Gönderen Konu: corolla 1.33 yokuşta zorlanma  (Okunma sayısı 37353 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #40 : Ekim 05, 2015, 18:12:53 »
Çoğu kişi benim yorumlarımı merak ediyordur eminim ki. İstanbula gittik yeni geldim Araba devirli çıktığı zaman emin olun ki yokuşu dik yokuşu YÜKSEK HIZ ilede çıkıyor YÜKSEK HIZ  dik yokuşa gelmeden hızım YÜKSEK HIZ  civarıydı çıka çıka YÜKSEK HIZ'ye düştü YÜKSEK HIZ ile yokuşu çok rahat çıktı. biz çok fazla şehirler arası giden aile değiliz şehir içinde eşe dosta giden insanlarız ayda yılda bir antalya veya erzincan veya istanbul gibi yerlere gideriz. roll yapacak halimizde yok bu yüzden bu yeterli geldiğini anladım. yalnız üstündeki lastikler fabrika çıkışlı turanza ondan mı kaynaklı bilmiyorum ama. YÜKSEK HIZ'dan sonra lastikler çok fazla yolu hissettiriyor lastiklerin dişleri mi çok büyük kalın veya lastik mi dandik bilmiyorum. Şimdi almanyadaki akrabamız türkiyeye tatile geldi antalyaya gidecekler tekirdağ-istanbul-antalya.  Full bağaj 5 kişiler 5 kişiler ama almanyada yaşayanlar bilirsiniz kalıplı olup gelirler :D amcam 100 kilo bir kuzenim 95 kilo  diğeri 80 kilo  diğeri 65 kilo teyzemde 76 kilo birde 5 yaşında küçük kızımız var ve full bağaj dolu tıklım tıklım geldiklerinde antalya otel dönüşünde nasıl performansını soracağım :)

EDİT: Lütfen hız kurallarına dikkat edelim

Toyota Club Türkiye

corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #40 : Ekim 05, 2015, 18:12:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #41 : Ekim 05, 2015, 19:18:13 »
Acayibinize gitmesin ama ben 1,6'yı da hiç beğenmedim. O da düşük devirlerde cansız. O eski 97 Corolla'm neydi öyle, dizel gibi mübarek 4000 devire kadar şahlanıyordu. Şimdikilerin tadı yok ama şunu da söylemeliyim bunda Toyota'ya laf söyleyemiyorum çünkü efsane kasa da üretilen motor da Toyota'ya ait. Demek ki istediklerini rahatlıkla yapabiliyorlarmış.
 Çoğu kişi şikayet etse de ben 1,4 d4d'nin performansından aşırı memnundum. Passat 1.6 tdi'den bile daha keyifli geliyordu bana.  İşin özeti her insanın zevki, istekleri ve aradığı şey kendine hastır. Bazen çok saçma bir araç bile bir insanın bütün isteklerini karşılayabilir.

 Konuyu açan arkadaşımız Anıl sen ne diyorsun 1,33 konusunda son olarak ! :)

valvematic olayı bu zaten. düşük devirde ekonomi. hatta gaz pedalını bile ilk kısımları hissiz olarak ayarlamışlar. ilk defa kullananların çoğu stop etti. 1.33 lt valvematic olsaydı çoğu kişi tercih etmezdi. neyse ki vvt-i. düşük devirde valvematic vvt-i gibi gitmiyor ama ekonomi yönünden başarılı. 132 atı da ihtiyacınız olduğunda yakıttan feragat ederek kullanabiliyorsunuz. kaldı ki atmosferik bir 1.6 lt motor için 132 hp oldukça başarılı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #42 : Ekim 05, 2015, 20:10:05 »
Anıl AKCA ; rampa çıkarken diyelim ki 6. vites / Yüksek Hız ile çıkıyorsun ve shift aşağı ok yandı yani vites küçült dedi. Dikkate alma, 6 ile çık o E-5 veya TEM rampasını. Çıkar devirden düşmediği sürece. Çünkü bazen o sihfti beklemeden vites büyütüyorum neden vites değiştirdin der gibi aşağı ok gösteriyor. Oysa düz yol ve gayette devirinde gidiyorum. Shift bazen illa benim dediğim olsun der arabayı hisset yeter, bazı durumlarda aldırma.

Edit: Lütfen hız limitlerine dikkat edelim
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #43 : Ekim 05, 2015, 20:44:26 »
Anıl Akca'nın yazdıklarını ben var anlamak,çok hoşuma gitmek,gülmek.Anıl Türkçe kurallarını hiç dikkate almamak.Antalya,Erzincan,İstanbul gibi yerlere gitmek.Ben var gülmekten ölmek. :rofl: :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #44 : Ekim 05, 2015, 21:06:03 »
Küçük hacimli düz şanzımanlı motorlarda ihtiyaç varsa motor devri 6.000 olarak çevrilir ve sonra bir üst vitese geçilir.

Yokuşun eğim derecesine ve sürmek istediğiniz sürate göre max devir sayısı isteğinize bağlıdır.

Küçük hacimli motorlar çekmiyor diye bir şey yoktur.

Küçük hacimli otomatik şanzımanlı motorlarda da vites yine yokuşun eğim derecesine göre alt sayılara çekilmelidir. Kickdown işe yaramaz.
Kickdown sadece düz yolda orta süratlerde görev gören bir işlevdir. 5. vites ile 100km/h giderken kickdown yapıp 4. vitese düşülür ve 120km/h hıza daha çabuk erişilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #45 : Ekim 05, 2015, 21:12:59 »
bizde hyundai accent vardı 2000model 1.3 motoru vardı gitmez diye bişey yoktu gaza basmaktan korkmadan devirli her bayırı çıkıyordu ama çok yakıyodu :D
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #46 : Ekim 05, 2015, 21:14:06 »
Ya her araba gider de.Gitmek var gitmek var.At var at var. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #47 : Ekim 05, 2015, 21:26:40 »
bizde hyundai accent vardı 2000model 1.3 motoru vardı gitmez diye bişey yoktu gaza basmaktan korkmadan devirli her bayırı çıkıyordu ama çok yakıyodu :D

Hyundai benzinli yada diesel motorları herzaman diğer markalara göre biraz daha fazla yakar.

Örneğin, dik yokuşlarda tam yüklü 6.000d/d kullanmış olduğum 1.3 Suzuki Swift uzun yolda 5.L/100km olarak yakıt tüketim değerleri çıkartırdı. Küçük hacimli motorlar büyük vitesle 3.500 devir altına düştüklerinde fazla tüketmeye başlarlar.

O nedenle kitapçıklardaki tork üretme devir aralıklarının ne olduğuna bakmalı ve küçük değerin altına inilmeden bir alt vitese geçilmelidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #48 : Ekim 05, 2015, 22:01:51 »
Kısaca Anıl AKCA, böyle forum sayfalarında gider mi gitmez mi gibi sorular veya konular ile anlaşılmaz bu durum. Kullanacaksın, göreceksin. Ben memnunum, bana göre gidiyor. Gitmese 2 kere Bodrum ve hatta Marmaris yapamazdım . Bir başkasına göre gitmez mesela. Kimine göre 1.6 hafif kalır 2.5 motor aşağısı kesmez mesela. Tabi bir arabanın gidip gitmemesinde en önemli faktör sürücü olayı. 3.0 motora sahip araba ile gidemeyen hatta koca Range Rover ile karlı havada gidemeyip kayanlar da var. Kısaca mühendis olup insan olamayan olduğu gibi çaycı olup insan olanlar var. Boş ver gidiyor mu gitmiyor mu kullan keyfine bak.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #49 : Ekim 09, 2015, 17:40:36 »
2015 temmuz 2 da 1,33 aldım. şu an araç 6000 km de. uzun yol , kısa yol , yokuş , iniş hepsini full dolu bagaj
vs tüm olasılıklarda denedim. Denemedim yol yaptım. performans olarak yeterli geldi. tabiki yüksek torklu
güçlü bir araçla karşılaştırmayın.
4 kişilik bir aile için ideal geldi bana. tek dezavantajı tork değerinin düşük olması (hızlanma problemi)
konfor yol tutuş şu an için 9 numara diyebilirim.
bakıldığında toyotanın türkiye de performans aracı zaten yok. performans aracı istenirse
jetta 1.4 tsi  vb araçlara yönelmek lazım. bu sorunun üstüne yazamam ama karşılaştırmaları yaptım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #50 : Ekim 09, 2015, 22:41:16 »
Aynen öyle toyota nın Türkiyede performanslı aracı yok ama adamlar yıllardır aile aracı reklamı yapıyolar satılıp satılmamasına değil sorunsuzluk sürdürmeye çalışıyolar yeni corollada pek başarılı olamadılar sorunları var malesef :D bu arada yılın en değerli otomobil markası yine Toyota :)
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #51 : Ekim 09, 2015, 22:52:44 »
2015 temmuz 2 da 1,33 aldım. şu an araç 6000 km de. uzun yol , kısa yol , yokuş , iniş hepsini full dolu bagaj
vs tüm olasılıklarda denedim. Denemedim yol yaptım. performans olarak yeterli geldi. tabiki yüksek torklu
güçlü bir araçla karşılaştırmayın.
4 kişilik bir aile için ideal geldi bana. tek dezavantajı tork değerinin düşük olması (hızlanma problemi)
konfor yol tutuş şu an için 9 numara diyebilirim.
bakıldığında toyotanın türkiye de performans aracı zaten yok. performans aracı istenirse
jetta 1.4 tsi  vb araçlara yönelmek lazım. bu sorunun üstüne yazamam ama karşılaştırmaları yaptım.


Tabi performanslı aracı yok ama en performansız olan Corollanın hangisi olduğu da belli. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #52 : Ekim 11, 2015, 02:04:58 »
1.33 kullanıcılarına bir sorum olacak merakımdan
aracınızda gaz pedalının altında kick-down tuşu var mı?
gaz pedalına dibine kadar basın. sonra bir kademe daha dibe itin tık ediyorsa vardır. ani hızlanmalarda kullanabilirsiniz

o tuş sadece otomatiklerde var benim aracımda da yok 1.6 manuel
2015 COROLLA ADVENCE
2005 YARİS SOL A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #53 : Ekim 11, 2015, 02:17:41 »

o tuş sadece otomatiklerde var benim aracımda da yok 1.6 manuel

emin misiniz? manuel avensiste mevcuttu bu
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Aşk-ı Derun
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '00
  • 11 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #54 : Ekim 11, 2015, 13:34:35 »
elbette her araç çeker ama çekme var çekme var, misal benim 20 bin TL lik aracım çekmese yada 15 bin liralık 1,3 Hyundainin çekişi kötü olsa bundan kimse muzdarip olmaz ve şikayette edemez çünkü fiyatı belli ama tutup 55.000 TL verdiğim üstelik bu verdiğim parayı zar zor biriktirmişsem ve bütçem kısıtlı ile  işte o zaman 1.33 aracın çekmemesi yada bayılması çok ciddi bir sıkıntı haline gelir, üstelik ekonomik diye bana iteledikleri bu araç aslında hiçte ekonomik değil ise ve zorlandığı için 1.6 dan fazla yakıyorsa işte o zaman sorun çok  büyük bence...
Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, "Biz ancak ıslah edicileriz" derler.
Şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #55 : Ekim 11, 2015, 21:00:19 »
emin misiniz? manuel avensiste mevcuttu bu
evet yok. benim bildiğim o tuşa başınca araç vites küçültüyor. yani cvt de devri arttırıyor
2015 COROLLA ADVENCE
2005 YARİS SOL A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 36000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #56 : Ekim 11, 2015, 21:31:31 »
Bence rahatsız edici düzeyde ise sebebi aracın rodaj evresinde olması olsa gerek.
Toyota Corolla 2001 1.6 Terra Special
Toyota Corolla 2010 1.6 Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #57 : Ekim 11, 2015, 21:33:14 »

evet yok. benim bildiğim o tuşa başınca araç vites küçültüyor. yani cvt de devri arttırıyor

Hayır devri arttırmıyor 6500 sabit devirle hızlanıyor araç CVT de, manuelde bütün gücünü kullanıyor

Deneyebilir misiniz? Araç çalışmazken gaz pedalına sonuna kadar basın, sonra bi kademe daha basmaya çalışın tık etmesi lazım
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #58 : Ekim 11, 2015, 22:02:50 »
elbette her araç çeker ama çekme var çekme var, misal benim 20 bin TL lik aracım çekmese yada 15 bin liralık 1,3 Hyundainin çekişi kötü olsa bundan kimse muzdarip olmaz ve şikayette edemez çünkü fiyatı belli ama tutup 55.000 TL verdiğim üstelik bu verdiğim parayı zar zor biriktirmişsem ve bütçem kısıtlı ile  işte o zaman 1.33 aracın çekmemesi yada bayılması çok ciddi bir sıkıntı haline gelir, üstelik ekonomik diye bana iteledikleri bu araç aslında hiçte ekonomik değil ise ve zorlandığı için 1.6 dan fazla yakıyorsa işte o zaman sorun çok  büyük bence...

Bu devirde 50-55 bin tl bandından ucuza sıfır C sınıf araç var mı ki bu kadar şey istensin.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #59 : Ekim 11, 2015, 22:41:07 »
Bu devirde 50-55 bin tl bandından ucuza sıfır C sınıf araç var mı ki bu kadar şey istensin.
Evet var Opel Astra J Hem de 1.6 [emoji23]
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."