Gönderen Konu: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...  (Okunma sayısı 21105 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #60 : Mart 06, 2009, 09:53:45 »
Teşekkürler Hakan Abi.
Bir de bu rot ayarı tam olarak neydi hocam. Aracın sağa sola çekmesiyle ilgili bi ayar olarak kalmış aklımda.
Opel Astra GTC

Toyota Club Türkiye

Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #60 : Mart 06, 2009, 09:53:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #61 : Mart 06, 2009, 11:26:56 »
yeni bir konu açmayım dedim, sürtme konusu ve jant offset konusu varken burda sorayım dedim..ben de rollama jant bakıyordum bir süredir, buldum aradığım jantı, şimdi jantın değerleri 6,5x16 37ET bu 37ET ne oluyor ? ve ben bu janta 195x45/16 lastik planlıyorum..sürtme muhabbeti olur mu? çok az bir küçülme söz konusu lastikte, bu değişimin küçülerek mi olması daha iyi büyüyerek mi..195/45-16 takınca lastik çapı çok çok az küçülecek, 205/45/16 takınca da biraz büyüyecek, hangisi daha mantıklı? 6.5 offset'e 195/45 takılır mı?
--------------------------------------------------------------------------
Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference  Revs/Mile  Difference
175/65-14         4.5in  11.5in    23.0in         72.1in        879        0.0%
195/45-16         3.5in  11.5in    22.9in         72.0in        880       -0.2%
--------------------------------------------------------------------------
Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference  Revs/Mile  Difference
175/65-14         4.5in  11.5in    23.0in         72.1in        879        0.0%
205/45-16         3.6in  11.6in    23.3in         73.1in        867        1.3%


ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #62 : Mart 06, 2009, 11:40:21 »
Türkay -0,2% çok fazla bir değer değil bir de 195/50-16 ya baksana oran ne çıkıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #63 : Mart 06, 2009, 11:45:51 »
Türkay valla aşağıdaki linkteki değerlere göre takılır diyo.

http://www.pneus-online.co.uk/equivalency-tables-advice.html
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #64 : Mart 06, 2009, 11:56:51 »
aydın abi 50 yanak çok fazla, sürtme de yapar o,
Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference  Revs/Mile  Difference
175/65-14         4.5in  11.5in    23.0in         72.1in        879        0.0%
195/50-16         3.8in  11.8in    23.7in         74.4in        852        3.1%
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #65 : Mart 06, 2009, 12:04:18 »
Türkayım haklısın bence ideali altdaki
Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference  Revs/Mile  Difference
175/65-14         4.5in  11.5in    23.0in         72.1in        879        0.0%
195/45-16         3.5in  11.5in    22.9in         72.0in        880       -0.2%

Türkay birde bu tabloyu Erhan arkadaşımız için 185/55 ve 195/50 6,5-15 için çıkarırmısın aradaki farkı görelim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #66 : Mart 06, 2009, 12:15:37 »
Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference  Revs/Mile  Difference
175/65-14         4.5in  11.5in    23.0in         72.1in        879        0.0%
185/55-15         4.0in  11.5in    23.0in         72.3in        876        0.2%
---------------------------------------------------------------------------
Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference  Revs/Mile  Difference
175/65-14         4.5in  11.5in    23.0in         72.1in        879        0.0%
195/50-15         3.8in  11.3in    22.7in         71.2in        889       -1.2%


erhan arkadaşımız için en mantıklı değer 185/55 oluyor..ama jant olarak hiç bir şey diyemeyeceğim :(
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #67 : Mart 06, 2009, 12:19:01 »
Türkay Teşekürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #68 : Mart 06, 2009, 13:00:56 »
Türkay çok sağol.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #69 : Mart 06, 2009, 18:52:43 »
  Araç lastiğinin farklı yörüngelerde oluşturduğu açıları kapsar. Bunlar, kaster, kamber ve toe şeklinde ifade edilirler. Bağımsız arka süspansiyona sahip araçlarda arka düzen açılarıda ayarlanır.

 İnternetten, Gazi Üniversitesine ait siteden yaptığım bazı alıntılarıda ekleyeyim.

 ''1. Kamber açısı:

a.Tanımı: Bir aracın önünden bakıldığında, tekerlek ekseninin düşey eksene göre yaptığı açıya kamber açısı denir.

Tekerleğin, aracın dışına doğru yaptığı açıysa pozitif (+) kamber açısı, aracın içine doğru yaptığım açıya negatif  (-) kamber açısı adı verilir. Kamber açısı doğru ayarlanmış bir tekerlekte, direksiyon ekseni ile tekerlek ekseni, tekerleğin yola temas noktasında birleşir.
 Pozitif ve negatif kamber açıları

b. Kamber açısının önemi ve etkileri:

Kamber açısının veriliş nedeni; tekerlek ekseninin, yol üzerinde araç yükünün altına yaklaşmasının önemi ve etkileri şunlardır.

1. Lastiklerin dengeli aşınmasını sağlar.

2. Ön teker bilya yatakları ile aks başı yataklarının ( burç veya rotil ) uzun ömürlü olmasını sağlar,

3. Direksiyonun kolay dönmesini sağlar.

Kamber açısının uygun olmaması ise; lastiklerin içten veya dıştan tek taraflı aşınmasına , tekerlek yataklarının, aks başı yataklarının kısa zamanda aşınmasına, direksiyonun ağır olmasına veya bir tarafa çekmesine neden olur.

 

2. Direksiyon ekseni eğikliği ( King-pim açısı )

a. Tanımı: Rotillerin veya başlık pimi ekseninin üst ucunun düşeye oranla, aracın merkezine doğru olan eğikliğine direksiyon ekseni eğikliği ( başlık pimi eğikliği, king-pim eğikliği veya aks başı eğikliği ) veya açısı denir.

b. Direksiyon ekseni eğikliğinin önemi ve etkileri:

Direksiyon ekseni eğikliğinin veriliş nedeni; tekerlek ekseninin, direksiyon ekseni ile yol üzerinde birleştirmektedir. Tekerlek ekseni ile direksiyon ekseni tekerleğin yola temas etme noktasında birleşmesi araç yükünün lastikler üzerine dengeli dağılmasını sağlar. Araç yükünün dengeli olarak lastikler üzerinde dağılmasının önemi ve etkileri şunlardır.

1. Lastikler dengeli aşınır,

2. Direksiyon daha kolay döner ve viraj çıkışı direksiyonun kendiliğinden toplamasını sağlar.

3. Fazla kaster açısına ihtiyacı azaltır.

 3. Kaster açısı:

a. Tanımı: Ön tekerin iç kısmından bakıldığında başlık pimi veya rotillerin yani direksiyon ekseninin düşey eksenle yapmış olduğu açıya kaster açısı denir.

Direksiyon ekseninin yatma yönü; aracın içine doğru ise pozitif kaster, dışına doğru ise negatif kaster adını alır.

 b. Kaster açısının önemi ve etkisi:

Kaster açısının veriliş nedeni; araç yükünün tekerleğin önüne veya arkasına aracın yola dalmasını önler, virajlarda ve düz yolda yön kontrolünü sağlar.

Kaster açısının uygun olmaması ise; lastiklerin yol üzerinde zıplamasına, direksiyon sertleşmesine, sağa sola çekmesine, aracın yolda gezmesine, dalmasına ve direksiyon hakimiyetinin azalmasına sebep olur.

 

4. Toe-in açısı ( Tekerleklerin içe kapanıklılığı):

a. Tanımı: Bir aracın ön tarafından ve üstten bakıldığında ön tekerlerin ön kısmının arka kısmına göre bir miktar kapalı olma durumuna toe-in denir.

 b. Toe-in açısının önemi ve etkileri:

Toe-in açısının veriliş nedeni; seyir esnasında ön tekerlerin ön kısmının arka kısmına oranla açılmak istemesinin önüne geçmektir. Toe-in değeri bazen mesafe bazende açı olarak verilir.

Toe-in açısının verilmesiyle dururken ön kısmı kapalı olan teker seyir esnasında açılarak birbirine paralel hale gelirler. Tekerlerin seyir halinde birbirine paralel gelmesinin önemi ve etkiler,i şunlardır.

1. Direksiyonda denge sağlanarak aracın direksiyon hakimiyeti artar.

2. Lastiklerin dengesiz aşınmasının önüne geçilir. Fazla toe-in açısı sağ ön lastiği dıştan, az toe-in açısı sol ön lastiği içten aşınmasına neden olur. Toe-in açısının sebep olduğu lastik aşıntısı, keskin köşe görüntüsü verir.

 

5. Dönüş açısı veya dönüşlerdeki toe-aut açısı:

a. Tanımı: Bir aracın dönüş esnasında , ön tekerleklerinde oluşan açı farklılığını ifade eder.

 

b. Toe-in açısının önemi ve etkileri:

Araç viraja girdiğinde dönüş çemberinin merkezi, D noktasıdır. Dışta kalan ön tekerlek daha küçük bir açı ile, içte kalan ön tekerlek daha büyük bir açı ile dönmek zorundadır. Ön tekerleklerin birbirinden farklı açılarda dönmeleri ayarlanamazlar ise dönüşlerde lastikler yuvarlanmanın yanı sıra yola sürtünerek kaymak durumunda kalırlar. Bu olayda lastiklerin çabuk aşınmasına yol açar.''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #70 : Mart 07, 2009, 09:58:04 »
Bravo hocam  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #71 : Mart 07, 2009, 13:14:31 »
Evet arkadaşlar bugün itibariyle jant lastik işini hallettim.
Lastikler 185/55/15 oldu. Jant da 6,5-15"
İki model arasında kaldım ve soldaki 5 kolluyu tercih ettim.


