Gönderen Konu: Osmangazi Köprüsü bomboş  (Okunma sayısı 27428 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #60 : Kasım 04, 2016, 16:47:44 »
İSTANBUL BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ YAPILIRKEN ELEŞTİRİLER ve KARŞI ÇIKIŞLAR;

1973'te İstanbul Boğaz köprüsü yıkılır diye İsmet İnönü tarafından karşı çıkıldı.
Mimarlar Odasının bir lafı vardı: Boğaziçi Köprüsü TR ve İstanbul'un başına gelen en büyük felakettir.
İlhan Selçuk: Boğaziçi köprüsüyle ne biz övünebiliriz ne de çocuklarımız, bu köprüyle zenginlere tüketim malları taşıyan kamyonlara açılan yoldur.
Prof.Dr Besim Üstünel: Boğaz köprüsü akıl ve hesap işi değildir.
Bülent Ecevit: Hiç gereği yokken istanbul'a asma köprü yapıyorlar.Bu köprüden mutlu azınlık ve zenginler geçecektir.


Bir şeyleri anlatmaya çalışıyoruz burada fakat herkese anlatmamız namümkün oluyor.
Ben başka bir yol deneyeceğim kendimce anlamak istemeyen kesime;

43 sene öncesine gidin bakın lütfen yorumlara, eleştirilere...

Mustafa hocam yorumlarda pek zaten gerekli mi gereksiz mi mevzusuna girilmiyor,  neden bu kadar pahalı,  madem yapıldı kullanalım ama uygun fiyata kullanalım deniyor  :tamam:

Birde şöyle bir mevzu var, örnek olsun ben yolun ortasına bir kaya koyuyorum ve tüm trafik felç oluyor sonra bu kayanın arkasında bir çocuk varken kocaman kamyon gelip kayaya çarpıyor, çocuk kurtuluyor.  Aaa bak ne güzel kaya işe yaradı denir mi   :asikadam: kaya değil belki o çocuğa üst geçit yapmam gerekirdi ki yolda gezmesin. Misal yani  :tamam:

Şimdi zaten istanbullular daha bu iyi günleriniz,  daha birde kanal yapacağız tabii bu kanaldan da köprü ile geçeceksiniz  :rofl: köprü möprü yol falan yatırım değildir bana göre, ihtiyacı karşılamaktır. Esas yatırım üreten bir şey olup gayri safi milli hasılaya katkısı olandır. Gerçi artık bu terim de kalmadı  :foto:

Şunu da ekleyeyim,  aşırı lüks içinde yaşayan bir toplumuz ve çok şikayetçiyiz.
THE END

Toyota Club Türkiye

Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #60 : Kasım 04, 2016, 16:47:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 17 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #61 : Kasım 04, 2016, 17:39:50 »
Özel bir banka neye talip olacak  :nija: yol yapımına mı?  İhale açık ihale ortada gidip vereymiş teklifini  :rofl: komedi yahu,  klasik memleket hikayesi,  iş bittikten sonra ortaya çıkıp ben böyle edecektim falan da filan da diyenler gibi  ;)
Birisi o bankaya söylesin deli dumrul gibi bir köprü yapsın yapandan 5 lira geçmeyenden döve döve 15 lira alsın ☺

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #62 : Kasım 04, 2016, 18:22:35 »
ek olarak sadece köprüde değil,bu sistemle yapılan havaalanlarını araştırın :) onlarda da güzel güzel ödüyoruz şirkete

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '13
  • 114 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #63 : Kasım 04, 2016, 19:46:11 »
İSTANBUL BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ YAPILIRKEN ELEŞTİRİLER ve KARŞI ÇIKIŞLAR;

1973'te İstanbul Boğaz köprüsü yıkılır diye İsmet İnönü tarafından karşı çıkıldı.
Mimarlar Odasının bir lafı vardı: Boğaziçi Köprüsü TR ve İstanbul'un başına gelen en büyük felakettir.
İlhan Selçuk: Boğaziçi köprüsüyle ne biz övünebiliriz ne de çocuklarımız, bu köprüyle zenginlere tüketim malları taşıyan kamyonlara açılan yoldur.
Prof.Dr Besim Üstünel: Boğaz köprüsü akıl ve hesap işi değildir.
Bülent Ecevit: Hiç gereği yokken istanbul'a asma köprü yapıyorlar.Bu köprüden mutlu azınlık ve zenginler geçecektir.


Bir şeyleri anlatmaya çalışıyoruz burada fakat herkese anlatmamız namümkün oluyor.
Ben başka bir yol deneyeceğim kendimce anlamak istemeyen kesime;

43 sene öncesine gidin bakın lütfen yorumlara, eleştirilere...
Boğaziçi köprüsü açılmadan yerden yere vuran, açılışı başbakanlık dönemine geldiğinde köprüden ''Şaheser'' diye bahseden Rahmetli Başbakan Bülent Ecevit'in yorumlarını okuyun.


Osmangazi köprüsü yapıldı çok pahalı vatandaşa yapılmadı falan filan, önünüzde örnekleri var, elinizin altında internet var araştırın.








