Gönderen Konu: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)  (Okunma sayısı 12210 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #20 : Mayıs 21, 2015, 23:31:18 »
Israrla her lpg başlığında yazıyorum ve ısrarla insanlar genede yapmaya devam ediyor

Neyi Ogün?
THE END

Toyota Club Türkiye

Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #20 : Mayıs 21, 2015, 23:31:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #21 : Mayıs 21, 2015, 23:34:24 »
Rica etsem uygun bi zamanda araba 2. viteste 3000 -3500 devir civarında giderken gazdan ayağını çek sonra birden diple bakalım bi kesiklik yada silkeleme tarzı bişey olacak mı.Diğer türlü bendede sorun yok.Aslında çok büyütecek bişey değil ama insanın canını sıkıyor.Önceki aracımda lpgliydi ama böyle bi sorun yaşamadım.

Şuanda 3 araca sahibim böyle bir durum söz konusu değil hepsiyle dipgaz yaparım.Sorun LPG ayarından...
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #22 : Mayıs 21, 2015, 23:34:26 »
Neyi Ogün?
Abi yazıyı duzenledim yeniden yeni telefonda nedense once yarım yazıyor sonra tekrar duzenleyince tam olarak yayınlıyor :) :)
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 xei
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '99
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #23 : Mayıs 21, 2015, 23:36:59 »
+1Milyon :)

Mayoz Bölünmenin etkileri, bölüne bölüne çoğalmışlar muhtemelen :) Esas olan ana beyni bulmak, 2 yıl ustanın yanında çalışan ne var la bu işte deyip parada varsa dükkan açmış gibi :)
Murat hocam , bizede söyleyecek birşeyler bırak. Siz böyle bütün tespitleri yapınca  bizler boşta kalıyoruz  :alkis:
(1.3 xl1993) (1.6 xei ac 1996) (1.6xei 1999)

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '13
  • 25 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #24 : Mayıs 21, 2015, 23:38:53 »
Bunu bende bir deniyeyim :) Daha 5-6 km LPG ile kullandım :) Nasipse haftasonu bakayım bende, 2. viteste 300-3500 devirde giderken gazdan ayağımızı çekeceğiz ve beklemeden dipgaz yapacağız değil mi? Yokuş aşağı yokuş yukarı düz yol falan fark eder mi?
Lpg yi yeni taktırmışsınız belki bu tip sorunları gösterme açısından erken olabilir.Düz yada yokuş farketmiyor.yol ayarı falan deyince aklıma siz getirdiniz bunu. :D

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 21, 2015, 23:41:49
Şuanda 3 araca sahibim böyle bir durum söz konusu değil hepsiyle dipgaz yaparım.Sorun LPG ayarından...
YArın gidip yol ayarı yapması konusunda ısrar edeyim bari.İşin içinden çıkamayınca hemen araca çamur atıyorlar.16 bin kmdeki arabada ne sorunu olabilir diyorum eveleyip geveliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #25 : Mayıs 21, 2015, 23:42:29 »
Israrla her lpg başlığında yazıyorum ve ısrarla insanlar genede yapmaya devam ediyor. Lpg=tasarruf. Bunun aksini düşünen var mı. Lpg kuru yakıt. Kuru yakitta niye dipgaz yapılıyor.bence aracta lpgde sorun aramaktansa bence bu soruya bir cevap bulalım. Kuru yakıt motora zarar verirken niye biz daha cok zarar versin diye ugrasiyoruz. Isciligi iyi montaji iyi orjinal parcalar ile yapilan ve amacina hizmetedecek sekilde kullanilan lpg sorun yaratmayacaktir. Temiz temiz benzinde diplemek varken kuru yakıt tercihedilmemelidir

LPG kuru yakıt Benzin Sıvı yakıt olayı çok doğru değil gibi geliyor bana Ogün,

Sonuçta enjektörden püskürtülen sıvı benzin de neredeyse gaz halinde basılıyor silindir içine ve anında yanıyor gaz haline dönüşüyor. Yani sıvı girip sağda solda contaları yağlıyayım , silindiri soğutayım demiyor.

