0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu motor tutacak başka yolu var mı? Diğer türlü Toyota çok iyi farkındaki ülkemizdeki vergiler nedeniyle başka markalar ile rekabet edemeyecek. Bir diğer nedeni de carbon salınımları. Turbolu motorlarda emisyonlar çok daha düşük düzeyde atmosferiklerde ise durum bu kadar iyi değil. Yani bir gün mevzuattan dolayı da turbolu araçlar mecbur piyasaya yerleşecektir. LPG cilerde artık yeni modellere göre kendilerini geliştirsinler. Merak etmeyin ülkemizden lpg efsanesi de bitmez, bitemez. Onlarda yenilecekler.Yavaş yavaş atmosferik motorların ülkemizde de sonunun geldiğini düşünüyorum. Zira Honda'da ülkemiz pazarına turbolu modellerini artık sunmaya hazırlanıyor. Bir atmosferik motor sever olarak durumu bu şekilde özetleyebilirim.
Toyota CHR için bakım aralığı 10 bin km dedi servis. Anahtardan cam kaldırma ve cam kapatma özelliğinin aktif edilmesi ile ilgili Sonkar servisin haberi yok.. Hakan Bey Forumda profil de araç olarak CHR seçilemiyor ekleyebilir misiniz?
Bence toyota çok büyük bir risk aldı.Hiç alakası olmadığı yerlerden işler yapıyor.1,6 dizel motoru bmw den alıp verso ve avensiste kullandı.Sonrada trende uyup hayalini bile kurmadığı turbo beslemeyi C-HR de kullandı.Sonuçlarını hep birlikte göreceğiz.Aracın hayrını görün Allah kaza bela vermesin. Mutlu olacaksanız yalandan da olsa yazayım aklınızda kalmasın Forever C-HRBence Toyota çok büyük risk almadı. Sonuçta Toyota ticari araç segmenti dışında hemen hemen tüm segmentlerde var olan bir firma ki bu firma dünyanın en çok satan hem grubunu temsil ediyor hemde adetsel bazda da yine kendi başına lider. O yüzden Toyota için çok büyük risk aldı demek yerine Toyota SUV sektöründe üst segmentleride RAV4, Landcruiser Prado ve Landcruiser gibi önemli oyuncuların yanına Avrupa'da CH-R'yi de eklemiş oldu. Amerika kıtasında ise daha geniş bir yelpazesi bulunan SUV listesine CH-R'yi de eklemiş oldu. Sonuçta Toyota'nın diğer SUV'larının başarısı dünya ölçeğinde biliniyor sadece hem dizayn olarak hemde motor olarak tüketicilerin farklı beklentileri vardı bu modelde o beklentileri karşılamaya yönelik oldu ve büyük çoğunlukla da bunu başardığını satış adetlerinden ve gelen sipariş taleplerinden görebiliyoruz.1.6 Dizel motor kısmında ise BMW'den almasına bence gerek yoktu fakat Toyota geleceğin motorlarına önem verdiği için Hibrit gibi, eski teknoloji olan (dizel motorları) ve satış adetlerini hibrite ve elektrikli motorlara kaydığı bir dönemde dizele yatırım yapmaktansa hibriti geliştirmek isteyen diğer markalarla iş birliği içine girip hem hibritte kendisinin hala en üst düzeyde olup teknoloji sattığını hemde dizelden de yavaş yavaş bağını koparıp müşterilerini 2020 hedefleri doğrultusunda satış adetlerine yansıtmak gibi bir amaç içerisinde olduğunu göstermek istiyor.Sonradan trende uyuyup hayalini bile kuramadığı turbo beslemeli motoru demişsiniz ama hibrit motoru 97 yılında ilk defa dünyada geliştiren, dünyada bu konuda güvenilirlik ve sorunsuzluk olarak takdir edilen aynı zamanda diğer motorlar konusunda elektrik beslemeli yada hidrijoen destekli motorların gelişimi konusunda dünyaya örnek olarak, otomotiv sektörü içinde en yüksek Ar-Ge harcaması yapan bir firma için hayalini bile kuramadığı turbo beslemeli motor demek bu markaya tabiri caiz ise hakaret olur. Toyota'nın turbo motoru seçmemesinin ana nedeni turbonun atmosferik (vvt-i) motora göre daha çabuk ve daha kolay arıza vermesinden dolayı atmosferik motoru şuan 2016 da bile ana motor olarak seçmeye devam etmesinin bir göstergesidir. Avrupalı üreticiler gibi Turbo kullanıp 3-4 yıl sonra arıza haberleri ile anılmaktansa sorunsuzluk ile anılıp dünyanın her noktasında güven ile tercih edilen bir marka olmuştur.
Toyota'nın 1.6 dizel bmw ünitesi kullanmasının sebebi olarak bmw ile yapılan karşılıklı anlaşmadan bahsedebiliriz. Toyota söz konusu motoru bmw den alırken bmw de toyatının kimi hybrit ünitelerini almaktadır. Çünkü hybrit konusunda Toyota dünya lideridir diyebiliriz. Olaya bu açıdan bakmakta fayda var. Mesaj Birleştirildi: Kasım 24, 2016, 10:37:31Gayet güzel bir yazı yazmışsınız harika ancak son kısım bence biraz olmamış.Ben TSI motordan ciddi bir problem olduğunu şimdiye kadar hiç duymadım. Ancak bir motor turbolu diye patlatana kadar rallici mantığı ile kullanılırsa o başka. Bilakis arkadaşım bu motora ait 1.4 tsi ünitesini kullandı ve hiç bir sorun yaşamadığı gibi bir de lpg uyguladılar. Hala sorun duymadım. Toyota'nın hem benzinli hem de dizel ünitelerinde yağ yakma sorunu nedeni ile bloğu ya da kendisi değişen bir çok motor olduğunu sadece forumdaki konulara baktığımızda bunların sayılarının azımsanmayacağını da üzülerek belirtiyorum. Hata olabilir ancak burada önemli olan markanın ürününün arkasında durmasıdır. Yani bir motorun atmosferik olması onun sorunsuz olduğu anlamını ifade etmemeli. Ancak lpg sistemine uyumlu olması açısından ülkemizde biraz zorunlu bir tercih sebebi olması bence önemli bir husustur.Toyota'yı üretim anlayışı ve çevreye olan duyarlılığı;bu bağlamda yaptığı yatırımlar ve geliştirdiği teknolojiler, bu teknolojilerde ise en iyisi olması nedeniyle ise tabii ki hak ettiği konuma dünya genelinde geldiğini düşünüyorum. Bir de turbo olayı gerçekten yanlış anlaşılmaktadır. Turbo otomotiv endüstrisi için döneminde büyük bir yenilik ve devrimdir. Yanılmıyorsam da ilk turbo motorlu araç 1962 de üretilmişti. Ayrıca Toyota turboyu çok uzun zamandır dizel modellerinde kullanmakta bu yeni değil ki. Sadece benzinli motorda ülkemize bu üniteyi yeni getirdi. Yıllardır dizel motorda bu teknolojik devrimi kullanıp benzinli ünitede kullanmaması acaba sorunsuzluk adına mı yoksa elde hazır prosesi bulunan bir motorun yenisi ile değişiminin maliyeti mi?Bir markayı yüceltirken eksilerini söylemezsek objektif bir fikir beyan etmemiş oluruz. Tabiki herkes de objektif olacak diye bir şart yok bu da ayrı bir mesele.Evet daha az sorun çıkarma açısından Toyota dünya geneline baktığımızda imajı bu yönde ve belki gerçekten de böyle ancak ülkemizde 2000 senesinden buyana özellikle 4AFE motoru bıraktıktan sonra bir çok motor yağı eksilten benzinli motorları nereye koyacağız. Aslında o kadar da sorunsuz değilmiş değil mi? Şunu da belirteyim Toyota marka bir araca sahip olmayı geçmişte olduğum gibi ileride de isterim çünkü kurum kültürü sağlam bir marka.Şahsım olarak 2015 1.2 TSI kullanmaktayım. Şükürler olsun memnunum. Yakıtı kullanıma bağlı olarak lpg hemen hemen aynı diyebilirim hem de benzin konforunda. Bu da bu konuda benim bakış açım.
1.2 Turbo motor auris de 2 yıldır Avrupa'da satışta. Yakında corolla ya da gelecek 1.2 Turbo motor... Atmosferikçiler o zaman koşa koşa gidecek 1.2 turbo corollayı almaya
Toyota chr da Anahtar üzerinden kapı açma-kapatma tuşuna dışarıdan basarak camları kaldırma-indirme olayını bu gün serviste aktif ettirdim. Gayet güzel çalışıyor. Bir ilki başardık
Diğer işlemleride yaptırsaydınız bari Hayırlı olsun bu arada yavrunun fotoları yok mu
telefondan bağlanıyorum da fotoğraf ekleyemiyorum. Ben mi beceremiyorum.. telefondan olmuyor mu anlamadım..diğer işlemler derken ?
Olabilir. Servise gidince far sensörü hassasiyetini artırabilir, konfor sinyali 3-5-7 artırabilir. Klimada autoya basınca ac yi açmayı kapatabilirsiniz. Bunu servise söylerseniz o ne diye bakarlar Bu kablodan alın bence evde dursun illa işe yarar
Tapatalk kullanarak kolaylıkla resim yükleyebilirsiniz Keşke sadece C-HR a kötü yorum yapıldı mı yapılmadı mı diye okumasanız. Sizler içinde faydalı bilgiler paylaşıyoruzBelki C-HR da bizim bile bilmediğimiz yapılabilecek bir sürü şey var belkide
Bugün ÖTV oranlarının ve fiyat aralıklarına orantılı olarak düzenlenen vergiler onaylanmış. Muhammet Bey sizin aracınızın vergisiz hali faturada ne kadar yazıyor bilginiz var mı? Ayrıca bu yeni ötv oranları ile ilgili yeni bir konu açtım, konu açma işlemi onaylandığı takdirde bu yeni ötv ile ilgili konuşmaları oradan daha detaylı da yapabiliriz.
Hocam nasıl vardın bu kanıya çok merak ettim senin tabirinle bir aurisçi olarak Benim elimde 1,6 atmosferik motor var;+ yeni ötv ile aracı satsam aldığımın üzerine zaten 6-7 bin kar ederim+ 1,2 turbo gelince corollaya niye koşayım auris alırım.+1,2 turbonun şöyle bir dezavantajı var LPG takamazsın hadi taktın 5binden çekerler fiyat+sen 1,2 turboyla hava civa yaparken ben LPG mi takmadım ama takarım yarı yarıya yakıt fark ederiz
Toyotadaki fiyatlar yeni ÖTV listesine göre güncelleniyor.
Turbo motorlara LPG 2500tl civarlarına takılabiliyor. Arkadaşımın passat'ına takıldı bir kaç ay önce, çok da memnunlar emin olabilirsiniz. Tek dez avantajı 4000 devir sonrası idi yanılmıyorsam benzine geçiyor. Aslında bu torbo araç için daha iyidir. Çünkü aşırı beslemeli normal şehir araçları için zaten en uygun torku 4000 rpm e kadar veriyor bu motorlar. 4000 devirde bile otomatik şanzımanlarda otomobilin hızı 150 km geçmekte. Bu hız zaten şehir içinde yapılmaz. Bir başka nokta da lpg nin yüksek devirde kullanılmasına sistem izin vermiyor. Bu da motorun sıhhati için daha iyidir.Şunu da eklemek isterim ki turbo benzinli araç ile lpgli atmosferik araçta tüketilen lpg'nin fiyat seviyesinde bu insanlar zaten 1.2 turbo beslemeli araçları ile aynı performansı herhangi bir rampada bayılmadan, tüp kokusu çekmeden, subap yandı mı yanmadı mı korkusu yaşamadan, üçüncü yağ segmanı eridi mi diye düşünmeden, su eksiltti mi kaygısı yaşamadan, lpg kaynaklı bir sorunda ve ortalıkta "usta" bolluğu olan sanayilerimizde hangi usta anlar derdine düşmeden ve araçlarını orijinal hali ile lpgli değerlere yakın değer ile kullanabilirler.Bu motorlarda isteyen ekonomi isteyen performans bulur. Nereden biliyorsun derseniz ben kullanıyorum. Lpg uygulatırsanız daha da ekonomik olur ki ben ihtiyaç hissetmiyorum. Size de aracınız için, paylaşımda bulunan herkese de kendi araçları için hayırlı olsun demek bence en güzeli. Bu arada ikinci eller yine yüzüne bakılmayacak kadar kötü hale getirilecektir maalesef.
Zannetmiyorum o fiyatlara olduğunu hocam.Benim aracım 2015 model +5 yıl garantisi var, garantiyi bozdurmamak için serviste taktırmak istesek LPG'yi 3 bin TL çıkartıyorlar.2017 CHR 1,2 turboya en az 5 bin TL çıkartırlar.Ha yemişim garantisini dersen 2500-3000 TL ye bulabilirsin.Bizde dışarda taktırsak 1000-1500 TL.
Şimdi tamamen tüm devirlerde lpgli olsun istenirse lpg sistemi turbo ve direkt enjeksiyon motorlu araçlarda (fsi gibi) 4-5 bin tl civarlarında ancak önceki iletide bahsettiğim sistem passat 1.4 tsi dsg şansımana uygulandı ve gayet de başarılı oldu. Kullanan arkadaşım çok memnun. Direkt enjeksiyon olduğu için turbo sistemlere sıfır km de markalar henüz böyle bir uygulamaya gitmezler ancak anlatmak istediğim şu ki zaten lpg sistemlerine 1.2 turbo motorlarda gerekte yok. Düzgün kullanıldığında çok tasarruflu motorlar.