Gönderen Konu: 0-100 denemesi  (Okunma sayısı 11670 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #40 : Kasım 12, 2008, 08:56:29 »
seneye bu zamanlarda restore etmekte olduğum 1973 AMC Javelinin 0-100 değerlerini yazarım...
şimdilik motorunu yazayım:
6.600 cc V-8, 450 Hp @ 6000 rpm, kısa oranlı 4 ileri manuel şanzıman, difreansiyel kilidi. (100km.yi patinajla geçmesi pek muhtemel...)
 8-)

Maşallah. Bu şartlarda 0-100 hızlanması 6 sn. civarında gerçekleşir sanırım.
Folgsamkeit macht frei...

Toyota Club Türkiye

Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #40 : Kasım 12, 2008, 08:56:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #41 : Kasım 12, 2008, 11:26:01 »
başlık altında beklediğimden çok daha üst seviyede açıklamalar olmasına karşın halk tipi yorumlarda gelmiş.
yazılanlardan aklımda kalanlardan katıldıklarım katılmadıklarım;
*km göstergelerinde gözüken rakamlar tam olarak doğru değildir.çeşitli cihazlarla ölçüm mümkündür.ancak ortalama alındığında herkesin sapması birbirinden aşrı uzk değildir.yani 2 corollada aynı sapma varken vectrada daha farklıdır.ayrıca sapma hız arttıkça genellikle artar.ilgili konuyla ilgili testler eskiden dergilerde verilirdi.daha detaylı bir başlık altında verilerle konuşabiliriz bu konuyu.

*bizim forumda muhakkaki ortalamayı düşüren araçlar vardır ;) ama forum ortalamamız 12 sn dir fikrimce.

*corollalar gerçekten iyi hızlanma değerlerine sahiptir ama abartmamak lazım :)  1.6 bakımlı bir corolla 10.küsür :D saniyede kalkabilir.pilotaj vs önemlidir.aynı zamanda ölçümler mümkünse 2 kişinin üstünde yapılmamalıdır(mümkünse tek kişi ortalama kilo test sonuçlarını yakalamayı sağlayabilir).ayrıca bagajda boş olmalıdır.zemin kesinlikle düz olmalıdır.eğim varsa kendimizi kandırmaktan başka birşey değildir.ağızla saniye sayılmaz :D kronometre kullanmak şarttır.hassas ölçüm nasıl yapılır o sizin el ayarınızın iyiliğin bakar.bu nedenle video kullanımı aynı kalkışı defalarca ölçerek kesin sonuca ulaşmaya yardımcı olur.

*bu test tehlike yaratır mı?genel kullanıcı için yorum yapmak gerekirse tehlike yaratabilir.şimdiye kadar yüzlerce demem olasına karşın bir olayla karşılaşmadım.bilinçli olup kimsenin hayatını tehlikeye atmamak için ortam dikkatli seçilmeli.önünüze engel çıktığında derhal durulmalı.(arkadaşım 80-90 a vardırğında karşısına dolmuş çıktı,100 e çıkmaya hırs yapınca durağa girdi.şükür ki herhangi bir yaralanma olmadı.yani hırsa luzum yok.

*kalkış yapmanın belirli incelikleri var.standart bir kırmızı ışık kalkışı size en doğru veriyi veremez.forumuzda hoş karşılanmadığı için bu konuya detaylı değinmeyeceğim.

*0-100 tek başına performans ölçüm aracı değildir.60-100 , 80-120 (uygun viteslerde) önemlidir.

basit gözüksede her iş gibi en iyisini yapmak için bilgi tecrube ve emek gereklidir. saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #42 : Kasım 23, 2008, 00:13:26 »
1.6 motor arabada 7 sn de 0-100 ha, neymiş bu toyota ya helal olsun. arkadaşlar kendimizi kandırmayalım lütfen!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ©®UzMaN®©
    • yok
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #43 : Kasım 23, 2008, 10:38:07 »
wallahi 2007 D4-D'yle 12 snyde çıkmıştım en son
eSeR KaŞıK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #44 : Kasım 24, 2008, 09:21:35 »
wallahi 2007 D4-D'yle 12 snyde çıkmıştım en son
az çıkmışsın biraz daha cıkar 15 sn falan bile fazla.



Artık ne gerek var bunlara her an yarış halinde değiliz ki arkadaşlar.Araçlarınıza yazık debriyajı bi sıyırırsanız ne olucak tüh ya fala ndersiniz üzülürsünüz.Diceksiniz ki sen hic mi yapmadın bende yaptım.Ama kameraya cekemedim dur bi daha cekmek icin yapıyım falan demedim.Hatta 0-100 e 25 sn de cıkardım :) buda bana yeter :D
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #45 : Kasım 25, 2008, 12:20:47 »
Bu 2006 nın konusunu kim buldu çıkardı yukarı :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #46 : Aralık 02, 2008, 21:50:22 »
Ben fabrika ne diyosa o derim... Adam diyo fab verisi 13 saniye ama 10 saniyede çıkartıyorum ağzım açık kalıyor. Bunun test pilotları çıkamamış demekki o kadar sürede

Fabrika verilerinin hepsi çok sağlıklı olmuyor bazen...
Kendini bir çok sananların aslında bir ... olmadığı bir dünyada yaşıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #47 : Aralık 03, 2008, 07:54:48 »
  Peki bu testleri yapan arkadaşlar gerekli ve yeter şartları sağladıklarından eminler mi?
 Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #48 : Aralık 04, 2008, 12:11:21 »
fabrika çıkışı yazdıkları verilere bakarsın arabanın maksimumj hızı 186 olarak gözüküyor
klein aber mein..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #49 : Aralık 04, 2008, 21:07:28 »
fabrika çıkışı yazdıkları verilere bakarsın arabanın maksimumj hızı 186 olarak gözüküyor
:D :D :D :D
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #50 : Aralık 09, 2008, 17:03:22 »
klein aber mein..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #51 : Aralık 09, 2008, 17:52:28 »
haksız olurmusun hiç :) doğru söylüyorsun aklıma şu geliyor demekki belli bir devirden sonra araba zarar görüyor? yani sadece sıkıştığında kurtarmak için o aralığı aşabiliyorsun. nası olcek :) aydınlatın bizi :D
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #52 : Aralık 09, 2008, 22:22:11 »
fabrika çıkışı yazdıkları verilere bakarsın arabanın maksimumj hızı 186 olarak gözüküyor

Ya fabrikadaki o kadar mühendis salak, ya da cok iyi ölcen cihazlara sahipler.

Acaba hangisi...
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #53 : Aralık 09, 2008, 23:43:47 »
fabrika çıkışı yazdıkları verilere bakarsın arabanın maksimumj hızı 186 olarak gözüküyor
GPS ile ölç bakalım stock halini ne çıkıcak...
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #54 : Aralık 10, 2008, 19:28:24 »
ne yani o gördüğümüz 215-217 civarındaki hız yanlış mı? :wacko: (tabi trafiğe kapalı alanda :D)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #55 : Aralık 11, 2008, 14:13:32 »
ne yani o gördüğümüz 215-217 civarındaki hız yanlış mı? :wacko: (tabi trafiğe kapalı alanda :D)

Sence?

187 km/h ölcülürken rüzgarsiz ortam, egimsiz yol gibi kriterler göz önüne alinarak ölcüm yapilir.
Rüzgar ve birkac derece egim olsa, o 215-217 km/h reel olarak ancak 195-200 km/h arasi olabilir (Cankaya yokusundan inerken hiz denemesi yapmadigini umuyoruz).

Daha fazlasi gösterge hatasi, lastiklerin asinmasi vs gibi faktörler. Lastiklerde yeni iken 8-9 mm dis bulunur. Asindigini düsünün ve 2 mm dis kaldi diyelim. Tüm capta 12-14mm bir fark olur. Cevre 2*pi*R olduguna göre, bunun etkisi bile direk görülür. Cap azaldigi icin lastik daha cok dönecek. Bunun gibi bir sürü faktör var.

Fabrikada testler cok pahali cihazlarla yapilir. Google'da aratin mesela Racelogic firmasi. GPS tabanli iyi bir sistemdir. Bazi modellerinin +5000 dolar oldugunu göreceksiniz. Simdi o cihaz mi dogru ölcüyor, arabanin icindeki uyduruk kilometre saatimi?

Ben bu kadar hiz yaptim, söyle uctum, kactim diyen kendini kandirmaktan baska bir sey yapmaz ve yapamaz.

Araba dizayni ve üretimi öyle basit bir is degil. Orada calisan mühendisler cidden iyi egitim almis, konunun uzmani kisiler. Burda iskembeden sallayarak, onlar yanlis yaziyor demek anlamli mi? Bence degil. Benim arabanin son sürati fabrika verisi 260 km/h. Almanya'da otobanlarin bazi bölgelerinde hiz siniri yoktur. Yolda deneyince 270 km/h civari bir hiz yapiyor. Analog gösterge 275-280 km/h arasi dolanirken, dijital gösterge 270 km/h civarlarinda. Bu ne demek? Analog ve dijital gösterge arasinda bile bir fark doguyor. Bunu ölcerken sanzimandan tahrik alinir. Orada bile kayiplar, fazlaliklar vardir. 270 km/h gösterirken gercek hizi ne? 260 km/h ise öper basima koyarim, ve kendimi sansli sayarim yakin gösteriyor diye. Bunlar Isvicre mali saat degil ki, o kadar ince sekilde ölcebilsin. Arti ayni model arabalarda bile degisir.

Bir arabanin son süratini hesaplama yöntemleri vardir.
Motor gücü, vites oranlari, arabanin sürtünme katsayisi, lastikler, arabanin sürtünme alani (ön yüz) vs vs.
bunlara bakarak, 110ps bir arabanin gercek hizinin 215 km/h olmasini bekleyemezsin. 90 km/h 'den sonra arabanin gücünün %90'i hizi artirmak icin kullanilir, lastiklerdeki sürtünme icin degil. O yüzden beygir gücü arttikca hiz da lineer sekilde yükselmez. Azalarak yükselir.

Sonuc: 1.6 litre 110ps araba ile ben ucarim, kacarim muhabbeti yapan daha cocuktur. Hayatinda adam akilli bir kaza gecirmemis, görmemistir. Umarim da görmez. Görürse de baskalarina zarar vermez. Corolla, Civic, Megane gibi arabalarin normal motorlu versiyonlari siradan arabalar. +200 km/h ile gitsin diye yapilmis degiller. Ona uygun fren sistemi, aerodinamik, lastikler, süspansiyon sistemleri yok. Ne kadar para, o kadar köfte.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #56 : Aralık 11, 2008, 14:17:32 »
Bir not daha:

Fabrika denemelerinde en iyi performans degerleri önemlidir.
Hic denemeleri izlediniz mi bilmiyorum. Adamlar birak debriyaji, sanzimani, aktarmayi bile umursamaz.
O hizlanma testlerini 10-20 kere üst üste kendi arabaniza yapsaniz, ertesi gün servise gitmek zorunda kalabilirsiniz. Motor veya sanziman kucaginizda dönebilirsiniz. Bu durumda yok Toyota'ymis, cok saglammis falanda sökmez. Adam normal kullanim icin sorunsuz araba üretiyor. Ne kadar ekmek, o kadar köfte kurali gene.

Hele hele büyük + kalin lastiklerle veya capi degistikten sonra kilometre göstergesini tekrar kalibre ettirmediyseniz, göstergeye bakarak su hizda gidiyorum diyemezsiniz. Cap degismese bile kalin lastiklerle de fabrika hizina bile cikamazsiniz reel olarak.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #57 : Aralık 11, 2008, 15:38:32 »
haksız olurmusun hiç :) doğru söylüyorsun aklıma şu geliyor demekki belli bir devirden sonra araba zarar görüyor? yani sadece sıkıştığında kurtarmak için o aralığı aşabiliyorsun. nası olcek :) aydınlatın bizi :D

sorunu anlayamadım kusura bakma..diğer arkadaşlara gelince 186 hız limiti arabanın normal fabrika çıkışı haliyle lastikleriyle bos otobanda 220 km hız yapılabiliosa o göstergelere göre...ozaman şöyle bir soru var ortada hani diyosunuz ya mühendisler o kadar salak mı maksimum hıza 186 yazmışlar diye ozaman bu mühendisler hakikaten salak maksimum hıza kağıda 186 yazıoyolar göstergelerde 220 ye dayanan ibreyi ayarlayamıyorlar???
klein aber mein..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #58 : Aralık 11, 2008, 17:13:08 »
Arkadaşım yukarıda Murat beyin yaptığı acıkalmada fark etmen lazım.Adamların ölçüm yaptığı cihazlar neredeyse arac fiyatında.Adam öyle bir ölçüm cihazını aracın km saatine baglatsa arabanın satış degeri iki katına cıkar.O zaman kim alır aracı? mecburen hata oranı yuksek ölçüm cihazları takılıyor.
Yine ölçümle örnek veriyim size bir yaris D-4D aracın km saatindeki son hızı 199 dur.Yuzler hanesinde 2 rakamı yok en fazla 199 gösteriyo :D bu aracı 199 a dayadıklarında GPS cihazıyla ölçtüklerinde 175 km gibi bir hız orataya cıkıyor.Fabrika veriside son hız olarak 175 km yazıyor.Umarım bu bilgiler faydalı olmuştur...
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 0-100 denemesi
« Yanıtla #59 : Aralık 11, 2008, 18:57:09 »
diğer arkadaşlara gelince 186 hız limiti arabanın normal fabrika çıkışı haliyle lastikleriyle bos otobanda 220 km hız yapılabiliosa o göstergelere göre...ozaman şöyle bir soru var ortada hani diyosunuz ya mühendisler o kadar salak mı maksimum hıza 186 yazmışlar diye ozaman bu mühendisler hakikaten salak maksimum hıza kağıda 186 yazıoyolar göstergelerde 220 ye dayanan ibreyi ayarlayamıyorlar???

Dedigim gibi ne kadar para, o kadar köfte.
Düzgün ölcüm yapan cihazlarin fiyatlari su an cok yüksektir. Ve bu cihazlar eskiden bisiklet tekeri gibi bir sensöre baglanirdi. Eski testleri hatirlayanlar bilir. Bu sistemlerin devamli kalibre edilmesi gerekirdi.

Yeni sistem ise yazilim ve GPS bazli. GPS uydulari zaten her an kalibrasyon yapiyor.
Üstünde hassas bir anten ve receiver chipset var. Bir ara STAR II sonra STAR III chipi iyiydi. Simdi cok daha iyi chipler cikti. GPS in nasil calistigini biliyorsaniz, bu sistemin cok hassas oldugunu zaten biliyorsunuz demektir.

Ileri de bu cihazlarin fiyati düser de arabalarda kullanmaya baslayabilirler.

Bu arada analog göstergelerin aslinda arada kalibre edilmesi gerekir. Ama kimse yapmaz.
Lastikcide eger tork anahtari varsa, onun bile 6 ayda bir kalibre edilmesi gerektigini biliyor musunuz?

Günlük kullandigimiz teknolojinin son kullaniciya görünmeyen bir yüzü var. Onu bilmeden yorum yaptigimizda, yapilan seyler bize anlamsiz geliyor. Ama hep bir sebebi var arka planda.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante