0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Önden darbe aldığında benzin kapağı ve bagajı açılıyor.https://youtu.be/rpluxKuShFw
bu açıklama daha mantıklı sanki
2017 Honda Civic’teki kaporta göçük probleminin nedeni “Kobe Çelik” mi?Japonya kaynaklı olarak karşımıza çıkan son skandalın boyutlarıysa çok ciddi bir yelpazeyi kapsıyor. Çünkü karşımızda tek bir dalda yer alan tedarikçi yok. Geçtiğimiz dönemde 200’den fazla sanayi kuruluşuna sahte ölçümlerle dayanıklılık değerlerini olduğundan fazla gösterilen alüminyum ve bakır sattığını açıklayan Japonya’nın en büyük çelik üreticilerinden Kobe Çelik sattığı demir cevheri tozunun kalite değerlerinde de oynama yapıldığı açıkladı. Olayla ilgili tekrar bir araştırma sürecine girildiği bilgisini veren şirket yetkilileri başka ürünlerde de benzeri hilelere başvurulup vurulmadığının kontrolünü gerçekleştirecek. Otomobillerini yeni alan Honda Civic sedan kullanıcıları bir süre sonra araçlarının C sütununda ciddi anlamda göçük ve yamulma olmasından şikayetçi. Hiçte azımsanmayacak seviyelere ulaşan bu şikayetlerle Honda’nın kapısını çalan kullanıcılar, çoğunlukla sizin hatanız cevabını alarak memnuniyetsiz şekilde yetkili servislerden ayrılıyor.Skandalı farklı yelpazelere dağıtan noktaysa Kobe Çelik’in trenden rokete, uçaktan uzay sanayisine kadar önemli alanlarda tedarikçi rolü üstlenmesi. Honda, Nissan ve Mitsubishi gibi dev markaların da ürünlerini kullandığı tedarikçinin bizi ilgilendiren kısmıysa 2017 Honda Civic ile alakalı. Açıklamasında, sahtekarlık olduğu iddia edilen demir cevheri tozunun sert materyallere dönüştürülerek genelde otomotiv endüstrisindeki araba parçaları yapımında kullanıldığını kaydeden sözcünün hileli materyalin hangi markalara satıldığını henüz açıklamaması doğrudan şüphe oklarını şikayetlerin odağında olan Honda Civic’e çevrilmesine neden oldu. Şikayetlerin yoğunlaşmasının ardından açıklama yapmak zorunda kalan Honda Türkiye, üretimi Gebze’de gerçekleştirilen Civic Sedan’ın söz konusu parçalarının Kobe Çelik’ten değil Avrupa’daki bir üreticiden satın alındığı belirtti. İşin küresel tarafındaysa Kobe Çelik’i kullandığı bilinen Honda var.
Aluminyum araçların şasisinden kullanılmaz. Yüksek dayanımlı çelik kullanılır. Aluminyumun kullanıldığı yerler kaputlar, kapı sacları, tavan sacıdır. Dayanımı düşük aluminyumla Civicdeki gamzelerin hiçbir alakası yoktur.Civicdeki durum tasarımsal. Benim görüşüm, tavan ile gövdeyi birleştiren C sütunundaki parça dayanımı düşük bir çelikten yapılmış. Bu da tasarlandığından daha fazla esnemelere yol açabilir. Çelik esneyince de yükün bir kısmını aluminyum saca bırakıyor, aluminyum sacın da mukavim özelliği olmadığı için de bu yük altında belirli yerlerde gamze oluşturuyor. Esneme olduğunu düşünmemin sebebi, gamzeleri düzeltilen araçların belirli bir süre sonra gamzelerin tekrardan oluşması.
Araç hep hareket halindeyken olan gamzeleşmelerden bahsedilmiş ancak, benim kurumdaki arkadaşım bayide daha sıfır km olan araçlarda da böyle sıkıntılar olduğunu söyledi. Şu durumda aracın esnemesiyle vs. alakalı bir durum olacağı kanısı da çürütülmüş oluyor.
Tekin abi,sizi çok seviyor ve değer veriyorum.Ancak bu kadar savunmanıza gerek yok bence.Görünen köy kılavuz istemez.
Yeni Honda Civic Sedan'ın C sütunun da herhangi bir dış etkene maruz kalmadan ortaya çıkan dalgalanma ve göçükler ile ilgili şikayetler günden güne artıyor ve Honda Türkiye'nin konu hakkındaki uzun süren sessizliği, bu soruna sahip olan araç sahiplerini çeşitli kanallardan örgütlenmeye itmişti. Sekizsilindir takipçileri de çok sayıda mesajı bize şu güne kadar gönderdiler ve biz de konu hakkında oluşan topluluğu genişletip daha fazla dikkat çekebilmek için sosyal medya hesaplarımızda gerekeni yapmaya çalışıyoruz. Honda Civic Sedan'da kendiliğinden oluşan göçüklerin olduğu C Sütunu bölgesiİşte tam da Honda göçük probleminde koca bir soru işareti yer alıyorken, Japonya'dan gelen yeni bir gelişme işleri oldukça karıştıracak gibi görünüyor. Japan Today, Reuters ve Bloomberg'in haberleri doğrultusunda;Japonya merkezli yaklaşık 200 firmanın kullandığı çeşitli metal ürünlerini üreten Japonya'nın 3.büyük çelik üreticisi Kobe Çelik'in kalite-kontrol ve ölçme işlerini yürüten Kobelco Araştırma Enstitüsü'nde gerçekleşen bazı teknik sorunlar nedeniyle bazı alüminyum ve bakır ürünlerinde kalite problemleri olduğu ortaya çıktı.Kobe Çelik'in konu hakkında yapığı resmi açıklamaya göre; Kobelco Araştırma'nın veri diski ve LCD ekranlarda kullanılan malzeme testi sonuçlarının 70 tanesinde müdahale (Tampered Data) tespit edilmiş. Ayrıca müşteriye Nisan 2016-Mart 2017 tarihleri arasında teslim edilen 140 ton çelik tozunda düzmece (falsify) sonuçlar yer alıyor. Ayrıca Eylül 2016 ve Ağustos 2017 tarihleri arasında sevk edilen ürünlerin %4'ünde bu durumun söz konusu olduğu ve başta alüminyum ve bakır olmak üzere döküm ve dövme metoduyla üretilmiş ürünlerin de bu partide yer aldığı ifade ediliyor.Açıkçası yapılan bu açıklamayı iyi okumak ve tercüme etmek gerek diye düşünüyoruz. Ülkemizde yer alan bazı basın-yayın-internet kuruluşları bu açıklamayı doğrudan "Hile" olarak okusalar da, Kobe Çelik'n kullandığı ifadeler çok ama çok dikkat çekici. Bu doğrultuda Data Tampering olduğu iddia ediliyor, ki bu ifade "Dışarıdan izinsiz bir şekilde müdahale" anlamına da gelebiliyor. Benzer şekilde Falsify kelimesi de "hile" anlamına gelebildiği gibi "Düzmece" olarak da kullanılabiliyor.Yani Kobe Çelik ortada bir sorun olduğunu kabul ediyor ancak kasıt yok gibi ifadeleri de tercih ediyor. Tabii Kobe Çelik CEO'su Hiroya Kawasaki'nin açık bir özür dilediğini ve firmalarına olan güvenin sıfırlandığını da söylemekte fayda var. Bu arada 2 yıl önce patlak veren VW skandalı da herkesin takibinde ve VW'in de ilk başlarda hata ve manipülasyon kelimelerini kullandığı, ancak daha sonra yaptığı hileyi resmen kabul ettiği unutulmamalı.Burada birçok takipçimiz Kobe ile Honda'nın göçük problemi arasında nasıl bir bağ var diyebilirler. Henüz bu konuda en ufak bir bağ yok ancak küçük bir ipucunun da var olduğu Kobe'nin malzeme satışı yaptığı müşterilerden anlaşılabilir. Bu listenin en önemlileri şu şekilde sıralanıyor;Toyota, Honda, Suzuki, Mazda, GM ve Ford gibi otomobil üreticileriBoeing'e kanat parçaları üreten SubaruBölgesel jet uçakları ve roket üreten MitsubishiKobe Çelik'in bir firması olan Kobelco iş makinalarıJaponya ve İngiltere'ye tren üreten HitachiAncak burada çok ama çok dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunuyor; Bunlardan en önemlisi Kobe Çelik'in sorun olduğunu belirttiği ürünlerin Alüminyum ve Bakır malzemeler olması. Ancak konumuzun ana teması Honda Civic Sedan modelinin C Sütunu bölgesinde, alüminyum ve Bakır malzeme kullanan herhangi bir parça yer almıyor. Sorunlu bölgede yer alan tüm malzemeler çeşitli dayanımlardaki çelik ürünlerden tercih edilmiş. Honda'nın şasi ve gövde sacı panellerinde kullandığı çeliklerde bahsi geçen çelik tozunun kullanılıp kullanılmadığı ise koca bir soru işareti olsa da Kobe Çelik'in ürettiği çelik tozunun özellikle bilgisayar çipleri üzerinde yer alan film tabakasında kullanıldığı ifade ediliyor. Görüleceği gibi; Her ne kadar Honda, Kobe Çelik'ten malzeme temin ediyor olsa da, C sütunu sacında yer alan dalgalanma ve göçme sorunu ile ne kadar alakası var henüz bilinmiyor. Ancak bize göre çok da alakalı değil gibi görünüyor. Öyle ki Toyota'nın bu konuda yaptığı bir açıklamada, kapı ve çeşitli gövde parçalarında Kobe Çelik üretimi bazı malzemelerin kullanıldığı, araştırmanın da devam ettiği belirtildi. Bu arada otomotiv sektöründe alüminyum gövde panelleri genellikle motor kaputu ve kapı panellerinde tercih ediliyor. Yani aracın iskeletini kaplayan parçalar büyük oranda çelik sac ile kaplı.Açıkçası ülkemiz de dahil olmak üzere Toyota'nın Honda Civic benzeri bir göçük problemi ile anıldığını duymadık.Bu durum sadece gövde sacı ile değil, genel araç tasarımı ile yakından alakalı olabilir ve biz de önümüzdeki günlerde topladığımız bilgilerle Honda Civic Sedan'ın mimarisini dikkate alarak detaylı bir teknik analiz gerçekleştireceğiz.Not: Honda Civic Sedan'da ortaya çıkan bu sorunun sadece ülkemizde üretilen modeller için geçerli olmadığını dünyanın çeşitli yerlerinde Türkiye'de üretilmeyen Civic Sedan modellerinde de var olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Yani ortada küresel bir sorun söz konusu.
200 sektör etkilenmiş durumda.
Tekin abi trafikte görüyorum arada, görünüş olarak tasarımı eskiden beğenmiyordum. Şimdi çok güzel geliyor,özellikle önü. İlk çıkan araçlar nedense başta hep garip gelmiştir bana.Bmw f10,Astra k, fc5,2017 insignia gibi