0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Israrla her lpg başlığında yazıyorum ve ısrarla insanlar genede yapmaya devam ediyor
Rica etsem uygun bi zamanda araba 2. viteste 3000 -3500 devir civarında giderken gazdan ayağını çek sonra birden diple bakalım bi kesiklik yada silkeleme tarzı bişey olacak mı.Diğer türlü bendede sorun yok.Aslında çok büyütecek bişey değil ama insanın canını sıkıyor.Önceki aracımda lpgliydi ama böyle bi sorun yaşamadım.
Neyi Ogün?
+1Milyon Mayoz Bölünmenin etkileri, bölüne bölüne çoğalmışlar muhtemelen Esas olan ana beyni bulmak, 2 yıl ustanın yanında çalışan ne var la bu işte deyip parada varsa dükkan açmış gibi
Bunu bende bir deniyeyim Daha 5-6 km LPG ile kullandım Nasipse haftasonu bakayım bende, 2. viteste 300-3500 devirde giderken gazdan ayağımızı çekeceğiz ve beklemeden dipgaz yapacağız değil mi? Yokuş aşağı yokuş yukarı düz yol falan fark eder mi?
Şuanda 3 araca sahibim böyle bir durum söz konusu değil hepsiyle dipgaz yaparım.Sorun LPG ayarından...
Israrla her lpg başlığında yazıyorum ve ısrarla insanlar genede yapmaya devam ediyor. Lpg=tasarruf. Bunun aksini düşünen var mı. Lpg kuru yakıt. Kuru yakitta niye dipgaz yapılıyor.bence aracta lpgde sorun aramaktansa bence bu soruya bir cevap bulalım. Kuru yakıt motora zarar verirken niye biz daha cok zarar versin diye ugrasiyoruz. Isciligi iyi montaji iyi orjinal parcalar ile yapilan ve amacina hizmetedecek sekilde kullanilan lpg sorun yaratmayacaktir. Temiz temiz benzinde diplemek varken kuru yakıt tercihedilmemelidir
Lpg yi yeni taktırmışsınız belki bu tip sorunları gösterme açısından erken olabilir.Düz yada yokuş farketmiyor.yol ayarı falan deyince aklıma siz getirdiniz bunu. Mesaj Birleştirildi: Mayıs 21, 2015, 23:41:49YArın gidip yol ayarı yapması konusunda ısrar edeyim bari.İşin içinden çıkamayınca hemen araca çamur atıyorlar.16 bin kmdeki arabada ne sorunu olabilir diyorum eveleyip geveliyor.
LPG kuru yakıt Benzin Sıvı yakıt olayı çok doğru değil gibi geliyor bana Ogün,Sonuçta enjektörden püskürtülen sıvı benzin de neredeyse gaz halinde basılıyor silindir içine ve anında yanıyor gaz haline dönüşüyor. Yani sıvı girip sağda solda contaları yağlıyayım , silindiri soğutayım demiyor.Ayrıca malum direkt enjeksiyon LPG lerde sıvı olarak püskürtülüyor ve gaz halini alıyor. Ha yanma kalorisi falan dersen o başka Burada ayar problemi var muhtemelen. LPG taktırdığım yerde adam bana çeşitli markaların PC programlarını açtı gösterdi, hepsi neredeyse aynı yazılım gibi. TIPAM YEMEZSE BENZİNE GEÇ diye kutucuk var , tick atarsan oraya benzine geçecek şekilde oluyor sistem. Muhtemelen bu olayda da tıpa yememe var ve benzine geçtiği yada geçmeye çalıştığı için silkeleme yapıyor.Mesaj Birleştirildi: Mayıs 21, 2015, 23:45:30Kesinlikle yol ayarı hocam, usta demişti bana, yol ayarı olmadan nerden bilecek sistem senin nasıl hareket ettiğini demişti. Normal şartlar altında olan verileri atıyolar sonra normal şartlar altında olmayan bir kullanım olunca çuvallıyorlar. Yol testi o yüzden burada fark ettiriyor. Ha ben zaten bu şekilde arabayı fazla zorlama dersen gitmene bile gerek yok, zaten sadece bu şekilde kullanınca sıkıntı yaşamışsınız.
Abi istediği kadar sıvı sekilde gondersin enjektorler sonucta lpg. Bir benzinli birde lpgli motoru kmler sonra söküp karsilastirsak yeteri kadar sivi sekilde olmadığını zaten anlarız. Hangi lpg sisteminde olursa olsun ayagini gazdan cek biranda dipgaz yap silkeleyecektir. Istedigin ayari yaptir mekanizmanin senin ayagindan hizli olma sansi yok. Hep ayağından yavas kalacak. Cunku o tepki sonucunda benzine veya lpg ye geçiyor. Her ne olursa olsun lpg ile dipgaz yapılmaz abi. Bunu denemek bile bana mantıksız geliyor.
Ben geçen 19 mayısta lpg taktırdım aracıma, taze LPGciyim. Lovato mu BRC mi diye gittim, BRC takan firmaya gidemeden LOVATO taktırmış buldum kendimi. Neyse LPG takan yer hem prins hem Lovato hemde Landi diye bir marka takıyordu. İstersen BRC de takarım dedi ama Lovato diye gittiğimden yanaşmadım. Neyse adam bana Prins takmak istedi ama 450 500 tl fark vardı. O zaman demişti bak İtalyanların hepsi aynıdır tıpaları yemedi mi silkeler ve benzine kaçarlar. Prins yapmaz ayrıca o brc de ve bazı İtalyanlarda 2. Viteste dipgaz yap kökle silkelenir durur gibi laflar etti. Tabii daha önce hiç LPG kullanmadığımdan bana yabancı geldi anlattıkları. Yol testine çıktık, o şekilde yüklendi hafiften silkeleme oldu yanındaki elemana şunu arttır şöyle yap falan deyip yolda ayar yaptılar. Ayardan sonra tekrar o dipgaz olayını yaptı bu sefer hiç hissedilir birşey olmadı. Diyeceğim o ki o BRC takan ustanın yolda ayar yapması lazım olay LPG den kaynaklanıyor
Neden Ogün,? Sonuçta bazı arabalar direkt LPG li olarak geliyor. Fabrika çıkışlılarda nasıl durum?
Murat hocam sonunda dönüşümü yaptırdın,güle güle kullan .Max.025 kuruş.. .
Abi onların sistemi daha farklı fabrika cikislida dikkat edilir ise montaj da farklı. Direk benzinin ordan doluyor. Sonradan montaj ile fabrikadan çıkma arasında illaki farkliliklar olur. Hicbir zaman fabrikasyonun yerini tutmaz sonradan yapılan birşey. Tabikide istisnai durumlar dışında.hatlar ana tema aynı olabilir ama fabrika çıkışlı sonucta. Ama genede ben her türlü aracla denemeye varım bir anda ayagini cekiceksin sonra dipgaz yapacaksın silkeleyecektir.ister fabrikasyon ister sonradan takilsin lpgnin mantığına terstir dipgaz veya performans. Aksi mümkün degil cunku bunun icin dizayn edilmedi yeteri kadar benzine yaklaşmış olsa sıvılı sisteme gecmezlerdi
Allah razı olsun hocam sağolasın. Kazasız belasız kullanalımda parası mühim değil Ogün bu sıvılı sistemde tek olay DİREK SİLİNDİR İÇİNE püskürtme, yoksa zaten fizik kimya kurallarına ters LPG sıvı olarakta gelse, dar hacimden geniş hacime geçerken mutlaka GAZ haline dönecek. Aslına bakarsan şöyle bir düşündümde bu sıvılı sistem belkide çok sakıncalı olabilir. Malum LPG bu şekilde çıkınca ortama SOĞUK üflenir buz gibi olur yani, bu sıcaklık ve soğukluk farkları belkide silindir ve pistonlarda çok büyük hasarlara yol açabilir.Şu andaki sistem uzun yıllarca denenmiş bir sistem en azından. Bu olayı deniyeceğim bakalım nasıl bir tepki verecek araba, gerçi depoda gazda yok
Bir de şöyle düşün abi. Hep lpg sisteminin silindir içi sıcaklığı artırdığı söylenir. Bu sayede silindir sıcaklığı lpg gaz olarak gönderildiği halinden daha soğuk oluyor. LPG sıvı geldiğinden ve etrafından ısı çektiğinden subapların da soğuk kaldığı söylenebilir.
Ogün abi, fabrika çıkışlılarda dahi montaj sonradan yapılıyor. Subapların çelik olduğunu biliyorum lpg uyumlularda. Yani yine manifold deliniyor. Dolum yeri benzinle aynı yerde oluyor. Farkı ne, bence fabrika çıkışında hemen lpg montajı yapılması ve baya iyi fiyat kitlenmesi. O dediğin titreme olayı nozzle u küçük seçilmiş kitler yapmıyor mu? Benim önceki aracım yariste sadece 1 ve 2. viteste yapardı ara sıra. Diğer viteslerde ayağı çekip ardından dip gaz yapınca fırlardı. Ama performans amaçlı değiller, katılıyorum. Basınca gidiyor, redline da çevirir gerekirse ama motora yazık.Mesaj Birleştirildi: Mayıs 22, 2015, 09:30:38Bir de şöyle düşün abi. Hep lpg sisteminin silindir içi sıcaklığı artırdığı söylenir. Bu sayede silindir sıcaklığı lpg gaz olarak gönderildiği halinden daha soğuk oluyor. LPG sıvı geldiğinden ve etrafından ısı çektiğinden subapların da soğuk kaldığı söylenebilir.
Ogün bey birgün Konya'ya uğrarsanız 3 aracımıda test edin ayağınızı gazdan çekin çekmeyin her türlü macerayı yapabilirsiniz teklemiyor benim araçlarım.Burada yanlış bir uygulama söz konusu olayın kullanılan Yakıt ile bir alakası yok.Öyle olsa 3 aracımda teklerdi ki hepsiyle defalarca deneme Amaçlı tam gaz yapmışlığım var.
Evet doğru ama bu anlık ısı değişimleri sıkıntı yaratabilir belki. En azından hep sıcak olmasından belki daha kötü olabilir. Neyse daha dünkü LPG ciyim burada ustaların yanında pek konuşmayayım
Murat abide kısmen cevap verdim. Ana hat ve tema aynı ama ayrıntı farklı.kollar pistonlar nekadar sıcaklık taşıyor bilmiyoruz ve su bilgiyi verebilirim direk fabrikadan lpgli geliyor.lpgli arac uzun vadede benzinli arac gibi uzar.doğrudur. niye biliyormusun? Cunku yag yakar araba yag yakan araba herzaman daha iyi gider 3te yapmamasinin sebebi yada 4te en yuksek ceviriyi motor 1 ve 2 de yapar anlik yakitini ac ve benzinde yuksek devir cevir her viteste dipgazda aracin gittikce daha az yakacağını göreceksin silkeleme farklı birsey titreme ayrı birsey bu arada.tabi bu soylediklerim tamamen kendi düşüncem ve tecrubelerim onu belirtiyim