Gönderen Konu: şoook....şanzıman arızası  (Okunma sayısı 22853 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #80 : Kasım 13, 2008, 09:27:28 »
evet Hakan abi neticede benim istediğimde bu şükür benim aracım düz ve sorunum yok..Niyetim mağdur arkadaşlar abiler ablalar sorunlarını çözsünler toyotanın imajı lekelenmeye başladı.. bunu tatlılıkla çözseler çok iyi olucak..
Nerde Nerde YERLERDE :D YaRiSs D4d

Toyota Club Türkiye

Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #80 : Kasım 13, 2008, 09:27:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #81 : Kasım 17, 2008, 16:23:38 »
Ben sizlere bilgi olsun diye çalışmalarımı özetleyeyim.Sorunu Toyotasa'nın sitesindeki iletişim adresine gönderdim.Tam bir hafta sonra mailinizi aldık en kısa sürede cevap verilecektir şeklinde bir mail aldım. Bir hafta daha bekledim.Yine mail gönderdim cevap yok.Ben de Toyota Amerika'ya mail gönderdim.Bir gün sonra cevap verdiler: Biz motor üreticisiyiz,konuyu Toyota Türkiye ile çözün.Ben de Toyota Europa-Belçika'ya yazdım.Aynı gün cevap geldi.Kendilerinin motor üreticisi olduklarını ama mailimi Toyota Türkiye'ya ilettiklerini,konuyu takip edeceklerini belirttiler.Toyotasa'nın çağrı merkezini aradım, Belçika'dan kendilerine bildirdiklerini ve aracı servise çekip kontrol ettireceklerini belirttiler.Servis aradı aracı agötürdük, teste tabi tututular ve sorun olmadığını söylediler.Ancak MMT'lerin bu tarz sıkıntıları bulunduğunu sonuçta yeni teknoloji olduğunu, aracımın da 5 yıl garantisi bulunduğu için bu tarz sorunda rahatlıkla kendilerine getirebileceğimi belirttiler.Biz şunları sorduk:1.Çok şükür ben yolda kalmadım,ama yolda kalanlar çok.Bunun garantisini verir misin? (Garip gelmesin, 30.000 km.deki bir aracın şanzıman sorunuyla yolda kalması normal bir şey değil) 2- Bu durum benim aracımın 2.el değerini düşürmüyor mu? Ki bu sıkıntıları araç alırken hiç bir şekilde size söylemiyorlar.Denemesini de yaptık. 3- Bu araçlar Avrupa ya da Amerika'da kullanılıyor mu? Oradaki tüketici nasıl çözüyor?
Maalesef bu sorularıma henüz cevap alamadım.Ama ben karadenizliyim,eninde sonunda cevap alacağım..Ben de tatlılıkla çözülsün isterim, emin olun.Sonuçta Toyotasa benim de vatandaşlarıma ekmek kapısı.Bunu da taktir ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #82 : Kasım 17, 2008, 16:41:46 »
Bu tur sanzumanin ABD'de kullanildigini duymadim, zannetmiyorum Zeynep Hanim.Burada ya otomatik ya da -daha az tercih edilse de- duz vitesli araclar var.
Ingiltere'de ve Avrupa'da MMT'nin yaygin oldugunu duydum.

http://www.aisin.com/news/products/030416.html
Sikayeti olanlar, memnun olanlar, vites degisimi sirasinda duyulan gurultuden sikayet edenler var.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/lofiversion/index.php/t78529.html

http://www.aurisblog.co.za/andy/2008/05/multi-mode-manual-transmission-mmt-explained (en sondaki yorum sizinkine benzer sorunlari dile getiriyor)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #83 : Kasım 17, 2008, 16:52:54 »
Şunu da bilmelisiniz ki yeni bir teknoloji olan ve Toyota ile Audi'nin öncülüğünü yaptığı MMT ile ilgili sürekli sorun yaşayacaksınız.

Bu doğru değil, sürekli yazılım güncellemeleri çıkıyor ve daha önce sorunu olan birçok kişinin sorunu garanti kapsamında çözülmüş bulunuyor, isterseniz yurt dışı forumlarına bakabilirsiniz, özellikle İngilterede Verso MMT tercih edilen bir otomobil. Ayrıca teknoloji yeni de değil, uzun zamandır bilinen bir teknoloji. Citroen 1955'te DS'te kullanmış, Honda 70-80'lerde motorsikletlerde kullanmaya başlamış. Toyota'nın büyük çapta pazara sürmesi ise 2004-05 gibi oldu.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '11
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #84 : Kasım 17, 2008, 21:15:52 »
arkadaşlar mmt kullanımı Türkiyede pek yaygın değil ve kullanım hataları ile karşılaşıyoruz neden biz kullanırken bir problem olmuyor acaba düşünüyorummm..
iyinin de iyisi.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #85 : Kasım 17, 2008, 21:19:48 »
arkadaşlar mmt kullanımı Türkiyede pek yaygın değil ve kullanım hataları ile karşılaşıyoruz neden biz kullanırken bir problem olmuyor acaba düşünüyorummm..