Bunu da örnek olarak gösterebilirmiyiz....
196.000 de yenilendik.
195 binde geldin 201 binde gittin. 1996 corolla GLİ
2013 Hyundai İ20 kusura bakma sana ısınamadım.
2013 Fluence 1.5 dci EDC hoşgeldin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #64 : Kasım 04, 2016, 19:48:33 »
Özel bir banka neye talip olacak  :nija: yol yapımına mı?  İhale açık ihale ortada gidip vereymiş teklifini  :rofl: komedi yahu,  klasik memleket hikayesi,  iş bittikten sonra ortaya çıkıp ben böyle edecektim falan da filan da diyenler gibi  ;)
Aynı memlekette yaşamıyoruz gibi konuştun abi. Sanki memlekette tüm ihaleler hakkı olana veriliyor..
Banka dediğim gayrimenkul yatırım ortaklığı şirketleri de oluyor.  Banka sadece bankacılık yapmıyor yani
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #65 : Kasım 04, 2016, 21:09:07 »
Aynı memlekette yaşamıyoruz gibi konuştun abi. Sanki memlekette tüm ihaleler hakkı olana veriliyor..
Banka dediğim gayrimenkul yatırım ortaklığı şirketleri de oluyor.  Banka sadece bankacılık yapmıyor yani
Bu muhabbet hep vardır,  ihaleler hakkı olana verilmez falan filan diye  :lol: açık bir ihalede hakkı olan alır ihaleyi, şartnamelere uygun olarak ihaleye katılan her firma eğer haksızlığa uğradığını düşünüyor ise gider kik e şikayet eder ve haklı bulunursa kazanır.
Yüklenici firmalar gider dışarda ihale öncesi kendi aralarında anlaşırlar ise devlet ne yapsın  :argh:

Mesaj Birleştirildi: Kasım 04, 2016, 21:15:06
Birisi o bankaya söylesin deli dumrul gibi bir köprü yapsın yapandan 5 lira geçmeyenden döve döve 15 lira alsın ☺

Köprü yapmasına gerek yok ki,  zaten herşeye AÇ olan bir ülkede banka olmuş,  herkese kredi veriyor. Taş atıp kolu yorulmuyor.  Senin paranı %5 faizle alıp %10 faizle annene babana kardeşine abine ablana teyzene amcana eşine dostuna hatta belki sana bile satıyor.  ::)
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #66 : Kasım 05, 2016, 10:51:38 »
İSTANBUL BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ YAPILIRKEN ELEŞTİRİLER ve KARŞI ÇIKIŞLAR;

1973'te İstanbul Boğaz köprüsü yıkılır diye İsmet İnönü tarafından karşı çıkıldı.
Mimarlar Odasının bir lafı vardı: Boğaziçi Köprüsü TR ve İstanbul'un başına gelen en büyük felakettir.
İlhan Selçuk: Boğaziçi köprüsüyle ne biz övünebiliriz ne de çocuklarımız, bu köprüyle zenginlere tüketim malları taşıyan kamyonlara açılan yoldur.
Prof.Dr Besim Üstünel: Boğaz köprüsü akıl ve hesap işi değildir.
Bülent Ecevit: Hiç gereği yokken istanbul'a asma köprü yapıyorlar.Bu köprüden mutlu azınlık ve zenginler geçecektir.


Bir şeyleri anlatmaya çalışıyoruz burada fakat herkese anlatmamız namümkün oluyor.
Ben başka bir yol deneyeceğim kendimce anlamak istemeyen kesime;

43 sene öncesine gidin bakın lütfen yorumlara, eleştirilere...
Boğaziçi köprüsü açılmadan yerden yere vuran, açılışı başbakanlık dönemine geldiğinde köprüden ''Şaheser'' diye bahseden Rahmetli Başbakan Bülent Ecevit'in yorumlarını okuyun.


Osmangazi köprüsü yapıldı çok pahalı vatandaşa yapılmadı falan filan, önünüzde örnekleri var, elinizin altında internet var araştırın.



İstanbul da yaşayan birisi olarak;
Ülkeye yapılan hiç bir yatırıma karşı değilim, aksine destekçisiyim ama;
Yapılan yatırım (Bilhassa 3. köprü) tecrübeli, deneyimli, prof, doktor, mimar, mühendis, arkeolog tarafından gelen değerlendirmeler dikkate alınmadan benim param ile yapılıyor ise herkes kusura baksın! O yapılan yatırımı da eleştirir, yaptıranı da   eleştirir hatta ve hatta elimden geldiği müddetçe yerin dibine bile sokarım!
Yukarıda ki açıklamam da yaptığım hesaplamayı dikkate almanızı rica ederim. Sebep çok açık.

Bak mesela denizin altından yol yapıyorlar. Hiç sesimiz çıkıyor mu?
Marmaray diye bir hattımız var karşı çıktık mı?
İkitelli - Mecidiyeköy Metro çalışması var yolların anası ağladı, trafik ayyuka çıktı çalışmalardan dolayı küfür ediyor muyuz?
Üsküdar - Çekmeköy metro hattı yapılıyor, Ümraniye merkeze girip çıkmak çok zorlaştı şikayet ediyor muyuz?

Yatırım ise bu yapılanlarda yatırım (her ne kadar geç kalınmış olsa da)  ve gerçekten doğru noktalara yapılmış yatırımlar.
Bunlara itiraz etmiyor aksine destekliyoruz.

Örnek : İst. B.Belediye başkanı bakınız kaç yıldır bu işin başında!  Sırf bu projeler sekteye uğramasın, yeni biri gelirde rafa kalkar endişesi ile ben ve benim gibi düşünen kaç kişi bu adama her seçimde oy veriyor! Her ne kadar kendisinden hoşnut olmasam da...

Bir de işin çok tuhaf bir tarafı var;
Bilmem kaç km yol yaptık, köprü yaptık, metro yaptık, hızlı tren yaptık, önceki hükumetler hiç bir şey yapmadı, bunların hepsini biz başardık!
Gibi söylemlerde bulunan devlet erkanı yok mu ah! Kimin parası ile kime hava atıyor acaba ve insanları etkilemeye çalışıyor!
Bu görevi üstlendin isen bunları zaten yapmak zorundasın ki sadece bunları yapmakla iş bitmiyor.
A'dan Z'ye her şey ile ilgilenip sosyal devlet ilkesi içinde gerekeni yapmak ZORUNDASIN. Bunu yaparken de Vatandaşın çıkarını gözeterek yapmak zorundasın.

