Gönderen Konu: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?  (Okunma sayısı 9611 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #20 : Aralık 27, 2015, 22:24:07 »
Ben 5-10 saniye beklemeden harekete geçersem bazen stop bile ediyor araç.

EGR temiz mi? İlk çalıştırmalarda EGR'ye çok ihtiyaç vardır, yeni nesil diesel motorların jiklesi gibidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #20 : Aralık 27, 2015, 22:24:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #21 : Aralık 27, 2015, 22:33:44 »
Turbolu araç kullananlar yine de dikkat etsinler, yağ dediğiniz şey 0 derece ile 90 derece sıcaklıkta aynı olmuyor, ne kadar pahalı olanını alırsanız alın. Dolayısıyla turbo sisteminin yağlanması da aynı olmuyor. 0 derecede hemen 200bin rpm çevirmeye başlamayın yani, öyle düşünün.

Ben 5-10 saniye beklemeden harekete geçersem bazen stop bile ediyor araç.
Aracınız dizel mi benzinlimi bilmiyorum ama, ben Bingöl gibi bir yerde -25 derecede, motoru çalıştırıp, yürüdüğümde hiç stop ettiğine denk gelmedim, araç corolla d4d.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #22 : Aralık 27, 2015, 22:38:24 »
Turbolu araç kullananlar yine de dikkat etsinler, yağ dediğiniz şey 0 derece ile 90 derece sıcaklıkta aynı olmuyor, ne kadar pahalı olanını alırsanız alın. Dolayısıyla turbo sisteminin yağlanması da aynı olmuyor. 0 derecede hemen 200bin rpm çevirmeye başlamayın yani, öyle düşünün.

Ben 5-10 saniye beklemeden harekete geçersem bazen stop bile ediyor araç.

Şimdi aklıma takıldı? Motor çalıştığı andan itibaren zaten turbo dönmeye başlamıyor mu? Bilen abiler düzeltsinler ama eksoz gazı geçmeye başladığı andan itibaren turbo dönmeye başlar diye biliyorum ben?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #23 : Aralık 27, 2015, 22:42:46 »
Şimdi aklıma takıldı? Motor çalıştığı andan itibaren zaten turbo dönmeye başlamıyor mu? Bilen abiler düzeltsinler ama eksoz gazı geçmeye başladığı andan itibaren turbo dönmeye başlar diye biliyorum ben?

Elbette dönüyor ama motora tork ürettirecek hava basıncı sağlayacak devirde olmadığından görev görmüyor.

1.4 D4-D Motor devri 1800d/d ulaştığında Turbo yeterli basıncı üretmeye başlıyor ve motor devrinin artışına paralel olarak giderek çoğalıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 259 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #24 : Aralık 27, 2015, 23:47:48 »
Ben de yazın çalıştırıp 10 sn sonra hareket ederim fakat şimdilerde havalar -2 civarında dolaştığı için aracı çalıştırdığımda jikle devreye girip 1800 devirde başlatıyor aracı. 1000 devire duştuğunde de yola çıkıyorum. Beklememin bir diğer sebebi de aracım hava çok soğuk olduğu için benzini biraz çiğ atıyor ısınana kadar. Yağlama konusunda ise Tekin abiye katılıyorum.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #25 : Aralık 28, 2015, 00:13:33 »
Elbette dönüyor ama motora tork ürettirecek hava basıncı sağlayacak devirde olmadığından görev görmüyor.

1.4 D4-D Motor devri 1800d/d ulaştığında Turbo yeterli basıncı üretmeye başlıyor ve motor devrinin artışına paralel olarak giderek çoğalıyor.

Tamam işte.Tamda bu yüzden Turbo için bekleyeyimde yağlama devreye girsin mantığı yanlış oluyor.Biz istesekte istemesekte Turbo dönmeye başlıyor Bir müddet sonrada yağlama zaten devreye giriyor.

Yani Turboyu koruyacağım diye motoru boşta çalıştırmanın pekte mantığı yok.Yanılıyor muyum?

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #26 : Aralık 28, 2015, 02:49:42 »
ben size türkçesini vereyim

https://www.youtube.com/watch?v=VLEGhR7Y7hQ



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #27 : Aralık 28, 2015, 08:51:36 »
ben size türkçesini vereyim

Videodaki kişi eski yarış şöförlerinden olabilir.

Yalnız söylediği şey kendisi ile çakıştı.

1- Madem yeni teknoloji araçlar mükemmel yağlıyor ve yeni nesil yağlar çok iyi, neden rölantide yağlama sorunu olsun? Hadi eski Lada motorunda kabul edilebilir bir sorudur ama Toyota, BMW, Mercedes motorları rölantide yağlama yapamıyorlar mı?

2- Madem motoru ısıtmak için 2.000d/d çevirecek kadar gaza basıcaz, neden bunu hareket halinde yapmıyoruz, piston kolları, krank, şanzıman dişlileri soğukta bu kadar mı sertleşiyorlar da kırılacaklar?

3- "Eski diesel araçlarda lamba vardı beklemek gerekirdi şimdi gerek yok" diyor oysa şimdiki diesel araçlarda da var ve fabrikanın önerisi o tel ışığı (ısıtma bujisi) söndükten sonra start yapın şeklindedir ve doğrusuda budur. Çünkü amaç EGR'yi, katalizörü, DPF'yi ve çevreyi korumaktır.

Bu konuyla günümüz motor üreticilerinin açıklarını mı yakalamış olduk?

Bakın, Antarktika -89.C'de markasız rus araçlarının dahi bir yerleri kırılmıyor.

Camlar karla kaplanmışsa karları temizleyip öyle start yapın.

Camlar buzlanmışsa, önce motoru çalıştırın, arka resistansı çalıştırın, mevcutsa ön resistansı çalıştırın, havalandırmayı Ön cam olarak ayarlayın kaloriferi sonuna kadar açın, fanı 2. yada 3. kademede tutmanız yeterlidir.

Camlar bu şekilde buzla kaplandığında hareket etme süresini sürücü yada otomobilin teknolojisi değil, buzun erime süresi belirler.




Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #28 : Aralık 28, 2015, 10:06:24 »
Şimdi genel kanı olarak araç rölanti ve yakıt sistemi baz alınmış gibi geldi konuda üçünki eski araçlarda monuel jikle olayı vardı bazı araçlarda buda yoktu ve motorun bir miktar ısınması beklenirdi.Tamam bu sorunları otomatik jikle sensörlü motorlarla çözdük artık öyle rölanti beklem veya stop etme gibi durumlar yaşanmıyor fakat araç çalışır çalışmaz eksi derecelerde yürümek bence mantıklı değil .Neden diyecek olursanız tabi bu benim şahsi fikrim ve babamdan öğrendiğim şeklidir ki babam eski sanayicidir . Araç gece boyu eksi dereceler de bekliyor motor yağı her ne kadar olsada belli bir katılaşmaya uğruyor . Ve de ne kadar ilk çalıştırmadan itibaren yağlamaya başlasa da motor tam yağlamayı yaklaşık 1 dakika civarı tamamlıyor ki ben çok dikkat ederim motorun sesi incelir ondan sonra aracımı hareket ettiririm. Benim mantığıma göre zira araç çalışır çalışmaz araç hareket ettirilirse tam anlamı ile yağlanmayan motor parçaları aşınmaya sebep olacaktır yaz ayları için 10-15 saniye kış ayları için 1-2 dakika motor ömrü için bence çok önemli
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #29 : Aralık 28, 2015, 10:46:40 »
Yücel bey, aşağıda 12 saat boyunca -22.C'de bekletilmiş farklı vizkozitelerin videosu var.

Bizim araçlarımızda standart kullanılan 5W-30'un -22.C'deki akışkanlığını izleyin. Bence hala donmamış çünkü 5W-30'un donma başlangıç noktası -25C'dir.

Türkiyemizde Sivas, Erzurum, Van gibi bölgeler haricinde -22C'lere yaklaşan yerler dahi yok. Bu bölgelerde de 0W kullanılabilir yani -30C'lerde katılaşmaya başlayan viskozitedir.

Peki daha düşük sıcaklıklarda bulunan araçlar nasıl çalıştırılır? İlave elektrikli ön ısıtıcısı vs tarzında donanımlarla, eğer yoksa sadece marşa basılır ve motor ısındıkça yağ erir.

Sonuç olarak 0.C civarlarında yaşayan motorların 5W viskoziteli yağlarının akışkanlığından şüphe etmek eksik bilgi olur.

Soğuk motordan gelen sesle Sıcak motordan gelen sesin sebebi yağ değildir, yakıt karışımının farklılığıdır aksi halde motorlar birkaç soğuk çalıştırma sonunda kitlenir yada bir kaç hafta sonra aşınan sekman nedeniyle yağ yakmaya başlardı. 

https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4

Yağ konusuna fazla üzülen arkadaşlar için gerçek hayattan güzel bir örnek..
Motoru eskimiş bu eski çöpe gidecek aracın yağı boşaltıldı, karteri açıldı ve bu şekilde 7 dak. çalıştı, serinledi ve son defa bir daha çalıştı.

Oysa bizim donmamış bol miktarda yağımız, mükemmel yağ pompalarımız ve ECU kontrollü yakıt besleme sistemlerimiz var.

https://www.youtube.com/watch?v=3WLOccckJ5o
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #30 : Aralık 28, 2015, 11:05:47 »
Değerli arkadaşlar aracımda TSI motor mevcut ve ikamet ettiğim ilde özellikle sabahları hava sıcaklığının -7 ya da -5 derece olduğu günleri görebilmekteyiz. Aracımın turbosu yaklaşık 1350-1400d/dk da devre girmekte. Şayet bu hava sıcaklığında aracı çalıştırıp 5 ya da 10sn sonra hareket edersem muhtemelen bu aracımın özellikle turbosuna zarar verecektir. Çünkü turbo çok erken devirlerde devreye girmekte. Heleki kullandığım yer itibariyle 200 m ileride yokuş var ise bu risk katsayısı daha da çoğalmakta. Ben bu kadar düşük ısılarda genellikle önce aracımı çalıştırır ardından dışarı çıkar camlarını temizlerim ve böylelikle en az bir kaç dk aracımı bekletirim, bundan sonra bile ikibin devirin üzerine çıkmamaya özen gösteririm.

Bu soğuklarda motor ilk çalıştırıldıktan bir kaç saniye geçinceye kadar bariz olarak motor parçalarından ya da subap iticilerinden ses gelebilmekte. 0'ın altı derecelerde şahsen en az bir dakika çalıştırmayı turbolu araçlar için tavsiye ederim.

Diğer konularda Tekin Bey ile de aynı görüşteyim. Uygun koşullarda özellikle atmosferik motorlarda 5-10 sn üzerinde beklemek yersiz olabilir.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2015, 11:09:45
Yücel bey, aşağıda 12 saat boyunca -22.C'de bekletilmiş farklı vizkozitelerin videosu var.

Bizim araçlarımızda standart kullanılan 5W-30'un -22.C'deki akışkanlığını izleyin. Bence hala donmamış çünkü 5W-30'un donma başlangıç noktası -25C'dir.

Türkiyemizde Sivas, Erzurum, Van gibi bölgeler haricinde -22C'lere yaklaşan yerler dahi yok. Bu bölgelerde de 0W kullanılabilir yani -30C'lerde katılaşmaya başlayan viskozitedir.

Peki daha düşük sıcaklıklarda bulunan araçlar nasıl çalıştırılır? İlave elektrikli ön ısıtıcısı vs tarzında donanımlarla, eğer yoksa sadece marşa basılır ve motor ısındıkça yağ erir.

Sonuç olarak 0.C civarlarında yaşayan motorların 5W viskoziteli yağlarının akışkanlığından şüphe etmek eksik bilgi olur.

Soğuk motordan gelen sesle Sıcak motordan gelen sesin sebebi yağ değildir, yakıt karışımının farklılığıdır aksi halde motorlar birkaç soğuk çalıştırma sonunda kitlenir yada bir kaç hafta sonra aşınan sekman nedeniyle yağ yakmaya başlardı. 

https://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4

Yağ konusuna fazla üzülen arkadaşlar için gerçek hayattan güzel bir örnek..
Motoru eskimiş bu eski çöpe gidecek aracın yağı boşaltıldı, karteri açıldı ve bu şekilde 7 dak. çalıştı, serinledi ve son defa bir daha çalıştı.

Oysa bizim donmamış bol miktarda yağımız, mükemmel yağ pompalarımız ve ECU kontrollü yakıt besleme sistemlerimiz var.

https://www.youtube.com/watch?v=3WLOccckJ5o

Tekin Bey ilk videodaki testi aslında kullanılmış yağlardan tercih etseler tam doğru sonuç alınırdı. Bellki kullanılmamış yağları teste tabi tutmuşlar. Kullanılan yağ metal partikülleri de içereceğinden daha erken donacaktır diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #31 : Aralık 28, 2015, 11:30:46 »
Turbo mil sorunları soğuklardan dolayı değil, uzun yıllar yüksekdevirlerde çalışmaktan aşınmadan dolayı olmaktadır. O nedenle yüksek süratle ilerlerken birden durmamız gerektiğinde motoru 1dk stop etmemeliyizki Turbo mili soğuyabilsin ve soğutma işlemini yağ yapar.

Araçlarımızda bulunan yağlar katı değildir, Turbo mil çevresindeki yağda akışkandır, yağın ısısının önemi yoktur kullanıldığı yerde yağlama yapabilme becerisi varmıdır ona bakılır zaten yağların fazla ısınmaları istenmez.

Yukarda yağsız bir motorun videosu var, oysa sizin turbo milinizin etrafında yağ var ve sürekli yenileniyor, yağsızlık diye bir şey söz konusu değildir.

Daha yukarda yayınladığım yabancı videoda aynen şöyle deniyor "eski bilgileri ve alışkanlıkları kırmak kolay değildir"

Çoğalmaya başladığında Yaris R Hybrid'te uygulanmış olan Turbo motor sahipleri ne yapacak? -20C'de motor çalışmıyor ki? belki işe gitmek için direkt dik bir yokuş ve yüksek devirle başlayacak..!?

Fransada satılmakta olan Peugeot Diesel Hybrid sürücüleri içinde aynı şey geçerli değilmi? onun motorunda da Turbo var -30'larda çalışmıyor ve devreye girdiğinde direkt yüksek devir çeviriyor ve Turbo devrede oluyor.

1- Bu konuyu açtığım için sizlere muhalefet yaptığımı düşünmeyin, gerçeklerden örnekler veriyorum.
2- Bundan önceki araçlarımın hiç birinde de ilk çalıştırmadan sonra beklemezdim, eğer hareket isteksizliği oluyorsa problemi çözerdim ve hepsiylede çok uzun km'ler yaptım ve hiç bir sorun yaşamadığım gibi sattığım insanlarda sorun yaşamadı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #32 : Aralık 28, 2015, 11:52:45 »
Turbo mil sorunları soğuklardan dolayı değil, uzun yıllar yüksekdevirlerde çalışmaktan aşınmadan dolayı olmaktadır. O nedenle yüksek süratle ilerlerken birden durmamız gerektiğinde motoru 1dk stop etmemeliyizki Turbo mili soğuyabilsin ve soğutma işlemini yağ yapar.

Araçlarımızda bulunan yağlar katı değildir, Turbo mil çevresindeki yağda akışkandır, yağın ısısının önemi yoktur kullanıldığı yerde yağlama yapabilme becerisi varmıdır ona bakılır zaten yağların fazla ısınmaları istenmez.

Yukarda yağsız bir motorun videosu var, oysa sizin turbo milinizin etrafında yağ var ve sürekli yenileniyor, yağsızlık diye bir şey söz konusu değildir.

Daha yukarda yayınladığım yabancı videoda aynen şöyle deniyor "eski bilgileri ve alışkanlıkları kırmak kolay değildir"

Çoğalmaya başladığında Yaris R Hybrid'te uygulanmış olan Turbo motor sahipleri ne yapacak? -20C'de motor çalışmıyor ki? belki işe gitmek için direkt dik bir yokuş ve yüksek devirle başlayacak..!?

Fransada satılmakta olan Peugeot Diesel Hybrid sürücüleri içinde aynı şey geçerli değilmi? onun motorunda da Turbo var -30'larda çalışmıyor ve devreye girdiğinde direkt yüksek devir çeviriyor ve Turbo devrede oluyor.

1- Bu konuyu açtığım için sizlere muhalefet yaptığımı düşünmeyin, gerçeklerden örnekler veriyorum.
2- Bundan önceki araçlarımın hiç birinde de ilk çalıştırmadan sonra beklemezdim, eğer hareket isteksizliği oluyorsa problemi çözerdim ve hepsiylede çok uzun km'ler yaptım ve hiç bir sorun yaşamadığım gibi sattığım insanlarda sorun yaşamadı.

Hayır kesinlikle muhalefet olarak şahsen algılamamaktayım, bilakis böyle bir konu açtığınız için memnun oldum. Size katıldığım yönler çok ancak, mevzu bahis olan -5,-10, -15 gibi düşük ısılarda mekanik ve yağ uyumunun sağlanması meselesi. Linkini koyduğunuz test de -22 derecedeki 5-30 yağı ele alalım. Videodaki yağ kullanılmamış bir yağa benziyor. Bir de bu yağın 10bin km sonrasını, içerisinde ister istemez kurumdan ve çeşitli partiküllerden ve nemden etkilenmiş halini ele alalım ve aynı ısıda beklettiğimizi varsayalım. Öyle düşünüyorum ki bu yağ aynı düşük ısılarda daha erken katılaşacaktır ve burada önemli olan bu yağın 5-30 yağ formunu ne zaman alacağıdır?

Bundan öncede bir çok kez mil kesmiş diye tabir ettiğimiz 2 zamanlı detroid motorlar ile karşılaştım. Bunlardaki temel sorun kullanıcıların özellikle kış aylarında trakya gibi soğuk bölgelerde soğuk motorun zorlanması idi. Bu nedenle özellikle şöförleri sabahları rutin araç çalıştırmalarında kesinlikle özellikle ilk çalışmada motora ani gaz vermemeleri yönünde olurdu ve bu nedenden dolayı bir çok mil kesme vakası ile karşılaşılırdı.

Açıkçası -7 derece ortam ısısında TSI motorlu aracımı ilk beş saniyede 2000devir ve üstüne çıkartmak bana göre doğru olmayacaktır.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2015, 11:59:44
Tekin Bey burada özellikle aracınızı hangi memlekette kullandığınızda çok önemli. Şayet Muğla, Marmaris gibi illerimizde  araç kullanılıyorsa beklemek zaten hata. Ancak Kayseri, Sivas, Erzurum hatta Ankara'nın o soğuk ayazlarında araç kullanılıyorsa ve aracınız da turbolu ise kısa da olsa biraz yağın akışkanlık kazanmasını beklemenin faydalı olacağı kanısındayım ve eski bir tank teknisyeni olarak bunu tavsiye ederim. Bu bekleme demek değildir ki eski nesil dizeller gibi 5 dk-10 dk beklenilsin ancak en az bir dk nın -7 ya da kendi memleketimde gördüğüm -23 derecede en az bir dk beklemek ve yağın kendi formunu almasının şahsen daha faydalı olacağını düşünmekteyim. Ancak altını tekrar çizmek istiyorum ki aracı rölantide fazla çalıştırmak da kesinlikle faydalı değildir ve abartmamak gerektiğini düşünmekteyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #33 : Aralık 28, 2015, 12:05:28 »
yukarıda tsi motor örneğini bu yüzden vermiştim. bahsettiğim 1.2 lt tsi bluemotion modeli (105 hp - euro 6). çalıştırır çalıştırmaz turbo belli bir basınçta devreye giriyor ve 5-10 saniye bu şekilde çalışıyor. yani bekleseniz de gaza basmasanız da araç bunu yapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1300
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #34 : Aralık 28, 2015, 12:09:10 »
Tekin beyin söylediklerine katılıyorum.
Ben alışkanlık olarak şöyle yapıyorum:
Önce motoru çalıştırıyorum. Sağlıklı bir motor, ilk marşda ve gaza hiç basmadan çalışmalı ve rölantide saat gibi, tıkır-tıkır çalışmalıdır. Sonra teybi-radyoyu ayarlıyorum, aynaları kontrol ediyorum. Bu arada motor sesini dinliyorum, "bir anormallik var mı" diye... Son olarak emniyet kemerini takıyorum. Etrafı kolaçan ediyorum ve yola çıkıyorum. Bu işler nereden baksanız yarım dakika filan sürer zaten. Çok soğuk havalarda ön-arka camın kar-buz temizliği, içerden buğu gidericileri çalıştırmak vb. zaman gerektirir. Bu arada motor ve parçaları hafif ısınıp kendine gelir.  Fazla beklemek gereksizdir.

Bu durum özellikle turbolu araçlarda önemli. Eski benzinli araçlardan kalma bir alışkanlıkla, önce gazı pompalayıp, motor çalışır çalışmaz gaza yüklenip yüksek devir çevirmek, sonra da rölantide aralıklarla gaza basıp çabuk ısınmasını beklemek. Motoru gereksiz yere yoran, zararlı alışkanlıklar bunlar. Özellikle motor ilk çalışmaya başlarken ayağınız gaz pedalında ise, devir aniden yükselir ve turbo devreye girer, ilk saniyelerde yağlama tam olmadığı için, çok yüksek devirle dönen turbo yataklarında aşınmalar artar.

Eski turbo dizel aracımın kullanma kılavuzunda şöyle bir ifade vardı: "Motoru rölantide iki dk.dan fazla çalıştırmak zararlıdır. Hemen hareket edin, Hareket halinde motor daha çabuk ısınır ve boşa yakıt sarfiyatı da önlenmiş olur. Soğuk motor ile fazla yüksek devirlere çıkılmamalıdır"

Yola çıkınca motor rejim ısısına yaklaşmadan gaza fazla yüklenmem, soğuk bir metalin birden hızla ısıtılması zararlıdır. Benzer şekilde, sıcak motora, "çabuk soğusun" diye soğuk su koyulmamalı, soğuk motor da zorlanmamalı. Ancak "motoru ısıtacağım" diye dakikalarca rölantide beklenmemeli, 1-2 dk. içinde yola çıkılması en yisidir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #35 : Aralık 28, 2015, 12:25:13 »
Videodaki yağ kullanılmamış bir yağa benziyor. Bir de bu yağın 10bin km sonrasını, içerisinde ister istemez kurumdan ve çeşitli partiküllerden ve nemden etkilenmiş halini ele alalım ve aynı ısıda beklettiğimizi varsayalım. Öyle düşünüyorum ki bu yağ aynı düşük ısılarda daha erken katılaşacaktır ve burada önemli olan bu yağın 5-30 yağ formunu ne zaman alacağıdır?

Bundan öncede bir çok kez mil kesmiş diye tabir ettiğimiz 2 zamanlı detroid motorlar ile karşılaştım. Bunlardaki temel sorun kullanıcıların özellikle kış aylarında trakya gibi soğuk bölgelerde soğuk motorun zorlanması idi. Bu nedenle özellikle şöförleri sabahları rutin araç çalıştırmalarında kesinlikle özellikle ilk çalışmada motora ani gaz vermemeleri yönünde olurdu ve bu nedenden dolayı bir çok mil kesme vakası ile karşılaşılırdı.

Açıkçası -7 derece ortam ısısında TSI motorlu aracımı ilk beş saniyede 2000devir ve üstüne çıkartmak bana göre doğru olmayacaktır.

İşte yağ değişim periyodlarının belirlenmesindeki sebeplerden biride budur. 10.000km o yağın hala verimli olduğu ama gün geçtikçe istenen şartları karşılayamayacağı sınır olarak kabul ediliyor. Videoda -22 derecedeki 5W hizmet etme sınırları içinde olduğundan ilk çalıştırmadan sonra zaten hızla kendi formuna dönecektir. Ne zaman döneceği değil o düşük ısılarda o viskozite görev görebiliyormudur. O nedenle daha düşük ısılarda yaşayanlar için de 0W üretilmiştir.

Eğer sık yaşanmışsa, bahsettiğiniz Detroit tarzı motorlarda muhakkak yağlama sisteminde doğru dizayn edilmemiş bir konu olabilir. Hatta bu tip fabrikasyon parça hataları her türlü markada hala çıkabilmektedir.

Düşük ısılı ortamlarda ani gaz demeyelimde diesel için 4.000 benzinliler için 5 - 6 bin d/d çevirmek iyi davranış değildir diyebiliriz.

Avrupada genel olarak Türkiyeye göre daha düşük seyreden hava koşulları nedeniyle -30 düşmese bile konumuz sebebiyle Hybridlerde 0W-20 kullanılmakta. Tabii bu viskozite Türkiyede gereksiz ve yetersiz kalmaktadır.

Oğlum Los Angeles'ta 2006 Prius kullanıyor, yağ olarak 5W-30 kullanılıyor ve Utah taşınıyor, bakalım 2500m rakımlı, kayıtlarda 1985'te -56C düşmüş bu bölgede Toyota Priusta ne viskozite kullanılacak.?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #36 : Aralık 28, 2015, 13:53:08 »
İşte yağ değişim periyodlarının belirlenmesindeki sebeplerden biride budur. 10.000km o yağın hala verimli olduğu ama gün geçtikçe istenen şartları karşılayamayacağı sınır olarak kabul ediliyor. Videoda -22 derecedeki 5W hizmet etme sınırları içinde olduğundan ilk çalıştırmadan sonra zaten hızla kendi formuna dönecektir. Ne zaman döneceği değil o düşük ısılarda o viskozite görev görebiliyormudur. O nedenle daha düşük ısılarda yaşayanlar için de 0W üretilmiştir.

Eğer sık yaşanmışsa, bahsettiğiniz Detroit tarzı motorlarda muhakkak yağlama sisteminde doğru dizayn edilmemiş bir konu olabilir. Hatta bu tip fabrikasyon parça hataları her türlü markada hala çıkabilmektedir.

Düşük ısılı ortamlarda ani gaz demeyelimde diesel için 4.000 benzinliler için 5 - 6 bin d/d çevirmek iyi davranış değildir diyebiliriz.

Avrupada genel olarak Türkiyeye göre daha düşük seyreden hava koşulları nedeniyle -30 düşmese bile konumuz sebebiyle Hybridlerde 0W-20 kullanılmakta. Tabii bu viskozite Türkiyede gereksiz ve yetersiz kalmaktadır.

Oğlum Los Angeles'ta 2006 Prius kullanıyor, yağ olarak 5W-30 kullanılıyor ve Utah taşınıyor, bakalım 2500m rakımlı, kayıtlarda 1985'te -56C düşmüş bu bölgede Toyota Priusta ne viskozite kullanılacak.?
Tabi ki, bu yüzdendir ki aslında vag gurubunun ülkemiz koşullarında 15000 bakım aralığını ben doğru bulmuyorum. Yağ formunu korusa bile filtreler için aynı durum geçerli değil.
 
Oğlunuza da 0w-20 ye ister istemez geçiş yolu gözüküyor .

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2015, 15:39:44
yukarıda tsi motor örneğini bu yüzden vermiştim. bahsettiğim 1.2 lt tsi bluemotion modeli (105 hp - euro 6). çalıştırır çalıştırmaz turbo belli bir basınçta devreye giriyor ve 5-10 saniye bu şekilde çalışıyor. yani bekleseniz de gaza basmasanız da araç bunu yapıyor.

Benim aracımda greentech 1.2TSI. Turbo yaklaşık olarak 1350rpm de devreye girmekte. Çalışır çalışmaz aracın turboya geçişi motorun karakterinde yok yani böyle bir özelliği bulunmamakta. Bunun istisnası ki siz de zannedersem bunu anlatmak istiyorsunuz, soğuk havalarda ilk çalıştırmadaki bir kaç saniye sadece 1250rpm ya da biraz daha üstünü görmekte ve ardından devir  1000rpm e hemen geri inmektedir.

Artı olarak yağ henüz daha yoğun halde iken turbonun yağlanması ile bir dakika sonraki formu elbetteki aynı olmayacağından ve bir dk sonra daha akışkan olacağından; turbolu bir aracı 5 ya da 10 sn hemen sonra henüz yağ yoğun halde iken  2000rpm de kullanmaktansa bir dakika sonra yağ daha akışkan hale geldikten sonra  2000rpm de kullanmayı yeğlerim. Bu arada bahsettiğimiz ısı değerleri -5 ve daha altıdır. Bunun dışında yukarıda da belirttiğim gibi normal ısı koşullarında fazla beklemek yararlı değil bilakis zararlı bir faaliyettir.



Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2015, 15:54:17
Bu arada bu konuya @UĞUR AKAR (5430) beyde vakıfdır. Onunda fikrini alabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #37 : Aralık 28, 2015, 16:08:00 »
Tabi ki, bu yüzdendir ki aslında vag gurubunun ülkemiz koşullarında 15000 bakım aralığını ben doğru bulmuyorum. Yağ formunu korusa bile filtreler için aynı durum geçerli değil.
 
Oğlunuza da 0w-20 ye ister istemez geçiş yolu gözüküyor .

Mesaj Birleştirildi: Aralık 28, 2015, 15:39:44
Hayır. Benim aracımda greentech 1.2TSI. Turbo yaklaşık olarak 1350rpm de devreye girmekte. Çalışır çalışmaz aracın turboya geçişi diye bir durum söz konusu değil. Bunun istisnası ki siz de zannedersem bunu anlatmak istiyorsunuz, soğuk havalarda ilk çalıştırmadaki bir kaç saniye sadece 1250rpm ya da biraz daha üstünü görmekte ve ardından devir  1000rpm e hemen geri inmektedir. Artı olarak yağ henüz daha yoğun halde iken turbonun yağlanması ile bir dakika sonraki formu elbetteki aynı olmayacağından ve bir dk sonra daha akışkan olacağından; turbolu bir aracı 5 ya da 10 sn hemen sonra henüz yağ yoğun halde iken  2000rpm de kullanmaktansa bir dakika sonra yağ daha akışkan hale geldikten sonra  2000rpm de kullanmayı yeğlerim.

Ben de 0W-20'ye geçerler diye düşünüyorum, bekleyip görücez. 15.000km mevcut motor teknolojisi için oldukça uzun, tamamen ticari reklam. Tabii VW servisleri daha pahalıki buradan kısarak müşteriyi küstürmemek istiyorlar, motoru riske atarak. Almanyadaki periyod nedir bilemiyorum.

Tabii bu arada 5W'nin -10'da motorun parçalarını yada turbo milini yağlayamayacağı kadar katılaştığını düşünmüyorsunuzdur.

Şu bilgiyide hatırlamakta fayda var.

Motor yağı ne zaman gerçekten motor parçalarını ve turbo milini yağlayamayacak katar katılaşırsa işte o zaman yeterli yağ basıncı oluşturamaz ve yağ lambası anında yanar. Bunu, eski otomobillerde Mineral yağlar kullanıldığında daha sık şekilde yaşardık, soğuk kış geceleri ilk çalıştırmalarda ilk 1dk sonrasında dahi lamba sönmezdi, o teknolojilerde motorların 100.000km'de rektefeye girmelerine sebeplerden biride bu yağlardı.

4 farklı markanın 5W-30 viskozitesinin -5C karşılaştırması..

https://www.youtube.com/watch?v=noHhP0pzJVY

Atmosferik yada Turbolu, bu yağla, -5 derecede motoru olduğu yerde 1dk ısıtmaya hiç gerek yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #38 : Aralık 28, 2015, 16:15:20 »
Ben de 0W-20'ye geçerler diye düşünüyorum, bekleyip görücez. 15.000km mevcut motor teknolojisi için oldukça uzun, tamamen ticari reklam. Tabii VW servisleri daha pahalıki buradan kısarak müşteriyi küstürmemek istiyorlar, motoru riske atarak. Almanyadaki periyod nedir bilemiyorum.

Tabii bu arada 5W'nin -10'da motorun parçalarını yada turbo milini yağlayamayacağı kadar katılaştığını düşünmüyorsunuzdur.

Şu bilgiyide hatırlamakta fayda var.

Motor yağı ne zaman gerçekten motor parçalarını ve turbo milini yağlayamayacak katar katılaşırsa işte o zaman yeterli yağ basıncı oluşturamaz ve yağ lambası anında yanar. Bunu, eski otomobillerde Mineral yağlar kullanıldığında daha sık şekilde yaşardık, soğuk kış geceleri ilk çalıştırmalarda ilk 1dk sonrasında dahi lamba sönmezdi, o teknolojilerde motorların 100.000km'de rektefeye girmelerine sebeplerden biride bu yağlardı.

Tekin Bey biliyorum tabi ki sonuçta bunlar nebati yağ değil, ancak anlatmak istediğim asıl mevzuu: -5 ve daha soğuk havalarda ben aracı çalıştırdıktan 5sn sonra hareket etmeyi hele hele de turbo bir araçda 5sn sonra -7 derece soğukda 2000 ya da 2500 rpm çevirmeyi doğru bulmuyorum. Bunun yerine -7 derecede yaklaşık bir dakika sonra hareket ettirmeyi uygun buluyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğuk ve Dondurucu Havalarda Motoru Isıtmalımıyız.?
« Yanıtla #39 : Aralık 28, 2015, 16:25:44 »
Tekin Bey biliyorum tabi ki sonuçta bunlar nebati yağ değil, ancak anlatmak istediğim asıl mevzuu: -5 ve daha soğuk havalarda ben aracı çalıştırdıktan 5sn sonra hareket etmeyi hele hele de turbo bir araçda 5sn sonra -7 derece soğukda 2000 ya da 2500 rpm çevirmeyi doğru bulmuyorum. Bunun yerine -7 derecede yaklaşık bir dakika sonra hareket ettirmeyi uygun buluyorum.

Mustafa bey elbette yaptığınız davranışta motora zarar verecek bir yanlışlık yok, bu noktada sizi anlıyorum, sizin kişisel tercihinizdir.

   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)