0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sizden, bizden iyi biliyor ki BAKAN olmuş.İnsanlar diğer insanların rütbelerini neden kabul etmez, içine sindiremez anlamıyorum.Ben BAKAN sevici değilim, sadece yapılan işin düzgün eleştirilmesi tarafındayım.Araç sayısının her yıl katlanarak arttığı TR'de ilk 5 yıl için para ödemeyi göz almıştırdır devlet, sonraki yıllarda zaten 40 bin taahhütünün tutacağını hesap etmiştir.Kaldı ki günlük 40 bin geçiş diye bir rakam söz konusu değil.1 YILDA 14 MİLYON 600 BİN ARAÇ GEÇER DEMİŞ TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ.Hala daha 40 bin araç geçmiyor lafına takılıp kalmışsınız bu yanlış.
Yukarılarda ortaya konan farklı görüşlerden yola çıkarak, konuyu nihai kullanıcılar için özetleme adına sorulacak soru ise şu olmalı; Geçiş ücreti neye göre belirlendi?
Yazmıştım sebebini verilen garanti 40bin olduğu için 150bin olsa daha az olurdu fiyat. Köprüden kazanılan para ile de yatırımı devam ettirecek firmalar
İşte o fiyat neye göre belirlenmiş Murat, bu önemli. Toplam maliyet + kar mı?Bu köprünün altından daha çok su akar gibi görünüyor. Şimdi köprüden 40 değil 50 bin araç geçse devretme süresi kısalacak mı?Bir çözüm yolu var aslında, konunun gelişimine göre paylaşılır belki.
Verilen garantinin üstündeki geçişlerde sadece DEVLET ek ödeme yapmayacak,yani yıllık mahsuplaşırken bakılacak toplam geçiş miktarına atıyorum 2Milyon araç geçmiş, Devlet 1.9Milyon garanti vermiş, Devlet para ödemeyecek 100Bin adamlara ekstra olacak. 1,8Milyon geçse ilave olarak olarak devlet 100Bin *35 dolar ödeyecek. Tabii bu olay sadece köprü değil. Kesim Kesim Garanti var. Oralarda 35 dolarla çarpılmaz normal yol ücreti neyse onla çarparlar.Devretme süresi değişmez hocam 22 Yıl 4 Ay bu iş (yapım + İşletme dahil ) firmalarda. Şimdi hocam bu firmalar konsorsiyum çok akıllıca yönetildikleri için yaptıkları köprüden bu projenin maliyetini çıkartacaklar. Adamlar kimse geçmezse diye de bu şekilde bir fiyat belirlemişlerdir. Bende olsam bu şekilde yapardım, sonuçta bir zorunluluk yok o köprüyü kullanmak için. Kimse geçmezse 40.000x365x35= 511.000.000 $ yıllık para girişi olacak sadece bu kesimden 40Bin üstü her geçiş yada tesisler vb şeyler adamlara KAR olacak. 20 yıl bu şekilde geçse 511.000.000x20= 10.220.000.000 DOLAR alacaklar. Proje maliyeti 7 milyar Dolar dı herhalde 20 yılda faizi vb şeyler ile bu 35 doları bulmuşlardır. Bu sadece hiç geçiş olmazsa ki hesap, fazla geçişler + Diğer kesimlerdeki geçişler Tesisler vb gelirler tabii giderleri de var bakım giderleri falan Garanti 150bin olsaydı dediğim gibi firma aynı hesapla 10 dolara düşebilirdi
Çok güzel yazmışsınız da benim bir sorum olacak. Siz veya sizin mantığınızla yaklaşan kişiler bunu düşünüyor da "Bakan"lar milletvekilleri veya maliyeden sorumlu kimseler bu fiyatı neden bu şekilde kabullenmişler veya belirlemişler? Feribotu kesmemek icin mi ya da başka diğer ulaşım yöntemlerinin ekonomisini etkilemesin diye mi acaba??? Yani ben eminim 10 dolar demiyeyim de 20 dolar yani yaklaşık 60 tl olsa idi geçiş ücreti şu ankinin en az 2 -3 katı araç geçerdi. Bu konunun genişletilmesi ve ucretin neden 90 küsur olduğunun sebebi çok anlaşılır ve net bir şekilde(şeffaf olarak) paylaşılmalı bence. Çünkü siz 150.000 araç garantisiyle 10 dolar demişsiniz ben de diyorumki hiç olmazsa 100.000 araç dense idi 60 tl gibi bir rakam olurdu bu da daha adil ve rekabetçi olurdu bu kadar da infial olmazdi diye dusunuyorum ama uzmanlar bizi aydinlatırsa sevinirim. (Bunun mutlaka başka sebepleri de vardır ben o diğer sebepleri kendi adıma merak ediyorum.)
İSTANBUL BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ YAPILIRKEN ELEŞTİRİLER ve KARŞI ÇIKIŞLAR;1973'te İstanbul Boğaz köprüsü yıkılır diye İsmet İnönü tarafından karşı çıkıldı.Mimarlar Odasının bir lafı vardı: Boğaziçi Köprüsü TR ve İstanbul'un başına gelen en büyük felakettir.İlhan Selçuk: Boğaziçi köprüsüyle ne biz övünebiliriz ne de çocuklarımız, bu köprüyle zenginlere tüketim malları taşıyan kamyonlara açılan yoldur.Prof.Dr Besim Üstünel: Boğaz köprüsü akıl ve hesap işi değildir.Bülent Ecevit: Hiç gereği yokken istanbul'a asma köprü yapıyorlar.Bu köprüden mutlu azınlık ve zenginler geçecektir.Bir şeyleri anlatmaya çalışıyoruz burada fakat herkese anlatmamız namümkün oluyor.Ben başka bir yol deneyeceğim kendimce anlamak istemeyen kesime;43 sene öncesine gidin bakın lütfen yorumlara, eleştirilere...Boğaziçi köprüsü açılmadan yerden yere vuran, açılışı başbakanlık dönemine geldiğinde köprüden ''Şaheser'' diye bahseden Rahmetli Başbakan Bülent Ecevit'in yorumlarını okuyun.Osmangazi köprüsü yapıldı çok pahalı vatandaşa yapılmadı falan filan, önünüzde örnekleri var, elinizin altında internet var araştırın.