Gönderen Konu: corolla 1.33 yokuşta zorlanma  (Okunma sayısı 37358 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #60 : Ekim 11, 2015, 23:51:40 »
Evet var Opel Astra J Hem de 1.6 [emoji23]
Opel Astra hariç abi :D O da 55 e yaklaştı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #60 : Ekim 11, 2015, 23:51:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #61 : Ekim 14, 2015, 01:05:20 »
Hayır devri arttırmıyor 6500 sabit devirle hızlanıyor araç CVT de, manuelde bütün gücünü kullanıyor

Deneyebilir misiniz? Araç çalışmazken gaz pedalına sonuna kadar basın, sonra bi kademe daha basmaya çalışın tık etmesi lazım
yani devri artıyor atıyorum düz yolda giderken 2500 3000 devir bandında giderken, kick down yaptığınızda(yani gazın altındaki düğmeye bastığınızda) direk devri sonuna alıp hızlanması lazım araç. kesiciye genelde girmez otomatikler bir üst vitese geçer. manuelde ise durum sizdedir. bastığınızda gaz pedalı halıya değer ve araba kesiciye girene kadar devir çevirir siz bir üst vitese atmadığınız sürece hızlanmaya devam etmez yok corolladan başka arabalarada sürekli biniyorum otomatikler genelde böyle ama kick downa sahip bir manuel daha önce görmedim zaten kontrol sizde neden tuşla yapay bişey koysunlar.
2015 COROLLA ADVENCE
2005 YARİS SOL A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #62 : Ekim 14, 2015, 17:55:43 »
Mevzu kesici değil ki. Ani hızlanmak istediniz çok acil bir durum dip gaz yaptınız ama yeterince hızlanmadığını sezdiniz, kickdown tuşuna bastınız sizi dip gazdan daha çabuk ileri atacaktır.
Her otomatik bir değildir, CVT şanzımanda kick down yapılınca 6500 devirde sabitler.
Hondanın tam otomatik şanzımanı kesiciye giriyor merak etmeyin :)

Neyse, 1.33 kullanıcısı olup Kickdown tuşunu deneyen oldu mu?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ŞAMPİYON GALATASARAY
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 4000
  • Model Yılı: '15
  • 166 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #63 : Ekim 14, 2015, 18:05:25 »
Mevzu kesici değil ki. Ani hızlanmak istediniz çok acil bir durum dip gaz yaptınız ama yeterince hızlanmadığını sezdiniz, kickdown tuşuna bastınız sizi dip gazdan daha çabuk ileri atacaktır.
Her otomatik bir değildir, CVT şanzımanda kick down yapılınca 6500 devirde sabitler.
Hondanın tam otomatik şanzımanı kesiciye giriyor merak etmeyin :)

Neyse, 1.33 kullanıcısı olup Kickdown tuşunu deneyen oldu mu?
ortalama yakıt değerini düşürmeye çalışıyorum  o yüzden denemedim ben hiç :):)
.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #64 : Ekim 14, 2015, 19:29:46 »
1.33 Corolla da king down tuşu yok gaz pedalının altında. Ama özellikle rampa çıkarken rampasına göre bir veya iki vites küçültüp devir yükselttiğim oldu.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #65 : Ekim 14, 2015, 20:27:51 »
Mevzu kesici değil ki. Ani hızlanmak istediniz çok acil bir durum dip gaz yaptınız ama yeterince hızlanmadığını sezdiniz, kickdown tuşuna bastınız sizi dip gazdan daha çabuk ileri atacaktır.
Her otomatik bir değildir, CVT şanzımanda kick down yapılınca 6500 devirde sabitler.
Hondanın tam otomatik şanzımanı kesiciye giriyor merak etmeyin :)

Neyse, 1.33 kullanıcısı olup Kickdown tuşunu deneyen oldu mu?
Ben 1.33 Cvt Yariste Denedim. Araba Kaanın dediği gibi 6500 sabitleniyor. Ve hız hızlı ve stabil bir şekilde artıyor. Manuel de  şanzıman dişli oranlarının kendi kendine değişmesi mümkü  olmadığı için olacağını sanmıyorum. Ama uygun viteste dip gaz yapıldığında daha fazla yakıt harcanacağı için varmış gibi gissedilebilir.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #66 : Ekim 16, 2015, 23:22:57 »
bence çok güzel anlatmış konuyu....okumak anlamak lazım..

http://mertcanaytar.blogcu.com/otomobillerde-tork-nedir-ne-ise-yarar/6301952

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #67 : Ekim 17, 2015, 07:51:54 »
 Sitemizde tork konusu ayrıntılı şekilde işlenmişti değişik konular altında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #68 : Kasım 14, 2015, 16:39:21 »
1 saat önce rampa,yukari 5 kişi full,bagaj,çıkmak zorunda kaldım  yanlız geri geri debriyaj balatasindn çok koku geldi bisey olmuşmudur araç 6000-kmde 1.33  başına bisey geliri yine az önce baktm koku hala var normalmi hemen bitermi debriyaj
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #69 : Kasım 14, 2015, 17:20:58 »
1 saat önce rampa,yukari 5 kişi full,bagaj,çıkmak zorunda kaldım  yanlız geri geri debriyaj balatasindn çok koku geldi bisey olmuşmudur araç 6000-kmde 1.33  başına bisey geliri yine az önce baktm koku hala var normalmi hemen bitermi debriyaj

bir defada bir şey olmaz merak etmeyin, ancak sürekli maruz kalmaması lazım, Dik rampalarda el freni kullanmak en sağlıklısıdır. Daha hafif eğimlerde yokuş kalkış desteğini kullanın.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #70 : Kasım 14, 2015, 18:45:53 »
bir defada bir şey olmaz merak etmeyin, ancak sürekli maruz kalmaması lazım, Dik rampalarda el freni kullanmak en sağlıklısıdır. Daha hafif eğimlerde yokuş kalkış desteğini kullanın.
İlk defa böyle birşey geldi başıma toyotalarin baskı balataları genelde koku yaparmış doğrumu bi tandikta verso var patinajda bile koku geliyor dedi
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Ne mutlu Türküm diyene
    • TurkSpace
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4580
  • Model Yılı: '15
  • 52 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #71 : Kasım 14, 2015, 19:46:30 »
aynı sorunu(sorun değilmiş) burda bende 1.6 corollam için açmıştım fakat verilen bilgiler ışığında şunu öğrendim rampa da düşük devir yani minimum 3000 devirin altına düşmeyeceksin araçlarımız atmosferik motor olduğu için devir severmiş..denedim oldu :) 3000 devirin altına düşürmüyorum rampada aracı zamanında vites düşürüyorum sorun olmuyor artık..Sorunmu var acaba dediğim durum sorun değilmiş arabayı tanımamakmış bunu öğrendim herkeze teşekkür.ederim
En iyi nasihat,İyi örnek olmaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #72 : Kasım 15, 2015, 14:45:04 »
Yoldam geldim kaputu açınca hafif baskı balata kokusu var  normal mi
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #73 : Kasım 17, 2015, 15:28:15 »
Balata hamurunun, asiri surtunme kaynakli asiri isinip, asinmasindan kaynakli bu. Cok tekrarlanirsa debriyaj balatasi cabuk incelir, ayrica asiri isidan ozelligini kaybeder. Aytac yoneticimizin de belirttigi gibi el frenini ya da yokus kalkis destegi kullanmaktan cekinmeyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 37000
  • Model Yılı: '14
  • 31 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #74 : Kasım 17, 2015, 16:03:39 »
hepimizin ana konusu olarak rampada cıkıslar geliyor anlasılan Forumda sorulan konu baslıklarının yuzde 60 lider baslıgı ve karara baglanan tek sey var eger son donem toyotanız varsa devri 3500 altına dusurmeyeceksın ve motorun ben burdayım dıye bagırdıgını duyacaksın  :D :D
Aslında arabaların ya servis kıtapcıklarında yada satılırken satıs temsılcısı tarafından son kullanıcıya soylenmesi gereken ana konu bu galiba  :rofl:
2014 Corolla Touch (navisiz :( ) 1,6 Manuel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #75 : Kasım 17, 2015, 18:51:32 »
 Tek eksik 500 lira maaliyeti olmayan TURBO. Başka da bir eksiğimiz yok evel Allah...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #76 : Kasım 19, 2015, 08:59:29 »
Bodrumdaki yokuşlarda çıkamazsınız o zaman :o
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #77 : Kasım 19, 2015, 09:13:18 »
1.33 lerde rampalara yaklaşırken devir yükseltilirse sorun yaşanmaz, burada aracın gücünü bilinip ona göre davranılırsa rampa falan sorun olmaz. Ayrıca genel olarak 3500 devirin altında kullanılmaması gerektiği yönündeki görüşe katılmıyorum, ister 1.33 ister 1.6 olsun eco 2500-3000 devirde de ekonomik sürüş sağlanmakta.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #78 : Aralık 01, 2015, 19:19:52 »
1.33 lerde rampalara yaklaşırken devir yükseltilirse sorun yaşanmaz, burada aracın gücünü bilinip ona göre davranılırsa rampa falan sorun olmaz. Ayrıca genel olarak 3500 devirin altında kullanılmaması gerektiği yönündeki görüşe katılmıyorum, ister 1.33 ister 1.6 olsun eco 2500-3000 devirde de ekonomik sürüş sağlanmakta.
1.33'de rampa çıkıpta ekonomiklik yakalamanın imkanı yoktur, 2500-3000 devirde zaten rampa tırmanamıyor ve mecbur 3500'ün  üstüne çıkılmalı buda ekonomiyi yerle bir ediyor. Aslında kalıbına göre kötü bir motor değil yeter ki devrini bil, ben Pozantı yokuşunu çok çok yasak olan bir hızla çıktım.
 Ama bir süre sonra hatta kısa bir süre bu motor adamı sıkıyor kasıyor. İstisnalar da var tabi Burak Atılgan abimiz gibi :) Abi ben ısrarla turbo motora geçilmesini diliyorum başka da bir şey demiyorum, Toyota kesinlikle çok kaliteli bir marka...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #79 : Aralık 01, 2015, 20:53:12 »
1.33'de rampa çıkıpta ekonomiklik yakalamanın imkanı yoktur, 2500-3000 devirde zaten rampa tırmanamıyor ve mecbur 3500'ün  üstüne çıkılmalı buda ekonomiyi yerle bir ediyor. Aslında kalıbına göre kötü bir motor değil yeter ki devrini bil, ben Pozantı yokuşunu çok çok yasak olan bir hızla çıktım.
 Ama bir süre sonra hatta kısa bir süre bu motor adamı sıkıyor kasıyor. İstisnalar da var tabi Burak Atılgan abimiz gibi :) Abi ben ısrarla turbo motora geçilmesini diliyorum başka da bir şey demiyorum, Toyota kesinlikle çok kaliteli bir marka...

Geçsin tabi ki. Geç bile kaldı. Ama hep derim, bu motoru bilerek aldıysan ve dilinden anlıyorsan hiç bir sorun yaşamazsın. BU arada, ben bizim eve arka taraftan gelen kestirme bir yokuş var. Akşamları trafikden kaçmak için orayı kullanırım. O yokuşa 1 ile girerim ve 3000 - 3200 devir gibi vites değiştirip 2'ye atarım ve 2'ye atarken gaz veririm ve 2500 devir de 2. vites ile zorlanmadan çıkarım o yokuşu. Ha, 2. vites ile çıkarken o yokuşu gazı kökleyip fişekleyim olayı olmuyor o ayrı. Ancak yokuşun zirvesinde tatlı eğime geçip düzlüğe doğru ilerlerken de 3'e atıyorum gayet sorunsuz. Ve ben o yokuşu hafta sonları 3 kişi ile de bu şekilde çıkabiliyorum. Dediğim gibi, uygun devir ve uygun vites. Bu zaten bütün arabalar için geçerli.
Yokuş da kalkarken mesela, yokuş kalkış desteğini kullanmıyorum fazla. Çok dik yokuşlarda kullanırım o kadar. Hatta yokuş da kalkarken ben misal ; yokuş yukarı kırmızı ışık yandı ve durdum. Ayak frende. Boşa aldım vitesi. Yeşil yandı diyelim. Boştayken vites, sağ ayağımı frenden çektiğim anda sol ayağımla debriyaja basıp 1. vitese takıp gaz verip kalkıyorum ve hepsi aynı anda oluyor. EN fazla 1 cm. kayıyor ve bu da normal.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!