Gönderen Konu: MMT Sorunları  (Okunma sayısı 106522 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #240 : Haziran 22, 2019, 14:17:35 »
merhaba benimde 2009 model mmt corollam var sıfır aldım ve ilk defa  95 binde baskı balatayı yetkili serviste değiştirdim.şu anda aracım 124 bin km de ama ara sıra ünlemli dişli ısıgı yanıyor fakat benimki biraz değişik yanıyor. neden diye soracak olursanız bu uyarı aracı yeni çalıştırıp yola çıktığım zaman oluyor yani trafikte yol aldıktan sonra değil de çalıştıtır çalıştırmaz oluyor bugun 3. defa yaptı benimde aklıma burada bahsedilen aktüatör ile ilgili olabilir mi diye gelmedi değil.ama net olarak bilmiyorum neden yapar acaba ayrıca araç hareket etmeye devam ediyor E den N ye geçmiyor.
2009 Corolla D4D/MMT Elegant Metalik gri

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #240 : Haziran 22, 2019, 14:17:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #241 : Haziran 23, 2019, 21:39:35 »
yetkili serviste ecu yazılımını kontrol ettirin
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #242 : Haziran 23, 2019, 22:00:58 »
yetkili serviste ecu yazılımını kontrol ettirin
merhaba benimde 2009 model mmt corollam var sıfır aldım ve ilk defa  95 binde baskı balatayı yetkili serviste değiştirdim.şu anda aracım 124 bin km de ama ara sıra ünlemli dişli ısıgı yanıyor fakat benimki biraz değişik yanıyor. neden diye soracak olursanız bu uyarı aracı yeni çalıştırıp yola çıktığım zaman oluyor yani trafikte yol aldıktan sonra değil de çalıştıtır çalıştırmaz oluyor bugun 3. defa yaptı benimde aklıma burada bahsedilen aktüatör ile ilgili olabilir mi diye gelmedi değil.ama net olarak bilmiyorum neden yapar acaba ayrıca araç hareket etmeye devam ediyor E den N ye geçmiyor.
Ek olarak aküyü kontrol ettirin, özellikle boşta çalışmaz durumdayken farlar açık olarak kontrol ettirin eğer akü sağlam çıkarsa( sikayetiniz aküyü işaret ediyor) serviste önce yazılım daha sonra aküalötör kömürlerine baktırın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #243 : Haziran 24, 2019, 00:38:32 »
yetkili serviste ecu yazılımını kontrol ettirin
şimdiye kadar hiç yazılıma baktırmadım belirli peryotlarda yeni sürüm mü çıkıyor yoksa mevcut yazılım hata mı veriyor


Ek olarak aküyü kontrol ettirin, özellikle boşta çalışmaz durumdayken farlar açık olarak kontrol ettirin eğer akü sağlam çıkarsa( sikayetiniz aküyü işaret ediyor) serviste önce yazılım daha sonra aküalötör kömürlerine baktırın.
aküde problem olduğunu düşünmüyorum ama baktırırım.
2009 Corolla D4D/MMT Elegant Metalik gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #244 : Haziran 24, 2019, 01:51:02 »
şimdiye kadar hiç yazılıma baktırmadım belirli peryotlarda yeni sürüm mü çıkıyor yoksa mevcut yazılım hata mı veriyor

aküde problem olduğunu düşünmüyorum ama baktırırım.
Yeni nesil araçlarda akü sadece aracın çalışmasını sağlamıyor daha birçok işlev akü üzerinden besleniyor akü aracı çalıştırmak için yeterli güce sahip olabilir ama bozuksa veya yeterli şarj tutamıyorsa ilk marş anında bütün yükü boşaltır diğer sistemler yeterli akım çekemeyince ekranda çeşitli uyarı işaretleriyle sürücüyü uyarırlar size göre değil testlere göre akü yeterli seviyede olmalı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '09
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #245 : Ekim 06, 2019, 03:46:38 »
Aracım 2009 mmt dediklerinizi yapıyor ben ne yapacam şimdi kafam allak bullak ama servise gidicem tabiki sorun şunlar araç su anda 99binde zafer abinin yazdıkları ile aynı sanırım
Şehir içinde vitesdeyken boşa alıyor hiç bir şey yaptırmıyor stop edip ve 15 dk bekledikten sonra sıkıntı yok herşey normal servise götürüp sorunu söyleyip 150 tl karşılığında arızayı bulacaklarını soylediler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #246 : Ekim 06, 2019, 04:40:27 »
Aracım 2009 mmt dediklerinizi yapıyor ben ne yapacam şimdi kafam allak bullak ama servise gidicem tabiki sorun şunlar araç su anda 99binde zafer abinin yazdıkları ile aynı sanırım
Şehir içinde vitesdeyken boşa alıyor hiç bir şey yaptırmıyor stop edip ve 15 dk bekledikten sonra sıkıntı yok herşey normal servise götürüp sorunu söyleyip 150 tl karşılığında arızayı bulacaklarını soylediler
Süleyman bey MMT şanzıman otomatik olmadığı için (yazılımsal otomatikleştirilmiş manuel şanzıman dır) sıkışık trafikte sürekli vites düşürüp artıran sistem yüzünden devamlı kavramı halinde olan baskı balata aşırı ısınma yapıyor ve sistem kendisini korumaya alıyor,yapmanız gereken sıkışık trafikte manuel modda kullanmanız sorunun yaşanmasını engeller,(buradan sonrakiler kontroller sonrası net belli olur) eğer devamlı şehir içi kullanılan bir araçsa mmt için debriyaj seti değişim km'si gelmiş/yada yaklaşmakta demektir ama sadece set değişimiyle olmaz sistemin ana parçası vites değişimine olanak sağlayan elektrik motoru yani vites robotuda kontrol edilmeli ve mümkünse bakımı yapılmalı yazılımı güncellenmelidir.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 06, 2019, 04:44:06
Profil bilgilerinizde Sakarya'da ikamet ettiğiniz gözükmekte form moderatörümüz @Ahmet Güve (8047) bey'de Sakarya'da ikamet etmekte konu hakkında kendisiyle görüşmeniz faydanıza olacaktır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #247 : Kasım 11, 2019, 12:22:36 »
Aracım 2009 mmt dediklerinizi yapıyor ben ne yapacam şimdi kafam allak bullak ama servise gidicem tabiki sorun şunlar araç su anda 99binde zafer abinin yazdıkları ile aynı sanırım
Şehir içinde vitesdeyken boşa alıyor hiç bir şey yaptırmıyor stop edip ve 15 dk bekledikten sonra sıkıntı yok herşey normal servise götürüp sorunu söyleyip 150 tl karşılığında arızayı bulacaklarını soylediler

Merhaba,

Aynı sorun bu hafta benim başıma da geldi e-5 te giderken birden araç vitesi boşa aldı kendimi yan yola zor attım trafikte. 1 saat bekledim ancak geri vitese de taksam E ye de alsam sürekli N yanıp sönüyordu. Allahtan ev yakındı iterek çektim aracı. Ertesi gün Pendik Dumankaya Toyota ya aracı çektirdim. 3 saat sonra servisten beni aradılar sol aktüatörün bozulduğunu bu yüzden değiştirilmesi gerektiğini 3400 TL + 300 TL işçilik ücreti olacağı ancak sorunun düzelmeme ihtimalinin de olduğu, sorun düzelmezse başka parçaları da kontrol edeceklerini belirttiler. Tabi bu fiyatı duyunca araca müdahale etmemelerini istedim. 200 TL hasar tespit ücretini aldılar. aracı kapının önüne çıkardım. Çekicimi aramadan önce Ankaradada ki Yetkili servisimdeki ustamı aradım aradım durumu anlattım. Bana aktüatör motoruna sert bir cisimle birkaç kere hafifçe vurmamı söyledi. Dediği gibi yapınca araç vitese girdi. Çekicimi aradım  bana servis pahalı fiyat verirse aramamı söylemişti. Kartal Tahsin Kaya oto sanayinde bulunan  IŞIK OTO ya gitmemi söyledi. Aracı manuele alıp IŞIK OTO ya gittim durumu anlattım. Bana servisin muhtemelen 3-4 bin tl masraf çıkardığını ben daha derdimi anlatamadan söyledi ve muhtemelen aktüatör kömür tozu kapladığı için  elektrik iletmediği bu yüzden vitesi sürekli boşa aldığını söyledi. Araca cihaz bağladı ve çıkan hata kodu da tam da dediği gibi aynı sorunu verdi. Aracı lifte kaldırdılar, aktüatör motorunu çıkarıp içini bana da gösterdiler resmen kömür kaplamış, hava tabancası ve bir sprey ile cillop gibi yaptı usta sağolsun. Parçayı yerine taktıktan sonra bana git arabayı 1 saat sür gel test et dedi. 1 sat trafikte manuel ve E de vites değiştire değiştire sürdüm. Sanki yeni şanzıman takmışlar gibi ne bir vuruntu ne bir tekleme hiç birşey yok.
Sanayiye geri döndüm, teşekkür ettim ustaya gerçekten ustaymış.
Merak edenler için 200 TL verdim helali hoş olsun. Uzun bir süre daha bu sorunu yaşamazsın dedi. Bundan sonra servisin önünden bile geçmem hele hele Pendik DUMANKAYA mı Allah Yazdıysa bozsun. Şu anda araç tıkır tıkır çalışıyor.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #248 : Mayıs 30, 2020, 02:39:43 »
Arkadaşlar merhabalar
Size bir sorum olacak Toyotalar bildiğiniz üzere yarı otomatik şanzıman kullanıyor. İnsanlar sıklıkla aktüatör motoru arızası ile karşılasıyorlar. 5 ileri otomatik şanzıman için yalnızca motor var ancak 6 ileri için malesef bulunamıyor. Şimdi önemli soru ben bu ürünü temin etsem ki edebiliyorum. Çok alıcı çıkar mı? bahsettiğim actuator motoru 31360-52044(52042).  Fiyatı net olmamakla birlikte takribi 1250TL civarında olacak. Değerli yorumlarınızı bekliyorum. SAYGILARIMLA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '09
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #249 : Ağustos 02, 2020, 00:03:17 »
Merhaba,

Aynı sorun bu hafta benim başıma da geldi e-5 te giderken birden araç vitesi boşa aldı kendimi yan yola zor attım trafikte. 1 saat bekledim ancak geri vitese de taksam E ye de alsam sürekli N yanıp sönüyordu. Allahtan ev yakındı iterek çektim aracı. Ertesi gün Pendik Dumankaya Toyota ya aracı çektirdim. 3 saat sonra servisten beni aradılar sol aktüatörün bozulduğunu bu yüzden değiştirilmesi gerektiğini 3400 TL + 300 TL işçilik ücreti olacağı ancak sorunun düzelmeme ihtimalinin de olduğu, sorun düzelmezse başka parçaları da kontrol edeceklerini belirttiler. Tabi bu fiyatı duyunca araca müdahale etmemelerini istedim. 200 TL hasar tespit ücretini aldılar. aracı kapının önüne çıkardım. Çekicimi aramadan önce Ankaradada ki Yetkili servisimdeki ustamı aradım aradım durumu anlattım. Bana aktüatör motoruna sert bir cisimle birkaç kere hafifçe vurmamı söyledi. Dediği gibi yapınca araç vitese girdi. Çekicimi aradım  bana servis pahalı fiyat verirse aramamı söylemişti. Kartal Tahsin Kaya oto sanayinde bulunan  IŞIK OTO ya gitmemi söyledi. Aracı manuele alıp IŞIK OTO ya gittim durumu anlattım. Bana servisin muhtemelen 3-4 bin tl masraf çıkardığını ben daha derdimi anlatamadan söyledi ve muhtemelen aktüatör kömür tozu kapladığı için  elektrik iletmediği bu yüzden vitesi sürekli boşa aldığını söyledi. Araca cihaz bağladı ve çıkan hata kodu da tam da dediği gibi aynı sorunu verdi. Aracı lifte kaldırdılar, aktüatör motorunu çıkarıp içini bana da gösterdiler resmen kömür kaplamış, hava tabancası ve bir sprey ile cillop gibi yaptı usta sağolsun. Parçayı yerine taktıktan sonra bana git arabayı 1 saat sür gel test et dedi. 1 sat trafikte manuel ve E de vites değiştire değiştire sürdüm. Sanki yeni şanzıman takmışlar gibi ne bir vuruntu ne bir tekleme hiç birşey yok.
Sanayiye geri döndüm, teşekkür ettim ustaya gerçekten ustaymış.
Merak edenler için 200 TL verdim helali hoş olsun. Uzun bir süre daha bu sorunu yaşamazsın dedi. Bundan sonra servisin önünden bile geçmem hele hele Pendik DUMANKAYA mı Allah Yazdıysa bozsun. Şu anda araç tıkır tıkır çalışıyor.


Kardeşim teşekkür ederim baktirayim madem bende madem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #250 : Ekim 24, 2020, 17:29:18 »
Merhaba arkadaşlar  10 gün kadar önce 2008 model 1.4 dizel otomatik yaris aldık 216xxx kilometrede.
Araç geçen  gün ilk olarak bir ikaz lambası yaktı!! bir dişli içinde ünlem işareti. Sonradan bakınca multi mod düz şansıman  uyarı ışığı yazıyor toyota kitapçığında.
bu ikaz yandığında araç ne ileri ne de geri vitese giriyor. kontağı tak çıkar yapınca düzeliyordu.
özel servise götürdüm. baskı balata uyarısı dedi bilgisayar. usta bindi gezdi geldi bunun baskı balata da bir problem yok dedi.
Şimdi de  yolda giderken başıma geldi.Yarım saat kadar soğuyunca düzeldi başka bir usta vites aspiratörü dedi 5500 lira masraf var dedi. daha önce yaşayan var mı? varsa çözümü nedir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3391 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #251 : Ekim 24, 2020, 19:30:00 »
Gecmis olsun,
Bilgisayarda gozuken ariza kodu ne?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '09
  • 6 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #252 : Ekim 30, 2020, 00:11:04 »

Kardeşim teşekkür ederim baktirayim madem bende madem


Debriyaj motoru değişti sorun giderildi arkadaslar 1000 lira masraf Toyota servis 4000 dedi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #253 : Kasım 20, 2020, 08:24:10 »
Mmt ile mm arasındaki fark nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #254 : Kasım 29, 2020, 17:52:55 »
13 sayfadaki bütün mesajları baştan sona okudum anladığım kadarıyla 5 ileri olan dizeller yani 2009 a kadar olan mmtler sorunlu, 2010 ve üzeri 6 ileri olan mmt dizeller daha az problemli olarak anladım. Ben toyotayı yolda bırakmayan araba olarak biliyordum ve mmt dizel almayı düşünüyordum ama artık manuel dizel almayı düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '14
  • 36 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #255 : Şubat 17, 2021, 23:17:43 »
2014 Corolla 1.4 Otomatik araca sahibim.Kalkışta özellikle 2. 3. viteslere geçerken  kaçırma yapıyor yani devir bir müddet yükseliyor araba bağırıyor ve sonra normale dönüyor. Acaba baskı balata mı bitiyor? Eğer öyleyse İzmir'de güvenilir işini düzgün yapan baskı balata değiştirebilecek bir özel servis bilen var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #256 : Şubat 17, 2021, 23:25:31 »
Bornova naldökende Oğuz oto var,herkes memnun,gitmeden arayıp görüşün,maliyetini sorun ,hallederiz diyorlarsa gidersiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '14
  • 36 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #257 : Şubat 17, 2021, 23:28:10 »
peki sizce baskı balata mı bitiyordur?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48850
  • Model Yılı: '16
  • 192 kere teşekkür etti
  • 1142 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #258 : Şubat 18, 2021, 02:33:17 »
Daha önce değişmedi ise olabilir ancak tam bir kontrolden önce kesin olarak bir şey söylenemez,resmi servis ve özel servisten fikir alıp tahmini fiyat alın ona göre karar verirsiniz .
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #259 : Şubat 18, 2021, 08:46:27 »
peki sizce baskı balata mı bitiyordur?
Araç km'si nedir ve daha önce değişim yapılmışmı?
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.