Gönderen Konu: Osmangazi Köprüsü bomboş  (Okunma sayısı 25815 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #180 : Ocak 06, 2019, 20:26:12 »
Eskiden bir ihale mi yapılacak devlet, bütçesine az bir ödenek koyar o işle ilgili ihaleye çıkılırdı. 1 milyar Tl ye mal olacak iş için ihale yapılır. Kazanan firma işe başlardı ancak bütçede işi bitirecek para olmadığı için iş süresi uzar, bu süreçte her sene bütçeye az para konulup firma hakedişi şişirip bütçeden parayı alır. Sonra iş bir sonra ki seneye kalır. Sonra devletin para vermediğini bahane edip yeniden değerleme ister ve 1 milyara mal olacak iş 10 sene de biter 10 milyar devletin cebinden para çıkardı. Burada paranın bir kısmı işe giderken bir kısmı firma ve işini kotaran devlet görevlilerince bölüşülürdü. 

Sonra götürü usulü çıktı. Bu nasıl oluyordu. Devlet yapacağı işin o yıl ihtiyacı olan parayı bütçeye koydu. İhaleyi götürü usulü ile yani tüm maliyetler dahil en uygun fiyatı veren firmaya veriyordu. Para cepte olduğu için iş çabuk bitiyordu. Ancak bunda ki sorun da 1 milyara yapılacak iş şişirilip 3 milyara ihale edilip 2.5 milyara firmaya veriliyor. Firma 1 milyara işi bitirip kalan parayı kendi ve devlet görevlileri ile kırışıyordu. (Burada dürüst işini doğru yapan firma ve devlet görevlilerini ayrı tutarım)

Bu iki ihale yönteminde devlet parayı nereden bulurdu. IMF ve Dünya Bankasından kredi alır. Sonra toplanan vergilerle o kredileri ödemeye çalışılırdı.

Sanırım Özal hükümeti zamanı icad edilen yap işlet devret (YİP) modeli bu dönemde de kullanılmaya başlandı. Bu yöntem güzeldi. Devletin cebinden bir kuruş (teoride) para cıkmıyor. Yüklenici firma kredisini dünya bankası veya çeşitli ülke bankalarından temin eder, yada uluslararası firmayı kendine ortak yaparak finansmanını sağlayıp, işi en kısa sürede bitirerek işletmeye açar ve para kazanıp maliyeti çıkartır. Süresi dolunca da devlete yaptığı işi devreder.

YİP'te de fesat nasıl olur. Maliyet yüksek gösterilir. Olmayan işler varmış gibi ihale edilir. Sonra firma para kazanır devlet görevlisi kazanır. Devlet bütçesinden para çıkmamış olur ve vatandaş hariç herkes mutlu olur.

Son zamanlarda yapılan köprü, otoyol, hes, termik, nükler santraller ve havaalanı ihaleleri de YİP yöntemi ile yapılıyor ancak bir farkla. Oda garanti verilmesi. Yani otoyol ve köprülerden araç geçiş garantisi, şehir hastanesine hasta garantisi, elektrik üretene ürettiği elektriği satma garantisi havaalanına yolcu garantisi gibi.

Eee garanti olmazsa firma işe nasıl girişsin. Oda kendisini sağlama alacak. Tabi ki firma kendisini riske etmemeli. Ancak burada işin içine yine yiyici firma ve devlet görevlileri giriyor. Kütahya'ya havaalını yapıp yıllık Kütahya nüfüsü kadar yolcu garantisi veriliyor. Yada bayramda bedavayken bile 30 bin aracın geçtiği yola 40 bin (rakamlar hayali yazılmıştır) günlük garanti verilirse paralı olduğunda hele ki yüksek ücretle olduğunda 10 bin aracın bile geçmeyeceğini ihaleyi yapan da alan da, yoldan geçen de, geçmeyen de biliyor. Burada sorun nasıl olsa vergi toplanıyor devlet öder. Ne kadar az kullanılırsa o kadar az yıpranır bakım maliyeti azalır. Diye düşünem yüklenici firma ve devlet görevlilerinin aç gözlülüğünden kaynaklıdır.

Bu yazdıklarımı yanlış anlamayın. Devlet kendisi bir iş yapmaz sonuçta bu işleri yapan hükümetlerdir ama hükümetlerin altında genel müdürlükler var. İşlerin çoğu oralarda döner oralarda kotarılır. Sizin o televizyonlarda seyrettiğiniz açık ihaleler göz boyamadır. İşi kimin alacağı önceden yapılan toplantıda belirlenmiştir. A firması yerine ihale B firmasına verilse bile işi taşeron olarak A firması yapar.

Ülkemizin Havaalanına, otoyollara, köprülere ihtiyacı var mı?, var. Ama keşke bunlar adilane yapılsa. Yetim hakkı yenmeden yapılsa.
Bizde atasözü olmuş "Devlet malı deniz, yemeyen domuz". sözü tüm kamu kuruluşlarında ki (dürüst memurları tenzih ederi) aç gözlüler tarafından sistematik bir şekilde uygulanır. Hükümet değişse de sistem değişmez. İşin başına geçen kim olursa olsun. Az bir dürüstlüğü, Allah korkusu yoksa hemen ata sözünü uygulamaya başlar.

Bugün bakın bakalım genel müdür maaşı ile müsteşar maaşı ile veya bakan maaşı ile Ankara Çukurambar'da, Çayyolu'nda villa almak için kaç yıl yemeden içmeden çalışması lazım.

İnşallah sözlerim yanlış anlaşılmaz. Siyasete çekilmez. Sonuçta işin yapılmasını kim sağlıyorsa o işin doğru olması ve  zararı ile de sorumlu olmalı. Zarar etmemesi için gerekli önlemleri almalı.


Toyota Club Türkiye

Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #180 : Ocak 06, 2019, 20:26:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #181 : Ocak 06, 2019, 23:00:52 »
Eskiden bir ihale mi yapılacak devlet, bütçesine az bir ödenek koyar o işle ilgili ihaleye çıkılırdı. 1 milyar Tl ye mal olacak iş için ihale yapılır. Kazanan firma işe başlardı ancak bütçede işi bitirecek para olmadığı için iş süresi uzar, bu süreçte her sene bütçeye az para konulup firma hakedişi şişirip bütçeden parayı alır. Sonra iş bir sonra ki seneye kalır. Sonra devletin para vermediğini bahane edip yeniden değerleme ister ve 1 milyara mal olacak iş 10 sene de biter 10 milyar devletin cebinden para çıkardı. Burada paranın bir kısmı işe giderken bir kısmı firma ve işini kotaran devlet görevlilerince bölüşülürdü. 

Sonra götürü usulü çıktı. Bu nasıl oluyordu. Devlet yapacağı işin o yıl ihtiyacı olan parayı bütçeye koydu. İhaleyi götürü usulü ile yani tüm maliyetler dahil en uygun fiyatı veren firmaya veriyordu. Para cepte olduğu için iş çabuk bitiyordu. Ancak bunda ki sorun da 1 milyara yapılacak iş şişirilip 3 milyara ihale edilip 2.5 milyara firmaya veriliyor. Firma 1 milyara işi bitirip kalan parayı kendi ve devlet görevlileri ile kırışıyordu. (Burada dürüst işini doğru yapan firma ve devlet görevlilerini ayrı tutarım)

Bu iki ihale yönteminde devlet parayı nereden bulurdu. IMF ve Dünya Bankasından kredi alır. Sonra toplanan vergilerle o kredileri ödemeye çalışılırdı.

Sanırım Özal hükümeti zamanı icad edilen yap işlet devret (YİP) modeli bu dönemde de kullanılmaya başlandı. Bu yöntem güzeldi. Devletin cebinden bir kuruş (teoride) para cıkmıyor. Yüklenici firma kredisini dünya bankası veya çeşitli ülke bankalarından temin eder, yada uluslararası firmayı kendine ortak yaparak finansmanını sağlayıp, işi en kısa sürede bitirerek işletmeye açar ve para kazanıp maliyeti çıkartır. Süresi dolunca da devlete yaptığı işi devreder.

YİP'te de fesat nasıl olur. Maliyet yüksek gösterilir. Olmayan işler varmış gibi ihale edilir. Sonra firma para kazanır devlet görevlisi kazanır. Devlet bütçesinden para çıkmamış olur ve vatandaş hariç herkes mutlu olur.

Son zamanlarda yapılan köprü, otoyol, hes, termik, nükler santraller ve havaalanı ihaleleri de YİP yöntemi ile yapılıyor ancak bir farkla. Oda garanti verilmesi. Yani otoyol ve köprülerden araç geçiş garantisi, şehir hastanesine hasta garantisi, elektrik üretene ürettiği elektriği satma garantisi havaalanına yolcu garantisi gibi.

Eee garanti olmazsa firma işe nasıl girişsin. Oda kendisini sağlama alacak. Tabi ki firma kendisini riske etmemeli. Ancak burada işin içine yine yiyici firma ve devlet görevlileri giriyor. Kütahya'ya havaalını yapıp yıllık Kütahya nüfüsü kadar yolcu garantisi veriliyor. Yada bayramda bedavayken bile 30 bin aracın geçtiği yola 40 bin (rakamlar hayali yazılmıştır) günlük garanti verilirse paralı olduğunda hele ki yüksek ücretle olduğunda 10 bin aracın bile geçmeyeceğini ihaleyi yapan da alan da, yoldan geçen de, geçmeyen de biliyor. Burada sorun nasıl olsa vergi toplanıyor devlet öder. Ne kadar az kullanılırsa o kadar az yıpranır bakım maliyeti azalır. Diye düşünem yüklenici firma ve devlet görevlilerinin aç gözlülüğünden kaynaklıdır.

Bu yazdıklarımı yanlış anlamayın. Devlet kendisi bir iş yapmaz sonuçta bu işleri yapan hükümetlerdir ama hükümetlerin altında genel müdürlükler var. İşlerin çoğu oralarda döner oralarda kotarılır. Sizin o televizyonlarda seyrettiğiniz açık ihaleler göz boyamadır. İşi kimin alacağı önceden yapılan toplantıda belirlenmiştir. A firması yerine ihale B firmasına verilse bile işi taşeron olarak A firması yapar.

Ülkemizin Havaalanına, otoyollara, köprülere ihtiyacı var mı?, var. Ama keşke bunlar adilane yapılsa. Yetim hakkı yenmeden yapılsa.
Bizde atasözü olmuş "Devlet malı deniz, yemeyen domuz". sözü tüm kamu kuruluşlarında ki (dürüst memurları tenzih ederi) aç gözlüler tarafından sistematik bir şekilde uygulanır. Hükümet değişse de sistem değişmez. İşin başına geçen kim olursa olsun. Az bir dürüstlüğü, Allah korkusu yoksa hemen ata sözünü uygulamaya başlar.

Bugün bakın bakalım genel müdür maaşı ile müsteşar maaşı ile veya bakan maaşı ile Ankara Çukurambar'da, Çayyolu'nda villa almak için kaç yıl yemeden içmeden çalışması lazım.

İnşallah sözlerim yanlış anlaşılmaz. Siyasete çekilmez. Sonuçta işin yapılmasını kim sağlıyorsa o işin doğru olması ve  zararı ile de sorumlu olmalı. Zarar etmemesi için gerekli önlemleri almalı.
Erhan bey teşekkür ederim çok güzel anlatmışsınız. Bu garanti işi olmadanda devletin kasasından para çıkmadan yol köprü yapıldı bu memlekette. Hemde vatandaş fahiş fiyat ödemedi.Herşeyi bilenler bunlarıda öğrenmiş oldu sayenizde...
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #182 : Ocak 07, 2019, 01:22:13 »

Deniz Zeyrek sordu, Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan cevapladı

1- OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ
Konu sadece Körfez geçiş köprüsü üzerinden tartışılıyor. Oysa proje 433 kilometrelik İstanbul-İzmir Otoyolu projesi. Gebze-Osmangazi arası (köprü dahil) 40 bin, Orhangazi-Bursa arası 35 bin, Bursa-Edremit ayrımı arası 17 bin, Bursa-Edremit ayrımı-İzmir arası 23 bin araç için garanti verilmiş.
İddia: İşletme süresi 22 yıl
Gerçek: Yapım süresi düşüldüğünde işletme süresi 15 yıl 4 ay.
İddia: Gebze-Osmangazi arasında 14 bin araç geçiyor
Gerçek: 30 Haziran’da açıldı. İlk beş ay ortalaması 17 bin. Sonrasında 20 bin seviyesine ulaştı. Fizibilite çalışmalarında hedeflenen rakama 3 yıl içinde ulaşılacağı öngörülmüştü. İlk yılda yarısı aşıldı. Hiç araç geçmezse, sadece Osmangazi Köprüsü değil 433 kilometrelik bütün proje için yıllık garanti ödemesi 750 milyon doları geçmeyecek. Bu rakamdan işletme giderleri ve vergiler düşecek.
İddia: Yatırım miktarı 2.5 milyar dolar
Gerçek: Projenin toplam maliyeti 10.3 milyar dolar.
BAKAN Arslan projeler hazırlanırken önlerinde iki yöntem olduğuna dikkat çekti. Biri Kamu Özel İşbirliği, diğeri doğrudan kamu yatırımı. İstanbul’un ilk iki boğaz köprüsü kamu yatırımı ile yapılmıştı. Devlet borçlanıp, borçlarını ödemişti. Bakan, yapılan tercihin gerekçelerini şöyle özetledi: “Özel sektör dinamiği ve finansmanı ile Kamu Özel İşbirliği ile yapılan bu projeler için dünyanın her yerinde garanti verilir. Dünyanın her yerinde gıpta ile bakıyorlar, özel sektör dinamiğini ortaya koyma kapasitemizi takdir ediyorlar. Eğer kamu finansmanı ile yapsaydık, bu kadar projeyi aynı anda yapmaktan vazgeçmek zorunda kalırdık. Ülkenin hayati projelerini hep geleceğe bırakırdık. Üstelik devlet doğrudan borçlanacaktı. Gönül isterdi ki ücretsiz yapalım. Ama gelirimiz, yatırım bütçemiz belli. Şunu da unutmamak lazım: Bütün projeler işletme süresi sonunda devlete geçecek. İşletme hakkını devrederek ekstra bir gelir elde edeceğiz.”

Alıntıda konu çok açık şekilde belirtilmiş. Şunu da söylemek isterim boğaziçi köprüsü yapım maliyeti 21.7 milyon dolar. Osmangazi köprüsünün maliyeti ile karşılaştırın ve ona gore ücret analizi yapın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #183 : Ocak 07, 2019, 07:21:25 »
Aynı gazetede Saygı Öztürk'ün haberi. Birde onu okuyun isterseniz. Konu daha netleşsin 

https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/gecis-ucreti-11-dolardi-iptal-edilip-35e-cikarildi-3011958/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #184 : Ocak 07, 2019, 09:44:24 »
Hanı derler ta bekara eş boşamak kolaydır. Kendi dönemlerinde hiçbirşey yapmadıkları gibi ülkeyi büyük ekonomik krize sokan kişileri burada referans göstermeyin. Zamanında bolu dağı tünelini bile bitirememiş kişiler daha ucuza köprüyü yaptiracakmış. Yaptirsalardi kim tuttu onları.
Ayrıca o zaman eski bakanın dediğine göre yol bursaya kadar bile değilmiş şu an bu yol izmire kadar yapılıyor. Onun maliyetinin de bir kısmı köprüye yansıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #185 : Ocak 07, 2019, 10:18:38 »
Hanı derler ta bekara eş boşamak kolaydır. Kendi dönemlerinde hiçbirşey yapmadıkları gibi ülkeyi büyük ekonomik krize sokan kişileri burada referans göstermeyin. Zamanında bolu dağı tünelini bile bitirememiş kişiler daha ucuza köprüyü yaptiracakmış. Yaptirsalardi kim tuttu onları.
Ayrıca o zaman eski bakanın dediğine göre yol bursaya kadar bile değilmiş şu an bu yol izmire kadar yapılıyor. Onun maliyetinin de bir kısmı köprüye yansıyor.
Ben kimseyi referans göstermiyorum. Siz nasıl bir haber attıysanız bende karşı fikir olarak paylaşılmış bir makaleyi gösteriyorum.

Yeni bakan tabi ki yaptığı işi savunacak. İşin yanlış mı doğru mu olduğu yıllar sonra ortaya çıkar. Tek taraflı görüş yerine objektif olmak lazım.

Ne körü körüne köprü istemezük demeli. Ne de yapılan işte yanlış varsa körü körüne bu iş doğru diye savunulmalı.

Eskiden ihalelerin nasıl yapıldığını yukarıda yazdım. Yaşar Topçu bu hükümetin bitirdim dediği birçok işin başlangıcını yapan temelini atan adamdır. Politik düşüncesi beni bağlamaz. Para yedi mi dersen oda yedi. Öncekiler de ve şimdikiler de.

 Bir kişiyi, bir işi, bir düşünceyi savunacağım diye para yendiğini görmemek nasıl bir adalettir.  Her dönem kul hakkı vatandaş hakkı yenmiştir. Bu dönem biraz daha fazla yeniyor.

Yapılan işe doğru demeyen yok. Köprü kötü oldu diyen yok. Köprü depreme dayanıksız diyen yok. Köprü pahalı da yapılmış olabilir. Ona da birşey demem. Ama geçiş garantisi vermek ne demek. Bırak 15 değil 25 yıl işletsin. Vatandaş ucuza geçsin. Yap 30tl bak bakalım kaç araba geçiyor. Yüklenici firmayı korumak tamam ama oda bir yere kadar değil mi?

İzmir yolunun maliyeti neden köprüye yansısın. Oranın finansmanı ayrı. İhalesi ayrı. Köprü ve bağlantı yollarından ücret alınıyor. İzmir otoyolu bittiğinde köprüden geçişe para verdin otoyol bedava mı denecek. Ona da para alınacak.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #186 : Ocak 07, 2019, 10:52:55 »
Bakın kimsenin görüşüne ve düşüncelerine yanlış diyemem. Ancak hatalı ve eksik. Eskiler çaldı simdikilerde çalıyor demek bunca yapılan hizmete hakarettir. Eski bakan bir çok işi başlatmış demek bile taraflı yaklaşımdır. Neyi başlattılar bu millete ne kadar yük bıraktılar herkes biliyor. Marmaray içinde projeyi başlatan onlardı denir ama birseyi düşünen ama hiçbirşey yapmayan değil yapan övülür.
Tekrar söylüyorum bu ihalede eksik ve hatalı şeyler vardır. Ancak çalma rant adam kayırma değil o güne kadar doların yatay seyir izlemesi ile ve kredinin önemli bölümünün yurt dışından olacak olması sebebiyle dolar üzerinden sözleşme yapılması bu sözleşmenin hatasıdır. Ancak 2013 e kadar artmayan dolarında hangi olaylar ile arttığını da vatandaşlar biliyor.
Son olarak otoyol ve köprü ayrı ihale edilmedi. Hepsi bir bütün ve dediğim gibi toplam maliyet toplam getiri hesabı yapılarak ihale edildi.
Insanımız 30 yıl önce yapılmış ve maliyetinin çok çok üstünde getiri elde edilmiş köprü ve otoyollardan halen ücret alındığı için o ücretle mevcut ücret karşılaştırılınca arada afaki farklar çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #187 : Ocak 07, 2019, 11:14:13 »
hocam ben onu bunu bilmemde herhangi bir konuda kaynak olarak "sözcü"yü göstermek bilemiyorum yani hayırlısı diyelim. bu arada osmangazi'ye tam alışmaya başladık derken neredeyse iki katı tekrar bir zam yapılması boş olan köprüyü daha boş hale getirecek sanırım. hayırlısı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #188 : Ocak 07, 2019, 12:10:28 »
Bakın kimsenin görüşüne ve düşüncelerine yanlış diyemem. Ancak hatalı ve eksik. Eskiler çaldı simdikilerde çalıyor demek bunca yapılan hizmete hakarettir. Eski bakan bir çok işi başlatmış demek bile taraflı yaklaşımdır. Neyi başlattılar bu millete ne kadar yük bıraktılar herkes biliyor. Marmaray içinde projeyi başlatan onlardı denir ama birseyi düşünen ama hiçbirşey yapmayan değil yapan övülür.
Tekrar söylüyorum bu ihalede eksik ve hatalı şeyler vardır. Ancak çalma rant adam kayırma değil o güne kadar doların yatay seyir izlemesi ile ve kredinin önemli bölümünün yurt dışından olacak olması sebebiyle dolar üzerinden sözleşme yapılması bu sözleşmenin hatasıdır. Ancak 2013 e kadar artmayan dolarında hangi olaylar ile arttığını da vatandaşlar biliyor.
Son olarak otoyol ve köprü ayrı ihale edilmedi. Hepsi bir bütün ve dediğim gibi toplam maliyet toplam getiri hesabı yapılarak ihale edildi.
Insanımız 30 yıl önce yapılmış ve maliyetinin çok çok üstünde getiri elde edilmiş köprü ve otoyollardan halen ücret alındığı için o ücretle mevcut ücret karşılaştırılınca arada afaki farklar çıkıyor.

Ben taraflıyım. Siz tarafsız sanırım.

İhale yapılırken devlet bir proje hazırlar ve maliyet tablosu çıkarır buna göre muhammen bedel belirlenir ve ihaleye çıkılır. Yani bir işin kaça mal olacağı, kaç yılda geri döneceği, geri dönmesi için ne kadar para alınması gerektiği bellidir. Yapılan fizibilite çalışmaları ile güzergahda ki araç trafiği belirlenir. Yapılacak işten sağlanacak fayda belirlenir. Sonra ihaleye çıkılır. İhale TL üzerinden yapılır. Dönüşü de TL olarak verilir. Yüklenici firma krediyi dolar değil de TL bulsaydı. Yani Türk Bankaları TL kredi ile finanse etseydi. Araç geçiş garantisi TL üzerinden mi yoksa dolar üzerinden mi verilecekti.

Ayrıca ekonominin durağan olduğu, üretim odakı değil ithalat ve tüketim odaklı yaşadığımız için doların bir yerde patlayacağı belliydi. Bugün dışgüçler doları nasıl yükseltip bizi sıkıntıya sokmak istediyse ihale yapılırken de doların yükselebileceği bilinmeliydi.

Bugün dolar artmasa ve  3tl olsa bile köprü geçiş ücreti 105tl ederdi ki bu bile fazla ücret değil mi sizce.

Eski köprüler yapıldığında devlet bütçesi ile yapıldı ve öyle 10 yıl 20 yıl bitsin diye beklenmedi.
-Boğaziçi köprüsü 1970 yılında inşaat başlangıcı 1973 yılında kullanıma açıldı. 440 Milyon Tl maliyet.
-FSM Köprüsü 1986 yılında inşaatına başlandı, 1988 yılında tamamlandı. Maliyeti 125 milyon dolar.
- Yavuz Sultan Selim Köprüsü 2013 yılında inşaata başlandı 2016 yılında açıldı. Maliyeti 3 milyar dolar.
-Osman Gazi Köprüsü-İzmir otoyolu 2013 yılında inşaatı başladı. 2016 yılında kısmi olarak hizmete açıldı. Otoyol inşaatı halen devam ediyor. Maliyet 10 milyar

Burada köprüleri karşılaştırırken büyüklüklerini değil yapım sürelerini baz alın. Ve o zamanlarda ki teknolojik şartları değerlendirin. Yani 10  yıl süren köprü yok. İlk iki köprü yapıldığında da fahiş bir fiyat uygulanmadı.

Burada tartışılan konu köprünün maliyeti değil. Geçiş ücretinin fazlalığı ve fazla ücrete rağmen verilen garanti araç sayısı.

Siz istemez misiniz vatandaş ucuz ucız bu yolu kullansın. Hem gideceği yere çabuk varsın hemde az yakıt yaksın.

Yapılan iş doğru ama içinde bir hata var. Hata milletin sırtında kambur oluşturuyor. İster bilinçli, ister geleceği göremeden o günki şartlara göre yapılan bir hata. Bu hata firmayı zengin ederken vatandaşı ve devleti fakirleştiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #189 : Ocak 07, 2019, 13:04:12 »
Ben yapım tekniği ve maliyeti çok farklı olan ve geçiş sayıları da yine farklı (şehir içi ve dışı farkı) olan köprülerin karşılaştırıldığı bir konu da daha fazla yazmak istemiyorum. Ücretin yüksek olduğu konusunda hemfikiriz ancak projenin tamamı değerlendirilip maliyet analizi yapıldığında malesef ki durum bu. Gönül isterdi ki doğal kaynak zengini bir ülke olup herşeyi devletimiz yapsın.
Son olarak fiyatlamada tekrar bir indirim konuşuluyor. Inşallah makul seviyelere gelir ve fayda sağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #190 : Ocak 07, 2019, 14:19:53 »
Kraldan çok kralcı olmak kimseye fayda sağlamaz. Gerçek aleni ortadayken, kabul etmeyip, "Ama eskiden de böyleydi!" demek. Ciddiyetten çok uzak.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #191 : Ocak 07, 2019, 14:26:33 »
Hani bir fıkra vardır, otoyol radyosu anons yapar, "dikkat dikkat, bir araç ters yönden gitmektedir, önleminizi alın!", şöför yola bakar " Ne birisi, hepisi hepisi". Bazı arkadaşlarımız inançla yoluna devam ediyor  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #192 : Ocak 29, 2019, 22:50:15 »
KÖPRÜ HAKKINDA YENİ HABER VAR.
Osmangazi Köprüsü satılıyor
11:49 29.01.2019(Güncellendi 12:48 29.01.2019)
Osmangazi Köprüsü'nün ortaklarından İtalyan Astaldi şirketinin Türkiye'de yaşadığı finansal zorluklar sebebiyle, köprünün bir bölümünün veya tamamının satışa çıkarılacağı belirtildi.

Bloomberg ajansına konuşan Kocaeli'deki Osmangazi Köprüsü ortak girişiminin ortaklarından Nurol Holding Mali İşler Müdürü Kerim Kemahlı, köprünün bir bölümünün veya tamamının satışının gündemde olduğunu söyledi.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü açılış
© AA/ HAKAN GÖKTEPE
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün İtalyan ortağı Astaldi konkordato ilan etti
Projenin yüzde 18'ine sahip olan İtalyan Astaldi şirketinin nakit sıkıntı yaşadığını bu sebeple uluslararası banka ve finans kuruluşlarıyla temasa geçildiğini ifade eden Kemahlı, kısa sürede bir geri dönüş beklediklerini belirtti.
Osmangazi Köprüsü'nde Makyol ve Özaltın İnşaat ile Nurol Holding'in yüzde 27'şer ortaklığı bulunuyor.

Yeniçağ'ın aktardığı habere göre, Astaldi şirketiyle birlikte diğer firmaların da ekonomik olarak zorlandıkları ancak hisse satışı talep etmedikleri ifade ediliyor. Söz konusu ekonomik zorluğun sebebi ise bankalardan çekilen döviz bazlı krediler.

Astaldi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde sahibi olduğu yüzde 33 hissenin satışını geciktiren Türkiye'deki finansal gelişmelerden dolayı şirketin geçici bir maddi darboğaz yaşadığını belirterek Roma'da konkordato başvurusunda bulunmuştu.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Osmangazi Köprüsü bomboş
« Yanıtla #193 : Ocak 30, 2019, 07:23:14 »
Osmangazi Köprüsü, Türk Telekom gibi olabilir.Yani köprü sahipleri, krediyi ödeyemezse hisseleri krediyı veren kuruluşlara devredilir.