Gönderen Konu: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...  (Okunma sayısı 24313 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« : Ocak 05, 2016, 15:14:10 »
     Erken öten horoz olmamak adına İstanbul'da kar yağışını bekledim. Haziran ayında aldığım Petlas PT535 4 Mevsim lastiklerimle alakalı görüşlerimi yazayım.
 
   Yazın zaten sorun yok. Çok yakma, çok gürültü falan olmuyor.
   Yağmurda oldukça güzel. Birebir kışlık lastiği bile anca bu kadar oluyor.
   Gelelim KAR-a: Bir kar lastiğinin kar üzerindeki başarısına 100 puan verelim. Normal Yaz lastiği diye tabir edilenlere de 30 puan diyelim. Petlas PT535 in puanı da 75 rahatlıkla verilebilir arkadaşlar. Karda gezdim ve hava dışarıda -2 derece idi. Ara sokaklar ve bahçemden çıkarken tampona yakın yükesklikteki karda beni üzmediler. Yaklaşık 12 km sonra durdum ve lastiklere dokunduğumda yumuşaklardı. Bu istediğimiz bir özellik. Öyle kolayca kayma olmadı. Patinaj ise birden zorlama yapılırsa oluyor fakat araç yerinde saymıyor orta karar tutunmayla ilerliyor. Bu da bence gayet yeterli.
Arkadaşlar karda kar lastiğiyle bile kabadayılık yapılamazken buna güvenip HOROZLUK da zaten yapılmaz. Ben İstanbul'da Yakacık - Pedik (Aydos yakınında), Kartal civarında kullandım aracımı. Yakacık ta kar daha yoğun. Bunu belirtmek gerekli.
  Şimdi çıkıp da;  -10 dereceden daha sıcak olmayan koşullarda bu lastiği kullanırsınız kullanamazsınız diyemem. Çünkü; ben yaşadığım bölge için ve kendi kullandığım şeklimle bu lastiği uygun gördüm ve yanılmadığımı belirteyim. Bu lastiği kullanan birisi yok şu kadar kullandım, şöyle yaptım, böyle ettim ama senin dediğinle alakası yok derse diye kendi kanaatim olduğunu belirtiyorum. Zaten neye göre kıyasladığımı da yazımın tamamını okuyan arkadaşlar muhakkak anlayacaklardır.

     Özetle ben bu lastiği tavsiye ediyorum. Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım. Farklı bir durum olunca gene yazacağım.
     Bazı meraklılara: Ben tüccar değil, kullanıcıyım. Ne bir dükkanım ne de bir tamircim var.
 
    Aracım 1998 AE101 Corolla 1.6 114 bg.  Daha önce bu arabayı kar lastiğiyle kullanmadım.
         Ama; Albea (1,3 mjet), Linea (1,3 95 hp), Focus (109 hp), Kia Rio(110 hp) gibi farklı birkaç aracı daha kar lastiği ve yaz lastiğiyle hemen her ortamda kullandım. Bu tecrübelerin ışığındaki değerlendirmelerimi yazdım.

    (Tartışma konusu olmaması için bazı yazdıklarım tekrar etti ve lütfen kabalık yada ukalalık algılamayın. Vakit ayırıp okuyana umarım faydam dokunur.)

    Çok özür dileyerek: lastiklerimle şu ana kadar 9500 km yol yaptığımı belirtmeyi unutmuşum. (Bu sene çok gezdi Efsane... Afton, Ankara, Çerkezköy, çok kere Silivri...  ;) )

Toyota Club Türkiye

4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« : Ocak 05, 2016, 15:14:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #1 : Ocak 05, 2016, 15:54:07 »
Mahmut bey ilk önce deneyimleriniz için teşekkür ederim. 4 mevsim(yazlık lastikler) tabiri satış  politikası. Şu an 4 mevsim tabirleri michelin climate ve nokian weatherproof var incelemenizi isterim. Bu lastikler 4 mevsim denilen lastiklerden(yazlık lastiklerden) kaliteli olduğu ortada. Ama kıi şartları ağır şehirler için tavsiye edilmiyor.biz yazlık kışlık kullanıyoruz kurtarmıyor Erzurumda.
Mahmut bey sizin deneyime gelince, lastiğiniz yeni olduğu için karda tutması şu an size tatminkar geliyor. Aynı olay benimde başıma gelmişti. Michelin energy Saver almıştım efsaneye. O sene Iğdır'a çok kar yapmıştı. Lastikler yeni olduğu için beni hiç üzmedi. Diş durumu iyi olduğu için iyi tutunur. Ama seneye bu performansı bulamazsınız. Uzun yol kullanımı ve gece dondurucu soğuklarda lastiğin performansını denemenizi isterim.
Erzurumdayım 20-30cm kar var. Gece -29a kadar görüyor. 5ay kışlık lastik kulanıyoruz. O bile buzda tutmuyor. Zincir istiyor.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #2 : Ocak 06, 2016, 08:40:41 »

     ben yaşadığım bölge için ve kendi kullandığım şeklimle bu lastiği uygun gördüm ve yanılmadığımı belirteyim. Bu lastiği kullanan birisi yok şu kadar kullandım, şöyle yaptım, böyle ettim ama senin dediğinle alakası yok derse diye kendi kanaatim olduğunu belirtiyorum. Zaten neye göre kıyasladığımı da yazımın tamamını okuyan arkadaşlar muhakkak anlayacaklardır.


  Yazdıklarımda çok soğuk olan bölgeler için zaten olmayacağı yönündeki ibarelerine yer vedim. Elbette lastiğin yeni oluşunun farkı var. Ama 4 Mevsim lastik deseni ile yazlık lastiklerin desenlerini karşılatırırsanız ve imkanınız olur da "4 seasons tire" veya "all seaseon tire" diye bir arama yaparak bilinen markaların da ürünlerini görebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #3 : Ocak 06, 2016, 09:16:15 »
Evet, 4 mevsimlik lastikler vardır.

Üzerlerinde ibareler olmasa bile 4 mevsime hizmet edecek şekilde üretilmiş lastikleri görünüşlerinden ve hamurundanda anlayabiliriz.

1- Daha yumuşak olurlar (tırnağımız dişlere gömülür, yanakları yumuşaktır)
2- Yönlü desenlileri olur
3- Kılcal kanal sayısı daha fazladır.

Not: Kışlık lastikler dahada yumuşak ve daha fazla kılcal kanallara sahiplerdir.

4 mevsim yaşanan bölgelerde eğer Kış lastiği bulundurulmuyorsa, 4 mevsim lastik kullanmak doğru karardır.
Aynı, yağışlı, soğuk ve karlı sezonu daha uzun bölgelerde sürekli kışlık lastik kullanmak gibi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Günü yaşa
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4400
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2016, 10:12:25 »
cahilliğimi bağışlayınız, kış ayında kış/kar lastiği takmamak cezaya tabi sanırım ama ben Adana'da ne kar gördüm ne don olayı, bu ceza ilden ile değişmez herhalde değil mi?
Günü yaşa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2016, 10:13:19 »
cahilliğimi bağışlayınız, kış ayında kış/kar lastiği takmamak cezaya tabi sanırım ama ben Adana'da ne kar gördüm ne don olayı, bu ceza ilden ile değişmez herhalde değil mi?

Ceza sadece ticari araçlar için.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2016, 19:52:55 »
Benim lastiğimde M+S yazıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2016, 19:59:03 »
Benim lastiğimde M+S yazıyor.

M+S  (Mud & Snow- Buzlu Çamur yada Erimiş Buz ve Kar anlamında)  Kış lastiğidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #8 : Ocak 06, 2016, 22:58:07 »
Evet aynen öyle. Ben bu ibareyi gördüğümde işte bu lastiği almalıyım diye desenin de etkisiyle aldım. Bilerek M+S ibaresi yazdığını belirttim Tekin Bey. Okuyanlara, alan veya alacaklara bir fayda olsun diye yukarıda yazmayı unuttuğum için belirttim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #9 : Ocak 06, 2016, 23:02:52 »
Evet aynen öyle. Ben bu ibareyi gördüğümde işte bu lastiği almalıyım diye desenin de etkisiyle aldım. Bilerek M+S ibaresi yazdığını belirttim Tekin Bey. Okuyanlara, alan veya alacaklara bir fayda olsun diye yukarıda yazmayı unuttuğum için belirttim.

Bu vesileyle benimde katıldığım, hafif yağışlı olarak Kış sezonunu geçiren bölgelerde 4 mevsim lastikleri kullanılabilir konusu tekrarlanmış oldu.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #10 : Ocak 07, 2016, 10:45:28 »
Bu vesileyle benimde katıldığım, hafif yağışlı olarak Kış sezonunu geçiren bölgelerde 4 mevsim lastikleri kullanılabilir konusu tekrarlanmış oldu.

   Kesinlikle katılıyorum. En kaliteli kış lastiği de en kaliteli yaz lastiği de veya hangisi olursa olsun 4. seensinde muhakkak eski performansı gösteremiyor. Kaldı ki yokuşlu yerlerde dur kalk çok yapılınca veya buzlu yerde zincir yada dişli lastik gerekiyor. (Focus da kar lastiğine güvenip zincirsiz gezerken zincir satın alınca anladı bunu bu garip :) ). Şimdi ben senede 15000 km yapacağım için 8 adet lastiğim olması ve var diye 5 sene kullanmam mı daha güvenli, yoksa 4 mevsimliği takıp 3-4 sene dolunca sıfır lastik almam mı?
    Pek çok kişi 4 mevsim lastik yok satış politikası veya kandırmaca diyor. Ama ben babamın daha önceden bayilik yapmış olduğundan ötürü şunu üstüne basa basa söylüyorum: Gerçekten Yaz lastiği, kış lastiği ve 4 mevsim lastiği vardır. Gittiğiniz pek çok lastikçi size yaz ve kış için ayrı lastik satarak daha çok para kazanacağı için size GERÇEK SATIŞ POLİTİKASI olarak "4 mevsim lastik yok. Hepsi yaz lastiği. Sen kışlığı ayrı alacaksın. Bu sene yasa çıkıyor özel arabalara da mecbur" diye 5 senedir dillerinden düşürmüyorlar. Yazdığım gibi tekrar ediyorum all sesason tire yada 4 season tire diye arama yapın bakın neler göreceksiniz.
   

Mesaj Birleştirildi: Ocak 07, 2016, 11:44:30
cahilliğimi bağışlayınız, kış ayında kış/kar lastiği takmamak cezaya tabi sanırım ama ben Adana'da ne kar gördüm ne don olayı, bu ceza ilden ile değişmez herhalde değil mi?
   
    Cevabınız 1/ç'de Mevlüt Bey. Ayrıca bence 2/a'yı da değerlendirin.
    Karayolları Düzenleme Genel Müdürlüğü "Sayı  :  66002798.225.01.02-58402 Nuamralı ve 10/11/2014 Tarihli" genelgesinde der ki;

 -------------------------------------
 
         Sayı  :  66002798.225.01.02-58402                        10/11/2014
Konu: Kış lastikleri
GENELGE
(2014/KDGM- 09 /DENETİM)
 
İlgi:  27/11/2012 tarih ve (2012/KDGM- 07 /DENETİM) sayılı Genelge

 İlgi Genelgenin;

 1) KIŞ LASTİĞİ VE UYGULAMALARI başlıklı 1 inci maddesinin (a) ve (ç) bendleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“a) Kış lastiği; üzerinde M+S işareti ve/veya kar tanesi (snowflake) işareti bulunan ve 7 ºC’nin altındaki sıcaklıklarda yol tutuşunu artırmak amacıyla bileşimi özel olarak belirlenmiş ve sırt yüzeyinde özel olarak tasarlanmış desenleri bulunan lastik türüdür. Sadece buzlu zeminlerde kullanılabilen çivili lastikler de kış lastiği yerine geçer.

ç) Kamyonet, minibüs ve “A” türü yetki belgelerine kayıtlı otomobillerin tüm lastiklerinin kış lastiği olması zorunludur.”

2) DENETİMLERDE UYGULANACAK USUL VE ESASLAR başlıklı 2 nci maddesinin (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki (e) bendi eklenmiştir.

“a) Kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs, otomobil ve kamyonet türü araçların lastiklerinin yanaklarında (M+S) işareti veya (M+S) işareti ile birlikte kar tanesi (snowflake)    işareti veya sadece kar tanesi (snowflake)   işareti aranacaktır.”

e) Kamyon, çekici, tanker, otobüs, yarı römork ve römork türü araçlarda lastik diş derinliği en az 4 mm olmak zorundadır.
------------------------------------------------------------------------------   Alıntıdır.

  Burada 2/a benim Petlas PT535 için kış lastiği uygunluğunu vermiş. Yani benim aracıma ayrıca kışlık lastik alma zorunluluğum yok.


     ÖNEMLİ: Burada alıntı olarak verdiğim genelgede değişiklik olması ve burada güncelleme yapılmamış olması halinde; ne bu forum, ne herhangi forum bir üyesi, ne de şahsım adına sorumluluk kabul etmiyorum. Bizler T.C. Vatandaşı olarak yasaları ve ilgili kanunları güncel ve doğru şekilde bilmekle mükellefiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #11 : Nisan 20, 2017, 10:18:51 »
Arkadaşlar, AE101 Corollamda PT535 tecrübelerimi aktarayım;
 Yaklaşık 20.000 km yol katetmişken 90-100 KM/h bandında yaklaşık 40 metre kızaklama yaptım. Kızaklama sonrası arabayı 3. vitese aldım ve yaklaşık 30 KM/h ile devam ettim. Yani araç durana kadar kızaklamadı. Herhangi bir koku veya duman olmadı. Fakat; ön iki lastikte dengesiz aşınma oldu ve bu da araçta titreme ve uğultu ile kendini gösterdi. Firmayı arayıp ilk kez lastik veya araç kullanan birisi olmadığımı lastiklerinin bir frenleme ile bu kadar kolayca bozulmasının normal olmadığını belirttim. Verdikleri cevap ile lastiklerden nefret ettirdiler.
 - 20.000 km çok mesafe, lastik eskimiştir zaten. (Lastiklerim 2015 haziran üretimi deyince, km ile mazeret buldular)
 - Yönlendirdikleri bayiye gittim; "Lastikler çok aşınmamış lastiklerin kaliteli ve sağlam olduğunu gösterir." dedi. Ben de madem sağlam, benim yumuşak araç kullanmamı da saymayalım, neden kuru zeminde kolayca kızaklayıp nasıl hemen aşınıyor ve deforme oluyor!!? diye sordum. Cevap manidar; "Araçların ön freni disk olduğundan önler kızaklar sen de araçta fren yapıp kaydırmışsın ondandır." dedi. Kendimin bile hayret ederek tahammül ettiğim şekilde sizce ben bu yüzden gelmiş olamaz mıyım, bakın burada lastikteki dilimler bozulmuş ve sanki kopacak gibi olmuş, bence bu bir sorundur diye söylediğimde, "Sen normalde 20.000 KM olmadan ön arka yapmalısın lastikleri." dediğinde usta ben anladım, sana hayırlı işler dedim ve çıktım.

   Doğruları söyleyeyim; karda ve çok yağmurda beni üzmemişti bu lastikler. Memnundum fakat son zamanda sertleşme, artan uğultu olumsuz yanları idi.
  Şu an Lassa taktım eski aracımızdan kalan, 3 yıllıklar. Kızaklama petlastaki gibi değil. Daha yumuşak.

 Petles beni üzdü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 12 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #12 : Mayıs 16, 2017, 11:15:28 »
Arkadaşlar, AE101 Corollamda PT535 tecrübelerimi aktarayım;
 Yaklaşık 20.000 km yol katetmişken 90-100 KM/h bandında yaklaşık 40 metre kızaklama yaptım. Kızaklama sonrası arabayı 3. vitese aldım ve yaklaşık 30 KM/h ile devam ettim. Yani araç durana kadar kızaklamadı. Herhangi bir koku veya duman olmadı. Fakat; ön iki lastikte dengesiz aşınma oldu ve bu da araçta titreme ve uğultu ile kendini gösterdi. Firmayı arayıp ilk kez lastik veya araç kullanan birisi olmadığımı lastiklerinin bir frenleme ile bu kadar kolayca bozulmasının normal olmadığını belirttim. Verdikleri cevap ile lastiklerden nefret ettirdiler.
 - 20.000 km çok mesafe, lastik eskimiştir zaten. (Lastiklerim 2015 haziran üretimi deyince, km ile mazeret buldular)
 - Yönlendirdikleri bayiye gittim; "Lastikler çok aşınmamış lastiklerin kaliteli ve sağlam olduğunu gösterir." dedi. Ben de madem sağlam, benim yumuşak araç kullanmamı da saymayalım, neden kuru zeminde kolayca kızaklayıp nasıl hemen aşınıyor ve deforme oluyor!!? diye sordum. Cevap manidar; "Araçların ön freni disk olduğundan önler kızaklar sen de araçta fren yapıp kaydırmışsın ondandır." dedi. Kendimin bile hayret ederek tahammül ettiğim şekilde sizce ben bu yüzden gelmiş olamaz mıyım, bakın burada lastikteki dilimler bozulmuş ve sanki kopacak gibi olmuş, bence bu bir sorundur diye söylediğimde, "Sen normalde 20.000 KM olmadan ön arka yapmalısın lastikleri." dediğinde usta ben anladım, sana hayırlı işler dedim ve çıktım.

   Doğruları söyleyeyim; karda ve çok yağmurda beni üzmemişti bu lastikler. Memnundum fakat son zamanda sertleşme, artan uğultu olumsuz yanları idi.
  Şu an Lassa taktım eski aracımızdan kalan, 3 yıllıklar. Kızaklama petlastaki gibi değil. Daha yumuşak.

 Petles beni üzdü.

25 bin kilometredir ithal bir markanın dört mevsim lastiğini kullanıyorum, kuru zeminde defalarca ani fren yapmışımdır, lastikte sertleşme filan olmadı alalı 2 yıl (iki kış gördü)  oldu.. Yerli markalar ithal malların önüne geçmek istiyorsa tüketicisine bir değil iki kat sahip çıkmalı, yerli malı tercih etmenin sonucu bu olmamalı.
Hamleler ve karşı hamleler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #13 : Mayıs 17, 2017, 14:24:18 »
25 bin kilometredir ithal bir markanın dört mevsim lastiğini kullanıyorum, kuru zeminde defalarca ani fren yapmışımdır, lastikte sertleşme filan olmadı alalı 2 yıl (iki kış gördü)  oldu.. Yerli markalar ithal malların önüne geçmek istiyorsa tüketicisine bir değil iki kat sahip çıkmalı, yerli malı tercih etmenin sonucu bu olmamalı.
   
     Kesinlikle... Ama şu an birisi gelse ve dese ki, Petlas şöyle güzelleşti böyle mükemmelleşti dünyanın her yerinde çok satıyor falan falan.... Gider Çin malı lastik alır ve beklentiye de girmem. Yerli malı diye diretip verdiğim paraya da acıdım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #14 : Mayıs 17, 2017, 20:45:21 »
Yumuşak hamurlu lastiklerin sıcak asfaltta kızaklama yapması bu tip problemler yaratır bence, hatta yaratmalıdır, çünkü yola iyi tutunduğunu gösterir. ABS yüzünden yeni arabalarda bu sorun olmuyor o yüzden anlaşılamıyor galiba. Bir akrabam yaz lastiğiyle İzmirde kızaklattı arabayı, lastikler çöp oldu mesela.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #15 : Mayıs 22, 2017, 14:10:07 »
Yumuşak hamurlu lastiklerin sıcak asfaltta kızaklama yapması bu tip problemler yaratır bence, hatta yaratmalıdır, çünkü yola iyi tutunduğunu gösterir. ABS yüzünden yeni arabalarda bu sorun olmuyor o yüzden anlaşılamıyor galiba. Bir akrabam yaz lastiğiyle İzmirde kızaklattı arabayı, lastikler çöp oldu mesela.

  Şubat ayında gece saat 23:30 civarı hava sıcaklığı En Fazla 7 derecede, yerler ıslak değildi. Yani sizin yazdıklarınızdan uzak bir ortam var. Ayrıca lastik hamuru ile ilgili enteresan olan ve çok dikkatimi çeken olay ise; koku veya duman çıkmaması. Keza aracı tamamen durmadan 80-90 km/h bandından yaklaşık 40 km/h' düşüren kızaklama ile bu sıkıcı durum yaşandığını da tekrar edeyim.
    * Yolu iyi tutan yumuşak lastik ; petlas PT535 gibi kolayca kızaklamıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '95
  • 51 kere teşekkür etti
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #16 : Haziran 18, 2017, 18:15:01 »
  Şubat ayında gece saat 23:30 civarı hava sıcaklığı En Fazla 7 derecede, yerler ıslak değildi. Yani sizin yazdıklarınızdan uzak bir ortam var. Ayrıca lastik hamuru ile ilgili enteresan olan ve çok dikkatimi çeken olay ise; koku veya duman çıkmaması. Keza aracı tamamen durmadan 80-90 km/h bandından yaklaşık 40 km/h' düşüren kızaklama ile bu sıkıcı durum yaşandığını da tekrar edeyim.
    * Yolu iyi tutan yumuşak lastik ; petlas PT535 gibi kolayca kızaklamıyor.

   Konuyu sonuna kadar okudum. Petlas kışlık lastik maceramı anımsattı. İlk kış "vay arkadaş Petlasa bak ne lastik yapmış adamlar" dedirtti. Sonraki kış günaha soktu ziyadesiye.

   Dört mevsim lastiğe gelirsek. Ben Goodyear kullandım. 4 kış 3 yaz ve 50 bin km. Her koşulda kullandım. Asfalt, çamur, kar, buz, uzun yol vb. beni hiç üzmedi. Özelliğini birden bire yitirmedi. Kullandıkça, eskidikçe ve yıprandıkça ne kadar kaybetmesi gerekiyorsa o kadar özelliğini yitirdi. Aracı sattığım da üzerindeydi. Bir yaz daha çıkarırdı ama kışı bilemem.
1995 Toyota Corolla XLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #17 : Haziran 21, 2017, 10:53:16 »
   Konuyu sonuna kadar okudum. Petlas kışlık lastik maceramı anımsattı. İlk kış "vay arkadaş Petlasa bak ne lastik yapmış adamlar" dedirtti. Sonraki kış günaha soktu ziyadesiye.

   Dört mevsim lastiğe gelirsek. Ben Goodyear kullandım. 4 kış 3 yaz ve 50 bin km. Her koşulda kullandım. Asfalt, çamur, kar, buz, uzun yol vb. beni hiç üzmedi. Özelliğini birden bire yitirmedi. Kullandıkça, eskidikçe ve yıprandıkça ne kadar kaybetmesi gerekiyorsa o kadar özelliğini yitirdi. Aracı sattığım da üzerindeydi. Bir yaz daha çıkarırdı ama kışı bilemem.

   Üzücü yerli malı macerası oldu benim için. Aynı şeyleri yaşamışız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #18 : Ağustos 20, 2017, 18:36:48 »
aracıma 60.000 km de takılan mıchelın energy saver lastıklerı hala duruyor, uretımı 3512 yani 2012 nın 35. haftası, lastıkler kabak degıl fakat eskıye nazaran rampada kalkarken bıraz yuklenın ce patı cekebılıyo , zaten latıklerın 5 yıl omru doldu sanırsam 1-2 aya yenıleyecegım ve yenı alacagım lastık Michein crossclimate olacak, zira karadenız sartları ıcın yeterlı bı lastık, demem o kı lastıgı sakın  kullanımlarda bıtırme sansınız cok yok, mıchelın yumusak hamurlu lastıktir ben bu kadar gideceğini düşünmüyordum fakat yaklaşık 80.000 km dir lastik üzerinde, yerli malı diye almayacağım , farklı yerlerde lastik testlerine bakıyorum ve son kararım climate :tamam:
2010 Toyota Corolla Comfort Benzin/Lpg

Bize Heryer ....     :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '19
  • 304 kere teşekkür etti
  • 333 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #19 : Ağustos 20, 2017, 21:41:16 »
CC ile kuru zeminde patinaja sık düşüyorum. Islak ve karda tatminkar seviyede

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 20, 2017, 21:43:27
Nokian weatherproof 4 mevsim için daha uygun performans sergiliyor. Bugün alsam nokian alırdım
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)