Bizler daha mı iyi biliyoruz?

Belki evet, belki hayır ama ortada yapılan bir takım yanlışlar var ise bunu dile getirmek, eleştirmek benim hakkım ve devlet erkanının da  deneme tahtası modundan çıkıp doğru kararlar vermek zorunda.
Hal durum ortada iken, yapılan yanlışlara göz yummak doğru değil!

Bir örnek ile anlatmam gerekir ise;

Teflon tava, tencere üreticisi bir firma, İsmini aslında hepimiz biliyoruz ve bu husus da kendileri 1 numara!
1 numara olmalarının nedeni ise ;
Ar-ge çalışmalarına yaptıkları yatırımlar ve sınırları aşarak yapılan çalışmalar. Nasıl mı?
Ar-ge grubuna dahil olanlar;
- Arkeolog
- Makine Mühendisi
- Mimar
- İstatistik uzmanları ve anketör ...

Bunlar sadece bir kısmı. Biz yaptık oldu demek yerine araştırıp, sorgulayıp beklentileri belirleyip doğru noktada doğru kararı vermeleri onları 1 numara yapıyor.
Arkeolog ne alaka diye düşünebilirsiniz belki ama en basit izahatı farkı bir açıdan bakarak fikrini beyan etmesi bile bence bir artı kazandırır.

İşte bu örnekte olduğu gibi yapılacak her türlü yatırım ve kararın sonuna kadar arkasında olurum.

Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #67 : Kasım 05, 2016, 11:23:47 »
Ellerine sağlık Kadir abi. :saygi:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #68 : Kasım 05, 2016, 11:58:45 »
İSTANBUL BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ YAPILIRKEN ELEŞTİRİLER ve KARŞI ÇIKIŞLAR;

1973'te İstanbul Boğaz köprüsü yıkılır diye İsmet İnönü tarafından karşı çıkıldı.
Mimarlar Odasının bir lafı vardı: Boğaziçi Köprüsü TR ve İstanbul'un başına gelen en büyük felakettir.
İlhan Selçuk: Boğaziçi köprüsüyle ne biz övünebiliriz ne de çocuklarımız, bu köprüyle zenginlere tüketim malları taşıyan kamyonlara açılan yoldur.
Prof.Dr Besim Üstünel: Boğaz köprüsü akıl ve hesap işi değildir.
Bülent Ecevit: Hiç gereği yokken istanbul'a asma köprü yapıyorlar.Bu köprüden mutlu azınlık ve zenginler geçecektir.


Bir şeyleri anlatmaya çalışıyoruz burada fakat herkese anlatmamız namümkün oluyor.
Ben başka bir yol deneyeceğim kendimce anlamak istemeyen kesime;

43 sene öncesine gidin bakın lütfen yorumlara, eleştirilere...
Boğaziçi köprüsü açılmadan yerden yere vuran, açılışı başbakanlık dönemine geldiğinde köprüden ''Şaheser'' diye bahseden Rahmetli Başbakan Bülent Ecevit'in yorumlarını okuyun.


Osmangazi köprüsü yapıldı çok pahalı vatandaşa yapılmadı falan filan, önünüzde örnekleri var, elinizin altında internet var araştırın.

Mustafa bey kardesim bak kimse demiyor ki kopru gereksiz keske yapilmasaydi falan diyen yok. bizim burada tartistigimiz konu kopru ucretleri cok asiri fazla.  vatandasin parasiyla yatirim yapiliyor devlet de belli bir oranda garanti vermis. yani kopruyu kullanan olsada olmasada devlet garanti ettigi parayi yapan ozel firmalara verecek ama vatandas bu hizmeti kullanamiyor. burada diyoruz ki devletimiz bize bu hizmeti sunmus belli bir miktar da garanti vermis bari fiyatlar ucuz olsaydi kullanan fazla olurdu istenilen gecis adeti rakamlari daha kolay yakalanirdi ve yakittan lastikten arac parcasindan her seyden hem vatandas kara gecerdi hemde devletimiz umarim anlatabilmisimdir.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #69 : Kasım 05, 2016, 12:17:40 »
Ellerine sağlık Kadir abi. :saygi:

Teşekkür ederim Kardeşim :)
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #70 : Kasım 05, 2016, 12:26:58 »
Teşekkür ederim Kardeşim :)

Güzel demişin Kadir hocam ama işte bizde istişare kültürü olmasına rağmen ya istişare edilen işinin ehli olmuyor yada rüzgara karşı işemek istemiyor.  İstişare isteyen genelde sadece karşı fikirler için değil kendi fikrini onaylatmak için istişare yapıyor. Şeytanın avukatı derler ve her yerde olması gereken insanlardır doğruyu yanlışı görebilmek için ama malesef hani dizilerde olur ya el etek öpen öne eğilen tipler büyüklerimiz daha iyi bilir diyenler işte bu tipler yüzünden her işimiz dandik oluyor. Padişahım senden büyük Allah var diye haykıran yada kral çıplak diyen insanlara ihtiyacımız var.  Ha birde şu var,  genelde doğru yada yanlış herşeye karşı çıkan tipler olduğu için bunların sözüne de itibar edilmiyor.  Hatta bu tipler karşı çıkıyor ise demek ki doğru yoldayız deyip daha da azimleniyor  :foto:
Hani bir söz var işleri var dinimiz gibi,  dinleri var işimiz gibi işte budur yani son nokta.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 79 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #71 : Kasım 05, 2016, 13:59:48 »
Konuyu izliyorum ve çok güzel fikirler de var. Bazı arkadaşlar sivri çıkışlar yapsa da muhtemelen ya çok genç ya da konuya hakim olmadıklarından resmi genel göremediklerini düşünüyorum.
 Konu köprü lazım mı değil mi tartışması değil. Mutlaka bir ihtiyaç olacaktır ki yapılmıştır.
Devlet yönetimi çok ileriyi görmeyi gerektirir. Bizim evdeki un bitmiş gidelim alalım işine benzemez. İleriki 10 hatta 20 yıl için yapılan planlar geliştirmeler söz konusu.
Şahsen ben İstanbul gibi muazzam güzellikte bir kentte asla yaşamam. Çünkü İstanbul'un tadı içinde yaşarken değil, ara sıra gelip gezerken çıkıyor. İstanbul'da hem çalışıp hem de hayatın içinde koşuştururken güzelliklerin ıskalandığını düşünüyorum.
Köprü meselesinde yukarıda belirttiğim gibi uzun vadeli bir öngörü sonucu yapılan bu yatırımda İstanbul'a aslında yapılan en büyük kötülük her şeyden önce imar planı yapılmaması oluyor. Üçüncü köprü verimli bir şekilde işlediği zaman İstanbullu arkadaşlar diğer vilayetlerden gelen vatandaşlarımızın yaptım oldu mantığı ile belediye seçimlerinde tapu bekledikleri gecekondularının istilasını görecekler.
 Maliyet konusuna gelirsek.
 Olay aslında en başından yanlış. Merhum Özal'ın zamanında tanıştığımız "yap-işlet-devret" sistemi bu şekilde değil. Bu sistem şimdi değiştirildi.
Yap-işlet-devret te ana fikir finansmanın ve proje riskinin yüklenicide kalmasıdır. Bu gün sistem rant dağıtım organizasyonuna dönüştü. Devlet hem finansmana, hem de proje riskine kefil oluyor. Yüklenici risksiz.
Oysa bu gün devlet sadece bu projeyi değil, Yavuz Sultan Selim köprüsü ve üçüncü hava limanı projelerini yapabilecek finansman ve imkana sahip. Niye yapmıyor.? Devlet tarafından, kredi temininde verilen hazine garantileri neden açıklanmıyor.? Hiç düşünüyor musunuz.?
Görünüşte bütçe zorlanmıyor, Cumhuriyet tarihinin en yüksek kamu borç stoku daha da artmıyor. Aslında kredi karşılığında verdiğimiz milyar dolarlık garantiler milyar dolarlık borç anlamına geliyor. Ancak borç borç olarak görünmüyor tabi. Kim bilir yıllık kaç milyar dolarlık taahhüt altındayız.
Bu büyük projelerden sonra riskin ciddi anlamda büyüdüğünü fark ettiler. Bende izliyordum bakalım ne yapacaklar diye. Bu gibi projeleri finanse edebilmek için Varlık fonu kurdular, sistemi geliştirme çabası içindeler izlemeye devam ediyorum.
Üçüncü hava limanı da aslında ayrıca ele alınabilecek bir mevzu ama konu o değil, o yüzden geçiyorum.
Kısaca, ihaleyi alan firmanın ortaya para koymasına gerek yok. Kefili devlet, projeyi göster (tabi basit anlatıyorum, ihaleyi alacaksın, havuza para hibe edeceksin gibi detaylar var ama kısaca yazıyorum)
krediyi ilk yılları ödemesiz al, devlet sana, sen kredi taksitine, artan cebe.
Boş verin yapılmış yapılmıştır geçin gitsin.
Saygılarımla.
Bir kere yanlış trene bindiyseniz; koridordan ters tarafa yürümenin hiç bir faydası yoktur.
 Friedrich Nietzche

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #72 : Kasım 05, 2016, 14:47:15 »
Güzel demişin Kadir hocam ama işte bizde istişare kültürü olmasına rağmen ya istişare edilen işinin ehli olmuyor yada rüzgara karşı işemek istemiyor.  İstişare isteyen genelde sadece karşı fikirler için değil kendi fikrini onaylatmak için istişare yapıyor. Şeytanın avukatı derler ve her yerde olması gereken insanlardır doğruyu yanlışı görebilmek için ama malesef hani dizilerde olur ya el etek öpen öne eğilen tipler büyüklerimiz daha iyi bilir diyenler işte bu tipler yüzünden her işimiz dandik oluyor. Padişahım senden büyük Allah var diye haykıran yada kral çıplak diyen insanlara ihtiyacımız var.  Ha birde şu var,  genelde doğru yada yanlış herşeye karşı çıkan tipler olduğu için bunların sözüne de itibar edilmiyor.  Hatta bu tipler karşı çıkıyor ise demek ki doğru yoldayız deyip daha da azimleniyor  :foto:
Hani bir söz var işleri var dinimiz gibi,  dinleri var işimiz gibi işte budur yani son nokta.

Çok haklısın abi. Bir açı daha var tabiki;
Malum ABD (Arsız Birleşmiş Devlet) Rol modeli olduğundan onlara göre şekillendirme yapıyorlar ama kaçırdıkları şeyler var.
ABD zamanında yaptığı hiç bir hatayı tekrar etmiyor. Vietnam savaşı gibi.
Zamanında karar merci olan 13 kişilik heyet oylama ile savaşa katılma kararı alıyor. İlginç olan ise 11 ret oyu almasına rağmen 2 oy ile savaşa girmeleri. Dönemin başkanı Johnson baskın karakteri ile bu hatalı kararı veriyor ve savaş kaybediliyor.
Şimdi ne alaka bu konu ile?
 Ülkemizde ki görüşler iyi, doğru ve vatandaş yönüne verilmiş olsa bile Devlet erkanı "ben dedim olacak" edası ve yüksek egolarını aşamadıkları için bunları görmezden gelerek şimdiki sonuca ulaştırıyor. Başarılı olursa 1 numara olacağını hayal ediyor aynı Johnson gibi.
Bu şekilde gidilirse ki görünen o yönde vatandaşın daha çok tüyü yolunacak!
Bizlerde sadece dile getirmekle yetineceğiz. Çünkü sesimiz çıktığı anda bilmem necisin diyerek bizleri de al aşağı edecekler.
Olay tamamen çıkar ilişkisine dönmüş durumda iken ne kadar anlatsak boş.


