herkese tekrar merhaba arkadaşlar.
avensisi alalı yaklaşık 6,5 ay oldu ve bu süre dilimindeki araçla ilgili olumlu ve olumsuz fikirlerimi hem aracı almayı düşünenler hemde sizler için paylaşmak istiyorum izninizle.tabiki yorumlarıma katılan olur olmaz orası ayrı olay.
Önce olumsuzlardan başlayım.
1-Avensislerde kullanılan akü Varta 60 amperlik modeli diye biliyorum. arka cam rezistansı soğuk ve yağışlı havalarda ayrıca ön yan aynalardaki yağmur suyu ve buharlanma 5-6 dk da ancak kayboluyor.açıkçası trafikte seyir halindeyken biraz sıkıntı oluşturuyor.önceki aracım kia ceratoda akü rocket merka ve 80 amperlikti.bu dediğim olay en fazla 1-2 dk da çözülüyordu.muhtemelen akünün gücünden gibime geliyor.
2-araçla özellikle yan yoldan ana yola girecekseniz sağ yan görüş açışı çok kötü.çünkü koltuklar uzun ve kalın olmasının yanında sağ koltuktaki aktif koltuk başlığı görüşü ciddi anlamda kısıtlıyor.
3-ön koltukların bacak yanal destekleri çok daha iyi olabilirdi.
4-aracın ses sistemi vasatın biraz üzerinde.böyle bir araçta daha kaliteli bir ses sistemi olması gerekiyordu.aklımda bir projem var ama arabanın orasını burasını şimdilik elletmek istemiyorum.zaten touch 2 lerde ses sistemini destekleyecek işlemci mevcut.
5-aracın forumlarda belkide en çok konuşulan "Bu Motor Bu Aracı Kaldırmıyor" olayına gelirsem.Bursa şehri gibi rampaları bol olan bir yerde yaşıyorum.
aracın içinde 4 kişi bagaj doluyken bile aracı kaldıramadığım rampa yok.en dik yerlerde bile 3000-3200 devir aralığında çok rahat kalkıyor.ancak şöyle bir durum var.gaz pedalı ile diğer pedal mesafeleri yanlış ayarlanmış kanımca ve gaz pedalı çok ufak kalıyor.yani ayağınızın bazen ucu bazen yanı bazende ortası ile basabiliyorsunuz gaz pedalına buda tabiki aracı kaldırmada biraz sorun yaratıyor.halbuki alman grubu araçlardaki gibi gaz pedalı yerine komple ayak tabanı ile kontrol edilebilen bir pedal konsaydı çok daha kolay olurdu bu aracı kullanmak.
zaten piyasada 1.6 motor benzinli araçlara baktığnızda toyotanın kullandığı motor hiç de fena bir motor değil ancak insanlara biraz zayıf kalıyor gibi gelmesinin sebebi hem turbo eksikliği hemde bu saydığım gaz pedalı ve debriyaj kavrama noktası gibime geliyor.
6-diğer problem debriyaj.debriyajın kavraması yukarıda olduğundan hemde baya bi yukarıda ister istemez rampalarda araç geri geri kaçıyor ve buda bazı kullancılarda ben gaza basıyorum araba kalmıyor gibi bir düşünce oluşturuyor.debriyajın kavraması biraz aşağıya alınabilseydi çok daha kolay kalkış yapılabilirdi.en kötü ihtimal elektronik el frenini yokuş kalkış destek sistemi olarak kullanıyorum eğer çok dik bir rampadaysam o kadar.
7-aracın çakmaklık gözünde ve torpido gözünde ambiyans aydınlatması mevcut ancak bu kapı açma kolları,ayak ucu kısımları ve gözlük kabınında orda olsaydı tadından yenmezdi.
8-bagaj kapağının içerinde tuşla açılamıyor olması gerçekten tuhaf bir durum hangi mantıkla bu yapılmamış onu bilemiyorum.
9-birde eklemeyi unuttuğum son maddeyi hemen ekleyim.gösterge panelinin üzerinde sağda ve solda yer alan 1990 model şahinlerde kilometre sayacını sıfırlamak için kullanılan döndürmeli çubuklarda var.ya onlar nedir allah aşkına orda yahu

bir tane tuş eklesen onların yaptığını tek başına yapıcak tuhaf bi tasarım gerçekten

Gelelim Olumlura;
1-araçla uzun yolda giderken yada ani manevralarda "beni yoldan çıkaramazsın" havası veriyor kullanıcıya.çok tok ve güvenli bi sürüş havası var.2-3 kere ani manevra yapmam gerekti bugüne kadar ama hiç birinde esp bile devreye girmedi.araba içindeyken bir çok binen arkadaşımın söylediği cümle sanki araba kafes gibi sarmalıyor hissi veriyor dediler.yani araba gerçekten içindekine güven veriyor.
2-120-125 km hızdan sonra makul seviyelerde rüzgar sesi geliyor.bir çok D segment araçtan daha az bir ses diyebilirim.
3-direksiyonu çok ergonomik.şehir içi ve dışında elimi hiç yormuyor.galiba aynı direksiyon versolarda da mevcut.
4- içinde bulunduğumuz mevsimde şehir içi trafiğinde ortalama hızın 23-25 km arası değiştiği şekilde ortalama yakıt tüketimi 8,1-8,5 arası değişiyor.rampalı dur kalk şehir içinden ise 9.0 litreyi hiç geçemedim henüz.bu arabaya göre gerçekten verimli ve ekonomik bir motor.
5-gösterge aydınlatmaları göze hoş geliyor ama bazen gece yolculuğunda kısmak istiyosun ancak ben bir türlü bulamadım nasıl kısılacağını.
6-klima performansı gerçekten iyi.ısıtma ve soğutmayı çok hızlı şekilde yapıveriyor ancak dış ortam hava kalite sensörü olsaydı en azından trafikteki CO gazını içeri almayıp daha temiz bir hava sunması ayarlanabilirdi.6-7 yıl önceki bazı C segment araçlarda bile vardı bu özellik...
aklıma gelenler bunlar sağlıcakla kalın...