0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Geçsin tabi ki. Geç bile kaldı. Ama hep derim, bu motoru bilerek aldıysan ve dilinden anlıyorsan hiç bir sorun yaşamazsın. BU arada, ben bizim eve arka taraftan gelen kestirme bir yokuş var. Akşamları trafikden kaçmak için orayı kullanırım. O yokuşa 1 ile girerim ve 3000 - 3200 devir gibi vites değiştirip 2'ye atarım ve 2'ye atarken gaz veririm ve 2500 devir de 2. vites ile zorlanmadan çıkarım o yokuşu. Ha, 2. vites ile çıkarken o yokuşu gazı kökleyip fişekleyim olayı olmuyor o ayrı. Ancak yokuşun zirvesinde tatlı eğime geçip düzlüğe doğru ilerlerken de 3'e atıyorum gayet sorunsuz. Ve ben o yokuşu hafta sonları 3 kişi ile de bu şekilde çıkabiliyorum. Dediğim gibi, uygun devir ve uygun vites. Bu zaten bütün arabalar için geçerli. Yokuş da kalkarken mesela, yokuş kalkış desteğini kullanmıyorum fazla. Çok dik yokuşlarda kullanırım o kadar. Hatta yokuş da kalkarken ben misal ; yokuş yukarı kırmızı ışık yandı ve durdum. Ayak frende. Boşa aldım vitesi. Yeşil yandı diyelim. Boştayken vites, sağ ayağımı frenden çektiğim anda sol ayağımla debriyaja basıp 1. vitese takıp gaz verip kalkıyorum ve hepsi aynı anda oluyor. EN fazla 1 cm. kayıyor ve bu da normal.
Dediğim gibi dik yokuşlarda yokuş kalkışı devreye sokuyorum. Ne de olsa ayak altında ki az bir güce bağlı 😊
Çok dik yokularda HAC'da kurtarmayabilir.