Mesaj Birleştirildi: Kasım 05, 2016, 14:48:27
Konuyu izliyorum ve çok güzel fikirler de var. Bazı arkadaşlar sivri çıkışlar yapsa da muhtemelen ya çok genç ya da konuya hakim olmadıklarından resmi genel göremediklerini düşünüyorum.
 Konu köprü lazım mı değil mi tartışması değil. Mutlaka bir ihtiyaç olacaktır ki yapılmıştır.
Devlet yönetimi çok ileriyi görmeyi gerektirir. Bizim evdeki un bitmiş gidelim alalım işine benzemez. İleriki 10 hatta 20 yıl için yapılan planlar geliştirmeler söz konusu.
Şahsen ben İstanbul gibi muazzam güzellikte bir kentte asla yaşamam. Çünkü İstanbul'un tadı içinde yaşarken değil, ara sıra gelip gezerken çıkıyor. İstanbul'da hem çalışıp hem de hayatın içinde koşuştururken güzelliklerin ıskalandığını düşünüyorum.
Köprü meselesinde yukarıda belirttiğim gibi uzun vadeli bir öngörü sonucu yapılan bu yatırımda İstanbul'a aslında yapılan en büyük kötülük her şeyden önce imar planı yapılmaması oluyor. Üçüncü köprü verimli bir şekilde işlediği zaman İstanbullu arkadaşlar diğer vilayetlerden gelen vatandaşlarımızın yaptım oldu mantığı ile belediye seçimlerinde tapu bekledikleri gecekondularının istilasını görecekler.
 Maliyet konusuna gelirsek.
 Olay aslında en başından yanlış. Merhum Özal'ın zamanında tanıştığımız "yap-işlet-devret" sistemi bu şekilde değil. Bu sistem şimdi değiştirildi.
Yap-işlet-devret te ana fikir finansmanın ve proje riskinin yüklenicide kalmasıdır. Bu gün sistem rant dağıtım organizasyonuna dönüştü. Devlet hem finansmana, hem de proje riskine kefil oluyor. Yüklenici risksiz.
Oysa bu gün devlet sadece bu projeyi değil, Yavuz Sultan Selim köprüsü ve üçüncü hava limanı projelerini yapabilecek finansman ve imkana sahip. Niye yapmıyor.? Devlet tarafından, kredi temininde verilen hazine garantileri neden açıklanmıyor.? Hiç düşünüyor musunuz.?
Görünüşte bütçe zorlanmıyor, Cumhuriyet tarihinin en yüksek kamu borç stoku daha da artmıyor. Aslında kredi karşılığında verdiğimiz milyar dolarlık garantiler milyar dolarlık borç anlamına geliyor. Ancak borç borç olarak görünmüyor tabi. Kim bilir yıllık kaç milyar dolarlık taahhüt altındayız.
Bu büyük projelerden sonra riskin ciddi anlamda büyüdüğünü fark ettiler. Bende izliyordum bakalım ne yapacaklar diye. Bu gibi projeleri finanse edebilmek için Varlık fonu kurdular, sistemi geliştirme çabası içindeler izlemeye devam ediyorum.
Üçüncü hava limanı da aslında ayrıca ele alınabilecek bir mevzu ama konu o değil, o yüzden geçiyorum.
Kısaca, ihaleyi alan firmanın ortaya para koymasına gerek yok. Kefili devlet, projeyi göster (tabi basit anlatıyorum, ihaleyi alacaksın, havuza para hibe edeceksin gibi detaylar var ama kısaca yazıyorum)
krediyi ilk yılları ödemesiz al, devlet sana, sen kredi taksitine, artan cebe.
Boş verin yapılmış yapılmıştır geçin gitsin.
Saygılarımla.
Çok güzel konulara değinmişsiniz Tayfun bey. Girmek istiyordum fakat konu dağılabilir endişesi ile girmedim.
Haklısınız.
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #73 : Kasım 05, 2016, 15:39:51 »
Biz yaptık oldu demeyecekte ne diyecekler ?
Bu ülke bu zamana kadar vasat ülke sınırından üzerine çıkamadı.
1973'te yapılan köprüyü bile engellemeye çalıştılar, zamanında o da pahalı zengin köprüsü diye adlandırılmış.

Vatandaşın parasıyla yapılmadı köprü ve yollar.Özel sektör 7 milyar $ koydu ortaya bütün projeyi üstlendi.
Yani devletin cebinden delikli kuruş çıkmadı.
Bu yatırımı yapan 7 milyar $ ı bir araya getirenler elbette ki para kazanacaklar.
Devlette hesap kitap yapıp bir yıllık taahhüt rakamı vermiş.
Bu kadar geçmezse biz tamamlarız demiş.

Varsın devlet fazla fazla 2 milyar $ versin bu firmalara.
15-16 yıl sonra Devlete geçecek zaten köprü.

2 milyar $ cebinden çıktıktan sonra köprü ve yolların sahibi devlet olacak.

