Gönderen Konu: Araç Satış Rakamları  (Okunma sayısı 24989 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #200 : Mart 02, 2021, 17:42:54 »
Tokay Abi, aracınızın kıymetini bilin, 1.6'lar çok değerlenecek gibi görünüyor.
Bizde son 1.6 üretimlerden 1 tane almak kısmet oldu 2020 model flame x pack paket almıştık,şimdi 1 tanede hybrit almayı düşünüyorum kısmetse İNŞAALLAH.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #200 : Mart 02, 2021, 17:42:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #201 : Mart 02, 2021, 23:28:11 »
Bizde son 1.6 üretimlerden 1 tane almak kısmet oldu 2020 model flame x pack paket almıştık,şimdi 1 tanede hybrit almayı düşünüyorum kısmetse İNŞAALLAH.

Hayırlı olsun Ümit Bey, kazasız belasız kullanın inşAllah. Hibritin cazibesi mtv vergisi ile bitti bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #202 : Mart 03, 2021, 01:14:52 »
Hayırlı olsun Ümit Bey, kazasız belasız kullanın inşAllah. Hibritin cazibesi mtv vergisi ile bitti bence.

Nasıl bitmiş hibritin cazibesi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #203 : Mart 03, 2021, 04:02:40 »
Hayırlı olsun Ümit Bey, kazasız belasız kullanın inşAllah. Hibritin cazibesi mtv vergisi ile bitti bence.
Teşekkürler Kutay bey, hybrit araçların şehir içinde yakıtı az olmasından ötürü yıllık MTV farkını amorti ediyor ancak çok km yapan için bir artı oluyor bu durum, aslında devlet hybrit araçlara MTV düzenlemesi yapması lazım,acilen motor hacmine göre vergilendirme den emisyona göre vergilendirmeye geçilmeli,çünkü hybrit araçlar çevre dostu olarak görev üstlenmekte ve bunları alan kişilerde sırf bu yüzden daha fazla ücret ödemekteler.
Nasıl bitmiş hibritin cazibesi?
Yıllık MTV si diğer araçlara nazaran daha yüksek olmasından ötürü cazibesi yok gibi gözükmekte Kutay bey ondan bahsetmiş,bizimki ÖTV ve MTV den muaf olacak o yüzden sıkıntı değil.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #204 : Mart 03, 2021, 07:15:56 »
Teşekkürler Kutay bey, hybrit araçların şehir içinde yakıtı az olmasından ötürü yıllık MTV farkını amorti ediyor ancak çok km yapan için bir artı oluyor bu durum, aslında devlet hybrit araçlara MTV düzenlemesi yapması lazım,acilen motor hacmine göre vergilendirme den emisyona göre vergilendirmeye geçilmeli,çünkü hybrit araçlar çevre dostu olarak görev üstlenmekte ve bunları alan kişilerde sırf bu yüzden daha fazla ücret ödemekteler.Yıllık MTV si diğer araçlara nazaran daha yüksek olmasından ötürü cazibesi yok gibi gözükmekte Kutay bey ondan bahsetmiş,bizimki ÖTV ve MTV den muaf olacak o yüzden sıkıntı değil.

Ben istanbul’da mtv dahil dizel otomatik veya lpg’li bir araç kullanıyor gibiyim. Mtv düşük olmasını isterim tabiki. Bunun için hazine bakanlığı’na da dilekçeler verdim. Belki çalışma yaparlar. Fakat hybrid araba normal şehir içinde kullanan bi kullanıcı için hala cazibeli. Çünkü yeni nesil dizel normları, arabaları sorunlu yapıyor. Lpg de ayrı bakımı vs olan bir şey. Hibrit ile benzinli motora binerek dizel-lpg tasarrufunu daha sorunsuz yapabiliyorum ve bu bana cazip geliyor. Ayrıca hem bakım aralıklarım hem fren tertibatı servisi daha seyrek. Bu da tasarruf yaptırıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2021, 07:35:21
Basit de hesap yapayım

Corolla hybrid’de 3556tl vergi ödedim. Şimdi tescillenenler 3881tl mtv ödüyor.
Yıllık istanbul’da 10bin km yapan biri için

-Benim yaşadığım yerde dizel otomatik 6,5lt/100km tüketiyor. Mtv ile 6700tl eder.

-Corolla burada 10lt/100km yakıyor. 12lt lpg eder. Buna aylık 30tl de benzin parası koyarsak mtv dahil 6880tl eder. Bir de yıllık lpg bakımı ile 7000tl eder.

-Hybrid ile 4,2lt yakıyorum. Yıllık mtv ile 6580tl ediyor. Bakım periyodu az. Fren tertibatı bakımı yok gibi bir şey. Mekanik sorun çıkarma ihtimali daha düşük.

Sizce cazibesi yok mu? Dizel alıp sürekli partikül mü temizlettireyim. Adblue mu ekleyeyim. Lpg daha mantıklı. Onu da uzun yolda sevmiyorum. Birkaç sene sonra diyaframı enjektörü beyni bozulmaya başlayacak vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #205 : Mart 03, 2021, 10:11:52 »
Ben istanbul’da mtv dahil dizel otomatik veya lpg’li bir araç kullanıyor gibiyim. Mtv düşük olmasını isterim tabiki. Bunun için hazine bakanlığı’na da dilekçeler verdim. Belki çalışma yaparlar. Fakat hybrid araba normal şehir içinde kullanan bi kullanıcı için hala cazibeli. Çünkü yeni nesil dizel normları, arabaları sorunlu yapıyor. Lpg de ayrı bakımı vs olan bir şey. Hibrit ile benzinli motora binerek dizel-lpg tasarrufunu daha sorunsuz yapabiliyorum ve bu bana cazip geliyor. Ayrıca hem bakım aralıklarım hem fren tertibatı servisi daha seyrek. Bu da tasarruf yaptırıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2021, 07:35:21
Basit de hesap yapayım

Corolla hybrid’de 3556tl vergi ödedim. Şimdi tescillenenler 3881tl mtv ödüyor.
Yıllık istanbul’da 10bin km yapan biri için


-Benim yaşadığım yerde dizel otomatik 6,5lt/100km tüketiyor. Mtv ile 6700tl eder.

-Corolla burada 10lt/100km yakıyor. 12lt lpg eder. Buna aylık 30tl de benzin parası koyarsak mtv dahil 6880tl eder. Bir de yıllık lpg bakımı ile 7000tl eder.

-Hybrid ile 4,2lt yakıyorum. Yıllık mtv ile 6580tl ediyor. Bakım periyodu az. Fren tertibatı bakımı yok gibi bir şey. Mekanik sorun çıkarma ihtimali daha düşük.

Sizce cazibesi yok mu? Dizel alıp sürekli partikül mü temizlettireyim. Adblue mu ekleyeyim. Lpg daha mantıklı. Onu da uzun yolda sevmiyorum. Birkaç sene sonra diyaframı enjektörü beyni bozulmaya başlayacak vs.


Tansu Bey, yanlış anlaşılmasın hibrit ve elektirikli araçlara karşı değilim hatta bir önceki aracım hibrit Ch-r idi ve çok da memnundum lakin tüm dünyada çevre dostu  hibrit ve elektirikli araçlar özendirilerek vergileri düşürülürken maalesef bizde tam tersi vergileri yükseltiliyor umarım yerli elektirikli aracımızla birlikte vergi oranları düşürülür ve herkes çevre katili dizeller yerine hibrit ve elektirikli araçlar alır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #206 : Mart 03, 2021, 11:30:31 »

Tansu Bey, yanlış anlaşılmasın hibrit ve elektirikli araçlara karşı değilim hatta bir önceki aracım hibrit Ch-r idi ve çok da memnundum lakin tüm dünyada çevre dostu  hibrit ve elektirikli araçlar özendirilerek vergileri düşürülürken maalesef bizde tam tersi vergileri yükseltiliyor umarım yerli elektirikli aracımızla birlikte vergi oranları düşürülür ve herkes çevre katili dizeller yerine hibrit ve elektirikli araçlar alır.

İnş olur. Yazıyoruz sağa sola. Milyonluk 1-3 yaş 520 bmw 2200tl vergi verirken aile aracı yerli üretim corolla hibrit 3881tl vergi veriyor. Bunu herkes biliyor ama bakalım ne zamana kadar bu yanlış sistem devam edecek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #207 : Mart 03, 2021, 16:43:01 »
Bana şuda saçma geliyor aracın içinde mesela aksesuar ekletmek istiyorsunuz ama araç 1.6 ise mesela 1000 liraya takıyorlar aynı araç 2.0 ise 1800 liraya.sonuçta bu aksesuar yani motora göre verimi artmıyor yani 2 litre de de yararı aynı 1.6 da aynı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #208 : Mart 03, 2021, 17:20:33 »
Bana şuda saçma geliyor aracın içinde mesela aksesuar ekletmek istiyorsunuz ama araç 1.6 ise mesela 1000 liraya takıyorlar aynı araç 2.0 ise 1800 liraya.sonuçta bu aksesuar yani motora göre verimi artmıyor yani 2 litre de de yararı aynı 1.6 da aynı.
Malesef üreticilerde devlet ile yanı mantığı güdüyor,benim 93 model 2.0 araçtan 270,50 TL 6 aylık MTV alıyor aynı model 1.6 araç 100 küsür TL,2.0 aracı lüks olarak görüyor bu mantık değişmediği sürece bu ülkede yüksek hacimli motorlar hayal gözüküyor,aynı durum parça alırken bile var benim Corona ile Corolla aynı fren balatasını kullanıyor ama Corolla 3 sene önce 35 TL Corona olunca 60 TL diyorlar herşeyi aynı sadece araç ismi değişiyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #209 : Mart 03, 2021, 18:15:33 »
 Ümit Bey, şimdiden hayırlı olsun.

 Kalıplaşmış kimi yazılardan ziyade, bazı konularla, detaylı olarak açıklanan ve çevreyi ilgilendiren (dolayısı ile herkesi) detayların doğru değerlendirilmesinde fayda var. Dizel, hibrit, elektrikli, benzinli vs. hepsinin gerek kullanım aşamasında, gerek üretim aşamasında, çeşitli şekillerde olumsuz etkiler vardır. Kimisi CO2, kimisi ise partikül ya da başka zararlı emisyonlar ile çevreyi kirletir. Eğer özellikle bir ekoldeki güç ünitesi ile ilgili şahsi menfaatler yoksa, bu konuda nesnel yorumlar daha doğru olacaktır.
Bu değerlendirmenin dışında olabilecek yegane ulaşım aracı ise bisiklettir (elektrikli olan değil).

Tansu Bey, güzel bir değerlendirme yapmışsınız, buna hibrit (ya da tam elektrikli) ünitelerin batarya paket maliyetlerini de eklemek gerekir. Ayrıca aşırı beslemeli (turbo) hibritler de teknolojik olarak gelişmeye ve görülmeye başlandı.
Dediğiniz gibi, şehir içi ve özellikle dur-kalk çok olan trafik için en makul araç hibrit. Mtv için daha adil bir çalışma yapılacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #210 : Mart 03, 2021, 21:55:46 »
Ümit Bey, şimdiden hayırlı olsun.

 Kalıplaşmış kimi yazılardan ziyade, bazı konularla, detaylı olarak açıklanan ve çevreyi ilgilendiren (dolayısı ile herkesi) detayların doğru değerlendirilmesinde fayda var. Dizel, hibrit, elektrikli, benzinli vs. hepsinin gerek kullanım aşamasında, gerek üretim aşamasında, çeşitli şekillerde olumsuz etkiler vardır. Kimisi CO2, kimisi ise partikül ya da başka zararlı emisyonlar ile çevreyi kirletir. Eğer özellikle bir ekoldeki güç ünitesi ile ilgili şahsi menfaatler yoksa, bu konuda nesnel yorumlar daha doğru olacaktır.
Bu değerlendirmenin dışında olabilecek yegane ulaşım aracı ise bisiklettir (elektrikli olan değil).

Tansu Bey, güzel bir değerlendirme yapmışsınız, buna hibrit (ya da tam elektrikli) ünitelerin batarya paket maliyetlerini de eklemek gerekir. Ayrıca aşırı beslemeli (turbo) hibritler de teknolojik olarak gelişmeye ve görülmeye başlandı.
Dediğiniz gibi, şehir içi ve özellikle dur-kalk çok olan trafik için en makul araç hibrit. Mtv için daha adil bir çalışma yapılacaktır.

Pil maliyetini eklemedim çünkü diğer araçlar da o sırada başka maliyetler çıkarıyor. Turbo değişen, hortum değişen oluyor. 2015 model olup servisin su eksiltmesine normal dediği ecoboost motorlar var. Sıkıntılı. Dizel desen 15 senede kaç kere servise girer kim bilir. Hele yeni nesil dizeller. Yani fındık motor turboların da dizellerin de sorunları az çok var. Lpg o kadar sürede bakım değişim ve belki de supap değişim maliyeti çıkaracak. 15 yıl içinde pil maliyeti değerine ulaşır da geçer hepsi

Hepsi bir yada hybrid psd aktarma organı çok uzun ömürlü. 15 senede diğer araçların şanzıman, v kayış, kasnakları, fren balata gibi değişimleri olacak. Bunları hiç hesaplamadım daha.

Piller absürd bir durum olmazsa 15 sene aracı ekonomi çizgisinden çıkarmadan idare ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #211 : Mart 03, 2021, 22:03:20 »
Sanayide hertur motorla ilgili tamir bakım yapılıyor ama bir 10 senede geçse elektrikli oto ile ilgili tamir bakım yapılamaz. El mahkum yetkili servise gidilecek. Konuya birde bu açıdan bakmak gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #212 : Mart 03, 2021, 22:49:47 »
Sanayide hertur motorla ilgili tamir bakım yapılıyor ama bir 10 senede geçse elektrikli oto ile ilgili tamir bakım yapılamaz. El mahkum yetkili servise gidilecek. Konuya birde bu açıdan bakmak gerek.

Sanayide ne araçlar heba oluyor :)

Hybrid arabaları büyütmeyin gözünüzde. Normal bir arabadan daha basit. Daha az parça var. Serviste yapılması daha iyi. Tamiri de bakımı da yapılır. Bakım zaten standart bir araçtan farksız.

Dışarıda arabayı bıraktığımdan daha kötü bulduğum çok oldu. Bir yeri yapılsa öbür taraf bozulur. E bu bozuk değildi dersin. Bozulmuş abi biz bir şey yapmadık der. Usta aramakla geçirirsin zamanı Vs vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #213 : Mart 03, 2021, 22:55:24 »
Sanayide hertur motorla ilgili tamir bakım yapılıyor ama bir 10 senede geçse elektrikli oto ile ilgili tamir bakım yapılamaz. El mahkum yetkili servise gidilecek. Konuya birde bu açıdan bakmak gerek.
2019 yazında hybrit testinde sormuştum satış temsilcisine,
    -- Şuan batarya değişimi yapsam kaça mâl olur?
Cevap, 7500 TL'ye çıkıyor demişti.
Zaten bu araç hali hazırda batarya olarak 5+5 yıl garantili 10 yıla kadar pil teknolojisi bir hayli yol alır o zamanda çok absürt rakamlar çıkmaz,ki zaten lpg'nin açtığı zararlar çok daha fazlaya çıkar,bide motor açıldığı zaman geri eski düzenini tutmuyor ayriyeten sanayide uğraşılan zaman cabası, hybrit'te ise en kötü ihtimalle batarya değişimi yapılır ve yola devam edilir.

Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2021, 22:59:48
Ümit Bey, şimdiden hayırlı olsun.

 Kalıplaşmış kimi yazılardan ziyade, bazı konularla, detaylı olarak açıklanan ve çevreyi ilgilendiren (dolayısı ile herkesi) detayların doğru değerlendirilmesinde fayda var. Dizel, hibrit, elektrikli, benzinli vs. hepsinin gerek kullanım aşamasında, gerek üretim aşamasında, çeşitli şekillerde olumsuz etkiler vardır. Kimisi CO2, kimisi ise partikül ya da başka zararlı emisyonlar ile çevreyi kirletir. Eğer özellikle bir ekoldeki güç ünitesi ile ilgili şahsi menfaatler yoksa, bu konuda nesnel yorumlar daha doğru olacaktır.
Bu değerlendirmenin dışında olabilecek yegane ulaşım aracı ise bisiklettir (elektrikli olan değil).

Tansu Bey, güzel bir değerlendirme yapmışsınız, buna hibrit (ya da tam elektrikli) ünitelerin batarya paket maliyetlerini de eklemek gerekir. Ayrıca aşırı beslemeli (turbo) hibritler de teknolojik olarak gelişmeye ve görülmeye başlandı.
Dediğiniz gibi, şehir içi ve özellikle dur-kalk çok olan trafik için en makul araç hibrit. Mtv için daha adil bir çalışma yapılacaktır.
Teşekkürler Hakan bey,
Kısmetimizde varsa olur İNŞAALLAH, evet bisiklet en zararsız taşıt şuanda,bende herzaman aynı vurguyu yapıyorum ama malesef kullanım alanları trafik vs çok yetersiz, bisiklet yollarının,parkurların tüm ülkeye yayılması dileğiyle.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 Advance Multidrive
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 43 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #214 : Mart 04, 2021, 11:10:37 »
Sanayide ne araçlar heba oluyor :)

Hybrid arabaları büyütmeyin gözünüzde. Normal bir arabadan daha basit. Daha az parça var. Serviste yapılması daha iyi. Tamiri de bakımı da yapılır. Bakım zaten standart bir araçtan farksız.

Dışarıda arabayı bıraktığımdan daha kötü bulduğum çok oldu. Bir yeri yapılsa öbür taraf bozulur. E bu bozuk değildi dersin. Bozulmuş abi biz bir şey yapmadık der. Usta aramakla geçirirsin zamanı Vs vs.

Sanayi esnafında zaten ustalık kavramı da level atlamış.Eskiden usta dediğiniz zaman, arızanın nerede olduğunu hemen bulan, arızaya sebep olan veya bozulan parçayı sökerek ve tecrübesini konuşturarak tamir eden, sonrada fazla parça artırmadan ("abi bunu fazladan takmışlardı bende çıkardım olmasa da olur" demeden) eskisi gibi yerine takıp tamir yapan ustalar aklımıza gelirdi.

Şimdi öyle mi; yalan yanlış bir arıza tespiti yapar hemen arkasından söker parçayı " abi bu parçanın aynısından getir hemen takayım" der siz elinizde parça ile sanayide oradan oraya dükkan dükkan gezer yenisini bulur getirirsiniz, oda büyük bir maharet ve ustalık ile yerine takar. Veee tata tatam aracınız eskisinden bile sağlam olmuştur  :D

İşte günümüz sanayi esnafı ustalık anlayışı  ;) Sök tak ustalığı yani.

Bu arada Tansu bey şunu öğrenmek istiyorum Hybrid aracınızla yokuş çıkarken 1.6 ya göre daha mı atik yoksa aynı mı? 1.8 motorun etkisini görebiliyor musunuz yani? Bir de bu hybrid lerde normal benzin motorunda iken gürültü yada motor sesi rahatsız edici oluyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #215 : Mart 04, 2021, 18:55:58 »
Sanayi esnafında zaten ustalık kavramı da level atlamış.Eskiden usta dediğiniz zaman, arızanın nerede olduğunu hemen bulan, arızaya sebep olan veya bozulan parçayı sökerek ve tecrübesini konuşturarak tamir eden, sonrada fazla parça artırmadan ("abi bunu fazladan takmışlardı bende çıkardım olmasa da olur" demeden) eskisi gibi yerine takıp tamir yapan ustalar aklımıza gelirdi.

Şimdi öyle mi; yalan yanlış bir arıza tespiti yapar hemen arkasından söker parçayı " abi bu parçanın aynısından getir hemen takayım" der siz elinizde parça ile sanayide oradan oraya dükkan dükkan gezer yenisini bulur getirirsiniz, oda büyük bir maharet ve ustalık ile yerine takar. Veee tata tatam aracınız eskisinden bile sağlam olmuştur  :D

İşte günümüz sanayi esnafı ustalık anlayışı  ;) Sök tak ustalığı yani.

Bu arada Tansu bey şunu öğrenmek istiyorum Hybrid aracınızla yokuş çıkarken 1.6 ya göre daha mı atik yoksa aynı mı? 1.8 motorun etkisini görebiliyor musunuz yani? Bir de bu hybrid lerde normal benzin motorunda iken gürültü yada motor sesi rahatsız edici oluyor mu?

1.6 ile yokuşta kendim sürüş deneyimim yok. Ama dizel megane ile kısa yokuşta kapıştık. Hybrid daha atak. Belli bir hıza kadar tabi. Sonra elektrik motor takviyesi çok azalıyor.

Ses olayı bariz fazla. Gürül gürül dizel gibi çalışan bir motor var hybrid’de. Muhtemelen döngüsünden ötürü. Yoksa 98 beygir yani

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #216 : Nisan 02, 2021, 20:30:29 »
TÜRK OTOMOBİL SEKTÖRÜ SON 10 YILIN REKORUNU KIRDI!


Rekor üstüne rekor gelmeye devam ediyor.

Türk otomobil ve hafif ticari araç pazarının geçtiğimiz yıl ile başlayan yükselişi devam ediyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) verilerine göre sektör Mart ayında son on yılın rekorunu kırmayı başardı.

Yapılan ölçümlere göre otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2021 yılının üçüncü ayında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre, tam yüzde 92.8 oranında arttı. Bu yükselişin bir ayağı olan otomobil pazarı yüzde 91.4, bir diğer ayağı olan hafif ticari pazarı ise yüzde 98.3 oranında yükseliş gösterdi.

Rakamların dudak uçuklatıcı olduğunu söylemek gerek. Toplam pazar Mart ayında 96.428 adet ölçülerek son on yılın rekoru kırıldı. Öyle ki bu yıla en yakın Mart ayı performansı 83.000 satış ile 2015 yılına ait. Yani 2021 yılı kupayı eve büyük bir fark ile götürmüş durumda.

Kaynak: https://tr.motor1.com/news/498427/odd-mart-2021-verileri/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #217 : Nisan 02, 2021, 21:36:34 »
Ülkemizde dışa bağlılık eğer gün geçtikçe artar ise daha çok yüksek fiyatlar veririz bu tenekelere.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #218 : Nisan 03, 2021, 15:30:57 »
Toyota Corolla, Mart ayında liderliğe oturdu

Toyota, Türkiye otomotiv pazarındaki son 30 yıllık tarihinde en yüksek aylık satışını gerçekleştirerek kendi rekorunu kırarken, Corolla modeli de Mart ayı ve ilk çeyrekte segmentinde en çok satılan model olmayı başardı. Mart ayında 2 bin 306’sı hibrit olmak üzere 7 bin 935 adetle Türkiye’de üretilen Corolla tüm rakiplerini geride bırakırken, yılın ilk 3 ayı sonunda  da 15 bin 369 adetlik satışa ulaşarak ilk sıraya yerleşti. Ocak ve Şubat aylarında da rekorlar kıran Toyota, Mart ayında 9 bin 455 adetlik tarihi rekor satış gerçekleştirirdi ve 2021 yılının ilk çeyreğinde 17 bin 631 adetlik satışa ulaştı.

Bunun yanında 24 Mart tarihinde pazara sunulan hafif ticari segmentin yeni oyuncusu Proace City de sadece bir hafta içinde 431 adetlik satışa imza attı. Toyota’nın efsanevi pick-up’ı Hilux’ın yeni versiyonu ise 556 adetlik satışla mart ayına damga vuran bir başka Toyota modeli oldu.

Toyota’nın rekor mart satışıyla birlikte, yılın ilk çeyreğinde geçtiğimiz yılın ilk çeyreğine göre satışlarda yüzde 120 oranında artış gerçekleşti. Toyota’nın mart ayındaki satışlarında hibritlerin oranı yüzde 28 olurken, yılın ilk çeyreğinde de bu oran yüzde 36 olarak kayıtlara yansıdı. Toyota, Türkiye otomotiv pazarında binek otomobil segmentinde yüzde 11,1, toplam pazarda ise yüzde 9,8 pay aldı.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, özellikle son 3 ayda çok cazip faiz kampanyalarının sonuçlarını net bir şekilde gördüklerini belirterek “Mart ayında gerçekleştirdiğimiz rekor satışın 4 bin adet daha üzerine çıkabilirdik. Çünkü en çok satan modelimiz Corolla yoğun bir talep almasına karşın maalesef ayın daha 10’u olmadan stoklarımızda bitmişti. Tüm bunlara rağmen içinde bulunduğumuz bu süreçte böyle adetleri yakalamış olmak bizim için çok önemli. Yıllardır markaya yaptığımız yatırımların karşılığını alıyoruz. Özellikle markanın teknolojik vizyonu ile hibrit teknolojilerine yaptığımız yatırımlar meyvelerini vermeye başladı. Hem kurumsal filo müşterileri hem de perakende müşterilerinin giderek daha fazla markamızı tercih ettiğini görmek bizleri mutlu ediyor” dedi.

Sektörün yılın ilk üç ayını başarılı bir şekilde tamamladığına da dikkat çeken Bozkurt şunları söyledi; “Ancak bundan sonraki süreç çok kolay olmayacak. Çünkü yüksek faiz ve yüksek kurlar söz konusu. Her şey önümüzdeki dönemde kurdaki dalgalanmalara bağlı olacak. Kalan 9 ay biraz daha zor geçecek gibi görünüyor. Biz yine de yaklaşık 60 bin adetlik hedefimizi bu yıl için koruyoruz. Ama bu hedef araç bulunurluğuna çok bağlı olacak. Çünkü hem araç bulunurluğu konusu hem de pandemiden dolayı ortaya çıkan şartlar sektördeki tüm markaların endişeyle takip ettiği bir konu, bekleyip göreceğiz.”

Kaynak: https://otoyazar.com/haber/toyota-corolla-mart-ayinda-liderlige-oturdu/




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Araç Satış Rakamları
« Yanıtla #219 : Nisan 03, 2021, 17:40:08 »
Uygun fiyat ve satış olduğu zaman parasını değerlendirmek isteyen ve yeni araç ihtiyacı olan insanlar passat aşklarını bir kenara bırakıp bir kaç bin adet fark atıp corolla almışlar,son derece mantıklı ancak tekrarı zor görünüyor,dolar kuru artışının fiyatlara yansıtılması,çip krizi dolayısıyla üretimin kısıtlanması,hem banka faizlerinin yükselmesi hem de her isteyenin pandemi ortamında talebinin uygun görülmemesi yüzünden adeta talep patlaması rakamlarına ulaşan durumu kolay kolay göremeyeceğimizi düşünüyorum.
Tokay Ceritoğlu