Ayrıca malum direkt enjeksiyon LPG lerde sıvı olarak püskürtülüyor ve gaz halini alıyor. Ha yanma kalorisi falan dersen o başka  :tamam:

Burada ayar problemi var muhtemelen. LPG taktırdığım yerde adam bana çeşitli markaların PC programlarını açtı gösterdi, hepsi neredeyse aynı yazılım gibi. TIPAM YEMEZSE BENZİNE GEÇ diye kutucuk var , tick atarsan oraya benzine geçecek şekilde oluyor sistem. Muhtemelen bu olayda da tıpa yememe var ve benzine geçtiği yada geçmeye çalıştığı için silkeleme yapıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 21, 2015, 23:45:30
Lpg yi yeni taktırmışsınız belki bu tip sorunları gösterme açısından erken olabilir.Düz yada yokuş farketmiyor.yol ayarı falan deyince aklıma siz getirdiniz bunu. :D

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 21, 2015, 23:41:49
YArın gidip yol ayarı yapması konusunda ısrar edeyim bari.İşin içinden çıkamayınca hemen araca çamur atıyorlar.16 bin kmdeki arabada ne sorunu olabilir diyorum eveleyip geveliyor.

Kesinlikle yol ayarı hocam, usta demişti bana, yol ayarı olmadan nerden bilecek sistem senin nasıl hareket ettiğini demişti. Normal şartlar altında olan verileri atıyolar sonra normal şartlar altında olmayan bir kullanım olunca çuvallıyorlar. Yol testi o yüzden burada fark ettiriyor. Ha ben zaten bu şekilde arabayı fazla zorlama dersen gitmene bile gerek yok, zaten sadece bu şekilde kullanınca sıkıntı yaşamışsınız.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #26 : Mayıs 21, 2015, 23:56:50 »


LPG kuru yakıt Benzin Sıvı yakıt olayı çok doğru değil gibi geliyor bana Ogün,

Sonuçta enjektörden püskürtülen sıvı benzin de neredeyse gaz halinde basılıyor silindir içine ve anında yanıyor gaz haline dönüşüyor. Yani sıvı girip sağda solda contaları yağlıyayım , silindiri soğutayım demiyor.

Ayrıca malum direkt enjeksiyon LPG lerde sıvı olarak püskürtülüyor ve gaz halini alıyor. Ha yanma kalorisi falan dersen o başka  :tamam:

Burada ayar problemi var muhtemelen. LPG taktırdığım yerde adam bana çeşitli markaların PC programlarını açtı gösterdi, hepsi neredeyse aynı yazılım gibi. TIPAM YEMEZSE BENZİNE GEÇ diye kutucuk var , tick atarsan oraya benzine geçecek şekilde oluyor sistem. Muhtemelen bu olayda da tıpa yememe var ve benzine geçtiği yada geçmeye çalıştığı için silkeleme yapıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 21, 2015, 23:45:30
Kesinlikle yol ayarı hocam, usta demişti bana, yol ayarı olmadan nerden bilecek sistem senin nasıl hareket ettiğini demişti. Normal şartlar altında olan verileri atıyolar sonra normal şartlar altında olmayan bir kullanım olunca çuvallıyorlar. Yol testi o yüzden burada fark ettiriyor. Ha ben zaten bu şekilde arabayı fazla zorlama dersen gitmene bile gerek yok, zaten sadece bu şekilde kullanınca sıkıntı yaşamışsınız.

Abi istediği kadar sıvı sekilde gondersin enjektorler sonucta lpg. Bir benzinli birde lpgli motoru kmler sonra söküp karsilastirsak yeteri kadar sivi sekilde olmadığını zaten anlarız. Hangi lpg sisteminde olursa olsun ayagini gazdan cek biranda dipgaz yap silkeleyecektir. Istedigin ayari yaptir mekanizmanin senin ayagindan hizli olma sansi yok. Hep ayağından yavas kalacak. Cunku o tepki sonucunda benzine veya lpg ye geçiyor. Her ne olursa olsun lpg ile dipgaz yapılmaz abi. Bunu denemek bile bana mantıksız geliyor.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #27 : Mayıs 22, 2015, 00:14:47 »

Abi istediği kadar sıvı sekilde gondersin enjektorler sonucta lpg. Bir benzinli birde lpgli motoru kmler sonra söküp karsilastirsak yeteri kadar sivi sekilde olmadığını zaten anlarız. Hangi lpg sisteminde olursa olsun ayagini gazdan cek biranda dipgaz yap silkeleyecektir. Istedigin ayari yaptir mekanizmanin senin ayagindan hizli olma sansi yok. Hep ayağından yavas kalacak. Cunku o tepki sonucunda benzine veya lpg ye geçiyor. Her ne olursa olsun lpg ile dipgaz yapılmaz abi. Bunu denemek bile bana mantıksız geliyor.

Neden Ogün,? Sonuçta bazı arabalar direkt LPG li olarak geliyor. Fabrika çıkışlılarda nasıl durum?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #28 : Mayıs 22, 2015, 00:20:13 »
Ben geçen 19 mayısta lpg taktırdım aracıma, taze LPGciyim. Lovato mu BRC mi diye gittim, BRC takan firmaya gidemeden LOVATO taktırmış buldum kendimi. Neyse LPG takan yer hem prins hem Lovato hemde Landi diye bir marka takıyordu. İstersen BRC de takarım dedi ama Lovato diye gittiğimden yanaşmadım. Neyse adam bana Prins takmak istedi ama 450 500 tl fark vardı. O zaman demişti bak İtalyanların hepsi aynıdır tıpaları yemedi mi silkeler ve benzine kaçarlar. Prins yapmaz ayrıca o brc de ve bazı İtalyanlarda 2. Viteste dipgaz yap kökle silkelenir durur gibi laflar etti. Tabii daha önce hiç LPG kullanmadığımdan bana yabancı geldi anlattıkları. Yol testine çıktık, o şekilde yüklendi hafiften silkeleme oldu yanındaki elemana şunu arttır şöyle yap falan deyip yolda ayar yaptılar. Ayardan sonra tekrar o dipgaz olayını yaptı bu sefer hiç hissedilir birşey olmadı. Diyeceğim o ki o BRC takan ustanın yolda ayar yapması lazım olay LPG den kaynaklanıyor
Murat hocam sonunda dönüşümü yaptırdın,güle güle kullan .Max.025 kuruş.. :D.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #29 : Mayıs 22, 2015, 00:21:01 »
Neden Ogün,? Sonuçta bazı arabalar direkt LPG li olarak geliyor. Fabrika çıkışlılarda nasıl durum?
Abi onların sistemi daha farklı fabrika cikislida dikkat edilir ise montaj da farklı. Direk benzinin ordan doluyor. Sonradan montaj ile fabrikadan çıkma arasında illaki farkliliklar olur. Hicbir zaman fabrikasyonun yerini tutmaz sonradan yapılan birşey. Tabikide istisnai durumlar dışında.hatlar ana tema aynı olabilir ama fabrika çıkışlı sonucta. Ama genede ben her türlü aracla denemeye varım bir anda ayagini cekiceksin sonra dipgaz yapacaksın silkeleyecektir.ister fabrikasyon ister sonradan takilsin lpgnin mantığına terstir dipgaz veya performans. Aksi mümkün degil cunku bunun icin dizayn edilmedi :) yeteri kadar benzine yaklaşmış olsa sıvılı sisteme gecmezlerdi ;)
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #30 : Mayıs 22, 2015, 00:26:48 »
Fabrikasyon dönüşümü yapılan araçlarda daha muntazam elektrik tesisatından tutun gaz tesisatı ,ECU,enjektörler vb..Kaputu açtığınızda lpgden eser yok sanılıyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #31 : Mayıs 22, 2015, 00:29:06 »
Murat hocam sonunda dönüşümü yaptırdın,güle güle kullan .Max.025 kuruş.. :D.

Allah razı olsun hocam sağolasın. Kazasız belasız kullanalımda parası mühim değil  :islik: :islik:

Abi onların sistemi daha farklı fabrika cikislida dikkat edilir ise montaj da farklı. Direk benzinin ordan doluyor. Sonradan montaj ile fabrikadan çıkma arasında illaki farkliliklar olur. Hicbir zaman fabrikasyonun yerini tutmaz sonradan yapılan birşey. Tabikide istisnai durumlar dışında.hatlar ana tema aynı olabilir ama fabrika çıkışlı sonucta. Ama genede ben her türlü aracla denemeye varım bir anda ayagini cekiceksin sonra dipgaz yapacaksın silkeleyecektir.ister fabrikasyon ister sonradan takilsin lpgnin mantığına terstir dipgaz veya performans. Aksi mümkün degil cunku bunun icin dizayn edilmedi :) yeteri kadar benzine yaklaşmış olsa sıvılı sisteme gecmezlerdi ;)


Ogün bu sıvılı sistemde tek olay DİREK SİLİNDİR İÇİNE püskürtme, yoksa zaten fizik kimya kurallarına ters LPG sıvı olarakta gelse, dar hacimden geniş hacime geçerken mutlaka GAZ haline dönecek. Aslına bakarsan şöyle bir düşündümde bu sıvılı sistem belkide çok sakıncalı olabilir. Malum LPG bu şekilde çıkınca ortama SOĞUK üflenir buz gibi olur yani, bu sıcaklık ve soğukluk farkları belkide silindir ve pistonlarda çok büyük hasarlara yol açabilir.

Şu andaki sistem uzun yıllarca denenmiş bir sistem en azından. Bu olayı deniyeceğim bakalım nasıl bir tepki verecek araba, gerçi depoda gazda yok :)
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #32 : Mayıs 22, 2015, 00:29:17 »
Abi onların sistemi daha farklı fabrika cikislida dikkat edilir ise montaj da farklı. Direk benzinin ordan doluyor. Sonradan montaj ile fabrikadan çıkma arasında illaki farkliliklar olur. Hicbir zaman fabrikasyonun yerini tutmaz sonradan yapılan birşey. Tabikide istisnai durumlar dışında.hatlar ana tema aynı olabilir ama fabrika çıkışlı sonucta. Ama genede ben her türlü aracla denemeye varım bir anda ayagini cekiceksin sonra dipgaz yapacaksın silkeleyecektir.ister fabrikasyon ister sonradan takilsin lpgnin mantığına terstir dipgaz veya performans. Aksi mümkün degil cunku bunun icin dizayn edilmedi :) yeteri kadar benzine yaklaşmış olsa sıvılı sisteme gecmezlerdi ;)

Ogün abi, fabrika çıkışlılarda dahi montaj sonradan yapılıyor. Subapların çelik olduğunu biliyorum lpg uyumlularda. Yani yine manifold deliniyor. Dolum yeri benzinle aynı yerde oluyor. Farkı ne, bence fabrika çıkışında hemen lpg montajı yapılması ve baya iyi fiyat kitlenmesi. :)
O dediğin titreme olayı nozzle u küçük seçilmiş kitler yapmıyor mu? Benim önceki aracım yariste sadece 1 ve 2. viteste yapardı ara sıra. Diğer viteslerde ayağı çekip ardından dip gaz yapınca fırlardı. Ama performans amaçlı değiller, katılıyorum. Basınca gidiyor, redline da çevirir gerekirse ama motora yazık.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 22, 2015, 00:30:38
Allah razı olsun hocam sağolasın. Kazasız belasız kullanalımda parası mühim değil  :islik: :islik:

Ogün bu sıvılı sistemde tek olay DİREK SİLİNDİR İÇİNE püskürtme, yoksa zaten fizik kimya kurallarına ters LPG sıvı olarakta gelse, dar hacimden geniş hacime geçerken mutlaka GAZ haline dönecek. Aslına bakarsan şöyle bir düşündümde bu sıvılı sistem belkide çok sakıncalı olabilir. Malum LPG bu şekilde çıkınca ortama SOĞUK üflenir buz gibi olur yani, bu sıcaklık ve soğukluk farkları belkide silindir ve pistonlarda çok büyük hasarlara yol açabilir.

Şu andaki sistem uzun yıllarca denenmiş bir sistem en azından. Bu olayı deniyeceğim bakalım nasıl bir tepki verecek araba, gerçi depoda gazda yok :)

Bir de şöyle düşün abi. Hep lpg sisteminin silindir içi sıcaklığı artırdığı söylenir. Bu sayede silindir sıcaklığı lpg gaz olarak gönderildiği halinden daha soğuk oluyor. :) LPG sıvı geldiğinden ve etrafından ısı çektiğinden subapların da soğuk kaldığı söylenebilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #33 : Mayıs 22, 2015, 00:38:39 »


Allah razı olsun hocam sağolasın. Kazasız belasız kullanalımda parası mühim değil  :islik: :islik:

Ogün bu sıvılı sistemde tek olay DİREK SİLİNDİR İÇİNE püskürtme, yoksa zaten fizik kimya kurallarına ters LPG sıvı olarakta gelse, dar hacimden geniş hacime geçerken mutlaka GAZ haline dönecek. Aslına bakarsan şöyle bir düşündümde bu sıvılı sistem belkide çok sakıncalı olabilir. Malum LPG bu şekilde çıkınca ortama SOĞUK üflenir buz gibi olur yani, bu sıcaklık ve soğukluk farkları belkide silindir ve pistonlarda çok büyük hasarlara yol açabilir.

Şu andaki sistem uzun yıllarca denenmiş bir sistem en azından. Bu olayı deniyeceğim bakalım nasıl bir tepki verecek araba, gerçi depoda gazda yok :)

Abi duz mantikda dedigin doğru. Zaten dedim ana tema ve hatlar aynı. Ama ayrıntı? Pistonlarin aynı duzeyde olduğu ne malum? Iki motoru açıp bakmak lazım. Gelelim soğuk sıcak olayına. Yanması daha fazla lpgnin zaten bu yuzden motora uzun vadede kısmen zararindan bahsediyoruz. Bunu belli seviyeye kadar sogutuyor. Direk bir sogutma sistemi yok. Aslinda yapay bir benzin misali. Tek nokta lpg de yılların ürünüydü ama suanki kullandığımız sistem bir anda tum dengeyi degistirdi ;)
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #34 : Mayıs 22, 2015, 00:43:14 »
Bir de şöyle düşün abi. Hep lpg sisteminin silindir içi sıcaklığı artırdığı söylenir. Bu sayede silindir sıcaklığı lpg gaz olarak gönderildiği halinden daha soğuk oluyor. :) LPG sıvı geldiğinden ve etrafından ısı çektiğinden subapların da soğuk kaldığı söylenebilir.

Evet doğru ama bu anlık ısı değişimleri sıkıntı yaratabilir belki. En azından hep sıcak olmasından belki daha kötü olabilir. Neyse daha dünkü LPG ciyim burada ustaların yanında pek konuşmayayım :)
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #35 : Mayıs 22, 2015, 00:43:18 »
Ogün abi, fabrika çıkışlılarda dahi montaj sonradan yapılıyor. Subapların çelik olduğunu biliyorum lpg uyumlularda. Yani yine manifold deliniyor. Dolum yeri benzinle aynı yerde oluyor. Farkı ne, bence fabrika çıkışında hemen lpg montajı yapılması ve baya iyi fiyat kitlenmesi. :)
O dediğin titreme olayı nozzle u küçük seçilmiş kitler yapmıyor mu? Benim önceki aracım yariste sadece 1 ve 2. viteste yapardı ara sıra. Diğer viteslerde ayağı çekip ardından dip gaz yapınca fırlardı. Ama performans amaçlı değiller, katılıyorum. Basınca gidiyor, redline da çevirir gerekirse ama motora yazık.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 22, 2015, 09:30:38
Bir de şöyle düşün abi. Hep lpg sisteminin silindir içi sıcaklığı artırdığı söylenir. Bu sayede silindir sıcaklığı lpg gaz olarak gönderildiği halinden daha soğuk oluyor. :) LPG sıvı geldiğinden ve etrafından ısı çektiğinden subapların da soğuk kaldığı söylenebilir.

Murat abide kısmen cevap verdim. Ana hat ve tema aynı ama ayrıntı farklı.kollar pistonlar nekadar sıcaklık taşıyor bilmiyoruz ve su bilgiyi verebilirim direk fabrikadan lpgli geliyor.lpgli arac uzun vadede benzinli arac gibi uzar.doğrudur. niye biliyormusun? Cunku yag yakar araba :) yag yakan araba herzaman daha iyi gider :) 3te yapmamasinin sebebi yada 4de en yuksek ceviriyi yapar motor 1 ve 2 de yapar anlik yakitini ac ve benzinde yuksek devir cevir her viteste dipgazda aracin gittikce daha az yakacağını göreceksin ;) silkeleme farklı birsey titreme ayrı birsey bu arada.tabi bu soylediklerim tamamen kendi düşüncem ve tecrubelerim onu belirtiyim
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #36 : Mayıs 22, 2015, 00:47:19 »
Ogün bey birgün Konya'ya uğrarsanız 3 aracımıda test edin ayağınızı gazdan çekin çekmeyin her türlü macerayı yapabilirsiniz teklemiyor benim araçlarım.Burada yanlış bir uygulama söz konusu olayın kullanılan Yakıt ile bir alakası yok.Öyle olsa 3 aracımda teklerdi ki hepsiyle defalarca deneme Amaçlı tam gaz yapmışlığım var.
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #37 : Mayıs 22, 2015, 00:50:00 »
Ogün bey birgün Konya'ya uğrarsanız 3 aracımıda test edin ayağınızı gazdan çekin çekmeyin her türlü macerayı yapabilirsiniz teklemiyor benim araçlarım.Burada yanlış bir uygulama söz konusu olayın kullanılan Yakıt ile bir alakası yok.Öyle olsa 3 aracımda teklerdi ki hepsiyle defalarca deneme Amaçlı tam gaz yapmışlığım var.
Iste bende bunu diyorum niye lpg de dipgaz yapılıyor :)  eminolun birgun silkeleyecek bende bunu garanti ederim size yazım burda beyaz duman ile birlikte silkelemeye baslayacak :) bu arada 3 terimde farklı onu belirtiyim tekleme silkeleme titreme.bunlar farklı seyler
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #38 : Mayıs 22, 2015, 00:52:18 »
Evet doğru ama bu anlık ısı değişimleri sıkıntı yaratabilir belki. En azından hep sıcak olmasından belki daha kötü olabilir. Neyse daha dünkü LPG ciyim burada ustaların yanında pek konuşmayayım :)
Abi olur mu oyle şey. Bizde bildigimiz kadar tecrubemiz kadar sadece seninle lpg konusmak keyifli abi :) hep iyi durumları konuşalım insallah :)
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Tecrübeli arkadaşlar ve Ustalar bi bakabilir mi?( BRC ve sorun)
« Yanıtla #39 : Mayıs 22, 2015, 00:52:48 »

Murat abide kısmen cevap verdim. Ana hat ve tema aynı ama ayrıntı farklı.kollar pistonlar nekadar sıcaklık taşıyor bilmiyoruz ve su bilgiyi verebilirim direk fabrikadan lpgli geliyor.lpgli arac uzun vadede benzinli arac gibi uzar.doğrudur. niye biliyormusun? Cunku yag yakar araba :) yag yakan araba herzaman daha iyi gider :) 3te yapmamasinin sebebi yada 4te en yuksek ceviriyi motor 1 ve 2 de yapar anlik yakitini ac ve benzinde yuksek devir cevir her viteste dipgazda aracin gittikce daha az yakacağını göreceksin ;) silkeleme farklı birsey titreme ayrı birsey bu arada.tabi bu soylediklerim tamamen kendi düşüncem ve tecrubelerim onu belirtiyim

Silkeleme demek istemiştim titreme derken. Doğrudur abi belki soğutma sistemi farklı olabilir. ya da tümden motordaki sıcaklığa karşı hassas parçaları değiştirmişlerdir. Fakat subap yakanlar subapları çeliklerle değiştirdikten sonra bir sıkıntı yaşamıyorlar, ta ki motoru bitiresiye kadar.

Murat abi, yanma odası içi sıcaklığı ile duvar sıcaklığı farklı şeylerdir. :) Yanma odasındaki sıcaklık 1500 dereceden bile fazladır. Fakat duvar sıcaklığı (yanma odasının kenarındaki) 400-600 derece arasındadır (diye hatırlıyorum).
Uçak türbin motorlarında da yanma odasında 2000 dereceden fazla bir sıcaklık oluşurken duvar sıcaklığının düşürülmesi için duvara çok yakın noktalardan soğutma sıvısı geçirilir, bu sayede sıcaklık kontrol edilir, yoksa erir biter kül olur. :D
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.