Gönderen Konu: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR  (Okunma sayısı 152379 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #580 : Kasım 23, 2016, 09:57:18 »
@MUHAMMET  AK (23362)

Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah.

Profil resminizde arabanın duruşu gerçekten can alıcı. Herkesin bir kriteri var ve C-HR deki kriterler şuan bana uymuyor ne yazık ki. Yoksa iç ve dış tasarım olarak hayran kaldım bu araca. Önümüzdeki 3-5 yıl değilde sonradan neden olmasın :)

Aracınızla ilgili yeni bir konu başlığı açıp detaylı özelliklerini, yakıtını, sevdiğiniz ve eleştirdiğiniz yanlarını resimli olarak bizlerle paylaşırsanız forumca memnun oluruz. :)
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #580 : Kasım 23, 2016, 09:57:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #581 : Kasım 23, 2016, 11:03:32 »
@MUHAMMET  AK (23362)

Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah.

Profil resminizde arabanın duruşu gerçekten can alıcı. Herkesin bir kriteri var ve C-HR deki kriterler şuan bana uymuyor ne yazık ki. Yoksa iç ve dış tasarım olarak hayran kaldım bu araca. Önümüzdeki 3-5 yıl değilde sonradan neden olmasın :)

Aracınızla ilgili yeni bir konu başlığı açıp detaylı özelliklerini, yakıtını, sevdiğiniz ve eleştirdiğiniz yanlarını resimli olarak bizlerle paylaşırsanız forumca memnun oluruz. :)
Teşekkürler.. paylaşıma devam..
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #582 : Kasım 23, 2016, 16:01:24 »
Bu yılın başında Rav4 satmıştım, üyeliğim eski ama C-HR aldığım için aktif olmam gerekiyordu. Belki faydamız olur. Arabayı Cuma günü alacağım inşallah..
Genç adamım vesselam, Giülietta sattım bunu aldım, yaşım buradan anlaşılabilir(52)!
Arabayı test etmeden yorum yapmak doğru bir şey değil. Üstelik farklı sınıflarla aynı kefede kıyaslamak hepten yanlış. Ayrıca C-HR'yi lütfen Juke'lamayın.  :D
Hali hazır kullanıcılardan duyduğum ve benim de pişman olacağım tek nokta, aracın gerçekten çok ilgi çekmiş olmasıdır. Çok samimiyim, beni rahatsız eder böyle şeyler.. Hayırlısıyla bi alalım paylaşımlar da bulunuruz.


Mesaj Birleştirildi: Kasım 22, 2016, 13:53:55
Yanlış arabaya bakmışsınız hissi var bende. Sebebini yazayım.
-Lansmana gelen 1,92 boyunda bir arkadaş arabaya bindi başının üstünde en az 10 santim boşluk vardı. Uzun boylular için sorun yok diye bunu konuştuk.
-Biri 3 diğeri 2 çocuklu aileyle birlikte2 hafta sonra araçları teslim almak üzere kapora verdik!
-Performans arabası zaten değil ama Sport modu var, ben test sürüşünde o modda da kullandım Allah için iyi gidiyor.
-Bırakın ön, arka koltuklar bile kesinlikle dar değil, test sürüşlerini izleyince de anlaşılıyor. (Boyunuz kaç?)
-8 inç'lik ekranı mühendisler tam yerine yerleştirmiş, tekrar gözden geçirin.
-Sağ taraf görüşüne o kadar hakimsin ki, adamlar üşenmemiş sağ cama bile kelebek camı koymuş. Ben çok beğendim.
Acımasızca eleştirenlerin daha iyi arabaları olabilir ya da daha iyisini almayı düşünüyorlardır. Ama yeni alacaklara ve almış olanlara haksızlık etmemek lazım. Beğenmezsin, zerre kadar hoşlanmazsın eleştirirsin ama bence kötülemek yanlış.

