Gönderen Konu: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?  (Okunma sayısı 9610 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi



Merhaba Toyota severler,

Eskiden, karbüratörlerin mükemmel olmayan karışımları ve yetersiz ateşleme teknolojileri nedeniyle motorlarımız düzenli rölantiye kolay erişemezlerdi, çoğu zaman motoru ısıtmadan hareket edemezdik bile.

Aslında ısınınca düzene giren şey motor değil, Karbüratördü.! Karbüratörün normal karışım yapabilmesi için belirli sıcaklığa ihtiyacı vardır.

Fazla ısınan karbüratörler de tam tersine yakıt sarfiyatı artışına neden olmuş ve soğutma suyu ile optimize edilmeye çalışılmıştı.

Oysa günümüzde, motoru kontrol eden bilgisayarların sensörlerden alıdığı bilgileri işleyip buna göre karışım kelebeklerini ayarlaması, yakıtı hava sıcaklığına göre istenen basınçta yollaması ile mükemmel bir motor işletimi çıkarmaktadırlar.

Peki, artık bu kadar mükemmel motor işletimleri varken, eksi derecelerde hareket etmeden motorun ısınmasını beklemeye gerek varmıdır.?

Hayır, motorun ısınmasını beklemeye gerek yoktur.

1- Rölantide 10psi + basınç ile püskürtülen motor yağı daha ilk saniyelerde her noktaya ulaşır,
2- En düşük sıcaklıklarda dahi motor en verimli şekilde çalışabilir.

Durum böyle olunca, en soğuk kış şartlarında bile motorun ısınmasını ilk 5sn'den daha fazla beklemek ile sıcak motorla rölantide beklemenin hiç bir farkı kalmıyor.

0.C'yi baz alırsak, + derecelerde çalıştır ve hareket et, - derecelerde çalıştır 5sn bekle hareket et şeklinde uygulayabilirsiniz, tabii bu 5sn beklenmedende hareket edebilirsiniz, hiç bir sorun olmaz, amaç klasik motorlarda ilk 5sn'de sistemin optimizasyonuna müsade etmektir, daha fazla beklemek abartı olur. Ben buna, motoru çalıştırdıktan sonra emniyet kemeri takma süresi diyorum.

Size, ilk 5sn dahi beklemeye gerek olmadığını gerçek hayattan şöyle örnekleyeyim..,
Geçen kış bir seyahatimde uzun yokuşaşağı sonu olan bir mekanda geceledik, mekan anayol kenarıydı ve yol yine düz bir şekilde devam ediyordu. Sabah erken uyandığımızda dış ortam -10C'ydi, arabamıza (Hybrid) bindik, pilimiz %80 dolulukta, önümüzde düz uzun yol, sakince elektrik ile hızlandım, 59km/h dan sonra hızlanmaya devreye yüksek devirle giren benzinli motor eşliğinde 110km/h kadar devam edip yolculuğumuzu tamamladık. Kısacası teknoloji 0.1sn dahi beklemedi.

Herkese, Kış şartlarında güvenli ve ekonomik sürüşler dilerim.


Alttaki linkte: 5W-30 farklı markaların -5C'de akışkanlık karşılaştırması, hepside mükemmel.

https://www.youtube.com/watch?v=noHhP0pzJVY

 

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #1 : Aralık 27, 2015, 14:47:43 »
tabi bu soğuk motorla gazlayın demek olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #2 : Aralık 27, 2015, 16:55:44 »
evet abı bende bı yerde okumustum tasarruf amaclı soguk havalarda aracı calıstırıp maksımum 10 sn. bekledıkten sonra fazla devırlı yapmadan yol alınabılır yazıyordu. fazla beklemek sanıldıgı gıbı yenı terknolojı kullanılmıs motorlarda bır ıse yaramıyormus.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #3 : Aralık 27, 2015, 17:54:02 »
tabi bu soğuk motorla gazlayın demek olmuyor.

Tabiiki soğuk motorla yarışabilirsiniz anlamında değil, sakin kullanıldığı sürece hiç bir sorun yoktur.

evet abı bende bı yerde okumustum tasarruf amaclı soguk havalarda aracı calıstırıp maksımum 10 sn. bekledıkten sonra fazla devırlı yapmadan yol alınabılır yazıyordu. fazla beklemek sanıldıgı gıbı yenı terknolojı kullanılmıs motorlarda bır ıse yaramıyormus.

Kesinlikle, 5 sn'den fazla beklemek fazladan yakıt sarfiyatından başka bir şey değil, örnekte verdiğim gibi Hybrid motorlarda böyle bir konu dahi yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #4 : Aralık 27, 2015, 18:06:48 »
illa bana sıfır araba aldıracaksınız. kuralları bukadar mı farklı olur. her çalıştırmada bekliyorum, soğukken takla atıyorum ki çalışsın diye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #5 : Aralık 27, 2015, 18:29:14 »
illa bana sıfır araba aldıracaksınız. kuralları bukadar mı farklı olur. her çalıştırmada bekliyorum, soğukken takla atıyorum ki çalışsın diye.

Tabii bu konu LPG takılmamış Benzinli, LPG takılmamış Hybrid ve LPG takılmamış Diesel motorlu araçlar içindir. :)

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #6 : Aralık 27, 2015, 18:29:29 »
Tabiiki soğuk motorla yarışabilirsiniz anlamında değil, sakin kullanıldığı sürece hiç bir sorun yoktur.

Kesinlikle, 5 sn'den fazla beklemek fazladan yakıt sarfiyatından başka bir şey değil, örnekte verdiğim gibi Hybrid motorlarda böyle bir konu dahi yok.

bende aynı görüşteyim hatta seat ın kullanma klavuzunda da bu böyle yazıyor , ama bazı arkadaşlarla tartışması olmuştu bunun kullanma klavuzuna çevre kirliliği olmasın diye emisyon olayından böyle yazıyorlar diyorlar , ama şu varki motordaki bütün aşınmalar motor soğukken oluyor ve rolantide atıyorum 50 dereceye 4 dakikada geliyorsa 1500 devirde yürüyünce 2,5 dakikada 50 derecelere geliyor tatlı yükte olduğundan motor , buda daha az aşınma demek oluyor motorda

ayrıyetten sabahları motoru çalıştırıp tam gaz verenlere deli oluyorum

bence en iyisi motoru çalıştırıp ufak devirlerde ısınına na kadar gitmek 
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #7 : Aralık 27, 2015, 18:39:08 »
Rölantide geç ısınır hareket halinde daha çabuk ısınır doğrudur ama motor aşınır konularına bu saatte girmemek gerekiyor, artık sentetik yağlar ve yüksek basınç üreten yağ pompaları ilk turdan itibaren motor içindeki her noktayı yağlıyorlar. Düzgün bakımlı bu motorlar 1 milyon km'leri görebiliyorlar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #8 : Aralık 27, 2015, 18:52:39 »
tartışma devam edebilir çünkü ben hala bir süre beklenmesinden yanayım :)

yağın emilip yağ filtresinden geçip kol yatağına gelmesi en az 3 saniye. ( ilk turda çalışırsa )
yağın emilip yağ filtresini geçip eksantrik miline ulaşması 10 saniye alıyor.

devir çevirmezse yağlama yavaş oluyor. bu yüzden özellikle alman arabalarında çabuk düşen rolanti nedeniyle yolda ısıtma tavsiye ediliyor. bir japon arabasının çalışır çalışmaz rolanti devrine düştüğünü görmedim. illaki biraz yüksek devirde tutar. ama almanlardaki yasak nedeniyle yola çıkmak alman teknolojili arabada daha iyi.
yeni arabanız varsa zaten bozamazsınız. ne yağ için ne bakım için ne yağlama için endişe etmenize gerek yok. ben bunu savunuyorum.
eski bir aracınız varsa çok soğukta motoru yavaş çalıştırıp biraz yağın dağılmasını beklemek çok önemli. ( bence )

benim düşüncem nasıl oluştu ?

sanayi artık mesken yerim oldu. yatmadığım arabanın altı kalmadı. ustam sağolsun iyi arkadaşımdır. boş zamanımı yanında geçirdim. bu demek değil ki her şeyi bilirim. ama bir çok motor topladık. ustacığımın işi değildir araştırmak ama ben merakımdan dolayı her türlü gözlemimi yapıyorum.

tecrübe bende yok. yaşım 30 . abilerim var. saygım sonsuz. ancak soğukta otomatik jikle açıkken motoru çalıştırıp dinlediniz mi ? benim arabada ben her sabah dinliyorum. çünkü yatak boşluğu var , eksantrik sesi duyuluyor ve çok net yağ nereye ulaştı anlaşılıyor. sadece motor değil şanzıman sesleri de duyuluyor. onun bile yağlanması belli ki zaman alıyor.

teknoloji gelişiyor ama inanıyorum ki bu soğuklarda özellikle fazladan 10 saniye beklemek daha faydalı olacaktır. eski veya yeni...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #9 : Aralık 27, 2015, 19:01:54 »
yağın emilip yağ filtresinden geçip kol yatağına gelmesi en az 3 saniye. ( ilk turda çalışırsa )
yağın emilip yağ filtresini geçip eksantrik miline ulaşması 10 saniye alıyor.

teknoloji gelişiyor ama inanıyorum ki bu soğuklarda özellikle fazladan 10 saniye beklemek daha faydalı olacaktır. eski veya yeni...

Eski yada Yeni tüm motorlarda ilk çalıştırmalarda yağ ilk saniyede gerekli yere ulaşır.

Nasıl mı? motor stop ettiğinde yağın geri akmaması için check-valf vardır.

İlk turdan itibaren 10psi oluşur ve daha üst devirlere çıktıkça 30 - 40 psi üzeri basınçla yağlama yapılır.

Tartışmaya gerek yok, siz bekleyebilirsiniz. Ben teknolojinin geldiği yeri anlattım, örnekledim, herkes sahip olduğu bu teknolojiyi istediği şekilde kullanabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 251 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #10 : Aralık 27, 2015, 19:11:25 »
Hocam eski derken ne kadar eski mesela bizim 2002 corolla 13 yaşında vvti ve enjeksiyonlu yani bu durumda biz hemen hareket edebilirmiyiz yoksa bizimde beklememiz gerekir mi?
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #11 : Aralık 27, 2015, 19:14:48 »
Eski yeni farketmeksizin ben de en az 30 saniye bekleyenlerdenim. Zararı yoktur, faydası da yoktur ama psikolojik işte :)
Memleketlerimiz çok soğuk olmadığından yağın ulaşmaması gibi bir durum olamaz. Ancak iskandinavya ve sibiryada denilen olaylar olur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #12 : Aralık 27, 2015, 19:19:21 »
Hocam eski derken ne kadar eski mesela bizim 2002 corolla 13 yaşında vvti ve enjeksiyonlu yani bu durumda biz hemen hareket edebilirmiyiz yoksa bizimde beklememiz gerekir mi?

eski derken manuel jikle dönemi. europa, tempra vs. vvt-i, ileri teknoloji bir motordur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #13 : Aralık 27, 2015, 19:21:11 »
Hocam eski derken ne kadar eski mesela bizim 2002 corolla 13 yaşında vvti ve enjeksiyonlu yani bu durumda biz hemen hareket edebilirmiyiz yoksa bizimde beklememiz gerekir mi?

1990 yıllarından itibaren başlayan tek nokta enjektörlü sistemlere sahip benzinli ve sanırım 2000'lerden sonra başlayan ECU kontrollü yüksek basınçlı (common rail) Diesel motorlu araçlardan itibaren.

Artık hareket edip ekonomi yapma zamanı.. :)

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #14 : Aralık 27, 2015, 19:50:26 »
bazıları sorabilir, turbolu araçlarda da mı böyle hemen gidilecek ?

geçen gün yeni nesil tsi motorlu bir vw'e bindim. ilk çalıştırmayla beraber anında turboyu devreye sokuyor. yağlama-yağlamama olayını aşmış olsalar gerek diye düşündüm.

start-stop sistemi bulunan araçlarda ayrıca marş motoru da kuvvetli olduğundan neredeyse ilk kıvılcımla çalışıyor denebilir. geriye ilerlemek kalıyor.

konuya vakıf olanlar, teknik açıklama yapacaklardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #15 : Aralık 27, 2015, 20:06:08 »
Benim çok acelem yoksa debriyaja basıp çalıştırıyorum. 10 saniye sonra debriyajı bırakıp biraz bekliyorum hareket etmeden önce.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #16 : Aralık 27, 2015, 20:10:27 »
 Stop-start sistemi vardıysa eğer zaten bunun olmasını beklemek lazım, hızlı marş önemli sonuçta bu araçlarda. Marş için ise krankın 60d/d dan hızlı dönmesi gerekir.
 Diğer yandan Tsi motor versiyonu sadece turbolu muydu, turbo+kompesör muydu, ona da bakmak lazım.

 Konu değişik başlıklarda dile getirilmişti.
 Motor soğukken(ilk çalıştırma) sonrası yüksek devir zararlı olabilir. Yalnız aracı durduğu yerde ısıtmak da zararlıdır. Hem motor geç ısınacak, hem bu sırada gereksiz(karşılığı iş olmayan) enerji sarfiyatı, zararlı emisyon salınımı gerçekleşecektir. Zaten bazı ülkelerin trafik kanununa göre araç dururken motoru ısıtmak yasaktır.
 İlk kilometreler(motor yağı uygun ısıya gelene kadar ki; motor soğutma sıvısı ile karıştırılmamalı!) düşük devirde, mümkünse rampa çıkışından kaçınarak motorun ısınması idealdir. Araç park halindeyken motor bölümünün ızgaraya denk gelmesi bile motorun ısınma süresinde etkili olabilir, keza rüzgar yönü de.
 Motorun ısınmasında; motorun farklı malzemelerden üretilmiş aksamlarının, silindir içi patlamalardan parçaların etkilenme derecelerinin, soğutma sıvısının direk ya da dolaylı etkilediği yerlerin farklılığını gözden kaçırmamak gerekir. İdeal iç ısısına ulaşan motor ideal performansını gösterecektir ve bu da motor üretim karakterine göre küçükte olsa farklılıklar gösterebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #18 : Aralık 27, 2015, 20:59:56 »
Biz okulda okurken (sene 90'dan önce) bile hocalarımız motoru Yük altında ısıtmak gerektiğinden bahsederlerdi.O zamanki teknik açıklamaları hatırlamıyorum ama teknoloji geliştiği halde  bu kural hiç değişmedi.Yani motoru ısıtmak için beklemek yerine sakin şekilde yola çıkmak gerekli.

Yağlama meselesi ise eski ile zaten kıyaslanamaz. Hem yağlama mekanizmaları hem yağlar hemde metalurji eskiye göre fersah fersah ileride.o yüzden 10-15 yıl öncesinin doğruları şimdi geçersiz olabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #19 : Aralık 27, 2015, 21:19:52 »
Turbolu araç kullananlar yine de dikkat etsinler, yağ dediğiniz şey 0 derece ile 90 derece sıcaklıkta aynı olmuyor, ne kadar pahalı olanını alırsanız alın. Dolayısıyla turbo sisteminin yağlanması da aynı olmuyor. 0 derecede hemen 200bin rpm çevirmeye başlamayın yani, öyle düşünün.

Ben 5-10 saniye beklemeden harekete geçersem bazen stop bile ediyor araç.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler