0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Nokian Weatherproof lastikleri önlerde kullanıyorum. 2600 km yaptım artık izlenimlerimi yazabilirim diye düşündüm.4 senelik Michelin Energysaver lastiklerimden çok daha iyi performans gösteriyorlar normal olarak. Ani frenlemede nadiren abs devreye giriyor. Yazlık performans lastikleri kadar iyi olmayacaktır tabiki weatherproofun.Viraj performansı memnun etti. Eski yazlıkların kaymaya başladığı hızdan 20 km yüksek hızda weatherproof kaymaya, sınırlarını zorlamaya başladı.Yumuşak bir lastik. Mazda'nın tavsiye ettiği ön lastik basıncı 35 basmama rağmen ani direksiyon hareketlerinde azıcık da olsa salınım yapıyor. Kasislerden geçerken daha konforlu araç. Direksiyon yumuşadı ve yoldaki bozuklukları daha fazla hissettirir, yol bozukluğuna daha çabuk yönlenir oldu bir miktar.Ses olayına gelirsek, pütürlü soğuk asfaltta ses açısından çok bir fark hissetmedim, sanki çok çok az bir azalma var gibi. Ama malum klasik Japon araç olduğundan pütürlü soğuk asfalt yine rahatsız edici seviyede. Yeni atılmış güzel asfaltta ise çok çok az daha sesli gibi hissettim. Yine dediğim gibi bu farkedilebilecek birşey değil. Ama enteresan gelen bir durum ise yüzeyi parlayan asfaltta lastik rüzgar sesi gibi ses yapıyor. Ama 2600 km sonrasında bu duruma alıştım, nedense kulağıma takılmıyor fazla bu ses. Belki de araçta 90 dan itibaren başlayan rüzgar sesinin etkisi olabilir.
Bakalım 15000 Km civarında (yani tahmin edilen 60000 Km lastik ömrünün çeyreği bittiğinde) lastik(ler) nasıl olacak. Benim "zalım" petlaslar .. neyse eşti öyle biraz.
ben rav4 ü aldığım zamaman üzerinde pirelli scorpion str 4 mevsim lastik vardı, yanakta m+s yazısı mevcuttu, ben kastamonuda trafik ekibini çevirip lastikleri gösterdim onlarda sorun yok m s yazıyor dediler. pipirikli olduğumdan kastamonu good year bayisi olan arkadaşıma gidip elemanına kışlık lastik almak istediğimi söyledim usta bana abi gerek yok buda aynen iş görür dedi, hakikaten kastamonu kışın çok soğuk ve karlı olduğu halde hiç sorun yaşamadım. bu yıl kumho kl21 4 mevsim yeni lastiklerimi aldım inşallah onlarlada sorun yaşamayacağımı umuyorum. benim kişisel görüşüm çok yakın gelecekte 4 mevsim lastikler kış lastiğinin yerini alacaktır.
Petlas ile Nokian'ı bir tutmamak lazım. Petlas'ın kışlığını ben de hiç sevmemiştim.
Peki bende birşey sorayım. Aynı dert bende de var ve bu yılın sonuna kadar 4 adet lastik almayı düşünüyorum. Uşak'ta yaşadığım için çok aşırı kış olmuyor, onun için 4 mevsim lastik alma düşüncesindeyim. Birazda ekonomiyi düşünerek Kumho 175/70 R13 82H Sense KR26 M+S Dört Mevsim - 140,00 TL, Nokian 175/70 R13 82T Weatherproof 4 Mevsim - 185,00 TL. Hangisi alınmalı ? Diğer markalar daha da pahalılar. Hem 13" lastiği piyasada bulmak oldukça zor, bu yüzden seçeneğimiz azalıyor.
nokianda m+s yazıyorsa al yazmıyorsa kumhoyu almak mantıklı.
Nokianın satış mağazalarındaki açıklaması şu şekilde ; "Kışın güvenli, yazın hassas ve kararlıNokian tarafından geliştirilen devrim niteliğindeki Her-Mevsim konsepti, keskin sürüş dengesine sahip kış güvenliği ile Nokian yaz lastiklerinin hassas sürüş kararlılığını ve sağlam yol tutuşunu bir araya getiriyor. Nokian Weatherproof ailesi, yıl boyunca birinci sınıf güvenlik ve sağlamlık sunuyor. Bu sınıfta yer alan tüm ebatlardaki lastikler, lastiğin kış kullanımı için resmi onaylı olduğunu gösteren Kar Tanesi sembolüne (3PMSF) sahiptir.YIL BOYUNCA KESİNTİSİZ YÜKSEK PERFORMANSKARLI ZEMİNDE ÜSTÜN, ISLAK ZEMİNDE MÜKEMMEL YOL TUTUŞUKARARLI, KONFORLU VE KUSURSUZ SÜRÜŞ DENEYİMİ"Buna göre bu lastik ile kış lastiği denetimlerinde " Tamam kardeş sen GEÇ" katagorisinde olurum değil mi ?
@Mahmut DAMAT. Karda gezdim ve hava dışarıda -2 derece idi. Ara sokaklar ve bahçemden çıkarken tampona yakın yükesklikteki karda beni üzmediler. Mahmut bey bu efsane kasanın kardaki performansı bir başka.1995 model xli kullandım zincirli aracın zor çıktığı yerleri mevsimlik lastiklerle ondan daha rahat çıkıyordum.Karda kedi gibi geziyordu.Tipili bir havada altı kara sürterek bir yol gittim hala unutamıyorum keşke kamera olsaydı da çekseydim.2009 model corolla kullandım efsane kasa gibi karda rahat değildi.
Kıymetli forumdaşlarım. Lastiklerimizin üzerindeki "M+S" ibareleri, "kar tanesi" sembollerinden ziyade araçlarımız ve lastiklerimizin kar üzerindeki performanslarını bilmemiz ve kararlarımızı bu performansa göre vermemiz daha doğru olur diye düşünüyorum. Bir de tabi ki hangi bölge ve şehirde yaşadığımızı da göz önüne almamız lazım. "Tamam kardeş sen geç" kategorisinde olmak sadece sizi trafik kontrolünden kurtarır. Ancak gerçek kar ve hava şartlarında sorun yaşayabilirsiniz. Maalesef ülkemizde alınan hiç bir tedbir kalıcı olmuyor. Bizim ülke olarak derdimiz alt yapıyı yapmadan üst yapıyı kurmamız. Bunu açmam gerekirse; biz kanunlarımıza bu maddeleri koyuyoruz ama müeyyidesini koymuyor ya da layıkıyla uygulamıyoruz. Hele denetimini yapacak personeli hiç yetiştirmiyoruz. Ne mi demek istiyorum; lastikleri denetleyecek bir çok polisimizin bilgisi sadece "M+S" ve "Kar Tanesi" seviyesinde kalıyor. Ama biz millet olarak onun da kolayını bulduk. Bu kar lastiği mevzusu ilk çıktığında çözdük bu problemi. Bir çok lastikçi M+S ve kar tanesi sembollerini mevcut lastiklere basabilecekleri damgalar yaptırdılar ve hem yazlık lastiklere hem de dört mevsim ve kaplama lastiklere bu damgayı basıp kanun maddesini aşıyorlar. Ancak bu damga karlı havada bizi kurtarmıyor.
..... Şimdi çıkıp da; -10 dereceden daha sıcak olmayan koşullarda bu lastiği kullanırsınız kullanamazsınız diyemem. Aracım 1998 AE101 Corolla 1.6 114 bg. Daha önce bu arabayı kar lastiğiyle kullanmadım.
Mesaj Birleştirildi: Eylül 21, 2017, 11:19:12 Lastik Aldınız mı Osman Bey?