Cebinizden birden 7 milyar $ çıkmak yerine 15-16 yıla yayılmış şekilde 1-2 milyar $ çıkacak.
15-16 yıl sonra 7 milyar $ lık yatırım senin olacak.

Bu 100 bin tl lik arabayı sen alıyorsun, kullanıyorsun bakımlarını yaptırıyorsun 5 yıl sonra benim oluyor 30 bin tl ye.
bu 30 bin tl yide sana yıllara bölünmüş şekilde ödüyorum...

O yüzden @Kadir Güneş (29236) yapılan yatırımı eleştirebilirsin fakat yerine dibine kimseyi sokamazsın hocam.
Lakin yerin dibine sokulacak bir durum yok ortada.
İşi siyasete sürmenin anlamı nedir ?
İktidar partisi destekçisi değilim, eleştirirken mantıklı olunması tarafındayım.
Kocaeli'de İzgaz'ı kurdu Sefa Sirmen zamanında.
Bu şirketten dolayı cezaevine girdi, fazla para harcandığı iddia edilerek.
Fakat ne hikmetse o izgaz 500 milyon $'a fransızlara satılarak özelleştirildi.
Yani adam güzel bir yatırım yapmış zamanında ancak cezaevinde şuanda.
Kendisini zerre sevmem fakat mantıklı yatırımı körü körüne eleştircem diyede sefa sirmen'i bu izgaz konusunda yerden yere vurmam.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #74 : Kasım 05, 2016, 16:54:24 »
Biz yaptık oldu demeyecekte ne diyecekler ?
Bu ülke bu zamana kadar vasat ülke sınırından üzerine çıkamadı.
1973'te yapılan köprüyü bile engellemeye çalıştılar, zamanında o da pahalı zengin köprüsü diye adlandırılmış.

Vatandaşın parasıyla yapılmadı köprü ve yollar.Özel sektör 7 milyar $ koydu ortaya bütün projeyi üstlendi.
Yani devletin cebinden delikli kuruş çıkmadı.
Bu yatırımı yapan 7 milyar $ ı bir araya getirenler elbette ki para kazanacaklar.
Devlette hesap kitap yapıp bir yıllık taahhüt rakamı vermiş.
Bu kadar geçmezse biz tamamlarız demiş.

Varsın devlet fazla fazla 2 milyar $ versin bu firmalara.
15-16 yıl sonra Devlete geçecek zaten köprü.

2 milyar $ cebinden çıktıktan sonra köprü ve yolların sahibi devlet olacak.

Cebinizden birden 7 milyar $ çıkmak yerine 15-16 yıla yayılmış şekilde 1-2 milyar $ çıkacak.
15-16 yıl sonra 7 milyar $ lık yatırım senin olacak.

Bu 100 bin tl lik arabayı sen alıyorsun, kullanıyorsun bakımlarını yaptırıyorsun 5 yıl sonra benim oluyor 30 bin tl ye.
bu 30 bin tl yide sana yıllara bölünmüş şekilde ödüyorum...

O yüzden @Kadir Güneş (29236) yapılan yatırımı eleştirebilirsin fakat yerine dibine kimseyi sokamazsın hocam.
Lakin yerin dibine sokulacak bir durum yok ortada.
İşi siyasete sürmenin anlamı nedir ?
İktidar partisi destekçisi değilim, eleştirirken mantıklı olunması tarafındayım.
Kocaeli'de İzgaz'ı kurdu Sefa Sirmen zamanında.
Bu şirketten dolayı cezaevine girdi, fazla para harcandığı iddia edilerek.
Fakat ne hikmetse o izgaz 500 milyon $'a fransızlara satılarak özelleştirildi.
Yani adam güzel bir yatırım yapmış zamanında ancak cezaevinde şuanda.
Kendisini zerre sevmem fakat mantıklı yatırımı körü körüne eleştircem diyede sefa sirmen'i bu izgaz konusunda yerden yere vurmam.

Biz yaptık oldu demeyecekler!

Biz bu Ülkenin ve Vatandaşın yararını düşünerek şu yatırımları sizin adınıza yapmayı/yaptırmayı düşünüyoruz ve bunun bize maliyeti ve geri dönüşü şu alacak diyecekler! Şeffaf olarak.

Konuyu siyasete değdirmemeye çalışıyorum ama ister istemez ucu dokunuyor ve mümkün mertebe üstü kapalı geçiriyorum ki konu dağılmasın.
Mevzumuz 1973 yılı değil. O tarihten  bu güne kadar yapılan o yatırım ile Vatandaşına ne yaptığıdır!
Önceki sayfada bu yatırımlardan elde edilen net geliri yazdım. (2016 9 aylık) Bu paralar ile neler yapılabilir neler...
Bu yatırımların hepsi Bizzat Sizin, Benim ve bu ülkede yaşayan herkesin parası ile yapıldı.
Israr ile söylüyorum, Yatırıma Karşı Değilim! Yapılan Yanlış Hesaplara ve Bunu Tek başına yapmış edasında takılan tavırlara karşıyım!
Zerre Vatandaşı Düşünerek yapıldığı kanaatinde değilim.
Dünya ülkeleri Vatandaşını düşünerek yatırım yapar, Bizim Ülkemizde kar amacı güdülerek yatırım yapılır.
Örnek; Gelir ve Kurumlar Vergisi, KDV, ÖTV, MTV, Damga vergisi (ki bu devletin bize attığı en büyük kazık). Dikkat ile inceler iseniz bu kanunların hepsi Devlet Lehine hazırlanmıştır.
Sosyal devlet ilkesinden uzaklaşarak yapılan bir sürü diğer yatırımlar. (Ücretli otobanlar)


Mustafa Bey Hesap Şu şekilde olsun İstemez misiniz?

Yatırım Maliyeti 7 Milyar $.
Diyelim ki Finansmanı da Yüklenici kendi imkanları ile çıkardı. (İşin içinde Devlet parmağı yok ise çıkarma şansınızda yok)
20 yıl işletme hakkı.
200 bin Garanti araç geçişi.

Bu işi ve garantiyi veren Devlet, ücret politikasını da (önceki sayfada ücret belirleme hükmünü yazdım) belirlemeye zaten haiz ve burada da olmalı.

Şimdi ücret 30 TL olmuş olsa o yönde gidecek kimse körfezi dolaşmaz (İşi körfezde değil ise)

Bu durumda yıllık geçen araç sayısı 200 binden daha fazla olmaz mı? Olur ise devlet hiç bir şekilde bütçesine dokunmadan Finanse etmiş olacak ve buraya ödemesi gereken yatırım bedelini başka bir yatırım ile değerlendirebilecek.

İşte yapılan hata bu. Ve bunu Benim ülkemin Devlet yöneticileri yapıyor ise Herkes kusura bakabilir, Yerin dibine de sokarım, Başıma Taç da ederim. Bu husus da kimse engel olamaz.

Tekrar Tekrar söylüyorum;
Yapılan hiç bir yatırıma karşı değilim, yapılırken yapılan hatalara ve yanlış izlenen politikalara karşıyım!
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #75 : Kasım 05, 2016, 18:11:18 »
Herkesin bilgi ve düşüncesini efendi şekilde paylaşması diğer kişileri de mutlu ediyordur sanırım.

Mustafa, "bu ülke bugüne kadar vasat ülke sınırı üzerine çıkamadı" derken neyin baz alındığı ortaya konmalı. Ekonomik ve kalkınma olarak İzmir İktisat Kongresi'nin maddeleri özellikle incelenmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #76 : Kasım 05, 2016, 18:17:05 »
Tarih bilimini normal vatandaş yaparsa ne olur?   Tarih biliminin en önemli kuralı olanı o zamanki şartlara göre değerlendirmez, gelişen teknolojiyi, yapıyı, küresel ekonomiyi, o zamanki siyasi dengelere bakmaksızın günümüzle değerlendirir. Sonucunda örneklerini de görebileceğimiz kahvehane muhabbeti ortaya çıkar.  :tamam:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #77 : Kasım 05, 2016, 19:22:43 »
Öyle bir şey istiyorsunuz ki hocam öyle bir yönetim dünyada hiçbir ülkede yok.
Şeffaf yönetim diyorsunuz dünyanın hangi ülkesi sizin anlattığınız kadar şeffaf, bilginizi bizimle paylaşın bizde nasiplenelim.

Tamam biz yaptık oldu demesinler, ne desinler hocam ?
1950'lerden beri doğru düzgün çivi çakılmayan ülkeye ne yatırımlar yapıldı son dönemde.
Atatürk'ün Demir ağlarla ördük Anadolu'yu tezini savunanlar 1 adım atamamışken, bu kadar yatırımı öylede böylede yapabilen yıllar sonra başaran insanlar ben yaptım diyebilmeli, çok görmeyin bence bu lafı.

Hızlı treni biz getirdik oldu, biz yaptık lafının 5 yıl sonra ne anlamı kalır ? hiç...
Önemli olan o hizmeti yapabilmektir, yıllar geçtikçe hizmet baki kalır insanlar ve rütbeler değil.

Hızlı trene karşı çık,
duble yollara karşı çık,
havalimanlarına karşı çık,
lojistik limanlara karşı çık,
sanayileşmeye karşı çık,
nükleer enerjiye karşı çık,
marmaraya karşı çık,
avrasya tüneline karşı çık,
kuzey-güney-otoyollarına karşı çık,
osmangazi- yavuz sultan selim köprüsüne karşı çık,
kentsel dönüşüme karşı çık,
çık oğlu çık......

Bu mudur doğru zihniyet...
@Hakan Öztürk (3676)  Devlet yıllarca vasatın üzerine çıkamadı derken hepsini kapsıyorum hocam.
Zaten ne yapıldıysa Cumhuriyetin ilk zamanı Atatürk döneminde ve bu son dönemde yapıldı ortası kocaman bir boşluk.
2.dünya savaşından 2000 li yıllara kadar ülke bomboş denilebilir.
Hastane yok ilaç yok su yok ekmek yok araba yok otobüs yok uçak yok traktör yok fabrika yok liman yok dolayısıyla para yok.
Kendi fabrikalarımız bizzat inönü olsun diğerleri olsun dış güçlerin maşalığını yapanlar tarafından kapatılmış.
Almanya 2.dünya savaşından sonra harıl harıl sanayileşirken
biz 1990 lı yıllarda köylerde yaşıyorduk.



@Kadir Güneş (29236)  Hocam elbetteki öyle olsun herkes ister fakat mutlaka ortada bir hesap var.
Devletin bu geçiş konusundaki görüşü, yükleniciyi firmayı tatmin etmese adamlar zaten girmezler bu işe.
Sen yüklenici firma olsan ne teklifle gidersin devlete ?

Otoyollardan geçen araç sayısı devlet kayıtlarında var.
İzmir yönüne her gün geçen araç sayısı aylık-yıllık ortalaması yıllara göre artış grafiğide var.

Şöyle bir şey var fiyatı 20 tl yapalım buradan günde 150 bin araç geçer mantığıda yanlış.İşi olmayan zaten gidip geçmez o köprüden.
Fiyatı 100 tl yapsan geçen araç sayısı 20 bin araç/gün ise,
fiyatı 50 tl yapsan geçen araş sayısı 40 bin araç/gün geçmez bence.
ortada sınırsız bir araç sayısı yok neticede, geçen ya da körfezi dolaşan araç ortalaması belli.
İDO'yla gidenler belli.
Bunların hepsinin ortalamasını alarak, yüklenici firmayada kar bırakarak bu işi verirsiniz, bu bir gerçek.


Bu projede bana göre düşünülmeyen ya da önemsenmeyen izmit-izmir hattıdır.
İzmit çıkışlı bir kamyon ile İstanbul çıkışlı rotaları İZMİR olan kamyonların köprüye aynı fiyatı ödemesi manidar.
İstanbul yönünden gelen kamyon körfezi dolaşarak harcayağı zaman/yakıt tasarrufu ile
İzmit yönünden çıkış yapıp köprüden geçmek isteyen kamyonun zaman/yakıt tasarrufu aynı değil ki köprü geçiş ücreti aynı olsun.
Bu yüzden İzmit-İzmir yönüne giden araçları köprüden siz geçmeyin körfezi dolaşın demektir bu.

@Mutlu Tekir (30216) Hocam cevap vermiyorum özellikle yazdığına tartışma çıkmasın diye, gerek yok böyle şeylere.Yok kahvehane muhabbeti falan, beğenmiyorsan yazmak zorunda değilsin.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #78 : Kasım 05, 2016, 19:33:58 »
Ben de birşey yazmıyorum zaten farkındaysan. Dediklerinin çoğunda haklısın ilk ve son dönem hariç yapılanlar konusunda. Ama bu kadar da ilahlaştırmaya gerek yok diye düşünüyorım. Dediğim gibi teknoloji global ekonomi globalleşme 2000 li yıllardan sonra atılım yaptı. Başkası olsa bunları yapabilir miydi sanmıyorum.  Fakat bunlar zaten olacak şeylerdi. Sadece hükümet teknolojiye ayak uydurdu.

Söylenenler bak 1990 lı yıllarda hep köşeli arabalae yapılıyordu akp geldi hatları güzel teknolojik arabalar üretilmeye başlandı, ya da eskiden kırmızı leş gibi belediye otobüsleri vardı şimdi ise konforlu metrobüsler, ya da eskiden ankesörlü telefon vardı şimdi iphone var, ya da eskiden yağ ekmek kuyrukları olurdu şimdi öyle mi demek tarihi o zamanın şartlarına göre değerlendirmemek olur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #79 : Kasım 05, 2016, 19:45:47 »
Ben de birşey yazmıyorum zaten farkındaysan. Dediklerinin çoğunda haklısın ilk ve son dönem hariç yapılanlar konusunda. Ama bu kadar da ilahlaştırmaya gerek yok diye düşünüyorım. Dediğim gibi teknoloji global ekonomi globalleşme 2000 li yıllardan sonra atılım yaptı. Başkası olsa bunları yapabilir miydi sanmıyorum.  Fakat bunlar zaten olacak şeylerdi. Sadece hükümet teknolojiye ayak uydurdu.

Söylenenler bak 1990 lı yıllarda hep köşeli arabalae yapılıyordu akp geldi hatları güzel teknolojik arabalar üretilmeye başlandı, ya da eskiden kırmızı leş gibi belediye otobüsleri vardı şimdi ise konforlu metrobüsler, ya da eskiden ankesörlü telefon vardı şimdi iphone var, ya da eskiden yağ ekmek kuyrukları olurdu şimdi öyle mi demek tarihi o zamanın şartlarına göre değerlendirmemek olur.

Dostum konuyu agresifleştirmeye gerek yok onu söylemeye çalışıyorum.
İlahlaştırmayı kendi partizanları yapıyor onuda hepsi yapmıyor.
%50 oy alıp iktidar olan bir partinin içinden mutlaka onlara tapanlar çıkacaktır.
15 temmuz gecesi biz recep tayyip erdoğan için ölmeye çıktık ne vatanı ne milleti diyen ikizler vardı biri şehit olan hatırlarsan, öyle psikopat değilim çok şükür.

İlk zamanlardaki düşüncem benimde böyleydi devir teknoloji devri, atılım devri.
Dünya için öyleyken TR için öyle değil, bunu ilk önce 15 temmuz sonra bugünlerde anlayabilirsiniz.
Basiretsiz biri olsaydı ülkenin başında ya da 15 temmuz başarılı olsaydı önümüzdeki 10 yıl ne halde olurduk Allah bilir.

Birde özelleştirme konusunu çok revaçtaydı bir ara, satıyorlar o paralarla yapıyorlar yatırımları diye.
Bende bunu diyen taraftaydım ilk etapta sonra gördüm ki en güzelini en iyisini yapmışlar.

SEKA Kağıt fabrikası diye bir fabrika var, tapusu Devletin. Binlerce çalışan.
Adam sabah gelip kart basıp gidiyor fabrikaya girmiyor bile, birde akşam gelip çıkış için basıyor haydi bakalım.
Teknoloji devrine, atılım çağına özelleştirmelerle onlardan gelen sıcak paralarla atıldık ve iyide yaptık.
Muhalefetin dediği olsaydı bu yatırımların bir çoğu olmazdı.
Yani ''Fakat bunlar zaten olacak şeylerdi'' tezinin yanlış olduğunu ortaya koymuyor mu hocam ?

Zaten olacaktı bunlar diyip küçüksemek yanlış hocam...
Hz.Muhammed İstanbul'un fethini yüzlerce yıl önceden söylemiş, zaten olacaktı, Fatih yapmasa ondan sonraki yapacaktı demek nasıl yanlışsa bu konuda da aynı şekilde bence dostum.
Burası basra değil izmit körfezi :)