Yaşınızı bilmiyorum ortaya yazıyorum abi kardeş kısmını siz doldurursunuz.
-Boyum 1,95 ve koltuğu en alta indirdiğimde kafam tavana deyiyordu.10 cm olayını falan gözden geçirin.Corolla kullanıyorum koltuk en altta iken 6-7 cm boşluk var bunda 10 cm boşluk olmasının imkan ve ihtimali yok.
-3 ve 2 çocuklu aile için kaparo verdik demişsiniz.Allah bağışlasın hepimizinkini bende 1 tane var corollanın bagajı onun eşyaları ile dolu.2.çocuk olursa bu bile küçük gelir.
-Sport modda da kullandım performans bekleyen performanslı araca binmeyendir.Turbo ara hızlanmaları sağlıyor ama şehir içi 10-12 litreleri görürseniz beni hatırlayın.
-Bu kadar alınmaya gerek yok sonuçta alınmış alınmıştır hayırlı olsun.Lakin bana uymayan kısımları ben yazarım 100 000 TL para verecek arkadaş bi zahmet gider test sürüşü yapar size bana inanmasına gerek yok.
6 aydır 200 000 km lik corolla aracı kullanan biri de sanmayın.İlk toyota aracımı 2004 yılında aldım faal olarak 12 yıldır toyotanın hemen hemen her otomobil tarzı aracını kullandım.
Yine ve yine söylüyorum '' BEN '' bu araca 100 000 TL vermem.
Herşeyi bilmene Gerek Yok. Haddini Bil yeter !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #583 : Kasım 23, 2016, 16:25:24 »
Yaşınızı bilmiyorum ortaya yazıyorum abi kardeş kısmını siz doldurursunuz.
-Boyum 1,95 ve koltuğu en alta indirdiğimde kafam tavana deyiyordu.10 cm olayını falan gözden geçirin.Corolla kullanıyorum koltuk en altta iken 6-7 cm boşluk var bunda 10 cm boşluk olmasının imkan ve ihtimali yok.
-3 ve 2 çocuklu aile için kaparo verdik demişsiniz.Allah bağışlasın hepimizinkini bende 1 tane var corollanın bagajı onun eşyaları ile dolu.2.çocuk olursa bu bile küçük gelir.
-Sport modda da kullandım performans bekleyen performanslı araca binmeyendir.Turbo ara hızlanmaları sağlıyor ama şehir içi 10-12 litreleri görürseniz beni hatırlayın.
-Bu kadar alınmaya gerek yok sonuçta alınmış alınmıştır hayırlı olsun.Lakin bana uymayan kısımları ben yazarım 100 000 TL para verecek arkadaş bi zahmet gider test sürüşü yapar size bana inanmasına gerek yok.
6 aydır 200 000 km lik corolla aracı kullanan biri de sanmayın.İlk toyota aracımı 2004 yılında aldım faal olarak 12 yıldır toyotanın hemen hemen her otomobil tarzı aracını kullandım.
Yine ve yine söylüyorum '' BEN '' bu araca 100 000 TL vermem.
Yanlış görmediysem 1.33 corolla kullanıyorsunuz.. Korku filmi yaşadığınız rampalar olmalı.... Çok büyük sıkıntı çektiğiniz sollamalar......Bu rampalar ve sollamalar CHR a vız gelir tırıs gider.... . Bu aracın performans aracı olmadığını anlamak için çok bilmeye gerek yok zaten motor aşırı besleme 1.2  sonuçta... Eğer performanslı kullanırsan yakar tabi yakmayan araç var mı? Amaç burda CHR den performans istersen alırsın eğer ekonomi yapmak istersende ekonomi yaparsın... Yokuşlarda da bayılmıyor çok şükür....İstanbul trafiğinde araç daha rodaj döneminde olmasına rağmen 6.4 litre ortalama yakıt ile gezilebiliyor. Sürekli devirli kullanımda 10 litre yakması normal ki böyle bir durumda sizin corollanız da 10 litreden aşağı yakmıyor... 100 bin tl eder mi sorusu tüketiciye bağlı.. tabiri caizse peynir ekmek gibi satılıyor şu anda demekki çok bulmuyor bu fiyatı kullanıcılar...kurlardaki aşırı oynaklığa rağmen çok satılması bu aracın çok beğenildiği anlamına gelmiyor mu ?
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #584 : Kasım 23, 2016, 17:14:57 »
Dostum sen toyota'nın CEO su falanmısın ??
Sen 100 000 lira verdin aldın diye bu araca kimse kötü diyemeyecek mi ? Kötü kavramının adını para verenler mi koyuyor ?
Benim aracımın bayıldığını nerden biliyorsun ? Çık otobana 2.vitesle bas at videosunu bende çekeyim atayım videosunu görelim elmi yaman beymi yaman.Okuyorsunuz 2 acemi şoförün gitmiyor dediğini çıkıp ahkam kesiyorsunuz ayıptır.
Çok sattığı çok iyi  anlamına mı geliyor? Bunun kararını 100 000 verip arabam uçak zannedenler mi veriyor ?
Ben arabayı görmeden konuşmadım ve test ettim 104 000 tl fiyat etiketi olanını !!  Şahsi fikrim olan BEN bu arabaya 100 000 tL vermem dedim,hala da diyorum.
O araba performansta vermez yakıt ekonomiside sunmaz kendinizi kandırmayın.
Herşeyi bilmene Gerek Yok. Haddini Bil yeter !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #585 : Kasım 23, 2016, 17:20:51 »
Bazı ortaya konan şeyler veri ile desteklenmeli ki anlamı olsun, yoksa bilgi değil, tahmin olur. Zevkler ise tartışılamaz, herkes farklı beklentilerde olabilir, yine bazı kavramlar da görecelidir. Bir araç geniş ya da dar demek, ne ile kıyaslandığına bağlıdır. Örneğin güncel Corolla yarattığı izlenim açısından sınıfının en genişlerinden iç mekan hacmi olarak, yalnız eski bir Amerikan'a binerseniz bu sefer dar gelir. Yokuşta 2.0lt iyi çekiyor diye düşünürken, 2,5 lt, aşırı beslemeli bir makine bu anı değiştirebilir. Yukarıda aracın iç hacmi konuşulurken, dış boyutlar verilmiş, bunlar tam açıklayıcı olmaz, iç ölçüleri bilmek gerek, ayrıca bazı tasarım detayları da hacmi olduğundan farklı gösterebilir. İç kaplama renkleri, omuz çizgisi, tasarım. Örneğin C segmentte Corolla'dan daha geniş araçlar mevcut ama Corolla içi düz tasarımlı olduğundan daha geniş hissettirir yolcu açısından.
Yine hybrid dizelden daha tasarruflu denmiş yanılmıyorsam, hangi veriye göre olduğu ortaya konmalı, yoksa temenni olur.
Chr daha büyük olabilir miydi? Evet, ama o zaman Rav4 olurdu, motorundan, şanzımanına her şey farklı olurdu.
Henüz Chr ile ilgili hiç bir bilgi yokken, burada Toyota konsept kompak crossover'ı paylaşmıştık, bu segmentin gelişeceğini belirtmiştik. Şimdi artık araç üzerinde konuşabiliriz.
Aracın iz açıklıkları, tavan ve taban yüksekliği, bakım periyotları vs paylaşılırsa konu okuyucular için daha faydalı olur.

Bu arada Hilux çok gelişti piyasada, satış adetlerine bakmak lazım. Mavi ve kırmızı çok farklı duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #586 : Kasım 23, 2016, 17:44:45 »
Yaşınızı bilmiyorum ortaya yazıyorum abi kardeş kısmını siz doldurursunuz.
-Boyum 1,95 ve koltuğu en alta indirdiğimde kafam tavana deyiyordu.10 cm olayını falan gözden geçirin.Corolla kullanıyorum koltuk en altta iken 6-7 cm boşluk var bunda 10 cm boşluk olmasının imkan ve ihtimali yok.
-3 ve 2 çocuklu aile için kaparo verdik demişsiniz.Allah bağışlasın hepimizinkini bende 1 tane var corollanın bagajı onun eşyaları ile dolu.2.çocuk olursa bu bile küçük gelir.
-Sport modda da kullandım performans bekleyen performanslı araca binmeyendir.Turbo ara hızlanmaları sağlıyor ama şehir içi 10-12 litreleri görürseniz beni hatırlayın.
-Bu kadar alınmaya gerek yok sonuçta alınmış alınmıştır hayırlı olsun.Lakin bana uymayan kısımları ben yazarım 100 000 TL para verecek arkadaş bi zahmet gider test sürüşü yapar size bana inanmasına gerek yok.
6 aydır 200 000 km lik corolla aracı kullanan biri de sanmayın.İlk toyota aracımı 2004 yılında aldım faal olarak 12 yıldır toyotanın hemen hemen her otomobil tarzı aracını kullandım.
Yine ve yine söylüyorum '' BEN '' bu araca 100 000 TL vermem.
Yaşımı yukarıda yazdım.
Adaş, kısır döngü tartışmalara girmem bu yaşımda hele ki arabayı kullanıcısından daha iyi analiz etmeye çalışan birisiniz, sizinle tartışmak yanlış olur benim için! Arabayı beğenmemeniz çok doğaldır ama tutarlı olmak lazım. Arkadaş diyor ki İstanbul'da şehir içi 6,4 ortalama ile geziyorum, siz kendinizi kandırmayın diyorsunuz! E ne diyelim artık? Herkes kendi arabasının keyfini çıkarsın..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #587 : Kasım 23, 2016, 17:47:01 »
Bu nokta da 1200cc turbo beslemeli b sınıfı  araç kullanan biri olarak şunu belirtebilirim. 1.2 turbo beslemeli bir araç normal kullanımda, kısmen akıcı normal bir trafik yoğunluğunda şehir içi 6 ya da 7 lt den fazla yakıt tüketmeyeceğini söyleyebilirim ki bu oran şahsi aracımda daha düşük. Çok çok performanslı bir kullanımda ise şehir içi elbette 9-10 lt hatta belki biraz daha üstüne çıkabilir ama o kadar. Ben şahsen bu rakamları da hiç görmedim. Burada yaşanan tartışmaların çok yersiz olduğunu söyleyebilirim. Bunlar tercih meselesidir. Yakında zamanda bir çalışma arkadaşım ile birlikte CHR ye baktık ve beğenmedi. Ona da yeni Civic aldık. Ben ise beğendim, özellikle kasa+motor+şanzıman üçlüsü çok güzel.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #588 : Kasım 23, 2016, 20:08:10 »
C-HR maksimum test hızı: 208 KM- Bu motora süper.Turbo moturuna hayran kaldım.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 23, 2016, 20:17:15
Dikkatimi çeken başka bir noktada asfalt dışı stabilize yolda emsalleri gibi sarsmıyor.Yol tutuş ve sürüş konforunuda çok beğendim.
Olumsuz bulduğum yanları bagaj ufak.Arka camların ufak ve yüksek oluşu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #589 : Kasım 23, 2016, 20:42:53 »
Dostum sen toyota'nın CEO su falanmısın ??
Sen 100 000 lira verdin aldın diye bu araca kimse kötü diyemeyecek mi ? Kötü kavramının adını para verenler mi koyuyor ?
Benim aracımın bayıldığını nerden biliyorsun ? Çık otobana 2.vitesle bas at videosunu bende çekeyim atayım videosunu görelim elmi yaman beymi yaman.Okuyorsunuz 2 acemi şoförün gitmiyor dediğini çıkıp ahkam kesiyorsunuz ayıptır.
Çok sattığı çok iyi  anlamına mı geliyor? Bunun kararını 100 000 verip arabam uçak zannedenler mi veriyor ?
Ben arabayı görmeden konuşmadım ve test ettim 104 000 tl fiyat etiketi olanını !!  Şahsi fikrim olan BEN bu arabaya 100 000 tL vermem dedim,hala da diyorum.
O araba performansta vermez yakıt ekonomiside sunmaz kendinizi kandırmayın.
Bundan önceki aracım 1.33 Yaris 2012 model manuel di. Bu 1.33 motoru en az sizin kadar tanıyorum. En çok canımı sıkan şey de 0.33 fark yüzünden yılda 400 TL fazla MTV ödemekti. Motoru seviyordum üç bin devirden sonra müthiş o atmosferik ses bayılırdım... ama yokuş gördüğü zaman tıkanan Yaris beni üzüyordu ki benim aracım Yaris 1040 kg.. hafif yani.. sabuncubeli rampası espirisi yapılıyor corolla için gülün geçin memnunsanız kimin umrunda. Toyota CHR ı en çok eleştirenlerden biriyim. Özellikle Toyota Safety Sense donanım bileşenlerinin ülkemiz tüketicisine sunulmayışı ALJ nin attığı en büyük kazık. Bagaj konusu keza.. Ayrıca benim araç advance donanım 90 bin TL fiyatı. Tabiki piyasaya yeni çıkan bir aracı almak risk belki de tespitlerinizde daha sonra haklı çıkacaksınız ama Toyota ilk defa heyecan yaratmış insanlarda tadını çıkarttırmadınız...
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #590 : Kasım 24, 2016, 01:12:27 »
Yaşımı yukarıda yazdım.
Adaş, kısır döngü tartışmalara girmem bu yaşımda hele ki arabayı kullanıcısından daha iyi analiz etmeye çalışan birisiniz, sizinle tartışmak yanlış olur benim için! Arabayı beğenmemeniz çok doğaldır ama tutarlı olmak lazım. Arkadaş diyor ki İstanbul'da şehir içi 6,4 ortalama ile geziyorum, siz kendinizi kandırmayın diyorsunuz! E ne diyelim artık? Herkes kendi arabasının keyfini çıkarsın..
,
Yanlış anlaşılma olmuş Ümit ŞEN  üstadım,kusura bakmayın.Benim sizin cevabınıza yazılmış yazım yoktur.Muhammet AK isimli kullanıcının cevabından alıntı yaptığımda isminiz geçmiş ki yazdıklarım onunkilere cevap niteliğindedir.