Valla hoş oldu güzel oldu bi sıkıntı yok da tek canımı sıkan ön taraftaki açıklık. 4 parmak açıklık var önde. Arka taraf ise 1 parmak bile değil. Arkadan memnunum da ön tarafı biraz yere yakınlaştırmayı planlıyorum.
Daha net ve temiz fotolar daha sonra gelecek :D Orijinalinde daha canlı duruyor jantlar :)



Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #72 : Mart 07, 2009, 13:58:15 »
Erhan güzel günlerde kullanmanı dilerim yıldız seçimin güzel olmuş hayırlı olsun ;)
Aracın beyaz ben olsam şahsi fikrim farklı olmak adına beyaz cant seçerdim gece süper gözükürdü neyse kullan daha sonra istediğin renge boyoyabilirsin
birde aracın liftde değilde yerde çekilmiş fotosunu bekliyoruz  8-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #73 : Mart 07, 2009, 23:56:43 »
Eyvallah Aydın Abi :)
Valla arkadaşlar o kadar burda 4 sayfa yazı yazdık, sürterdi sürtmezdi tartıştık, sözde işimizi garantiye almak adına 185/55 lastik tercih ettik ama yine sürtü :) İki önde iki arkada olmak üzere 4 kişi yolculuk yaptık bugün. Hani bazı yollar var ya böyle esneye esneye gidersiniz. Tümsek değilde düz yolda dalgalar olur. İşte öyle bi yolda yaylana yaylana giderken arkadan garç garç ses geldi.  :huh: Olayın şokuyla bizim kaportacıya gittim. Sürtmez ya bu falan dedi ama dedim valla sürttü, sürtmese niye geliyim. Neyse yarımşar santim iki çamurluk ağzını da inceltti. (Bilseydim 195/50 takardım  :D ) Aynı şekilde dönüş yolunda test ettim ve sürtme kesilmiş  Allahtan :)

Kötü tarafları,
-Konfor hissedilir oranda düştü.
-Düşen konfora paralel olarak güven ve tokluk hissi kayboldu.
-Sanki direksiyon daha bi sertleşti ya da bu benim uydurmam da olabilir :)
-Bu kadar çabaya rağmen yine de sürtmesi :)

İyi tarafları,
-Biraz daha güzelleşen dış görüntü.
-Takasa girdiğimden dolayı cebimden fazla para çıkmamış olması :)

Valla arkadaşlar sonuç itibariyle arabayı yere yakınlaştırmadığınız sürece jant lastiğin tek başına bir albenisi olmuyor. Dediğim gibi arka tarafın yüksekliğinden memnunum fakat önleri de en yakında arkanın seviyesine getirmem gerekiyor.








Bu da bonus foto :) :)





Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #74 : Mart 08, 2009, 00:08:22 »
jantlar süpermiş iyi seçim 5 kol her zaman iş yapar dalgalı yollarda benim lastiklerde sürtüyo aynı şekil arkada 3 kişi olunca camurluk açtırma işini yay alınca yapıcam bende inş. ama olusa 16 ya terfi etmek istiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #75 : Mart 08, 2009, 00:12:41 »
Evet hocam çok hafif sürtem yaptı. Yol da baya bi esnek bi yoldu gerçi. Hızlıydım da. Ağır geçince sorun yok ama hızım vardı biraz. Açtırmak durumunda kaldım. O sürtme sesi canını sıkıyor insanın.

jantlar süpermiş iyi seçim 5 kol her zaman iş yapar camurluğuda açtırmışın sürttü mü lastik?
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #76 : Mart 08, 2009, 00:14:07 »
Evet hocam yay şart. Araba bu kadar yüksekteyken jant göstermiyor kendini.
Hocam birde sizin arabanın yandan bi fotosunu koyar mısınız size zahmet?
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #77 : Mart 08, 2009, 04:29:29 »
benden istediniz sanırım fotoyu benimkide leylek :) çamurluk içlerini eğmeyi düşündüm ilk olarak ama dışarıya pot yapar diye korktum bıraktım


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #78 : Mart 08, 2009, 11:05:32 »
Evet hocam sizinki de leylek. Ama sizin lastikler 195/50 sanırım...
Bir de hocam dışarıya pot yapar derken?? :)
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #79 : Mart 08, 2009, 13:53:07 »
Hayirli olsun. Jantin offset degerleri nedir?
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante