Gönderen Konu: Yeni Honda Civic  (Okunma sayısı 76397 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #500 : Ekim 16, 2017, 12:12:12 »
Honda Türkiye, bizde kullanılan bu çeliğin Japonyadan değil avrupadan alındığını söylüyor. Dolayısiyle işler tahmin edilenin aksine Hondanın ötesinde, daha da vahim bir boyutta olabilir. Umarım öyle değildir.

Zaten göcüklerin genellikle sağ C sütunda oluşması bu işin içinde başka şeylerin olabileceğini gösterebilir. Bu konunun üzerine gidilebilir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #500 : Ekim 16, 2017, 12:12:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #501 : Ekim 16, 2017, 12:19:24 »
Zaten göcüklerin genellikle sağ C sütunda oluşması bu işin içinde başka şeylerin olabileceğini gösterebilir. Bu konunun üzerine gidilebilir.

Evet, bu ilginç olayların sonunda bakalım neler olacak..?

Eğer Honda bu işi çözemezse, 10 - 15 sene kullandıktan sonra bu mükemmel aracı satarken değer kaybına uğrayacaktır..!  :D
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #502 : Ekim 16, 2017, 12:25:45 »
Aklıma Rav 4'ün başarısız yolcu tarafı small overlap testi geldi. Testler hep sürücü tarafından yapıldığı için Toyota yolcu tarafında eksik malzeme kullanmış diye biliyoruz.

Arkadan çarpma testleri pek gündemde olmadığı için otomobil üreticileri otomobillerin arkasını yeteri kadar mukavemetli yapıyor mu? Bağımsız kuruluşların uyguladığı çarpışma testlerine arkadan çarpma testleri de eklenmeli.

Bu göçük olayına Honda'nın hala bir cevap vermemesi de düşündürücü.

Komplo teorisi gibi olabilir ama maalesef işin içine para girdi mi kimseye güven olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #503 : Ekim 16, 2017, 13:13:10 »
@Bülent Candan (33241)

2016 Model Yeni Honda Civic trafik ışıklarında dururken arkadan çok Küçük bir kamyonet özellikle Sağ taraf ağırlıklı olmak üzere C sütununa 80km/h ile test girişi yapıyor.

Bence 2016 Yeni Honda Civic yaşam alanı oldukça başarılı.

Bu arada Honda Civic'in önündeki aracın aldığı hasar, ortaya çıkan kuvveti daha iyi tarif ediyor.


https://www.youtube.com/watch?v=0llTj_z_wto
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1350 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #504 : Ekim 16, 2017, 13:39:01 »
yaşam alanında hasar yok,benim en önemli olması gerekir dediğim konu buydu,umarım insanlar her hal u kar da korunmuş olsunlar.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #505 : Ekim 16, 2017, 14:09:44 »

Adamlar yapıyor :) japonlar olsaydı ne durumda olurdu acaba.Bu arada volvo yu çinli geely markası satın almıştı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #506 : Ekim 16, 2017, 14:25:43 »
https://youtu.be/6SbrY4v7Kxk

Adamlar yapıyor :) japonlar olsaydı ne durumda olurdu acaba.

Japonlar (Honda) yapmış, insanlar güvenerek binmiş ve Volvonun testindeki 30mile'dan daha hızlı bir şekilde gerçek 4 takla atmışlar ..!? (Roll bar yok, bireysel günlük bir araç)

https://www.youtube.com/watch?v=szo6hEUdZA8
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #507 : Ekim 16, 2017, 14:40:48 »
Japonlar (Honda) yapmış, insanlar güvenerek binmiş ve Volvonun testindeki 30mile'dan daha hızlı bir şekilde gerçek 4 takla atmışlar ..!? (Roll bar yok, bireysel günlük bir araç)

https://www.youtube.com/watch?v=szo6hEUdZA8

Doğrudur Tekin abi zaten volvo vidyoda havada da dönüyor anca son 1 2 takla da yere temas ediyordur.Ama volvoyla Toyota ya da Hondayı bir tutamam ben şahsen.Kaportası ne kadar kalın ya da esnek olursa o kadar güvenlidir iyidir anlamı çıkmasın.Adamların suvları dünyada 1 numara güvenlik açısından.Duymuşsunuzdur güvenlikte takıntılı bir firma.Ve yekpare tasarım da malzeme kadar önemli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #508 : Ekim 16, 2017, 15:00:05 »
Bu ve benzeri sorunlar sadece o marka ya da modeli kullananların sorunları değildir!. Bunun tersi düşünülürse herkes potansiyel mağdurdut. ;)

