Gönderen Konu: corolla 1.33 yokuşta zorlanma  (Okunma sayısı 37399 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13800
  • Model Yılı: '15
  • 98 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #20 : Eylül 29, 2015, 10:18:03 »
benim tek isteğim sizin gibi uzun süreli insanların kullanmış olup onların yorum yapması...

bagaj full dolu araba 4 kişi nasıl gidiyor bu konuda bilginiz var mı yokuşlarda nasıl araba daha 350 km de arabamız fazla deneme fırsatı olmadı... en son hızınız kaç oldu ?
Benim en yüksek gördüğüm hız YÜKSEK HIZ arasındaydi.Bende sizin gibi ilk başlarda çeker mi çekmez mi diye düşündüm ama araç çekiyor biraz devirli kullanırsanız çeker

Edit: Hız limitleri
LİFE 1.33 COROLLA

Toyota Club Türkiye

corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #20 : Eylül 29, 2015, 10:18:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 1050
  • Model Yılı: '16
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #21 : Eylül 29, 2015, 11:33:05 »
Gelibolu -istanbul tatil dönüşü 5 yetişkin 4 çocuk (yaşları 2-7 arası kucakta) bagaj silme dolu + ayak altı eşyalar falan;
Araba resmen yere çöktü kendi kendime rezil etcek bu araba beni yolda demeye başladım.
Koru dağlarını 3, 4, vites 70-110 arası çıktım, Gelibolu koru dağları arası  ÇOK YÜKSEK HIZ...
Aracın max tork beygir verdiği devirlerde kullanmaya özen gösterin cıkamayacağı yokuş gidemeyeceği yol yok.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '15
  • 40 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #22 : Eylül 29, 2015, 11:37:57 »
Bayram tatilini Samsunda geçirdim. Aracım corolla 1.33 life inci beyazı, şu an 3000 km de. Gebze'den Samsun'a giderken ve gelirken 4+1(çocuk) kişi bagaj full dolu aracın gayet rahat gittiğini gördüm. Yolda rampa aşağı rampa yukarı 120 den aşağı inmedim. Bazı dik rampalarda 100 km hıza düştüm. Onda da aracın vitesini 5 veya 4'e düşürdüm. İstediğimde sollamadığım araç kalmadı. Bana göre 1.33 motorun tek eksiği atmosferik olması, turbonun bulunmaması, devrini aldıkça hızlanıyor. Bu da sollamaya kalkarken problem yaratıyor. Devrini aldığında da .......gitmem demiyor, basınca gidiyor. Ben gayet memnunum. Şu an tek eksiğim lpg. Seneye lpg montajıda yaptırdığımda eksiğim kalmıyor.


 Düzenleme: Trafik kuralları
2015 Corolla 1.33 life brc lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '11
  • 92 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #23 : Eylül 29, 2015, 11:46:52 »
alt komşumuzla aynı gün aldık onlar inci beyaz 1.33 aldılar bizde avangart bronz 1.33 aldık sürekli yokuşta zorlanıyor dedi.

bugün deneyim dedim 1 de iyi gidiyor ama ikiye atınca araba cıkmakta zorlanıyor bunun için bir öneriniz var mı ? peki 1.4 D4D  bg düşük 1.33 ten torku biraz daha yüksek ama ondada aynı sorun varmı ?

aracımız şuan 350 km de komsumuzun 2 bin km oldu

Çıkmıyor dediğin yokuşu frene basmadan kaçıncı viteste indiğini bir denesene Anıl bey. Eğer birinci viteste devir bandını zorlayıp bağırmaya başlıyorsa zaten o yokuşu  1 ile çıkman gerekir. Ha zamanla aracına alışırsın yokuşa girmeden devrini yakalarsın motorun 3 viteslede çıkarsın ama devirini bulması şart 1,33 değil 1,03 olsada devrini alan araç gider. Ama sen yokuş ortasında vitesi yükselteyim derken vites yetiştiremeyip yığdırırsan aracı bunda motorun suçu yok.
<3 Sen Benim Her Gece Efkarım.... <3
             ÇoK SeVDiK Be ABİ!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #24 : Eylül 29, 2015, 12:27:21 »
Öncelikle 1.33 mootr alırken bu olasılıkları düşünerek almak gerekir .Dizel karşılaştırmasına gelince dizel araçlarda beygir genelde çok y.üksek olmaz önemli olan tork dur .Tork demek güç demektir .Rampalarda ki performansı tork belirler . O yüzden dizel araçlar küçük motor değerlerine rağmen tork yüksekliğinden kazanırlar ve seri kalkamasalar da hızlandıktan sonra ve rampalarda benzinli araçlardan daha iyi verim verirler ama çok fazla serilik beklenmez tabi günümüzde buda değişti .Sizin yapmanız gereken şey şu 1,33 benzinli motoru tercih etmişsiniz madem .Rampalar aracınızı olabildiğinde düşük vites yüksek devir kullanmak durumundasınız yoksa hem arabayı hem kendinizi üzersiniz .Sizin yaşadığınız durumu anlıyorum 1.4 benzinli fiesta aracım vardı. 1.6 motordan sonra düzlükte çok fark etmese de rampalarda dediğiniz şey oluyordu buna karşılık ben 3 vites çıktığım yerleri 2 vites biraz daha yüksek devir çıkmaya alıştım hem performanslı çıkıyordum hem de arabadan soğumuyordum .Size de bunu yapmanızı tavsiye ederim zaten düz yolda sorun yaşamazsınız.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #25 : Eylül 29, 2015, 13:47:54 »
Hepinize teşekkür ederim yorumlarınız için düşünceleriniz için ben dizel ile karşılaştırmıyorum ama, arabayı daha tanımadığımız için öğrenmeye çalışıyorum.
hangi yokuşta nasıl gider çıkar bilgim yok :) Ama şunu söyleyim çok kaliteli bir araç :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 6000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #26 : Eylül 29, 2015, 14:42:25 »
1.33 DOHC Dual VVT-i araç maksimum torkunu 3800 devirde veriyor. yokuşlarda ve sollamalarda bu devirden düşürmezseniz sizi üzmez. Burak Bey'in dediği gibi yokuş çıkarken shift ışığını pas geçip aracı maksimum torkunu verdiği devirlerde tutmanız gerekir. kısa çok dik yokuşlarda 1. vitesten 2. vitese yükseltmek motoru zorluyor ancak dik ama düzgün ve uzun yokuşlarda otobanda uygun vitesle 1.6 araçlardan geri kalır yanı yok. Ben çok memnunum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 32493
  • Model Yılı: '14
  • 26 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #27 : Eylül 29, 2015, 16:23:20 »
Tüm 1.33 kullanıcıları olarak aslında ortak noktamız aracı alırken 1.6 motora göre 10 15 bin bandında daha ucuz olmasıydı. Dolayısı ile 1.33 tercih ettik. Yoksa vergisel bir avantajı yok. Yakıtta da aman aman veri farkı yok. Gelelim gitme konusuna. İki araç Antalyadan Rizeye gittik. Kişi sayısı ve yükler aynı idi. Passat 1.6 FSI bu arada. çoğu yerde kullanımla alakalı sanırım passat geri kaldı. Otomatik olduğu için sürekli vites düşürdü ama çıkmadı. Maksimum hızda kadranın sonlarına yakın bir değeri gördüm. (Sadece deneme amaçlı idi) İstanbulda sürekli dur kalk yapan kullanıcılar olarak çoğu yerde sorunsuz olarak kullanıyorum. Çok sıkıntı yaşayanlar için kalkış desteğini kullanmanızı tavsiye ederim. Tabiki 200 nm altında tork ürettiği için yokuşlarda bayılma olabilir siz de yakıt yakma derdini unutup shif down yapın.

Hala iddia ediyorum fiyat-fayda eğrisinde tercih edilebilecek en iyi üç modelden biridir. Corolla 1.33


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #28 : Eylül 29, 2015, 16:54:22 »
1.33 kullanıcılarına bir sorum olacak merakımdan
aracınızda gaz pedalının altında kick-down tuşu var mı?
gaz pedalına dibine kadar basın. sonra bir kademe daha dibe itin tık ediyorsa vardır. ani hızlanmalarda kullanabilirsiniz
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #29 : Eylül 29, 2015, 17:10:46 »
 1.33 motorun en büyük sıkıntısı düşük devirlerde gereğinden fazla cansız olması. Aracın başka sıkıntısı yok benim gibi 5000 devirden aşağı vites değiştirmezsen baya zevk verıyor. Hantal değil 3000 devir öncesi ise aküsü bitmiş elektrikli araç gibi ilerliyor.
 Hele o 6. vitesi çok yüksek hızlara çıkmadığım sürece atmıyorum çünkü yavaş hızlarda seni takmıyor sen istediğin kadar bas.

 İşin içinde biraz da asortiklik var. Maşallah araçlar güzel kaymak gibi yumuşacık ve tık ses yok. Araç hızını da fazla belli etmediği için daha bir hantal geliyor motor.  Son hızı sormuşsun ama kural gereği yazamam özelden atarım. 4-5 kişi ile daha da hantal oluyor ama yüksek devirlerde yine kendini gösteriyor.

 İşin aslına bakarsan gereksiz bir motor sadece '0' da fiyatı düşük başka bir cazibesi yok.

 Geriye tek kalan insanın ihtiyacı ve kullanım tarzı. Sana uyuyorsa mutlu eder, benim gibi adamı da Kanser... :P

1.33 kullanıcılarına bir sorum olacak merakımdan
aracınızda gaz pedalının altında kick-down tuşu var mı?
gaz pedalına dibine kadar basın. sonra bir kademe daha dibe itin tık ediyorsa vardır. ani hızlanmalarda kullanabilirsiniz

 Ben hiç farketmedim kick-down olduğunu...

 
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #30 : Ekim 01, 2015, 06:51:28 »
 Trafik kuralları konusunda daha duyarlı olalım, yazılarımızda gerekli uyarıları da kendimiz yapmaktan geri kalmayalım bilinçli sürücüler olarak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #31 : Ekim 01, 2015, 11:02:52 »
Nedir bu 1.33 motorun daha doğrusu 1.33 Corolla ve Aurisin çilesi. Genelde kullanmayan kesim çekmez gitmez der ve bu kesimin bu fikrini yıllarca, aylarca kullanan adam gidiyor, çekiyor dese bile değiştiremez. Atomu parçalamakdan daha zor bu fikri yıkmak.
Yeter ki devirini bulup uygun vites ile çıktıktan sonra sorun yok. Yani yokuşu 5. Vites ile çıkmak marifet değil.  Ayrıca sanılmasın ki 1.6 Corolla asfalt yarıyor. Sadece ara hızlanmalar da 1.33 motora göre daha canlı. Küçük hacimli turbo motorlar da öyle. Netice de 1.33 de, 1.6 da, 1.2 turbo motor da 120 km/h ile üzeri veya altı hızlar da şehirler arası yolda eşit gider. Ben 8 saatte gidiyorum İstanbul Göztepe den Bodrum Yalıkavak'a. Renault ile de aynı sürede giderdim. Yani 1.6 motorlu bir araba veya turbo motorlu bir araba 7 saatte veya 6.5 saatte gidemez o yolu. Aynı sürede gider yolu biliyorsa. Benim gibi her yerini ezberlemişse. Ha, bu sene Haziran da 8 saatte gittim. Eylül gidişimde 8 saat 45 dk da gittim. Çünkü Yalova da trafiğe takıldım bir de Milas çıkışında radara girip polise takıldım. 
Yine İstanbul içi örnek verirsem, her sabah Göztepe de ki evimden Kozyatağında ki işime normal trafik ile 20 / 25 dk da gidiyorum. Yani 1.6 motorlu bir araba motor hacmi büyük diye 8 dk da veya 10 dk da gitmez.
Yahu koca Passat yıllarca 1.6 102 HP satıldı sırun olmadı. Koca Mercedes E serisine E180 adını verip 1.6 motor koydu sorun olmuyor da Toyota bu 1.33 motoru 2009 dan beri Corolla da kullanıyor ve neden sorun oluyor?
Gitmese 10 ay da 12070 km yol yapmazdım yapamazdım. Bunun 4040 km si haziran ve eylül aylarında ki Bodrum gidiş gelişime ait (Haziran da 1956 km, Eylül de 2084 km) tadını çıkarın arabanızın. Beklenti eğer yüksek ise zaten sizi 1.6 motor da kesmez.

Saygılar..
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #32 : Ekim 01, 2015, 11:53:17 »
Nedir bu 1.33 motorun daha doğrusu 1.33 Corolla ve Aurisin çilesi. Genelde kullanmayan kesim çekmez gitmez der ve bu kesimin bu fikrini yıllarca, aylarca kullanan adam gidiyor, çekiyor dese bile değiştiremez. Atomu parçalamakdan daha zor bu fikri yıkmak.
Yeter ki devirini bulup uygun vites ile çıktıktan sonra sorun yok. Yani yokuşu 5. Vites ile çıkmak marifet değil.  Ayrıca sanılmasın ki 1.6 Corolla asfalt yarıyor. Sadece ara hızlanmalar da 1.33 motora göre daha canlı. Küçük hacimli turbo motorlar da öyle. Netice de 1.33 de, 1.6 da, 1.2 turbo motor da 120 km/h ile üzeri veya altı hızlar da şehirler arası yolda eşit gider. Ben 8 saatte gidiyorum İstanbul Göztepe den Bodrum Yalıkavak'a. Renault ile de aynı sürede giderdim. Yani 1.6 motorlu bir araba veya turbo motorlu bir araba 7 saatte veya 6.5 saatte gidemez o yolu. Aynı sürede gider yolu biliyorsa. Benim gibi her yerini ezberlemişse. Ha, bu sene Haziran da 8 saatte gittim. Eylül gidişimde 8 saat 45 dk da gittim. Çünkü Yalova da trafiğe takıldım bir de Milas çıkışında radara girip polise takıldım. 
Yine İstanbul içi örnek verirsem, her sabah Göztepe de ki evimden Kozyatağında ki işime normal trafik ile 20 / 25 dk da gidiyorum. Yani 1.6 motorlu bir araba motor hacmi büyük diye 8 dk da veya 10 dk da gitmez.
Yahu koca Passat yıllarca 1.6 102 HP satıldı sırun olmadı. Koca Mercedes E serisine E180 adını verip 1.6 motor koydu sorun olmuyor da Toyota bu 1.33 motoru 2009 dan beri Corolla da kullanıyor ve neden sorun oluyor?
Gitmese 10 ay da 12070 km yol yapmazdım yapamazdım. Bunun 4040 km si haziran ve eylül aylarında ki Bodrum gidiş gelişime ait (Haziran da 1956 km, Eylül de 2084 km) tadını çıkarın arabanızın. Beklenti eğer yüksek ise zaten sizi 1.6 motor da kesmez.

Saygılar..

Burak Bey aracın devri rampalarda frene dokunulduğunda çabuk düştüğü gibi devirlenmesi de 1.6 olanlara göre daha geç oluyor. Durum bundan ibaret. Yoksa aracın gitmemesi söz konusu değil. Bu yanlış nitelendiriliyor. Tabiri caizse "bayılıyor" ya da biraz daha geç devirleniyor. Daha önceki mesajımda da dediğim gibi tercih meselesi ve benim tercih etmeyeceğim bir motor seçeneğidir 1.33. Bir başkasına göre kullanmayı bilmiyor olabilirim o da kişinin kendi yorumudur. Ona da saygı duyarım. Sonuçta herkesin belli alışkanlıkları var ve imkanım olduğunda 1.6 tercih ediyorum. 2008'den beri de otomatik araç kullanmama rağmen yüksek motor gücü olan araçlar bana daha çok güven veriyor. Ancak burada eleştirilecek bir yan yok çünkü motor kendini kanıtlamış bir motor. Almadan önceki karar aşamasında dikkatli olunmalı bence. Bunun haricinde düz yolda ben zaten pek bir fark hissetmedim. Beklentilere göre araç tercih edilmeyince araç için olumsuz yorum yapılabiliyor. Bu da tüketicileri yanıltabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Aşk-ı Derun
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '00
  • 11 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #33 : Ekim 01, 2015, 13:19:47 »
tam 2.5 yıl kullandım, 1.33 motor bu kasaya asla yetmiyor arkadaşlarında dediği gibi açılmasını falan beklemeyin sadece siz araca alışıyorsunuz, eğer tek kişi kullanıyorsanız ve yokuşu çok olan bir yerde değilseniz fazla hissedilmiyor ama 2-3 kişi binince rampalarda ve uzun yolda tam bir işkence en ufak bir yokuşta hemen bayılıyor ve geri toparlayamıyor bakın normal yokuş demiyorum hafif yokuşlarda bile hemen düşüyor araç, uzun yolda 1.6 benzinli ve dizel araçlar yanınızdan vızır vızır geçip sollama yaparken siz bir kamyon arkasına takıldığınızda sollama yapmak için soğuk terler döküyorsunuz araca 6 vites koymuşlar ama 6. vitesi ancak yokuş aşağı kullanıyorsunuz oda boşa atmamak için, 50 küsür binlira verdiğiniz aracın çekip çekmeme muhabbetinin her ortamda dile getirilmesi ne acı, ayrıca 1. vitese atıp gaza köklediğin zaman her yokuşu çıkar demiş arkadaşlar ama o zamanda yakıtın dibine vuruyor ve ekonomik özelliği kalmıyor velhasıl hiç bir zaman sizi memnun etmeyecek bir motor seçeneği çaresi benim gibi satıp kurtulmak zararınada olsa...
Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, "Biz ancak ıslah edicileriz" derler.
Şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #34 : Ekim 01, 2015, 15:23:55 »
İyi de Hakan Alemdar bey ben 4 kişi ve full bagaj hep 6. Vites ile gittim. Hafif rampa çıkarken de o shift lambası aşağı yani vites küçült yandığında 5. Vitese düşmeden 6. Vites ile rahatça gittim. Ben Sabuncu rampasında Volvo S40 ı o rampanın en keskin noktasında 3 den 2 ye alıp ( o sağa keskin virajı 1.6 da olsa 2 ile çıkar) yanından geçtim ve yine o rampada bir önce ki E140 kasa 1.4 D4 dizel Corollayı, yeni kasa Opel Astrayı sol şeritten geçerek gittim. Hatta haziran ayında Marmarise indim ve dönerken çıkış rampasında 2007 2008 kasa Honda Civic'i sol dan geçerek gittim ve 3 kişiydik arabada.

İlaveten, bir kaç hafta önce de Bodrum dönüşü 3 kişi ve full bagaj Mudanya yolunda Bursa oto yoluna doğru İnatlaştım Honda CRV ile ve ben önde ve o arkamda oto yol girişine kadar peş peşe gittik ve hızımı yazamam burada yüksekdi.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #35 : Ekim 01, 2015, 16:10:36 »
Yorumlarınız için teşekkür ederim, önceki aracımız 1.4 clio symbol 75 hp idi. Ondan inip buna binince bizim için daha hızlı araba oluyor. Alt komşumuzun dediği bayılmasından dolayı  dik bir yokuşta ortasında durdum 1'e taktım vites değiştirmek  gerektiğinde 2 ye attım fakat devir acayip düştü neredeyse bayılacaktı.  2008 avensis 1.6 da bile 160 tork varsa demekki toyotanın bildiği var ki torku az veriyor diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #36 : Ekim 01, 2015, 18:44:53 »
 Daha neyi tartışıyorsunuz arkadaşlar, tabi ki de tecrübelerinizi güzelce yazabilirsiniz. Ancak kimsenin, kimseye bir şey kabul ettirme zorunluluğu yok.
 1,33 ya da 1,6 vs diye karşılaştırma değil, araçların ağırlıkları, tekerden alınan tork ve güç ile bunların alındığı devirler ortaya konur, en kesin sonuca ulaşılır, sonuçta bu bir fizik kuralı.

 Araçlarınızın keyfini sürün, keyifte, yardımlaşmada yarışın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 13800
  • Model Yılı: '15
  • 98 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #37 : Ekim 01, 2015, 19:10:21 »
1.33 life corolla Haziran ayında aldım ve Allahıma çok şükür hiç pişman olmadım.Ama arabamı almadan önce bu formda 1.33 corolla hakkında yazılanları okusaydım almazdım.Eminim bazı arkadaslar tamamen iyi niyetli olarak motor hakkında fikirlerini söylüyorlar.
LİFE 1.33 COROLLA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92000
  • Model Yılı: '12
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #38 : Ekim 01, 2015, 22:21:28 »
1,6 benzinliyi kullanmadim ama Bu sorun 1,4 dizelde de var. motorun kucuk olmasindan mi bilmiyorum. Belki toyotanin karakteristik ozellligidir. Ben 1,6 dizel focus'tan sonra 1,4 corolla'ya gectim, bariz farketti bu performans zayifligi.
Ama dizel corollada duz yolda da ilk hizlanmalar sikintili. 40-50 km. hiza kadar oldukca hantaldir, sonra hizla hizlanir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla 1.33 yokuşta zorlanma
« Yanıtla #39 : Ekim 01, 2015, 22:42:40 »
 Acayibinize gitmesin ama ben 1,6'yı da hiç beğenmedim. O da düşük devirlerde cansız. O eski 97 Corolla'm neydi öyle, dizel gibi mübarek 4000 devire kadar şahlanıyordu. Şimdikilerin tadı yok ama şunu da söylemeliyim bunda Toyota'ya laf söyleyemiyorum çünkü efsane kasa da üretilen motor da Toyota'ya ait. Demek ki istediklerini rahatlıkla yapabiliyorlarmış.
 Çoğu kişi şikayet etse de ben 1,4 d4d'nin performansından aşırı memnundum. Passat 1.6 tdi'den bile daha keyifli geliyordu bana.  İşin özeti her insanın zevki, istekleri ve aradığı şey kendine hastır. Bazen çok saçma bir araç bile bir insanın bütün isteklerini karşılayabilir.

 Konuyu açan arkadaşımız Anıl sen ne diyorsun 1,33 konusunda son olarak ! :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...