Gönderen Konu: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...  (Okunma sayısı 15867 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 35000
  • Kan Grubu: ---
  • 1902 kere teşekkür etti
  • 2400 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #40 : Eylül 21, 2017, 17:00:20 »
Bu M+S simgesini her lastik alamıyor ki, belirli testleri var.
4 mevsimlere gelince tabiki kış lastiğinin yerini tutamaz fakat Nokian Weatherproof ile Uludağ'a zincirsiz çıkanlar olmuş. Bu noktada da deneyimler devreye giriyor.

Araçta Çekiş Kontrol Sistemi varsa ve kar yumuşaksa, Yönlü 4 mevsim lastiklerle dağlara çıkabilirsiniz.

Asimetrik desenli 4 mevsimlik lastikler ise, düşük db üretmesi nedeniyle, hafif yağmur-kar/kış şartlarındaki kaymak asfalt kullanım için tercih edilmelidir.

Aynı şekilde, M+S yani 4C altında kullanılabilen kışlık lastik deseni seçimindede, kullanım amacınıza uygun, yönlü veya asimetrik desenli lastikler seçilmelidir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #40 : Eylül 21, 2017, 17:00:20 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2549 kere teşekkür etti
  • 2890 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #41 : Eylül 21, 2017, 17:24:28 »
İyi, yeni ve doğru hava basınçlı lastik, yaz kullanımına uygun da olsa, kar ve buzda belli oranda iş görüyor, Continental ve Michelin de bu şekildeydi. Yalnız gerçek bir kışlık lastik performansı beklememek lazım. Kışlık lastik olup, hafif karda bolca patinaj çekenleri de görmek mümkün.
Asimetriklerde ise durum bence soru işareti, bazı tiplerinde suyu dışarı atması gereken omuzlar, bir yöndeki aks grubunda bu yönde konumlanırken, diğer yönde, içeri kanalize eder pozisyonda olabiliyor, dikkat etmek gerekir.
4 mevsimler yukarıda da söylendiği gibi dengeli, ancak aşırı şartlar için ideal değiller gördüğüm kadarı ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 134000
  • Kan Grubu: B+
  • 102 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #42 : Eylül 21, 2017, 17:31:36 »

4 mevsimler yukarıda da söylendiği gibi dengeli, ancak aşırı şartlar için ideal değiller gördüğüm kadarı ile.

Ya zaten çok acil olmamak kaydıyla aşırı şartlarda değil normal şartlarda olacak genelde kullanımım. Bu kararı almamdaki sebep, geçen yıl Şubatın ortalarında acilen memlekete gitmem gerekti.  Ve memleket dönüşü  Denizli - Antalya yolunda Cankurtaran mevkiinde  hafif bir kar yağışı nedeniye rampa aşağı inerken araç kaydı. Buz yoktu, kar dediğim gibi 0,5 mm gibi yerler hafifçe beyaza dönmek üzereydi ve yol oldukça işlek bir yoldu. Ve aracım  hafifçe kaydı ve şarampolde durdu. Zaten hızımız sis nedeniyle 30-40 km/s  civarındaydı.  Allah'a şükür ne biz ne de aracımız herhangi bir hasar almadık ama çok korktuğumu belirtmeliyim.

Bu nedenle 4 mevsim lastik kararı verdim.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2549 kere teşekkür etti
  • 2890 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #43 : Eylül 21, 2017, 17:40:07 »
Ya zaten çok acil olmamak kaydıyla aşırı şartlarda değil normal şartlarda olacak genelde kullanımım. Bu kararı almamdaki sebep, geçen yıl Şubatın ortalarında acilen memlekete gitmem gerekti.  Ve memleket dönüşü  Denizli - Antalya yolunda Cankurtaran mevkiinde  hafif bir kar yağışı nedeniye rampa aşağı inerken araç kaydı. Buz yoktu, kar dediğim gibi 0,5 mm gibi yerler hafifçe beyaza dönmek üzereydi ve yol oldukça işlek bir yoldu. Ve aracım  hafifçe kaydı ve şarampolde durdu. Zaten hızımız sis nedeniyle 30-40 km/s  civarındaydı.  Allah'a şükür ne biz ne de aracımız herhangi bir hasar almadık ama çok korktuğumu belirtmeliyim.

Bu nedenle 4 mevsim lastik kararı verdim.
Aslında tam bunun için uygun pist şartlarında benzer durumlar simüle edilmeli.
Lastik havalarını, sınırlar dahilinde yüksek tutmak benzer durumlarda olumlu etki yapar.

Aslında durum tam şu şekilde Osman, hiç kaymasa yine tutunma devam ediyor ancak kayma başladıktan sonra tekrar tutunma zorlaşıyor, bu da fren, gaz, direksiyonu devre dışı bırakıyor. Gerçi kayma yönüne direksiyonu çevirip, hafif gaz vermek tekrar tutunmayı sağlayabilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 149000
  • Kan Grubu: 0+
  • 341 kere teşekkür etti
  • 232 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #44 : Eylül 21, 2017, 18:23:46 »
Bu M+S simgesini her lastik alamıyor ki, belirli testleri var.
4 mevsimlere gelince tabiki kış lastiğinin yerini tutamaz fakat Nokian Weatherproof ile Uludağ'a zincirsiz çıkanlar olmuş. Bu noktada da deneyimler devreye giriyor.

Mutlu bey, siz doğal olarak bilimsel, teknolojik ve yasal bir düşünce çerçevesinde bu cevabı yazdınız. Ancak benim bahsettiğim olay lastik firmalarının M+S simgesini ürünlerine basmaları değil ki. Bildiğiniz lastik tamircisi esnaf (şehrini vermeyeyim ancak Michelin bayisi) yapıyor bu işi. Kendilerine M+S damgası yaptırdılar ve isteyen ağır vasıta ve otobüs sahiplerinin lastiklerine basıyorlar. Hele şimdi küçük araçlara da zorunlu oldu ki; mutlaka bizim araçlarımız için de yaptırmışlardır bu damgalardan. Dileyen yazlık lastiklerine bile bu damgayı bastırıp kullanabiliyor. Şimdi, "YOK ARTIK" diyeceksiniz. Ancak gözlerimle gördüm, kulaklarımla işittim.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 134000
  • Kan Grubu: B+
  • 102 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #45 : Eylül 22, 2017, 11:17:07 »
Mutlu bey, siz doğal olarak bilimsel, teknolojik ve yasal bir düşünce çerçevesinde bu cevabı yazdınız. Ancak benim bahsettiğim olay lastik firmalarının M+S simgesini ürünlerine basmaları değil ki. Bildiğiniz lastik tamircisi esnaf (şehrini vermeyeyim ancak Michelin bayisi) yapıyor bu işi. Kendilerine M+S damgası yaptırdılar ve isteyen ağır vasıta ve otobüs sahiplerinin lastiklerine basıyorlar. Hele şimdi küçük araçlara da zorunlu oldu ki; mutlaka bizim araçlarımız için de yaptırmışlardır bu damgalardan. Dileyen yazlık lastiklerine bile bu damgayı bastırıp kullanabiliyor. Şimdi, "YOK ARTIK" diyeceksiniz. Ancak gözlerimle gördüm, kulaklarımla işittim.

Haklısınız Seyit bey, bu tür insanlar her zaman olmuştur ve olacaktır da. O zaman  sadece lastikçinin sözüne güvenerek değilde, araştırarak almak gerekiyor.  Bende şu anda tam bunu yapıyorum zaten. Teşekkür ederim uyarılarınız için.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: ---
  • 22 kere teşekkür etti
  • 94 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #46 : Eylül 22, 2017, 11:26:23 »
Mutlu bey, siz doğal olarak bilimsel, teknolojik ve yasal bir düşünce çerçevesinde bu cevabı yazdınız. Ancak benim bahsettiğim olay lastik firmalarının M+S simgesini ürünlerine basmaları değil ki. Bildiğiniz lastik tamircisi esnaf (şehrini vermeyeyim ancak Michelin bayisi) yapıyor bu işi. Kendilerine M+S damgası yaptırdılar ve isteyen ağır vasıta ve otobüs sahiplerinin lastiklerine basıyorlar. Hele şimdi küçük araçlara da zorunlu oldu ki; mutlaka bizim araçlarımız için de yaptırmışlardır bu damgalardan. Dileyen yazlık lastiklerine bile bu damgayı bastırıp kullanabiliyor. Şimdi, "YOK ARTIK" diyeceksiniz. Ancak gözlerimle gördüm, kulaklarımla işittim.
:blink: :blink:  Daha neler duyacağız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1719 kere teşekkür etti
  • 2477 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #47 : Eylül 22, 2017, 11:40:32 »
Mutlu bey, siz doğal olarak bilimsel, teknolojik ve yasal bir düşünce çerçevesinde bu cevabı yazdınız. Ancak benim bahsettiğim olay lastik firmalarının M+S simgesini ürünlerine basmaları değil ki. Bildiğiniz lastik tamircisi esnaf (şehrini vermeyeyim ancak Michelin bayisi) yapıyor bu işi. Kendilerine M+S damgası yaptırdılar ve isteyen ağır vasıta ve otobüs sahiplerinin lastiklerine basıyorlar. Hele şimdi küçük araçlara da zorunlu oldu ki; mutlaka bizim araçlarımız için de yaptırmışlardır bu damgalardan. Dileyen yazlık lastiklerine bile bu damgayı bastırıp kullanabiliyor. Şimdi, "YOK ARTIK" diyeceksiniz. Ancak gözlerimle gördüm, kulaklarımla işittim.

Bunun da tek çözümü kışın kış lastiği kullanmayanların ne sigortaları ne de kaskoları hasarları karşılamasın. Böyle durumda ister istemez mecburen takarlar.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 149000
  • Kan Grubu: 0+
  • 341 kere teşekkür etti
  • 232 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #48 : Eylül 22, 2017, 15:59:12 »
Haklısınız Seyit bey, bu tür insanlar her zaman olmuştur ve olacaktır da. O zaman  sadece lastikçinin sözüne güvenerek değilde, araştırarak almak gerekiyor.  Bende şu anda tam bunu yapıyorum zaten. Teşekkür ederim uyarılarınız için.

Osman bey, bu durumda lastikçi suçlu olduğu gibi asıl suçlu maalesef şöför esnafımız ve araçları adam gibi denetlemeyen devletimizde. Çünkü ilk yorumumda yazdığım gibi denetlemeyi yapan trafikçilerimizin bir çoğu ya konuya hakim değil ya da üzerinde durmuyor. Yani M+S ve Kar Tanesi Sembolünü gördüğü zaman tamam diyor.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 22, 2017, 16:00:18
:blink: :blink:  Daha neler duyacağız.

Hüseyin bey, çok haklısınız. Lastikçi esnafı arkadaşınız varsa sorabilirsiniz. Daha neler var neler.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 22, 2017, 16:02:48
Bunun da tek çözümü kışın kış lastiği kullanmayanların ne sigortaları ne de kaskoları hasarları karşılamasın. Böyle durumda ister istemez mecburen takarlar.

Mutlu bey, bu konuda da haklısınız. Ancak ne devlet (trafik polisi marifetiyle) ne de sigorta şirketleri lastik üzerindeki sahte "M+S" ve "Kar Tanesi" sembolünü ayıracak bilgi ve özene sahip değil ki. Sahte sembolü lastikte gören gerçeğinden ayırmayıp işlemini yapıyor. Burada gelişmesi gereken husus kullanıcı hassasiyeti.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #49 : Eylül 22, 2017, 16:32:51 »
Mutlu bey, siz doğal olarak bilimsel, teknolojik ve yasal bir düşünce çerçevesinde bu cevabı yazdınız. Ancak benim bahsettiğim olay lastik firmalarının M+S simgesini ürünlerine basmaları değil ki. Bildiğiniz lastik tamircisi esnaf (şehrini vermeyeyim ancak Michelin bayisi) yapıyor bu işi. Kendilerine M+S damgası yaptırdılar ve isteyen ağır vasıta ve otobüs sahiplerinin lastiklerine basıyorlar. Hele şimdi küçük araçlara da zorunlu oldu ki; mutlaka bizim araçlarımız için de yaptırmışlardır bu damgalardan. Dileyen yazlık lastiklerine bile bu damgayı bastırıp kullanabiliyor. Şimdi, "YOK ARTIK" diyeceksiniz. Ancak gözlerimle gördüm, kulaklarımla işittim.

   Her şeyler mümkün. Haktan hayırlısı. Bu olay aslında hem kötü hem de çok olağan bir durum.


   
Aslında tam bunun için uygun pist şartlarında benzer durumlar simüle edilmeli.


    Bunu "HAKKIYLA" ve "DOĞRU" yapmalarını çok isterdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2549 kere teşekkür etti
  • 2890 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #50 : Eylül 22, 2017, 18:03:37 »

   
    Bunu "HAKKIYLA" ve "DOĞRU" yapmalarını çok isterdim.
Kesinlikle çok faydalı olacak bir yöntem. Üstelik insanlar yollarda değil, daha güvenli ortamlarda adrenalin de yaşayabilir.
Sadece sınavda park etmeyi vb şeyleri becerebildiği için ehliyet verilen ama sınav dışında bunu başaramayan çok sayıda sürücü var. Sürücü adaylarına asla uygulayamayacakları düzeyde motor eğitimi veriliyor ancak kullanacağı lastiğin özellikleri öğretilmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #51 : Eylül 22, 2017, 18:18:46 »
Nokian weathearproof 205/55/16 için sökme takma içinde 290 TL fiyat aldım 2017 üretim
Birde 91 h yazıyor o kısmı pek anlamadım Bizim araçlara uygun olan seri bu model mı
Birde fiyat normal mi
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #52 : Eylül 22, 2017, 22:31:22 »
Nokian weathearproof 205/55/16 için sökme takma içinde 290 TL fiyat aldım 2017 üretim
Birde 91 h yazıyor o kısmı pek anlamadım Bizim araçlara uygun olan seri bu model mı
Birde fiyat normal mi

 Bu ölçü için fiyat normal. Ama farklı marka veya satıcılarda daha uygununu bulursunuz.
 Global piyasayı bilemem ama, özellikle yakın çevremiz için Nokian marka lastik bilinirliği arttı. Tabi bu da fiyatın da hızla artma sebebi oldu. Markasını lastik satıcılarının bile duymadığı yada o neymiş öyle tepkileri verilen marka son 3 yılda hakkettiği bilinirliği buldu. Çok iyi bilinen markaların fiyat aralığına girmesi aslında üzücü. Keşke daha güzeli daha ucuza alabilsek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Prius
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 162000
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #53 : Eylül 25, 2017, 17:06:08 »
Merhabalar,

Bugün bir arkadaşım için bakarken ADAC'nın (Alman otomobil kulübü) yaptığı dört mevsim lastiği incelemesini okudum. Testte tüm latik markalarının lastikleri yok ancak Listenin en altında en iyi kış ve en iyi yaz lastikleriyle karşılaştırma var. Buradan yola çıkarak dört mevsim lastiklerinin ne yapıp ne yapamayacağıyla ilgili fikir sahibi olunabilir. Test 205 / 55 R16 boyutu için ancak diğer boyutlar için fikir verebilir.

Trocken: Kuru
Nass: Islak
Schnee: Kar
Eis: Buz
Geräusch: Gürültü / Sessizlik
K....: Yakıt / Yakıt ekonomisi
Verschleiss: Aşınma / Aşınmaya dayanıklılık

[/url]

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_ganzjahresreifen_205_55_r16.aspx
2009 Prius GEN II
2010 Prius GEN III
2012 Yaris 1.33 (2017 başında satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 134000
  • Kan Grubu: B+
  • 102 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #54 : Eylül 25, 2017, 17:13:22 »
Bu teste göre,  doğru lastiğe odaklandığımı düşünüyorum. Hayırlısıyla birde alsaydım.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1719 kere teşekkür etti
  • 2477 kere teşekkür edildi
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #56 : Kasım 11, 2017, 08:42:00 »
Dün Nokian lari taktım arkadaşlar.ilk izlenimlerim lastikler güzel süspansiyon a konfor getirdi yol sesi tıkırtılar azaldı çukurları daha az hissettiriyor direksiyon yumuşadı.
Yanlız bişey farkettim yüksek süratlerde gaza basınca lastiklerden diş lerinden kaynaklı  sanırım rüzgar sesi gibi bişey var .bosa atsam ses kesiliyor lastiklere güç binince geliyor.lastiikler yeni yada üzerindeki desenlerden olabilir mi
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Gayrimeşgul
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 64500
  • Kan Grubu: B+
  • 651 kere teşekkür etti
  • 2032 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #57 : Kasım 11, 2017, 09:11:14 »
Şanzımandan olabilir mi? 6. viteste mi yapıyor? Şanzıman ayna mahuriti problemi olabilir.
born to race

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: ---
  • 60 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #58 : Kasım 11, 2017, 09:28:58 »
Şanzımandan olabilir mi? 6. viteste mi yapıyor? Şanzıman ayna mahuriti problemi olabilir.


Kaan bey lastik kaynak li gibi daha önceden duymadım.ruzgar sesi gibi 80km den sonra yüksek devirli kullanınca çok değişik bişey ya anlatmakta bile zorlanıyorum ama kesinlikle eski lastikler de yoktu tekerlere aşırı güç binince gibi tüm viteslerde olabiliyor cami açıp dinledim lastiklerden gibi hani eksoz ucuna bişey takınca yüksek devirde bir rüzgar sesi çıkarıyor bı denk gelmiştir biraz apaçi işi ona benziyor :D ama boşta bişey yok olduğun yerde gaza yüklenincede
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1719 kere teşekkür etti
  • 2477 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #59 : Kasım 11, 2017, 14:17:56 »
Sıcaklık yüksekken bu ses geliyor maalesef. Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğü gibi bu ses azaldı bende. Ve lastiklerin performansı daha iyi oldu.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Etiketler: