Gönderen Konu: şoook....şanzıman arızası  (Okunma sayısı 22854 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
şoook....şanzıman arızası
« : Ekim 25, 2008, 01:11:20 »
selam arkadaşlar..aranıza yeni katıldım..2009 model corolla mmt vsc,zenon donanımlı aracım 3.vitesten 4.ye geçerken ustanın deyimiyle caaarrrrt lıyor...sanzuman sökülüp bakılıp tamir edilecekmiş...bu benim 4 toyotam ve çıldırıyorum...çünkü diğerlerini 100-150 bin km ye kadar tamirsiz sorunsuz kullandım..15 yıldır çevremdeki herkese toyota aldırıyorum...avukatlık yapıyorum ve dava açmayı düşünüyorum ama bu yüzden utanıyorum..biraz akıl ve moral verin yoksa japonyaya bile bildirip ortalığı kaldırıcam.bu nasıl bir kabustur...toyotanın kesinlikle üretim bandı kalitesi düşmüş...işçilik hatası gibi görünüyor...aracın tamiri için 1 hafta toyota türsüre öngörülüyor,türkiye toyota  duyarsız....
yol yardımından bile yararlanamadım..yerine araçta verilmiyor...bu nasıl anlayış...bu bir dünya markası,arkasında durmak böylemi olur...çok yazık.... >:(

Toyota Club Türkiye

şoook....şanzıman arızası
« : Ekim 25, 2008, 01:11:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #1 : Ekim 25, 2008, 07:23:15 »
niye kızıyorsunuz, aracınızı garantili olarak niye alıyorsunuz peki? çıkabilecek arızalar için değil mi?
niye dava açacaksınız? yeni araç niye verilsin? size araç satarken aracınız bozulduğu zaman, serviste kaldığı sürece yerine araç verilir diye bir sözleri mi oldu?
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #2 : Ekim 25, 2008, 08:50:52 »
mmt viteslerde arıza yaşandığı bir gerçek. toyota bu işi beceremedi kısacası. ben de mmt şanzıman kullanıyorum ve problemleri bitmek bilmiyor. 1 kere mmt-i seti değişti hatta tekrar değişecek şu sıralar. yol yardımını kasko şirketiniz vermeliydi. kasko poliçenizi okuyup kazanılmış haklarınızı öğrenebilir ve bunu kullanabilirsiniz tabi ki. yerine araç verilmesi konusu servisle sizin aranızda olan bir olay. çoğu servis araç vermez ama biraz bastırırsanız alabilirsiniz ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #3 : Ekim 25, 2008, 09:15:02 »
selam arkadaşlar..aranıza yeni katıldım..2009 model corolla mmt vsc,zenon donanımlı aracım 3.vitesten 4.ye geçerken ustanın deyimiyle caaarrrrt lıyor...sanzuman sökülüp bakılıp tamir edilecekmiş...bu benim 4 toyotam ve çıldırıyorum...çünkü diğerlerini 100-150 bin km ye kadar tamirsiz sorunsuz kullandım..15 yıldır çevremdeki herkese toyota aldırıyorum...avukatlık yapıyorum ve dava açmayı düşünüyorum ama bu yüzden utanıyorum..biraz akıl ve moral verin yoksa japonyaya bile bildirip ortalığı kaldırıcam.bu nasıl bir kabustur...toyotanın kesinlikle üretim bandı kalitesi düşmüş...işçilik hatası gibi görünüyor...aracın tamiri için 1 hafta toyota türsüre öngörülüyor,türkiye toyota  duyarsız....
yol yardımından bile yararlanamadım..yerine araçta verilmiyor...bu nasıl anlayış...bu bir dünya markası,arkasında durmak böylemi olur...çok yazık.... >:(

 15 yılda bir kez sorun yaşamışsınız bunu çok mu sayıyorsunuz, ne için dava açacaksınız Toyota size aracınızı tamir edemeyiz mi dedi? Yada sizden kaynaklı bi arıza olmadığı halde sizden ücret mi talep etti? Adamlar aracımız sıfır sorunlu bi araç diye garanti vermiyor! Eğer sorun çıkarırsa mesuliyetini kabullenmek için garanti veriyor. Ayrıca zaten bu araçları üretenler Japonlar! Onlara da şikeyet etmeniz çok bi işe yaramaz.
 Hem madem avukatsınız haklarınızı ve hakkınız olmayan şeyleri iyi biliyo olmalısınız. Toyota'da da güçlü bi adalet sistemi mevcut. Emin olun Toyota'da her zaman mağdurun yanında!!!
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #4 : Ekim 25, 2008, 09:17:33 »
lütfen önce tanışma bölümünde bir tanışma konusu alalım sizden
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #5 : Ekim 25, 2008, 09:27:39 »
bu arada garanti kitapcığından araç temini kısmını okudum. eğer araç 15 günden fazla sürede tamirde kalacaksa size bir araç temin etme zorunluluğu varmış. dolasıyla sizin araç temini isteme hakkınız yok.
Bir avukat olarak öncelikli olarak garanti kitapcığını okumuşsunuzdur. ben yine de hatırlatmak istedim.
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #6 : Ekim 25, 2008, 10:45:10 »
  Alper beyinde belirttiği gibi sizi ilk önce Tanışma bölümünde tanımak isteriz Güntekin bey. Yeni aldığınız aracınızda oluşan sorunun sizi sinirlendirdiği açık ama bunun yanında sizden aracınızın hakkında edindiğiniz tecrübelerinizide (yol tutuş, frenaj, konfor, tüketim vb.) de aktarmanızı beklerim.
 Aslında sizin aracınızda yaşadığınız soruna Toyota Otomotiv firmasının yaşanan sorundan sonra nasıl bir olumsuz katkısı olmuş malesef onuda anlamış değilim. Ama Toyota'dan beklentiniz sıfır hata ise (ki 15 yıllık Toyota araç kullanımı geçmişinizde bu doğal) bu olayın sizi üzmeside bence doğal karşılanmalı. Aracı aldığınız yerdende bir açıklama isteyebilirsiniz bence. Sizden ikinci ricam gelişmeleri daha sakin bir şekilde bizlerle paylaşmanız olacaktır mümkünse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ©®UzMaN®©
    • yok
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #7 : Ekim 25, 2008, 11:11:29 »
bence toyotanın artılarıyla eksilerini karşılaştırın aradaki farki anlarsınız ?
eSeR KaŞıK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #8 : Ekim 25, 2008, 11:15:13 »
3*150 bin=450 bin km sorunsuz gitmişsiniz ne guzel :) toyotayı savunmayacağim ki ben hondacıyımdır :D ama bu tip aksaklıklar her markada gözukebilir bunu tum üretim bandına atmak her aracın aynı oldugu anlamına gelmez ama su bir gercek yeni nesıl corollalar yerli üretim oldugundan malzeme ve işçilik kalitesi bir onceki ingiltere yapım corollalar kadar iyi değil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #9 : Ekim 25, 2008, 11:27:20 »
  Yeni Corolla Adapazarı değil diye biliyorum ben Sinan. İlk gelenler Japon du, şimdikiler Afrika olaiblir ama emin değilim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #10 : Ekim 25, 2008, 11:35:41 »
şuan güney afrika
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #11 : Ekim 25, 2008, 11:59:46 »
bende yerli diye duydum :p amma spekülasyon varmış. Sonuçta ingiltere değil diyip işin içinden sıyrıliyim :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #12 : Ekim 25, 2008, 12:28:04 »
 Adapazarı şu anda sadece Auris modellerinin üretimini yapıyor.
 Corolla'lar ise Japonya ve Güney Afrika olmak üzere iki ayrı ülkede üretilmeye devam ediliyor.
 
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #13 : Ekim 25, 2008, 13:29:57 »
Adapazarı şu anda sadece Auris modellerinin üretimini yapıyor.

birde verso üretiyor

http://www.toyotatr.com/tr/models.asp
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #14 : Ekim 25, 2008, 22:47:19 »
yeni nesil corolla var bende de, japonya'da üretiliyor.plazada satış müdürü anlatmıştı.
2008 Corolla D-4D
Zalim zulmünü eder,kader ise adaletini...
Ne mutlu "TÜRK"üm diyene...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #15 : Ekim 26, 2008, 23:23:54 »
evet haklısınız....sinirliyim,bundan dolayıda ne demek istediğimi tam anlatamamış olabilirim... benim  mesleğim gereği daha sakin ve kontrollü olmam gerekir tabiki...bana haklarımı ve  öğretmeye çalışan ve olaya tarafsız yaklaşamayan toyota bünyesinde görevli arkadaşlarıma sadece gülümsüyorum bu kadar üzüntü içerisinde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #16 : Ekim 26, 2008, 23:33:13 »
niye kızıyorsunuz, aracınızı garantili olarak niye alıyorsunuz peki? çıkabilecek arızalar için değil mi?
niye dava açacaksınız? yeni araç niye verilsin? size araç satarken aracınız bozulduğu zaman, serviste kaldığı sürece yerine araç verilir diye bir sözleri mi oldu?

Limon kanunlari var ABD'de.Arac ilk sene boyle bir sorun cikardiginda bakarlar tamir edip sorunu cozerler ya da arac sahibi yeni bir arac talep edebilir ya da odedigi parayi, vergisi, ruhsat ucreti vs herseyi ureticiden alir.

Sifir arabada ilk sene sanzuman problemi olur mu hic?Olursa o araba limondur.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #17 : Ekim 26, 2008, 23:39:08 »
15 yılda bir kez sorun yaşamışsınız bunu çok mu sayıyorsunuz, ne için dava açacaksınız Toyota size aracınızı tamir edemeyiz mi dedi? Yada sizden kaynaklı bi arıza olmadığı halde sizden ücret mi talep etti? Adamlar aracımız sıfır sorunlu bi araç diye garanti vermiyor! Eğer sorun çıkarırsa mesuliyetini kabullenmek için garanti veriyor. Ayrıca zaten bu araçları üretenler Japonlar! Onlara da şikeyet etmeniz çok bi işe yaramaz.
 Hem madem avukatsınız haklarınızı ve hakkınız olmayan şeyleri iyi biliyo olmalısınız. Toyota'da da güçlü bi adalet sistemi mevcut. Emin olun Toyota'da her zaman mağdurun yanında!!!

Hakki olmayan neymis? Sifir arabada sanzuman iflas ettiginde arac talep etmek mi? Ilk gun, tamir suresince arac vermeliler.Neden bu kadar para sayip veren musteri magdur edilecek ki?15 gun de surse 1 ay da surse ayni model ve marka bir araci Toyota'nin bu arkadasa tesis etmesi lazim.Garanti sartlari vs minimum haklar, musteri memnuniyeti diye bir kavram var. Turkiye'de tam yerlesmemis belli, ama Toyota'nin ana ilkesi bu.Duymasinlar...

Tamir bir yana eger musteri bu araci istemiyorum artik da diyebilir ve yeni sifir bir araba ya da parasini geri isteyebilir.Garantide yazmasa da.Toyota merkezin bunu duymasi lazim.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #18 : Ekim 27, 2008, 00:27:25 »
şöyle açıklayayım:1-)Herkesin bildiği gibi araçların vites kutuları zaman içerisinde teknolojik gelişmelere , ihtiyaçlara ve üretim ekonomisi gereklerine göre değişmiştir...otomatik,yarı otomatik,elektronik ve yazılım kontrollü otomatik vites kutuları ortaya çıkmiştır...ve arabaların dizelden sonra ikinci temel sınflandırılma sistemini belirler...Markalar bunlar arasında ürettikleri arabanın sınıfına göre, geleneksel,sağlam ve pahalı olanlardan ucuz ve basit ve pratik ayrımlarını kullanarak tercihler yaparlar...işte toyotodan ve otomatik vites rahatlığından vazgeçmeme inadım yüzünden tüm uyarılara rağmen,arızanın ve tamirin ne demek olduğunu bilen bir ustanın oğlu olarak,gaflet ve delalet içerisinde bu tercihi iyiniyetle ve saflıkla yapmış bulundum...ucuz ve arızası bol,konforsuz bir vites kutusu olabileceğini tahmin ediyordum ama 7000 li kilometreleri düşünüpte bu arabayı alacak kadarda saf değilim...tamam bütün kabahat benim...yahu hocanın dediği gibi;Yahu bu hırsızın hiç kabahati yokmu...2-)Bana akıl veren satış temsilcisi arkadaşım!artık dünyada pazarlama ve sonrasında ilişkiler müşteriye kabadayılık yaparak hak,hukuk dersi vererek,garanti sözleşmelerinin karınca duası gibi yazılmış ,hukukçuların bile anlamakta zorluk çektiği yuvarlak ve anlaşılmaz maddelerinin arkasına saklanılarak yapılmıyor...Nihai olarak müşteri memnuniyeti denilen bir kavram var...bu da kolay ortaya çıkmıyor.Benim bu markayı seçmemin en temel sebebi de bu...tektip bir vites kutusuyla,hem otomatik  hemde manuel vites tercihi yapan  müşterisini (sözde )tatmin edip arttırıp bu sayede;zamandan,personelden,tasarımdan,banttan,yedek parça temininden,arge den milyonlarca dolar kar eden dünya devi firmanın ,sistemin olumsuz yönlerini gizleyerek bu arızaların verdiği sıkıntı ve üzüntüden sorumluluğunu( müşterisine hak verip ondan özür dilemesini önermek yerine parça ve tamirle sınırlandır)...ohhh ne güzel adalet...bunun eleştirisini yapabilmek ve anlayabilmek için hukukçu ve avukat olmaya gerek yok ki...canı yanan herkes bunun böyle olduğunu görebilir...ama bu sitenin amacı ortak bir akıl geliştirmek ve sorun çözmek değilde markaya sadece tapınmaksa ben yokum..3-)İnsan ürünü ve binlerce deli işi teknolojik buluşun ve parçanın bir araya getirilip sunulduğu böyle bir sistemden 0 hata beklemek herhalde akıl sağlığı yerinde bir insanın umacağı  bir durum değildir..fakat mantığı gereği otomobilin icad edildiği günden beri olmazsa olmaz bir aksamı olan vites kutusunun bütün dünyada en az 100000 km arızasız ve sorunsuz kullanımı beklenilirken   2 aylık 7000 km deki bir araçta  ortaya çıkan böyle bir problemde eleştirilerinizin hedefi benim beklentilerim değil Toyotanın sorumluluğu olması gerekmezmi....Toyota bir dünya markasıdır.nerde,kimin tarafından üretildiği çok önemli değildir bence...ona verilen parayı Kenya'dan Türkiye'ye Alaska'dan Nepal'e kadar hak edip etmediğidir...Geçmişteki memnuniyetimin ,şimdiki durumun ve eleştirilerimin yersizliğini,haksızlığını göstermeyeceğini düşünüyorum...ilginize,fikirlerinize,içtenliğinize, eleştirilerinize saygılar...teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: şoook....şanzıman arızası
« Yanıtla #19 : Ekim 27, 2008, 00:59:14 »
Alper bey ve hakan bey,olaya temkinli yaklaşmanız konumunuz gereği doğrudur belki ama,tanışma konusu için sizden af diliyorum...diğer konulardaki  saptamalarımı anlatmam, aracım yürümüyorken biraz komik olmazmı?ben F1 yada rally pilotu değilim bu arabayıda markayıda güvenlik ve sağlamlık özellikleri yüzünden yani beni sağ salim gideceğim yere götürmesi için seçtim.aracımda üretimden kaynaklanan bir hatayla ilgili olarak dişli ve karşılıkları (senkromej)sıkışıkmış...beni üzen de artık  bu hatayı artık 5 sınıf markaların bile yapmıyor olması...empati yapıp beni anlamaya çalışın...Hiç bir hatanız ve suçunuz yokken,zaman konusunda mesleğinizin hassasiyetini de  düşünerek ''asla yolda bırakmaz'' sloganıyla reklam yapan bir araba markasını tercih ediyorsunuz,daha arabanızın koruma filmleri sökülmeden yolda kalıyosunuz.Sonra da ''aaaa sizde bunu çok büyütmeyim canım vallahi sizi anlayamıyoruz,bu markanın ve yöneticilerinin ne kabahati var...sorun sizde,bak adamlar arabanızı ücretsiz tamir ediyorlar,birde yerine araba istiyorsun,2 haftacık şehir dışındaki duruşmalarına taksiyle git büroyada yürüyüver hem sonra avukatsın haklarını bilmiyormusun''demeye gelen eleştirileri hangi mantıkla açıklıyorsunuz...siteniz sizlerin önderliğiyle ortak bir tavır belirlemeyecekse ve benim arkamda yer almayacaksa amacınızı öğrenebilirmiyim....bütün dünyada bu tür kulüpler ve katılımlar biraz bu işe yararda...neyi anlayamadığınızı anlamadım...