Merhaba kısaca bende okuduklarım ile ilgili birkaç bilgi paylaşayım.
2015 yılında ADAC ve GTÜ'nün 205/55/R16 91V yaz lastikleri için yaptığı testleri inceledim.
ADAC'ın yapmış olduğu testlerin sonuçları
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspxGTÜ'nün yapmış olduğu testlerin sonuçları
http://www.gtue.de/sixcms/media.php/392/gtue-test_sommerreifen_2015_ergebnisse.jpgüstteki linklerden sizde sonuçlara bakabilirsiniz. GTÜ ne yazık ki michelin lastikleri test etmemiş. ADAC michelin lastikleri de testini gerçekleştirmiş.
Adac sonuçlarına göre
Michelin Primacy ve Michelin energy saver lastiklerini kendi içlerinde karşılaştıracak olursak;
Michelin Primacy lastikler Islak ve kuru zeminde Michelin energy saver lastiğe göre oldukça iyi görünüyor..
Michelin energy saver lastiklerde adından da anlaşacağı üzere yuvarlanma direncini düşürmek için yapısında bazı değişiklikler yapmışlar. Bu da doğal olarak yol tutuşunun daha zayıflamasında neden olmuş.
Aynı zamanda Michelin energy saver gürültü seviyesi de Primacy'e göre daha az. Kişisel yorumum olarak, Lastiğin yola daha az yapışması, kauçuk malzemenin çıkardığı seste bir azalmaya sebep olmuş olabilir.
Test sonuçlarına göre Michelin energy saver'da ki yuvarlanma direncini düşürme çabası, yol tutuştan oldukça kaybettirmiş gibi görünüyor. Tabiki test kriterlerine incelemek lazım. Netice de bu puanlamayı ADAC'ın kendisi yapıyor. Test kriterlerini incelemek için "Methodik & Hintergrund" sekmesine bakabilirsiniz. Orada kuru ve ıslak zeminlerde yapılan testler (Yol tutuş, frenleme, tepki süresi) ve puanlandırma metodu detaylı olarak anlatılmakta. Öncelikle puanı en düşük olanı lastik testen en başarılı olan lastik manasına da geliyor. Bu puanları bir ceza puanı gibi düşünebilirsiniz.
Her test için bir maksimum puan sınırı var.
Örneğin puan not ortalaması olarak Michelin energy saver lastikler goodyear efficiencygrip'ten daha iyi. Ancak Michelin energy saver lastiklerin ıslak zemin puanı 3.2 . Testlerden başarılı olmak için zemin performansı puanının maksimum 2.5 olması gerekiyor. Eğer bir lastik bu kriteri sağlamıyorsa puanının ortalamasını almak yerine almış olduğu maksimum puan, sonuç puanı olarak yazılıyor. Bu yüzden energy saver 15. sırada yer almakta.
Michelin Energy Saver ve Goodyear efficiency grip'in birbirine göre belli noktalarda avantaj ve dezavantaj sağlıyor.
Test sonuçlarına göre İki lastiğinde kuru zemin performansları, yuvarlanma dirençleri (Yakıt tüketimi) ve gürültü değerleri birbirine yakın. Ancak efficiency grip ıslak zeminde fark atıyor. Energy Saver ise efficiencygrip'e göre çok daha az aşınıyor. Goodyear Michelin'e göre oldukça fazla aşınan bir lastik. Tüm test sonuçlarına baktığınızda aşınma konusunda michelin pek çok rakibine fark atmış görünüyor. Aşınma konusunda michelin'e yaklaşabilen bir lastik markası görünmüyor. Test sonuçlarına göre, bu konuda en başarılı lastikleri michelin üretiyor.
Her ne kadar GTÜ michelin lastikleri test etmese de diğer lastiklerin test sonuçları incelendiğinde ADAC'ın sonuçlarına benzer sonuçlar elde edildiği gözükmekte. Bu şekilde her iki test merkezinin yaptığı sonuçlar birbirinden farklı değil. Bir tutarsızlık teşkil etmiyor.
ADAC'ın yaptığı testte michelin'i saymazsak sıralama;
1- Goodyear Efficient Grip Performance
2- Continental ContiPremiumContact 5
3- Dunlop Sport BluResponse
seklinde ortaya çıkıyor. GTÜ'nün yaptığı testte'de aynı sıralama ortaya çıkmış. Lastiklerin birbirine göre üstün olduğu kriterlerde neredeyse iki testtede birbirini doğruluyor
GTÜ'nün testi için verdiğim linkte Islak ve Kuru zemin testleri alt başlıklar halinde detaylandırılmış. Buradan da inceleyebilirsiniz.