Gönderen Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!  (Okunma sayısı 152723 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1160 : Temmuz 05, 2017, 10:15:20 »
Demek ki hakikaten biraz hassas.

Bu durumda Düz şanzımanlarda  hassas sınıfına girer. Onlarında şanzıman yağı değişim periyodları 40 bin ve ağır şartlarda daha erken.

Toyotada ömürlük şanzıman yağı kullanıldımı? kullanıldıysa hangi modelinde bilmiyorum ama Corollada olmadığını biliyorum.

Fakat daha önce kullandığım Ford Mondeo AT şanzımanda kullanılan şanzıman yağı ömürlüktü yani değişim yapılmıyordu.
"Ömürlük şanzıman yağı kullanıldıysa o şanzıman mükemmeldir" diye bir şey olamaz. O ford mondeonun şanzıman teknolojisi birebir toyota AT ile aynıydı. Tek fark şu olabilir, Ford Mondeo AT şanzımanı aynı zamanda su soğutmalıydı, bu sebeple farklı bir yağ kullanılarak değişim periyoduna gerek kalmamıştır.

İnsanların kullanım tarzlarına göre, farklı güçler üreten motorlar ve bunlara uygun olarak farklı şanzımanlar üretilmektedir.
100 yıldır otomobil üreten firmaların hiç biri, özellikle motor yada şanzımanda hassas ürünler çıkartmazlar. Bu üreticilerin ana işleri zaten motor ve şanzımandır. Bu sebeple, düz yada otomatik, orjinal parçalarıyla değim periyodlarına uyduğumuz sürece, hiç bir motor yada şanzıman arıza çıkartmaz. Çıkartırsada garanti süresi içinde olur, garanti süresini geçirmiş ve yağ değişimi zamanında orjinal ürünlerle yapılan bir üründen korkmayın. Sonuç olarak hassaslık farklı bir şeydir, arızalar farklı şeylerdir, bakınız, MMT ve DSG arızaları tüm markalarda 1. sırada yer almakta.

CVT için "kayış kasnak", "aynı mobiletteki gibi" sözler sarfederken, dayanım ve ömür olarak otomobile aktarılmış değişik ebat ve maddeli malzemelerden üretilmiş parçalar olduğunu unutmayalım. Şu an tam olarak hatırlayamadım ama (hatırlayan arkadaşlar lütfen yazsın) CVT artık Diesel motorlu binek araçlarda dahi kullanılmaya başlandı. Bu gidişle ticari araçlarda da uygulanacaktır. Neden? CVT'nin birçok pozitif özelliğinin yanı sıra, egzost emisyonuna da pozitif etkisi olduğundan.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 120 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1161 : Temmuz 05, 2017, 10:57:58 »


Fakat daha önce kullandığım Ford Mondeo AT şanzımanda kullanılan şanzıman yağı ömürlüktü yani değişim yapılmıyordu.
"Ömürlük şanzıman yağı kullanıldıysa o şanzıman mükemmeldir" diye bir şey olamaz. O ford mondeonun şanzıman teknolojisi birebir toyota AT ile aynıydı. Tek fark şu olabilir, Ford Mondeo AT şanzımanı aynı zamanda su soğutmalıydı, bu sebeple farklı bir yağ kullanılarak değişim periyoduna gerek kalmamıştır.


Bahsettiğiniz şanzıman Mondeoda kullanılan Jatco mu?
12.2012 - 04.2015 > 2003 Clio Symbol 1.5 dCi Authentique
04.2015 - 10.2016 > 2003 Corolla 1.6 Sol otm.
08.2020 > 2012 Berlingo 1.6 Hdi X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1162 : Temmuz 05, 2017, 11:00:40 »
Bu durumda Düz şanzımanlarda  hassas sınıfına girer. Onlarında şanzıman yağı değişim periyodları 40 bin ve ağır şartlarda daha erken.

Toyotada ömürlük şanzıman yağı kullanıldımı? kullanıldıysa hangi modelinde bilmiyorum ama Corollada olmadığını biliyorum.

Fakat daha önce kullandığım Ford Mondeo AT şanzımanda kullanılan şanzıman yağı ömürlüktü yani değişim yapılmıyordu.
"Ömürlük şanzıman yağı kullanıldıysa o şanzıman mükemmeldir" diye bir şey olamaz. O ford mondeonun şanzıman teknolojisi birebir toyota AT ile aynıydı. Tek fark şu olabilir, Ford Mondeo AT şanzımanı aynı zamanda su soğutmalıydı, bu sebeple farklı bir yağ kullanılarak değişim periyoduna gerek kalmamıştır.

İnsanların kullanım tarzlarına göre, farklı güçler üreten motorlar ve bunlara uygun olarak farklı şanzımanlar üretilmektedir.
100 yıldır otomobil üreten firmaların hiç biri, özellikle motor yada şanzımanda hassas ürünler çıkartmazlar. Bu üreticilerin ana işleri zaten motor ve şanzımandır. Bu sebeple, düz yada otomatik, orjinal parçalarıyla değim periyodlarına uyduğumuz sürece, hiç bir motor yada şanzıman arıza çıkartmaz. Çıkartırsada garanti süresi içinde olur, garanti süresini geçirmiş ve yağ değişimi zamanında orjinal ürünlerle yapılan bir üründen korkmayın. Sonuç olarak hassaslık farklı bir şeydir, arızalar farklı şeylerdir, bakınız, MMT ve DSG arızaları tüm markalarda 1. sırada yer almakta.

CVT için "kayış kasnak", "aynı mobiletteki gibi" sözler sarfederken, dayanım ve ömür olarak otomobile aktarılmış değişik ebat ve maddeli malzemelerden üretilmiş parçalar olduğunu unutmayalım. Şu an tam olarak hatırlayamadım ama (hatırlayan arkadaşlar lütfen yazsın) CVT artık Diesel motorlu binek araçlarda dahi kullanılmaya başlandı. Bu gidişle ticari araçlarda da uygulanacaktır. Neden? CVT'nin birçok pozitif özelliğinin yanı sıra, egzost emisyonuna da pozitif etkisi olduğundan.
Nissan Qashqai dizelde CVT kullanılıyor Tekin Bey. Paylaştığım kullanım kitapçığı corollaya ait bende de bir ara 2005 corolla vardı şanzıman yağ çubuğunda "Do not remove under normal condition" şeklinde (yazıyı birebir hatırlayamadım) sarı etiketli bir uyarı yazısı vardı. Ben CVT nin arızasından falan korkmuyorum da verdiği hissi sevemedim bir türlü. Motor bağırıyor ama araç bağırdığı kadar gitmiyor. Araştırmalarım neticesinde birçok kullanıcının aynı durumdan şikayetçi olduklarını gördüm. İddia ediyorum sonunda Toyota da CVT kullanmayı bırakacak. MMT yi bıraktığı gibi. Peugeot nun 6 ileri tam otomatik şanzımanı DSG ye kafa tutuyor yakında 8 ileri olanları da piyasaya sürülecek. Yakıt tüketimi değerlerinde ciddi iyileştirmeler yapmışlar. Geçiş hızları da mükemmel. Zaten şanzıman rüştünü ispatlamış. Bakalım zaman neler gösterecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1163 : Temmuz 05, 2017, 13:49:35 »
Bahsettiğiniz şanzıman Mondeoda kullanılan Jatco mu?

Bilmiyorum, araştırmamıştım.

Paylaştığım kullanım kitapçığı corollaya ait bende de bir ara 2005 corolla vardı şanzıman yağ çubuğunda "Do not remove under normal condition" şeklinde (yazıyı birebir hatırlayamadım) sarı etiketli bir uyarı yazısı vardı.

Bu açıklama o yağın ömürlük olduğu anlamına gelmiyor. O araç için detaylı açıklamaları görmek gerek.

verdiği hissi sevemedim bir türlü. Motor bağırıyor ama araç bağırdığı kadar gitmiyor. Araştırmalarım neticesinde birçok kullanıcının aynı durumdan şikayetçi olduklarını gördüm.

Evet, bu alışılmışın dışında bir his, ülkemizde ilk defa Broadway ile tanıştık, yanlış hatırlamıyorsam 3 ileriydi, sonra Albea'da gördük 5 ileri, şimdi Corollada 6 ve yeni Civic'te 7 ileri ve gerçekte "Gidiyor". Honda Civic'te Corollaya göre bağırma sorununu 7 ileri yaparak çözmüşler. Zaten Honda benzinlileri her zaman çok sessizdir.

Bir videoda aynı motora sahip 2 ad. Auris var, biri düz vites diğeri CVT, drag yapıyorlar, 2. kez sürücüler arabayı değiştiriyor, daha doğru sonuç olsun diye. Her iki sonuçta da CVT düz vitesten yarım saniye kadar geride kalıyor. CVT'nin AT şanzımana karşı avantajı zaten var.

Yeni teknolojiyi önce öğrenmek ve mantalitesini çözmek gerekiyor. Ben Yaris Hybrid'i de, Corolla'yı da ve Honda'yı da test sürüşü yapmadan satın aldım.

Toyotanın CVT'den vazgeçebileceğini sanmam, zira Hybrid sistemde en verimli yakıt tüketimi CVT ile çıkmaktadır.
9 ileri AT ve CVT'ler yapıldı bile, konfor ve sorunsuzluk anlamında hiç bir zaman bu ikiliyi elektromekanik (MMT/DSG gibi) otomatik şanzımanlarla karşılaştırmayın.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1164 : Temmuz 06, 2017, 07:46:10 »
Bazı düz şanzımanlarda, özel durumlar (kapalı sistemin sürekliliğinde aksama) hariç yağ değişimi önerilmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1165 : Temmuz 06, 2017, 12:16:03 »
Bazı düz şanzımanlarda, özel durumlar (kapalı sistemin sürekliliğinde aksama) hariç yağ değişimi önerilmiyor.

Hakan bey, bunlar ne çeşit araçlar? otomobilmi?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1166 : Temmuz 06, 2017, 13:59:40 »
Rica etsem Skoda Kodiaq Ambition 1.4 TSI 150 PS ACT Green Tec DSG model aracı değerlendirebilir misiniz?

Fiyatı 124.400 TL.
http://www.kirmizimavi.org/forum/index.php  --- Mavi Ateş --- Kardemir Karabükspor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1167 : Temmuz 06, 2017, 14:07:22 »
Rica etsem Skoda Kodiaq Ambition 1.4 TSI 150 PS ACT Green Tec DSG model aracı değerlendirebilir misiniz?

Fiyatı 124.400 TL.
Fiyat baya iyi, araç da iyi gibi gözüküyor
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1168 : Temmuz 06, 2017, 16:04:48 »
Fiyat baya iyi, araç da iyi gibi gözüküyor

Yani şanzıman, beygir gücü, yakıt ve fiyat - kalite vb. kriterleri açısından nasıl buluyorsunuz? Açıkçası biraz detaylandırabilir misiniz?
http://www.kirmizimavi.org/forum/index.php  --- Mavi Ateş --- Kardemir Karabükspor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1169 : Temmuz 06, 2017, 16:14:42 »
Rica etsem Skoda Kodiaq Ambition 1.4 TSI 150 PS ACT Green Tec DSG model aracı değerlendirebilir misiniz?

Fiyatı 124.400 TL.
http://www.autoexpress.co.uk/skoda/kodiaq  5 üzerinden 5 yıldız
https://www.topgear.com/car-reviews/skoda/kodiaq  10 puan üzerinden 8 puan
https://www.autocar.co.uk/car-review/skoda/kodiaq 5 üzerinde 4 yıldız
http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/skoda/skoda-kodiaq-se-l-14-tsi-dsg-2017-review/  5 üzerinden 4 yıldız

Fiyatına göre çok iyi bir tercih olabilir. Bana göre tek düşündürücü tarafı DSG şanzımanı ama kodiaq ta 6 ileri yağlı tip DSG kullanmışlar belki 100 bin km ler civarında sıkıntı çıkarabilir.
Octivia da 1.0 TSI 115 HP lik motorlar kullanılmaya başlandı ve kullananlar motorun yeterli geldiğini söylüyor. Bu araçtaki 1.4 TSI 150 PS motorda yeterli gelecektir diye düşünüyorum.
Belki donanımı biraz düşük gelebilir daha üst donanımlı benzer bir araç  olarak ATECA 1.4 EcoTSI ACT 150 HP DSG   Xcellence   122.700 TL düşünebilirsiniz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1170 : Temmuz 06, 2017, 16:18:17 »
Yani şanzıman, beygir gücü, yakıt ve fiyat - kalite vb. kriterleri açısından nasıl buluyorsunuz? Açıkçası biraz detaylandırabilir misiniz?
hocam dsg her an patlamaya hazır bomba gibi. arıza riski çok yüksek.  otomatik alacaksanız honda hrv, toyota chr ( hibrit ve turbo seçeneği de var) nissan Quasghi, subaru forester, levorg veya xv modellerini de test eder ve incelerdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1171 : Temmuz 06, 2017, 16:55:15 »
Hakan bey, bunlar ne çeşit araçlar? otomobilmi?
Evet Tekin bey, piyasada mevcut araçlar. Şanzıman yağlarının sistem açılmadığı sürece değişiminin gerekli olmadığı belirtiliyor kullanım, bakım klavuzlarında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1172 : Temmuz 06, 2017, 21:27:08 »
Evet Tekin bey, piyasada mevcut araçlar. Şanzıman yağlarının sistem açılmadığı sürece değişiminin gerekli olmadığı belirtiliyor kullanım, bakım klavuzlarında.

Umarım yaygınlaşır ve takip etmemiz gereken bir iş ortadan kalkar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1173 : Temmuz 06, 2017, 22:52:38 »
Bu durumda Düz şanzımanlarda  hassas sınıfına girer. Onlarında şanzıman yağı değişim periyodları 40 bin ve ağır şartlarda daha erken.
Birkaç araca ait manuel şanzıman yağ değişim aralıkları:
https://marutistoragenew.blob.core.windows.net/msilintiwebpdf/Baleno_99011M68P05-74E.pdf Sayfa 2697331   169 bin km ya da 10 yıl
http://www.autodealertools.com/quickQuote/manuals/2007/Grand%20Vitara.pdf   sayfa 144/211 150 bin km ya da 90 ay
http://turkiye.toyota.com.tr/Files/KILAVUZ/COROLLA/COROLLA_OM12F04T_05-15.pdf sayfa 638/643 80 bin km ya da 48 ay
https://honda.com.tr/App_Assets/Guides/52b96215f18148529605bf461667171e/Civic_5K_2017.pdf sayfa 622/765 60 bin ya da 36 ay

Elbette belki daha erken yağ değişimi tavsiye eden firmalar/araçlar vardır. Benim rastgele japon araçları arasından seçip klavuzuna baktıklarım bunlar. Otomatik şanzımanlar gibi manuel şanzımanlarda çeşitlilik gösterdiğine göre onların da hassas olanları ve olmayanları ve manuel şanzımanlardan muzdarip olanlar olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1998 GLİ SPECİAL
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 228000
  • Model Yılı: '98
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1174 : Temmuz 08, 2017, 09:47:20 »
Arkadaşlar cümleten Selamun aleyküm Citroen C5 2011 model aracımı dün sattım ve aranıza bugün katıldım.Acil sizlerden mantıklı yardım bekliyorum bazı internet sitelerinde okuduğum kadarı ile frenlerin biraz zayıf olduğuna dair yakınmayı fazlaca gördüm buna istinaden 1998 gli special (abs'li) almak istersem 27 bin ve üzere fiyatlar var bunu vermek mantıklı mı yada 24 25 civarı 1995 ile 1998 arası special olmayan normal gli almak yeterli midir? kafam çok karışık ve bilgi sahibi değilim efsaneyle ilgili ama bu kasa aşığım :)) yardımlarınız için teşekkürler bugun burdayım akşama kadar :)
Mevzu bahis vatan ise gerisi teferruattır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 138000
  • Model Yılı: '01
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1175 : Temmuz 08, 2017, 12:20:54 »
Cümleten Selamün Aleyküm arkadaşlar.

2016 Kasım Aralık gibi '01 model corolla aldım. İlk aracım ve gerçek anlamda hoşuma giden bir araçtı. Arkadaşımda da vardı ve özellikle bu modelde ısrar ettim. 128.000de 3. Sahibinden aracı buldum ve aldım. Araç full orjinal sadece sol arka çamurlukta lokal boya vardı çok az. Hatta o kadar orjinaldiki arka hoparlörleri ve teybi bile üzerinde tabi değiştirdim onlarıda :)

Sonra işte klasik ilk araç hevesi amortisör değişimi, koltuk kılıfı, zart zurt lastiktir vs. 3-4 bin Tl'ye yakın masraf ettim halende kullanıyorum şuan 138.000de. Ama şu manifold hırıltısı olayı ve yağ yakma sorunu çok canımı sıkıyor. Bursada görev yapıyorum ve izne kayseriye gittim. Kayserideki ustama gösterdim hırıltı çok az gerek yok dedi ama bariz belli oluyor. Yağ yakma olayıda kronikmiş zaten sonradan öğrendim ama yapacak bişey yok.

29-30.000 TL civarında bu aracı satıp 30-40.000 tl arasında avensis almayı düşünüyorum. Aslında Auris düşünüyordum ama iç hacmi küçük vs. tarzı yorumlar olduğu için vazgeçtim. Şuan ciddi ciddi avensis düşünüyorum ama akıllandım artık.

Şimdi kıymetli arkadaşlarım, abilerim, kardeşlerim ;

Bu aracın tutulan-tutulmayan modelleri hangileri, (tercihim benzin-lpg ama dizelde olsa fena olmaz)
Kronik bir sıkıntısı varmı veya alırken bilhassa dikkat etmem gereken bir durumu varmıdır?
1.6 motorlar genelde o kasaya ağır filan demişler ama forumda okuduklarıma göre öyle bir durum yokmuş, bu durum aracın yakıtını etkiliyor mu?
Bildiğim kadarıyla avensiste vvti motor, onda da yağ yakma sorunu, manifold hırıltısı vb. Gibi durumlar oluyor mu?

Şimdilik aklıma gelen nacizhane sorular bunlar, sohbet uzadıkça yeni sorularda aklıma gelir belki, yardımlarınızı bekliyorum.

Herkese hayırlı günler.

Vesselam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1176 : Temmuz 08, 2017, 12:37:20 »
İmkanınız varsa gli special almanız tabi ki iyi olur - klima - airbag  - abs -  elektrikli ayna  -  4 cam otomatiği  gibi güzel özelikler var .Düz GLİ donanımlarda abs- klima opsiyonel diye biliyorum airbag hiç görmedim ama genel olarak güzel araçlardır temizini bulursanız kaçırmayın alın severek binersiniz hastalık yapar  13 yıl bindik oradan biliyorum frenleri  zayıftır önden çabuk kızaklar . Yol tutuş ve viraj hakimiyeti güzel araçlardır . Motor bakımı iyi yapılmış denk gelirsek hiç üzmez hem de seri araçlardır . Kadranı zorlayan hızlara sahiptirler
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1177 : Temmuz 08, 2017, 12:45:29 »
hocam avensis güzel bir araba ama 1.6'sı biraz ağır kalıyor gibi. sizin yerinizde olsam 2004-2007 arası corolla sol otomatik alır keyfime bakardım :tamam: sürüş zevki gerçekten bağımlılık yapıyor, çok seri ve atak bir araba. konforlu ve güven veriyor.  üstelik donanım olarak da çoğu sıfır araçtan daha dolu. yağ yakma sorunu da yok, ikinci eli de reşat altını gibi hemen satılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 138000
  • Model Yılı: '01
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1178 : Temmuz 08, 2017, 13:09:30 »
Hocam teşekkür ederim, onuda bi değerlendirmeye alayım o zaman. Onda da yağ yakma problemi var diye biliyordum ben, 2004lerde vs. ama madem yok tekrar bi ilanları inceleyim bari :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1179 : Temmuz 08, 2017, 13:13:51 »
Hocam teşekkür ederim, onuda bi değerlendirmeye alayım o zaman. Onda da yağ yakma problemi var diye biliyordum ben, 2004lerde vs. ama madem yok tekrar bi ilanları inceleyim bari :)
rica ederim. 2004'ün makyajlı kasadan sonra ( 8 hava yastıklı olanlarda) yağ yakma sorunu yok. gönül rahatlığıyla alın, kullanın.