Muhammet AK arkadaşım ben sadece 1,33 corollayı tanımıyorum ben 1,6 sınıda kullanmış biri olarak konuşuyorum.1,2 c-hr yide test ettiğimi söylüyorum.
10 cm fark var dediniz yok dedim konuyu 1,33 ün çekmediğine getirdiniz,sonra bagajın küçük olduğundan dem vurdunuz.Güvelik eksik dediniz vs vs vs.
Sonuç itibariyle bu aracı alacak olan burdan sizin ya da benim yazdıklarımıza bakıp da plazanın hesabına parayı geçmeyecek.Gidecek kullanacak,bagajını açacak,ekran ile camın açısını ölçecek,test sürüşü yapıp gazlayacak.İşine gelirse basacak bedelini sahip olacak.
Ben aracımı 49 000 tl ye aldım eğer o paraya passat,jetta ne bileyim insignia veriyorlar olsa idi ne işim vardı burada.Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı.
Haa şuraya geleyim benim için doğru olduğunu düşündüğüm şeyleri söylemekten vazgeçmem.Kimse tat alsın,mutlu olsun diye de yorum yazmam.
Bence toyota çok büyük bir risk aldı.Hiç alakası olmadığı yerlerden işler yapıyor.1,6 dizel motoru bmw den alıp verso ve avensiste kullandı.Sonrada trende uyup hayalini bile kurmadığı turbo beslemeyi C-HR de kullandı.Sonuçlarını hep birlikte göreceğiz.
Aracın hayrını görün Allah kaza bela vermesin. Mutlu olacaksanız yalandan da olsa yazayım aklınızda kalmasın Forever C-HR
Herşeyi bilmene Gerek Yok. Haddini Bil yeter !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #591 : Kasım 24, 2016, 08:14:06 »
Çağlar Bey özür dileyecek kadar bir durum yok ortada. Etrafımda da böyle sınıflandırmalar görünce şaşırıyorum biraz. Siz de yanlış anlamayın kimseye kızdığım falan yok ama genel olarak böyle bir sınıflandırma pek hoş olmuyor bence.(bayan arabası gibi......) Herkese iyi sürüşler dilerim. Her ne kadar gönlüm C-HR'den yana olsa da bu fiyatlarla ve vergilerle işimiz biraz zor.

Haklısın 'bayan arabası' biraz ucuz bir tabir oldu.
Yani olaya f/p olarak baktığım için , ben de CHR den yana hayal kırıklığına uğradım diyebilim. Bu sınıfta bir aracın Auristen büyük bagaj sunmasını beklerdim , daha ferah iç hacim beklerdim. Demek ki aracı çok yanlış algılamışım. CHR yi uzaktan sevenlerden oalcağım sanırım.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #592 : Kasım 24, 2016, 08:53:01 »
,
Yanlış anlaşılma olmuş Ümit ŞEN  üstadım,kusura bakmayın.Benim sizin cevabınıza yazılmış yazım yoktur.Muhammet AK isimli kullanıcının cevabından alıntı yaptığımda isminiz geçmiş ki yazdıklarım onunkilere cevap niteliğindedir.

Muhammet AK arkadaşım ben sadece 1,33 corollayı tanımıyorum ben 1,6 sınıda kullanmış biri olarak konuşuyorum.1,2 c-hr yide test ettiğimi söylüyorum.
10 cm fark var dediniz yok dedim konuyu 1,33 ün çekmediğine getirdiniz,sonra bagajın küçük olduğundan dem vurdunuz.Güvelik eksik dediniz vs vs vs.
Sonuç itibariyle bu aracı alacak olan burdan sizin ya da benim yazdıklarımıza bakıp da plazanın hesabına parayı geçmeyecek.Gidecek kullanacak,bagajını açacak,ekran ile camın açısını ölçecek,test sürüşü yapıp gazlayacak.İşine gelirse basacak bedelini sahip olacak.
Ben aracımı 49 000 tl ye aldım eğer o paraya passat,jetta ne bileyim insignia veriyorlar olsa idi ne işim vardı burada.Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı.
Haa şuraya geleyim benim için doğru olduğunu düşündüğüm şeyleri söylemekten vazgeçmem.Kimse tat alsın,mutlu olsun diye de yorum yazmam.
Bence toyota çok büyük bir risk aldı.Hiç alakası olmadığı yerlerden işler yapıyor.1,6 dizel motoru bmw den alıp verso ve avensiste kullandı.Sonrada trende uyup hayalini bile kurmadığı turbo beslemeyi C-HR de kullandı.Sonuçlarını hep birlikte göreceğiz.
Aracın hayrını görün Allah kaza bela vermesin. Mutlu olacaksanız yalandan da olsa yazayım aklınızda kalmasın Forever C-HR
Mükemmel bir araç demedik chr için zaten.. Güvenlik bileşenleri sadece CHR de değil corolla, auris, yaris vs. bütün modellerde olması gerekir çünkü hayat kurtaran donanımlar bunun için her bilinçli tüketici girişimde bulunsa ALJ bu donanımları koymak zorunda kalacak bu anlamda Toyota kullanmayı seven kullanıcılar olarak herkese görev düşüyor. Araç satıyor olmasa....evet Toyota risk almış ve başaramamış deriz ama araç yok satıyor ... satın alırken güvenlik bileşenlerini soran zaten yok...... gelen dizeli var mı? diyerek giriyor kapıdan...... bagajı da çok dert etmiyor kimse bende bu işe anlam veremedim... günde 960 CHR üretip  global pazara sunmak çok zor olmalı. Toyota gibi bir marka bu talebi görmese 3 vardiya bu işe girişir mi ?  Chr a  Talebi bayide görmesem  tamam diyeceğim de kasım ayı ODD satış rakamlarına baktığımız zaman kimin haklı olduğunu göreceğiz.
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 76000
  • Model Yılı: '12
  • 4 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #593 : Kasım 24, 2016, 09:45:12 »

Bence toyota çok büyük bir risk aldı.Hiç alakası olmadığı yerlerden işler yapıyor.1,6 dizel motoru bmw den alıp verso ve avensiste kullandı.Sonrada trende uyup hayalini bile kurmadığı turbo beslemeyi C-HR de kullandı.Sonuçlarını hep birlikte göreceğiz.
Aracın hayrını görün Allah kaza bela vermesin. Mutlu olacaksanız yalandan da olsa yazayım aklınızda kalmasın Forever C-HR
[/quote]


Bence Toyota çok büyük risk almadı. Sonuçta Toyota ticari araç segmenti dışında hemen hemen tüm segmentlerde var olan bir firma ki bu firma dünyanın en çok satan hem grubunu temsil ediyor hemde adetsel bazda da yine kendi başına lider. O yüzden Toyota için çok büyük risk aldı demek yerine Toyota SUV sektöründe üst segmentleride RAV4, Landcruiser Prado ve Landcruiser gibi önemli oyuncuların yanına Avrupa'da CH-R'yi de eklemiş oldu. Amerika kıtasında ise daha geniş bir yelpazesi bulunan SUV listesine CH-R'yi de eklemiş oldu. Sonuçta Toyota'nın diğer SUV'larının başarısı dünya ölçeğinde biliniyor sadece hem dizayn olarak hemde motor olarak tüketicilerin farklı beklentileri vardı bu modelde o beklentileri karşılamaya yönelik oldu ve büyük çoğunlukla da bunu başardığını satış adetlerinden ve gelen sipariş taleplerinden görebiliyoruz.

1.6 Dizel motor kısmında ise BMW'den almasına bence gerek yoktu fakat Toyota geleceğin motorlarına önem verdiği için Hibrit gibi, eski teknoloji olan (dizel motorları) ve satış adetlerini hibrite ve elektrikli motorlara kaydığı bir dönemde dizele yatırım yapmaktansa hibriti geliştirmek isteyen diğer markalarla iş birliği içine girip hem hibritte kendisinin hala en üst düzeyde olup teknoloji sattığını hemde dizelden de yavaş yavaş bağını koparıp müşterilerini 2020 hedefleri doğrultusunda satış adetlerine yansıtmak gibi bir amaç içerisinde olduğunu göstermek istiyor.

Sonradan trende uyuyup hayalini bile kuramadığı turbo beslemeli motoru demişsiniz ama hibrit motoru 97 yılında ilk defa dünyada geliştiren, dünyada bu konuda güvenilirlik ve sorunsuzluk olarak takdir edilen aynı zamanda diğer motorlar konusunda elektrik beslemeli yada hidrijoen destekli motorların gelişimi konusunda dünyaya örnek olarak, otomotiv sektörü içinde en yüksek Ar-Ge harcaması yapan bir firma için hayalini bile kuramadığı turbo beslemeli motor demek bu markaya tabiri caiz ise hakaret olur. Toyota'nın turbo motoru seçmemesinin ana nedeni turbonun atmosferik (vvt-i) motora göre daha çabuk ve daha kolay arıza vermesinden dolayı atmosferik motoru şuan 2016 da bile ana motor olarak seçmeye devam etmesinin bir göstergesidir. Avrupalı üreticiler gibi Turbo kullanıp 3-4 yıl sonra arıza haberleri ile anılmaktansa sorunsuzluk ile anılıp dünyanın her noktasında güven ile tercih edilen bir marka olmuştur.

2012 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '16
  • 29 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #594 : Kasım 24, 2016, 10:03:38 »
Bazı ortaya konan şeyler veri ile desteklenmeli ki anlamı olsun, yoksa bilgi değil, tahmin olur. Zevkler ise tartışılamaz, herkes farklı beklentilerde olabilir, yine bazı kavramlar da görecelidir. Bir araç geniş ya da dar demek, ne ile kıyaslandığına bağlıdır. Örneğin güncel Corolla yarattığı izlenim açısından sınıfının en genişlerinden iç mekan hacmi olarak, yalnız eski bir Amerikan'a binerseniz bu sefer dar gelir. Yokuşta 2.0lt iyi çekiyor diye düşünürken, 2,5 lt, aşırı beslemeli bir makine bu anı değiştirebilir. Yukarıda aracın iç hacmi konuşulurken, dış boyutlar verilmiş, bunlar tam açıklayıcı olmaz, iç ölçüleri bilmek gerek, ayrıca bazı tasarım detayları da hacmi olduğundan farklı gösterebilir. İç kaplama renkleri, omuz çizgisi, tasarım. Örneğin C segmentte Corolla'dan daha geniş araçlar mevcut ama Corolla içi düz tasarımlı olduğundan daha geniş hissettirir yolcu açısından.
Yine hybrid dizelden daha tasarruflu denmiş yanılmıyorsam, hangi veriye göre olduğu ortaya konmalı, yoksa temenni olur.
Chr daha büyük olabilir miydi? Evet, ama o zaman Rav4 olurdu, motorundan, şanzımanına her şey farklı olurdu.
Henüz Chr ile ilgili hiç bir bilgi yokken, burada Toyota konsept kompak crossover'ı paylaşmıştık, bu segmentin gelişeceğini belirtmiştik. Şimdi artık araç üzerinde konuşabiliriz.
Aracın iz açıklıkları, tavan ve taban yüksekliği, bakım periyotları vs paylaşılırsa konu okuyucular için daha faydalı olur.

Bu arada Hilux çok gelişti piyasada, satış adetlerine bakmak lazım. Mavi ve kırmızı çok farklı duruyor.
Toyota CHR için bakım aralığı 10 bin km dedi servis. Anahtardan cam kaldırma ve cam kapatma özelliğinin aktif edilmesi  ile ilgili Sonkar servisin haberi yok.. Hakan Bey Forumda profil de araç olarak CHR seçilemiyor ekleyebilir misiniz?
C-HR  (Cupe High Rider )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #595 : Kasım 24, 2016, 10:07:10 »
Toyota'nın 1.6 dizel bmw ünitesi kullanmasının sebebi olarak bmw ile yapılan karşılıklı anlaşmadan bahsedebiliriz. Toyota söz konusu motoru bmw den alırken bmw de toyatının kimi hybrit ünitelerini almaktadır. Çünkü hybrit konusunda Toyota dünya lideridir diyebiliriz. Olaya bu açıdan bakmakta fayda var. 

Mesaj Birleştirildi: Kasım 24, 2016, 10:37:31
...Avrupalı üreticiler gibi Turbo kullanıp 3-4 yıl sonra arıza haberleri ile anılmaktansa sorunsuzluk ile anılıp dünyanın her noktasında güven ile tercih edilen bir marka olmuştur.

Gayet güzel bir yazı yazmışsınız harika ancak son kısım bence biraz olmamış.

Ben TSI motordan ciddi bir problem olduğunu şimdiye kadar hiç duymadım. Ancak bir motor turbolu diye patlatana kadar rallici mantığı ile kullanılırsa o başka.  Bilakis arkadaşım bu motora ait 1.4 tsi ünitesini kullandı ve hiç bir sorun yaşamadığı gibi bir de lpg uyguladılar. Hala sorun duymadım. Toyota'nın hem benzinli hem de dizel ünitelerinde yağ yakma sorunu nedeni ile bloğu ya da kendisi değişen bir çok motor olduğunu sadece forumdaki konulara baktığımızda bunların sayılarının azımsanmayacağını da üzülerek belirtiyorum. Hata olabilir ancak burada önemli olan markanın ürününün arkasında durmasıdır. Yani bir motorun atmosferik olması onun sorunsuz olduğu anlamını ifade etmemeli. Ancak lpg sistemine uyumlu olması açısından ülkemizde biraz zorunlu bir tercih sebebi olması bence önemli bir husustur.

Toyota'yı üretim anlayışı ve çevreye olan duyarlılığı;bu bağlamda yaptığı yatırımlar ve geliştirdiği teknolojiler, bu teknolojilerde ise en iyisi olması nedeniyle ise tabii ki hak ettiği konuma dünya genelinde geldiğini düşünüyorum. 

Bir de turbo olayı gerçekten yanlış anlaşılmaktadır. Turbo otomotiv endüstrisi için döneminde büyük bir yenilik ve devrimdir. Yanılmıyorsam da ilk turbo motorlu araç 1962 de üretilmişti. Ayrıca Toyota turboyu çok uzun zamandır dizel modellerinde kullanmakta bu yeni değil ki. Sadece benzinli motorda ülkemize bu üniteyi yeni getirdi. Yıllardır dizel motorda bu teknolojik devrimi kullanıp benzinli ünitede kullanmaması acaba sorunsuzluk adına mı yoksa elde hazır prosesi bulunan bir motorun yenisi ile değişiminin maliyeti mi?

Bir markayı yüceltirken eksilerini söylemezsek objektif bir fikir beyan etmemiş oluruz. Tabiki herkes de objektif olacak diye bir şart yok bu da ayrı bir mesele.

Evet daha az sorun çıkarma açısından Toyota dünya geneline baktığımızda imajı bu yönde ve belki gerçekten de böyle ancak ülkemizde 2000 senesinden buyana özellikle 4AFE motoru bıraktıktan sonra bir çok motor yağı eksilten benzinli motorları nereye koyacağız. Aslında o kadar da sorunsuz değilmiş değil mi? :) Şunu da belirteyim Toyota marka bir araca sahip olmayı geçmişte olduğum gibi ileride de isterim çünkü kurum kültürü sağlam bir marka.

Şahsım olarak 2015 1.2 TSI kullanmaktayım. Şükürler olsun memnunum. Yakıtı kullanıma bağlı olarak lpg hemen hemen aynı diyebilirim hem de benzin konforunda. Bu da bu konuda benim bakış açım. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #596 : Kasım 24, 2016, 11:22:44 »
Toyota zaten bu segmentte risk almaya alışık. Urban Cruiser gibi bir fiyasko geçmişi var.
CHR bence risk değil. Bir defa tasarım kalitesi üst düzey.
Fakat çok daha geniş bir kitleye hitap edebilecekken, hedef kitlesini daraltmış.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #597 : Kasım 24, 2016, 12:48:39 »
C-HR,yaris,auris modeli farketmeden yazıyorum benzinli turbo araç beslemesi toyota için risktir.
Mantığını aşağı yukarı anladığımızı sanıyorum ''Sorunsuzluk''.Yıllardır bunun üzerine araç satan bir firma.Dijital ve teknolojik ne varsa geri plana atar kaçak dövüşerek mekaniği bize dayar.Ama benim gibi servise yıldan yıla giden adam sorunsuzluk arar yine parayı verip alırız.
Cam tavan neden yok dersin ses yapıyor der.Cam kaldırma yapıyormu dersin modül al parasını ver garantiden çıkabilir elektrik tesisatını yakarsın der.
Artık bu işleri beğenmediğimiz fransızlar yapıyor 1,6 dizel cam tavanlı 308 dile kolay.308 nedir Allah aşkına ama 2-3 sene binecek sefa sürecek adam alıyor.60-70 binde heryerinden ses gelincede satıyor.
Sorunsuzlukla işleri götüren toyota artık bunlara girişmesi lazım.120 000 TL ye avensis dizel satıyorsun cam tavan yok,multimedya da extra verip navi alıyorsun,yıllarda 1,4 motorunu bu araçta kullanamadığından gitti bmw den dizel ünite aldı.Diyelim ki hibritte çok çok önde.Türkiyede bizim ne işimize yarar.Daha yakışıklı araç yapmayı beceremeden hibrit yapmış bize yararı ne .

Hepimiz aynı markayı kullanıyoruz lakin artık marka fanatikliği yapmayalım.
Yıllarca okuduk 1,4 tsi golf ile yolda kaldık turbosu patladı,mili kırdık vs vs vs adamlar bunlardan dersler aldılar mükemmelleştirdiler aynı motoru 3,-5 markada satıyorlar.Toyotanın turbo benzinli altyapısı tamamen risk işidir.Haa tutar yürür gider tutmaz 1,33 atmosferik motora devam.
Nissanı renault almasaydı 1,6 primeraya devam edecekti bakın adamlar şimdi nerelerde.
vw yıllarca3 silindir hitler motoru golfe takıp binlerce sattı şimdi 1,4 den 160 hp çıkarıyorlar torkuda 200 nm nin üzerinde.

Toyota ve honda artık bu kervana katılmalı yoksa tren kaçacak.2002 den beri toyota kullanıyorum her aldığım araçta biraz daha geriye gittik bence asıl gerçek budur.
Herşeyi bilmene Gerek Yok. Haddini Bil yeter !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #598 : Kasım 24, 2016, 13:03:29 »
C-HR,yaris,auris modeli farketmeden yazıyorum benzinli turbo araç beslemesi toyota için risktir.
Mantığını aşağı yukarı anladığımızı sanıyorum ''Sorunsuzluk''.Yıllardır bunun üzerine araç satan bir firma.Dijital ve teknolojik ne varsa geri plana atar kaçak dövüşerek mekaniği bize dayar.Ama benim gibi servise yıldan yıla giden adam sorunsuzluk arar yine parayı verip alırız.
Cam tavan neden yok dersin ses yapıyor der.Cam kaldırma yapıyormu dersin modül al parasını ver garantiden çıkabilir elektrik tesisatını yakarsın der.
Artık bu işleri beğenmediğimiz fransızlar yapıyor 1,6 dizel cam tavanlı 308 dile kolay.308 nedir Allah aşkına ama 2-3 sene binecek sefa sürecek adam alıyor.60-70 binde heryerinden ses gelincede satıyor.
Sorunsuzlukla işleri götüren toyota artık bunlara girişmesi lazım.120 000 TL ye avensis dizel satıyorsun cam tavan yok,multimedya da extra verip navi alıyorsun,yıllarda 1,4 motorunu bu araçta kullanamadığından gitti bmw den dizel ünite aldı.Diyelim ki hibritte çok çok önde.Türkiyede bizim ne işimize yarar.Daha yakışıklı araç yapmayı beceremeden hibrit yapmış bize yararı ne .

Hepimiz aynı markayı kullanıyoruz lakin artık marka fanatikliği yapmayalım.
Yıllarca okuduk 1,4 tsi golf ile yolda kaldık turbosu patladı,mili kırdık vs vs vs adamlar bunlardan dersler aldılar mükemmelleştirdiler aynı motoru 3,-5 markada satıyorlar.Toyotanın turbo benzinli altyapısı tamamen risk işidir.Haa tutar yürür gider tutmaz 1,33 atmosferik motora devam.
Nissanı renault almasaydı 1,6 primeraya devam edecekti bakın adamlar şimdi nerelerde.
vw yıllarca3 silindir hitler motoru golfe takıp binlerce sattı şimdi 1,4 den 160 hp çıkarıyorlar torkuda 200 nm nin üzerinde.

Toyota ve honda artık bu kervana katılmalı yoksa tren kaçacak.2002 den beri toyota kullanıyorum her aldığım araçta biraz daha geriye gittik bence asıl gerçek budur.

Toyota ile Almanların farkı şu. Almanlar geliştirdikleri teknolojiyi, hemen sahaya sürüyor. Toyota ise sorunsuz hale getirmeden sahaya sürmüyor.
1.2 Turbo motoru da uzun yıllardır zaten geliştirdi, sorunsuz hale getirdi. Sadece 'ses' ve titreşim konusunda eksikliği olduğunu Toyota mühendisleri de kabul ediyor. Onun dışında Toyota mekanik anlamda en az riske giren firmadır. Sorunsuzluk nedeni de bundan kaynaklı. Ben hiç düşünmeden 1.6 valvematic yerine 1.2 Turbo motoru tercih ederim. Bu konuda hiç şüphem yok. Ama 1.6 BMW motoru konusunda emin değilim. Ki farkettiğim kadarıyla 1.6 dizel bmw motorlarında servisle ilgili bazı sıkıntılar var.
Bence bu motor tutar. Yeter ki fiyat/performans ayarlamasını iyi yapsınlar.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota'dan İlk Yerli SUV C-HR
« Yanıtla #599 : Kasım 24, 2016, 14:34:54 »
Bence bu motor tutar. Yeter ki fiyat/performans ayarlamasını iyi yapsınlar.

Bu motor tutacak başka yolu var mı? Diğer türlü Toyota çok iyi farkındaki ülkemizdeki vergiler nedeniyle başka markalar ile rekabet edemeyecek. Bir diğer nedeni de carbon salınımları. Turbolu motorlarda emisyonlar çok daha düşük düzeyde atmosferiklerde ise durum bu kadar iyi değil. Yani bir gün mevzuattan dolayı da turbolu araçlar mecbur piyasaya yerleşecektir kanaatindeyim. LPG cilerde artık yeni modellere göre kendilerini geliştirsinler. Merak etmeyin ülkemizden lpg efsanesi de bitmez, bitemez. Onlar da yenilenmek zorunda kalacaklardır.

Yavaş yavaş atmosferik motorların ülkemizde de sonunun geldiğini düşünüyorum. Zira Honda'da ülkemiz pazarına turbolu modellerini artık sunmaya hazırlanıyor. Bir atmosferik motor sever olarak durumu bu şekilde özetleyebilirim.