0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
benim aracida götüriyim giriyorsa 2005 model mart çikişli
Ben ne aradım ne birsey yaptım. Bir gun telefon geldi. Hava yastığı kontrol zamanınız geldi guvenliginiz icin getirin randevu alın kontrol edelim sorun var ise degistirelim ücretsiz dediler. Randevu aldım gittim.
Hic mi yetkili servis kayıdı yok
Böyle birşey çıktı. Arac 2004 corolla. Bu durumda servisle görüşmemiz gerekiyor mu?
bende bu durumu merak ediyorum araç babamın üstüne kayıtlı ama servis geçmişini bilmiyoruz mutlaka servise girmiştirde eski sahibinimi ararlar zaman geldi vs diye yoksa yeni sahibinin numarasını bulurlarmı
Servisle biraz önce görüştüm plakayı da verdim eklediğim resimdeki 2014 yılındaki kampanyayı söylediler yapıldı diye. Hava yastığı ile ilgili birşey bildirilmedi bize dendi. Olmadı yarın servise uğramaya çalışırım
Toyota “insana saygı” temel felsefesi doğrultusunda kalite ve güvenliğe verdiği tavizsiz yaklaşımını sürdürüyor. Toyota tarafından yapılan testlerde, belirli bir dönem aralığında üretilen araçlarda sürücü ve ön yolcu hava yastıklarının açılmasını sağlayan parçanın zaman içinde nemden etkilenebileceği ortaya çıkmıştır. Toyota, bu nedenle ortaya çıkabilecek olası bir sorunu önceden önlemek amacıyla ilgili araçların servislere geri çağırılması kararını almıştır.Müşteri odaklı yaklaşımını bir kere daha kanıtlayan ve de yaşı ne olursa olsun ürettiği araçlarda çıkabilecek en küçük olası bir sorunu bile önceden önleme çabası içindeki Toyota’nın, dünya çapında yaptığı bu geri çağırma kampanyası yaklaşık 5 milyon aracı kapsamaktadır.Türkiye’de satışa sunulan araçlardan: Mart 2003 - Mart 2007 yılları arasında üretilen Corolla ve Yaris modelleri yolcu hava yastıklarındaki, Temmuz 2003-Aralık 2005 yılları arasında üretilen RAV4, Yaris ve Hilux modelleri ise sürücü hava yastıklarındaki gerekli parçanın değişmesi için yetkili servislere çağırılacaktır.Toyota, Türkiye’de de bugüne kadar tarafımıza ulaşan herhangi bir şikayet bulunmamasına rağmen, geri çağırma kapsamındaki toplam 19 bin 585 aracın sahibi ile iletişime geçecektir.Yaklaşık 3-4 saat sürecek olan işlemler ücretsiz olarak gerçekleştirilecektir.
S1: Kampanyaya yol açan durum nedir? C1: Bazı Yaris, Corolla ve Avensis araçlarımıza takılmış olan yolcu hava yastığı fişeğinin bazılarında patlama esnasında sorun oluşma ihtimali bulunmaktadır. Bu durum, kaza anında hava yastığının istenilen özelliklerde patlamayıp, yolcuyu koruma özelliğinin azalmasına ve en kötü senaryoda ortaya çıkabilecek fazla ısı nedeniyle termal yaralanmalara neden olabilir. S2 Hava yastığı fişeği nedir? C2: Hava yastığı grubunun içindeki bir parça olup kaza anında katı kimyasal maddenin kimyasal tepkime sonucu oluşturduğu gazın hava yastığının içine dolmasını sağlar. s3 Bu durumun sebebi nedir? C3: Kaza anında kimyasal tepkime ile hava yastığını şişiren gaza dönüşen katı maddelerin üretiminde yeterli presleme yapılmaması ve bu katı maddelerin standart dışı nem oranına sahip olması ihtimali bu durumun ana sebebidir. s4 Bu konunun yangına sebep olma ihtimali var mıdır? C4: Hava yastığı fişeğinin çevresindeki parçaların, kaza anında oluşabilecek aşırı ısıdan etkilenerek tutuşma ihtimali olabilir. S5. Türkiye’de etkilenen kaç araç vardır? C5: 2000-2004 arası üretilen Yaris, Corolla ve Avensis modellerinden Türkiye’de 14.737 araç kampanyadan etkilenmektedir. S6: Kullanıcı bu durumu önceden farkedebilir mi? C6: Hayır bu durum önceden farkedilebilecek bir durum değildir. S7: Şimdiye kadar raporlanan herhangi bir örnek oldu mu? C7: Avrupa’da şimdiye kadar böyle bir durum yaşanmamıştır. Dünya çapında sadece Kuzey Amerika ve Japonya’da 5 adet durumla karşılaşılmıştır.
Otomobillerde kullanılan hava yastıkları kaza anında hızla açılarak sürücü ve yolcuların başını çarpmasını engelliyor. Ancak hatalı üretim sonucunda bazı hava yastıkları patlayarak etrafa metal şarapnel saçma tehlikesi oluşturuyor. Üstelik bu hatalı hava yastıklarına sahip milyonlarca otomobil halen trafikte. 2000 ve 2004 arası üretilen otomobillerde ortaya çıkan tehlike yüzünden araçlar tamir için servis noktalarına ve fabrikalara geri çağrılıyor.Honda, Nissan, Toyota, Mazda ve GM markalarının kullandığı hava yastıkları Takata Corp. tarafından üretilmiş. Sonuçta 3 milyon araç Takata’nın ürettiği hatalı hava yastıklarına sahip. Bu dev hata yıllar boyunca ne dev otomobil üreticileri, ne de güvenlik ve denetimden sorumlu yetkililer tarafından farkedilmeden tehlike oluşturdu. Takata’nın fabrikalarında hava yastığının içerisinde kontrollü yanma ile hızlı gaz genleşmesi sağlayan parçalar, gazı Air-Bag içerisine salan metal parçanın kaldırabileceğinden daha yüksek basınç oluşturacak şekilde, hesaplanandan hızlı yanmaya sebep oluyor.Henüz ölü ya da yararlı olmaması bir mucize. Amerika’da 4, Japonya’da 2 hava yastığı patlaması yaşandı. Bu hata olmasa da daha önce Takata tarafından yapılan hatalı üretim yüzünden araçlarının yan hava yastıklarının patlamasıyla ölen insanlar oldu.Toyota’nın Corolla, Matrix, Sequoia, Tundra, Lexus SC 430 modellerinin 2001-2003 arası dönemde üretilen kısmı etkilendi. Aynı şekilde Honda’nın Civic, CR-V, Odyssey modelleri, Nissan’ın Infiniti, Maxima, Sentra, Pathfinder modelleri, General Motors’un Pontiac Vibe serisi, Mazda’nın Mazda6 ve RX-8 otomobilleri tamir için çağırıldı.Takata, BMW’ye de bu hatalı parçalardan gittiğini kaydetti ancak BMW henüz konu ile ilgili açıklama veya araç geri çağırma yapmadı.