"biz" dediğin topluluk kimdir acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '11
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #86 : Kasım 17, 2008, 21:41:42 »
ben şahsen 6 ay mmt araç kullandım ve kendim yetkili bir bayide çalışıyorum bu şekilde ben böyle bir problem yaşamadım kullanım acısından..
iyinin de iyisi.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #87 : Kasım 17, 2008, 21:44:02 »
arkadaşım sansür nedir bu hergün aynı türden 1-2 insan çıkıyor. senin arabanda sorun çıkmadı diye kimseninkinde çıkamaz mı. nasıl bir mantığınız var sizin. bravo ya siz muhteşem şoförlersiniz sansür da bilirsiniz zaten o yüzden sizin aracını bozulmaz. bizim gibi cahillerinki bozulur yani di mi. yuh diyorum ya yuh.
 
Lütfen tepkimizi dile getirirken sayı kurallarının dışına çıkmayalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #88 : Kasım 17, 2008, 21:45:29 »
yöneticilerden ricamdır imkanı vara bu forumda bulunan bütün postlarımı siliniz. çok zor olacaksa bana silebileceğim bir yöntem gösterirseniz ben kendim silerim.  böyle bazı enteresan insanlarla muhattap olmak can sıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '11
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #89 : Kasım 17, 2008, 21:48:09 »
hop dedik şimdi konuşma tarzıma karşılık böle bir cevap veremezsin arkadaşım ben sadece fikrimi söledim sizin gibi sizde bir sorun var diye söz ettiğim zaman böle bir uslupla bana yaklaş lütfen ben biliyorum yada bilmiyorum demedm gördüğümü yaptıgımı kullandıgımı paylaştım amaç bilgi paylaşmaksa paylaşıyorum herhangi bir ters yorum yapmadım...
yinede teşekkürler orhan bey...!
iyinin de iyisi.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #90 : Kasım 17, 2008, 23:22:54 »
arkadaşlar mmt kullanımı Türkiyede pek yaygın değil ve kullanım hataları ile karşılaşıyoruz neden biz kullanırken bir problem olmuyor acaba düşünüyorummm..

şu mesajdan ne anlam çıkarmamız gerekiyor peki. fikrimi söyledim diyorsunuz ama hata ile karşılaşanları aşağılıyorsun direk bu mesajınla.  evet amaç bilgi paylaşmak burada, kullanıcı olarak sorunlara çözüm bulmak, sorunların sebebini kullanıcıda aramakla anca kendimizi kandırırız. zaten bu yüzden otomobil firmaları bu kadar rahatlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #91 : Kasım 18, 2008, 09:10:38 »
  İlk öncelikle saygı kurallarının dışına çıkmamak en iyi yoldur cevaplara ulaşırken. Şimdi gelelim Orhan bey ve Uğur bey in aktardıklarına. Ben ikinizede hak veriyorum ve sonuçta aslında ikinizin fikirlerini bir araya geitirince cevapta ortaya çıkıyor. Şöyleki;
 Evet bencede kimi sürücüler otomatik şanzıman özelliklerini (MMT'nin de kendine has özellikleri mevcut)bilmediklerinden onları gereği gibi sağlıklı ve verimli kullanamayabiliyorlar ve bunda en önemli eksiklik servisler. Sonuçta bu bilgiyi yeterince servislerin sürücülere aktarması lazım. Aslında kimi servis elemanları bile (hepsi için söylemiyorum) bunu tam anlamıyla bilmiyorlar bence. Ayrıca alınan aracın Kullanıcı El Kitabı dikkatlice okunmalıda sürücü tarafından. Çünkü bunlardan çok daha fazla elektronik yardımcı sistemlere sahip araçlar var bildiğiniz gibi ve bu kitapçıklarınını okumazsanız kimisinde geri vitesi dahi bulamayabilirsiniz. :)
 Diğer taraftan herhangi bir üretimde o üretimin kusurlu olduğuna karar vermek için % kaç? hata oranı gerekir ve burada hata nedir? Serivsler MMT sorunu ile servise gelen araçlara gerekli yardımı sağladıklarına göre onlarda bazı hataları kabul ediyorlar. MMT'nin şu an için (belki sadece yazılımdan dolayı) çok da verimli işlediğini söylemek (heleki rampası bol yollarda) zor bence. Ancak el freni ilk kalkış zaten manuel vitesli araçlarda da en iyi yoldur sorun yaşanmaması için ve anladığım kadarı ile MMT'de de bu öneriliyor. Bana kalırsa Toyota MMT'de sürücülerin yaşadığı sorunlara bir an önce gerek yeterli bilgiyi servislere ve buradan aktararak sürücülere aktarmalı, gerekli ise yazılımlarını güncellemeli ve yaşanan sorunları dinleyip bunlara tatmin edici çözümler bulmalı.
 Eğer 100.000 araç içinde farklı sürücülere ait 60 adeti aynı sorun yüzünden henüz ilk Km. lerde servise gitme gereği duyuyorsa bence o sistemde iyileştirilmesi gereken bazı noktalar vardır. Ancak buradan servislerin olması gerektiği gibi gösterdikleri ilgiyide göz ardı etmemek lazım.
 
 Not: Eğer hep birlikte karşılıklı değilde soruna yönelik ve açıklayıcı konuşursak daha faydalı olabileceğimizi düşünüyorum bu sorunları yaşayan arkadaşlara. Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #92 : Kasım 18, 2008, 11:18:37 »
Aynı fikirdeyim,burada tartışmak gereksiz,ben konu ile ilgili uygulamaları paylaştım.Kullanıcı hatası falan değil,.Ben bayanım diye yeterli teknik bilgi sahibi olmadığım düşünelebilir.Doğrudur.İlgimi çekmez,ilgilenmeme de gerekmez.Ama aldığım her ürünün kullanma kılavuzunu okur, ve ona göre uygulama yapmaya çalışırım.Ancak atlanan bir konu var, biz 43.000 YTL.nin altına imza attıktan sonra kullanma kılavuzunu alıyoruz.Ve hiçbir yetkili size bu araçların el bebek, gül bebek kullanılması gerektiğini parayı saymadan söylemiyor.Bizim mücadelemiz bu noktada.Kandırılmayı hazmedemiyoruz.Sorun yaşayan kişilerden birisi benim ağabeyim ve 30 yıldır arabalarla uğraşır,değil Toyota'yı tırları bile söküp yeniden takmıştır.(Abarttım biraz ama gerçekten arabalar konusunda çok bilgilidir).
Arkadaşlar, tartışmaya gerek yok,çözüm bulmalıyız.MMT sorunu yaşayanları ortak bir noktada toplanmaya davet ediyoruz.Beraberce Toyota yetkilileri ile görüşmek lazım.Var mısınız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #93 : Kasım 18, 2008, 11:23:00 »
Ayrıca şu da gözden kaçırılmamalı ; bu durum araçlarımızın 2.el fiyatını da düşürüyor.Niye ceza bize kesiliyor?Avrupalı 'ya bunu yapabiliyorlar mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #94 : Kasım 18, 2008, 11:34:52 »
Yine yurt dışı forumlarından aynı tartışmalar var, MMT'den memnun olanlar var, olmayanlar var. Bazen memnun olanlar olmayanlara kullanım tarzı ile ilgili sualler yöneltiyorlar ve doğal olarak kaş çatma durumları oluyor.

Farklı kullanım tarzları deneyin. Genel olarak spor, yüksek devirli kullanımda daha başarılı bulanlar var bu şanzumanı. Gerekirse teknisyen ile birlikte sürüş isteyin.
Bu şanzumanın en önemli bölümü yazılımıdır. Sizin kullanımınıza alışan diye pazarlanıyor bildiğiniz gibi ancak buna kesinlikle güvenmemek lazım. Bu tür yazılımlar geliştirmiş birinden duyuyorsunuz bunu :) Bu yüzden yazılımla ilgili sorular sorun servise. Reset atılıyor mu vs gibisinden.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #95 : Kasım 18, 2008, 12:00:55 »
beyler toyotalarda ki bu eminimki kullanıcı kaynaklı değil bir kronik mmt şanzıman arızası var. başınıza gelmemiştir ama gelmeyecek anlamına da gelmemektedir.
toyotanın bu gibi konularda daha duyarlı olmasını ve hatasından dönmek adına mağdur olan müşterilerini kaybetmemek adına daha olumlu işler yapmasını beklerdim.
renault megane 2 den ağzı yanmış biri olarak renault mais te gördüğüm tutumu toyotada görmek beni şahsen üzerdi. şükür bugüne kadar görmedim.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #96 : Kasım 19, 2008, 08:28:47 »
  En iyi test mekanı sonuçta farklı sürücüler ile olan gerçek trafik koşullarıdır. Tabi bu durumda Toyota'nın yaşanan bu sorunları ilk önce tespit etmesi ve daha sonra sorun (var ise) kaynağını bulması ve sonra çözümler geliştirmesi gerekir ki bununda zaman alması doğal bence.
 Alper'in de söylediği gibi faklı kullanım tarzları da sorun oluşturuyor olabilir. Bunu yine geliştirecek olan Toyota ve sürücülerdir. Yani karşılıklı bilgi alışverişi olmadan  sorun gereği gibi tanımlanamaz ve çözümde bulunulamaz. Bu konuda sorun yaşayanlar sorunu bence detaylı şekilde tanımlamalı ve ayrıntıları ile Toyota'ya aktarmalıdır. Tabi bence burada da bu ayrıntıları herkesin öğrenmesi en azından bir bilgi alt yapısı oluşturur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #97 : Ocak 12, 2011, 13:33:25 »
 :alkis:
Araba kullanmayı biliyorum ben. 3 tane arabam var şu anda ayıptır söylemesi. Şimdiye kadar da arabam oldu. Kullandım yıllarca sattım sonra.
Ama mmt yi kullanmayı bir türlü öğrenemedim :(
F1 pilotu değilim ki öğreneyim..
http://www.toyotaclubtr.com/tanisma/tanisma-30178/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #98 : Ocak 12, 2011, 13:38:06 »
Herkese selam arkadaşlar,
Bu topic i ilgiyle okudum. 2008 kasım ayında enson mesaj yazılmış. mmt ile ilgili sorun yaşayanlar ve mmt kullanıcı hatasıdır diyenler olmuş. üretim hatası diyende var.
ben de çok çektim hala çekiyorum. mmt kullanıcı hatası olamaz. araba kullanmayı bilmeyen insanlar topluluğu yarattı toyota. böyle şey yok. milenyum çağındayız değilmi. 35 senelik arabalarda böyle sorunlar yokken son model araçlarda araç kullanımı daha konforlu ve kolay olmalıyken neden bu kadar zorlaştırımış anlamak mümkün değil. üretmeyin kardeşim o zaman. mağdurlara da sen suçlusun diyeceğinize alın vatandaşın elinden kusurlu ürünü, verin yenisini yada parasını.
ben aracı elfreni, ayak freni, gerek boşa alarak, gerek m de gerek e de her türlü kullanıyorum.. ama trafikte azap çekmekten kurtulamadım bir türlü.. servisteki ustaların bana öğretme çabalarınıda artık anlamış değlim.. kardeşim ben embesilmiyim? salakmıyım ben? anladım dediğinizi.. öyle yapıyorum ama sorunum hala devam ediyor. ama onlar bakıyor e de kullanmayın m de kullanın diyor hala :)
m de kullanıyorum sorun var diyorum. yok olmaz diyor. e yalancımıyım ben şimdi? peki neden e yi kullanmayim e bozuk mu diyorum? yoo diyorlar.. ama yanıtı yok tabi alamadım hala..

sonuç olarak lütfen ben iyi kullanıyorum başkası beceremiyor mmt ondan sorun çıkarıyor demesin kimse. hiç kimse aynı ustalıkta kullanmak zorunda değil.. öyle olsa herkes f1 şoförü olurdu değilmi.. hata f1 şoförü tanımı yoktur değil mi? pilottur f1 de yarışanlar.. biz pilot olmak zorundamıyız mmt kullanabilmek için?
zaten broşürde demiyormu tıpkı f1 araçlarında olduğu gibi diye? saygılar
Araba kullanmayı biliyorum ben. 3 tane arabam var şu anda ayıptır söylemesi. Şimdiye kadar da arabam oldu. Kullandım yıllarca sattım sonra.
Ama mmt yi kullanmayı bir türlü öğrenemedim :(
F1 pilotu değilim ki öğreneyim..
http://www.toyotaclubtr.com/tanisma/tanisma-30178/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #99 : Ocak 13, 2011, 09:35:30 »
"Güneş balçıkla sıvanmaz". Sorun varsa ve sayısı çoksa herkes aynı şeyi söylüyorsa....Toyota kendine gel.Yoksa tüketici kendine getirir.Piyasa raştırmalarım sonucu otomatik hiç düşünmedim .keşke bir alıcı olarak düşünebilseydim, alternatiflerim arasında olsaydı!
Corolla Comfort Ekstra(Dizel)