C sütunu deformasyonu dediğim gibi, Lase ve Ruli davranışları ile bağıntılıdır. Bu bozucu salınımların, sac özellikleri (metalurjik, ebat, şekil) yeterli olmadığında, oluşan kuvvetlerin etki ettiği ve bu kuvvete göre zayıf mukavim kalan noktalarda oluşturduğu deformasyon gibi görünüyor. En sağlıklısı; tam bağımsız olarak atanmış kuruluşlarca test edilmesidir.
Daha önce söylediğim gibi, insan anatomisi, fizik kuralları düşünüldüğünde mutlak güvenli araç yok.
Kabinin sağlam olması da bu bağlamda yeterli değildir, dış uzantıların yeterli derecede şok emme kabiliyetine sahip olması gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #509 : Ekim 16, 2017, 15:55:59 »
Bu ve benzeri sorunlar sadece o marka ya da modeli kullananların sorunları değildir!. Bunun tersi düşünülürse herkes potansiyel mağdurdut. ;)

C sütunu deformasyonu dediğim gibi, Lase ve Ruli davranışları ile bağıntılıdır. Bu bozucu salınımların, sac özellikleri (metalurjik, ebat, şekil) yeterli olmadığında, oluşan kuvvetlerin etki ettiği ve bu kuvvete göre zayıf mukavim kalan noktalarda oluşturduğu deformasyon gibi görünüyor. En sağlıklısı; tam bağımsız olarak atanmış kuruluşlarca test edilmesidir.
Daha önce söylediğim gibi, insan anatomisi, fizik kuralları düşünüldüğünde mutlak güvenli araç yok.
Kabinin sağlam olması da bu bağlamda yeterli değildir, dış uzantıların yeterli derecede şok emme kabiliyetine sahip olması gerekir.

Bir honda sahibi olsam açıklamanın yanında simülasyon testi de beklerdim hondadan

"Hipotez nedir?
Aynı sebeplerle izah edilen çeşitli hadiselerin hepsini birden izah edebilecek umumi fikir. Faraziye de denir.


 
Fen bilgileri, müşahede ve tedkik ilimleridir. fen olayları, önce his uzuvları ile veya bunları takviye eden aletlerle gözlenir ve olayın sebepleri tahmin olunur. Sonra, bu olay, tecrübe ve tekrar edilerek, bu sebeplerin tesirleri, rolleri tespit edilir. Bir hadisenin sebepi ve oluş tarzı biliniyorsa, buna inanılır. Fakat tecrübe edildiği halde, sebepleri anlaşılamayan hadiseler de vardır. Bunlara sebep olarak birçok fikirler ileri sürülür. Bilim adamlarının, sebepi ispat edilemeyen hadiseler hakkında şahsi kanaatlerini ifade eden bu fikirlerine faraziye veya hipotez denir. Bu fikirler mutlak değildir. Bir hadiseyi, muhtelif kişilerin başka başka tefsir ettikleri de olur.

Bir hipotez, birçok bilim adamı tarafından benimsenip, geniş bir geçerlilik kazanırsa teori adını alır. Teoriler, hipotezlere göre daha güçlü görüşlerdir. Bir teori ne kadar az hipoteze dayanır ve ne kadar çok hadise izah ederse, o derece mükemmeldir. Gerek hipotez, gerekse teoriler fen bilimlerinde bulunabilir. Fakat bunlar ispat edilip "bilimsel kanun" haline gelmedikçe, fen bilimlerine maledilemez. Bir gerçekmiş gibi savunulamaz. Bilim adamları tarafından, her zaman şüpheyle bakılan, tenkit ve yoruma açık görüşlerdir."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #510 : Ekim 16, 2017, 17:14:31 »
Bu vesileyle şunu hiç bir zaman unutmayalım..

64km/h den sonra hiç bir marka/model %100 güvenli değildir.


https://www.youtube.com/watch?v=vvVD7DHRK8A

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #511 : Ekim 16, 2017, 17:35:16 »
Aynen Orçun, zaten bu yüzden İstatistik bilimi var. Hipotez testleri, Güven Aralığı bu gibi işler için.

Bu vesileyle şunu hiç bir zaman unutmayalım..

64km/h den sonra hiç bir marka/model %100 güvenli değildir.


https://www.youtube.com/watch?v=vvVD7DHRK8A


Özü işte bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #512 : Ekim 16, 2017, 18:26:15 »
Japonlar (Honda) yapmış, insanlar güvenerek binmiş ve Volvonun testindeki 30mile'dan daha hızlı bir şekilde gerçek 4 takla atmışlar ..!? (Roll bar yok, bireysel günlük bir araç)

https://www.youtube.com/watch?v=szo6hEUdZA8

hiç değilse 150 km ile girdi o viraja ve aynı hızda bariyerlere girip taklalar atmaya başladı. araç görevini fazlasıyla yapmış. adamlar lambur lumbur araçtan çıktılar. burnu kanayan yok gibi. direkler sütunlar ancak bu kadar başarılı bir şekilde görevlerini yerine getirebilirler. helal olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #513 : Ekim 16, 2017, 20:43:42 »
Sekizsilindir.com kendi imkanları ve düşünceleriyle teknik analiz yayınlamış.Tam da tahmin ettiğim gibi açıkcası

http://www.sekizsilindir.com/2017/10/honda-fc-5-civic-gocuk-problem.html?m=0


Alıntı
Honda'nın yeni yani FC5 kasa Civic Sedan modelinde durup dururken meydana gelen göçükler bu modele sahip olan kişilerin canını fena şekilde sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik ve takipçilerimizden konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.

Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD'de üretilip ABD ve Kanada'da satılan araçlarda da meydana geliyor ve şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.

Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;

"Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır."

Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.

Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.

Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.

İlk olarak şikayet konusu olan göçüklerin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;

Aşağıda yer alan Honda Civic fotoğraflarında oluşan göçükler net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor.


Göçük problemine sahip çeşitli Honda Civic Sedan araçlar
Şimdi Honda Civic Sedan'ın kasa mimarisine bir bakalım;

Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.


Honda Civic Sedan mimari
Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise; Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.


Honda Civic Sedan'da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi
Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz.


Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği
Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir.


Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça
SONUÇ

Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda FC5 Civic Sedan modelinde yer alan göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.

Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #514 : Ekim 16, 2017, 20:48:01 »
Bu olay nereye varacak çok merak ediyorum.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #515 : Ekim 16, 2017, 21:02:47 »

Civic Sedan C sütun şikayeti Japonya’ya yansıdı!
http://otoajanda.com/civic-sedan-c-sutun-sikayeti-japonyaya-yansidi/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #516 : Ekim 16, 2017, 21:10:09 »
Bir de bu var. Ekşi sözlükte yazmış arkadaş

"mevzubahis göçüklerin darbeyle alakası yoktur. sac işleme ve şekillendirme konusunda çok deneyimli olduğumu söyleyemem ama mukavemet nedir, burulma nedir iyi bilirim. benzer geometrilerde kompozit materyallerle çalıştım, dolayısıyla honda yetkilileri bu söylemlerimi bir mühendis görüşü olarak dikkate alabilir umarım.

öncelikle sütunun mukavemeti konusunda endişelenen arkadaşlara hak vermekle birlikte, farklı kalınlıklarda saclardan imal edilen sütunun mukavemetinin içerdeki kalın saçlar tarafından sağlandığını umut ediyorum.

şimdi gelelim oluşan gamzelere, bu çöküntülerin sebebi benim görüşümce arka süspansiyondur. şimdi ne alaka diyenler çıkabilir. süspansiyon geliştirmesi yapılmış araclara kule gergisi diye bir eleman takılır. bu eleman dipten mesnetlenmiş suspansiyonun burulma güçlerine ve viraj denge çubuğu baskısına karşı koyabilmesi için amortisör tepelerine takılır. (bkz: kule gergisi) bu sistemin arkaya takıldığına hiç şahit olmadim. çünkü araçların arka kısımları tabiatlari gereği fazlaca rijittirler. aracın esnek şasileri ve ince sacdan yapılmış kasası bu burulma yoğunlaşmalarında deformasyonlara sebep olmaktadır.

özetle, eğer bu durum alçaltılmış veya genelde 4 kişinin bindiği (yani nispeten ağır) araçlarda oluşuyorsa, sebebi arka amortisörler arasındaki malzemenin fazlaca esnemesidir. uygun bir gergi kulesi veya malzeme güncellemesiyle kolayca halledilebilir. düşüncelerine katılmayan varsa en yakın oyuncakçıdan bulabildiği en dandik plastik oyuncak arabayı alıp tekerleklerinden tutmak suretiyle arabayı bükerek fiziksel bir model uzerinde de gözlemleyebilir.

şunu da söyleyeyim editi; teorim kapı ayarsızlıkları ve bagaj duruş değişikliklerini de açıklamaktadır.

teşekkür editi; jpeg attim yalnizliga'nın aracinda arkada bu gergi varmış."

https://eksisozluk.com/yeni-honda-civiclerdeki-gocuk-rezaleti--5459836?p=10




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #517 : Ekim 16, 2017, 21:15:11 »
Aynen bunu bende okumuştum ve bulamadım tekrardan.Arkaya dağılan yük bir şekilde ön tarafa da dağılırsa ya da amortisörlerin gerilmesi ayarlanırsa diye örnek vermiştim önceki sayfalarda.Şu honda hepimizi endüstriyel tasarımcı veya mühendis yaptı :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #518 : Ekim 16, 2017, 21:49:23 »
Mercedes havayastığı yüzünden 400 bin aracı geri çağırıyor.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #519 : Ekim 16, 2017, 22:11:52 »
Mercedes havayastığı yüzünden 400 bin aracı geri çağırıyor.


Tekin abi,konuyu dağıtmayalım. :lol: