Gönderen Konu: Yeni Honda Civic  (Okunma sayısı 76389 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1350 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #460 : Ekim 12, 2017, 11:06:07 »
dün bir yerde okudum galiba,honda biz bu çeliği avrupalı bir üreticiden alıyoruz şeklinde..nereden aldığı tüketiciyi ilgilendirmez,çok büyük sorun,kapı sacı değil ki? nasıl onarılır? tüm sacı bozuk,arka bagaj kapağı aralığına parmak giren videolara göre,ayıplı maldır sonuçta,honda tüm bu araçları geri almalı ,yerine mağdurlara 0 araç vermeli,tüm masraflarıda üstlenmelidir.
Tokay Ceritoğlu

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #460 : Ekim 12, 2017, 11:06:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #461 : Ekim 13, 2017, 04:34:36 »
Önden darbe aldığında benzin kapağı ve bagajı açılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #462 : Ekim 13, 2017, 11:36:24 »
Önden darbe aldığında benzin kapağı ve bagajı açılıyor.
https://youtu.be/rpluxKuShFw

Small Overlap Testinde, Bagaj ve Yakıt kapağı açılması bir şeyin eksikliğinin kanıtı değildir.

BMW (0.25)  https://www.youtube.com/watch?v=i4m5orYr82Q

Mercedes (0.14)  https://www.youtube.com/watch?v=5Ja3UCuvNLc

VW (1.11)  https://www.youtube.com/watch?v=GqIdsH_ebAQ

Diğer markaları bu siteden izleyebilirsiniz.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #463 : Ekim 13, 2017, 11:36:57 »
2017 Honda Civic’teki kaporta göçük probleminin nedeni “Kobe Çelik” mi?

Japonya kaynaklı olarak karşımıza çıkan son skandalın boyutlarıysa çok ciddi bir yelpazeyi kapsıyor. Çünkü karşımızda tek bir dalda yer alan tedarikçi yok. Geçtiğimiz dönemde 200’den fazla sanayi kuruluşuna sahte ölçümlerle dayanıklılık değerlerini olduğundan fazla gösterilen alüminyum ve bakır sattığını açıklayan Japonya’nın en büyük çelik üreticilerinden Kobe Çelik sattığı demir cevheri tozunun kalite değerlerinde de oynama yapıldığı açıkladı. Olayla ilgili tekrar bir araştırma sürecine girildiği bilgisini veren şirket yetkilileri başka ürünlerde de benzeri hilelere başvurulup vurulmadığının kontrolünü gerçekleştirecek.

    Otomobillerini yeni alan Honda Civic sedan kullanıcıları bir süre sonra araçlarının C sütununda ciddi anlamda göçük ve yamulma olmasından şikayetçi. Hiçte azımsanmayacak seviyelere ulaşan bu şikayetlerle Honda’nın kapısını çalan kullanıcılar, çoğunlukla sizin hatanız cevabını alarak memnuniyetsiz şekilde yetkili servislerden ayrılıyor.

Skandalı farklı yelpazelere dağıtan noktaysa Kobe Çelik’in trenden rokete, uçaktan uzay sanayisine kadar önemli alanlarda tedarikçi rolü üstlenmesi. Honda, Nissan ve Mitsubishi gibi dev markaların da ürünlerini kullandığı tedarikçinin bizi ilgilendiren kısmıysa 2017 Honda Civic ile alakalı. Açıklamasında, sahtekarlık olduğu iddia edilen demir cevheri tozunun sert materyallere dönüştürülerek genelde otomotiv endüstrisindeki araba parçaları yapımında kullanıldığını kaydeden sözcünün hileli materyalin hangi markalara satıldığını henüz açıklamaması doğrudan şüphe oklarını şikayetlerin odağında olan Honda Civic’e çevrilmesine neden oldu. Şikayetlerin yoğunlaşmasının ardından açıklama yapmak zorunda kalan Honda Türkiye, üretimi Gebze’de gerçekleştirilen Civic Sedan’ın söz konusu parçalarının Kobe Çelik’ten değil Avrupa’daki bir üreticiden satın alındığı belirtti. İşin küresel tarafındaysa Kobe Çelik’i kullandığı bilinen Honda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
Yeni Honda Civic
« Yanıtla #464 : Ekim 13, 2017, 11:44:41 »
bu açıklama daha mantıklı sanki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #465 : Ekim 13, 2017, 11:56:50 »
bu açıklama daha mantıklı sanki

