Gönderen Konu: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...  (Okunma sayısı 21106 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #80 : Mart 08, 2009, 15:18:15 »
Evet hocam sizinki de leylek. Ama sizin lastikler 195/50 sanırım...
Bir de hocam dışarıya pot yapar derken?? :)
evet 195 50  camurluğun içini kıvırmaya çalışınca dış taraftan pot yapar diye korktum nası anlatıyım bilmiyorum :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #80 : Mart 08, 2009, 15:18:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #81 : Mart 08, 2009, 22:07:45 »
arkadaslar 19 ınc jant bıle ae101 lere sıgmaktadır.benım lastık olculerım de 185/55/15 dır arka sag surtme yaptı rot-balansa gırdım sorun kalmadı.arkalara kamber acısı verıldıgı surece degmez
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #82 : Mart 08, 2009, 23:11:34 »

Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #83 : Mart 09, 2009, 07:50:13 »
  Erhan, alçaltma işleminde önden ve arkadan aynı oranı tavsiye ederim. Çok az daha kısa yaylar ama daha sert olanalrı işini görürü sanırım. Hem sert oldukları için, yaylanmalarda daha az sürtme yapma ihtimali var. Ama sadece ön tarafı alçaltırsan aracın arka aksının yol tutuşu azalır. Eğer alçaltmayı belli bir oranın üzerinde yaparsanda amortisörlerin ömrü çok kısalır. Yani bu durumda amortisörleride uygun stroklu olanlarla değiştirmen gerekir.
 Jantlar çok hoş duruyor, güle güle kullan. Lastikleride temzilendin mi dahada hoş durur sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #84 : Mart 09, 2009, 09:14:27 »
Hayirli olsun. Jantin offset degerleri nedir?
Teşekkür ederim. 6.5 38 ET gibi bişey yazıyodu.

  Erhan, alçaltma işleminde önden ve arkadan aynı oranı tavsiye ederim. Çok az daha kısa yaylar ama daha sert olanalrı işini görürü sanırım. Hem sert oldukları için, yaylanmalarda daha az sürtme yapma ihtimali var. Ama sadece ön tarafı alçaltırsan aracın arka aksının yol tutuşu azalır. Eğer alçaltmayı belli bir oranın üzerinde yaparsanda amortisörlerin ömrü çok kısalır. Yani bu durumda amortisörleride uygun stroklu olanlarla değiştirmen gerekir.
 Jantlar çok hoş duruyor, güle güle kullan. Lastikleride temzilendin mi dahada hoş durur sanırım.

Hakan Abi,
Alçaltmayı aynı oranda yapacaksak benim işim tam anlamıyla görülmeyecek ama. Şu an normal durumda ön taraf 4 parmak zaten yukarıda. Aynı oranda alçaltırsakarkaya göre fazla olan bu 4 santimlik açıklık halen duruyor olmayacak mı?
Araştırmalarıma göre ön amortisörü komple aşağıya alıyorlarmış. Yaylara falan bir müdahale olmadan istenilen oranda alçaltma yapılabiliyormuş. İstenildiğinde de yine eski haline getirilebiliyormuş. Hatta tornacı falan devreye giriyormuş, bişeyler yapıyormuş. Muş muş diyorum çünkü kendim gidip görmedim, sağdan soldan duydum. Bu işlem için de 80 TL maliyet çıkarmıştı usta.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #85 : Mart 09, 2009, 14:14:11 »
  İlginç. Çünkü alçaltmayı Helezon yay yapar, amortisörler alçaltma olmaz. Helezon yayın boyu araç yüksekliğini belirler. Helezon yayın sertliği ilk darbe emiş (bound)konfor, sertlik oranını, amortisör ise geri açılış (rebound)konfor/sertlik oranını belirler. İyi bir araştır bence.
 Ön arkadan orjinalinde ikende mi daha yüksek, yani daha önce den müdahale mi var süspansiyon sistemine?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #86 : Mart 09, 2009, 14:25:01 »
Evet Hakan Abi orijinalinde de yüksek. Arkaya sonradan 60'lık bir tüp tankı takıldı. Bir de woofer ve amfi var. Bunların ağırlıkları ne derece çökertir arkayı bilemiyorum tabi. Bi ihtimal de ön amortisörlerin yeni olabileceği. Daha tam esnememiş olabilir mi? Tam bilmiyorum benimkiler kabaca ve tahmine göre yapılan yorumlar :)
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #87 : Mart 09, 2009, 14:43:16 »
  Bunlarında etkisi vardır. Zaten AE101 lerin arka helezonları da çok sert değil. Benim fikrime göre en iyi yol bir takım, çok az kısa ancak biraz daha sert helezon kullanmandır. Sadece ön için işlem yapma. Hem aracın yaylanması azalacağından arkalar daha az sürter (tabi alçaltma oranınada bağlı), hemde yol tutuş artar (ancak tümseklerde zıplamaya dikkat etmek lazım, bu yayın sertlik ve ebatına göre tehlikeli bile olabilir). Ayrıca aracın konforuda biraz düşer. Tabi amortisörlerin ömrüde yayın kısalığına bağlı olarak azalır ya da yaylara uygun amortisörler seçeceksin.
 Yine de diğer arkadaşlarında fikirlerini al derim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #88 : Mart 09, 2009, 15:51:22 »
Hakan Abi benim tam açıklayamadığım olay şu. Başka bir sitede buldum...

"Aracını eğer düşürmek istersen, amortisörlerdeki helezon yayların yataklarını bu işlerin uzmanı ustalara götürüp aşağıya kaç cm istersen indirtip orjinal helezonlarını kullan kesme yapmadan ,,, bu iş böyle olur sport yay araca darbe verir...YANİ AMORTİSÖRLERDEKİ YAY YATAKLARI VAR BİLİRSİN BUNLARI DİPLERİNDEKİ KAYNAKLARI SPİRAL İLE AÇIP 3-5-7-10 cm AŞAĞIYA İNDİRİP YENİDEN KAYNAK YAPIYORLAR , BURADA BİR TORNACI ARKADAŞIM OĞLU BU İŞİ YAPIYOR...HELEZON DEĞİŞMEDEN AYNI YUMUŞAKLIĞINI KORUYARAK "
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #89 : Mart 09, 2009, 15:53:34 »
Hakan Abi benim tam açıklayamadığım olay şu. Başka bir sitede buldum...

"Aracını eğer düşürmek istersen, amortisörlerdeki helezon yayların yataklarını bu işlerin uzmanı ustalara götürüp aşağıya kaç cm istersen indirtip orjinal helezonlarını kullan kesme yapmadan ,,, bu iş böyle olur sport yay araca darbe verir...YANİ AMORTİSÖRLERDEKİ YAY YATAKLARI VAR BİLİRSİN BUNLARI DİPLERİNDEKİ KAYNAKLARI SPİRAL İLE AÇIP 3-5-7-10 cm AŞAĞIYA İNDİRİP YENİDEN KAYNAK YAPIYORLAR , BURADA BİR TORNACI ARKADAŞIM OĞLU BU İŞİ YAPIYOR...HELEZON DEĞİŞMEDEN AYNI YUMUŞAKLIĞINI KORUYARAK "
evet bende duydum bu yöntemi hatta bi arkadaş yapmıştı üye foruma da bordo efsane kasa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #90 : Mart 09, 2009, 15:59:16 »
@Barış Hocam
Bu işlem için 80 TL fiyat aldım. Fiyat iyi mi? Her zamanki motorcu ustam verdi bu fiyatı. Acaba ustam sadece aracılık ettiği için mi para istiyor :) Bu işi yapan bi yer bulsam direk oraya gitsem fiyatı biraz daha düşürebilir miyim?
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #91 : Mart 09, 2009, 16:03:15 »
valla bence fiyattan önce sağlam bişey olması önemli yani hangi işlem daha kullanışlı araç için ben buna bakıyorum ama araba 80 liraya hem alçalıcak hemde konfor kaybetmicek hemde daha sağlıklı olucaksa yaptır derim misal ben aracın ön tamponundaki spoiler için 2 ay bekledim daha güzel durduğu ve orj. olduğu için acele etme bence biraz daha araştır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #92 : Mart 09, 2009, 16:04:18 »
Amortisör tablasını aşağı çekme; yöntemini önceki aracıma uygulatmıştım, hatta kuzenimde aynısını Renault 11 Flash'ına uygulamıştı. Aracın ağırlık merkezi aşağı çekildiği için virajlarda eskiye nazaran daha güven verdiği doğru, ama aynı zamandada eski yumuşaklığınıda koruduğu için spor kullanımda sıkıntı yaratabiliyor...
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #93 : Mart 09, 2009, 16:17:29 »
  Ne yollar buluyorlar ama bence kesinlikle sağlıklı değil ve bir kaç yönden.
 1- Amortisör içinde yağ ve değişik materyaller vardır. Belli ısıların altında (awslında amortisör hareket enerjisini ısı enerjisine çeviren bir sistemdir basitçe) özellikleri bozulabilir.
 2- Bu durumda amortisör strokunu nasıl hallediyorlar? Amortisör hangi aralıkta çalışıyor? Amortisör ömrü bundan nasıl etkileniyor? Eminim bu konuda bir fikirleri yoktur.
 3- Aracı yerden yukarıda tutan şey helezonlardır. Helezonun üst ucu kuleye, alt ucu ise amortisör kaidesine oturur. O kaideyi daha aşağıya çekmek aracı alçaltabilir (helezona hiç dokunmadan) ama bu durumda amortisöre binen yüklerdeki değişim konusunda bir fikrleri var mı acaba?
 4- Sağ ve sol düzenekte milimetrik değerlerde işlem yapabiliyorlar mı? Kaide yine sağlam oluyor mu?
 5- Lastik ilk darbeyi aldıktan sonra hangi sürede geri basışı sağlayabiliyor? Aracın yüksekliği azalmasına rağmen helezon sertliklerinde bir değişim olmadığından esnemeler orjinal amortisörlerle nasıl bertaraf edilebiiyor?
 Düşününce daha çok soru çıkarılabileceğinden eminim, bence iyice araştırmak lazım. Sonuçta önemli bir nokta ve uydurma işlerle ne kadar sağlıklı olur iyice tartmak lazım bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #94 : Mart 09, 2009, 16:21:04 »
Hakan Abi, ustaya selamlarını ileticem :)

Eyüp bu sistemi uygulayan biri olarak öneriyor musun peki? Yani herhangi bir sıkıntı yaşadın mı?
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #95 : Mart 09, 2009, 23:13:20 »
Amortisorün icini acmiyorlar sanirim. Anladigim kadari ile amortisör kulelerinin icini kesip biciyorlar.
Ben olsam arkama bile bakmadan o ustanin yanindan uzaklasirim.

Yollarda yengec gibi giden arabalarin bir sebebi de bu tip ustalar.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #96 : Mart 11, 2009, 09:25:22 »
:D
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #97 : Mart 11, 2009, 09:59:30 »
Bak Erhan arkadaşım Murat ve Hakan bey doğru söylerler dediklerinin hepsine katılıyorum
Ben Yaris aracıma jant takdıktan sonra aracın arka kısmının çok havada kaldığını düşünüyordum herkez birşey diyordu spor yay şu bu keselim biçelim gibi belki doğru birşey değildi yaptığım ama
Sanayiden bir asker arkadaşıma sapmıştım dur ben halledeyim sen hafif aracınarkasını indirmek istiyorsun dimi dedi evet dedim aracın altına geçerek yayın alt tabağa basan kısmını ısıtmaya başladı 2 farklı yerinden en dipden yani araç ısınınca biraz inmeye başladı ve durdu metre ile ölçtük ve aynı şekilde diğer tarafını da eşit birşekilde yaptı ve aracım çok düşmeden para harcamadan istediğim kıvama geldi ve kıçı havada gezmekten kurtuldum esnemesinde hiçbir değişme olmadı
ama bu tarz işlemlerde orjinal yaylar spor yaylara oranla yumşak olduğu için araca fazla kişi bindirmemen gerek çünki arka koltuğa 3kişi binincw bu yumşaklığınsdan dolayı lastiğin üstüne kadar oturuyor araç ve dikkatli sürmek gerekiyor eksi tarafı budur :)
ama benim gibi benim araca en fazla 2 kişi biner diyorsan bence bir sakıncası yok ucuz bir işlem ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #98 : Mart 11, 2009, 15:49:49 »
Sanırım yukarıda bahsettiğim olayı yapacağım Aydın Abi. Yarın ya da Cuma yaptırmayı planlıyorum.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Gülümseyin...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 195/50/15 Sürter veya Sürtmez...
« Yanıtla #99 : Mart 11, 2009, 16:01:43 »
Sanırım yukarıda bahsettiğim olayı yapacağım Aydın Abi. Yarın ya da Cuma yaptırmayı planlıyorum.
Hadi hayırlısı bakalım kolay gelsin ;)

http://www.toyotaclubtr.com/fotograflar-videolar/yaris-tuning-(1-toyota-meydan-muharebesi-minikler-1-si)/msg99146/#msg99146
Bu linkten benim aracının büyük fotarına bakabilirsin.
Aman fazla indirme içine 3kişinin oturacağını hesapla ;)