlarda uygulanan krom detay çok şık duruyor.Bu bahsettiğin eksikliklere rağmen aracı tavsiye eder misin? Kafam o kadar karıştı ki limiti mi 95bin olarak belirledim(bu limitte alacağım araç ya auris olacak yada temizinden yarı otomatik ceed&i30 olacak) bir yandan o kadar çıkmışken biraz daha çıkıp sıfır corolla alayım diyorum diğer yandan o kadar borca ne diye gireyim diyorum. Kafam çorba oldu resmen. Şu faiz oranları biraz daha düşse çok güzel olacak. Gerçi benim arabayı alan yok kaldı elimde kerata.
@Ümit ŞAHANTİMOR (39478) Aynen Ümit bey zaten piyasası olmayan araç daha da ortada kaldı. Accordu alacağım sıralar bir arkadaşımda 2009 model otm civic vardı keşke onu alsaydım. O zaman onu 35e bırakıyordu arkadaş şimdi piyasasına baktım en kötüsü 55binlira, ben konfor ve performansı seçtim 34e almıştım 40a satmıyorum vardır bir nasiplisi bakalım artık.@Mutlu Tekir (30216) corolla sıfırı iyi güzel dediğin gibi sorunsuzluğu ve yakıt tüketimide cabası ama gel gelelim bir iki eksiği tamamlayayım deyince araç bana 120binin üzerinde bir fiyata denk gelecek. Onun yerine çıktığından beri hoşlandığım 2016 model 30-40bin kmde civiclerin temizide 110-115 bin bandında. Hem donanım olarak corollanın boşundan dolu hemde hanım da ilk gördüğünden beri beğeniyor.Hal böyle olunca 115binliraya çelik jantsız, lpgsiz, yakıt tüketimi ve performansı iyi olan sıfır km corolla mı?Yoksa lpgli, sunrooflu, nispeten daha iç geniş hacimli ve daha donanımlı, performansı 1sn düşük ve yakıtı corollaya göre bir tık fazla olan 40bin kmde olan civic mi?