- Çamurluklarda ve diğer yerlerde de poliüretan varsa neden o bölgelerdede göçük oluşmuyor?

- Ben 7 aydır 10 bin km Antalyada kullanmaktayım, ne zaman gereken sıcaklığa ulaşacak?

Öncelikle, durum Honda Türkiyenin hatası değildir, olay Globaldir, diğer Civic üretim yapan ülkelerde de yaşanmaktadır.

Olay, Honda Japonya tarafından sonuçlandırıldığında Honda Türkiye de gerekeni yapar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #466 : Ekim 13, 2017, 12:11:59 »
Kaza anında bagajın açılması ya da benzin kapağının açılması elbette bir eksiklik değildir.Direkt olarak bir anlam ifade etmeyebilir.Ancak şasenin olması gerekenden daha fazla gergin ya da esnek olduğunu düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #467 : Ekim 13, 2017, 12:13:15 »
2017 Honda Civic’teki kaporta göçük probleminin nedeni “Kobe Çelik” mi?

Japonya kaynaklı olarak karşımıza çıkan son skandalın boyutlarıysa çok ciddi bir yelpazeyi kapsıyor. Çünkü karşımızda tek bir dalda yer alan tedarikçi yok. Geçtiğimiz dönemde 200’den fazla sanayi kuruluşuna sahte ölçümlerle dayanıklılık değerlerini olduğundan fazla gösterilen alüminyum ve bakır sattığını açıklayan Japonya’nın en büyük çelik üreticilerinden Kobe Çelik sattığı demir cevheri tozunun kalite değerlerinde de oynama yapıldığı açıkladı. Olayla ilgili tekrar bir araştırma sürecine girildiği bilgisini veren şirket yetkilileri başka ürünlerde de benzeri hilelere başvurulup vurulmadığının kontrolünü gerçekleştirecek.

    Otomobillerini yeni alan Honda Civic sedan kullanıcıları bir süre sonra araçlarının C sütununda ciddi anlamda göçük ve yamulma olmasından şikayetçi. Hiçte azımsanmayacak seviyelere ulaşan bu şikayetlerle Honda’nın kapısını çalan kullanıcılar, çoğunlukla sizin hatanız cevabını alarak memnuniyetsiz şekilde yetkili servislerden ayrılıyor.

Skandalı farklı yelpazelere dağıtan noktaysa Kobe Çelik’in trenden rokete, uçaktan uzay sanayisine kadar önemli alanlarda tedarikçi rolü üstlenmesi. Honda, Nissan ve Mitsubishi gibi dev markaların da ürünlerini kullandığı tedarikçinin bizi ilgilendiren kısmıysa 2017 Honda Civic ile alakalı. Açıklamasında, sahtekarlık olduğu iddia edilen demir cevheri tozunun sert materyallere dönüştürülerek genelde otomotiv endüstrisindeki araba parçaları yapımında kullanıldığını kaydeden sözcünün hileli materyalin hangi markalara satıldığını henüz açıklamaması doğrudan şüphe oklarını şikayetlerin odağında olan Honda Civic’e çevrilmesine neden oldu. Şikayetlerin yoğunlaşmasının ardından açıklama yapmak zorunda kalan Honda Türkiye, üretimi Gebze’de gerçekleştirilen Civic Sedan’ın söz konusu parçalarının Kobe Çelik’ten değil Avrupa’daki bir üreticiden satın alındığı belirtti. İşin küresel tarafındaysa Kobe Çelik’i kullandığı bilinen Honda var.

Aluminyum araçların şasisinden kullanılmaz. Yüksek dayanımlı çelik kullanılır. Aluminyumun kullanıldığı yerler kaputlar, kapı sacları, tavan sacıdır. Dayanımı düşük aluminyumla Civicdeki gamzelerin hiçbir alakası yoktur.
Civicdeki durum tasarımsal. Benim görüşüm, tavan ile gövdeyi birleştiren C sütunundaki parça dayanımı düşük bir çelikten yapılmış. Bu da tasarlandığından daha fazla esnemelere yol açabilir. Çelik esneyince de yükün bir kısmını aluminyum saca bırakıyor, aluminyum sacın da mukavim özelliği olmadığı için de bu yük altında belirli yerlerde gamze oluşturuyor. Esneme olduğunu düşünmemin sebebi, gamzeleri düzeltilen araçların belirli bir süre sonra gamzelerin tekrardan oluşması.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #468 : Ekim 13, 2017, 12:21:00 »
Aluminyum araçların şasisinden kullanılmaz. Yüksek dayanımlı çelik kullanılır. Aluminyumun kullanıldığı yerler kaputlar, kapı sacları, tavan sacıdır. Dayanımı düşük aluminyumla Civicdeki gamzelerin hiçbir alakası yoktur.
Civicdeki durum tasarımsal. Benim görüşüm, tavan ile gövdeyi birleştiren C sütunundaki parça dayanımı düşük bir çelikten yapılmış. Bu da tasarlandığından daha fazla esnemelere yol açabilir. Çelik esneyince de yükün bir kısmını aluminyum saca bırakıyor, aluminyum sacın da mukavim özelliği olmadığı için de bu yük altında belirli yerlerde gamze oluşturuyor. Esneme olduğunu düşünmemin sebebi, gamzeleri düzeltilen araçların belirli bir süre sonra gamzelerin tekrardan oluşması.

Tamamen aynı fikirdeyim.Tasarım ve malzeme incelenmeli.Bir takım orantısızlıklar olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #469 : Ekim 13, 2017, 12:50:13 »
Her firma, tasarım aşamasında yüzlerce simülasyon yaparak yeni aracın burulma ve mukavemet bölgelerini istedikleri yüzeyde belirlerler.

Çarpışma esnasında, hiç bir yeri büzülmeyen, açılmayan gövde ideal değildir.
Çarpma sonucu oluşan kuvvet, ne kadar gövdenin her bölgesine ulaşırsa o kadar emilmiş olur, sonuç olarak yolcu daha az kuvvete maruz kalır.
Bu sebeple Volvo, eski mantığından vazgeçmiştir.

Otomobillerin dışında gördüğümüz parçalar elbisedir, hiç bir kuvvete dayanımları, taşıyıcı esneyici özellikleri yoktur, mümkün olduğunca ince olmaları istenir. Görünen C sütunu kaplamasıda öyledir.

Civic C sütunundaki gamzelerin sebebi, o parçanın ince olması yada içerden uygulanan izolasyonları değildir.

İskeletinin o bölgesiyle. veya o bölgeye etki eden diğer bir bölgesiyle ilgili, kemik yapısında eksiklik/hata olabilir, bu da C sütununun içindeki kemik yapısının burulmasında yada çalışmasında fazlalığa sahip olabilir.

Eğer sorun burulmaysa alttan veya bagajdan bir iki adet Sway Bar ilavesiyle sorun giderilebilir.

Fakat dediğim gibi, otomobil gövde geliştirme mühendisi olmadığımız için yeterli bilgiye sahip değiliz ve düşüncelerimiz yüzeysel tahminden öteye geçemez.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #470 : Ekim 13, 2017, 14:01:00 »
Araç hep hareket halindeyken olan gamzeleşmelerden bahsedilmiş ancak, benim kurumdaki arkadaşım bayide daha sıfır km olan araçlarda da böyle sıkıntılar olduğunu söyledi. Şu durumda aracın esnemesiyle vs. alakalı bir durum olacağı kanısı da çürütülmüş oluyor.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #471 : Ekim 13, 2017, 14:23:41 »
Tekin abi,sizi çok seviyor ve değer veriyorum.Ancak bu kadar savunmanıza gerek yok bence.Görünen köy kılavuz istemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #472 : Ekim 13, 2017, 14:40:26 »
Araç hep hareket halindeyken olan gamzeleşmelerden bahsedilmiş ancak, benim kurumdaki arkadaşım bayide daha sıfır km olan araçlarda da böyle sıkıntılar olduğunu söyledi. Şu durumda aracın esnemesiyle vs. alakalı bir durum olacağı kanısı da çürütülmüş oluyor.

Fabrikadan çıkan araçlar, bayii dağıtım aşamasından önce, fabrikanın stok bölümüne park edilmeden, kısa bir test yolunda sınanırlar, bu yolda burulma da yapılmaktadır.

Tekin abi,sizi çok seviyor ve değer veriyorum.Ancak bu kadar savunmanıza gerek yok bence.Görünen köy kılavuz istemez.

Hakancım teşekkür ederim, bende sizleri seviyorum. Fakat yorumlar, tekniği aşıp bilimsellik dışına çıkınca markayı değil, teknolojiyi savunuyorum.

Bu durumdan ne Honda Türkiye, ne Honda Japonya nede madur tüketiciler memnun.

Benim Honda Civic aracına sahip olmamın savunmamla ilgisi yok. Burada, kesin bilgiye sahip olmadan muhtemel senaryolardan çoğunu ben de üretiyorum ve Hondayla gerekli bilgi yazışmalarımı yaptığımıda belirttim. Bu kendim için değil herkes içindir.

Diğer taraftan, amaç dışına çıkıp hangi marka olursa olsun teknoloji kötülendiğinde, bilinmelidirki her marka aynı teknoloji ve parçalarla üretilmektedir. Bu tip durumlar her markanın başına gelmiştir ve gelecektir.

Umarım kısa zamanda çözülür.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #473 : Ekim 13, 2017, 15:16:43 »
Her markanın hataları olabilir.Opel,VW,Toyota,Honda,Peugeot,Bmw,Audi...

Kendi aracımdan örnek vereyim astra 1.6 benzinlilerinde subap erimesi olayı var. Telafi edilebilir bir durum.Lpg ile bu daha da erken yaşanıyor.Ancak şimdilik bir problem yok.Araç seçerken artılarını eksilerini kullanıcılar kendileri karar verecektir elbette.Markalar pazardaki yerlerini korumak için çözüm yaratacaktır.Kalite algısı(malzemeler) ve standartlar pazara göre belirleniyor sonuçta.Bir sonraki modelde tasarım ve mukavemet(cisimler üzerine binen stres diyebiliriz) üzerinde daha fazla durulacaktır diye düşünüyorum.Bu arada konu doldu kusura bakmayın.Konuşma konuşmayı açıyor.Bu konuşmalar ispat edilmedikçe kişisel bir yorumdan öteye geçmeyecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #474 : Ekim 13, 2017, 18:32:30 »
Araç hep hareket halindeyken olan gamzeleşmelerden bahsedilmiş ancak, benim kurumdaki arkadaşım bayide daha sıfır km olan araçlarda da böyle sıkıntılar olduğunu söyledi. Şu durumda aracın esnemesiyle vs. alakalı bir durum olacağı kanısı da çürütülmüş oluyor.

Tam yazacaktım ki Tekin abi cevabı vermiş zaten Selman abi. :) 0 araçlarda km 0 olmaz dikkat edilirse.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #475 : Ekim 13, 2017, 21:14:57 »
http://www.sekizsilindir.com/2017/10/honda-civic-gocuk-kobe-celik.html?m=0

Alıntı
Yeni Honda Civic Sedan'ın C sütunun da herhangi bir dış etkene maruz kalmadan ortaya çıkan dalgalanma ve göçükler ile ilgili şikayetler günden güne artıyor ve Honda Türkiye'nin konu hakkındaki uzun süren sessizliği, bu soruna sahip olan araç sahiplerini çeşitli kanallardan örgütlenmeye itmişti. Sekizsilindir takipçileri de çok sayıda mesajı bize şu güne kadar gönderdiler ve biz de konu hakkında oluşan topluluğu genişletip daha fazla dikkat çekebilmek için sosyal medya hesaplarımızda gerekeni yapmaya çalışıyoruz.


Honda Civic Sedan'da kendiliğinden oluşan göçüklerin olduğu C Sütunu bölgesi
İşte tam da Honda göçük probleminde koca bir soru işareti yer alıyorken, Japonya'dan gelen yeni bir gelişme işleri oldukça karıştıracak gibi görünüyor.

Japan Today, Reuters ve Bloomberg'in haberleri doğrultusunda;

Japonya merkezli yaklaşık 200 firmanın kullandığı çeşitli metal ürünlerini üreten Japonya'nın 3.büyük çelik üreticisi Kobe Çelik'in kalite-kontrol ve ölçme işlerini yürüten Kobelco Araştırma Enstitüsü'nde gerçekleşen bazı teknik sorunlar nedeniyle bazı alüminyum ve bakır ürünlerinde kalite problemleri olduğu ortaya çıktı.

Kobe Çelik'in konu hakkında yapığı resmi açıklamaya göre;  Kobelco Araştırma'nın veri diski ve LCD ekranlarda kullanılan malzeme testi sonuçlarının 70 tanesinde müdahale (Tampered Data) tespit edilmiş. Ayrıca müşteriye Nisan 2016-Mart 2017 tarihleri arasında teslim edilen 140 ton çelik tozunda düzmece (falsify) sonuçlar yer alıyor. Ayrıca Eylül 2016 ve Ağustos 2017 tarihleri arasında sevk edilen ürünlerin %4'ünde bu durumun söz konusu olduğu ve başta alüminyum ve bakır olmak üzere döküm ve dövme metoduyla üretilmiş ürünlerin de bu partide yer aldığı ifade ediliyor.

Açıkçası yapılan bu açıklamayı iyi okumak ve tercüme etmek gerek diye düşünüyoruz. Ülkemizde yer alan bazı basın-yayın-internet kuruluşları bu açıklamayı doğrudan "Hile" olarak okusalar da, Kobe Çelik'n kullandığı ifadeler çok ama çok dikkat çekici. Bu doğrultuda Data Tampering olduğu iddia ediliyor, ki bu ifade "Dışarıdan izinsiz bir şekilde müdahale" anlamına da gelebiliyor. Benzer şekilde Falsify kelimesi de "hile" anlamına gelebildiği gibi "Düzmece" olarak da kullanılabiliyor.

Yani Kobe Çelik ortada bir sorun olduğunu kabul ediyor ancak kasıt yok gibi ifadeleri de tercih ediyor. Tabii Kobe Çelik CEO'su Hiroya Kawasaki'nin açık bir özür dilediğini ve firmalarına olan güvenin sıfırlandığını da söylemekte fayda var. Bu arada 2 yıl önce patlak veren VW skandalı da herkesin takibinde ve VW'in de ilk başlarda hata ve manipülasyon kelimelerini kullandığı, ancak daha sonra yaptığı hileyi resmen kabul ettiği unutulmamalı.

Burada birçok takipçimiz Kobe ile Honda'nın göçük problemi arasında nasıl bir bağ var diyebilirler. Henüz bu konuda en ufak bir bağ yok ancak küçük bir ipucunun da var olduğu Kobe'nin malzeme satışı yaptığı müşterilerden anlaşılabilir.

Bu listenin en önemlileri şu şekilde sıralanıyor;
Toyota, Honda, Suzuki, Mazda, GM ve Ford gibi otomobil üreticileri
Boeing'e kanat parçaları üreten Subaru
Bölgesel jet uçakları ve roket üreten Mitsubishi
Kobe Çelik'in bir firması olan Kobelco iş makinaları
Japonya ve İngiltere'ye tren üreten Hitachi

Ancak burada çok ama çok dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunuyor; Bunlardan en önemlisi Kobe Çelik'in sorun olduğunu belirttiği ürünlerin Alüminyum ve Bakır malzemeler olması. Ancak konumuzun ana teması Honda Civic Sedan modelinin C Sütunu bölgesinde, alüminyum ve Bakır malzeme kullanan herhangi bir parça yer almıyor. Sorunlu bölgede yer alan tüm malzemeler çeşitli dayanımlardaki çelik ürünlerden tercih edilmiş. Honda'nın şasi ve gövde sacı panellerinde kullandığı çeliklerde bahsi geçen çelik tozunun kullanılıp kullanılmadığı ise koca bir soru işareti olsa da Kobe Çelik'in ürettiği çelik tozunun özellikle bilgisayar çipleri üzerinde yer alan film tabakasında kullanıldığı ifade ediliyor.

Görüleceği gibi; Her ne kadar Honda, Kobe Çelik'ten malzeme temin ediyor olsa da, C sütunu sacında yer alan dalgalanma ve göçme sorunu ile ne kadar alakası var henüz bilinmiyor. Ancak bize göre çok da alakalı değil gibi görünüyor. Öyle ki Toyota'nın bu konuda yaptığı bir açıklamada, kapı ve çeşitli gövde parçalarında Kobe Çelik üretimi bazı malzemelerin kullanıldığı, araştırmanın da devam ettiği belirtildi. Bu arada otomotiv sektöründe alüminyum gövde panelleri genellikle motor kaputu ve kapı panellerinde tercih ediliyor. Yani aracın iskeletini kaplayan parçalar büyük oranda çelik sac ile kaplı.Açıkçası ülkemiz de dahil olmak üzere Toyota'nın Honda Civic benzeri bir göçük problemi ile anıldığını duymadık.

Bu durum sadece gövde sacı ile değil, genel araç tasarımı ile yakından alakalı olabilir ve biz de önümüzdeki günlerde topladığımız bilgilerle Honda Civic Sedan'ın mimarisini dikkate alarak detaylı bir teknik analiz gerçekleştireceğiz.

Not:  Honda Civic Sedan'da ortaya çıkan bu sorunun sadece ülkemizde üretilen modeller için geçerli olmadığını dünyanın çeşitli yerlerinde Türkiye'de üretilmeyen Civic Sedan modellerinde de var olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Yani ortada küresel bir sorun söz konusu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #476 : Ekim 13, 2017, 22:30:18 »
200 sektör etkilenmiş durumda.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #477 : Ekim 14, 2017, 00:05:40 »
200 sektör etkilenmiş durumda.

Tekin abi trafikte görüyorum arada, görünüş olarak tasarımı eskiden beğenmiyordum. Şimdi çok güzel geliyor,özellikle önü. İlk çıkan araçlar nedense başta hep garip gelmiştir bana.Bmw f10,Astra k, fc5,2017 insignia gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #478 : Ekim 14, 2017, 00:25:22 »
Tekin abi trafikte görüyorum arada, görünüş olarak tasarımı eskiden beğenmiyordum. Şimdi çok güzel geliyor,özellikle önü. İlk çıkan araçlar nedense başta hep garip gelmiştir bana.Bmw f10,Astra k, fc5,2017 insignia gibi

 :) Bu iş sonuçlandıktan sonra Civic satışında patlama olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #479 : Ekim 14, 2017, 12:59:02 »
Honda Türkiyeden açıklama;

Firmanın açıklamasında şu ifadeler yer aldı: "Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır."



Pes gerçekten.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.