Gönderen Konu: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...  (Okunma sayısı 24289 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #20 : Eylül 07, 2017, 16:07:16 »
Bir süredir tatil sebebiyle foruma giremedim. Michelin Crocclimate (CC) elbette güzeldir. Fakat bende @Burak Ulubir (32698) Bey'in söylediğini yaşayan ve bazen lastik sert hamurlu gibi diyen -kullanıcılar- duydum. Nokian markasını da pek çok öven kişi var. Bulursam ben de nokian düşünüyorum. Ama illa da çok takıntım veya maceram olmayak. Lassa ile devam niyetim var. Yasanın getirdiği zorunluluk sebebiyle kışlık lassa alma planım var. Kışlıktan sonra Lassa atracta. Bakalım zaman ne gösterecek.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #20 : Eylül 07, 2017, 16:07:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #21 : Eylül 07, 2017, 16:45:29 »
Nokian Weatherproof lastikleri önlerde kullanıyorum. 2600 km yaptım artık izlenimlerimi yazabilirim diye düşündüm.
4 senelik Michelin Energysaver lastiklerimden çok daha iyi performans gösteriyorlar normal olarak.
Ani frenlemede nadiren abs devreye giriyor. Yazlık performans lastikleri kadar iyi olmayacaktır tabiki weatherproofun.
Viraj performansı memnun etti. Eski yazlıkların kaymaya başladığı hızdan 20 km yüksek hızda weatherproof kaymaya, sınırlarını zorlamaya başladı.
Yumuşak bir lastik. Mazda'nın tavsiye ettiği ön lastik basıncı 35 basmama rağmen ani direksiyon hareketlerinde azıcık da olsa salınım yapıyor. Kasislerden geçerken daha konforlu araç. Direksiyon yumuşadı ve yoldaki bozuklukları daha fazla hissettirir, yol bozukluğuna daha çabuk yönlenir oldu bir miktar.

Ses olayına gelirsek, pütürlü soğuk asfaltta ses açısından çok bir fark hissetmedim, sanki çok çok az bir azalma var gibi. Ama malum klasik Japon araç olduğundan pütürlü soğuk asfalt yine rahatsız edici seviyede. Yeni atılmış güzel asfaltta ise çok çok az daha sesli gibi hissettim. Yine dediğim gibi bu farkedilebilecek birşey değil. Ama enteresan gelen bir durum ise yüzeyi parlayan asfaltta lastik rüzgar sesi gibi ses yapıyor. Ama 2600 km sonrasında bu duruma alıştım, nedense kulağıma takılmıyor fazla bu ses. Belki de araçta 90 dan itibaren başlayan rüzgar sesinin etkisi olabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #22 : Eylül 08, 2017, 01:01:12 »
Geçen kış arkadaşlarla ailece bir hafta sonu Uludağa çıkmıştık.Arkadaşımın araçta Michelin Crocclimate vardı ,yarı yolda zincir takmak zorunda kalmıştı.Onu beklemek zorunda kalmıştım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #23 : Eylül 08, 2017, 12:51:38 »
Nokian Weatherproof lastikleri önlerde kullanıyorum. 2600 km yaptım artık izlenimlerimi yazabilirim diye düşündüm.
4 senelik Michelin Energysaver lastiklerimden çok daha iyi performans gösteriyorlar normal olarak.
Ani frenlemede nadiren abs devreye giriyor. Yazlık performans lastikleri kadar iyi olmayacaktır tabiki weatherproofun.
Viraj performansı memnun etti. Eski yazlıkların kaymaya başladığı hızdan 20 km yüksek hızda weatherproof kaymaya, sınırlarını zorlamaya başladı.
Yumuşak bir lastik. Mazda'nın tavsiye ettiği ön lastik basıncı 35 basmama rağmen ani direksiyon hareketlerinde azıcık da olsa salınım yapıyor. Kasislerden geçerken daha konforlu araç. Direksiyon yumuşadı ve yoldaki bozuklukları daha fazla hissettirir, yol bozukluğuna daha çabuk yönlenir oldu bir miktar.

