Gönderen Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!  (Okunma sayısı 152744 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1140 : Temmuz 02, 2017, 11:19:01 »
selamun aleyküm beyler, 2012 bir önceki kasa fb 7 otomatik elagance aracımı satıp yeni bir araç almayı düşünüyorum. yalnız sedan ve suv araçlar arasında kararsız kaldım. düşündüğüm araçlar: 2015 otomatik corolla advance, yeni civic, 2015 mazda 3, 2014 subaru xv, nissan quashi, honda hr-v, toyota ch-r.  suv'da subarunun açık ara iyi olduğunu duymuştum ama 2. el, servis ve yedek parça sıkıntıları beni çok düşündürüyor. tecrübeli arkadaşların tavsiyesini bekliyorum.

Motorlar ne olacak şanzıman ne olacak?
Hangi sınıf istiyorsunuz onu kararlaştırılan gerekli. Mesela ben etrafta çok görülen bir araçtan nefret ediyorum. Qashqai leri bu nedenle hiç sevemiyorum.

Yeni civic eğer 1.5 turbo motorlu ise bence 2 3 adım önde olur. Aralarından iç mekan kalitesi ile mazda ayrılır.
Suv almak istesem hybrid chr alırdım. Sedanda ise ya civic turbo, yok düz atmosferik alacaksam mazda 3. 2. El alırsanız zarar ettirmez mazda.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1141 : Temmuz 02, 2017, 13:22:58 »
Motorlar ne olacak şanzıman ne olacak?
Hangi sınıf istiyorsunuz onu kararlaştırılan gerekli. Mesela ben etrafta çok görülen bir araçtan nefret ediyorum. Qashqai leri bu nedenle hiç sevemiyorum.

Yeni civic eğer 1.5 turbo motorlu ise bence 2 3 adım önde olur. Aralarından iç mekan kalitesi ile mazda ayrılır.
Suv almak istesem hybrid chr alırdım. Sedanda ise ya civic turbo, yok düz atmosferik alacaksam mazda 3. 2. El alırsanız zarar ettirmez mazda.
tam otomatik veya cvt olabilir. süspansiyonu yumuşak ve konfor odaklı olmalı. suv'da chr, hrv ve subaru xv, sedanda ise yeni civic, mazda 3 veya corolla ilk seçenekler arasında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1142 : Temmuz 02, 2017, 14:06:37 »
tam otomatik veya cvt olabilir. süspansiyonu yumuşak ve konfor odaklı olmalı. suv'da chr, hrv ve subaru xv, sedanda ise yeni civic, mazda 3 veya corolla ilk seçenekler arasında.

Konfor ilk sıradaysa c segment o zaman. Chr hrv xv büyük b segment araçlar olarak geçiyor.
Corolla nın yeni kasa güzel olsa da donanım açısından geride. En donanımlı mazda 3.
Hb de olursa astra k dize otomatik de değerlendirin derim.

Şahsen 2. Nesil sonrası geçeceğim araç tork tan dolayı ya dizel mazda 3 olurdu. Ya da benzinli otomatiklerde civic 1.5 turbo ya da astra k dizel ya da turbo benzinlisi olurdu.
İllaki suv istiyorsam 2012 cx5, ya da 2013 sonrası rav4 düşünürdüm.

Konfor daha da öncelikliyse eğer ve 90 bin TL bandına çıkacaksanız 2013 sonrası mazda 6 düşünürdüm. Ya da makyajlı kasa avensis 2.0 otomatik.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1143 : Temmuz 02, 2017, 14:55:08 »
Konfor ilk sıradaysa c segment o zaman. Chr hrv xv büyük b segment araçlar olarak geçiyor.
Corolla nın yeni kasa güzel olsa da donanım açısından geride. En donanımlı mazda 3.
Hb de olursa astra k dize otomatik de değerlendirin derim.

Şahsen 2. Nesil sonrası geçeceğim araç tork tan dolayı ya dizel mazda 3 olurdu. Ya da benzinli otomatiklerde civic 1.5 turbo ya da astra k dizel ya da turbo benzinlisi olurdu.
İllaki suv istiyorsam 2012 cx5, ya da 2013 sonrası rav4 düşünürdüm.

Konfor daha da öncelikliyse eğer ve 90 bin TL bandına çıkacaksanız 2013 sonrası mazda 6 düşünürdüm. Ya da makyajlı kasa avensis 2.0 otomatik.
öncelikle bilgileriniz için çok teşekkürler. türkiye şartları el verse dediğiniz gibi mazda 6 ve avensis mantıklı seçimler. ama vergi, yakıt ve 2. el gibi sıkıntılar insanı düşündürmüyor değil. daha önce hep sedan araç kullandım suv araçları kullananlar iki aracı konfor, güvenlik ve donanım olarak kıyaslarsa sevinirim. yeni kasa otomatik corolla, civic, chr, hrv ve subaru xv'den hangisini tercih ederdiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1144 : Temmuz 02, 2017, 15:10:54 »
öncelikle bilgileriniz için çok teşekkürler. türkiye şartları el verse dediğiniz gibi mazda 6 ve avensis mantıklı seçimler. ama vergi, yakıt ve 2. el gibi sıkıntılar insanı düşündürmüyor değil. daha önce hep sedan araç kullandım suv araçları kullananlar iki aracı konfor, güvenlik ve donanım olarak kıyaslarsa sevinirim. yeni kasa otomatik corolla, civic, chr, hrv ve subaru xv'den hangisini tercih ederdiniz?

2. El diyorsanız subaru yu da eleyin derim.
Hrv ve chr büyük b segment motorları da gayet güzel. Xv ise 13 sn lik 0-100 ü ile performansı düşük.
Suv deneyin bence. İki araç da c sedan kadar bir bagaj alanı sunamaz. Benim tercihim chr hibrit den yana. 1.2 turbo ya lpg takılıyor mu bilmiyorum. Ama çok tasarruflu bir motor olduğunu sanmıyorum. Chr konularını okuyabilirsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1145 : Temmuz 02, 2017, 15:12:17 »
Eğer uzun süre binerim diyorsanız bence d segment öneririm. Ha sıfır araç alıp 1.6 motora yüksek vergi vereceksiniz, ha 2012 2013 model d segment alıp aynı vergiyi ödeyeceksiniz. Çok fark olmaz arada.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 86 kere teşekkür etti
  • 110 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1146 : Temmuz 02, 2017, 19:26:04 »
2. El, biraz fazla yakmasi ve bagaj hacmi cok dert değilse, bunun yaninda her türlü yol koşulunda kendimi güvende hissetmek istiyorum, alinca uzun süre kullanırım diyorsaniz xv, bagaj ihtiyaci var ve imkan elveriyorsa bir büyüğü forester derim.

Subaru hiç kullanmadim ama imkanlar el verince bir sonraki aracımın forester olmasini isterim.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1147 : Temmuz 03, 2017, 14:26:00 »
Arkadaşlar hâlâ araba konusunda araştırma yapıyorum ve kararsızlık yaşıyorum. Bazı arkadaşların yüksek bütçeyle Civic gibi bir araba almaktansa, Qashqai, Superb veya Wolkswagen grubundan bir araba alma tavsiyeleri üzerine biraz daha araştırma yaptım. Suv cinsinden arabalar çok daha göz dolduruyor, eskiden beri de bu tarz bir araba alma hayalim var. Fakat sedan arabaların konforunu vermeyeceklerine de eminim. Qashqai'nin 2017 Black Edition veya Platinium serilerinin içi gerçekten dolu, iç tasarım sorununu da halletmiş gibi. 10 bin km'ye kadar 125 bin civarında ikinci elleri var. Bazıları özellikle yüksek hızlarda içeri çok ses aldığını, arazi aracı tadı verdiğini vs. söylemiş. Açıkçası bazıları öve öve, bazıları da döve döve bitiremiyor. Onda da kararsız kaldım.

Bütçem 100 - 125 bin arası. Ağırlıklı şehir içi kullanım yapacağım bir araba istiyorum. Yılda ortalama 10 bin km yapıyorum. Ayda birkaç kez 150 km'yi geçmeyen yolculukların ve yılda iki üç kez yaklaşık 1.000 km'lik aile / tatil gezilerinin dışında hep şehir içi kullanım yapıyorum. Zorunluluk dışında arazide araç kullanmam. Bagaj hacmi, diz mesafeleri önemli, küçük yaşta iki çocuğum var. Genellikle sakin bir kullanıcıyım, motorun performansı benim için ikinci planda kalıyor. Daha çok konfora önem veriyorum. İçeri ses almayan, yüksek hızda güzel bir sürüş keyfi yaşatacak, uzun süre sıkılmadan ve sorunsuz bineceğim bir aile arabası istiyorum. Navigasyon gibi iç donanım özelliklerini kullanmayı seven biriyim. Güvenlik ve konforu da ön planda tutarsak, bu bütçeyle hangi arabalara yönelmeliyim sizce?

Şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1148 : Temmuz 03, 2017, 14:35:20 »
Merhaba Orkun Bey,
Tarif ettiğiniz kıstaslara uyan bir araç : https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-peugeot-allure-ve-ekstra-kromlar-seramik-kaplama-428083720/detay
Bu araç orta donanım seviyesinde. Active paketleri sizin bütçenize uyar ancak biraz boş kalabilir. İncelemenizi öneririm. Dizel + mükemmel tam otomatik vites+ konfor...
Benzin motorlu olanları da var bütçenize uygun benzinli olanlarında daha üst paketleri de almanız mümkün. Zaten çok km yapmadığınızı belirtmişsiniz benzinlide tercih edebilirsiniz. Puretech motorun dizelden daha canlı ve atak olduğunu söylüyor kullananlar. 1,2 motor vergi avantajı da var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1149 : Temmuz 03, 2017, 15:29:56 »
Peugeot 3008 kesinlikle değerlendirilmeli, çok harika bir tasarımı. Yakından daha da güzel görünüyor araç.
Yine CX-5, Forester, uzun süreli kullanacaksınız değerlendirilebilir. Tiguan da düşünülebilir ya da Seat'ın yeni Ateca sı da gayet hoş.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1151 : Temmuz 03, 2017, 16:06:13 »
subaru levorg ve volvo v70 de değerdirilmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1152 : Temmuz 03, 2017, 16:14:38 »
arkadaşların belirttiği gibi bütçeyi zorlayabiliyorsanız suv olarak 3008 derim ben.. sedan araç olarak da yeni civic..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1153 : Temmuz 04, 2017, 01:26:04 »
Tavsiyeleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar. Peugeot 3008 hiç aklımda yokken, şu anda bayağı hevesle inceliyorum arabayı. Gerçekten dış tasarımı neredeyse suv'lar içerisindeki en göz alıcı olanı. İç donanım olarak dolu paketini almak için bütçeyi bayağı zorlamam gerekiyor. Keşke orta paketlerin de iç donanımı biraz daha dolu olsaymış.

Sizler sayesinde daha çok arabayı tanımış oldum. Şu anda aklımda dört araç var: 3008, Tiguan, Qashqai veya Tucson

Bu kadar bütçe ayırmışken dizel olmasını istiyorum. Ayrıca 1.6 motorun üstüne çıkmama gerek yok sanki. Bu anlamda 3008 ve Qashqai'ye daha yakınım. İkinci ellerini inceleyeceğim biraz, kafamda ciddi bir karşılaştırma yapacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1154 : Temmuz 04, 2017, 02:16:08 »
SUV veya CUV, bu araçlara bakarken hangi platform üzerine yapıldığını bilmek size büyük fayda sağlar. Yanlış araçları karşılaştırmamış olursunuz, nasıl bir araca bineceğinizin ip uçlarını verir.

Vpn ile linkten bakabilirsiniz, yasaklı bu ara wiki.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Crossover_(automobile)

Audi Q3           Volkswagen Group A5 platform (Audi A3)
Audi Q5/Porsche Macan   Volkswagen Group B8 platform (Audi A4)
Audi Q7/Porsche Cayenne/Volkswagen Touareg      Volkswagen Group PL71 platform
Bentley Bentayga   Volkswagen Group MLB
BMW X1   BMW 3 Series
BMW X3   BMW 3 Series
BMW X5   BMW 5 Series
BMW X6   BMW 5 Series
Chevrolet Captiva/Saturn Vue/Opel Antara   GM Theta platform
Chevrolet Equinox/Pontiac Torrent/Suzuki XL7 (Second generation)   GM Theta platform
Chevrolet Trax/Buick Encore/Opel Mokka   GM Gamma II platform
Chrysler Pacifica (CS)   Chrysler CS platform (Chrysler Town and Country/Dodge Caravan)
Citroën C4 Cactus   PSA PF1 platform
Citroën DS 6WR   PSA PF2 platform
Dacia/Renault Duster/Nissan Terrano (India)   Nissan B / Dacia B0 platform (Dacia/Renault Logan)
Dacia/Renault Sandero Stepway   Nissan B / Dacia B0 platform (Dacia/Renault Sandero)
Dacia/Renault Lodgy Stepway   Nissan C platform (Dacia/Renault Lodgy)
Daihatsu Terios/Perodua Nautica   Proprietary platform
Dodge Colt Vista 4WD   Mitsubishi Chariot
Dodge Journey/Fiat Freemont   Mitsubishi GS platform (Dodge Avenger)
DS 4 Crossback   PSA PF2 Platform
Fiat 500L Trekking   GM Fiat Small platform (Fiat 500L)
Fiat 500X/Jeep Renegade   GM Fiat Small platform (Fiat 500L)
Fiat Idea Adventure Locker   Fiat Idea
Fiat Panda 4x4   Fiat Panda
Fiat Strada Adventure Locker   Fiat Strada
Ford Edge   Ford CD3 platform
Ford Escape/Mazda Tribute/Mercury Mariner   Ford CD2 platform
Ford EcoSport   Ford B3 platform (Ford Fiesta)
Ford Explorer (fifth generation)   Ford D3 platform
Honda CR-V/Honda HR-V   Honda compact "C" platform[22] (Honda Civic)
Honda Element   Honda compact "C" platform[22] (Honda Civic)
Hyundai Creta/Hyundai ix25   Hyundai i20 (2nd generation)
Hyundai Tucson/ix35/Kia Sportage   Hyundai Elantra (J3/J4/J5)
Hyundai Santa Fe(2nd Generation or newer)/Hyundai Santa Fe Sport/Hyundai Veracruz (ix55)/Kia Sorento   Hyundai Sonata (Y4/Y5/Y6)
Infiniti EX   Nissan FM platform
Infiniti FX   Nissan FM platform (Infiniti G35)
Infiniti JX   Nissan D platform (Nissan Altima/Renault Laguna)
Jeep Compass/Jeep Patriot   Mitsubishi GS platform
Jeep Cherokee (2013-present)   Fiat Compact platform
Land Rover Discovery Sport   Ford EUCD platform
Land Rover Freelander 2/LR2   Ford EUCD platform
Lexus NX   Toyota Corolla, RAV4
Lexus RX   Toyota Camry
Lincoln MKX/Ford Edge   Ford CD3 platform (Lincoln Zephyr/MKZ, Ford Fusion)
Mahindra XUV 500   M&M 'W' Platform
Mazda CX-3   Mazda SKYACTIV platform (Mazda 2 DJ)
Mazda CX-5   Mazda SKYACTIV platform (Mazda 3 BM)
Mazda CX-7   Ford CD3 platform (Mazda 6 GG, with components from Mazda 6 GH)
Mazda CX-9   Ford CD3 platform (Mazda 6 GG)
Mercedes-Benz GLK-Class   Mercedes-Benz W204 (C-Class)
Mercedes-Benz M-Class (second generation)   E-Class platform
Mercedes-Benz GL-Class   Mercedes-Benz M-Class
Mercedes-Benz R-Class   Mercedes-Benz M-Class
Mini Countryman/Mini Paceman   R60 platform (MINI and BMW components)
Mitsubishi ASX (RVR/Outlander Sport)/Citroën C4 Aircross/Peugeot 4008   Mitsubishi GS platform (Mitsubishi Lancer)
Mitsubishi Endeavor   Mitsubishi Galant
Mitsubishi Outlander Mk2 and newer/Citroën C-Crosser/Peugeot 4007   Mitsubishi GS platform (Mitsubishi Lancer)
Nissan Juke   Nissan B platform (Nissan Versa/Micra)
Nissan Murano   Nissan D platform (Nissan Altima/Renault Laguna)
Nissan Pathfinder (4th generation)   Nissan D platform (Nissan Altima/Renault Laguna)
Nissan Rogue/Nissan Qashqai (Dualis)/Renault Koleos (Renault-Samsung QM5)   Nissan C platform (Nissan Sentra/Renault Mégane/Scénic)
Nissan X-Trail   Nissan C platform (Nissan Sentra/Renault Mégane/Scénic)
Opel Insignia Country Tourer   GM Epsilon II platform (Opel Insignia)
Peugeot 207 SW Outdoor   PSA PF1 platform
Peugeot 2008   PSA PF1 platform
Peugeot 3008   PSA PF2 platform
Pontiac Aztek/Buick Rendezvous   GM U platform
Range Rover Evoque   Ford EUCD platform
Renault Captur/Renault Samsung QM3   Nissan B platform (Renault Clio)
Renault Kadjar   Renault-Nissan CMF platform (Nissan Sentra/Renault Mégane/Scénic)
Renault Scénic RX4   Renault/AMC Compact platform (Renault Scénic)
Renault Scénic Conquest/XMOD   Nissan C platform (Nissan Sentra/Renault Mégane/Scénic)
Saab 9-3X   GM Epsilon platform
Saab 9-4X   GM Theta Premium platform
Škoda Kodiaq   Volkswagen Group A5 platform
Škoda Octavia Scout   Volkswagen Group A5 platform
Škoda Yeti   Volkswagen Group A5 platform
Subaru XV Crosstrek   Subaru Impreza fourth generation
Subaru Forester   Subaru Impreza
Subaru Outback   Subaru Legacy
Subaru Tribeca   Subaru Legacy
Suzuki Aerio SX   Suzuki Esteem
Suzuki SX4/Fiat Sedici   modified Suzuki Swift platform
Tata Aria   Tata Indigo Manza
Tesla Model X   Tesla Generation II Platform
Toyota Matrix   Toyota E platform (Toyota Corolla)
Toyota RAV4   Toyota E platform (Toyota Corolla)
Toyota Venza   Toyota K platform (Toyota Camry)
Toyota Highlander/Kluger   Toyota K platform (Toyota Camry)
Volkswagen CrossPolo   Volkswagen Group A0 platform (Volkswagen Polo)
Volkswagen CrossGolf   Volkswagen Group A5 platform (Volkswagen Golf Plus)
Volkswagen Passat AllTrack   Volkswagen Group B6/B7 platform (Volkswagen Passat)
Volkswagen CrossTouran   Volkswagen Group A5 platform (Volkswagen Touran)
Volkswagen Tiguan   Volkswagen Group A5 platform (Volkswagen Golf)
Volvo XC60   Ford EUCD platform
Volvo XC70   Ford EUCD platform
Volvo XC90 (before September 2014)   Ford D3 platform (Volvo S80)
Volvo XC90 (September 2014 and later)   Volvo Scalable Product Platform (SPA)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1155 : Temmuz 04, 2017, 05:20:10 »
Tavsiyeleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar. Peugeot 3008 hiç aklımda yokken, şu anda bayağı hevesle inceliyorum arabayı. Gerçekten dış tasarımı neredeyse suv'lar içerisindeki en göz alıcı olanı. İç donanım olarak dolu paketini almak için bütçeyi bayağı zorlamam gerekiyor. Keşke orta paketlerin de iç donanımı biraz daha dolu olsaymış.

Sizler sayesinde daha çok arabayı tanımış oldum. Şu anda aklımda dört araç var: 3008, Tiguan, Qashqai veya Tucson

Bu kadar bütçe ayırmışken dizel olmasını istiyorum. Ayrıca 1.6 motorun üstüne çıkmama gerek yok sanki. Bu anlamda 3008 ve Qashqai'ye daha yakınım. İkinci ellerini inceleyeceğim biraz, kafamda ciddi bir karşılaştırma yapacağım.
Orkun Bey ben olsam Tiguan'ı DSG, Tucson'u da DCT şanzımanı yüzünden direk elerdim. Qashqai ise DSG ve DCT ye göre sorunsuz olan CVT şanzıman kullanıyor ama bu şanzımanda performansı törpülüyor. DSG ve DCT şanzıman performans anlamında CVT ye göre çok iyi. 3008 deki şanzıman eski nesil sorunsuzluğu ile bilinen tork konvertörlü şanzıman. Toyota'ya şanzıman üreten Japon Aisin firmasının üretimi bir şanzıman. Peugeot dizel motorları zaten çok tutumlu ve sorunsuz. Puretech motor ise ödüllü bir motor. Peugeot'u sevmem ama adamlar bu araçta hakikaten çok iyi iş çıkarmışlar. Bana göre bir tek sorunu var ikinci eldeki değer kaybı. Alınacaksa ikinci el olarak alınmalı. Test sürüşü yapmanızı öneririm. Hele birde GT Line donanımlısına binerseniz sanki uçağın kokpitine binmiş gibi hissediyor insan :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1156 : Temmuz 04, 2017, 14:41:09 »
Binek araçlarda CVT'nin performans üretmemesi gibi bir durum yok.

CVT şanzıman ile AT şanzımanın ortak noktası, her ikisininde Tork Konvertör kavramaya sahip olmasıdır.
Bu, hafif eğimlerde geri kaçırmama, daha seri ve yumuşak vites değişimi ve eskimeyen kavrama sistemi anlamına gelir.
AT şanzımanlarda vites kutusunda klasik oranlı dişliler bulunurken ağırlık fazladır.
Buna karşı CVT şanzımanın vites kutusunda 2 adet kasnak ve kayış bulunur, çok daha hafif ve arıza çıkartması neredeyse imkansızdır. CVT vitesler AT viteslere oranla çok daha hızlı ve yumuşak gerçekleşir, bu sebeple bilmeyenler "sonsuz viteslidir" diye tabir ederler. Mevcut en mükemmel binek araç şanzımanıdır.
Toyota Hybrid'lerde kullanılan e-CVT şanzımanlarda kavrama da bulunmamaktadır ve gerçekten sonsuz vitesli olan tek şanzımandır, gelecekte tüm otomobiller Hybrid olacaktır.

MMT ve DSG'den sonra çok yakında 3 kavrama + vites dişli kutusu olanlar piyasaya çıkacaktır, MMT ve DSG'ye oranla vites değişimleri çok daha yumuşak ve hissiz gerçekleşirken, şehir içi ağırlıklı kullananlar için mekanik sorunları bitmeyecektir diye düşünüyorum.

Forumumuzdan Citroen marka veya DSG şanzımanlı başka markalar alıp kısa sürede satanların varlığı bu marka ve teknolojiye yanaşılmaması gerektiğinin bir göstergesidir.

Uzun yol ağırlıklı kullanıyorsanız, MMT/MM veya DSG, fakat şehir içi ağırlıklı kullanıyorsanız AT veya CVT.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1157 : Temmuz 04, 2017, 15:31:03 »
Tekin Bey https://www.youtube.com/watch?v=nFdLrPp3kpE  videodaki CVT şanzımanın sesini dinleyin. Evet bence performansı törpülüyor araç bağırıyor ama gitmiyor bunu sadece ben söylemiyorum kullananların çoğu bu şekilde söylüyor https://youtu.be/ZLslNGl9CS4?t=7m5s
CVT için arıza çıkarması imkansız cümlesi  biraz iddialı olmuş. Bizzat Honda servisinden aldığım bilgi : "Abi bu şanzıman çok hassas özellikle yağ değişimlerine dikkat etmezsen eline alırsın". Bir dönem Honda hrv ve jazz kullanıcılarının da cvt ile alakalı problemleri olduğunu biliyorum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1158 : Temmuz 05, 2017, 00:31:06 »
Tekin Bey https://www.youtube.com/watch?v=nFdLrPp3kpE  videodaki CVT şanzımanın sesini dinleyin. Evet bence performansı törpülüyor araç bağırıyor ama gitmiyor bunu sadece ben söylemiyorum kullananların çoğu bu şekilde söylüyor https://youtu.be/ZLslNGl9CS4?t=7m5s
CVT için arıza çıkarması imkansız cümlesi  biraz iddialı olmuş. Bizzat Honda servisinden aldığım bilgi : "Abi bu şanzıman çok hassas özellikle yağ değişimlerine dikkat etmezsen eline alırsın". Bir dönem Honda hrv ve jazz kullanıcılarının da cvt ile alakalı problemleri olduğunu biliyorum.

1.Videoda CVT şanzıman sesini duyamadım, 6 bin devire sabitlenen motor sesinden başka bir şey yok.
Eğer böyle araç kullanılacaksa MMT/DSG veya 3 kavrama şanzımanlardan şaşmamak gerekir, çok daha performanslılar, aynı F1'deki gibi.
Eğer günlük binek araç kullanıyorsa en mükemmeli ve sorunsuzu, Tork Konvertörlü CVT'dir. 2. videodaki arkadaş tüm videolarında CVT için olumsuz yorumlarda bulunsada bu onun alışkanlıklarına ters geldiğindendir. Oysa ben Honda Civic CVT aldıktan sonra BMW ve Porschelerle kapışmaktan bahsetmeye başladım. CVT'yi sakın küçümsemeyin zira her geçen gün her marka kullanmaya başlıyor.
O Honda servisçisinin dediğine bakmayın.. sanayilerimiz, yağını zamanında orjinali ile değiştirmediği için düz şanzımanı ve her türden otomatik şanzımanı kırılmış araçlarla dolu.

3,5 Yıl Yaris Hybrid e-CVT kullandım, sorun yaşamadım.
3.5 Yıldır babamda Corolla CVT var hala sorunsuz çalışıyor.
Şu an Honda Civic ile 5 bin km yaptım, 1 milyon km'yi sorunsuzca tamamlayacağına inanıyorum (bende kalırsa).
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler Buraya!
« Yanıtla #1159 : Temmuz 05, 2017, 07:25:03 »
1.Videoda CVT şanzıman sesini duyamadım, 6 bin devire sabitlenen motor sesinden başka bir şey yok.
Eğer böyle araç kullanılacaksa MMT/DSG veya 3 kavrama şanzımanlardan şaşmamak gerekir, çok daha performanslılar, aynı F1'deki gibi.
Eğer günlük binek araç kullanıyorsa en mükemmeli ve sorunsuzu, Tork Konvertörlü CVT'dir. 2. videodaki arkadaş tüm videolarında CVT için olumsuz yorumlarda bulunsada bu onun alışkanlıklarına ters geldiğindendir. Oysa ben Honda Civic CVT aldıktan sonra BMW ve Porschelerle kapışmaktan bahsetmeye başladım. CVT'yi sakın küçümsemeyin zira her geçen gün her marka kullanmaya başlıyor.
O Honda servisçisinin dediğine bakmayın.. sanayilerimiz, yağını zamanında orjinali ile değiştirmediği için düz şanzımanı ve her türden otomatik şanzımanı kırılmış araçlarla dolu.

3,5 Yıl Yaris Hybrid e-CVT kullandım, sorun yaşamadım.
3.5 Yıldır babamda Corolla CVT var hala sorunsuz çalışıyor.
Şu an Honda Civic ile 5 bin km yaptım, 1 milyon km'yi sorunsuzca tamamlayacağına inanıyorum (bende kalırsa).
Yanlış ifade etmişim kastettiğim motor sesidir sizde anlamışsınız zaten. Yeri geldiğinde o şekilde de kullanmak gerekebiliyor. Özellikle uzun yolda sollamalarda aracın ani ivmelenmesine ihtiyaç duyuluyor. CVT şanzımanı küçümsemiyorum ancak çalışma karakteristiği en azından bana uymuyor. Şimdiye kadar kullandığım ve test etmiş olduğum hiçbir CVT şanzımanlı araca alışamadım. Sevenleri illaki vardır. DSG yide öven çok kişi var.
Ben Honda servisindeki arkadaşın doğru söylediğine inanıyorum https://honda.com.tr/App_Assets/Guides/52b96215f18148529605bf461667171e/Civic_5K_2017.pdf sayfa 619 da Şanzıman Hidroliği Değişim aralığı 40 bin km olarak belirlenmiş. Ayrıca sizin gibi sıcak iklim koşullarında araç kullananlar içinde * ile ağır bakım koşulları uygulanacağı belirtilmiş. Ağır bakım koşullarında herhalde 30 bin km de bir değişim yapın diyeceklerdir. Demek ki hakikaten biraz hassas. Belki sizde biliyorsunuzdur bazı sanayici abilerimiz Toyota tam otomatik şanzımanlı araçlar için "abi bunun yağı ömürlük değişmesine gerek yok" derler. https://www.toyota.com/t3Portal/document/om-s/OM12815U/pdf/OM12815U.pdf sayfa 285 de yazılanlar da  sanki bu abilerimizi doğrular nitelikte. Yazılanlardan anladığım kadarıyla yağ değişimini aksatsanız dahi sorun yaşama ihtimali bu tip şanzımanlarda çok düşük. Şimdiye kadar sizin sorun yaşamamış olmanız hiç sorun yaşanmadığı anlamına gelmiyor, ayrıca arkadaşa verdiğim cevapta CVT nin daha az sorunsuz olduğunu, performansı törpülediğini belirtmiştim.  İnşallah bu aracınızda da sorun yaşamazsınız. Arkadaşım 3 yıldır DSG li bir araç kullanıyor ve hiç sorun yaşamadı ama bu DSG nin sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor. Evet CVT şanzıman daha az sorunsuz, yakıt tüketimine olumlu etkisi olan, hafif, maliyeti ucuz olan bir şanzıman. Konfor odaklı kullanım tercih eden, sakin kullanan kişilerin seveceği türden bir şanzıman.