0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
arkadaşlar ben far üretiminde çalıştığım için size bir iki bilgi vermek istiyorum. Öncelikle ampül değişikliği.Bildiğiniz gibi aydınlatma ampüle bağlıdır ama tek başına değil, bir de ampülün arkasında yer alan "reflektör" yansıtıcı parça vardır. Bu yansıtıcı parçanın üzerinde yer alan farklı açılı yüzeylere sahip kare formlar ile ışık istenilen bölgeye ve Avrupa güvenlik şartnamelerinde yer alan kıstaslara göre yansıtılır. işte bu kare formlar ampülün içinde yer alan lümenin konumuna göre modellenir. Siz ampülü çıkarıp yerine led, xenon her ne ise farklı bir ampül taktığınızda lümen yüksekliği farklı olur ise ampül farklı bölgeleri aydınlatır.ikinci olarak led ampüllerle ilgili olarak en büyük sıkıntı led ampüllerin ve arkalarında yer alan LED'e elektrik sağlayan PCB devrelerin yaydığı sıcaklıktır. Bİldiğiniz üzere ampül reflektörleri gövdeleri vs. bunlar plastik malzemelerden imal edilir. Genelde reflektörlerde ve ön far lenslerinde PC, malzemeler kullanılırken gövdelerde üreticiye ve modele göre PP, PC, veya PC ABS malzemeler kullanılır. BU malzemelerin belirli bir sıcaklık dayanımı vardır. Malzemenin vicat değeri olarak adlandırılan bu değer çok önemlidir. Eğer bu değer sizin ampülünüzün yaydığı ısıdan düşük ise, burada far içindeki havalandırmanın da önemi vardır bir miktar, içindeki hacim de etkilidir (farı çıkardı iseniz üzerinde ufak yuvarlak plastik parçalar vardır gövde üzerinde, mavi-yeşil-gri renk olabilen) ancak ısı ledlerin tabanında ve PCB devrenin çevresinde yoğunlaşır. İşte bu noktada yoğunlaşan ısı malzemenin vicat değerinden yüksek ise öncelkle reflekörlerde sararma ve zamanla da şekil bozukluklarına yol açabilir. Hatta bazen gövde de bile bozulma meydana gelir ve ampülü yerinden sökememe gibi bir durumla karşılaşabilirsiniz. (stoplarda en dış lensler genelde PMMA olarak tasarlanır, darbeye daha dayanıklı olduğundan ancak çizilmelere daha hassastır, farlarda ise dış lens PC'dir. hem çizilmelere karşı daha dayanıklıdır hem de daha iyi şeffaflığı vardır. bu lenslerin üzerinde çizilmeye hem ekstra direnç hem de güneşe karşı dayanım için ayrı bir vernik vardır. sararan bu verniktir. sararmış farı zımpara ile parlattığınızda bu verniği kaldırırsınız ve far daha çabuk sararır-yıpranır). Farda kullanılan tüm malzemeler far gövdesi üzerinde yazılıdır ancak burada da sadece malzeme türü yazar misal "Housing-ABS" gibi (housing = gövde) Ancak farklı üreticilerin farklı ABS ürünleri ve sınıfları vardır. Bu bilgi de far üzerinde bulunmaz. Bu yüzden malzeme vicat değerini araştırarak bulamazsınız ancak size bir tek şey söyleyeyim, mümkün olan en ucuz malzeme kullanılır (kalitesiz demiyorum, en uygun vicat değerine sahip en ucuz malzeme).Mercek tabir edilen farklar için de her mercekli fara xenon uygulanabilir diye bir kural yok. mercekler cam'dan imal edilir. ısı dayanımları daha yüksektir ancak bu camın yapısı xenon'a uygun olmayabilir. tamamen farı tasarlayan firmanın insiyatifinde ancak xenon farlar daha pahalı olduğundan genelde alt versiyon araçlarda xenon uyumlu mercek kullanılmaz. Bütün bunları neden yazıyorum. Öncelikle far aracın güvenlik ekipmanı, sizin yolu görmenizi sağladığı gibi görülmenizi de sağlar. Hatalı bir far yolun görünebilirliğini düşüreceği gibi karşıdakini de rahatsız eder.ikinci olarak far gövde ve dış lensleri aralarına özel Poliüretan yapıştırıcı ile yapıştırılır. Bunu sökmek lense veya gövdeye hasar vermeden imkansızdır. Bu yapıştırıcının bir amacı da farın içine su, nem vs girmesini engellemektir. yani siz farı kırıp içine müdahale ettiğinizde lens ve/veya gövde hasar göreceğinden tekrar düzgün bir şekilde yapıştırmak mümkün olmaz. Stoplarda ise lens ile göcvde kaynak ile birbirine bağlanır aynı endenle bunların da içini açamazsınız. yani yukarıda anlattığım nedenlerden reflektör, gövde falan hasar görürse farı değiştirmek en garanti çözümdür. Farların fiyatarı dikkate alındığında bunun maliyetini size bırakıyorum.Bu nedenle far ve stoplarda mümkün olduğu kadar markasız çin malı ucuz ürünler kullanmayın. mümkün olduğu kadar üreticinin kullandığı tür (H7-H9 PY21W-sarı renk sinyal ampülü vs) kullanmaya özen gösterin. Eğer daha iyi bir görüp elde etmek isterseniz bilindik markaların daha yüksek aydınlatma veren ampüllerini deneyin. Ancak dediğim gibi H7 yerine Xenon veya LED kullanırken çok dikkatli olun.Bir de bu ampüllerin kısa, uzun ve ekstra uzun ömürlü olanları var. Misal H9 ampüller H9 LL veya H9 ELL olarak ta satılır. AMpül tabanında yazılar vardır genelde bu yazıları incelediğinizde H9 yanında LL veya ELL görürsünüz. Bİr de ampül tabanlarının renkleri farklı oluyor.Aslında daha kısa bir yazı yazacaktım ancak tahminimden uzun oldu. Aman diyeyim sırf güzel olsun diye kalitesiz malzeme kullanmayın.Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2015, 23:18:12lafa daldık asıl konuyu atladık iyimi. Arkladaşlar bu modif uygulamaları başlığı çok güzel ancak her bir uygulama için forum linkini de versek, isteyen daha kolay bulur ve konuya daha rahat ulaşır.
Ne ettin hocam ya, madara olmayalım da. Neyse zaten güzel olursa sana yollayacağım fotoları. Geçenlerde turuncu boyama işi yapayım dedim bana Ceylanın arabasının fotosunu yolladın Şimdi de kalkmış ambiyans yapıyon arabada.... Ambiyans bizi bozar
Bu ambians aydınlatma için şerit led kullanılmıyormuydu. ? Bu T onlar içeriyi oda gibi aydınlatır dicektim ama dimer varmış.
drl sinyaller kaça geldi
abi soruldu mu bilmiyorum da .. bu (profil resmindeki) farlardaki ledleri nerde yaptırdın nasıl yaptırdın.. çok muhteşem olmuş.. fiyatı nedir?
sağol hocam. ben de dedim arkadaşlara "çok süper oldu bunlardan yapın" diye ama onlar başka sevda peşinden koştular far üstü kaşlarhttp://tr.aliexpress.com/item/45cm-White-Yellow-Flexible-Headlight-With-Turn-Signal-Daytime-Lamp-Switchback-Strip-Angel-Eye-DRL/32313126104.htmlsis yanı ledlerhttp://tr.aliexpress.com/item/10PCS-Lot-12V-23mm-Eagle-Eye-LED-Car-Daytime-Running-Light-Reverse-Lamp-Stop-Parking-Tail/32255290713.html?ws_ab_test=201556_7,201527_2_71_72_73_74_75,201409_5işçilik beleş. el emeği http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=64741.40
kumandadan araç camlarının kapanmasını nasıl yaptınız anlattığınız bi link varsa falan atarmısınız ?
Aracı kitlediğimizde camların kapanması lazım niye bu özelliği koymamışlar böyle donanımlı ni arabaya anlaması güç