Ses olayına gelirsek, pütürlü soğuk asfaltta ses açısından çok bir fark hissetmedim, sanki çok çok az bir azalma var gibi. Ama malum klasik Japon araç olduğundan pütürlü soğuk asfalt yine rahatsız edici seviyede. Yeni atılmış güzel asfaltta ise çok çok az daha sesli gibi hissettim. Yine dediğim gibi bu farkedilebilecek birşey değil. Ama enteresan gelen bir durum ise yüzeyi parlayan asfaltta lastik rüzgar sesi gibi ses yapıyor. Ama 2600 km sonrasında bu duruma alıştım, nedense kulağıma takılmıyor fazla bu ses. Belki de araçta 90 dan itibaren başlayan rüzgar sesinin etkisi olabilir.

  Bakalım 15000 Km civarında (yani tahmin edilen 60000 Km lastik ömrünün çeyreği bittiğinde) lastik(ler) nasıl olacak. Benim "zalım" petlaslar .. neyse eşti öyle biraz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #24 : Eylül 08, 2017, 13:07:57 »
  Bakalım 15000 Km civarında (yani tahmin edilen 60000 Km lastik ömrünün çeyreği bittiğinde) lastik(ler) nasıl olacak. Benim "zalım" petlaslar .. neyse eşti öyle biraz.

Petlas ile Nokian'ı bir tutmamak lazım. Petlas'ın kışlığını ben de hiç sevmemiştim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #25 : Eylül 08, 2017, 14:02:30 »
ben rav4 ü aldığım zamaman üzerinde pirelli scorpion str 4 mevsim lastik vardı, yanakta m+s yazısı mevcuttu, ben kastamonuda trafik ekibini çevirip lastikleri gösterdim onlarda sorun yok m s yazıyor dediler. pipirikli olduğumdan kastamonu good year bayisi olan arkadaşıma gidip elemanına kışlık lastik almak istediğimi söyledim usta bana abi gerek yok buda aynen iş görür dedi, hakikaten kastamonu kışın çok soğuk ve karlı olduğu halde hiç sorun yaşamadım. bu yıl kumho kl21 4 mevsim yeni lastiklerimi aldım inşallah onlarlada sorun yaşamayacağımı umuyorum. benim kişisel görüşüm çok yakın gelecekte 4 mevsim lastikler kış lastiğinin yerini alacaktır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #26 : Eylül 12, 2017, 12:47:11 »
ben rav4 ü aldığım zamaman üzerinde pirelli scorpion str 4 mevsim lastik vardı, yanakta m+s yazısı mevcuttu, ben kastamonuda trafik ekibini çevirip lastikleri gösterdim onlarda sorun yok m s yazıyor dediler. pipirikli olduğumdan kastamonu good year bayisi olan arkadaşıma gidip elemanına kışlık lastik almak istediğimi söyledim usta bana abi gerek yok buda aynen iş görür dedi, hakikaten kastamonu kışın çok soğuk ve karlı olduğu halde hiç sorun yaşamadım. bu yıl kumho kl21 4 mevsim yeni lastiklerimi aldım inşallah onlarlada sorun yaşamayacağımı umuyorum. benim kişisel görüşüm çok yakın gelecekte 4 mevsim lastikler kış lastiğinin yerini alacaktır.

 Atilla Abi benim biraderde 4 Çeker bir araç vardı. Lastik yenilemeye gittiğimizde 4 çekerlere özel almamızı söylediler (birader bayağı araştırmıştı.). Muayene açısından da sorun teşkil etmesin diye lastikleri denildiği gibi aldı ve M+S ve ayrıca All Terrain (Her Tür Arazi Koşulu) ifadesi vardı. Senin nam-ı diğer Yeşil Ördeğinde de bu şekildedir belki. Güle güle kullan Abi.
 4 mevsim lastik işi bence de gayet olumlu. Çünkü bizler (bireysel kullanıcılar) araçlarımı zaten senede 10.000 km kullanıyoruz ve bunun en az 7.000 km bahar-yaz mevsiminde oluyor. Kış sezonu bazen arabayı çıkarmıyoruz bile. Kışlıkları sök-tak depola zahmetli oluyor. Ayrıca PT535 lerin karda ve yağmurda beni üzmediğini belirtmiştim. Bu da desenden ileri geliyor (Bridgestone B330 ile neredeyse aynı desen). Yani 4 Mevsim lastik meselesi belli bir kısım (araç tipi, bölge ve kullanım sıklığı) insanlar için gayet yeterli.

Petlas ile Nokian'ı bir tutmamak lazım. Petlas'ın kışlığını ben de hiç sevmemiştim.

 Yok canım asla öyle niyetim yok Mutlu kardeşim. ;) Sadece kullanım sonrası deneyimlerinizi de beklediğim anlamında o ifadeyi kullandım.
 Dün itibariyle bir takım 185/65/R14 Lassa Snoways Era aldım. Önümüzdeki ay takarız inşaAllah. Gene başladım kışlığı sök-tak depola işine. :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '08
  • 4 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #27 : Eylül 13, 2017, 15:04:51 »
  @Mahmut DAMAT. Karda gezdim ve hava dışarıda -2 derece idi. Ara sokaklar ve bahçemden çıkarken tampona yakın yükesklikteki karda beni üzmediler.

Mahmut bey bu efsane kasanın kardaki performansı bir başka.1995 model xli kullandım zincirli aracın zor çıktığı yerleri mevsimlik lastiklerle ondan daha rahat çıkıyordum.Karda kedi gibi geziyordu.Tipili bir havada altı kara sürterek bir yol gittim hala unutamıyorum keşke kamera olsaydı da çekseydim.2009 model corolla kullandım efsane kasa gibi karda rahat değildi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #28 : Eylül 13, 2017, 15:28:03 »
Peki bende birşey sorayım. Aynı dert bende de var ve bu yılın sonuna  kadar  4 adet lastik almayı düşünüyorum. Uşak'ta yaşadığım için  çok aşırı kış olmuyor,  onun için 4 mevsim lastik alma düşüncesindeyim. Birazda ekonomiyi düşünerek  Kumho 175/70 R13 82H Sense KR26 M+S Dört Mevsim - 140,00 TL,   Nokian 175/70 R13 82T Weatherproof 4 Mevsim - 185,00 TL.  Hangisi alınmalı ?  Diğer markalar daha da pahalılar. Hem 13" lastiği  piyasada bulmak oldukça zor, bu yüzden seçeneğimiz azalıyor.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #29 : Eylül 15, 2017, 23:38:01 »
Peki bende birşey sorayım. Aynı dert bende de var ve bu yılın sonuna  kadar  4 adet lastik almayı düşünüyorum. Uşak'ta yaşadığım için  çok aşırı kış olmuyor,  onun için 4 mevsim lastik alma düşüncesindeyim. Birazda ekonomiyi düşünerek  Kumho 175/70 R13 82H Sense KR26 M+S Dört Mevsim - 140,00 TL,   Nokian 175/70 R13 82T Weatherproof 4 Mevsim - 185,00 TL.  Hangisi alınmalı ?  Diğer markalar daha da pahalılar. Hem 13" lastiği  piyasada bulmak oldukça zor, bu yüzden seçeneğimiz azalıyor.
nokianda m+s yazıyorsa al yazmıyorsa kumhoyu almak mantıklı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #30 : Eylül 16, 2017, 13:00:04 »
lastik alma zamanım yaklaştı cc lerin fiyatlara baktım 205*55*16 ebastının gecen yıl fıyatı 240 lira civerında iken nette kampanya adı altında 350 den baslıyo, almıs basını gıtmıs fıyat , olmadı yazlık lastık alırım ayıptır o kadar da uculmaz be yahu !
2010 Toyota Corolla Comfort Benzin/Lpg

Bize Heryer ....     :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #31 : Eylül 18, 2017, 11:45:01 »
nokianda m+s yazıyorsa al yazmıyorsa kumhoyu almak mantıklı.

Nokianın satış mağazalarındaki açıklaması şu şekilde ;

"Kışın güvenli, yazın hassas ve kararlı
Nokian tarafından geliştirilen devrim niteliğindeki Her-Mevsim konsepti, keskin sürüş dengesine sahip kış güvenliği ile Nokian yaz lastiklerinin hassas sürüş kararlılığını ve sağlam yol tutuşunu bir araya getiriyor. Nokian Weatherproof ailesi, yıl boyunca birinci sınıf güvenlik ve sağlamlık sunuyor. Bu sınıfta yer alan tüm ebatlardaki lastikler, lastiğin kış kullanımı için resmi onaylı olduğunu gösteren Kar Tanesi sembolüne (3PMSF) sahiptir.
YIL BOYUNCA KESİNTİSİZ YÜKSEK PERFORMANS
KARLI ZEMİNDE ÜSTÜN, ISLAK ZEMİNDE MÜKEMMEL YOL TUTUŞU
KARARLI, KONFORLU VE KUSURSUZ SÜRÜŞ DENEYİMİ"

Buna göre bu lastik ile kış lastiği denetimlerinde  " Tamam kardeş sen GEÇ"  katagorisinde olurum değil mi ?
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #32 : Eylül 18, 2017, 11:54:54 »
Michelin crossclimate lastikleri kullanıyorum. Yazlık fren performansını yeterli görmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #33 : Eylül 18, 2017, 13:24:51 »
Nokianın satış mağazalarındaki açıklaması şu şekilde ;

"Kışın güvenli, yazın hassas ve kararlı
Nokian tarafından geliştirilen devrim niteliğindeki Her-Mevsim konsepti, keskin sürüş dengesine sahip kış güvenliği ile Nokian yaz lastiklerinin hassas sürüş kararlılığını ve sağlam yol tutuşunu bir araya getiriyor. Nokian Weatherproof ailesi, yıl boyunca birinci sınıf güvenlik ve sağlamlık sunuyor. Bu sınıfta yer alan tüm ebatlardaki lastikler, lastiğin kış kullanımı için resmi onaylı olduğunu gösteren Kar Tanesi sembolüne (3PMSF) sahiptir.
YIL BOYUNCA KESİNTİSİZ YÜKSEK PERFORMANS
KARLI ZEMİNDE ÜSTÜN, ISLAK ZEMİNDE MÜKEMMEL YOL TUTUŞU
KARARLI, KONFORLU VE KUSURSUZ SÜRÜŞ DENEYİMİ"

Buna göre bu lastik ile kış lastiği denetimlerinde  " Tamam kardeş sen GEÇ"  katagorisinde olurum değil mi ?

Evet
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #34 : Eylül 19, 2017, 14:04:51 »
Nokianın satış mağazalarındaki açıklaması şu şekilde ;

"Kışın güvenli, yazın hassas ve kararlı
Nokian tarafından geliştirilen devrim niteliğindeki Her-Mevsim konsepti, keskin sürüş dengesine sahip kış güvenliği ile Nokian yaz lastiklerinin hassas sürüş kararlılığını ve sağlam yol tutuşunu bir araya getiriyor. Nokian Weatherproof ailesi, yıl boyunca birinci sınıf güvenlik ve sağlamlık sunuyor. Bu sınıfta yer alan tüm ebatlardaki lastikler, lastiğin kış kullanımı için resmi onaylı olduğunu gösteren Kar Tanesi sembolüne (3PMSF) sahiptir.
YIL BOYUNCA KESİNTİSİZ YÜKSEK PERFORMANS
KARLI ZEMİNDE ÜSTÜN, ISLAK ZEMİNDE MÜKEMMEL YOL TUTUŞU
KARARLI, KONFORLU VE KUSURSUZ SÜRÜŞ DENEYİMİ"

Buna göre bu lastik ile kış lastiği denetimlerinde  " Tamam kardeş sen GEÇ"  katagorisinde olurum değil mi ?
tamamdır kardeşim kar taneside geçerli sembol oluyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #35 : Eylül 19, 2017, 16:17:48 »
Kıymetli forumdaşlarım. Lastiklerimizin üzerindeki "M+S" ibareleri, "kar tanesi" sembollerinden ziyade araçlarımız ve lastiklerimizin kar üzerindeki performanslarını bilmemiz ve kararlarımızı bu performansa göre vermemiz daha doğru olur diye düşünüyorum. Bir de tabi ki hangi bölge ve şehirde yaşadığımızı da göz önüne almamız lazım. "Tamam kardeş sen geç" kategorisinde olmak sadece sizi trafik kontrolünden kurtarır. Ancak gerçek kar ve hava şartlarında sorun yaşayabilirsiniz. Maalesef ülkemizde alınan hiç bir tedbir kalıcı olmuyor. Bizim ülke olarak derdimiz alt yapıyı yapmadan üst yapıyı kurmamız. Bunu açmam gerekirse; biz kanunlarımıza bu maddeleri koyuyoruz ama müeyyidesini koymuyor ya da layıkıyla uygulamıyoruz. Hele denetimini yapacak personeli hiç yetiştirmiyoruz. Ne mi demek istiyorum; lastikleri denetleyecek bir çok polisimizin bilgisi sadece "M+S" ve "Kar Tanesi" seviyesinde kalıyor. Ama biz millet olarak onun da kolayını bulduk. Bu kar lastiği mevzusu ilk çıktığında çözdük bu problemi. Bir çok lastikçi M+S ve kar tanesi sembollerini mevcut lastiklere basabilecekleri damgalar yaptırdılar ve hem yazlık lastiklere hem de dört mevsim ve kaplama lastiklere bu damgayı basıp kanun maddesini aşıyorlar. Ancak bu damga karlı havada bizi kurtarmıyor.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #36 : Eylül 19, 2017, 17:00:30 »
  @Mahmut DAMAT. Karda gezdim ve hava dışarıda -2 derece idi. Ara sokaklar ve bahçemden çıkarken tampona yakın yükesklikteki karda beni üzmediler.

Mahmut bey bu efsane kasanın kardaki performansı bir başka.1995 model xli kullandım zincirli aracın zor çıktığı yerleri mevsimlik lastiklerle ondan daha rahat çıkıyordum.Karda kedi gibi geziyordu.Tipili bir havada altı kara sürterek bir yol gittim hala unutamıyorum keşke kamera olsaydı da çekseydim.2009 model corolla kullandım efsane kasa gibi karda rahat değildi.

   Ben zayıf Bridgestone ile kartepe ye çıktım. Tabi oldukça sakince. Bu PT535 ile de gittim ve dişlerin çokluğu ve yeniliği ile elbette iyi performans gösterdi. Bakalım benim araç kış lastiklerini ne kadar sevecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #37 : Eylül 19, 2017, 18:22:40 »
Kıymetli forumdaşlarım. Lastiklerimizin üzerindeki "M+S" ibareleri, "kar tanesi" sembollerinden ziyade araçlarımız ve lastiklerimizin kar üzerindeki performanslarını bilmemiz ve kararlarımızı bu performansa göre vermemiz daha doğru olur diye düşünüyorum. Bir de tabi ki hangi bölge ve şehirde yaşadığımızı da göz önüne almamız lazım. "Tamam kardeş sen geç" kategorisinde olmak sadece sizi trafik kontrolünden kurtarır. Ancak gerçek kar ve hava şartlarında sorun yaşayabilirsiniz. Maalesef ülkemizde alınan hiç bir tedbir kalıcı olmuyor. Bizim ülke olarak derdimiz alt yapıyı yapmadan üst yapıyı kurmamız. Bunu açmam gerekirse; biz kanunlarımıza bu maddeleri koyuyoruz ama müeyyidesini koymuyor ya da layıkıyla uygulamıyoruz. Hele denetimini yapacak personeli hiç yetiştirmiyoruz. Ne mi demek istiyorum; lastikleri denetleyecek bir çok polisimizin bilgisi sadece "M+S" ve "Kar Tanesi" seviyesinde kalıyor. Ama biz millet olarak onun da kolayını bulduk. Bu kar lastiği mevzusu ilk çıktığında çözdük bu problemi. Bir çok lastikçi M+S ve kar tanesi sembollerini mevcut lastiklere basabilecekleri damgalar yaptırdılar ve hem yazlık lastiklere hem de dört mevsim ve kaplama lastiklere bu damgayı basıp kanun maddesini aşıyorlar. Ancak bu damga karlı havada bizi kurtarmıyor.

Bu M+S simgesini her lastik alamıyor ki, belirli testleri var.
4 mevsimlere gelince tabiki kış lastiğinin yerini tutamaz fakat Nokian Weatherproof ile Uludağ'a zincirsiz çıkanlar olmuş. Bu noktada da deneyimler devreye giriyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #38 : Eylül 21, 2017, 11:09:14 »
     
.....
  Şimdi çıkıp da;  -10 dereceden daha sıcak olmayan koşullarda bu lastiği kullanırsınız kullanamazsınız diyemem.
 
    Aracım 1998 AE101 Corolla 1.6 114 bg.  Daha önce bu arabayı kar lastiğiyle kullanmadım.
           

  Dört mevsim lastikler yumuşak iklimlerde ve geneli kar-buz olmayan yollarda iyiler. (Mesela İstanbul Şehiriçi). Havaların ortalama 5-15 derecelerde gezindiği, yağmurlu soğuk Sonbahar-kış hava şartlarında lastikler memnun ediyor.
   
           *Benim lastiklerimin bozulduğu hava ise kuru yol, yağışsız ve 5 derece soğuklukta idi. Hala anlam veremedim (demek ki kalitesiz diyorum başka bir mantık yürütemiyorum.). Aldığım günden itibaren ilk kez o zaman 20-30 Metre civarı kızakladım ve bozuldu. Umarım hiç kimse böyle bir sıkıntı yaşamaz hatta; Allah korusun lastiğine güvenip de kötü bir olay yaşamasın.

  Edit: Klavye hatam.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 21, 2017, 11:19:12
Peki bende birşey sorayım. Aynı dert bende de var ve bu yılın sonuna  kadar  4 adet lastik almayı düşünüyorum. Uşak'ta yaşadığım için  çok aşırı kış olmuyor,  onun için 4 mevsim lastik alma düşüncesindeyim. Birazda ekonomiyi düşünerek  Kumho 175/70 R13 82H Sense KR26 M+S Dört Mevsim - 140,00 TL,   Nokian 175/70 R13 82T Weatherproof 4 Mevsim - 185,00 TL.  Hangisi alınmalı ?  Diğer markalar daha da pahalılar. Hem 13" lastiği  piyasada bulmak oldukça zor, bu yüzden seçeneğimiz azalıyor.

   Lastik Aldınız mı Osman Bey?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
Ynt: 4 MEVSİM LASTİK KULLANAN ARKADAŞLAR...
« Yanıtla #39 : Eylül 21, 2017, 14:36:02 »
 

Mesaj Birleştirildi: Eylül 21, 2017, 11:19:12
   Lastik Aldınız mı Osman Bey?

Daha almadım, Mahmut bey,  dediğim gibi yıl sonuna kadar almayı planlıyorum  ama, biraz da bütçeyi ayarlamam lazım.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -